Pyhä Raamattu on oppimme ainoa perusta???

totuus_voittaa

"Pyhä Raamattu on oppimme ainoa perusta."

Näin väittää jokainen helluntaiseurakunta.

Heti sen jälkeen lukee uskontunnustuksessa että:

"On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."

Raamatussa kuitenkin Jumala sanoo että ketään toista ei ole:

"Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

Väite että Raamattu olisi helluntailaisten opin ainoa perusta on valheellinen koska kolmipersoonaista Jumalaa ei Raamatussa ole. Kolminaisuusoppi sotii Jumalan tuntemista vastaan!

Jeesuksen Kristuksen, opetuslasten, apostolien ja alkuseurakunnan Jumala ei ollut "Isä ja Poika ja Pyhä Henki" vaan Isä, ainoa totinen Jumala (Joh 17:1-3, Joh 20:17, 1 Kor 8:6)

Alkuseurakunta: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" ja "vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

Jumalan seurakunnalla oli näin, helluntaiseurakunnilla on toisin.

77

1022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikiitosjeesus

      Jos lähtökohta on noin hutera ja epämääräinen kuin raamattu, niin eipä lopputulos voi olla kovin hääppönen, 2000 vuoden harhailun jälkeen.

      • mitäpä.sitä.uskosta

        Halleluja, maailma, oma liha ja tie. Siksi juuri sodimme, raiskaamme, teemme pahaa - ja mitä mieleen tulee. Siksi pois Jeesus, ettei meidän tarvitse tehdä parannusta.
        Eli olkoon maailmanhuteruus polvien heikkous, kapakkareissujen jälkeen.
        Siksi olet oikeassa. Oma tie, oma lupa ja naapurille siksi se kirous. Amen.


      • NoMoreReligions
        mitäpä.sitä.uskosta kirjoitti:

        Halleluja, maailma, oma liha ja tie. Siksi juuri sodimme, raiskaamme, teemme pahaa - ja mitä mieleen tulee. Siksi pois Jeesus, ettei meidän tarvitse tehdä parannusta.
        Eli olkoon maailmanhuteruus polvien heikkous, kapakkareissujen jälkeen.
        Siksi olet oikeassa. Oma tie, oma lupa ja naapurille siksi se kirous. Amen.

        Uskontojen (siis taikauskojen) vuoksi maailmassa soditaan, tehdään pahaa ja raiskataan. Siksi taikauskoista on päästävä eroon.

        Uskovaiset ihmiset ovat tekopyhiä pahantekijöitä. He valehtelevat ja vääristelevät asioita omaksi edukseen. Ei ihmiseen voi luottaa, jos hän uskoo puhuviin käärmeisiin, sijaiskärsimykseen, menninkäisiin, noitiin, enkeleihin, demoneihin jne. Uskottavuus on tasan nolla, tai oikeastaan pakkasella.


      • Sameon
        NoMoreReligions kirjoitti:

        Uskontojen (siis taikauskojen) vuoksi maailmassa soditaan, tehdään pahaa ja raiskataan. Siksi taikauskoista on päästävä eroon.

        Uskovaiset ihmiset ovat tekopyhiä pahantekijöitä. He valehtelevat ja vääristelevät asioita omaksi edukseen. Ei ihmiseen voi luottaa, jos hän uskoo puhuviin käärmeisiin, sijaiskärsimykseen, menninkäisiin, noitiin, enkeleihin, demoneihin jne. Uskottavuus on tasan nolla, tai oikeastaan pakkasella.

        Jos saisit rajattoman määrän valtaa, mitä kristityille tapahtuisi ?


      • UskonJeesukseen

        Niinhän ihmisen muovaama opintaistelu onkin harhaa, joten ainoa täysi totuus koko maailmassa on Raamattu.


    • kamalaa

      totuus_voittaa, taas kerran olet helluntailaisten kimpussa. Eikö sinulla ole muuta tekemistä ja työtä kuin vainota uskovia?

      • totuus_voittaa

        tämä ei ole mitään vainoa vaan ystävällinen yritys ohjata ihmisiä Jumalan tuntemiseen sen kautta että he Hänen sanaansa uskoisivat.

        "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)

        Jeesus Kristus:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        helluntailaiselle tuo on vainoa koska helluntailainen ei halua Jeesusta uskoa. Helluntailainen uskoo kolminaisuuteen eikä Jeesuksen Jumalaan. Helluntailaisella on "Jeesus on Jumala"- evankeliumi vaikka Jeesus itse sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        tämä ei ole mitään vainoa vaan ystävällinen yritys ohjata ihmisiä Jumalan tuntemiseen sen kautta että he Hänen sanaansa uskoisivat.

        "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)

        Jeesus Kristus:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        helluntailaiselle tuo on vainoa koska helluntailainen ei halua Jeesusta uskoa. Helluntailainen uskoo kolminaisuuteen eikä Jeesuksen Jumalaan. Helluntailaisella on "Jeesus on Jumala"- evankeliumi vaikka Jeesus itse sanoo: "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Mutta minulla on Ihmeellinen Neuvonantaja. Kutsun häntä myös Väkeväksi Jumalaksi. Iankaikkinen Isä hän ennen kaikkea minulle on merkitykseltään! Ruhtinaallinen rauhani alkoi jo täällä ajassa, myrskyn ja mylväyksen keskellä. 6 JESAJA 9:6(9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.


    • JumalanVastaisetMessarit

      totuus_voittaa on lukutaidoton, tai ei halua ymmärtää lukemaansa. Juurihan tuossa lukee, että on yksi Jumala (kolmessa eri persoonassa).

      Mutta eihän tämä juutalaismessiaanisille sovi. Jälleen uusi aloitus kristittyjen tunnustamaa Jumalaa vastaan.

      Tämä on todistus messiaanisista. Otetaan tämä sellaisena.

      Jumalaa ja uskoamme he eivät pysty kaatamaan, vaikka yritys heillä on kova.

      • Sanan.miekka

        Kristittyjen tunnustama jumala on oma liha, ei tämä Raamatun Jumala.

        2Mo 20:2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni. Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
        Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
        Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa. Älä tapa. Älä tee huorin. Älä varasta. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."

        Tämä edellä ei koske kristittyjä, heillä ei ole tämä "Eilen, tänään ja iankaikkisesti oleva taivaan Isä - eli Luoja-Jumala, Sapatin Herra, joka on Abrahamin uskon Jumala.

        Heillä on sellainen jumala, joka on kultaisen härän, eli voiman esikuva - Egyptin mallin mukaan. Sitä kumartaa niin ateistit, kuin muutkin, eli liha.


      • totuus_voittaa

        "Jumalaa ja uskoamme he eivät pysty kaatamaan, vaikka yritys heillä on kova."

        Tuo "usko" on ollut vallassa uskosta luopumisesta lähtien joka tapahtui pian apostolisen ajan jälkeen eli jo pitkälti yli tuhat vuotta sitten.

        Tuhatvuotinen aivopesu on tehnyt tehtävänsä. Valhe on nyt yleisesti hyväksytty "totuus" koko kristikunnassa.

        Tuo "usko" ei kuitenkaan ole ikuinen vaikka Kirkko niin luulee.

        Puhdistus tulee tavalla josta voi lukea Ilmestyskirjassa.

        "Ja minä kuulin, kuinka kaikki luodut taivaassa, maan päällä, maan alla ja meressä, kaikki mitä niissä on, lausuivat: -- Hänen, joka istuu valtaistuimella, hänen ja Karitsan on ylistys, kunnia, kirkkaus ja mahti aina ja ikuisesti." (Ilm 5:13)

        Missä ovat sadat miljoonat kolminaisuuden tunnustajat? Heitä ei tuossa enää näy.


      • totuus_voittaa

        totuus_voittaa on lukutaidoton, tai ei halua ymmärtää lukemaansa. Juurihan tuossa lukee, että on yksi Jumala (kolmessa eri persoonassa)

        Jumala Raamatussa on yksi ja ainoa:

        "Jumala on yksi ja ainoa." (Room 3:30)

        "yksi ja ainoa" ei ole sama kuin "kolmiyhteinen" mutta sitä ei helluntailainen voi ymmärtää kun on aivot narikassa.


      • isäpoikajapyhähenki
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Jumalaa ja uskoamme he eivät pysty kaatamaan, vaikka yritys heillä on kova."

        Tuo "usko" on ollut vallassa uskosta luopumisesta lähtien joka tapahtui pian apostolisen ajan jälkeen eli jo pitkälti yli tuhat vuotta sitten.

        Tuhatvuotinen aivopesu on tehnyt tehtävänsä. Valhe on nyt yleisesti hyväksytty "totuus" koko kristikunnassa.

        Tuo "usko" ei kuitenkaan ole ikuinen vaikka Kirkko niin luulee.

        Puhdistus tulee tavalla josta voi lukea Ilmestyskirjassa.

        "Ja minä kuulin, kuinka kaikki luodut taivaassa, maan päällä, maan alla ja meressä, kaikki mitä niissä on, lausuivat: -- Hänen, joka istuu valtaistuimella, hänen ja Karitsan on ylistys, kunnia, kirkkaus ja mahti aina ja ikuisesti." (Ilm 5:13)

        Missä ovat sadat miljoonat kolminaisuuden tunnustajat? Heitä ei tuossa enää näy.

        Miksi Karitsaa ylistetään Jumalan valtaistuimen edessä?
        Eikö Raamattu todista, ja Jeesus itse, jonka sanoihin sinä vetoat,
        että vain Jumalaa saa ylistää ja kumartaa? Mutta Jeesusta ylistetään
        taivaassa Jumalan valtaistuimen edessä. Ja Karitsa, siis Jeesus on
        valtaistuimen keskellä. Missä Jumala istuu?

        Onko Raamattu tässä kohtaa ristiriidassa itsensä kanssa
        vai onko Karitsa, Jeesus Kristus, Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa?
        Jos niin on, Raamattu ei ole ristiriidassa tässäkään asiassa. Jos Jeesus ei
        ole Jumala, Raamattu on ristiriidassa tässäkin kohtaa.

        "Hänen, joka istuu valtaistuimella, hänen ja Karitsan on ylistys, kunnia, kirkkaus ja mahti aina ja ikuisesti." (Ilm 5:13)

        Ilm 7:17 "sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."

        Miksi Jeesus vaatii itselleen samaa kunniaa kuin Isällä Jumalalla on?
        Eikö Jeesus puhunut ainoastaan niitä Sanoja, joita Isä puhui? Miksi siis
        Jumala vaatii Jeesukselle Kristukselle jumalallisen kunnian?

        Joh 5:21-23 "Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo. Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, ETTÄ KAIKKI KUNNIOITTAISIVAT POIKAA, NIIN KUIN HE KUNNIOITTAAT ISÄÄ. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt."


      • isäpoikajapyhähenki
        isäpoikajapyhähenki kirjoitti:

        Miksi Karitsaa ylistetään Jumalan valtaistuimen edessä?
        Eikö Raamattu todista, ja Jeesus itse, jonka sanoihin sinä vetoat,
        että vain Jumalaa saa ylistää ja kumartaa? Mutta Jeesusta ylistetään
        taivaassa Jumalan valtaistuimen edessä. Ja Karitsa, siis Jeesus on
        valtaistuimen keskellä. Missä Jumala istuu?

        Onko Raamattu tässä kohtaa ristiriidassa itsensä kanssa
        vai onko Karitsa, Jeesus Kristus, Jumala, ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa?
        Jos niin on, Raamattu ei ole ristiriidassa tässäkään asiassa. Jos Jeesus ei
        ole Jumala, Raamattu on ristiriidassa tässäkin kohtaa.

        "Hänen, joka istuu valtaistuimella, hänen ja Karitsan on ylistys, kunnia, kirkkaus ja mahti aina ja ikuisesti." (Ilm 5:13)

        Ilm 7:17 "sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."

        Miksi Jeesus vaatii itselleen samaa kunniaa kuin Isällä Jumalalla on?
        Eikö Jeesus puhunut ainoastaan niitä Sanoja, joita Isä puhui? Miksi siis
        Jumala vaatii Jeesukselle Kristukselle jumalallisen kunnian?

        Joh 5:21-23 "Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo. Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, ETTÄ KAIKKI KUNNIOITTAISIVAT POIKAA, NIIN KUIN HE KUNNIOITTAAT ISÄÄ. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt."

        Voitaisiin vielä kysyä: Miksi Karitsa, Jeesus Kristus, on Jumalan valtaistuimella
        ja keskellä valtaistuinta? Mitä tekemistä ihmisellä on Jumalan valtistuimella
        jonka edessä kaikki pyhät ja kaikki henkiolennot ylistävät Häntä, joka istuu valtaistuimella?

        Miksi Jumalaa ylistettäessä sanotaan KOLME KERTAA: Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala Kaikkivaltias joka OLI ja joka ON ja joka TULEVA ON?

        Kuka on Hän, joka OLI? Hän on Jumala, joka OLI lihassa.
        Kuka on Hän, joka ON? Hän on Jumala, joka on sama eilen, tänään ja ikuisesti.
        Kuka on Hän, joka TULEVA ON? Hän on Hän, joka juutalaiset lävistivät Golgatalla.
        Kenet juutalaiset lävistivät? Tämä läivistetty henkilö on TAIVAASSA keskellä Jumalan valtaistuinta.

        Hän on Herra Jumala Kaikkivaltias. Vertaa Sakarja 12. ja 14 luvut.

        Ilm 1:7 "Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias"

        Ilmestyskirja:
        4:1 Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: "Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva." >> Jakeen lisätiedot
        4:2 Ja kohta minä olin hengessä. Ja katso, taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja.
        4:3 Ja istuja oli näöltänsä jaspis- ja sardionkiven kaltainen; ja valtaistuimen ympärillä oli taivaankaari, näöltänsä smaragdin kaltainen.
        4:4 Ja valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentä neljä valtaistuinta, ja niillä valtaistuimilla istui kaksikymmentä neljä vanhinta, puettuina valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli päässänsä kultaiset kruunut.
        4:5 Ja valtaistuimesta lähti salamoita ja ääniä ja ukkosen jylinää; ja valtaistuimen edessä paloi seitsemän tulisoihtua, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä.
        4:6 Ja valtaistuimen edessä oli ikäänkuin lasinen meri, kristallin näköinen; ja valtaistuimen keskellä ja valtaistuimen ympärillä oli neljä olentoa, edestä ja takaa silmiä täynnä.
        4:7 Ja ensimmäinen olento oli leijonan näköinen, ja toinen olento nuoren härän näköinen, ja kolmannella olennolla oli ikäänkuin ihmisen kasvot, ja neljäs olento oli lentävän kotkan näköinen.
        4:8 Ja niillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, ja ne olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. Ja ne sanoivat lakkaamatta yötä päivää: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on."
        4:9 Ja niin usein kuin olennot antavat ylistyksen, kunnian ja kiitoksen hänelle, joka valtaistuimella istuu, joka elää aina ja iankaikkisesti,
        4:10 lankeavat ne kaksikymmentä neljä vanhinta hänen eteensä, joka valtaistuimella istuu, ja kumartaen rukoilevat häntä, joka elää aina ja iankaikkisesti, ja heittävät kruununsa valtaistuimen eteen sanoen:
        4:11 "Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut.


      • Eikiitosjeesus
        isäpoikajapyhähenki kirjoitti:

        Voitaisiin vielä kysyä: Miksi Karitsa, Jeesus Kristus, on Jumalan valtaistuimella
        ja keskellä valtaistuinta? Mitä tekemistä ihmisellä on Jumalan valtistuimella
        jonka edessä kaikki pyhät ja kaikki henkiolennot ylistävät Häntä, joka istuu valtaistuimella?

        Miksi Jumalaa ylistettäessä sanotaan KOLME KERTAA: Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala Kaikkivaltias joka OLI ja joka ON ja joka TULEVA ON?

