Saako tälläistä kysyä?

työtön

Saako työhakemuksessa kertoa olevansa Kristillisiä arvoja tunnustava ihminen?
Vaikuttaako se työnsaantiin nykypäivän Suomessa?

115

1210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harhaisuudesta on kyllä rehellistä kertoa etukäteen.

      Samoin ufosieppauksesta ja siihen liittyvästä takapään sondista.

      Näillä eväillä työnantaja osaa vetää johtopäätöksensä.

      • mmjujj

        Oletko uskossa?


    • Ei sinua kukaan kiellä.

    • eräs.uskova

      Uskovan ei koskaan pidä peittää uskoaan. Ei edes vaikka se estäisi työpaikan saannin. Uskovat ovat maailman valo ja suola emmekä me sitä piilottele.
      "Jos me emme puhuisi, kivet huutaisivat"

      • Kyllä. Paras on työhaastattelussa välillä kaatua maahan sätkimäån ja mökistä kielillä. Pieni helvetillä uhkailu myös piristää aina!


      • Kuule. Kivet eivät huuda ikinä. Siinä Raamattu valehtelee..

        Mutta mikään ei estä kertomasta itsestään mitä haluaa.


      • "Kristillisiä arvoja" tunnustavan ei tietenkään tarvitse olla "uskova". Kysehän on arvoista, ei opin dogmaattisesta sisällöstä.

        Olisi tosiaan hyvä tietää, mitkä kirjoittajan mielestä ovat "kristillisiä arvoja". Sanonta on höttöä, jos ei sitä täsmennetä.


      • Elämällä puhuu enemänkuin sanoilla,myö uskovat,on tosin kerrottava sopivalla hetkellä.


    • Pojallani on parinkin eri uskonnon edustajaa työntekijöinä. Toinen sattuu olemaan esikoislestadiolainen (rauhansanalainen kuten Juha Sipilä ;-) ja toinen on YEC ;-).

      No probleemos siellä, mutta en tyrkyttäisi omaa uskonnollista, poliittista tai muutakaan yksityisasiaani työnantajalle työnhakutilanteessa, enkä oikeastaan muutenkaan.

      • lesbon.enolle

        Tyrkyttäisitkö ateismiasi ja uskovien halveksuntaasi?


      • lesbon.enolle kirjoitti:

        Tyrkyttäisitkö ateismiasi ja uskovien halveksuntaasi?

        Paras ratkaisuhan on olla mainitsematta uskontoa tai sen puutetta silloin kun sitä ei kysytä niin kauan kuin se ei vaikuta kykyyn tehdä kyseistä työtä.


    • Työnhakijan on hyväksi mainita totisesta, aidosta ja oikeasta uskosta Herraan Jeesukseen Kristukseen, vaikkakin ihannetapauksessa tämän tulisi olla itsestään selvää. Työnantajan olisi oikein ja kohtuullista olla palkkaamatta muita kuin aidon ja oikean kristillisen uskon tunnustavia työntekijöitä!!!

      • TotuusSattuuQC

        "Työnantajan olisi oikein ja kohtuullista olla palkkaamatta muita kuin aidon ja oikean kristillisen uskon tunnustavia työntekijöitä!!!"

        Mutta lainvastaista se silti olisi. Ihmisiä ei saa suosia tai syrjiä työnhönotossa uskonnon perusteella.


      • Et kai ole tosissasi? Ei usko tee kenestäkään parempaa työntekijää!!!


      • torre12 kirjoitti:

        Et kai ole tosissasi? Ei usko tee kenestäkään parempaa työntekijää!!!

        Uskova työntekijä tuo mukanaan siunauksen työhönkin!!!


      • "Työnhakijan on hyväksi mainita totisesta, aidosta ja oikeasta uskosta Herraan Jeesukseen Kristukseen, vaikkakin ihannetapauksessa tämän tulisi olla itsestään selvää. "

        Koska viimeksi olit kunnollisessa työpaikassa? Normaalisti ei ole mitään hyötyä tai syytä kommentoida uskoaan tai sen puutetta hakiessa niin kauan kuin se ei vaikuta työn tekemiseen.

        Samalla tavalla, ei sinun myöskään tarvitse puhua "My Little Pony"-kokoelmastasi työhakemuksessa.


      • Oudoksuva kirjoitti:

        "Työnhakijan on hyväksi mainita totisesta, aidosta ja oikeasta uskosta Herraan Jeesukseen Kristukseen, vaikkakin ihannetapauksessa tämän tulisi olla itsestään selvää. "

        Koska viimeksi olit kunnollisessa työpaikassa? Normaalisti ei ole mitään hyötyä tai syytä kommentoida uskoaan tai sen puutetta hakiessa niin kauan kuin se ei vaikuta työn tekemiseen.

        Samalla tavalla, ei sinun myöskään tarvitse puhua "My Little Pony"-kokoelmastasi työhakemuksessa.

        "Koska viimeksi olit kunnollisessa työpaikassa?"

        Olen ollut kunnollisessa työssä koko aikuisikäni!!! Kritillisillä työntekijöillä, siis oikeassa elävässä uskossa olevilla, on siunaus joka välittyy työpaikalle ja itse työhön!!!


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "Koska viimeksi olit kunnollisessa työpaikassa?"

        Olen ollut kunnollisessa työssä koko aikuisikäni!!! Kritillisillä työntekijöillä, siis oikeassa elävässä uskossa olevilla, on siunaus joka välittyy työpaikalle ja itse työhön!!!

        Oletko työssä esimerkiksi kirkolla tai tähän liittyvällä yrityksellä? Sillä muuten neuvosi voi lähinnä aiheuttaa hallaa (tai olla ihan vain neutraali) hakijalle.


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Uskova työntekijä tuo mukanaan siunauksen työhönkin!!!

        On sinulla kummalliset käsitykset.


      • Oudoksuva kirjoitti:

        Oletko työssä esimerkiksi kirkolla tai tähän liittyvällä yrityksellä? Sillä muuten neuvosi voi lähinnä aiheuttaa hallaa (tai olla ihan vain neutraali) hakijalle.

        En todellakaan, ja sitä paitsi kirkko ja seurakunnat eivät ole työpaikkoja, jotka loistaisivat sen enempää työhyvinvoinnin kuin kristillisten arvojenkaan suhteen!!! Kuinka muuten voisikaan olla laita työpaikan ja yhteisön, joka tietoisesti on hyljännyt Jumalan Pyhän Sanan selkeät käskyt!!!


      • TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Työnantajan olisi oikein ja kohtuullista olla palkkaamatta muita kuin aidon ja oikean kristillisen uskon tunnustavia työntekijöitä!!!"

        Mutta lainvastaista se silti olisi. Ihmisiä ei saa suosia tai syrjiä työnhönotossa uskonnon perusteella.

        " Ihmisiä ei saa suosia tai syrjiä työnhönotossa uskonnon perusteella. "

        Toota kai saa!!! Monet työnantajat esimerkiksi jo työilmoituksissaan ilmoittavat hakevansa vaikkapa ulospäin suuntautuneita ihmisä. Syrjiikö tämä introvertteja ja suosiiko extrovertteja??? Totta kai!!! Tyä on ihmisen osa Jumalan säätämyksen mukaan. Ei ole syrjintää palkata työntekijöitä joilla on elävä ja oikea usko itse työn säätäjään, Jumalaan!!!


      • Oudoksuva kirjoitti:

        "Työnhakijan on hyväksi mainita totisesta, aidosta ja oikeasta uskosta Herraan Jeesukseen Kristukseen, vaikkakin ihannetapauksessa tämän tulisi olla itsestään selvää. "

        Koska viimeksi olit kunnollisessa työpaikassa? Normaalisti ei ole mitään hyötyä tai syytä kommentoida uskoaan tai sen puutetta hakiessa niin kauan kuin se ei vaikuta työn tekemiseen.

        Samalla tavalla, ei sinun myöskään tarvitse puhua "My Little Pony"-kokoelmastasi työhakemuksessa.

        Voit kyllä mainita My Little Pony-kokoelmastasi . Monet työnantajat ovat kiinnostuneita tyäntekijöidensä harrastuksista ja mielenkiinnon kohteista!!!


      • TotuusSattuuQC
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        " Ihmisiä ei saa suosia tai syrjiä työnhönotossa uskonnon perusteella. "

        Toota kai saa!!! Monet työnantajat esimerkiksi jo työilmoituksissaan ilmoittavat hakevansa vaikkapa ulospäin suuntautuneita ihmisä. Syrjiikö tämä introvertteja ja suosiiko extrovertteja??? Totta kai!!! Tyä on ihmisen osa Jumalan säätämyksen mukaan. Ei ole syrjintää palkata työntekijöitä joilla on elävä ja oikea usko itse työn säätäjään, Jumalaan!!!

        "Toota kai saa!!!"

        Laki on valitettavasti eri mieltä kanssasi ja arvaatko kumpi voittaa?

        "Monet työnantajat esimerkiksi jo työilmoituksissaan ilmoittavat hakevansa vaikkapa ulospäin suuntautuneita ihmisä. Syrjiikö tämä introvertteja ja suosiiko extrovertteja??? Totta kai!!!"

        Työntekijälle saa toki asettaa vaatimuksia mutta laki määrittelee mitä asioita ei saa käyttää valintaperusteina. Näitä ovat mm. uskonto, sukupuoli, sukupuolinen suuntautuminen, siviilisääty ja poliittinen mielipide.

        "Tyä on ihmisen osa Jumalan säätämyksen mukaan. Ei ole syrjintää palkata työntekijöitä joilla on elävä ja oikea usko itse työn säätäjään, Jumalaan!!!"

        En tiedä millaiseksi kuvittelette nykymaailman mutta voin kertoa että jos voimakasta uskoa saisi käyttää työnvalinna perusteena, teidän monien olisi entistä vaikeampi saada työtä kuin nyt, ei helpompi.
        Uskonnon käytön kielto työnvalinnassa on siis teidän suojelemiseksenne, ei vahingoksenne.


      • TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Toota kai saa!!!"

        Laki on valitettavasti eri mieltä kanssasi ja arvaatko kumpi voittaa?

        "Monet työnantajat esimerkiksi jo työilmoituksissaan ilmoittavat hakevansa vaikkapa ulospäin suuntautuneita ihmisä. Syrjiikö tämä introvertteja ja suosiiko extrovertteja??? Totta kai!!!"

        Työntekijälle saa toki asettaa vaatimuksia mutta laki määrittelee mitä asioita ei saa käyttää valintaperusteina. Näitä ovat mm. uskonto, sukupuoli, sukupuolinen suuntautuminen, siviilisääty ja poliittinen mielipide.

        "Tyä on ihmisen osa Jumalan säätämyksen mukaan. Ei ole syrjintää palkata työntekijöitä joilla on elävä ja oikea usko itse työn säätäjään, Jumalaan!!!"

        En tiedä millaiseksi kuvittelette nykymaailman mutta voin kertoa että jos voimakasta uskoa saisi käyttää työnvalinna perusteena, teidän monien olisi entistä vaikeampi saada työtä kuin nyt, ei helpompi.
        Uskonnon käytön kielto työnvalinnassa on siis teidän suojelemiseksenne, ei vahingoksenne.

        "Uskonnon käytön kielto työnvalinnassa on siis teidän suojelemiseksenne, ei vahingoksenne. "

        Totta kai nykyään moni on juuri tuon valheen myrkyttämä, kuinka muuten voisikaan olla Kristillisestä uskosta vieraantuneen nykysynti-ihmisen laita!!! Tuo on kuitenkin käärmeen kuisketta ja eksytystä!!!


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        " Ihmisiä ei saa suosia tai syrjiä työnhönotossa uskonnon perusteella. "

        Toota kai saa!!! Monet työnantajat esimerkiksi jo työilmoituksissaan ilmoittavat hakevansa vaikkapa ulospäin suuntautuneita ihmisä. Syrjiikö tämä introvertteja ja suosiiko extrovertteja??? Totta kai!!! Tyä on ihmisen osa Jumalan säätämyksen mukaan. Ei ole syrjintää palkata työntekijöitä joilla on elävä ja oikea usko itse työn säätäjään, Jumalaan!!!

        Riippuu lähinnä työpaikasta. Esimerkiksi se onko ihminen ulospäin suuntautunut vai ei omaa huomattavan suuren vaikutuksen siihen miten henkilö pärjää vaikka myyntityössä tai asiakaspalvelussa.

        Ja vastaus seuraavaan viestiin:
        "Voit kyllä mainita My Little Pony-kokoelmastasi . Monet työnantajat ovat kiinnostuneita tyäntekijöidensä harrastuksista ja mielenkiinnon kohteista!!!"

        Taaskin, riippuu työpaikasta. Jos olet hakemassa työpaikkaa yrityksestä joka valmistaa tai myy leluja, siitä vaan. Jos taas kyse on IT-alan toimistohommista kannattaa miettiä toinen harrastus joka liittyy enemmän haettuun työpaikkaan, vaikka esimerkiksi älykodin ohjelmointi.

        Tärkein juttu työhakemuksissa on että pidät koko hakemuksen ja myös CV:n olennaisena juuri siihen työpaikkaan jota olet hakemassa.


      • Oudoksuva kirjoitti:

        Riippuu lähinnä työpaikasta. Esimerkiksi se onko ihminen ulospäin suuntautunut vai ei omaa huomattavan suuren vaikutuksen siihen miten henkilö pärjää vaikka myyntityössä tai asiakaspalvelussa.

        Ja vastaus seuraavaan viestiin:
        "Voit kyllä mainita My Little Pony-kokoelmastasi . Monet työnantajat ovat kiinnostuneita tyäntekijöidensä harrastuksista ja mielenkiinnon kohteista!!!"

        Taaskin, riippuu työpaikasta. Jos olet hakemassa työpaikkaa yrityksestä joka valmistaa tai myy leluja, siitä vaan. Jos taas kyse on IT-alan toimistohommista kannattaa miettiä toinen harrastus joka liittyy enemmän haettuun työpaikkaan, vaikka esimerkiksi älykodin ohjelmointi.

        Tärkein juttu työhakemuksissa on että pidät koko hakemuksen ja myös CV:n olennaisena juuri siihen työpaikkaan jota olet hakemassa.

        "Jos olet hakemassa työpaikkaa "

        a) en ole hakemassa, minulla on vakituinen työpaikka

        b) ehkä olet itse hakenut väärään työhön, jos työnantajasi ei ole ollut kiinnostunut kokoelmastasi


      • TotuusSattuuQC
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "Uskonnon käytön kielto työnvalinnassa on siis teidän suojelemiseksenne, ei vahingoksenne. "

        Totta kai nykyään moni on juuri tuon valheen myrkyttämä, kuinka muuten voisikaan olla Kristillisestä uskosta vieraantuneen nykysynti-ihmisen laita!!! Tuo on kuitenkin käärmeen kuisketta ja eksytystä!!!

        ""Uskonnon käytön kielto työnvalinnassa on siis teidän suojelemiseksenne, ei vahingoksenne. "
        Totta kai nykyään moni on juuri tuon valheen myrkyttämä, kuinka muuten voisikaan olla Kristillisestä uskosta vieraantuneen nykysynti-ihmisen laita!!! Tuo on kuitenkin käärmeen kuisketta ja eksytystä!!!"

        Älä viitsi. Jatkuvasti valitatte miten kristittyjä sorretaan ja nyt kuitenkin vastustatte lainsäädäntöä joka suojelee teitä sorrolta?


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        En todellakaan, ja sitä paitsi kirkko ja seurakunnat eivät ole työpaikkoja, jotka loistaisivat sen enempää työhyvinvoinnin kuin kristillisten arvojenkaan suhteen!!! Kuinka muuten voisikaan olla laita työpaikan ja yhteisön, joka tietoisesti on hyljännyt Jumalan Pyhän Sanan selkeät käskyt!!!

        Niin. Kirkko on hylännyt käskyt, kuten käsky sapatista ja ohje eronneiden yhteen saattamisesta.

        Ei sellaisessa voi olla töissä.


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "Jos olet hakemassa työpaikkaa "

        a) en ole hakemassa, minulla on vakituinen työpaikka

        b) ehkä olet itse hakenut väärään työhön, jos työnantajasi ei ole ollut kiinnostunut kokoelmastasi

        Pahoittelen, käytin vahingossa persoonallista muotoa silloin kun tarkoitus oli puhua yleisesti ottaen ihmisistä passiivissa. Työpaikalla joudun käyttämään englantia joten olen tottunut sen puhetapaan :)

        Mutta B-pointtiisi... Jos henkilö on hakemassa ja tahtoo lelualalle niin siitä vaan. Mutta monelle ihmiselle harrastukset ja työpaikka on erillisiä vaikka henkilö saattaa nauttia työstään.

