https://www.lapinkansa.fi/lappi/saisiko-olla-tulevaisuuden-leipaa-sirkka-piiloutuu-leipataikinaan-kuivattuna-ja-jauhettuna-ja-nyt-sita-saa-vihdoin-myos-lapista-201136330
Itse en ostaisi enkä edes maistaisi. Kaiken kaikkiaan tuntuu vähän hölmöltä idealta sotkea hyvään leipään 3% kuonaa ja pilata sillä 100% leipää. No kyllä kai trenditietoisia pellejä riittää tuotakin ostamaan.
Ostaisitko sirkkaleipää?
38
553
Vastaukset
- Hyi.stna
En ikinä. Ennemmin tapan itseni kuin alan torakoita syömään.
Näin tossa kerran jotakin sirkkapihvejä kaupan kylmäaltaassa, meinasin että alan systemaattisesti sotkemaan koiran paskalla niitä paketteja. Jos niitä yhä siellä näkyy niin ruiskutan injektioneulalla jarrunestettä mausteeksi. Jos kerran haluavat paskaa syödä niin saakoot sitä sitten koko rahalla.- hohhoijjaa
Eihän se sirkka edes maistu siellä.
- Hyi.stna
hohhoijjaa kirjoitti:
Eihän se sirkka edes maistu siellä.
Aivan sama. Pelkkä tieto torakoista ateriani joukossa saa minut oksentamaan.
Toivottavasti tuo villitys menee pian ohi. - sirkka_leivässäsi
Hyi.stna kirjoitti:
Aivan sama. Pelkkä tieto torakoista ateriani joukossa saa minut oksentamaan.
Toivottavasti tuo villitys menee pian ohi.Ei se ällötä kun se on ihan jauheena siellä.
sirkka_leivässäsi kirjoitti:
Ei se ällötä kun se on ihan jauheena siellä.
Ällöttää jo pelkkä ajatuskin.
- sirkka_leivässäsi
Harmaaritari kirjoitti:
Ällöttää jo pelkkä ajatuskin.
Nössöt! Tietäisit mitä kaikkea syöt tavallisen ruoan mukana muutenkin...
- nyrkki_naamassasi
Ei se ällötä kun se on ihan jauheena siellä.
Olkoon ihan vaikka kultahippuina mutta silti koko ajatus saa mahassa vellomaan.
- sirkka_leivässäsi
nyrkki_naamassasi kirjoitti:
Olkoon ihan vaikka kultahippuina mutta silti koko ajatus saa mahassa vellomaan.
Ei saa olla tuommoinen hienopylly. Ryhdistäydy.
- Anonyymi
Nössöt! Tietäisit mitä kaikkea syöt tavallisen ruoan mukana muutenkin...
nammmiiii
Mikähän sirkoista tekee kuonaa? Erittäin hyvä proteiininlähde. Ettei tässä nyt vaan olisi kyseessä ennakkoluulot ja kaiken uuden vastustamisen tarve.
Itse en ole vielä maistanut, mutta voisin hyvinkin.Koska ne on torakoita. Jos on hyvä proteiininlähde niin miksei niitä proteiiininllähteitä voi mussuttaa erikseen mums mums ja jättää hyvä leipä pilaamatta? Kohta kai joku keksii että maailman ruokavarannoista voidaan säästää 3% kun lisätään 3% kuivattua ulostetta jokaiseen ruoka-annokseen ja sitten te uudismieliset innoissanne syötte p..kaa mums mums onpas hyvää aina vain uudestaan mussutatte.
Harmaaritari kirjoitti:
Koska ne on torakoita. Jos on hyvä proteiininlähde niin miksei niitä proteiiininllähteitä voi mussuttaa erikseen mums mums ja jättää hyvä leipä pilaamatta? Kohta kai joku keksii että maailman ruokavarannoista voidaan säästää 3% kun lisätään 3% kuivattua ulostetta jokaiseen ruoka-annokseen ja sitten te uudismieliset innoissanne syötte p..kaa mums mums onpas hyvää aina vain uudestaan mussutatte.
Miten se pilaa leivän kun ei noin vähäistä määrää edes huomaa maussa? Ja kukaan ei pakota sua ostamaan näitä leipiä. Tuohon ulostejuttuun taas en viitti kommentoida mitään.
ageless_stranger kirjoitti:
Miten se pilaa leivän kun ei noin vähäistä määrää edes huomaa maussa? Ja kukaan ei pakota sua ostamaan näitä leipiä. Tuohon ulostejuttuun taas en viitti kommentoida mitään.
