Varoituksen sana eräästä lääkkeestä

Syneus-65m

Kyse on lihaksia rentouttavasta lääkkeestä nimeltä Sirdalud. Erehdyin kerran ottamaan yhden tuollaisen kännissä ja olo tuli sellaiseksi, että hätänumeroonhan sitä piti soittaa. Kuulin, että kyseinen lääke voi olla jopa hengenvaarallista muiden lääkkeiden kanssa. Joku on tietääkseni kuollut nauttiessaan Sirdalud lääkettä jonkun masennuslääkken kanssa samanaikaisesti.

Eipä tämän enempiä ja vakavampia tästä asiasta:p

18

34665

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väärinkäyttäjä

Sirdaludehan rentouttaa lihaksia. Itse alkoholi ei vaikuta mitenkään lääkkeeseen, mutta uni saattaa sitten olla herkässä ;)
      En suosittele käyttöä alkoholin kanssa, mutta kalsarikännejä ottaessa maistuu hyvin :D

• Syneus-65m

"...kalsarikännejä ottaessa maistuu hyvin :D "

-Mikäli tarkoitit tuota lääkettä hyvänä krapulan hoitoon niin olet väärässä koska se todellakin auttaa krapulaan, köhhistä=)

Kuulin, että myös reseptivapaat matkapahoinvointilääkkeet auttavat krapulaan. En ole kokeillut, mutta ostin yhden paketin sen varalle.

• ???
        Syneus-65m kirjoitti:

"...kalsarikännejä ottaessa maistuu hyvin :D "

-Mikäli tarkoitit tuota lääkettä hyvänä krapulan hoitoon niin olet väärässä koska se todellakin auttaa krapulaan, köhhistä=)

Kuulin, että myös reseptivapaat matkapahoinvointilääkkeet auttavat krapulaan. En ole kokeillut, mutta ostin yhden paketin sen varalle.

Olen ymmärtänyt että lääkärit eivät enää määrää Sirdaludia sen vaarallisten sivuvaikutusten takia.
        Sen kanssa ei saa käyttää alkoholia ja monet muut lääkkeet ovat vaarallisia sen kanssa.

• Sanna

Itse syön Sirdaludia yhdessä tulehduskipulääkkeen kanssa kuuriluonteisesti selkäkipujen ajan (spondylositeetti vaivaa). Minulla on tässä vaihtunut tulehduskipulääke, silti lääkäri ei ole puhunut mitään siitä, etten saisi ottaa Sirdaludia toisten lääkkeiden kanssa.

En tosin syö mitään (paitsi perusburanaa) kännissä, mutta Sirdalud saattaa kyllä aiheuttaa kännisen olon ;) Ja joskus lääkkeen vaikutuksen loputtua tulee hieman krapulainen ja vetämätön olo, silti se on parempaa kuin kivuista kärsiminen.

Mistä löytäisin lisää tietoa Sirdaludista, eli onko myyntilupa vedetty pois (näin kävi mm. Nimedille jota käytin ennen) tai suositeltu ettteivät lääkärit sitä enää määräisi. Yleensähän tällaisesta on uutisissa, mutta en ole mihinkään sellaiseen törmänny.

• farmaseutti4

Sirdalud on normaalisti myynnissä. Eilenkin myin monta pakettia. Hyvä lääke.
        Mutta huomattava on, että lääke on kolmiollinen, joten ei pidä ottaa alkomahoolin kanssa.

• Syneus

avaukseni takia. Tuohon huonoon oloon saattoi liitttyä jokin muu aiheuttaja kuin Sirdaludin alkoholin samanaikainen nauttiminen. Olen kännissä ottanut kerran niitä kaksikin ja eipä muuta tapahtunut kuin, että nukahdin.

Tuo kuolemistapaus on erään kaverini juttuja, mutta hän väitti saaneensa tiedot jostain lehtijutusta tai radio-ohjelmasta, en muista.

Lääkkeiden yhteisvaikutusasiat ovat viimeaikoina saaneet oikein parempaa tutkimusta taakseen. Saas nähdä mitä sieltä vielä tulee=)

• Sanna
        farmaseutti4 kirjoitti:

Sirdalud on normaalisti myynnissä. Eilenkin myin monta pakettia. Hyvä lääke.
        Mutta huomattava on, että lääke on kolmiollinen, joten ei pidä ottaa alkomahoolin kanssa.

