saavutinko omassa erossa uuden levelin?

Parpala

Oli tossa avioero muutama vuos sitte ja olin tosi paskana eron jälkeen. Mut jätettiin ja ero oli lopulta tosi riitaisa ja lapsien takia käytiin jopa käräjillä kun ei osattu keskenämme sopia mistään. No se siitä erosta. Kuitenkin tänään kävi jotain kummallista ja nyt on hieman hämmentynyt olo.
Exäni meni naimisiin ja mulle tuli pitkästä aikaa todella haikea olo. En oikein tiedä miksi olo oli niin outo, oli vähän samanlainen olo kuin eron jälkeen surkeimmillani muttei tietenkään niin pahasti. Samalla nautin tästä olosta koska minulla oli sellainen tunne että tämä on viimeinen kerta kun tämmönen surkeuden aalto exäni takia tulee ja samalla se oli jotenkin hirveän helpottava tunne.
Kuulostaa vähän sekopäiseltä mitä koitan tässä avata mutta jos joku saa tästä kiinni niin voi kertoa mitä tää tarkoittaa?
Olis hirveästi tehny mieli lähteä paikalliseen kaljalle mutta lapseni halusi häiden jälkeen tulla mun luo joten en tietenkään mihinkään päässyt. Exälleni laitoin onnitteluviestin ja tarkoitin sitä.
Mitä mun päässä tapahtuu? :)

14

814

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet ilmeisesti nyt päässyt omalta osaltasi eroprosessin loppuun.

Se siitä. Onnittelut!

• Parpala

Olisinko? Jotenki tuntuu että voiko sitä päästä loppuun koska se on ollut ihan loputtomalta tuntuinen polku. Tää oli kyllä paras vieti tähän mun ihmettelyyni. :)

• yhdestäeitulemontaa
        Parpala kirjoitti:

Olisinko? Jotenki tuntuu että voiko sitä päästä loppuun koska se on ollut ihan loputtomalta tuntuinen polku. Tää oli kyllä paras vieti tähän mun ihmettelyyni. :)

ja ainoa :).

• Parpala
        yhdestäeitulemontaa kirjoitti:

ja ainoa :).

Se oli niin tyhjentävä. :)

• En osaa sanoa mitä se tarkoittaa, mutta tunnistan tunteen.

Minullakin tulee joskus jotain satunnaisia haikeuden tunteita, vaikka en missään tapauksessa haluaisi exää takaisin.

En kokenut yhteisestä kodista poismuuttamista vikeaksi, mutta mökin myyminen oli surullista. En sieltäkään kaivannut exää, vaan perheen yhteisiä onnellisia hetkiä.

Ehkä alitajunnassasi tuo exän häät oli jonkinlainen päätepiste yhdelle aikakaudelle.

• Parpala

Yhteisiä mökkireissuja lasten kanssa kaipaan kanssa, samoin korkeasaaren tai lintsi reissuja, laivalla oli kiva käydä, samoin etelässä. Olin tosi paljon lasten kans arkena niiden harrastusten mukana joten kaipaan kyllä sitäkin aikaa ku olin lasten kanssa milloin missäkin. Nyt ku tässä itekseeen huseeraa niin ei ole mahdollista olla yhden kanssa enää montaa tuntia koska se on muiden ajasta pois.
        Oon miettiny et mikä kolahti tossa, oliko se että tunsin kuitenkin puolet häävieraista ja omat lapsetkin oli siellä. Vähän niiku et ite puutuin juhlista tai koinko että joku muu otti paikan mun elämässä, entisessä tosin. Vaikka en exää kaipaa niin menetin siinä erossa myös hänen sukunsa ja kyllä mä niistä sillon pidin koska ihan mukavia ihmisiä ne oli.

• delilah1
        Parpala kirjoitti:

Yhteisiä mökkireissuja lasten kanssa kaipaan kanssa, samoin korkeasaaren tai lintsi reissuja, laivalla oli kiva käydä, samoin etelässä. Olin tosi paljon lasten kans arkena niiden harrastusten mukana joten kaipaan kyllä sitäkin aikaa ku olin lasten kanssa milloin missäkin. Nyt ku tässä itekseeen huseeraa niin ei ole mahdollista olla yhden kanssa enää montaa tuntia koska se on muiden ajasta pois.
        Oon miettiny et mikä kolahti tossa, oliko se että tunsin kuitenkin puolet häävieraista ja omat lapsetkin oli siellä. Vähän niiku et ite puutuin juhlista tai koinko että joku muu otti paikan mun elämässä, entisessä tosin. Vaikka en exää kaipaa niin menetin siinä erossa myös hänen sukunsa ja kyllä mä niistä sillon pidin koska ihan mukavia ihmisiä ne oli.

Mikä estää sinua eron jälkeen menemästä lasten kanssa Lintsille tai Korkeasaareen, tai etelään? Vai onko lapsia niin iso liuta...?