Olet siis sitä mieltä että jos menet ravintolaan ja tilaat pihvin ja kokki sujauttaa sinne sekaan kärpäsen kun "ei noin vähäistä määrää edes huomaa" että se on ok?
Harmaaritari kirjoitti:
Olet siis sitä mieltä että jos menet ravintolaan ja tilaat pihvin ja kokki sujauttaa sinne sekaan kärpäsen kun "ei noin vähäistä määrää edes huomaa" että se on ok?
Ihmisellä on toki oikeus päättää mitä syö. Ja sirkkaleivän ostajat ovat kyllä tietoisia mitä ostavat. Eli tuo kärpäsvertaus ei nyt toimi millään tasolla.
- asfddsfd
Harmaaritari kirjoitti:
Kärpänen on likainen, elintarvikkeisiin tulevat sirkat puhtaita.
ageless_stranger kirjoitti:
Ihmisellä on toki oikeus päättää mitä syö. Ja sirkkaleivän ostajat ovat kyllä tietoisia mitä ostavat. Eli tuo kärpäsvertaus ei nyt toimi millään tasolla.
Olihan tuossa jutussakin huijattu maistajia, ainakin jätetty selkeästi kertomatta sisällöstä:
"Rovaniemeläisen Ritva Kareiston hämmästys on suuri, kun hän saa tietää, mitä hänen maistamassaan leipäpalasessa on:
–Meni ihan ohi, että sanoit sirkka!"
Niin että kärpäsen pihviin piilottava kokki ei ole oikeastaan yhtään noita leivän maistattajia pahempi.ageless_stranger kirjoitti:
Tai niin siis tuossa linkin jutussahan ihmisille syötettiin salaa sirkkaleipää. Tämä on tietysti tuomittavaa ihan allergioidenkin takia.
Harmaaritari kirjoitti:
Olihan tuossa jutussakin huijattu maistajia, ainakin jätetty selkeästi kertomatta sisällöstä:
"Rovaniemeläisen Ritva Kareiston hämmästys on suuri, kun hän saa tietää, mitä hänen maistamassaan leipäpalasessa on:
–Meni ihan ohi, että sanoit sirkka!"
Niin että kärpäsen pihviin piilottava kokki ei ole oikeastaan yhtään noita leivän maistattajia pahempi... Noh, Tuo oli Khyl Persestelyä.. ;P
- Eioleruokaase
En. Sirkka on istunut kuitenkin hevosenkikkareen päällä sittisontiaisen kanssa. Yök.
- Kanankoivet
Myöskään nuggetteja ei kannata syödä. Siellä on kaikki kanan kynsistä nokkaan asti jauhettuna. Yök.
.. HjarmisHjarmis.. Nyt Liioittelet.. SirkkaLeivät ymv. tulee aina olemaan sellaisia, että ne kyllä Tunnistaa, koska joku voi olla niille AllerGinen.. Eli ei HätiäMitiä.. Kukaan ei Puijaa&Huijaa ja laittele niitä salaa Kaikkiin leipiin.. ;P
"Sirkat sisältävät runsaasti proteiinia, hyviä rasvahappoja, kalsiumia, rautaa ja B12-vitamiinia."
.. Ei Paha.. =)
"Sirkat voivat aiheuttaa ristiallergiaa
Sirkkojen on todettu voivan aiheuttaa ristiallergioita äyriäisille, nilviäisille tai pölypunkeille allergisille henkilöille.
Allergeenien vuoksi sirkkaleipä leivotaan aina viimeisenä. Taikina tehdään valmiiksi jo edellisenä päivänä, Sanna Keskipalosaari kertoo. Tällöin se saa levätä ja kerätä itseensä enemmän makua. Fazerin myymäläleipomoissa sirkkaleivät leivotaan käsityönä.
Sirkkajauhot säilytetään erillään muista raaka-aineista, ja työvälineet ja -tasot putsataan huolellisesti sirkkatuotteiden käsittelemisen jälkeen."
.. Et Tainnut edes lukea tuota Linkkiäs?.. ;PLuinpas, närkästytti kun oli huijattu ihmisiä maistamaan ilman että selkeästi tiedostavat sisällön. en tykkää, kohta niitä sirkkoja on piilotettu ihan joka paikkaan, nytkin saa olla aina tarkkana kun ostostelee että mitähän sisältänee erilaiset einekset.