        Esimerkkinä, itse olen harrastanut lentämistä pienkoneilla. Tahdonko tehdä töitä pilottina tai ilmailualalla muuten? En oikeastaan, mieluummin vain nautin siitä silloin kun olen vapaalla. Joten tämä on enemmän asia josta voi puhua vaikka after-workissä.
        Toisaalta nautin esimerkiksi matemaattisten analyysien ja suositusten tekemisestä töissä, mutta en kovinkaan usein tekisi sitä vapaa-ajallani.

        Eli jos olisin hakemassa uudestaan tämänhetkiseen työpaikkaani, mainitsisin harrastuksinani esimerkiksi säännöllisen urheilun (tämä osoittaa että pidän huolen terveydestäni ja että omaan tarpeeksi kovan itsekurin ettei jää päivää välistä treenatessa) tai mainitsemani esimerkin älykodista koska se osoittaa että pysyn tietoisena tämän hetken teknologiakehityksestä joka on olennaista työlleni.

        Kaikki nämä harrastukset ovat osa minua, mutta ihan kaikkea ei tarvitse mainita - vain se mikä vaikuttaa työpaikkaan ja työtehtävien tekemiseen jollain tasolla on olennaista hakiessa. Muut on lähinnä keskusteluaiheita vapaalla työtovereiden kanssa :)


      • Oudoksuva kirjoitti:

        Pahoittelen, käytin vahingossa persoonallista muotoa silloin kun tarkoitus oli puhua yleisesti ottaen ihmisistä passiivissa. Työpaikalla joudun käyttämään englantia joten olen tottunut sen puhetapaan :)

        Mutta B-pointtiisi... Jos henkilö on hakemassa ja tahtoo lelualalle niin siitä vaan. Mutta monelle ihmiselle harrastukset ja työpaikka on erillisiä vaikka henkilö saattaa nauttia työstään.

        Esimerkkinä, itse olen harrastanut lentämistä pienkoneilla. Tahdonko tehdä töitä pilottina tai ilmailualalla muuten? En oikeastaan, mieluummin vain nautin siitä silloin kun olen vapaalla. Joten tämä on enemmän asia josta voi puhua vaikka after-workissä.
        Toisaalta nautin esimerkiksi matemaattisten analyysien ja suositusten tekemisestä töissä, mutta en kovinkaan usein tekisi sitä vapaa-ajallani.

        Eli jos olisin hakemassa uudestaan tämänhetkiseen työpaikkaani, mainitsisin harrastuksinani esimerkiksi säännöllisen urheilun (tämä osoittaa että pidän huolen terveydestäni ja että omaan tarpeeksi kovan itsekurin ettei jää päivää välistä treenatessa) tai mainitsemani esimerkin älykodista koska se osoittaa että pysyn tietoisena tämän hetken teknologiakehityksestä joka on olennaista työlleni.

        Kaikki nämä harrastukset ovat osa minua, mutta ihan kaikkea ei tarvitse mainita - vain se mikä vaikuttaa työpaikkaan ja työtehtävien tekemiseen jollain tasolla on olennaista hakiessa. Muut on lähinnä keskusteluaiheita vapaalla työtovereiden kanssa :)

        " ihan kaikkea ei tarvitse mainita - vain se mikä vaikuttaa työpaikkaan"

        Ei tarvitsekaan, mutta tuo poniharrastus selvästi sinulla oli päällimmäisenä, joten toki olisit voinut sen mainita, vaikka se ei suoranaisesti työhösi liitykään. Kertoo se kuitenkin persoonastasi!!!


      • Oudoksuva kirjoitti:

        Pahoittelen, käytin vahingossa persoonallista muotoa silloin kun tarkoitus oli puhua yleisesti ottaen ihmisistä passiivissa. Työpaikalla joudun käyttämään englantia joten olen tottunut sen puhetapaan :)

        Mutta B-pointtiisi... Jos henkilö on hakemassa ja tahtoo lelualalle niin siitä vaan. Mutta monelle ihmiselle harrastukset ja työpaikka on erillisiä vaikka henkilö saattaa nauttia työstään.

        Esimerkkinä, itse olen harrastanut lentämistä pienkoneilla. Tahdonko tehdä töitä pilottina tai ilmailualalla muuten? En oikeastaan, mieluummin vain nautin siitä silloin kun olen vapaalla. Joten tämä on enemmän asia josta voi puhua vaikka after-workissä.
        Toisaalta nautin esimerkiksi matemaattisten analyysien ja suositusten tekemisestä töissä, mutta en kovinkaan usein tekisi sitä vapaa-ajallani.

        Eli jos olisin hakemassa uudestaan tämänhetkiseen työpaikkaani, mainitsisin harrastuksinani esimerkiksi säännöllisen urheilun (tämä osoittaa että pidän huolen terveydestäni ja että omaan tarpeeksi kovan itsekurin ettei jää päivää välistä treenatessa) tai mainitsemani esimerkin älykodista koska se osoittaa että pysyn tietoisena tämän hetken teknologiakehityksestä joka on olennaista työlleni.

        Kaikki nämä harrastukset ovat osa minua, mutta ihan kaikkea ei tarvitse mainita - vain se mikä vaikuttaa työpaikkaan ja työtehtävien tekemiseen jollain tasolla on olennaista hakiessa. Muut on lähinnä keskusteluaiheita vapaalla työtovereiden kanssa :)

        "Työpaikalla joudun käyttämään englantia joten olen tottunut sen puhetapaan :)"

        Hyvin sinä suomen kielellä pärjäät!!! Ei mitään vihjettä siitä, että käyttäisit paljon englantia!!! Hyvää suomen kieltä!!!


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        " ihan kaikkea ei tarvitse mainita - vain se mikä vaikuttaa työpaikkaan"

        Ei tarvitsekaan, mutta tuo poniharrastus selvästi sinulla oli päällimmäisenä, joten toki olisit voinut sen mainita, vaikka se ei suoranaisesti työhösi liitykään. Kertoo se kuitenkin persoonastasi!!!

        Jos luet pari viimeistä viestiäni uudestaan saatat huomata että se oli esimerkki asiasta jolla ei ole mitään tekemistä haetun työpaikan kanssa. Kuten esimerkiksi uskomuksien maininta ei-uskonnolliseen työpaikkaan hakiessa on.


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "Työpaikalla joudun käyttämään englantia joten olen tottunut sen puhetapaan :)"

        Hyvin sinä suomen kielellä pärjäät!!! Ei mitään vihjettä siitä, että käyttäisit paljon englantia!!! Hyvää suomen kieltä!!!

        Kiitos :) Jotain hyötyä siitä on että olen suurimman osan elämästäni asunut Suomessa. Mutta joka tapauksessa valitettavasti ei Suomea tule tarpeeksi käytettyä vapaa-ajalla.


      • Oudoksuva kirjoitti:

        Jos luet pari viimeistä viestiäni uudestaan saatat huomata että se oli esimerkki asiasta jolla ei ole mitään tekemistä haetun työpaikan kanssa. Kuten esimerkiksi uskomuksien maininta ei-uskonnolliseen työpaikkaan hakiessa on.

        Saat sinä kertoa esimerkkejä kiinnostuksesi kohteista, älä huoli!!! :-)


      • Oudoksuva kirjoitti:

        Kiitos :) Jotain hyötyä siitä on että olen suurimman osan elämästäni asunut Suomessa. Mutta joka tapauksessa valitettavasti ei Suomea tule tarpeeksi käytettyä vapaa-ajalla.

        Et vaikuta ollenkaan englannin käyttäjältä, joten hyvin olet suomen kielesi säilyttänyt :-)


      • torre12 kirjoitti:

        Et kai ole tosissasi? Ei usko tee kenestäkään parempaa työntekijää!!!

        Onhan se selvää, että ttk on joko hullu tai trolli (ellei molempia). Ei tuollaisia muuten voi päästöillä. 51 % sijoitan trollille.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Onhan se selvää, että ttk on joko hullu tai trolli (ellei molempia). Ei tuollaisia muuten voi päästöillä. 51 % sijoitan trollille.