"ei ole mahdollista olla yhden kanssa enää montaa tuntia koska se on muiden ajasta pois."

Voihan sen noinkin ajatella. On kuitenkin tarpeellista viettää aikaa kaikkien lasten kanssa erikseen. Edes silloin tällöin.

"en exää kaipaa niin menetin siinä erossa myös hänen sukunsa "

Tuo on kyllä ikävää. Onko välinne jotenkin poikki? Vai onko exän sukulaiset sanoneet, etteivät halua olla kanssasi tekemisissä ?

• Parpala
        delilah1 kirjoitti:

Mikä estää sinua eron jälkeen menemästä lasten kanssa Lintsille tai Korkeasaareen, tai etelään? Vai onko lapsia niin iso liuta...?

"ei ole mahdollista olla yhden kanssa enää montaa tuntia koska se on muiden ajasta pois."

Voihan sen noinkin ajatella. On kuitenkin tarpeellista viettää aikaa kaikkien lasten kanssa erikseen. Edes silloin tällöin.

"en exää kaipaa niin menetin siinä erossa myös hänen sukunsa "

Tuo on kyllä ikävää. Onko välinne jotenkin poikki? Vai onko exän sukulaiset sanoneet, etteivät halua olla kanssasi tekemisissä ?

Ei kai mikään muu estä viemään noita minnekkään paitsi ehkä talous toisinaan, ja helpompihan se on tuolla liikkua kun on kaksi aikuista liikenteessä. Kolmen lapsen kanssa ei joka paikkaan kerkeä.
        Enkä pysty vanhimman kanssa menemään harrastusten kanssa enää niin kuin ennen koska nyt nuoremmat on silloin mukana, ja kun illasta on kolme tuntia hallilla päivystämässä niin jotenkin ruoka pitäisi tehdä ja muutkin askareet. On aika venyminen, ehkä kaikkea ei vaan pysty tehdä itekseen. Koitan kyllä jokaisen kanssa omaa aikaa viettämään, se ei vaan joka päivä onnistu.

Eron jälkeen halusin kaikki exän tutut ja suvun pois elämästäni, halusin olla mahdollisimman kaukana hänestä koska se aika oli todella raskasta, lapsethan oli joten olimme viikottain tekemisissä. Ei enää tässä vaiheessa viitti alkaa exän sukuun ottamaan yhteyttä kun on omakin elämä, jotenkin vain viikonloppuna sitä aikaa hetken kaipasin.

• sopusijaaantaa
        Parpala kirjoitti:

Ei kai mikään muu estä viemään noita minnekkään paitsi ehkä talous toisinaan, ja helpompihan se on tuolla liikkua kun on kaksi aikuista liikenteessä. Kolmen lapsen kanssa ei joka paikkaan kerkeä.
        Enkä pysty vanhimman kanssa menemään harrastusten kanssa enää niin kuin ennen koska nyt nuoremmat on silloin mukana, ja kun illasta on kolme tuntia hallilla päivystämässä niin jotenkin ruoka pitäisi tehdä ja muutkin askareet. On aika venyminen, ehkä kaikkea ei vaan pysty tehdä itekseen. Koitan kyllä jokaisen kanssa omaa aikaa viettämään, se ei vaan joka päivä onnistu.

Eron jälkeen halusin kaikki exän tutut ja suvun pois elämästäni, halusin olla mahdollisimman kaukana hänestä koska se aika oli todella raskasta, lapsethan oli joten olimme viikottain tekemisissä. Ei enää tässä vaiheessa viitti alkaa exän sukuun ottamaan yhteyttä kun on omakin elämä, jotenkin vain viikonloppuna sitä aikaa hetken kaipasin.

....Eron jälkeen halusin kaikki exän tutut ja suvun pois elämästäni, halusin olla mahdollisimman kaukana hänestä koska se aika oli todella raskasta, lapsethan oli joten olimme viikottain tekemisissä. Ei enää tässä vaiheessa viitti alkaa exän sukuun ottamaan yhteyttä kun on omakin elämä, jotenkin vain viikonloppuna sitä aikaa hetken kaipasin......

Tosi harmi, jos ihmisten välinen ystävyys on kiinni parisuhteesta.
        Olimme ex-miehen kanssa aviossa 32 vuotta. Ero tuli monista syistä ja oli enemmän minun puolelta kuin miehen.
        Ex-mies sanoi erotilanteessa, että sinusta eroan, mutta anoppia ja lankomiehiä en jätä. Sanansa on pitänyt. Käy iäkkään äitini luona lähes viikottain, heillä on kemiat käyneet yksiin alusta saakka. Viettävät veljieni kanssa kalassa ja metsällä viikonloppuja, on autoharrasteita sun muuta.

