osaako joku sanoa että jos ostaa automaattivaihteisen auton jolla ajettu 400tkm ja auton vaihteisto toimii ostohetkellä mainiosti, niin milllä todennäköisyydellä se kestää hajoamatta vielä seuraavat 35tkm? onko hyvin todennköistä että asiallisella käytöllä ja oston jälkeen öljyt heti laatikkoon vaihtaen kestää?
ite veikkaan että 80% todennäköisyydellä kestää seuraavat 35tkm.
automaatin porsimisen todennäköisyys?
16
257
Vastaukset
- kestää-se
Jos öljyt on hyvännäköiset, oikeat (ilman mitään korjaus lisäaineita), ja ei vaihdettu juuri, niin yli 90% todennäköisyydellä kestää.
- wergere
hyvä pointti tuo ettei juuri vaihdetut. yksi sellainen juuri öljystetty oli kaupan mutta en uskaltanut ostaa koska mietin että on varmaan ollut jotain häiriötä joka on sitten poistunut uusilla öljyillä tai sitten jäänyt öljyt muutoin vaihtelematta ja yritettiin saada tuolla asiaa parannettua autokaupassa.
- akvamatik
wergere kirjoitti:
hyvä pointti tuo ettei juuri vaihdetut. yksi sellainen juuri öljystetty oli kaupan mutta en uskaltanut ostaa koska mietin että on varmaan ollut jotain häiriötä joka on sitten poistunut uusilla öljyillä tai sitten jäänyt öljyt muutoin vaihtelematta ja yritettiin saada tuolla asiaa parannettua autokaupassa.
Vanhat öljyt juuri voi aiheuttaa häiriöitä. Öljyn vaihdon jälkeen aut. normaalistikin vaihtaa pehmeämmin jos on ihan kunnossa. Automaatti on tarkka siitä, että on vaihdettu oikeaa öljyä ja nimenomaan oikea määrä. Itsellä pelasi Aisin hyvin 465 tkm ja vein sen ehjänä vaihtoon.
- Optismijolla
Hyvinkin mahdollista että kestee vaikka sen miljoona kilometriä, rullata.
Kyllä se varmaan 90% todennäköisyydellä tuon kestää. 95% jos jätät ne öljyt vaihtamatta. Siinä se suurin riski kuitenkin on, että menee väärät öljyt tai väärä määrä.
Toki vähän vaihteistosta riippuen. Joku Mersun mehulinko kestää heittämällä miljoona kilometriä, mutta joidenkin valmistajien uudemmissa virityksissä on ollut kestävyyden kanssa ongelmia.- jrtjretertrejtre
miljoona kilsaa?? eikai sentään heittämällä vaan paremminkin poikksutapauksessa ja erittäin hyvin hoidettuna ja matka-ajossa olleena. heittämällä menee 600tkm? vai mitä tuumaat?
jrtjretertrejtre kirjoitti:
miljoona kilsaa?? eikai sentään heittämällä vaan paremminkin poikksutapauksessa ja erittäin hyvin hoidettuna ja matka-ajossa olleena. heittämällä menee 600tkm? vai mitä tuumaat?
Ei, vaan heittämällä. Mersun puurokattila on järjettömän ylimitoitettu. Sen takia se onkin yleensä about ainut osa jota ei tarvitse muokata, jos hakee jostain 200:sta dieselistä ylimääriset 100 kaakkia (joskaan tuon jälkeen en enää lähtisi olettamaan sitä miljoonaa).
Itselläni ei ole yhtää noihin lukemiin päässyttä mersua ollut, mutta muutamaa enemmän ajettua on tullut sivusta seurattua. Kyllä ne aina johonkin muuhun ovat hajonneet. Mehumaija on hajonnut yhdestä autosta, ja sekin johtuu siitä että sinne heitettiin väärät öljyt ja ehkä jopa väärä määrä (eikä sekään varsinaisesti ole rikki, vaan nykii vain hemmetisti kylmänä). Olen kyllä kuullut, että joissain vuosimalleissa glykolit voivat valua laatikkoon ja se on sitten menoa, mutta en ole vielä yhtään tällaista nähnyt.- jotainmietintää
Tarkoitatko että kun ostan sen 2006 vuiden C mersun missä on mittarissa 500tkm niin ei tarvi laatikkoa korjailla ja murehtia vaan antaa palaa vaan eteenpäin tietä? Moottoritkin kai kestä heittämällä 700tkm?
se ruostekaan ei kai vaiv aa enää 06 ikäistä? olisikohan se rohkeaa ajatella että ostamalla 500tkm ajetun mersun selviää suht samoilla korjauksilla vuosittain kuin ostamalla 350tkm ajetun tavallisen auton..tai jotain. jotainmietintää kirjoitti:
Tarkoitatko että kun ostan sen 2006 vuiden C mersun missä on mittarissa 500tkm niin ei tarvi laatikkoa korjailla ja murehtia vaan antaa palaa vaan eteenpäin tietä? Moottoritkin kai kestä heittämällä 700tkm?
se ruostekaan ei kai vaiv aa enää 06 ikäistä? olisikohan se rohkeaa ajatella että ostamalla 500tkm ajetun mersun selviää suht samoilla korjauksilla vuosittain kuin ostamalla 350tkm ajetun tavallisen auton..tai jotain.Loota kestää. Motti jos on huollettu. Ruoste voi alkaa tunkemaan läpi, mutta eipä se ajoa haittaa.
