No niin, taas se nähtiin että ettei pidäkään paikkaansa muoti-ilmiöt. Turhaan on täällä palstallakin kampanjoitu hiilareita vastaan:
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000005796441.html?ref=rss
Ana nyt ainakin tulee mussuttamaan ettei pidä paikkaansa tämä tieto mutta aika iso otanta ja pitkä aikahan tuossa on ollut niin varmaan ihan uskottava tutkimus.
Hiillarit onkin hyväksi
12
226
Vastaukset 12
- Ananias.Palstamäki
Ana ei mussuta vaan on samaa mieltä. Olen käyttänyt Atkinsin diettiä vain laihdutusvaiheessa, mutta nyt esim. olen käyttänyt hiilihydraatteja jo vuoden ajan. Tietenkin katson tarkoin mitä hiilihydraatteja nautin ja kuinka paljon, ruokavalioni on nykyään ns. virallisterveellinen.
Olen myös vähentänyt punaisen lihan syöntiä ja korvannut sitä kalalla, kanalla ja kasvisproteiinilla (palkokasvit, pähkinät, siemenet). Syön paljon hedelmiä ja kasviksia, niitä vähintään puoli kiloa päivässä.
Rasvoissa suosin kertatyyydyttymättömiä rasvoja (oliiviöljy, avokado)). Tyydyttyneitä rasvoja käytän kontrolloidusti, esim. lihat ovat vähärasvaisia enkä käytä maitotuotteita ollenkaan (lukuunottamatta ghiitä).Joo no sitten muistin väärin. Mulla oli vähän sellainen mielikuva että sulla oli agendaa hiilareita vastaan, no tulipahan nyt se tieto päivitetyksi. Noista rasvoista kyllä väittäisin että ihan hyvin voi käyttää myös rypsiöljyä esim. paistamiseen ja kookosrasva on kanssa hyvää siinä hommassa.
- Ananias.Palstamäki
Harmaaritari kirjoitti:
Joo no sitten muistin väärin. Mulla oli vähän sellainen mielikuva että sulla oli agendaa hiilareita vastaan, no tulipahan nyt se tieto päivitetyksi. Noista rasvoista kyllä väittäisin että ihan hyvin voi käyttää myös rypsiöljyä esim. paistamiseen ja kookosrasva on kanssa hyvää siinä hommassa.
Olen minä kirjoittanut olevani karppausdieetillä, mutta se lienee jäänyt sullakin epäselväksi että kyse on painonpudotusvaiheen ruokavaliosta.
Olen karsinut kovalla kädellä nopeat hiilarit, mutta riisi, pasta, peruna kuuluvat edelleen ruokavaliooni.
- lähteet
Riippuu ihan mistä ne hiilarit saa.
Itse olen pitänyt tuota itsestäänselvyytenä...Terveellinen ruokavalio pitää sisällään kaikki makrot..
Johan tuon hajustakin voi todeta mitenkä "terveellistä" se karppaaminen on...Se haju on karsea.Totta joskus tapasin naista jolla ilmeisesti ketoosivaihe päällä, ei paljon suuteluttanut. Ja mitä tutut karpanneet niin siinä vaiheessa kun into loppuu tosi tarkkaan noudattamiseen kilot tulee takaisin, kohtuusyöminen kohtuuaineita käyttäen varmaan paras ratkaisu siinäkin vaikka ei ehkä ihan niin nopeat vaikutukset.
- ketoosiin
Harmaaritari kirjoitti:
Totta joskus tapasin naista jolla ilmeisesti ketoosivaihe päällä, ei paljon suuteluttanut. Ja mitä tutut karpanneet niin siinä vaiheessa kun into loppuu tosi tarkkaan noudattamiseen kilot tulee takaisin, kohtuusyöminen kohtuuaineita käyttäen varmaan paras ratkaisu siinäkin vaikka ei ehkä ihan niin nopeat vaikutukset.
Ketoosiin pääsee kai vain tosi alhaisilla hiilareilla, vähähiilihydraattista voi noudattaa myös isommilla hiilareilla jolloin hajuhaittaa ei synny.
Harmaaritari kirjoitti:
Totta joskus tapasin naista jolla ilmeisesti ketoosivaihe päällä, ei paljon suuteluttanut. Ja mitä tutut karpanneet niin siinä vaiheessa kun into loppuu tosi tarkkaan noudattamiseen kilot tulee takaisin, kohtuusyöminen kohtuuaineita käyttäen varmaan paras ratkaisu siinäkin vaikka ei ehkä ihan niin nopeat vaikutukset.
Itse en tiedä mitään niin helppoa asiaa elämässä kuin laihduttaminen..