Yleensä kun kaameat selkäkivut iskee ei edes tee mieli ryypäätä ;) Mutta joo, ei kyllä tulisi mieleenkään ottaa kolmiolääkettä alkoholin kanssa, puskuroiden lääkkeiden kanssa en ole yhtä tarkka.

Mutta hyvä kuulla, että lääke ei vielä ole kiellettyjen tai ei-suositeltavien listalla. Kuitenkin tuo tuntuu tehoavan ja lievittävän kipuja yhdessä tulehduskipulääkkeen kanssa, joten en raaskisi siitä luopuakaan.

Kiitos vastauksista!

• hemmo
        Syneus kirjoitti:

avaukseni takia. Tuohon huonoon oloon saattoi liitttyä jokin muu aiheuttaja kuin Sirdaludin alkoholin samanaikainen nauttiminen. Olen kännissä ottanut kerran niitä kaksikin ja eipä muuta tapahtunut kuin, että nukahdin.

Tuo kuolemistapaus on erään kaverini juttuja, mutta hän väitti saaneensa tiedot jostain lehtijutusta tai radio-ohjelmasta, en muista.

Lääkkeiden yhteisvaikutusasiat ovat viimeaikoina saaneet oikein parempaa tutkimusta taakseen. Saas nähdä mitä sieltä vielä tulee=)

Sirdalud ja SSRI-masennuslääke laskee verenpaineen vaarallisen alas, joten ei kannata käyttää samanaikaisesti. Sama tilanne taitaa olla muidenkin lihasten rentouttajien kanssa.

• Sanna
        hemmo kirjoitti:

Sirdalud ja SSRI-masennuslääke laskee verenpaineen vaarallisen alas, joten ei kannata käyttää samanaikaisesti. Sama tilanne taitaa olla muidenkin lihasten rentouttajien kanssa.

Mikä on vaarallisen matala verenpaine? Itse en syö muita lääkkeitä kuin Sirdalud, tulehduskipulääkkeet, e-pillerit ja satunnaisesti flunssaan esim. panadolia. Silti verenpaineeni on laskenut viimeisen pari vuoden ajan (suunnilleen samaan aikaan kun olen Sirdaludeja syönyt). En kuitenkaan syö noita kovin usein, ehkä kuuriluontoisesti (eli 3-7 päivää) joka toinen kuukausi.

Onko tiedossa, että Sirdalud yksinään tai kipulääkkeiden kanssa madaltaisi verenpainetta? Tällä hetkellä paineet ovat n. 110/75 eikä tuon yläpaineen tarttisi yhtään laskea.

• Tuulia
        Sanna kirjoitti:

Mikä on vaarallisen matala verenpaine? Itse en syö muita lääkkeitä kuin Sirdalud, tulehduskipulääkkeet, e-pillerit ja satunnaisesti flunssaan esim. panadolia. Silti verenpaineeni on laskenut viimeisen pari vuoden ajan (suunnilleen samaan aikaan kun olen Sirdaludeja syönyt). En kuitenkaan syö noita kovin usein, ehkä kuuriluontoisesti (eli 3-7 päivää) joka toinen kuukausi.

Onko tiedossa, että Sirdalud yksinään tai kipulääkkeiden kanssa madaltaisi verenpainetta? Tällä hetkellä paineet ovat n. 110/75 eikä tuon yläpaineen tarttisi yhtään laskea.

Verenpaineesi on ok. Tosin ei kyllä laskun varaakaan ole, oireet tunnet esim. siinä kun nouset äkkiä ylös ja maailma mustenee silmissä. Silloinkaan se ei ole vielä niin alhaalla, että kuolema uhkaisi. Silloin mennään kanttuvei eikä tiedetä tästä maailmasta mitään. En usko, että tuo mitä olet kertonut lääkkeitesi käytöstä olisi hälyyttävää. Joillekin jokin lääke sopii paremmin kuin toiselle. Itse käytän Norflexia ja Arcoxia selkäkipuihin. Ennen riitti Voltaren ja Norflex. Voisit kysyä lääkäriltäsi tuosta Norflexistä, sillä se ei tee niin vetämätöntä oloa, eikä krapulan tunnetta kuin tuo Sirdalud. Mutta kyllä sekin on kolmio lääke.