Alustan osat varmaan kallein remppa.- riippumattamerkistä
Automaattilatikkoon kyllä kannattaa öljyt vaihtaa, jos epäilee mikä öljy sinne parhaiten sopii, niin marmoritiskiltä hakee ja jos epäilee öljyn määrää ja vaihtotyön oikeellisuutta "huolto-ohje", niin kyllä se siellä merkkihuollossa oikein tehdään
riippumattamerkistä kirjoitti:
Automaattilatikkoon kyllä kannattaa öljyt vaihtaa, jos epäilee mikä öljy sinne parhaiten sopii, niin marmoritiskiltä hakee ja jos epäilee öljyn määrää ja vaihtotyön oikeellisuutta "huolto-ohje", niin kyllä se siellä merkkihuollossa oikein tehdään
Usein on parempi olla tekemättä, kuin tehdä halvalla ja säästää. :)
Esimerkiksi itselläni oli rellu, joka alkoi nykimään alle 200 000 ajettuna kiihdytyksissä. Siinä sitten vaihdettiin vaihteistoöljyt marmoritiskillä ja se auttoi. Sitten minulla oli mersu, johon edellinen omistaja oli varmuuden vuoksi vaihtanut öljyt 300 000 kohdalla, mistä aloi nykiminen kylmänä...
Vähän vaihteistosta riippuu, mutta yleisesti ottaen vaihto ei ole tarpeen, ellei ongelmia ole.- Yleisesti-ottaen
TheRat kirjoitti:
Usein on parempi olla tekemättä, kuin tehdä halvalla ja säästää. :)
Esimerkiksi itselläni oli rellu, joka alkoi nykimään alle 200 000 ajettuna kiihdytyksissä. Siinä sitten vaihdettiin vaihteistoöljyt marmoritiskillä ja se auttoi. Sitten minulla oli mersu, johon edellinen omistaja oli varmuuden vuoksi vaihtanut öljyt 300 000 kohdalla, mistä aloi nykiminen kylmänä...
Vähän vaihteistosta riippuu, mutta yleisesti ottaen vaihto ei ole tarpeen, ellei ongelmia ole.Se öljyjen vaihtaminen on toki merkki- ja mallikohtaista. Toiset vaihtaa autom. öljyt 60 tkm välein ja toiset ei sitten lainkaan. Eli pitää menetellä ohjeiden mukaan ja mielellään tarkasti siten.
- kannattaavaihtaa
Yleisesti-ottaen kirjoitti:
Se öljyjen vaihtaminen on toki merkki- ja mallikohtaista. Toiset vaihtaa autom. öljyt 60 tkm välein ja toiset ei sitten lainkaan. Eli pitää menetellä ohjeiden mukaan ja mielellään tarkasti siten.
Muuan mm. mersuissakin käytetty automaattilaatikko oli huolto-ohjeen mukaan huoltovapaa, mutta laatikossa alkoi ilmaantua ongelmia ja näin siihenkin tuli sitten erillinen huolto-ohje, että pitää vaihtaa öljy, jos ongelmia ilmenee ja uusiin tuli sitten vaihtoväliksi 90 000km tai 5-vuotta, syyksi ilmoitettiin veden kertyminen öljyn joukkoon ja sen aiheuttama öljyn heikkeneminen! Huom se laatikkokin kerää kondenssivettä öljyyn etenkin lyhyemmässä ajossa talviaikaan
- vaihtotyöajoissa
TheRat kirjoitti:
Usein on parempi olla tekemättä, kuin tehdä halvalla ja säästää. :)
Esimerkiksi itselläni oli rellu, joka alkoi nykimään alle 200 000 ajettuna kiihdytyksissä. Siinä sitten vaihdettiin vaihteistoöljyt marmoritiskillä ja se auttoi. Sitten minulla oli mersu, johon edellinen omistaja oli varmuuden vuoksi vaihtanut öljyt 300 000 kohdalla, mistä aloi nykiminen kylmänä...
Vähän vaihteistosta riippuu, mutta yleisesti ottaen vaihto ei ole tarpeen, ellei ongelmia ole.Kylläpä on hölmö kommentti! Siinä vaiheessa kun ongelmat alkaa olemaan on monesti liian myöhäistä enää vaihdella niitä öljyjä ja joissakin laatikoissa on myös öljynsuodatin!
- kulkee.jos.kulkee
400tkm ajettu lulla voi porsia mistä vaan. Turha keskittyä pelkästään yhteen komponenttiin.
Toisaalta tuollaiset eivät maksa juuri enempää kuin tankillinen bensaa tai uusi rengassatsi, joten turha miettiä.
Hylkäät tienvarteen jos laukeaa ja uutta matoa koukkuun. Perinteiset lootat vaativat turbiiniremonttia tuossa 250tkm tietämillä, mutta sitten ne taas porskuttaa seuraavat 250tkm ongelmitta jos öljyjä vaihdeltu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1491591Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671586En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311292Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä661276- 421105
- 172948
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik100890Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60744Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja42677Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke155656