        Paljonko sijoitat pelastumisellesi???


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Paljonko sijoitat pelastumisellesi???

        Pelastumiselle mistä?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Pelastumiselle mistä?

        Ikuiselta kadotukselta!!!


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Ikuiselta kadotukselta!!!

        Jos tarkoitat tulihelvettiä, sellaista ei tietenkään voi olla olemassakaan.


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Saat sinä kertoa esimerkkejä kiinnostuksesi kohteista, älä huoli!!! :-)

        Kuten mainitsin, ketjun aihe eli työhakemuksessa ei ole oikea paikka kertoa kiinnostuksistaan, niin kauan kuin niillä ei ole mitään tekemistä itse työpaikan kanssa.

        Tietenkin riippuu siitä mille tasolle hakee, mutta johtotasolle yleensä haetaan ammattilaisia jotka osaavat erottaa tarpeellisen tarpeettomasta :)


      • Oudoksuva kirjoitti:

        Kuten mainitsin, ketjun aihe eli työhakemuksessa ei ole oikea paikka kertoa kiinnostuksistaan, niin kauan kuin niillä ei ole mitään tekemistä itse työpaikan kanssa.

        Tietenkin riippuu siitä mille tasolle hakee, mutta johtotasolle yleensä haetaan ammattilaisia jotka osaavat erottaa tarpeellisen tarpeettomasta :)

        "mutta johtotasolle yleensä haetaan ammattilaisia jotka osaavat erottaa tarpeellisen tarpeettomasta :) "

        No, johtajatason töistä ei tarvitse haaveilla meidän kummankaan ;-)


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jos tarkoitat tulihelvettiä, sellaista ei tietenkään voi olla olemassakaan.

        Kyllä tarkoitan ,todellista ja olemassaolevaa tulihelvetti, tulta joka polttaa Jumalasta erossa olevaa sielua. Tulipalostahan ei tietenkään ole kyse :-)


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Kyllä tarkoitan ,todellista ja olemassaolevaa tulihelvetti, tulta joka polttaa Jumalasta erossa olevaa sielua. Tulipalostahan ei tietenkään ole kyse :-)

        Höpö höpö. 👻


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "mutta johtotasolle yleensä haetaan ammattilaisia jotka osaavat erottaa tarpeellisen tarpeettomasta :) "

        No, johtajatason töistä ei tarvitse haaveilla meidän kummankaan ;-)

        >No, johtajatason töistä ei tarvitse haaveilla meidän kummankaan ;-)

        Oudoksuvasta en olisi varma, mutta sinusta olen.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >No, johtajatason töistä ei tarvitse haaveilla meidän kummankaan ;-)

        Oudoksuvasta en olisi varma, mutta sinusta olen.

        "Oudoksuvasta en olisi varma"

        Minä olen!!! Olen varma sekä omasta, että nimimerkin Oudoksuva puolesta!!! :-)


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Höpö höpö. 👻

        Palataanpa tähän asiaan, sikäli kuin se on mahdollista, siinä vaiheessa kun kohdaltasi on myöhäistä tehdä parannusta ja pelastua :-D


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Palataanpa tähän asiaan, sikäli kuin se on mahdollista, siinä vaiheessa kun kohdaltasi on myöhäistä tehdä parannusta ja pelastua :-D

        Ei minulla mitään suurta parannuksen tarvetta ole. En ole väkivaltainen enkä varasta ja käyttäydyn lähimmäisiäni kohtaan useimmiten kunnolla, vaikka joskus saatan olla liian hienonokkainen. En kuitenkaan usko, että se jollain lahkouskovaisuudella korjaantuisi. Mikään ei siis ole sillä tavalla hirvittävästi vialla kuin fundisuskoon hurahtaneilla yleensä näyttää olleen.


      • kui2
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Palataanpa tähän asiaan, sikäli kuin se on mahdollista, siinä vaiheessa kun kohdaltasi on myöhäistä tehdä parannusta ja pelastua :-D

        Huudatko lakkaamatta myös työpaikallasi, koetaanko tuo (ominaisuutesi) siellä Siunauksena?


      • kui2 kirjoitti:

        Huudatko lakkaamatta myös työpaikallasi, koetaanko tuo (ominaisuutesi) siellä Siunauksena?

        En huuda, painotan, teidänkin hyödyksenne ja pelastukseksenne!!!


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        "mutta johtotasolle yleensä haetaan ammattilaisia jotka osaavat erottaa tarpeellisen tarpeettomasta :) "

        No, johtajatason töistä ei tarvitse haaveilla meidän kummankaan ;-)

        Voit puhua ihan omasta puolestasi, oma elämäsihän on se ainoa minkä tunnet ja josta sinulla on kokemusta. :)


      • Oudoksuva kirjoitti:

        Voit puhua ihan omasta puolestasi, oma elämäsihän on se ainoa minkä tunnet ja josta sinulla on kokemusta. :)

        Totta!!! Oman kokemukseni pohjalta tunnistan myös valehtelijat ;-)


      • TotuusSattuuQC kirjoitti:

        ""Uskonnon käytön kielto työnvalinnassa on siis teidän suojelemiseksenne, ei vahingoksenne. "
        Totta kai nykyään moni on juuri tuon valheen myrkyttämä, kuinka muuten voisikaan olla Kristillisestä uskosta vieraantuneen nykysynti-ihmisen laita!!! Tuo on kuitenkin käärmeen kuisketta ja eksytystä!!!"

        Älä viitsi. Jatkuvasti valitatte miten kristittyjä sorretaan ja nyt kuitenkin vastustatte lainsäädäntöä joka suojelee teitä sorrolta?

        >Älä viitsi. Jatkuvasti valitatte miten kristittyjä sorretaan ja nyt kuitenkin vastustatte lainsäädäntöä joka suojelee teitä sorrolta?

        Ei tässä ole "uskovalle" mitään ristiriitaa. Jumala vihaa kristittyjen sortoa ja se on raskas synti, mutta ilman sortoa ja vainoa ei tulisi Lopunaikaa ja Jeesuksen huimaa loikkaa.


      • kui2
        taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        En huuda, painotan, teidänkin hyödyksenne ja pelastukseksenne!!!

        Kenen teidän? Käsissäsi ei onneksi ole minun pelastukseni tai jonkun toisenkaan, et ole Jumala etkä edes minua tunne ja vaikka tuntisit et voisi mitään tehdä minun pelastukseni eteen, olet vain erehtyväinen ihminen -ja hyvä niin. :)


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Totta!!! Oman kokemukseni pohjalta tunnistan myös valehtelijat ;-)

        Kannattanee siis varoa peilejä ettei kauhistus iske väärän todistuksen antamisesta. ;)


      • Oudoksuva kirjoitti:

        Kannattanee siis varoa peilejä ettei kauhistus iske väärän todistuksen antamisesta. ;)

        Koskaan en antaisi väärää todistusta!!!

        :-)


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Koskaan en antaisi väärää todistusta!!!

        :-)

        Henkilön todellinen luonne näkyy käyttäytymisessä myös muita kohtaan, ei vain tyhjissä sanoissa :)


      • Oudoksuva kirjoitti:

        Henkilön todellinen luonne näkyy käyttäytymisessä myös muita kohtaan, ei vain tyhjissä sanoissa :)

        Teet sen virheen, turmioksesi, että takerrut henkilöön ja hänen luonteeseensa, ikään kuin niillä olisi SINUN pelastuksesi kannalta merkitystä. Keskity sanomaan, evankeliumiin, katumukseen, parannukseen ja PELASTUKSEEN!!!


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Teet sen virheen, turmioksesi, että takerrut henkilöön ja hänen luonteeseensa, ikään kuin niillä olisi SINUN pelastuksesi kannalta merkitystä. Keskity sanomaan, evankeliumiin, katumukseen, parannukseen ja PELASTUKSEEN!!!

        Kiitos, mutta elämässäni on minulle paljon tärkeämpiä asioita kuin sinun uskomuksesi. :)

        Mutta joka tapauksessa mielelläni autan ihmisiä jos jollakulla on kysymys esimerkiksi urassa alkuun pääsemiseksi kuten avaajalla.