• Sanna
        Tuulia kirjoitti:

Verenpaineesi on ok. Tosin ei kyllä laskun varaakaan ole, oireet tunnet esim. siinä kun nouset äkkiä ylös ja maailma mustenee silmissä. Silloinkaan se ei ole vielä niin alhaalla, että kuolema uhkaisi. Silloin mennään kanttuvei eikä tiedetä tästä maailmasta mitään. En usko, että tuo mitä olet kertonut lääkkeitesi käytöstä olisi hälyyttävää. Joillekin jokin lääke sopii paremmin kuin toiselle. Itse käytän Norflexia ja Arcoxia selkäkipuihin. Ennen riitti Voltaren ja Norflex. Voisit kysyä lääkäriltäsi tuosta Norflexistä, sillä se ei tee niin vetämätöntä oloa, eikä krapulan tunnetta kuin tuo Sirdalud. Mutta kyllä sekin on kolmio lääke.

Verenpaineeni oireet tuntuvat kun nousen äkkiä ylös, jumppatunnilla kun tehdään hartialiikkeitä, saunassa, kun väsyttää ja jos seison pitkään paikallani liikuttamatta suuria lihaksia. Näissä tilanteissa huimaus iskee, silmissä mustenee ja joskus iskee paha olo. En minäkään oikeastaan usko, että Sirdalud aiheuttaisi tuon verenpaineen laskun.

Mulla on vasta-avattu paketti Sirdaludeja, käytän nuo loppuun ja mietin uutta vaihtoehtoa yhdessä lääkärini kanssa.

• sen kanssa

Kantsis lukea lääkkeen tuoteseloste-
      EI SAA käyttää alkoholin kanssa.
      Oma oli mokasi! IDIOOTTI!!!!
      Antibioottien kanssa on todettu olevan jotain haittavaikutuksia joillakin ihmisillä.

Ohjeiden mukaisessa käytössä OK,
      vain alkaa väsyttämään älyttömästi!

• Syneus-65m

Eipä ole ollenkaan harvinaista, että kännissä tulee tehtyä kaikkea idioottimaista. Minä sain noita lääkkeitä kaverilta krapulaan ja luotin hänen sanaansa(jälleen idioottimaisesti). Ne auttavat krapulaan, mutta on todellakin oltava varma siitä, ettei elimistössä ole yhtään alkoholia. Oma oli todellakin mokani, toivottavasti edes joku ottaa tästä jotain opikseen.

Tuossa alempana on tutkimustuloksia jopa hengenvaarallisista yhteisvaikutuksista tavallisten antibioottien kanssa.

• Anonyymi

Taidat itse olla idiootti ja puhut asioista mistä et tiedä... tuote selosteessa lukee että Koska alkoholi saattaa voimistaa Sirdaludin valmisteen rauhoittavaa vaikutusta, sinun ei pitäisi nauttia alkoholia Sirdalud hoidon aikana.

• kadonnut tuoteseloste

Minulta on pakkauseloste hukassa ja selkä kipeänä ja haluaisin tietää voiko sirdaludia käyttää raskauden aikana. Testi näytti negaa, mut menkkojakaan ei vielä kuulu eli uskallanko ottaa ko. lääkettä?

• Nimetön

Joku aika sitten sattui useampi kuolemantapaus sirdaludiin liittyen ja lääke on vedetty pois markkinoilta. Itselleni sattui vuosi sitten samanlainen tapaus kun sulle, otin raflaillan jälkeen yhden tabletin. En kerinnyt sänkyyn asti kun jalat lähti alta. Heräsin sitten sängyn vierestä :o/ Muuten oli ihan hyvä lääke ja auttoi pahaankin krapulaan...

• Vieläkin väsynyt eilisillan...

on vedetty pois markkinoilta? Ei ainakaan Sirdalud... eilen juuri aloin syömään sitä, pitäisi olla 3 x 6 mg per päivä, selkäkipuun. Käytän muuten jo vahvaa verenpainelääkettä, ei lääkäri kysellyt mitään muista lääkkeistä.. Samoin käytän masennuslääkettä, näitä uudehkoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      195
      2747
    2. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      304
      2673
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      44
      2355
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      159
      1424
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      17
      1132
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      1106
    7. 57
      812
    8. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      801
    9. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      19
      709
    10. 55
      702
    Aihe