Uusavuttomuus omaisissa vallannut omaishoidon

HoitokurssejaOmaisille

Omainen on aivan kädetön. Ei osaa kuin haukkua ja huutaa mitä muut tekevät ja tekemättä jättävät! Ei voi kauhalla vaatia kun lusikalla on annettu! Pitäisi järjestää vanhusenhoitokursseja omasille siitä miten voi edes vähän auttaa eikä kädettömänä seisoa, huutaa ja buuata nettipalstoilla. Jokainen negatiivinen palaute osoittaa tyhmyyttä, kädettömyyttä ja apua antamisen vieroksumista! Jokaisen pitäisi osata auttaa kauppareissuilla kun mummo jotain pientä tarvitsee. Ruoan valmistamisessa, siivouksessa ja edes hieman hygienianhoidossa! Onko se liikaa vaadittu omaiselta? Yksi mummo on voinut hoitaa 10 lasta mutta he eivät saa yhtä mummoa hoidetuksi, siis täh tätä uusavuttomuutta!

41

1193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ne viitsi odottavat koska mummon pää kaatuu että pääsevät perinnönjaolle.

    • Anonyymi

      On aivan eri asia hoitaa lapsia, kun vanhuksia!

    • Anonyymi

      Vanhuksenhoito on aivan muuta kuin pienen lapsen hoito, en edes jaksa nostaa sairasta isääni ylös sängystä kun on niin painava ja itselläni toinen käsi ei toimi kun on hermovika. Aika pelottavaa on kun voi sattua vahinkoja kun ei omakaan kroppa ei toimi. Kyllä omasta mielestäni olen työni tehnyt kun yli 50 vuotta on saanut palkkaa ja todella ollut töissä ilman saikkuja ja 12 vuotta olin vapaapäivät vanhempien luona hoitamassa huushollia sekä sisällä että ulkona. Mutta nyt on vaivoja jotka pitävät yöt hereillä eikä enää pysty,

    • Anonyymi

      Kysyisin aloittelijalta kuinka paljon kokemusta omaisten hoidosta ja montako vuotta
      toiminut apuna hoitajana ja kuinka usein jaksaa olla apuna ja montako kilometriä on matkaa?

    • Anonyymi

      Jos täällä toivottaa tuhoa yhteiskunnan sadisteille niin se EI tarkoita sitä etteikö jo olisi paljon ITSE vanhustaan auttanut.

      Muinoin vanhus hoidettiin kodissa jossa MYÖS tehtiin työ ruuan eteen. Samassa paikassa.

      Nyt pitää koneistoa sadismin edistämiseksi ensin rakentaa jossain muualla ja sitten tulla vanhuksen luo auttamaan kilonetrien päähän.

      Yhteiskunta! Sairas mätä yhteiskunta on se joka kaikelle kärsimykselle RAKENTAA PUITTEET.

    • Anonyymi

      Hankala aihe. Usein vanhusten omaiset asuvat kaukana omaisestaan, eivätkä tiedä vanhuksen kunnosta mitään, eivätkä tiedä mitä hoitoja on tarjolla. Joskus omaiset purkavat omaa pahaa oloaan hoitajiin, tai omaisten toiveet ylittävät hoidon tarjoaman realiteetin. Esim jokaisella vanhuksella on oikeus ulkoilutukseen joka päivä, utopiassa ehkä, ei todellisuudessa. Tai että vanhus ei syö tarpeeksi, mitä sitten pitäisi tehdä, syöttää väkisin ratilla vanhusta.
      Olenkin usein sanonut näille hoidosta valittaville, että voitte alkaa omaishoitajiksi, aika hiljaista on ollut...

    • Anonyymi

      Eilen ajoin tunnin omaiseni luo, kävin kaupassa hankkimassa ruokaineet, laitoin ruuat, keiton puurot ja sopat, imuroin ja ajoin nurmet sekä pyykkiä ja astiahuoltoa yhteensä 8 tuntia , eli työpäivän verran hiki hatussa , tätä 14 vuotta viikosta toiseen vapaapäivän ohjelmaa työviikon lisäksi. Taas tunnin ajo kotiin tekemään omia kotitöitä. Kuka muu jaksaa ??

      • Anonyymi

        14 vuodessa olisi ehtinyt monta kertaa ajatella ja järjestää hommat toisenlaiseen kuosiin. - Nm. Miksi rassaat ja rankaiset itseäsi


      • Anonyymi

        En olisi jaksanut! Omainen asui kanssamme ja täytyy sanoa, että jaksaminen oli siitä huolimatta välillä kortilla. Paremmin kyllä sujui, kun samalla siivoamisella siivosi koko kodin ja samalla syömisellä söi koko porukka.

        Mutta oli se kyllä raskasta. Ensin hoitaa sairaudentunnotonta, aggressiivista ja väkivaltaista skitsoa, joka siitä sitten vielä dementoitui. Oli helpotus, kun viimein sai paikan psykogeiatrisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        14 vuodessa olisi ehtinyt monta kertaa ajatella ja järjestää hommat toisenlaiseen kuosiin. - Nm. Miksi rassaat ja rankaiset itseäsi

        14 vuotta olen puhunut siitä että heidän pitäisi otaa kotiin apua mutta eivät ota kun ei ole kiva päästää vieraita omaan kotiin. Tänä keväänä puhuin että hommataanko nurmikon ajoon robotti niin omaiseni sanoi että kyllä ne hoituu, sehän tarkoitaa että se ole edelleen minä joka sen teen aina vaan edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        14 vuotta olen puhunut siitä että heidän pitäisi otaa kotiin apua mutta eivät ota kun ei ole kiva päästää vieraita omaan kotiin. Tänä keväänä puhuin että hommataanko nurmikon ajoon robotti niin omaiseni sanoi että kyllä ne hoituu, sehän tarkoitaa että se ole edelleen minä joka sen teen aina vaan edelleen.

        Ja sinäkö et osaa ääneen sanoa, ettei hoidu, koska sinä et enää hoida. - Nm. Tieto vai taitoko hakusessa


      • Anonyymi

        Älä valahtele. Ajoit paikalle vain vahtaamaan hoitajan työskentelyä, löytääksesi jotakin negatiivista huomautettavaa,. Olet todella säälittävä, ja kaltaistesi vuoksi on Suomessa hoitajapula. Kukaan ei halua alalle jossa kaltaisesi omaiset ovat haukkumassa ja arvostelemassa.
        Itse ei osata omaisensa hyväksi mitään tehdä. J opa laitoshoidon hoitajat joutuvat juoksemaan kaiken muun työnsä lisäksi ostamassa vanhuksille vaatteita, kun omaiset eivät viitsi senkään vertaa huolehtia, että toisivat omaiselleen vaattteita!!!!!
        Kuvitteletteko , että 20v sitten ostetut vaatteet mahtuvat lähes liikuntakyvyttömän vanhuksen ylle, jolla kädet ja jalat jäykistyneet, ja jonka pukeminen liian pieniin vaatteisiin on todella hankalaa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        14 vuodessa olisi ehtinyt monta kertaa ajatella ja järjestää hommat toisenlaiseen kuosiin. - Nm. Miksi rassaat ja rankaiset itseäsi

        Sepä se, se maksaa jollekin kun tulee ulkopuolinen tekemään 8h töitä jonkun kotiin mutta kun on omainen niin tekee kutsumustyötä 14vuotta viikonloppuja ei tarvitse maksaa mitään.
        Jokaisen 60v täyttäneen tulisi harkita kuinka suurten talojen sisä ja pihatyöt hoituu kun ei enää jaksa vanhempana, mielestäni ei se kaikki lapsen niskoille voi jättää kun lapsetkin vanhenee. Itse olen jo lapsilleni sanonut että minun huushollini ei kuulu heidän työmaanaan olla kun nykyään täytyy jaksaa töissäkin ahertaa melkein 70 kymppiseksi ennenkuin eläkettä maksetaan.


    • Anonyymi

      Lapsettomilla aviopuolisoilla ei ainakaan ole omaisia, joita ei kukaan tarvitse hoitaa. Kuolletaan kotona vain kaikessa rauhassa. Kyllä viimeistään postinjakajalla tulee huoli, kun postilaatikko on ihan täynnä, ettei kansi mene kiinni. Näin on tapahtunut monissa paikoissa.

      • Anonyymi

        Ja jossakin (Teuvalla ?) vanhempi veli hoiti nuorempaa. Postinjakaja ei reagoinut, vaikka laatikko oli täysi. Lunta sitten tuli ja lumenauraaja pani merkille täyden laatikon. Soitti kai poliisit paikalle tms. Vanhempi veli oli kuollut ja nuorempi oli kuollut hoidon puutteeseen.

        Tulevaisuudessa posti vähenee edelleen, saa nähdä koska ne loputkin postinjakajat saavat kenkää. Kai sitten joku muu huomaa tuollaisen. Tai sitten vainajat saavat rauhassa kuivaa kotonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jossakin (Teuvalla ?) vanhempi veli hoiti nuorempaa. Postinjakaja ei reagoinut, vaikka laatikko oli täysi. Lunta sitten tuli ja lumenauraaja pani merkille täyden laatikon. Soitti kai poliisit paikalle tms. Vanhempi veli oli kuollut ja nuorempi oli kuollut hoidon puutteeseen.

        Tulevaisuudessa posti vähenee edelleen, saa nähdä koska ne loputkin postinjakajat saavat kenkää. Kai sitten joku muu huomaa tuollaisen. Tai sitten vainajat saavat rauhassa kuivaa kotonaan.

        Hyvä, kun auraaja huomasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, kun auraaja huomasi.

        Yleensä ottaenkin on hyvä, että edes osa ihmisistä kulkee vielä silmät auki ja hoksottimet päällä eli käytössä. Nykyaikaisissa on 'hieman' sellaista vikaa, että tuijottavat vain omaa napaansa. - Nm. Ei kuulu mulle -tyypit


      • Anonyymi

        Mitä ihmeellistä tuossa on? Itse tyhjennän laatikon 3kk välein ihan vaan laiskuuttani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeellistä tuossa on? Itse tyhjennän laatikon 3kk välein ihan vaan laiskuuttani.

        No sun on todella tarpeellista hommata itsellesi se eutanasia. - Nm. Ei junalauta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sun on todella tarpeellista hommata itsellesi se eutanasia. - Nm. Ei junalauta

        En ajatellut kituuttaa 90v asti. Kuten nämä vaippahousut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ajatellut kituuttaa 90v asti. Kuten nämä vaippahousut.

        No hyvä. Kirjoitustesi perusteella "90-v. vaippahousut" ovat viriilimpää sakkia kuin sinä. - Nm. Liikkumattomana sinne asti ei pääse millään ilveellä


    • Anonyymi

      Olen avustanut erästä 88v naista arkiaskareissa. Voin sanoa, että on muuten aika terhakka rouva vielä. Pesulla käydessä en olen niin runsaita tissejä nähnyt ja peppu.. Samoin sakea karvoitus pillussaan. Kyllä siinä aisa tanassa ollaan..

      Tervesin omaishoitaja.

      • Anonyymi

        Jassoo.Pennut ovat tulleet lomilta.


    • Anonyymi

      Uusavuttomilla pitää olla kaikenlaiset vempaimet ja vehkeet että saadaan paska tuleen mutta , ei osata pyyhkiä jos ei mummo tuu pyyhkimään .

    • Anonyymi

      Hoitokodit lopetettava ja pakollinen eutanasia välittömästi voimaan

      • Anonyymi

        Hommaa vain itsellesi, kenellekään muulle sun ei kuulu asiaa edesauttaa. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin


    • Anonyymi

      Ktllä terveyskeskuksessa voisi olla ovi niinkuin koronatesteihin, missä vois ilmaista halunsa kuolla ja hoitaja iskisi piikin ja siitä krematorioon niin vanhustenhuolto ja masentuneet sais pois yhteiskunnan vaivoina kun ei kuitenkaan riitä resursseja hoitoon. MONELLA YLI 60 YLITTÄNEELLÄ kauhea huoli mitä kun itse ei pysty hoitamaan omia asioitaan ja pelko tulevasta jäytää.

    • Anonyymi

      Voi Saa######a millaista väkeä useimmat omaiset ovat!!! Mitään, ei mitään osata eikä viitsitä. Kyllä NE hoitaa, ja sitten haukutaan ja valitetaan. Itse korkeintaan jouluna kortilla muistetaan mummoa!!

      • Anonyymi

        Entäs jos se mummo on ollut äärettömän vi......tumainen lapsilleen ja lapsenlapsilleen, ei pahemmin kiinnosta. Ei ne kaikki mummelit tai paapat ole herttaisia. Nälviminen alkaa heti kun pääsee ovesta sisään,kuka sellaista kestää. Maatkoon paskoissaan.💩💩💩💩💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos se mummo on ollut äärettömän vi......tumainen lapsilleen ja lapsenlapsilleen, ei pahemmin kiinnosta. Ei ne kaikki mummelit tai paapat ole herttaisia. Nälviminen alkaa heti kun pääsee ovesta sisään,kuka sellaista kestää. Maatkoon paskoissaan.💩💩💩💩💩

        Onko sulla jotain sanomista mummosta, kun olet aivan samanlainen. Ts. samaa puuta. - Nm. Ei ole omena kauas puusta pudonnut


      • Anonyymi

        Mummojen(kin) kannattaa tutkia tarkasti omat haukkumisensa, valittamisensa, osaamisensa ja viitsimisensä. Ja miettiä, mistä se jälkipolvi on oppinsa ottanut. - Nm. Kaikki ei tainnut mennä putkeen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla jotain sanomista mummosta, kun olet aivan samanlainen. Ts. samaa puuta. - Nm. Ei ole omena kauas puusta pudonnut

        Omat vanhempani sekä isovanhemmat olen saattanut jo hautaan, heistä ei ole pahaa sanottavaa, mielelläni hoidin heitä aikoinani. Joten sinun omena vertauksesi ei oikein toimi. Nyt on kyseessä kaukainen sukulainen joka vuosikymmenet on arvostellut,naljaillut,piikitellyt,jopa kohdellut lapsiani huonosti, ,,maatkoon paskoissaan häijy ämmä., sanon minä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omat vanhempani sekä isovanhemmat olen saattanut jo hautaan, heistä ei ole pahaa sanottavaa, mielelläni hoidin heitä aikoinani. Joten sinun omena vertauksesi ei oikein toimi. Nyt on kyseessä kaukainen sukulainen joka vuosikymmenet on arvostellut,naljaillut,piikitellyt,jopa kohdellut lapsiani huonosti, ,,maatkoon paskoissaan häijy ämmä., sanon minä

        Totta turiset.Sitä saa mitä tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omat vanhempani sekä isovanhemmat olen saattanut jo hautaan, heistä ei ole pahaa sanottavaa, mielelläni hoidin heitä aikoinani. Joten sinun omena vertauksesi ei oikein toimi. Nyt on kyseessä kaukainen sukulainen joka vuosikymmenet on arvostellut,naljaillut,piikitellyt,jopa kohdellut lapsiani huonosti, ,,maatkoon paskoissaan häijy ämmä., sanon minä

        Tälläisiä, katkeria omaisia ei kaivatakaan vanhusten laitoksiin vierailijoiksi pahoittamaan vanhuten mieliä. Pysykää vaan kotonanne, ja jatkakaa itsesäälissänne piehtaroimista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tälläisiä, katkeria omaisia ei kaivatakaan vanhusten laitoksiin vierailijoiksi pahoittamaan vanhuten mieliä. Pysykää vaan kotonanne, ja jatkakaa itsesäälissänne piehtaroimista.

        Ilomielin, jatkamme omaa ihanaa elämäämme,ilman kiukkuisia ja häijyjä sukulaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omat vanhempani sekä isovanhemmat olen saattanut jo hautaan, heistä ei ole pahaa sanottavaa, mielelläni hoidin heitä aikoinani. Joten sinun omena vertauksesi ei oikein toimi. Nyt on kyseessä kaukainen sukulainen joka vuosikymmenet on arvostellut,naljaillut,piikitellyt,jopa kohdellut lapsiani huonosti, ,,maatkoon paskoissaan häijy ämmä., sanon minä

        Ja miksi hlvt:ssä sinä meuhkaat kaukaisesta sukulaisesta? - Nm. Pysy kaukana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miksi hlvt:ssä sinä meuhkaat kaukaisesta sukulaisesta? - Nm. Pysy kaukana

        Enkä pysy kaukana. Tämä on keskustelupalsta jossa voi vaihtaa mielipiteitä,ettäs tiedät. Se kaukainen sukulainen vaan vitjattaa niin pirusti päänsä aukomisella. Ja mitä se sinulle kuuluu mitä minä täällä meuhkaan. Pysy pois jos et kestä kuunnella. Oletko koskaan tavannut häijyä ja piikittelevää dementikkoa, kannattaisi tutustua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä pysy kaukana. Tämä on keskustelupalsta jossa voi vaihtaa mielipiteitä,ettäs tiedät. Se kaukainen sukulainen vaan vitjattaa niin pirusti päänsä aukomisella. Ja mitä se sinulle kuuluu mitä minä täällä meuhkaan. Pysy pois jos et kestä kuunnella. Oletko koskaan tavannut häijyä ja piikittelevää dementikkoa, kannattaisi tutustua.

        Tarkoitin ja meinasin, että pysy kaukana kaukaisesta sukulaisesta, jota et kestä etkä jaksa. Viimeksi tänään yksi surullinen tapaus yritti irrottaa kädestäni sormen irti. - Nm. Rauhoitu ja relaa, ehkä helpottaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin ja meinasin, että pysy kaukana kaukaisesta sukulaisesta, jota et kestä etkä jaksa. Viimeksi tänään yksi surullinen tapaus yritti irrottaa kädestäni sormen irti. - Nm. Rauhoitu ja relaa, ehkä helpottaa

        Oho , anteeksi ymmärsin väärin. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oho , anteeksi ymmärsin väärin. 🙂

        Aamulla pikkurilli oli kipeä, meni tovi, ennen kuin hokasin, miksi. - Nm. Saat


    • Anonyymi

      Se on itsekkyyttä. Minkä sille voi ettei kiinnosta auttaa? Ei ole pakko.
      Monet kylmästi miettivät että sosku kyllä auttaa ja keskittyvät vain verojen maksuun ja ovat sillä osansa tehneet.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10295
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1586
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe