Sinkkuuden vaikutukset

ankeeltavaikuttaa

Jollain oli tuossa ketju, jossa oli tietoa sinkkujen suuresta määrästä. Tuosta jutusta menin eteenpäin lukemaan juttuja, jossa kerrottiin sinkkujen tuntemuksista ja toisaalta siitä miten se muutta ihmisen elämää kohdalle osuessa. Jutussa sinkkunainen valitteli kuinka häntä ei enää vanhat ystävät tavanneet, häntä ei kutsuttu enää paikkoihin, kun pariskuntia oli siellä. Nätin naisen uskottiin iskevä ystävien miehiä tms. Miehillä vastaava kokemusta ei näyttänyt olevan, ilmeisesti ovat vähemmän mustasukkaisia. Toiselta puolen sinkkuuntuneen naisen varattu ystävä kertoi kuinka hänen entinen rauhallinen, iloinen, herttainen ystävänsä oli sinkkuksi tulon jälkeen keskustellut vain panoistaan, seuralaistensa määrästä ja seksistä, jopa miesten elimien mittojen yksityiskohdista. Surullista, että naiset sinkuksi tulon jälkeen sitten muuttuu tuollaiseksi ja ainakin ympäristön jo etukäteen tuomitsevuus on omiaan muuttamaan ihmisen tuollaiseksi.

12

526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viihdynsinkkuna

      Surullista on kun miehet on väkivaltaisia jännämiehiä. Ei uskalla ajatellakaan parisuhdetta.

      • sellaisianaisetovat

        Toisenlaisiakin miehiä on mutta he ovat naisille näkymättömiä, kuin heitä ei olisi olemassa. Ehkä naisista on vain kiva jakaa keskenään poikaystäviensä mokailuja.


      • Kiltti-Ja-Kunnollinen

        Ne komeat miehet on niitä jännämiehiä. Et ole vilkaissut rumiin kiltteihin kunnollisiin miehiin koskaan. Tietäisit että kunnollinen mies on ihana mies ja pitää susta huolen aina.


    • NainenRuudunTakaa

      Kyllähän se niin on, että sinkkuna viettää aikaa enemmän sellaisissa porukoissa, joissa muutkin on sinkkuja. Ja jos ei lapsettomia, niin lapsijutut ei kuitenkaan oo siinä elämänvaiheessa päällimmäisenä mielessä.

      • alottajalta

        Itse halusin alotuksessa tuoda esiin sen, että vaikuttaa siltä, että sekä varatut ja sinkku ystävykset kärsii siitä, että eivät kohtaa ja siis toiselta puolin siis. Mun mielestä on rikkaus, jos erilaiset ihmiset voi olla ystäviä. Lisäksi pitkäaikainen ystävyys on ihan eri juttu kuin, että aina uudessa elämäntilanteessa solmitaan uudet ystävyyssuhteet. Toki tämmöistäkin tulee olla, mutta ei sellainen oo niin syvällistä ystävyyttä ja on ihan tutkittu tosiasia, että vanhemmiten ihmisellä on heikompi kyky ja mahdollisuus solmia uusia suhteita. Lisäksi puhutaan ihan eri asioista jos puhutaan sinkuista ja ns.ikisinkuista. Ikisinkuillahan on se sinkkuystäväpiiri. Eron, kuoleman tms.kautta sinkuiksi joutuneilla on eri ystäväpiiri. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että pitkään sinkkuna olleen kannattaa pysyä sinkkuna ja pariutuneen pariutuneena ettei vaan tule kohtaamisongelmia. Samoin naisten vain naisten ystävinä, tietyn kansallisuuden vain tiettynä kansallisuutena ym. kohta ollaankin jo rotuopissa.
        Entä sitten pikkasenkin viehättävä nainen tai miesten parissa työskentelevä nainen. No, hänen kannattaa ehdottomasti olla varattu statuksella oleva. Sillä muutoinhan hän on vapaata riistaa kaikille ja toetysti epäilyttävästi yrittää iskeä kaikkia miehiä. Ja auta armias sinkkuus on varmaan salaman isku päähän, jolloin kaikista naisista tulee miesten iskijöitö ja pelkästä seksistä puhuvia ja panevia eli sinkuksi ei todellakaan kannata joutua, kun kaikki uudet kaverit olis tollasia. Voihan sitä tietty itsekseenkin nyhjätä ja villasukkia ruveta kutomaan, tehdä töitä perkeleesti tms. Voi, voi sanon minä.


      • alottajalta kirjoitti:

        Itse halusin alotuksessa tuoda esiin sen, että vaikuttaa siltä, että sekä varatut ja sinkku ystävykset kärsii siitä, että eivät kohtaa ja siis toiselta puolin siis. Mun mielestä on rikkaus, jos erilaiset ihmiset voi olla ystäviä. Lisäksi pitkäaikainen ystävyys on ihan eri juttu kuin, että aina uudessa elämäntilanteessa solmitaan uudet ystävyyssuhteet. Toki tämmöistäkin tulee olla, mutta ei sellainen oo niin syvällistä ystävyyttä ja on ihan tutkittu tosiasia, että vanhemmiten ihmisellä on heikompi kyky ja mahdollisuus solmia uusia suhteita. Lisäksi puhutaan ihan eri asioista jos puhutaan sinkuista ja ns.ikisinkuista. Ikisinkuillahan on se sinkkuystäväpiiri. Eron, kuoleman tms.kautta sinkuiksi joutuneilla on eri ystäväpiiri. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että pitkään sinkkuna olleen kannattaa pysyä sinkkuna ja pariutuneen pariutuneena ettei vaan tule kohtaamisongelmia. Samoin naisten vain naisten ystävinä, tietyn kansallisuuden vain tiettynä kansallisuutena ym. kohta ollaankin jo rotuopissa.
        Entä sitten pikkasenkin viehättävä nainen tai miesten parissa työskentelevä nainen. No, hänen kannattaa ehdottomasti olla varattu statuksella oleva. Sillä muutoinhan hän on vapaata riistaa kaikille ja toetysti epäilyttävästi yrittää iskeä kaikkia miehiä. Ja auta armias sinkkuus on varmaan salaman isku päähän, jolloin kaikista naisista tulee miesten iskijöitö ja pelkästä seksistä puhuvia ja panevia eli sinkuksi ei todellakaan kannata joutua, kun kaikki uudet kaverit olis tollasia. Voihan sitä tietty itsekseenkin nyhjätä ja villasukkia ruveta kutomaan, tehdä töitä perkeleesti tms. Voi, voi sanon minä.

        "Ikisinkuillahan on se sinkkuystäväpiiri"
        Olisikin. Kaikki kaverit, yhtä lukuunottamatta, ovat parisuhteessa. Aina saa olla kolmantenapyöränä.


      • Polkupyöränkin.omistaja

        Eipä tarvitse olla kolmantena eikä neljäntenä pyöränä. Ihan rauhassa saan yksin olla.
        Otin kauan sitten lopputilin töistä, koska olin koko esimieskaartin hylkiö, pilkan ja ivan ja sorron kohde, koska sinkku. Tosin työni erinomaisesti hoidin, mutta eihän se mitään merkitse. Viina ja vieraat vitut ne ovat niitä, mitkä oikeasti merkitsee työyhteisössä.
        Juhlivat poislähtöäni naapuritalossa; minua ei kutsuttu. Vittuillessani muutaman kuskasin yöllä kotiinsa 10-30 km päähän. Tuskin vittuiluksi ymmärsivät.
        Huvilalle kutsuttiin wanhoja muistelemaan. Vaan ei kutsunut huvilan omistaja vaan yksi vieraista. Just oli ollut netissä paljon juttua siitä, että ihmisiä lappaa huvilalle kavereineen jne, vaikka yksin haluttaisi olla. Niinpä en mennyt sinnekään. En pahoittanut kenenkään mieltä läsnäolollani. Sitten kuitenkin perään soiteltiin, että miksi en tullut. Kimppakyydissäkin olisin päässyt, maksanut reilusti kyydistä. Oma kyyti halvempi. Tiedä sitten, mikä on totuus.
        Tätä se on sinkun elo.