        Kuka on Hän, joka OLI? Hän on Jumala, joka OLI lihassa.
        Kuka on Hän, joka ON? Hän on Jumala, joka on sama eilen, tänään ja ikuisesti.
        Kuka on Hän, joka TULEVA ON? Hän on Hän, joka juutalaiset lävistivät Golgatalla.
        Kenet juutalaiset lävistivät? Tämä läivistetty henkilö on TAIVAASSA keskellä Jumalan valtaistuinta.

        Hän on Herra Jumala Kaikkivaltias. Vertaa Sakarja 12. ja 14 luvut.

        Ilm 1:7 "Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias"

        Ilmestyskirja:
        4:1 Sen jälkeen minä näin, ja katso: taivaassa oli ovi avoinna, ja ensimmäinen ääni, jonka minä olin kuullut ikäänkuin pasunan puhuvan minulle, sanoi: "Nouse ylös tänne, niin minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva." >> Jakeen lisätiedot
        4:2 Ja kohta minä olin hengessä. Ja katso, taivaassa oli valtaistuin, ja valtaistuimella oli istuja.
        4:3 Ja istuja oli näöltänsä jaspis- ja sardionkiven kaltainen; ja valtaistuimen ympärillä oli taivaankaari, näöltänsä smaragdin kaltainen.
        4:4 Ja valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentä neljä valtaistuinta, ja niillä valtaistuimilla istui kaksikymmentä neljä vanhinta, puettuina valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli päässänsä kultaiset kruunut.
        4:5 Ja valtaistuimesta lähti salamoita ja ääniä ja ukkosen jylinää; ja valtaistuimen edessä paloi seitsemän tulisoihtua, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä.
        4:6 Ja valtaistuimen edessä oli ikäänkuin lasinen meri, kristallin näköinen; ja valtaistuimen keskellä ja valtaistuimen ympärillä oli neljä olentoa, edestä ja takaa silmiä täynnä.
        4:7 Ja ensimmäinen olento oli leijonan näköinen, ja toinen olento nuoren härän näköinen, ja kolmannella olennolla oli ikäänkuin ihmisen kasvot, ja neljäs olento oli lentävän kotkan näköinen.
        4:8 Ja niillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, ja ne olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. Ja ne sanoivat lakkaamatta yötä päivää: "Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias, joka oli ja joka on ja joka tuleva on."
        4:9 Ja niin usein kuin olennot antavat ylistyksen, kunnian ja kiitoksen hänelle, joka valtaistuimella istuu, joka elää aina ja iankaikkisesti,
        4:10 lankeavat ne kaksikymmentä neljä vanhinta hänen eteensä, joka valtaistuimella istuu, ja kumartaen rukoilevat häntä, joka elää aina ja iankaikkisesti, ja heittävät kruununsa valtaistuimen eteen sanoen:
        4:11 "Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut.

        ”Jeesus tulee pilvessä”
        En tiedä mitä lie pössytellyt mutta tuo pitänee paikkansa. Sen verran sekavia sen jutut on olleet.


      • isäpoikajapyhähenki
        Eikiitosjeesus kirjoitti:

        ”Jeesus tulee pilvessä”
        En tiedä mitä lie pössytellyt mutta tuo pitänee paikkansa. Sen verran sekavia sen jutut on olleet.

        Jeesus on tuleva takaisin samalla tavalla kuin Hän nousi taivaaseen.
        Silloin jumalattomat ihmiset, uskosta osattomat, vaikeroivat kovasti.

        Olisi parempi nyt panna asiat kuntoon Jumalan kanssa ja uskoa Hänen
        Poikansa sovitustyö omalle kohdalleen. Silloin ollaan mukana Jeesuksen
        kanssa kun Hän tulee. Silloin ei vaikeroida vaan iloitaan koska ollaan
        Hänen kanssaan Jumalan rakkaudessa.


      • totuus_voittaa kirjoitti:

        totuus_voittaa on lukutaidoton, tai ei halua ymmärtää lukemaansa. Juurihan tuossa lukee, että on yksi Jumala (kolmessa eri persoonassa)

        Jumala Raamatussa on yksi ja ainoa:

        "Jumala on yksi ja ainoa." (Room 3:30)

        "yksi ja ainoa" ei ole sama kuin "kolmiyhteinen" mutta sitä ei helluntailainen voi ymmärtää kun on aivot narikassa.

        Onko ihmisyksilöllä kolme persoonaa, vai onko ihminen kolmiulotteinen eli kolmiyksinen>? Entä onko ihminen olemukseltaan eli kokoonpanoltaan "Jumalan kaltainen"? Vielä yx pointti "Teit hänestä' lähes jumal'olennon". 1. Tess. 5:23 :

        Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.


    • vvcf
      • totuus_voittaa

        mikä oli lopputulos?


    • PyhäHenkiopastaa

      Jos lukee, kuulee, näkee ym. nykyisin ja jo vuosia sitten vaikuttaneita kaikkein tunnetuimpia evankelisia (helluntailaiset murto-osa) opettajia (laaja perehtyneisyys Raamatun kirjoituksiin ja yhteys Pyhään Henkeen...en tarkoita "menestysteologeja" tai hurmahenkisiä harhaliikkeitä), evankelistoja, saarnaajia, lähetystyöntekijöitä, voi todeta heidän olevan jokseenkin yhtä mieltä Kristittyjen Jumalassa olevan kolme samansuuntaisesti toimivaa persoonaa. Opetus evankelisissa piireissä on "kolminaisuuden" osalta jokseenkin yhtenevää ja "hedelmät" työstä ovat vakuuttavia laajoine herätyksineen.
      Opetus esim. Jeesuksen Kristuksen jumaluudesta tulee esille kirkkaana ja selkeänä useista raamatunkohdista. Jeesus Kristus puhui toisesta Puolustajasta, joka tulee Hänen tilalleen opettamaan, neuvomaan, lohduttamaan, antamaan voiman parantamisiin ja moniin ihmetekoihin. Pyhän Hengen pilkasta puhuttaessa ei mainita Kristusta eikä Isää, mutta kyse on selkeästi Jumalan pilkasta.
      Aiheesta löytyy hyvää opetusta esim. netistä, joten tästä aiheesta uudelleen ja uudelleen aloitettu väittely ei ole rakentavaa, vaan repii ja erottaa uskovia toisistaan, kun meidän tulisi tukea ja rakastaa toisiamme. Aiheeseen kannattaa itse kunkin perehtyä ja etsiä totuutta. "Kolminaisuus" Jumalassa on vaikea järkeilemällä ymmärtää. Raamatusta se välittyy kuitenkin monin tavoin.
      Perehtykää aiheeseen, mutta riitojen aloittajia kehoitan sävyisyyteen ja olemaan rakastavia veljiä ja sisaria toisillemme Jeesuksessa Kristuksessa.

      • totuus_voittaa

        Kaikkein iljettävintä eksytystä on valehdella ja samaan aikaan vedota Pyhään Henkeen joka on Totuuden Henki.

        Pyhä Henki ei selitä Jumalan Sanaa muuksi kuin mitä kirjoituksissa lukee, mutta tälläinen luulo on helluntailaisilla joilla ei ole Jumalaa eikä Jumalan Henkeä.


      • ValheenvallatJoTuomittu
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Kaikkein iljettävintä eksytystä on valehdella ja samaan aikaan vedota Pyhään Henkeen joka on Totuuden Henki.

        Pyhä Henki ei selitä Jumalan Sanaa muuksi kuin mitä kirjoituksissa lukee, mutta tälläinen luulo on helluntailaisilla joilla ei ole Jumalaa eikä Jumalan Henkeä.

        Mitä henkeä sinä julistat "pyhäksi"? Sinähän kiellät Jumalan kolminaisuuden eli Pyhän Hengen lähtevän Isästä ja Pojasta. Sinä et tunnusta samaa henkeä pyhäksi kuin kristityt. Sinulla on toinen, jokin Jumalaa alempi "pyhä henki" - juutalaisuuden - henki, jota pyhität.

        Myöskin sinä kiellät Jeesuksen olevan Jumalasta lähtöinen, eli Jumalan eräs ilmentymä. Opetat Jeesuksesta toisin kuin Raamattu.

        Olet syyllistynyt sekä Jeesuksen että Pyhän Hengen pilkkaan, alentamalla heidät joksikin muiksi kuin Jumalan Hengestä lähtöisiksi. Näin sinulla ei ole Isääkään.

        Et sinä enää meitä petä. Ymmärrämme miksi jauhat yhtä ja samaa, Jumalan kolminaisuuden vastaista sanomaasi.


      • Raamatunselailija
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Kaikkein iljettävintä eksytystä on valehdella ja samaan aikaan vedota Pyhään Henkeen joka on Totuuden Henki.

        Pyhä Henki ei selitä Jumalan Sanaa muuksi kuin mitä kirjoituksissa lukee, mutta tälläinen luulo on helluntailaisilla joilla ei ole Jumalaa eikä Jumalan Henkeä.

        "PyhäHenkiopastaa" kysyisi nyt "voittavalta totuudeelta", että mitä lukee Joh.20:28? Voisin kysyä lukuisia muitakin kohtia, mutta tunnut ainakin omasta mielestäsi tietäväsi Raamatun totuudet. Luet vain sen, mitä siinä lukee ja totuus voittaa..niinhän?
        vaihdan nyt nimimerkkiäni, etten loukkaisi enempää


      • opetuslapseudessa
        ValheenvallatJoTuomittu kirjoitti:

        Mitä henkeä sinä julistat "pyhäksi"? Sinähän kiellät Jumalan kolminaisuuden eli Pyhän Hengen lähtevän Isästä ja Pojasta. Sinä et tunnusta samaa henkeä pyhäksi kuin kristityt. Sinulla on toinen, jokin Jumalaa alempi "pyhä henki" - juutalaisuuden - henki, jota pyhität.

        Myöskin sinä kiellät Jeesuksen olevan Jumalasta lähtöinen, eli Jumalan eräs ilmentymä. Opetat Jeesuksesta toisin kuin Raamattu.

        Olet syyllistynyt sekä Jeesuksen että Pyhän Hengen pilkkaan, alentamalla heidät joksikin muiksi kuin Jumalan Hengestä lähtöisiksi. Näin sinulla ei ole Isääkään.

        Et sinä enää meitä petä. Ymmärrämme miksi jauhat yhtä ja samaa, Jumalan kolminaisuuden vastaista sanomaasi.

        Minua ihmetyttää, että aina välillä Jeesuksen jumaluus ym. kyseenalaistetaan. Kuitenkin esim. mainitsemasi asia on itsestäänselvä lukuisille voimakkaille "tervehenkisille" julistajille ja opettajille. Kunpa me uskovat pääsisimme näistä perusasioista yksimielisyyteen. Puolustat Jumalan todellista olemusta voimakkaasti, mistä iloitsen.


      • jumala-kanssamme
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Kaikkein iljettävintä eksytystä on valehdella ja samaan aikaan vedota Pyhään Henkeen joka on Totuuden Henki.

        Pyhä Henki ei selitä Jumalan Sanaa muuksi kuin mitä kirjoituksissa lukee, mutta tälläinen luulo on helluntailaisilla joilla ei ole Jumalaa eikä Jumalan Henkeä.

        "PyhäHenkiopastaa" nimmari selitti asiaa harvinaisen selkeästi.

        Kolmiyhteisen Jumalan tunnustajien, Jeesuksen Herraksi Jumalaksi,
        ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa, jäljiltä on suuria herätyksiä. Sairaita paranee,
        ahdistetut ja hengessään vangitut saavat vapauden ja ilon sekä rauhan
        Jumalan kanssa.
        Synnin rasittamat syntiset vapautuvat syntitaakoistaan ja ihmiset kokevat
        uudestisyntymisen aivan niin kuin Raamatussa kerrotaan. Hedelmät ovat
        hyviä, ja Jeesuksen sanojen mukaan hedelmistään puu tunnetaan.

        Mitkä ovat sinun hedelmäsi totuus_voittaa?

        Minulle ei ihmiset ole opettaneet kolminaisuutta. Olen itse löytänyt
        sen Raamatusta tutkittuani Raamattua Pyhän Hengen saamisen jälkeen.
        Minulle on täysin käsittämätöntä, että itseään uskovana pitävä henkilö
        väittää, ettei Raamattu tunne kolmiyhteistä Jumalaa. Sellaisen väittämän
        tekijä ei tunne Jumalaa. Jumala on Jeesuksessa Kristuksessa ja Hän on
        ilmoittanut itsensä lihassa. Siksi Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa ihminen
        oppii tuntemaan Jumalan.

        Tämä tekstini olkoon vastine aloitukseen. Koetelkaa Raamatulla.
        https://www.jumala-kanssamme.se/439644965


      • LuetunYmmärtämistä
        opetuslapseudessa kirjoitti:

        Minua ihmetyttää, että aina välillä Jeesuksen jumaluus ym. kyseenalaistetaan. Kuitenkin esim. mainitsemasi asia on itsestäänselvä lukuisille voimakkaille "tervehenkisille" julistajille ja opettajille. Kunpa me uskovat pääsisimme näistä perusasioista yksimielisyyteen. Puolustat Jumalan todellista olemusta voimakkaasti, mistä iloitsen.

        Johannes 1:1-18
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.

        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.

        9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.

        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
        16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.

        17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
        18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

        Tässä sitä on todistetta Yhdestä Pyhästä Kolmiyhteisestä Jumalasta, joka ilmaisee Itsensä kolmena eri persoonana.
        ***

        Jakeet 1 ja 2: Nimellä "Sana" tarkoitetaan Jeesusta Kristusta. Jakeissa ilmenee kaksi eri asiaa: että Hän oli Jumalan tykönä, eli erillisenä persoonana Jumalan, Isän rinnalla ja samalla: Sana, eli Jeesus, oli / On Jumala.

        Jakeet 3-5 kuvaavat Jeesusta / Sanaa Luojana ja Valkeutena. Vain Jumalaa voidaan kutsua näin.

        Jakeet 6-8: Johannes tuli todistamaan ihmisen muodon ottaneesta Valkeudesta: Jumalasta ihmisenä: Sanasta, Valkeudesta eli Jeesuksesta Kristuksesta.

        Jakeet 9 ja 10: Jeesuksesta kaikki on saanut syntynsä, Hän On Luoja ja Jumala (ihmiseksi syntyneenä).

        Jae 11: Juutalaiset olivat Hänen "omiaan", mutta he eivät ottaneet Häntä vastaan.

        Jakeet 12 ja 13: "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä..." Vain Jumalalla Itsellä on tähän valta. "Nimi" = hepr. "Ha-Sem". Juutalaisuudessa "Ha-Sem" on yksi Jumalan nimityksistä eli nimistä: Adonai, Elokhim, Ha-Sem, Herra Sebaot.

        Kun juutalainen puhuu "Ha-Semistä", "Nimestä", hän tarkoittaa Jumalaa. Jakeessa siis ilmenee, että Jeesus Nasaretilainen oli / On tuo Nimi, Ha-Sem. Jae mainitsee myös nuo: "...mutta kaikki, jotka ottivat Hänet vastaan". Siis muut kuin juutalaiset. Lähinnä pakanasyntyiset eli juutalaisten halveksimat "gojimit": roomalaiset, kreikkalaiset, samarialaiset ja muut juutalaisuuden ulkopuoliset. Joukossa kylläkin myös juutalaisia, mutta yhdessä gojimien kanssa, ei enää erillisoikeuksin.

        Jae 14: Jumala, Sana, Jumalan Poika-persoona tuli ihmiseksi, "lihaksi" ja asui meidän keskellämme. Hänellä ihmiseksi syntyneenä oli yhteys Isään. Näin siis Jumalan kolminaisuus toimii: Hän On Yksi Jumala, mutta kuitenkin ilmaisee Itseään ikäänkuin "itsestään irti olevana". Tätä ei järki käsitä. Mutta Jumalasta syntynyt, uudestisyntynyt henki kyllä käsittää, sillä hengessämme me "näemme" Isän Jumalan, Jeesuksen sekä Pyhän Hengen.

        Jakeet 15 ja 16: Johannes ilmaisee jo profeetallisesti todistaneensa Jeesuksesta, Jumalan Pojasta ja osoittaa nyt Hänet: "Tämä on se, josta minä sanoin...!"

        Jakeet 17 ja 18: Johannes erottaa toisistaan Mooseksen ja Jeesuksen. Ensimmäinen toi lain: tiukan ja vaativan. Toisen sanoma on yksin armo ja totuus.
        .


      • totuus_voittaa
        LuetunYmmärtämistä kirjoitti:

        Johannes 1:1-18
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.

        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.

        9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.

        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

        12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.

        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
        16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.

        17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
        18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

        Tässä sitä on todistetta Yhdestä Pyhästä Kolmiyhteisestä Jumalasta, joka ilmaisee Itsensä kolmena eri persoonana.
        ***

        Jakeet 1 ja 2: Nimellä "Sana" tarkoitetaan Jeesusta Kristusta. Jakeissa ilmenee kaksi eri asiaa: että Hän oli Jumalan tykönä, eli erillisenä persoonana Jumalan, Isän rinnalla ja samalla: Sana, eli Jeesus, oli / On Jumala.

        Jakeet 3-5 kuvaavat Jeesusta / Sanaa Luojana ja Valkeutena. Vain Jumalaa voidaan kutsua näin.

        Jakeet 6-8: Johannes tuli todistamaan ihmisen muodon ottaneesta Valkeudesta: Jumalasta ihmisenä: Sanasta, Valkeudesta eli Jeesuksesta Kristuksesta.

        Jakeet 9 ja 10: Jeesuksesta kaikki on saanut syntynsä, Hän On Luoja ja Jumala (ihmiseksi syntyneenä).

        Jae 11: Juutalaiset olivat Hänen "omiaan", mutta he eivät ottaneet Häntä vastaan.

        Jakeet 12 ja 13: "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä..." Vain Jumalalla Itsellä on tähän valta. "Nimi" = hepr. "Ha-Sem". Juutalaisuudessa "Ha-Sem" on yksi Jumalan nimityksistä eli nimistä: Adonai, Elokhim, Ha-Sem, Herra Sebaot.

        Kun juutalainen puhuu "Ha-Semistä", "Nimestä", hän tarkoittaa Jumalaa. Jakeessa siis ilmenee, että Jeesus Nasaretilainen oli / On tuo Nimi, Ha-Sem. Jae mainitsee myös nuo: "...mutta kaikki, jotka ottivat Hänet vastaan". Siis muut kuin juutalaiset. Lähinnä pakanasyntyiset eli juutalaisten halveksimat "gojimit": roomalaiset, kreikkalaiset, samarialaiset ja muut juutalaisuuden ulkopuoliset. Joukossa kylläkin myös juutalaisia, mutta yhdessä gojimien kanssa, ei enää erillisoikeuksin.

        Jae 14: Jumala, Sana, Jumalan Poika-persoona tuli ihmiseksi, "lihaksi" ja asui meidän keskellämme. Hänellä ihmiseksi syntyneenä oli yhteys Isään. Näin siis Jumalan kolminaisuus toimii: Hän On Yksi Jumala, mutta kuitenkin ilmaisee Itseään ikäänkuin "itsestään irti olevana". Tätä ei järki käsitä. Mutta Jumalasta syntynyt, uudestisyntynyt henki kyllä käsittää, sillä hengessämme me "näemme" Isän Jumalan, Jeesuksen sekä Pyhän Hengen.

        Jakeet 15 ja 16: Johannes ilmaisee jo profeetallisesti todistaneensa Jeesuksesta, Jumalan Pojasta ja osoittaa nyt Hänet: "Tämä on se, josta minä sanoin...!"

        Jakeet 17 ja 18: Johannes erottaa toisistaan Mooseksen ja Jeesuksen. Ensimmäinen toi lain: tiukan ja vaativan. Toisen sanoma on yksin armo ja totuus.
        .

        "Tässä sitä on todistetta Yhdestä Pyhästä Kolmiyhteisestä Jumalasta, joka ilmaisee Itsensä kolmena eri persoonana."

        Ei kannata Raamatulla yrittää todistaa Jumalaa valehtelijaksi.

        Jumala itse sanoo: "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

        "eikä toista ole" tarkoittaa että ei ole toista eikä ole kolmatta. Ei ole mitään "kolminaisuutta" jos uskotaan Jumalaa itseään, mutta nämähän eivät Jumalaa usko. Ollaan ihanasti uskossa mutta ilman Jumalaa. Semmoinen usko on kelvotonta uskoa.

        Ei Raamattu todista Jumalaa vastaan ellei sitä tahallaan väärinymmärretä tai jopa väärennetä.


      • "Jumalassa olevan kolme samansuuntaisesti toimivaa persoonaa. " Jumala siis on mielestäsi 3-henkinen perhe - niinkö?, ja onko ihmisyksilö kolmihenkinen perhe, kun ihmisistä sanotaan, että "henkenne, sielunne ja ruumiinne"?


    • PasiToivonen

      >>Kaikkein iljettävintä eksytystä on valehdella ja samaan aikaan vedota Pyhään Henkeen joka on Totuuden Henki.>>

      Jos helluntailaiset ärsyttää, hanki ase.

      • totuus_voittaa

        Ota lääkkeet!


    • PasiToivonen

      Mitä suosittelet?

      • totuus_voittaa

        en ole minkään sortin lääkäri enkä puoskari, en voi suositella mitään.


    • kamalaaaa

      totuus_voittaa, jos olisit ystävällinen, niin jättäisit meuhkaamisesi ja vainoamisesi ja painostamisesi. Mitä oikein tavoittelet? Sitäkö, että Jeesuksen seuraajat kumartavat sinua???
      Jos kerran olet täydellinen ja täynnä pyhyyttä, niin katsoa peiliin ja sano MINÄ, MINÄ täydellinen ja pyhä ja kaikkitietävä!

      • totuus_voittaa

        hyvä jos vähän painostaa, siinä voi olla muutoksen alku.

        jos ovat yhdenkin ihmisen silmät avautuneet Jumalan Sanalle niin meuhkaaminen ei ole ollut turhaa.

        jos sitä yhtäkään ei ole niin itse jään kuitenkin voitolle sillä olen tuonut esiin totuutta, jääköön kaikki sitten vain todistukseksi.

        on hyvä että maailmassa ei ole pelkkää valhetta vaan että totuus on löydettävissä.


      • kaminakuumaksi
        totuus_voittaa kirjoitti:

        hyvä jos vähän painostaa, siinä voi olla muutoksen alku.

        jos ovat yhdenkin ihmisen silmät avautuneet Jumalan Sanalle niin meuhkaaminen ei ole ollut turhaa.

        jos sitä yhtäkään ei ole niin itse jään kuitenkin voitolle sillä olen tuonut esiin totuutta, jääköön kaikki sitten vain todistukseksi.

        on hyvä että maailmassa ei ole pelkkää valhetta vaan että totuus on löydettävissä.

        tortuus_voittaa, painostaminen ja vainoaminen ei ole ystävällisyyttä, vaan sitä että sinä otat luonteesi ja oppisi sielunviholliselta. Sinä olet seilunvihollisen palvelija ja teet hänen tekojaan.


      • totuus_voittaa
        kaminakuumaksi kirjoitti:

        tortuus_voittaa, painostaminen ja vainoaminen ei ole ystävällisyyttä, vaan sitä että sinä otat luonteesi ja oppisi sielunviholliselta. Sinä olet seilunvihollisen palvelija ja teet hänen tekojaan.

        Tämä mitä olen kerta toisensa jälkeen evenkeliumista siteerannut ei ole sielunvihollisen oppia vaan Jeesuksen Kristuksen sana:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Teille ei Jeesuksen Kristuksen Jumalan tunteminen kelpaa, pitää olla kolminaisuus.

        Teille ei myöskään kelpaa että Jumala lähetti Poikansa.

        Teikäläiset sanovat että mitään lunastusta ei ole tapahtunut ellei Jumala itse tullut ja kuollut teidän puolestanne.

        Teille ei kelpaa välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus (1 Tim 2:5)

        Minkä tuolle voi.


      • Uskonrauhan.häirintää

        Tämä foorumi on merkitty osion Kristinusko alle. totuus_voittaa edustaa jotain pientä uskonlahkoa joka ei ole kristinuskoa, muttei juutalaisuuttakaan, vaan oppi tulee totuus_voittan omasta päästä.

        Siksi totuus_voittaa kohdalla voisi puhua kristittyjen uskonrauhan häirinnästä ja rasismista. Sama koskee kirjoittaja herätyystä.


    • PasiToivonen

      >>en ole minkään sortin lääkäri enkä puoskari, en voi suositella mitään.>>

      Juurihan sinä sanoit: Ota lääkkeet!

      Erilaisia lääkkeitä on miljoonia. Tarvitsee tietää mitä lääkkeitä.

    • totuus_voittaa

      Lukutaito voi pelastaa ihmisen, esimerkiksi tapauksessa että ihminen näkee pylväässä kyltin HENGENVAARA!

      Moni ei siihen pylvääseen lähde kiipeämään koska sähköiskun saaneena sieltä tulee kekäleenä alas.

      Helluntailainen ja muu "Jeesus on Jumala"- kristitty ei lue sitä mikä hänet pelastaisi.

      Johanneksen evankeliumi on kirjoitettu "siksi että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden" (Joh 20:31)

      "nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika" pitää sisällään myös Johanneksen evankeliumin alun Joh 1:1, ja kaiken muun Johanneksen evankeliumissa.

      Kahta eri evankeliumia ei Raamatussa ole ellei Raamattua väärennetä tai sen sanomaa tahallaan väärinymmärretä.

      Toisesta evankeliumista varoitetaan: "Mitään toista evankeliumia ei kuitenkaan ole. Jotkut vain hämmentävät teidän ajatuksianne ja koettavat vääristää Kristuksen evankeliumia." (Gal 1:7)

      Helluntailainen ja muu "kristitty'" ei usko Jumalan evankeliumia (Room 1:2-4). Hän luulee että Johanneksen evankeliumi on kirjoitettu siksi että uskottaisiin Jeesuksen olevan Jumala. Tämä siitä huolimatta että Jeesus itse Johanneksen evankeilumissa sanoo: "minä olen Jumala Poika" (Joh 10:36)

      Kolminaisuudesta Raamatussa ei ole sanaakaan.

      • Eikiitosjeesus

        Jeesus oli se tavallinen tarina. Tavallinen avioton lapsi. Maria vain keksi hassun selityksen.


    • Arvidsson

      Maailman suuremmatkin kirkot tunnustavat kolmiyhteisen Jumalan ja Jeesuksen jumaluuden. Valtavasti on pieniä ryhmiä ja lahkolaisia, joilla on erikoisia ajatuksia Jumalasta. Kohta heillä on kai oma oppinsa. Näitä harhailijoita ei ole niin paljon kuin täällä luulisi. He ovat vain kovin innokkaita esittelemään omia keksintökään. Jeesus kyllä tietää omansa.

      • totuus_voittaa

        Arvidsson: "lahkolaisia, joilla on erikoisia ajatuksia Jumalasta."

        lahkolaisten erikoisia ajatuksia Jumalasta:

        "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus" (1 Tim 2:5)

        "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        "Jumala on yksi ja ainoa." (Room 3:30)

        Jeesus Kristus: "Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta" (Joh 5:44)

        Jeesus Kristus: "Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa" (Markus 12:29)

        Jeesus Kristus: "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)


      • totuus_voittaa

        "Jeesus kyllä tietää omansa."

        Sellainen joka ei Jeesusta usko ei ole Jeesuksen oma, helluntailainen voi olla tai luterilainen tai katolinen tai mitä tahansa.


      • totuus_voittaa

        "Maailman suuremmatkin kirkot tunnustavat kolmiyhteisen Jumalan ja Jeesuksen jumaluuden."

        Kaikki nämä ovat uskosta luopuneita, totuuden hyljänneitä jumalattomia.

        Alkuseurakunnassa oli näin:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)
        ja "meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

        helluntaiseurakunnissa on näin:

        "On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."


      • antij.l
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Maailman suuremmatkin kirkot tunnustavat kolmiyhteisen Jumalan ja Jeesuksen jumaluuden."

        Kaikki nämä ovat uskosta luopuneita, totuuden hyljänneitä jumalattomia.

        Alkuseurakunnassa oli näin:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)
        ja "meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

        helluntaiseurakunnissa on näin:

        "On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."

        totuus_voittaa, miksi riehut täällä valheinesi sapatinpäivänäsi?
        Sinä olet hylännyt Totuuden ja ottanut oman totuuden Jumalan Totuuden sijaa.


      • totuus_voittaa
        antij.l kirjoitti:

        totuus_voittaa, miksi riehut täällä valheinesi sapatinpäivänäsi?
        Sinä olet hylännyt Totuuden ja ottanut oman totuuden Jumalan Totuuden sijaa.

        höpö-höpö


      • antij.l
        totuus_voittaa kirjoitti:

        höpö-höpö

        totuus_voittaa, niin sinun ja sinun kulttisi oppi on tosiaan toista evankeliumia teidän omaan totuutta.


      • totuus_voittaa
        antij.l kirjoitti:

        totuus_voittaa, niin sinun ja sinun kulttisi oppi on tosiaan toista evankeliumia teidän omaan totuutta.

        lopeta tuo ininä


    • Jobinpostia

      Ps.8:6 Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal,olennon.... Ps.8:6 Biblia (1776) Sinä teit hänen vähää vähemmäksi enkeleitä.... Sananl.8:22 1Tim.6:16

      • IhminenLähesJumalolento

        Jälleen tuo psalmi. Jos herra / neiti / rouva eksyttäjä vaivautuu, niin psalmi puhuu "ihmislapsesta", ihmisestä, ei Jeesuksesta.


      • totuus_voittaa
        IhminenLähesJumalolento kirjoitti:

        Jälleen tuo psalmi. Jos herra / neiti / rouva eksyttäjä vaivautuu, niin psalmi puhuu "ihmislapsesta", ihmisestä, ei Jeesuksesta.

        tämä puhuu ihmisestä Kristuksesta Jeesuksesta:

        "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus" (1 Tim 2:5)


    • Monet.elävät.valheessa

      Niin ne monet luulevat, että ovat vain Raamattuun uskovaisia. Kuitenkin heidän elämässään on jos jonkinmoista "apostolistauskontunnustutusta", katekismusta, kirkkokäsikirjaa yms. He uskovat lapsikasteeseen ja kirkkolaitokseen, joista Raamatussa ei ole mainintaa.
      Miksi väitätte, että "Raamattu on oppinne ainoa perusta"?

      Olivatko alkuseurakunnan kristityt luterilaisia tai helluntailaisia? Jos eivät olleet, miksi sinä olet?

      • helluntaisrkraamatussa

        Raamatussa ei mainita muuta seurakuntaa kuin helluntaiseurakunta.

        Apt 2:1 "Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla."


      • totuus_voittaa
        helluntaisrkraamatussa kirjoitti:

        Raamatussa ei mainita muuta seurakuntaa kuin helluntaiseurakunta.

        Apt 2:1 "Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla."

        Alkuseurakunta: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Helluntaiseurakunta: "On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."

        ei ole sama seurakunta
        ei ole sama usko.


      • Jumalan_sanan_puolesta
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Alkuseurakunta: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Helluntaiseurakunta: "On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."

        ei ole sama seurakunta
        ei ole sama usko.