Kyllä se paino tippuu normi makroilla aivan yhtä hyvin kuin karppaamallakin tai jopa paremmin. Karppaus luo illuusion nopeasta painonpudotuksesta koska hiilarit sitoo nestettä kroppaan, eli se nopea laihtuminen karppaamisella on sitä nesteen poistumista kehosta..Se ei ole laihtumista.
Hiilarit tosiasiassa edistää aineenvaihduntaa. Lisäks niillä on oleellinen vaikutus mm. Kortisolitasoon..Treenin jälkeen kortisoli on koholla ja hiilarit laskee sitä...Kortisoli lisää lihomista..Sen lisäks esim. Insuliinilla on anabolisia vaikutuksia kehossa...Insuliini tekee sen, että ravintoaineet imeytyvät lihaksiin..Hiilarit nostaa insuliinitasoa, joten treenin jälkeen kroppa ja lihas pääsee palautumaan.
--->Hiilarit kuuluu kroppaan ja urheiluun.- Ananias.Palstamäki
CamelBoots kirjoitti:
Itse en tiedä mitään niin helppoa asiaa elämässä kuin laihduttaminen..
Kyllä se paino tippuu normi makroilla aivan yhtä hyvin kuin karppaamallakin tai jopa paremmin. Karppaus luo illuusion nopeasta painonpudotuksesta koska hiilarit sitoo nestettä kroppaan, eli se nopea laihtuminen karppaamisella on sitä nesteen poistumista kehosta..Se ei ole laihtumista.
Hiilarit tosiasiassa edistää aineenvaihduntaa. Lisäks niillä on oleellinen vaikutus mm. Kortisolitasoon..Treenin jälkeen kortisoli on koholla ja hiilarit laskee sitä...Kortisoli lisää lihomista..Sen lisäks esim. Insuliinilla on anabolisia vaikutuksia kehossa...Insuliini tekee sen, että ravintoaineet imeytyvät lihaksiin..Hiilarit nostaa insuliinitasoa, joten treenin jälkeen kroppa ja lihas pääsee palautumaan.
--->Hiilarit kuuluu kroppaan ja urheiluun.Kaikesta kirjoittamastasi samaa mieltä, mutta fakta on se että moni ihminen jonka energiankulutus on alhainen, lihottaa itsensä hiilareilla.
Ihminen on luotu liikkumaan, ja niiden jotka tekevät istumatyötä pitäisi harrastaa liikuntaa. Uskon siihen että on olemassa jonkunlainen raja jonka alle ei pitäisi päästää energiankulutusta muutoin elimistö brakaa. Ananias.Palstamäki kirjoitti:
Kaikesta kirjoittamastasi samaa mieltä, mutta fakta on se että moni ihminen jonka energiankulutus on alhainen, lihottaa itsensä hiilareilla.
Ihminen on luotu liikkumaan, ja niiden jotka tekevät istumatyötä pitäisi harrastaa liikuntaa. Uskon siihen että on olemassa jonkunlainen raja jonka alle ei pitäisi päästää energiankulutusta muutoin elimistö brakaa.Tottakai lihottaa kun kiskovat kahvitauoilla donitseja...
Ihminen ei liho vaikkei liikkuisi lainkaan mikäli sisään tulee kaloreita sen minkä kuluttaa..
Ihmisellä on päivittäinen energiantarve vaikkei tekisi mitään.
Fakta on, että sokerissa on paljon kaloreita ja jos sinä mutustelet kaloreita paljon, niin sinä lihot. Voit lihottaa iteäsi aivan yhtälailla esim. Syömällä voita sen karkin sijaan.- Ananias.Palstamäki
CamelBoots kirjoitti:
Tottakai lihottaa kun kiskovat kahvitauoilla donitseja...
Ihminen ei liho vaikkei liikkuisi lainkaan mikäli sisään tulee kaloreita sen minkä kuluttaa..
Ihmisellä on päivittäinen energiantarve vaikkei tekisi mitään.
Fakta on, että sokerissa on paljon kaloreita ja jos sinä mutustelet kaloreita paljon, niin sinä lihot. Voit lihottaa iteäsi aivan yhtälailla esim. Syömällä voita sen karkin sijaan.Ihmisen elintoimintojen ylläpitäminen vaatii energiaa, mutta luulen että elimistö brakaa jossain vaiheessa jos energiankulutuksen pitää siinä pidemmän aikaa.
- entykkääpastasta
Ei tartte syödä pastaa ja riisiä, kun voi syödä kauraa ja ruista ja perunaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3581124- 71758
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 50602
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht321501Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19491- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459