      • Oudoksuva kirjoitti:

        Kiitos, mutta elämässäni on minulle paljon tärkeämpiä asioita kuin sinun uskomuksesi. :)

        Mutta joka tapauksessa mielelläni autan ihmisiä jos jollakulla on kysymys esimerkiksi urassa alkuun pääsemiseksi kuten avaajalla.

        "Kiitos, mutta elämässäni on minulle paljon tärkeämpiä asioita kuin sinun uskomuksesi. :) "

        Hyvä!!! Parempi onkin keskittyä omaan uskoon ja pelastumiseen, jos ei Herra toisin käske!!!

        Opettele myös hyväksymään omat mieltymyksesi, mikäli ne eivät ole ristiriidassa Herran lain kanssa. Ponimiletymyksesi / harrastuksesi on harmitonta, voit kertoa siitä :-)


    • Kristityt ovat isästä perkeleestä, kyykäärmeen sikijöitä, ulkokultaisia ja omavanhurskaita.
      Asettelevat muille raskaita taakoja, mutta itse eivät niihin koskekaan.

      • ArtoTTTeikirjautunut

        Ethän vain nyt puhu eduskunnasta?


      • ArtoTTTeikirjautunut kirjoitti:

        Ethän vain nyt puhu eduskunnasta?

        Ei varmaan kenenkään muulle tullut eduskunta mieleen. Hah!


      • ArtoTTTeikirjautunut kirjoitti:

        Ethän vain nyt puhu eduskunnasta?

        Archiellahan on "uskovien" piirissä valitettavan harvinaista oikeaa huumorintajua. Näkisipä siitä vilauksia useammin! 🙂


    • Avaaja: Yleisesti ottaen, niin kauan kuin jokin asia ei vaikuta kykyysi tehdä työtä, ei sitä kannata mainita.
      Eli siis ellet ole hakemassa esim. kirkolle töihin, ei ole syytä puhua kristillisistä arvoista ja niiden laittaminen saattaa antaa kuvan ettet ole ymmärtänyt työtoimenkuvaa työnkuvauksesta.

      • Juuri noin eli jos työnantaja ei ole palkkaamassa evankelistaa vaan työntekijän johonkin tavalliseen työhön ja jos kykenee hoitamaan työnsä evankelioimatta, niin ei kannata mainita sitä.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Juuri noin eli jos työnantaja ei ole palkkaamassa evankelistaa vaan työntekijän johonkin tavalliseen työhön ja jos kykenee hoitamaan työnsä evankelioimatta, niin ei kannata mainita sitä.

        Olennaiset asiat kuten vastustamaton hinku evankelioida tulisi mainita, ettei tule lähtö jo koeaikana.

        Eräs kasvatustieteen tohtori jätti professorin hommaa hakiessaan mainitsematta niinkin olennaisen seikan, että hänen uskonsa vuoksi maailma vihaa häntä. Paljon myöhemmin sitten kaikki hänen uskonveljensäkin kertoivat asian ihan kysymättä.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Olennaiset asiat kuten vastustamaton hinku evankelioida tulisi mainita, ettei tule lähtö jo koeaikana.

        Eräs kasvatustieteen tohtori jätti professorin hommaa hakiessaan mainitsematta niinkin olennaisen seikan, että hänen uskonsa vuoksi maailma vihaa häntä. Paljon myöhemmin sitten kaikki hänen uskonveljensäkin kertoivat asian ihan kysymättä.

        On todella valitettavaa että yliopisto on joutunut kärsimään kyseisen professorin epäammattimaisuudesta.


      • "... niin kauan kuin jokin asia ei vaikuta kykyysi tehdä työtä, ei sitä kannata mainita. "

        Tärkeintähän on juuri tuo, onko työkyky kohdillaan.


      • Jos hakee työpaikkaa tosimielessä, ottaa selvää haettavan työpaikan arvoista ja valmistautuu ottamaan puheeksi ne, eikä suinkaan omia arvojaan. Jos yrityksen ilmoittamat arvot tuntuvat vaikeilta niellä, on parempi etsiä jokin toinen työpaikka.


    • likakaivo

      Kumman mielummin palkkaisit muslimin vai ateistin?

      • Pätevämmän.


      • Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        Pätevämmän.

        Minä pistäisin ne rukoilemaan jumalansa esiin ja epäonnistuneen tilalle palkkaisin jonkun muun,


      • kui2

        Ko. Työhön sopivin tietenkin palkataan.


    • Tarkistuskysymys: mitä ihmettä "kristilliset arvot" tarkoittaa? Omaako naispappeuden vastustaja "kristilliset arvot"? Entä kannattaja? Onko tasa-arvoisen avioliittolain vastustajalla "kristilliset arvot"? Eikö kannattajalla voi olla? Onko umpimielisin vanhalestadiolainen hyvä esimerkki "kristillisistä arvoista"? Entä homopareja vihkivän liberaalipapin arvot? Ovatko ne "kristilliset"?

      Käytännössä "kristilliset arvot" on tyhjä raami, johon jokainen sijoittaa niitä arvoja joita sattuu muutenkin kannattamaan.

      • TotuusSattuuQC

        "Käytännössä "kristilliset arvot" on tyhjä raami, johon jokainen sijoittaa niitä arvoja joita sattuu muutenkin kannattamaan."

        Kyllä ja silti ikävän paljon käytetty. Aivan samoin kuin vaikkapa isänmaallisuus joka tarkoittaa jokaiselle vähän eri asiaa mutta jolla silti ratsastetaan jatkuvasti.


    • Kyllä sinä sinne voit kirjoittaa mitä haluat. Vaikea on sanoa mikä vaikuttaa ja miten. Työnantaja tekee sen päätöksen.

    • Toki voit kirjoitella hakemukseen mitä haluat. Tosin jos kirjoittelet sinne kaikkea muuta, kuin mitä työntekeminen vaatii – osaamista ja koulutusta – voi olla, ettei työnantaja kiinnostu sinusta. Sinua voidaan pitää ongelmallisena henkilönä, jolla ei ole A) kiinnostusta työtehtäviin ja B) käytät aikaasi enemmän omiin julistuksiin kuin työnantajan määräämiin tehtäviin.

      Työntekijänä edustat aina työnantajan arvoja.

    • rehtikristitty

      Aikanaan 1970 ja -80-luvuilla olin useammassa työpaikassa, joihin koulutukseksi riitti peruskoulu. Ainakin yksi (ehkä useampi ?) työnantaja katsoi edukseni, kun olin maininnut hakemukseen käyneeni raamatkoulun (Kansanlähetys/luterilaisuus) lukukauden. Kaupoissa, varastoissa ja monessa muussa työpaikassa katsottiin ehkä, etten syyllistyisi omaisuusrikoksiin (kaupassa olisi ollut tuolloin helppoa jäämättä kiinni) ja muutenkin asenne elämään, toisiiin ihmisiin ja työkavereihin olisi "rehti". Rikoksiin en tietenkään syyllistynyt, joten täytin tyänantajien odotukset ja taisin tehdä työni palautteesta päätelleh hyvinn muutenkin. Kristilliset arvot ja uskovaisuus oli tuolloin monessa työpaikassa etu. "Saarnaaminen" tai työajan käyttö esim. raamatunlukemiseen taisi olla joissakin työehtosopimuksissa kiellettyä, mutta työssä ollessaan myy omaa aikaansa työnantajalla, joten aika on käytettävä työntekemiseen. Julkisesti uskova voi olla ja lyhyitä keskusteluja mahdollisuuksien mukaan voi käydä, jos työ sen sallii....ainakin esim. kahvitauoilla yms.
      Nykyään asenteet ovat ihmisilllä muuttuneet. Kristillisyys on etu monissa ammateissa ja joissakin se voidaan katsoa ristiriitaiseksi esim. tehtävien suhteen. Rehellinen uskova ihminen täyttää varmaan monen työnantajan toiveet.

      • rehtikristitty

        "Lyhyillä keskusteluilla" tarkoitin nimenomaan keskustelua, en painostavaa puhetta uskoasioista toiselle, jos hän ei osoita mielenkiintoa aihetta kohtaan. Helposti vaistoaa, milloin saa toisen vaivautuneeksi tai näkee, että härnään puheillani häntä. Tämä ei käsitykseni mukaan ole sopivaa käytöstä työpaikalla.