    • 786545678767564

      Naisethat ovat julmempia ja kateellisempia toisia naisia kohtaan, onhan sellaisiakin tapauksia ollut missä kateellinen on tappanut/tapattanut suositumman tytön/naisen.
      Jotkut naiset säälittävästi yrittävät jopa päteä sillä miten miehille kelpaavat, itsekin olen joillekin kaverinaisille yrittänyt sanoa ettei se ole mikään saavutus.

    • Suurin osa kavereistani on parisuhteessa tai perheellisiä. Sinkkuna olen huomannut ainakin sen että jonkun verran jään kavereideni menojen ulkopuolelle koska useimmiten heidän asiansa pyörivät lasten ja lasten harrastusten ympärillä. Suuressa porukassa on hankala olla mukana keskustelussa jos puhutaan esim. pikku-Kallen potalla käynneistä, pikku-Miisan räkätaudista tai pikku-Veitikan uudesta jääkiekkoharrastuksesta, jonne vanhemmat häntä vie joka päivä. Ei minulla ole mitään annettavaa tällaisiin keskusteluihin, joten olen vain hiljaa.

      On tietenkin kaveriporukasta ja itsestä kiinni miten sinkku huomioidaan porukassa. Jos perheelliset ja sinkut lähtevät yhdessä vaikka viihteelle perjantai-iltana, voi sopia ettei puhuta tietyistä asioita (esim. lapsista), jolloin kukaan ei tunne itseään ulkopuoliseksi. Tai sitten harrastatte jotain yhteistä tekemistä, jolloin ei ole merkitystä oletko sinkku vai perheellinen.

      Myönnän toki että kyllä sinkun ja perheellisen välille voi tulla sellainen näkymätön muuri, joka estää monesti yhteisen tekemisen. Perheellisen tulee ajatella ensin lapsia, jolloin menotkin tulee järjestää heidän mukaansa. Sinkku voi taas tehdä mitä haluaa ja kenen kanssa haluaa. Perheellinen halua tuoda keskusteluissa esille lapsiaan tai puolisoaan, sinkulla on aivan muut asiat mielessä.

      • eyeyeyeyeyeyey

        Luultavasti sinkun ikuiset jorinat ryyppäämisistä yms. ovat yhtä tylsää kuunneltavaa niille perheellisille.


      • eyeyeyeyeyeyey kirjoitti:

        Luultavasti sinkun ikuiset jorinat ryyppäämisistä yms. ovat yhtä tylsää kuunneltavaa niille perheellisille.

        Voi olla. Vaikka olen sinkku, enkä ole perheellinen, ei minuakaan kiinnostaisi kuunnella jatkuvasti kenenkään tarinoita ryyppyreissuista tai muusta.


      • Pinsini kirjoitti:

        Voi olla. Vaikka olen sinkku, enkä ole perheellinen, ei minuakaan kiinnostaisi kuunnella jatkuvasti kenenkään tarinoita ryyppyreissuista tai muusta.

        Niin..Eiköhän ne tuollaiset jutut muutenkin ole enempi parikymppisten juttuja...
        Ihmeellistä kuvitella, että sinkut automaattisesti puhuisivat jostain ryyppäämisestä ja en jaa tuotakaan asiaa etteikö sinkut voisi puhua lapsistakin ja heidän harrastuksistaan siinä missä se lapsia omaavakin. Onhan noita kahvipöytäkeskusteluissa jaariteltu ja äimistelty monenlaisia asioita ja itse en ole huomannut etteikö sinkut voisi niihin asioihin ottaa kantaa..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe