Uskooko joku täysjärkinen poliitikkoihin, virkamiehiin tai esim. Kelaan. Luottaako joku täysin kumppaniin/puolisoonsa. Sen verran on tullut pataan elämän varrella että luotan vain itseeni. En usko kyllä edes muijakaveriin vaikka oltu yhdessä iät ja ajat ja siihenkin syynsä. Jos ja kun muija vakuuttaa uskollisuuttaan niin en usko koska se vakuuttelu kertoo yleensä pettämisestä, ei tarvitse valuutella mitään jos kaikki kunnossa. Muijakin kysellyt multa olenko pannut vieraita meidän suhteen aikana, sanoin ettei sun tarvii edes kysyä moista koska mulla yksi periaate, yksi nainen yksi pillu, muijan utelu johtuu siitä että hän epäilee mun tekevän jotain koska on itse jäänyt uskottomuudesta joskus kiinni.
Luottamus kato
9
132
Vastaukset
Uskon tiettyyn rajaan asti noihin kaikkiin. Eniten kuitenkin kumppanini.
Millä tavalla Kela on sinut pettänyt?- napsu
Kela pettää useinkin. Sitä useammin mitä huonommin asiakas sopii Kelan pykäliin ja asetuksiin. Esim. ns. silpputyöläiset - sopivat sieltä huonoimmasta päästä. Jos viikkoa ennen työtä selviää kuinka monta tuntia tekee työtä seuraavalla viikolla, on aika mahdotonta arvioida koko vuoden tuloja, joiden perusteella esim. asumistuki lasketaan. Tämä johtaa siihen, että haet asumistukea kuukausittain laskeskellen ja arvioiden tulevia työtunteja, jotka eivät sitten täsmää parhaalla mahdollisella tavalla, ja saat maksaa tukea takaisin, tai odotat lisätukea seuraavalle kuukaudelle.
napsu kirjoitti:
Kela pettää useinkin. Sitä useammin mitä huonommin asiakas sopii Kelan pykäliin ja asetuksiin. Esim. ns. silpputyöläiset - sopivat sieltä huonoimmasta päästä. Jos viikkoa ennen työtä selviää kuinka monta tuntia tekee työtä seuraavalla viikolla, on aika mahdotonta arvioida koko vuoden tuloja, joiden perusteella esim. asumistuki lasketaan. Tämä johtaa siihen, että haet asumistukea kuukausittain laskeskellen ja arvioiden tulevia työtunteja, jotka eivät sitten täsmää parhaalla mahdollisella tavalla, ja saat maksaa tukea takaisin, tai odotat lisätukea seuraavalle kuukaudelle.
Ei kela periaatteessa voi pettää, koska ne eivät lupaakaan mitään. Voi olla, että joku menee sinne mielessään, että hänelle kuuluu jotain ja sitten ei saakaan, saattaa tuntua olo petetyltä.
Nyt kun luen sinun mielipidettä tajuan, että miksi jotkut hyökkäilevät sosiaalityöntekijöiden tai vaikka lääkäreiden kimppuun..
Tuo esimerkkisi ei myöskään ole pettämistä. Niissä toimitaan sääntöjen mukaan, eikä kukaan ole antanut etukäteislupausta rahasta.
- napsu
Kyllä luotan noihin kaikkiin (Kelaan vähiten) Miesystävääni eniten. Ehkä välillä luotan miesystävääni jopa enemmän kuin itseeni ;). Se on aika paljon se.
- 87878
Samoin, luotan miesystävääni eniten, välillä enemmän kuin itseeni. Sen olen pannut merkille, että itselläni on erilainen luottamusjärjestelmä kuin monilla muilla. Luottamus on suhteen alussa eniten kortilla. Ei ole kokemusta siitä voiko toiseen luottaa, mutta se selviää suhteen edetessä. Tärkeää on tietysti tehdä oikeita päätelmiä onko toinen luottamuksen arvoinen. Luottamus kasvaa asteittain koko suhteen ajan. Ellei mitään muuta ilmene, kumppania voi pitää luotettavana. 100% luotettavana en pidä ketään. 99,5% on täysin riittävästi. Sen saa muutaman vuoden tiiviin kanssakäymisen jälkeen. Ns. pataan ei ole tullut kertaakaan. Joten pystyn sydämellisesti suosittelemaan järjestelmääni myös toisille.
- 87878
Poliitikkoihin, virkamiehet. Miksi näihin pitäisi uskoa? Poliitikkojen showta seuraa välillä mielellään. Virkamiesten palveluksia ei rivikansalainen kovin usein tarvitse. Poliisin saa paikalle, kun soittaa tarvittaessa 112.
Kelasta saa monet avustuksia, tietysti odottaa niiden tulevan oikein ja ajallaan. Olen kuullut, että Kelan korvauksissa on ollut joskus viivettä, mutta sanoisin että aika varmasti roposensa saa Kelasta kunhan malttaa odottaa. Hieno järjestelmä kuitenkin. Ei ole kuin Suomessa. Mietin vain miten pitkää verorahat riittävät jaeltavaksi Kelan kautta.Poliitikotkaan harvoin oikeasti lupaavat mitään. Ne mitä kansalaiset ja media monesti pitävät vaalilupauksina, ovat yleensä sellaisia, joissa poliitikko lupaa yrittävänsä edistää jotain asioita.
Kaikki täysjärkiset tajuavat, että politiikka on kaupankäyntiä asioista.
- Työmurkku
Omahyväisyys loistaa kirkkaimmin soteenväännön myötä. Kiusaus on opittu kotoa.
- elämäopettaa
Isäni opetti aikoinaan että tee itse jos haluat jotakin tehtäväksi, muihin ei ole luottamista, tottahan tuo on ollut. Ikä opettaa ja sinisilmäisyys väistyy, luotin aikoinaan nuorempana myös kihlattuuni, joka lupasi olla uskollinen, toisin kävi. Rahojensa kanssa pitää olla myös tarkka kun on sähköinen asiointi, naiselle voi juolahtaa mieleen siirtää luvatta minun tililtäni omalleen ja se ikääkuin unohtuu tai jää kertomatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706824
- 594582
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353853- 673135
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271656- 171640
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401553- 341419
- 1431197