Harmaaritari kirjoitti:
Luinpas, närkästytti kun oli huijattu ihmisiä maistamaan ilman että selkeästi tiedostavat sisällön. en tykkää, kohta niitä sirkkoja on piilotettu ihan joka paikkaan, nytkin saa olla aina tarkkana kun ostostelee että mitähän sisältänee erilaiset einekset.
.. Jeps.. Multa meni tuo kohta syystä tai toisesta PikaVilkasulla ohi.. Toi Maistatus juttu oli kyllä Persestelyä.. ;P
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Jeps.. Multa meni tuo kohta syystä tai toisesta PikaVilkasulla ohi.. Toi Maistatus juttu oli kyllä Persestelyä.. ;P
"en tykkää, kohta niitä sirkkoja on piilotettu ihan joka paikkaan"
.. Mut.. Laillisesti ei kyllä saa mitään Piilotella.. Eli jos/kun joku sellaiseen Syyllistyis, niin se olisi LainVastaista.. ;PNuuskaMuikkune kirjoitti:
"en tykkää, kohta niitä sirkkoja on piilotettu ihan joka paikkaan"
.. Mut.. Laillisesti ei kyllä saa mitään Piilotella.. Eli jos/kun joku sellaiseen Syyllistyis, niin se olisi LainVastaista.. ;PNiin, kunpa tuohon voisi luottaa, Niinpä vain tuntuu olevan laillista laittaa esim. valmisruoka-annoksiin "koneellisesti erotettua broilerin lihaa" yms. ja senhän arvaa miten hyvin kone erottelee/jauhaa. Itse aina tarkistan tuoteselosteesta ettei sisällä mitään koneellisesti eroteltuja osia. Eineslihapullat, kalapuikot jne. on melkomoista kuraa ja ihan laillisesti nekin, en yhtään yllättyisi jos piilotetut sirkka-ainekset on einesteollisuuden seuraava askel. No ny pitää mennä nukkumaan, öitä.
Harmaaritari kirjoitti:
Niin, kunpa tuohon voisi luottaa, Niinpä vain tuntuu olevan laillista laittaa esim. valmisruoka-annoksiin "koneellisesti erotettua broilerin lihaa" yms. ja senhän arvaa miten hyvin kone erottelee/jauhaa. Itse aina tarkistan tuoteselosteesta ettei sisällä mitään koneellisesti eroteltuja osia. Eineslihapullat, kalapuikot jne. on melkomoista kuraa ja ihan laillisesti nekin, en yhtään yllättyisi jos piilotetut sirkka-ainekset on einesteollisuuden seuraava askel. No ny pitää mennä nukkumaan, öitä.
.. Jeps.. Kyllähän ElinTarvikeTeollisuus(kin) Huijailee&Puijailee aina Välil.. Myös Suomalaiset.. Tierän kyllä ihan Täysin Tahallisia(kin) Tapauksia.. ;P
.. Mut Joo.. Sellasia ne NarsuMarsut Aina On, jos/kun vain Tilaisuus tulee kohra.. Ja välil Muutenkin.. ;P
.. Öitä Sinnekin.. ;P
- Yöööööh
Sirkasta voi turskahtaa nesteet ulos.
- trollikka
En ostais, niin kauan kun pystyn itse leipäni tekemään. En mä välitä etanoistakaan. Mulla on ilmeisesti kaiken näköisiä ennakkoluuloja. Osteriakin olen yrittänyt nielaista ja sainkin sellaisen nielaistua, mutt kun se pahus teki vatsanpohjassa muljahdus käännöksen... niin pitihän se yökätä siihen laiturille.
Se on limainen elävä otus.. jonka kuori murretaan auki puukon kärjellä ja osteri kiepsauteaan irti ja suuhun kun on todettu sen olleen elävän... hyi hitto!
Ei se pahalle maistunut ei oikeastaan muulle kuin merivedelle... mutt kuitenkin, ylös tuli paluu postissa välittömästi. Saivat mun yrittämään vielä toistakin, samoin tuloksin. =((
Olkoot vaikka kuinka kallista herkkua mutt mä en nilviäisiä syö! Join kivennäisvettä pullostani ja huuhtelin vielä suunikin varmuuden vuoksi. Voi olla ett olen säälittävä reppana; mutt kun en niistä tykännyt niin en kyllä tule edes yritämään uudelleen niiden syöntiä. Fakta.
Ihan sama varmaan jos ranskalaiselle laittais mämmiä lautaselle, ja kaatais kermaa vaikka päälle... tuskin sais syötyä tai maistetua sitä. Kun se näyttää jo hänestä; "kertaalleen syödyltä!"
Muuten avokado on myös sellainen jota en suostu syömään... mua vaan kuvottaa sen rasvainenmaku. Tiedän ett se olis terveellistä ja jossain voileipäkakussa tahnana sen olen saanut syötyä... kun se on sillä monien muiden makujen joukossa. Avokadosalaatissa jonka sain eteeni ruokaillessa, mä jätin syömättä sen avokadon. Mutt aioili esim. menee liukkaasti alas vaikka salaatissakin, ja varmaan on rasvaisempi mitä avokado.
Öitä!Joo, mulla sama vika ettei mene etanat, osterit jne, nilviäistyyyppiset. Vaikka kuinka olis etanat voissa paistettu mestarikokin toimesta ne on silti etanoita. Ei tarvii minusta kaikkee ihmisen syödä eikä edes maistaa jos teitää jo etukäteen ettei vaan mee. Avokado kyllä mulla menee, ei mitenkään erityinen minusta mutta just esim. jossain salaatissa ei haittaakaan.
Jep, öitä sullekin, nuuskalle jo toivttelinkin mutta luin sitten tämän sun kommentin vielä ja pitihän siihen vastata.
- Anonyymi
No mites ne sirkkaleivänmyynti etenee? 😂
- Anonyymi
Tietokone lataa puhemiewn akunkin ika hyvä jjes
- Anonyymi
pidän paljonkin leipomis jutuista ja omista pizzoista varssomlom-
- Anonyymi
Vaikka onkin vuosia vanha aloitus, niin vastaan silti. Olen ostanut ja maistanut, mutta kovin vähän siinä oli sirkkajauhoa. Proteiinia oli aavistuksen enemmän, kuin normileivässä. Muuten ihan samanlainen.
- Anonyymi
Jos oikeasti tykkää tuollaisita leipomisjutuista, niin mikäs sitten :D
- Anonyymi
Hoh-hoh, Harmaaritari! Kuule, täällä Afrikan leipäpuun oksilla, missä kaikki on vähän villimpää, me syödään mitä luonto antaa – ja jos sirkat kuuluu siihen menyyseen, niin ei muuta kuin suu auki ja naps! 🦗
Mut ymmärrän, jos sirkat leivässä tuntuu sun mielestä oudolta. Täällähän me ollaan totuttu, että jokainen suupala on juhlaa, oli se sitten banaani, pähkinä tai vaikka vähän hämähäkkiä kylkeen. Ei sirkat mitään "kuonaa" oo, ne on vaan erilaista murkinaa – vähän niinku ne sun rukiiset leivät siellä pohjoisessa.
Joskus, kun maailma muuttuu, pitää vaan heiluttaa häntää ja mennä mukana. Eihän kaikki tykkää kaikesta, mutta ne, jotka uskaltaa maistaa, saattaa löytää jotain uutta ja hyvää. Täällä puiden katveessa me sanotaan: "Se, mikä ei nappaa, antaa toisen napata."
Joten jos sirkkaleipä ei ole sun juttu, ei se haittaa! Syö mitä rakastat ja anna toisten hypätä hyönteisjunaansa, niin maailma pyörii tasapainossa. Ja hei, jos sirkat ei kelpaa, aina voi ottaa banaanin! 🍌 - Anonyymi
Maku (ja turvallisuus) sen minulle ratkaisee mitä syön.
- Anonyymi
mene hacwilwmaan jorain unwaaa joku trwiniryrrö nukkumassa sänfgyssäsi ja pyöeit pasljon jsa tipshdst dsitten kokonssnkin omassrs sdängydtädi..
villi awkaiuni joku.
t. ElmeeiäöInkeei EUnqvist Euorsaisra.. - Anonyymi
Mä olen syönyt jotain pieniä paahdettuja otuksia. Tuli mieleen suolapähkinät.
Ei mua haitannut sen enempää kuin säilötyt pikkaset simpukat.
Vilma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171597
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991458Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy35839Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29809Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50746Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?34708Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56698Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37690Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s42669Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37653