      • TotuusSattuuQC

        "Kaupoissa, varastoissa ja monessa muussa työpaikassa katsottiin ehkä, etten syyllistyisi omaisuusrikoksiin (kaupassa olisi ollut tuolloin helppoa jäämättä kiinni) ja muutenkin asenne elämään, toisiiin ihmisiin ja työkavereihin olisi "rehti"."

        Aikoinaan oli varmaan tosiaankin vallalla käsitys että uskovaiset olisivat jotenkin rehellisempiä tai rehdimpiä kuin muut. Nykyään onneksi melko laajasti tajutaan että nuo ominaisuudet tulevat lopulta aina ihmisestä itsestään, ei mistään ulkoisesta lähteestä. Voi jopa ajatella että on aidompaa jos ihminen on rehellinen ja rehti ihan ilman mitään ulkoista pakkoa eli siksi että joku uskonto niin hänen käskee olla.


      • TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Kaupoissa, varastoissa ja monessa muussa työpaikassa katsottiin ehkä, etten syyllistyisi omaisuusrikoksiin (kaupassa olisi ollut tuolloin helppoa jäämättä kiinni) ja muutenkin asenne elämään, toisiiin ihmisiin ja työkavereihin olisi "rehti"."

        Aikoinaan oli varmaan tosiaankin vallalla käsitys että uskovaiset olisivat jotenkin rehellisempiä tai rehdimpiä kuin muut. Nykyään onneksi melko laajasti tajutaan että nuo ominaisuudet tulevat lopulta aina ihmisestä itsestään, ei mistään ulkoisesta lähteestä. Voi jopa ajatella että on aidompaa jos ihminen on rehellinen ja rehti ihan ilman mitään ulkoista pakkoa eli siksi että joku uskonto niin hänen käskee olla.

        Saattaa silti olla rehellisyyden (!) nimissä yhä niin, että nykyään jo pienehköön konservatiiviuskovaisten joukkoon lukeutuva varastaa työpaikaltaan tilastollisesti vähemmän todennäköisesti kuin suureen, kirjavaan ei-konservatiivikristittyyn enemmistöön kuuluva. 🤔


      • TotuusSattuuQC
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Saattaa silti olla rehellisyyden (!) nimissä yhä niin, että nykyään jo pienehköön konservatiiviuskovaisten joukkoon lukeutuva varastaa työpaikaltaan tilastollisesti vähemmän todennäköisesti kuin suureen, kirjavaan ei-konservatiivikristittyyn enemmistöön kuuluva. 🤔

        Toki jos rehellisyyttä ja rehtiyttä mitataan vain sillä että ottaako työnantajalta kotiin lyijykyniä tai nitojan. Voi olla että ultokultainen usko estää tekemästä tuollaista pientä epärehellisyyttä.
        Ongelma on kuitenkin se että voimakas usko, kuten myös voimakkaat ideologiat, johtaa helposti "tarkoitus pyhittää keinot" tyyppiseen ajatteluun jossa voidaan olla pienissä asioissa ja näkyvästi korostetun rehellisiä mutta sitten pinnan alla voi olla isommissa asioissa jotain ihan muuta.

        Mutta korostan että en toki sano että läheskään kaikki uskovat olisivat sellaisia. Vain sen että usko ei ole mikään takuu rehellisyydestä.


    • palaelämääni

      Kannattaa sanoa. ( Jos joku on ns. vauvauskova eli juuri vastaan tullut tai elää/ samaan aikaan elää turbulanssissa eli kaksoiselämää/kahdella jalalla niin sit ei monesti kehtaa kertoa tai halua sanoa)

      Moni palkkaa raittiin ja savuttoman uskovaisen ihan vain kristillisten arvojen takia :)

      Olen kohdannut vanhassa elämässäni niin monia työntekijöitä, jotka vetävät kamaa, juovat alkoholia joka vkloppu, pettävät tyttöystäviään, varastavat työpaikoiltaan, valehtelevat, juonitelevat, juoruilevat, ovat väkivaltaisia, ylimielisiä jne vapaa-ajallaan ja työpaikoilla jutut ovat vain negatiivisia ja turhanpäiväisiä.

      Itse olin vähittäiskaupan alalla töissä kun tulin uskoon. En aluksi halunnut kertoa ja salailin asiaa. Tein keikkatöitä ja monissa paikoissa työntekijät olivat avoimesti kristittyjen vastaisia. Erääseen sellaiseen paikkaan sanoin suoraan kun töihin pyydettiin, että en pääse tällä kertaa, koska täytyy mennä Raamattukouluun. Moni työntekijä ja pomi ovat ihan burn outin rajalla ja monilla on paha olo töissä. Itseäkin ärsytti ennen uskoon tuloa monet asiakkaat. Tajusin myöh että kyse oli myös omasta rikkinäisyydestäni ja käsittelin asioita lapsuudestani kun tulin uskoon Jumalan rakkaudessa.

      Sitä enne koitin omin voimin itsensäkehittämis opeilla sekä alkoholilla. Meditoin ja kävin kuntosalilla sekä harrastin New agea, mutta lopulta se johti masennukseen ja kotiini ilmestyi pahoja henkiä, jotka häiritsivät elämääni

      se rauha, jonka Jeesus antaa on parempi kuin mitä maailma voi antaa. Uskoon tullessani henget lähtivät pois. Jeesuksen veri ja Pyhä Henki antaa voiman, että tuollaiset lähtee pois. Sekä ylistysmusiikki.

      Ja ( tiedän, että "ei pitäisi" ) aloin asiakkaillekkin joskus jutella vähän näistä asioista ( silti paljon vähemmän kuin olisin halunnut) esim. jos jollakin oli risti kaulassa saatoin kysellä oliko uskossa ja siitä jatkaa keskustelua. Eräs ihminen osti Monster energia juomaa ristikoru kaulassa ja vitsailin, että jännä kun risti kaulas ja juot peto juomaa, joss on hepreankielinen kirjain, joka tarkoitaa 666. Juomassa on kans risti, joka on väärten päin kun juomaa kaataa suuhunsa tölkistä.

      Joitain mahdollisia riivattujaki tuli vastaan huutelviat koko ajan jotakin, olivat ihan hiljaa kassallani, teki mieli kysyä haluatko vapautua ja ajaa ulos demonit jeesuksen nimessä, mutta myöh. opin, että sen voi tehdä/kannattaa tehdä vasta kun toinen on johdatettu uskoon, koska demoneilla on laillinen oikeus olla toisen kehossa ("asunnossa") jos ihminen tekee syntiä ja on sillä lailla liittoutunut Saatanan kanssa.

      Lopulta tosiaan lopetin nuo työt ja siirryin tekemään työtä Jumalan valtakuntaan. En pystynyt enään myymään tupakkaa ihmisille ja alkoholia alkoholisteille. Lähiöissä paljon syrjäytyneitä alkoholisteja, jotka ostavat alkoholia ja ketään ei kiinnosta auttaa heitä. He eivät kaipaa olutta vaan Jumalan sanaa ja rakkautta.

      On olemassa vain 2 yliluonnollista lähdettä: Jumala ja Saatana. mm. alkoholi, huumeet ja psykedeelit ovat yliluonnollisia lähteitä vihollisesta. Ja yksi noituuden muoto on juuri raskas rock/metalli/psykedeelinen musiikki huumeet.

      Milloin vain voit ottaa vastaan Jeesuksen sijaiskuolem/uhrin, hän kuoli ristillä syntiesi puolesta, veri vuodatettiin, jotta sinulla olisi suora yhteys Hänen Isäänsä, joka on myös sinun Isä, Jumala on Abba isi ja me olemme kaikki Jumalan lapsia, poikia ja tyttäriä.

      Sano Jeesus, uskon, että kuolit syntieni puolesta ja olet vapahtajani ja pelastani. Kiitos siitä, että olen matkalla taivaaseen, aamen!

      Suosittelen nyt etsimään lähimmän seurakunnan, jossa uskotaan Pyhän Hengen voimaan ja 100% Raamattuun.

      Jumalan viha kohdistettiin Jeesukseen, jotta se ei tulisi meille. Olemme kaikki syntisiä ja vailla Jumalan kirkkautta, mutta Jeesuksen vanhurskaus ( Pyhyys, puhdas vaate) puetaan meille Jeesuksessa ja meidän EI TARVITSE omilla teoilla ansaita mitään, ei taivaspaikkaa tai suosiota jne.

      Ihmiset ovat luonneet USKONNON, joka on ihmisrituaaleja ja yritystä miellyttää Jumalaa. Kristinusko ON HENKILÖKOHTAINEN SUHDE JUMALAAN, JEESUKSEN KAUTTA ISÄÄN.

      Jeesus myös lähetti Pyhän Hengen, joka on Jumalan 3. persoona ja Pyhä henki tulee asumaan sisällesi, jotta kuolleessa tilassa oleva henkesi herään henkiin ja sinne PH tulee asumaan.

      Kuolema= ero jumalasta alkukielellä. On olemassa iänkaikkinen elämä ja meidän sielu tietää sen siksi etsimme "täydellisyyttä", jota emme tosin saa maan päällä vaan taivaassa. Ei ole "ei mitään" tai inkarnaatiota, new age ja vihreys ovat oma uskonto erikseen, jos ei ole Jumalaa ihminen nostaa itsensä Jumalaksi tai tekee luonnon Jumalalaksi usein käy näin länsimaissa.

      • muistutuksena

        Ihan hyviä ajatuksia Sinulla. Mitä tulee noihin pimeyden henkivaltoihin...Jos Sinulla ei ole Pyhän Hengen antamaa lahjaa ajaa pois (myös tunnistaa ne varrmuudella), niin pimeyden henkien poisajamiseen en suosittele ryhtymään. Taitamattomat ihmiset (ilman mainitsemaani Pyhän Hengen lahjaa) ovat saaneet ikäviä seuraamuksia esim. luullessaan ajavansa henkiä psyykkiseesti sairaasta ihmisestä.


      • Saatanako olemassa? Ei ole. Antiikin ajan taikauskoa vain. Jumalaakin on vaikea kuvitella olemassa jos VT pitää paikkansa.


      • sage8 kirjoitti:

        Saatanako olemassa? Ei ole. Antiikin ajan taikauskoa vain. Jumalaakin on vaikea kuvitella olemassa jos VT pitää paikkansa.

        >Jumalaakin on vaikea kuvitella olemassa jos VT pitää paikkansa.

        Nyt taisit päästää paradoksin. 😀

        Jos Vt pitää paikkansa, silloinhan Jumala on olemassa, ellei ole jopa useita jumalia kuten kirjan alkupuolella mainitaan. Ja kaikki täysmulkkuja Jahve heistä suurimpana.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Jumalaakin on vaikea kuvitella olemassa jos VT pitää paikkansa.

        Nyt taisit päästää paradoksin. 😀

        Jos Vt pitää paikkansa, silloinhan Jumala on olemassa, ellei ole jopa useita jumalia kuten kirjan alkupuolella mainitaan. Ja kaikki täysmulkkuja Jahve heistä suurimpana.

        Taisit itsekin heittää näennäisesti järjenvastaisen väitteen kuten minäkin.


      • "Lopulta tosiaan lopetin nuo työt ja siirryin tekemään työtä Jumalan valtakuntaan. "

        Niin, voi tietysti heittäytyä työttömäksi ja tehdä sitten vapaaehtoistyötä. Ellet tarkoita sitä, että joku seurakunta palkkasi sinut?


    • Työnantajat eivät kovin mielellään palkkaa uskovaisia naisia, jotka ovat joko raskaana tai äitiyslomalla.
      Hurskastelu ei tässä paljon paina.

    • "Jumalan viha kohdistettiin Jeesukseen, jotta se ei tulisi meille. "

      En ole koskaan ajatellut, että Jumala olisi pelkästään vihainen, ja jos onkin niin ei ilman syytä.
      Jos syystä on, silloin olemme sen ansainneet.

    • lsnbpisbassbv

      Sosiaali- ja terveydenhuoltoalalla taas erilaiset uskontoon, politiikkaan, erilaisiin elämänkatsomuksellisiin juttuihin, ym.arvostuksiinsa liittyen tai vaikkapa sitten maahanmuuttoon, seksuaaliseen suuntautumiseen,tms. liittyen on visusti pidettävä taustalla ja omana tietonansa. Tämä liittyy alan ammattietiikkaan, joka on kaiken a ja o ja menee kaiken edelle. Ei ole lääkärin, hoitajan, sosiaalityöntekijän, ym. asia lähteä esiintymään puolueellisesti työpaikallaan. On kyettävä vähintäänkin sitten esiintymään puoluettomana (ja tietenkin käyttäydyttävä sen mukaan), vaikka oikeasti siviilissa omaisi mitä tahansa arvostelmia. Tietysti tuleva työnantaja näkee todistuksistasi, jos olet esim. opiskellut Raamattukoulussa,tms.

    • no_toki_voit

      Saat julistaa kiihkoista kristinuskoasi aivan yhtä oikeutetusti kuin saatanan palvojat ja uusnatsitkin saavat ilmoittaa työnhakutilanteessa vakaumuksensa.

      On jopa suotavaa että kerrot olevasi kiihkeä sionisti.

    • Kummallista.... olen kylläkin käynyt rippikoulun ja yrittänyt silloin oppia kymmenen käskyä ulkoa ja en saanut siitä mitään hyötyarvoa mutta monessa työnhaku tilanteessa on kysytty- osaatko englantia.
      Ehkä saattaisi lisätä työn saanti mahdollisuuksia jos pyhyisi kielillä kuten joissakin lahkoissa on tapana. Ei silti taida Googlen käännösohjelma sitäkään tekstiä ymmärtää.

    • Kristilliset arvot

      Kristillinen nappaa lennosta aina mitä milloinkin sattuu olemaan yleishumaania, ihmioikeudellista, tasa-arvoista tai muuta naisoikeudellista tai lasten oikeuksia puoltavaa ajattelua ja ryhtyy kauppaamaan niitä kristillisinä arvoina, vaikka niillä ei olisi mitään tekemistä muun kuin oikeusajatellun kanssa, joka taas liittyy lakiin, joka on kristillisen armonopin vastakohta.

      • ff8888

        Oletko uskossa?


      • KutenHyvinOnTiedossa
        ff8888 kirjoitti:

        Oletko uskossa?

        Mikset kysy reilusti usko.vaisena? Tuhansien viestien jälkeen tekeydyt uppo-oudoksi heeboksi?


    • Mä kirjoitin työttömänä ollessani hakemuksiin yleensä jotenkin niin, että "Harrastuksiini kuuluu vapaaehtoistoiminta vapaaseurakunnassa: pidän muun muassa pyhäkouluja, kerään kolehtia ja leikkaan ruohoa".

      Olen ajatellut, että jos tuon takia ei johonkin pääse, niin sitten sinne ei tarvitse päästäkään. :)

      • Kuten hämmästyttävän usein ottaen huomioon että sinä olet uskovainen ja minä pakana, olen kohtalaisessa määrin samaa mieltä.


      • Mielestäni tuo on järkevä asenne. Miksi kukaan haluaa työpaikkaan, jossa selkeästi on erilaiset arvot, joita itse ei voi noudattaa?


      • mummomuori kirjoitti:

        Mielestäni tuo on järkevä asenne. Miksi kukaan haluaa työpaikkaan, jossa selkeästi on erilaiset arvot, joita itse ei voi noudattaa?

        Ei nuo uskonnolliset arvot ole ainakaan minua vastaa kävelleet yhdessäkään työpaikassa.
        Kuten ei juuri missään muuallakaan ihmisten kanssa toimiessa.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Ei nuo uskonnolliset arvot ole ainakaan minua vastaa kävelleet yhdessäkään työpaikassa.
        Kuten ei juuri missään muuallakaan ihmisten kanssa toimiessa.

        No, minä puolestani olen tavannut joitakin henkilöitä. Yleensä he ovat vasta uskoon tulleita ja monella on siinä määrin myös mielenterveysongelmia, etteivät he ihan tavalliseen työpaikkaan ole sijoittuneet.

        Normaalisti uskon asioista ollaan hiljaa, se koetaan jokaisen yksityisasiaksi. Eikä kukaan työpaikalla julistele mitään. Jotenkin elävässä elämässä näihin on maltillinen suhtautuminen. Työkavereissa on ollut uskovia, mutta se on tullut ilmi lähinnä ohimennen.