Itse ystävystyin vuosien saatossa ex-miehen siskon kanssa. Käydään puolin ja toisin kyläilemässä yhä ja olenpa jo "isokummi" miehen siskon tytön, eli oman kummilapseni, lapsellekin.

Oma elämä on minusta sellainen, mihin mahtuu ihmisiä monelta taholta. Jos ja kun on ystävä jonkun kanssa, niin ei kaveruussidettä tarvitse katkaista vaikka eroaakin.

• yyid
        sopusijaaantaa kirjoitti:

....Eron jälkeen halusin kaikki exän tutut ja suvun pois elämästäni, halusin olla mahdollisimman kaukana hänestä koska se aika oli todella raskasta, lapsethan oli joten olimme viikottain tekemisissä. Ei enää tässä vaiheessa viitti alkaa exän sukuun ottamaan yhteyttä kun on omakin elämä, jotenkin vain viikonloppuna sitä aikaa hetken kaipasin......

Olimme ex-miehen kanssa aviossa 32 vuotta. Ero tuli monista syistä ja oli enemmän minun puolelta kuin miehen.
        Ex-mies sanoi erotilanteessa, että sinusta eroan, mutta anoppia ja lankomiehiä en jätä. Sanansa on pitänyt. Käy iäkkään äitini luona lähes viikottain, heillä on kemiat käyneet yksiin alusta saakka. Viettävät veljieni kanssa kalassa ja metsällä viikonloppuja, on autoharrasteita sun muuta.

Itse ystävystyin vuosien saatossa ex-miehen siskon kanssa. Käydään puolin ja toisin kyläilemässä yhä ja olenpa jo "isokummi" miehen siskon tytön, eli oman kummilapseni, lapsellekin.

Oma elämä on minusta sellainen, mihin mahtuu ihmisiä monelta taholta. Jos ja kun on ystävä jonkun kanssa, niin ei kaveruussidettä tarvitse katkaista vaikka eroaakin.

"Ex-mies sanoi erotilanteessa, että sinusta eroan, mutta anoppia ja lankomiehiä en jätä. "

Appeni sanoi puolestaan erotessani hänen pojastaan 26v liiton jälkeen, ettei haluaisi sen vaikuttavan mitenkään meidän väliseen suhteeseen, ml. muut sukulaisensa. Ei vaikuttanut.

• Se_ex_miniä
        sopusijaaantaa kirjoitti:

Hienoa. Itse olen tekemisissä ex anopin kanssa.

• delilah1

Kyllä vaan. Aivan selvästi siirryit uudelle levelille :). Exäsi häät saivat biorytmisi tajuamaan, että se mikä on ollutta on mennyttä. Uusi aika on koittanut.

• 456151

Tulit tilanteeseen jossa tuli piste asialle. Tähän asti olet ehkä alitajunnassasi odottanu että suhde alkaisi uudelleen. Mutta nyt kun hän meni naimisiin, niin ei ole enää mahdollista haikailla siitä.
      Nyt on aika hyväksyä asia ja jatkaa elämää eteenpäin.

• elämäedessä

Ymmärrän todella hyvin miten koet asiat. Olen käynyt läpi ihan samankaltaisia ajatuksia ja nappaan hyvin kiinni tekstistäsi. Varmasti tuo kuvailemasi ikävä/haikeus johtui juurikin siitä että exäsi naimisiinmeno oli tosiaan "lopullinen piste" teidän suhteellenne - kumpikin jatkatte taivaltanne tahoillanne kantaen mukananne hienoja yhteisiä muistoja, joita yhteiseen aikaanne on varmasti mahtunut paljon.

Eron jälkeinen aika on haastavaa hyvin monin tavoin etenkin kun "pakettiin" sisältyy lapsia. Ero on valtava muutos vaikuttaen myös kaverisuhteisiin - siinäkin tapauksessa että ero olisi ns. sopuisa.

Yksin elämisessä lasten kanssa (siis ilman toista aikuista) on ne kuuluisat plussat ja miinukset. Plussana voi järjestää elämänsä omien mieltymysten mukaan ilman että tarvitsee ottaa toista huomioon (kuulostaa melko kamalalta näin ilmaistuna, mutta ehkä pointti tulee ilmi) ja välit lapsiin on todella läheiset ja hyvät kun ollaan niin tiiviisti yhdessä (uskaliasta väittää, mutta väitän että välimme eivät välttämättä olisi näin tiiviit, jos arjessamme olisi mukana toinenkin vanhempi). Miinuksena on mainittava ajoittainen riittämättömyden tunne, kun ei vaan pysty repeämään moneen paikkaan samaan aikaan ja kaiken arjen pyörittämisen joutuu handlaamaan itse. Onneksi sitä on oppinut melkoiseksi organisoinnin mestariksi.

Ihanaa loppukesää Sinulle :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1463
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1284
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1281
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1144
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1086
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      317
      1019
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      224
      1012
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      949
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      276
      922
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      915
    Aihe