        Ei ole olemassa mitään "alkuseurakuntaa", tämä on hellareiden luoma illuusio.

        Alkuaikoina kokoontui ympäri Rooman valtakunnan ja sen ulkopuolellakin kristittyjä ja heidän kokoontumisiaan kutsuttiin (suomeksi käännettynä) kirkoksi ja seurakunnaksi, mutta ne elivät erillään toisistaan, kuullen kylläkin toisistaan. Apostolien ja muiden matkasaarnaajien, sekä kirjeenvaihdon seurauksena yhteydenpito heidän välillään kehittyi ja vahvistui.

        Tästä syystä lopulta päädyttiin nk. kirkolliskokouksiin, joissa päätettiin yhteinen usko, sillä seurakuntien hajanaisuus vaikutti erilaisten (nimettyjen) harhaoppien syntymisen, eikä yhteistä tunnustusta ollut. Tämä lahkoutuminen eri henkilöiden ja oppien ympärille ilmenee jo Raamatun UT:n kirjeissä, eli oli jo tuon "alkuseurakunnan" ongelma. Yhteistä neuvonpitoa, eli "kirkolliskokousta" kuitenkin jo oli, tämäkin ilmenee noissa kanonisoiduissa, alkuajan kirjeissä. Raamattuhan on kanonisoitujen kirjojen ja kirjeiden lukupaketti. Kirjoja ja kirjeitä on satoja enemmänkin, mutta "Raamatuksi" koostettiin niistä arvokkaimmat. UT on kooste varmuudella apostolien itsensä kirjoittamista kirjeistä. He kirjoittivat enemmänkin, mutta kaikkia kirjeitä ei ole voitu varmuudella päättää juuri heidän kirjoittamiksiin.

        Ilman kirkolliskokouksia meillä ei olisi Pyhää Raamattua. Ilman Lutheria emme lukisi sitä kukaan itse, vaan se olisi papiston yksinoikeus, lukea sitä latinaksi tai kirkkoslaaviksi, kristittyjen silmät ymmyrkäisinä sitä kuunnelleen ja vain hajanaisesti asiaa ymmärtäen. Joillekin tuo hajanainen ymmärtäminen on jäänyt päälle ja he tulkitsevat Jumalan sanaa omien arvaustensa mukaisesti, jopa opettaen muita, ohi kristinopin.

        Tämä on ollut nähtävissä helluntailaistenkin kohdalla, jotka ovat luoneet "alkuseurakunnasta" epäjumalan itselleen, tuojottaen tätä illuusiota, kuin siinä yksin olisi jokin mystinen voima.


      • iha_uutta_tietoa
        helluntaisrkraamatussa kirjoitti:

        Raamatussa ei mainita muuta seurakuntaa kuin helluntaiseurakunta.

        Apt 2:1 "Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla."

        Johan on selitys. En ole tuollaista ennen kuullutkaan. Uutta tietoa. Noinko hellareissa opetetaan? Tämä pitää kertoa kristityille! Kumma kun kristityiltä on tämä tieto ollut 2000 vuotta hukassa.

        Sikäli kuin historiasta tiedämme tosiasian, helluntailaisuus on amerikkalaisten, gnostilaisten, ku klux klanilaisten vapaamuurareiden luomus 1800-luvun loppupuolelta ja se otti käyttöönsä nimityksen "helluntailaisuus". Hellarit itse ovat sanoneet lahkonsa syntyneen Los Angelesissa joskus 1900-luvun alun vaihteessa ("L.A:n herätykset").

        Hellarit jäävät jatkuvasti kiinni uusistakin valheistaan.


      • totuus_voittaa
        Jumalan_sanan_puolesta kirjoitti:

        Ei ole olemassa mitään "alkuseurakuntaa", tämä on hellareiden luoma illuusio.

        Alkuaikoina kokoontui ympäri Rooman valtakunnan ja sen ulkopuolellakin kristittyjä ja heidän kokoontumisiaan kutsuttiin (suomeksi käännettynä) kirkoksi ja seurakunnaksi, mutta ne elivät erillään toisistaan, kuullen kylläkin toisistaan. Apostolien ja muiden matkasaarnaajien, sekä kirjeenvaihdon seurauksena yhteydenpito heidän välillään kehittyi ja vahvistui.

        Tästä syystä lopulta päädyttiin nk. kirkolliskokouksiin, joissa päätettiin yhteinen usko, sillä seurakuntien hajanaisuus vaikutti erilaisten (nimettyjen) harhaoppien syntymisen, eikä yhteistä tunnustusta ollut. Tämä lahkoutuminen eri henkilöiden ja oppien ympärille ilmenee jo Raamatun UT:n kirjeissä, eli oli jo tuon "alkuseurakunnan" ongelma. Yhteistä neuvonpitoa, eli "kirkolliskokousta" kuitenkin jo oli, tämäkin ilmenee noissa kanonisoiduissa, alkuajan kirjeissä. Raamattuhan on kanonisoitujen kirjojen ja kirjeiden lukupaketti. Kirjoja ja kirjeitä on satoja enemmänkin, mutta "Raamatuksi" koostettiin niistä arvokkaimmat. UT on kooste varmuudella apostolien itsensä kirjoittamista kirjeistä. He kirjoittivat enemmänkin, mutta kaikkia kirjeitä ei ole voitu varmuudella päättää juuri heidän kirjoittamiksiin.

        Ilman kirkolliskokouksia meillä ei olisi Pyhää Raamattua. Ilman Lutheria emme lukisi sitä kukaan itse, vaan se olisi papiston yksinoikeus, lukea sitä latinaksi tai kirkkoslaaviksi, kristittyjen silmät ymmyrkäisinä sitä kuunnelleen ja vain hajanaisesti asiaa ymmärtäen. Joillekin tuo hajanainen ymmärtäminen on jäänyt päälle ja he tulkitsevat Jumalan sanaa omien arvaustensa mukaisesti, jopa opettaen muita, ohi kristinopin.

        Tämä on ollut nähtävissä helluntailaistenkin kohdalla, jotka ovat luoneet "alkuseurakunnasta" epäjumalan itselleen, tuojottaen tätä illuusiota, kuin siinä yksin olisi jokin mystinen voima.

        Luther siis on parempi epäjumala?


      • mnbvj87
        iha_uutta_tietoa kirjoitti:

        Johan on selitys. En ole tuollaista ennen kuullutkaan. Uutta tietoa. Noinko hellareissa opetetaan? Tämä pitää kertoa kristityille! Kumma kun kristityiltä on tämä tieto ollut 2000 vuotta hukassa.

        Sikäli kuin historiasta tiedämme tosiasian, helluntailaisuus on amerikkalaisten, gnostilaisten, ku klux klanilaisten vapaamuurareiden luomus 1800-luvun loppupuolelta ja se otti käyttöönsä nimityksen "helluntailaisuus". Hellarit itse ovat sanoneet lahkonsa syntyneen Los Angelesissa joskus 1900-luvun alun vaihteessa ("L.A:n herätykset").

        Hellarit jäävät jatkuvasti kiinni uusistakin valheistaan.

        >>>Kumma kun kristityiltä on tämä tieto ollut 2000 vuotta hukassa.<<<

        Se on ollut Raamatussa n. 2000 vuotta ja koko sinun elinikäsi.
        Pyhän Hengen kaste, armolahjat, vesikaste ja seurakuntaoppi, jota helluntailaisuudessa opetetaan, on myös ollut siellä n. 2000 vuotta
        luettavissa.


      • sdfgyt65
        iha_uutta_tietoa kirjoitti:

        Johan on selitys. En ole tuollaista ennen kuullutkaan. Uutta tietoa. Noinko hellareissa opetetaan? Tämä pitää kertoa kristityille! Kumma kun kristityiltä on tämä tieto ollut 2000 vuotta hukassa.

        Sikäli kuin historiasta tiedämme tosiasian, helluntailaisuus on amerikkalaisten, gnostilaisten, ku klux klanilaisten vapaamuurareiden luomus 1800-luvun loppupuolelta ja se otti käyttöönsä nimityksen "helluntailaisuus". Hellarit itse ovat sanoneet lahkonsa syntyneen Los Angelesissa joskus 1900-luvun alun vaihteessa ("L.A:n herätykset").

        Hellarit jäävät jatkuvasti kiinni uusistakin valheistaan.

        Eikö Raamattu puhu, helluntaista, uskovista ja seurakunnasta ja uskovien yhteydestä?

        Apt 2:46 "Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella, kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen."


    • Et.tarvitse.hellaria

      Koska Raamattu ei mainitse helluntaiseurakuntaa, on se Raamatun ulkopuolinen laitos samoin kuin kaikki muutkin uskonnot, joita ei opeteta Raamatussa.

    • Ahdistaa
    • Skeptikko
      • HuonoHomma

        Videosta ei tule hullua hurskaammaksi, äänityksen ollessa pelkkää kärinää. Selvempiäkin esityksiä voidaan tehdä.


    • Youtubeilija
      • totuus_voittaa

        Voisiko joku vielä kertoa miten "Pyhä Raamattu on oppimme ainoa perusta." kun Pyhä Raamattu sanoo että Jumala on yksi ja ainoa mutta helluntaiseurakuntien opin mukaan "On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."


    • TarkistaUSKOSI

      Miksi kukaan ei koskaan aseta raamattua kyseenalaiseksi ??? Onhan siellä paljonkin virheitä. Jos siellä sisällössä on kerran virheitä, niin mitenkä paljon niitä on kaikenkaikkiaan ??? Sehän saattaisi muuttaa koko "auktoriteetin", osittain roskakirjallisuudeksi. Raamatussa on paljon hyviäkin ohjeita, mutta myöskin verisiä murhia. Minkälaisen laupeudenkuvan se sinulle antaa??? Minä uskon vakaasti
      YAHWE-JUMALAAn, mutta en kaikkiin käännöksiin. Käännöksissäkin saattaa olla paljonkin osuutta kirkollisilla "Saatanan joukoilla". Tarkista USKOSI, ettet eksy.

    • ddeccce
    • Dggjj

      Heikot on sitten eväät.

    • totuus_voittaa

      Pitäisi saada selitys siihen kuinka "Pyhä Raamattu on oppimme ainoa perusta" käy yksiin kolminaisuusopin kanssa kun Jumala Raamatussa on yksi ja ainoa kuten esimerkiksi tässä:

      "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

      Miten tuosta tulee helluntailaisten: "On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."

      Jos toista ei ole niin mistä saadaan ne kolme "persoonaa"?

      Lukevatko helluntailaiset Raamattua ollenkaan, vai onko ongelma siinä että he eivät ymmärrä lukemaansa?

      Uskooko helluntailainen Jumalaan?

      Uskooko helluntailainen Jeesukseen?

    • Katrikautto
    • Hyvä kun puhut Jumala ja Jumalasta että Hän on Pyhä. Koska sitä Hän todella ON. Mutta sitten sä erehdyt luulemaan että on neljä Jumalia kolminaisuudessa jossa Yksi Jumala ja Jumalan sisällä on sitten ja muodostuu Pyhästä Hengestä joka on ja jolla on oma Persoona Ja Jeesus jolla on oma Persoona ja vielä Isä jolla on oma persoona. Yhdessä ne muodostuu Jumala.

    • YritänköOlla
    • yksilaumasta

      Totuus voittaa, on tuskin yksi ihminen. Jos on niin sääliksi käy,miten kaveri käyttää valtavan ossn elämästään pyrkien edistämään eksytystä joka "yllätys yllätys" kieltää Jeesuksen jumaluuden.. Tietoisesti tai tiedostamatta hän pilkkaa Jumalan sanaa ja sanan Jumalaa polkiessaan ilmoituksen lihaksi tulleesta Jumalasta joka etsii ihmistä jalkoihinsa.
      Totuus voittaa on tehnyt kymmeniä vastaavia aloituksia ja tulee todennäköisesti jatkamaan samaa rataa, sen verran kieroilla raiteilla hänen teologiansa ratsastaa.
      Mutta olipahan tästäkin threadista ainakin mulle oikeasti hyötyäkin ;) joku tuolla aiemmin mainitsi, että sanassa usein Jumalaa ylistäessään enkelit ja pyhät sanovat Pyhä, Pyhä, Pyhä! Ylistäen Jumalaamme kolmessa persoonassa, halleluja!
      En ollut tätä aiemmin tajunnut.

      • totuus_voittaa

        Eksytystä on mennä yli Jeesuksen oman todistuksen:

        "minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        ja yli Jumalan todistuksen Jeesuksesta:

        "tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        "Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika." (2 Joh 1:9)

        Eksytys toimii juuri lisäysten kautta: "Jumala on yksi, mutta samalla kolme", "Jeesus Kristus on Jumalan Poika, mutta samalla Jumala itse", "Jeesus Kristus on ihminen mutta samalla Jumala."

        "Jeesus on Jumala"-uskovaiset eivät tunne eivätkä tunnusta Jeesuksen Kristuksen Jumalaa, he ovat vailla Jumalaa, ollaan "ihanasti uskossa" mutta ilman Jumalaa.


      • totuus_voittaa

        ...kolme persoonaa... blab-blab-blaa...

        "En ollut tätä aiemmin tajunnut."

        Yritä tajuta tämä:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        "meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)


      • Uskosevain
        totuus_voittaa kirjoitti:

        ...kolme persoonaa... blab-blab-blaa...

        "En ollut tätä aiemmin tajunnut."

        Yritä tajuta tämä:

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        "meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

        Raamattu kehottaa meitä kasvamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Uskova ei siis tunne Herraansa kokonaan ja täysin heti uskoon tultuaa. Ei hän tunne Jeesusta täydellisesti viiden uskossa olovuoden jälkeenkään. Kyllä siihen kasvuun menee koko tämä elämä, ja Raamattu siihen meitä kehottaa.

        Koska uskova voi kasvaa Herran Jeesuksen tuntemisessa, hänelle vuosien varrella avautuu Hänestä enemmän ja enemmän. Tieto lisääntyy, sanoo sana myös. Mutta sinä totuus_voittaa olet jämähtänyt alkumetreille. Miksi et tunne vielä Herraa Jeesusta Kristusta enemmän kuin joku jumalaton pilkkaaja tai muslimi?


      • totuus_voittaa
        Uskosevain kirjoitti:

        Raamattu kehottaa meitä kasvamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Uskova ei siis tunne Herraansa kokonaan ja täysin heti uskoon tultuaa. Ei hän tunne Jeesusta täydellisesti viiden uskossa olovuoden jälkeenkään. Kyllä siihen kasvuun menee koko tämä elämä, ja Raamattu siihen meitä kehottaa.

        Koska uskova voi kasvaa Herran Jeesuksen tuntemisessa, hänelle vuosien varrella avautuu Hänestä enemmän ja enemmän. Tieto lisääntyy, sanoo sana myös. Mutta sinä totuus_voittaa olet jämähtänyt alkumetreille. Miksi et tunne vielä Herraa Jeesusta Kristusta enemmän kuin joku jumalaton pilkkaaja tai muslimi?

        "Miksi et tunne vielä Herraa Jeesusta Kristusta enemmän kuin joku jumalaton pilkkaaja tai muslimi?"

        Jeesuksen Kristuksen tunteminen Jumalan Poikana on se mikä antaa elämän:

        "Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää." (1 Joh 5:12)

        Monet ovat löytävinään toisen uskon ("Jeesus on Jumala") Johanneksen evankeliumista, mutta sitä ei siellä ole. Evankeliumin loppupuolella lukee:

        "mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä." (Joh 20:31)

        Se joka käyttää tuota evankeliumia muuhun tarkoitukseen väärentää sen sanoman.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1929
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      272
      1448
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1295
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1087
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      66
      1016
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      76
      991
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      163
      955
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      815
    10. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      2
      809
    Aihe