      • mummomuori kirjoitti:

        No, minä puolestani olen tavannut joitakin henkilöitä. Yleensä he ovat vasta uskoon tulleita ja monella on siinä määrin myös mielenterveysongelmia, etteivät he ihan tavalliseen työpaikkaan ole sijoittuneet.

        Normaalisti uskon asioista ollaan hiljaa, se koetaan jokaisen yksityisasiaksi. Eikä kukaan työpaikalla julistele mitään. Jotenkin elävässä elämässä näihin on maltillinen suhtautuminen. Työkavereissa on ollut uskovia, mutta se on tullut ilmi lähinnä ohimennen.

        Mä olen ainakin jo luonteeltanikin sellainen, etten kovin helposti uskonasioista puhu. Olin tuossa samassa työpaikassa muutama vuosi sitten ja silloin oli sitä "vasta uskoontulleen intoa" sen verran, että jaoin viimeisenä työpäivänä lähimmille työkavereille "Yksi ainoa elämä" -kirjan ja annoin lyhyen todistuksen. En todellakaan ollut mukavuusalueellani, sillä olen kuitenkin melko ujo ja kuulijakunta oli insinööritasoista. Mutta onneksi kukaan ei ainakaan ääneen sanonut mitään poikkipuolista. :)


      • tytury

        Minäkin mainitsen edelleen ansioluettelossani vapaaehtoistyön Patmokselle. Eipä sillä ole vaikutusta ollut, kun koko maakunnassa ei juuri ole ollut töitä haettavaksi, kun en satu olemaan lähihoitaja enkä rekkakuski enkä ohjelmoija. Mieluummin en puhuisi pikkuisista näpertelyistäni kenellekään, koska se on tekopyhää, mutta tässä tyranniassa tuntuu, että jotenkin pitää yrittää näyttää, ettei työtönkään ihan jouten ole eikä täysin itsekäs. Farisealaista oman kilven kiillotustahan tuo on, mutta näin olen nähnyt hyväksi tehdä. Ehkä Jumala siunaisi pientä apuani enemmän, jos tekisin sitä salassa. Mitä mieltä te muut kristityt olette?


      • Tipale kirjoitti:

        Mä olen ainakin jo luonteeltanikin sellainen, etten kovin helposti uskonasioista puhu. Olin tuossa samassa työpaikassa muutama vuosi sitten ja silloin oli sitä "vasta uskoontulleen intoa" sen verran, että jaoin viimeisenä työpäivänä lähimmille työkavereille "Yksi ainoa elämä" -kirjan ja annoin lyhyen todistuksen. En todellakaan ollut mukavuusalueellani, sillä olen kuitenkin melko ujo ja kuulijakunta oli insinööritasoista. Mutta onneksi kukaan ei ainakaan ääneen sanonut mitään poikkipuolista. :)

        Sinä taidat ollakin tavallinen fiksu uskova..


    • palaelämääni

      kiitos asiallisista vastauksista :)

      Joku kirjoitti:

      "Jumalan viha kohdistettiin Jeesukseen, jotta se ei tulisi meille. "

      En ole koskaan ajatellut, että Jumala olisi pelkästään vihainen, ja jos onkin niin ei ilman syytä.
      Jos syystä on, silloin olemme sen ansainneet.

      vastaus: Jumala ei vihaa meitä vaan syntiä. Kun Jeesus kuoli ristillä niin Pyhä Henki jätti Jeesuksen yksin ja Isä käänsi katseensa pois ( ensimmäistä kertaa) omasta pojastaan, koska Jeesus otti KAIKKI meidän SYNTIMME päällemme ja Jumalan viha/rangaistus ( koska Jumala on 100% rakkaus, mutta myös oikeudenmukainen ja pyhä ja mitään syntiä ei voi olla Jumalan luona. Kuten valo karkoittaa pimeän.) tuli siten Jeesukseen.

      Tarkoitus tällä lauseella oli kertoa enemmänkin uskoville, jotka pelkäävät lähestyä Jumalaa tai rukoilla, koska pelkäävät, että Jumala on vihainen niin se ei ole totta. Jumala ei lähetä sairauksia tai opeta ihmisille asioita vitsauksilla. Tämä on monille itsestään selvää ,mutta kaikissa muissa uskonnoissa Jumala on sekä hyvä, että paha sekä uskonnolliset kristityt uskovat, että Jumala kurittaa sairauksilla tai maanjäristyksillä/tsunameilla jne.

      Rakkaussuhde on uuden testamentin idea. Ei kuolleiden lakien ja kylmien kivitaulujen kaa voi saada suhdetta. Lain kirjain on kuolemaksi, laki osoittaa synnin, mutta kukaan ihminen ei pysty lakia täyttämään. Monet ovat yrittäneet. Laki oli vielä ihmisille tehty, helpompi versio niin sanotusti, ulkoista, mutta Jeesus nosti standardin korkeammalle.

      Ei enää ollut, että älä tee huorin vaan Jeesus sanoi, että jokainen joka edes katsoo naista himoiten on jo tehnyt aviorikoksen ja pettänyt. jne.

      Raamattu kyllä kertoo, että on tulossa lopunaikoina maanjäristyksiä, sotaa jne, mutta ei Jumala enää hävitä kaupunkeja "tulella ja kivellä", se oli vanhaa testamenttia. Silloin synnin palkka oli kuolema, on se nytkin, mutta Jeesus kuoli puolestamme ja täytti lain puolestamme. Kun elämme hengessä me automaattisesti täytämme lakia ja haluamme täyttää.

      Kaikki Raamatun profetiat ovat jo käyneet toteen paitsi Googin sota ja Armageddon. Btw googin sodan osapuolet ovat jo liittoutuneet, Venäjä ( goog), turkki (etelän sulttaani) ja Iran ( babylonia), hyökkäävät joskus Israeliin. Siitä tulee maailmansota jne, mutta ei hätää sitä ennen uskovat temmataan ja uskovat eivät tule olemaan vaivan ajassa.

      Kun suola otetaan pois niin tämä maailma vain synkkenee ja lopulta pahoja henkiä päästetään valloilleen ja ihmiset huumattuna ja riivattuina sotivat kolmasosan toisensa kuoliaaksi.

      Joukko 144 000 juutalaista tulee uskoon ja he tulevat olemaan lopunajan evankelistoja

      enemmän lopunajoista saatan kirjoittaa uudessa keskustelun avauksessa. Siellä on mm. että sama sukupolvi, joka näkee Israelin syntymisen tulee näkemään maailmanlopun ja siitä kuinka tieto lisääntyy jne.

    • TilaaNuorilleLupauksille

      No jos olet hakemassa johonkin kristillisiä arvoja edustavaan tehtävään. Muutoin kyllä itse keskittyisin siihen työn saamiseen, esim. tutustumalla sen hakemani organisaation tai yrityksen arvoihin ja sitoutumalla niihin...

    • simppeli.homma

      No kysäise sinä tulevalta bosselta heti alkuunsa, että uskotkos Jumalaan VAI oletko saatananpalvoja. Jo luulisi jauhot menevän kurkkuun heti kättelyssä. Todennäköisesti se on joku nuija siltä väliltä eikä kykene vastaamaan juuta eikä jaata. Lähde menee jos näin on.

      • Totta, varma keino, jos ei halua tulla valituksi.
        Hesen omistaja on hellari, eli ap mene Heseen myymään hamppiksia.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Totta, varma keino, jos ei halua tulla valituksi.
        Hesen omistaja on hellari, eli ap mene Heseen myymään hamppiksia.

        Voi olla ettei sielläkään kovin hyvällä noin hyökkäävää käytöstä katsota?


      • mummomuori kirjoitti:

        Voi olla ettei sielläkään kovin hyvällä noin hyökkäävää käytöstä katsota?

        No vitsihän tämä on, mutta loogisesti Heseen hakeva ap./hellari olisi kohtelias rekrytoijaa kohtaan.


      • qwertyilija kirjoitti:

        No vitsihän tämä on, mutta loogisesti Heseen hakeva ap./hellari olisi kohtelias rekrytoijaa kohtaan.

        Ehkä... Tosin epäilen sitä kovasti. Eri asia, jos jotain julistajaa haetaan...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1804
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      1334
    3. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      109
      1291
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1095
    5. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1088
    6. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      67
      1064
    7. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      63
      903
    8. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      883
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      49
      837
    10. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      173
      835
    Aihe