Nenäleikkaus ulkomailla

Nosejob

Onko kukaan leikkauttanut nenäänsä Suomen ulkopuolella? Suomen nenäleikkausten taso ei oikein vakuuta. Mitä maata/kirurgia suosittelisit?

12

1337

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Expl

      Loka- marraskuun vaihteessa Miamissa on esteettisen nenäkirurgian kokous. Kannattaa katsoa siellä esiintyvien plastiikkakirurgien joukosta operatööri, jos haluaa ulkomaille nenäleikkaukseen. Löytyy netistä.

    • RI78

      Googlettele eri sairaaloiden sivuja ja katso ennen/jälkeen-kuvat sekä kirurgista mahdollisesti siellä lukevat tiedot koulutuksista jne. Nenäleikkaus on potilaalle todella rankka ja kirurgille vaativa operaatio, joten ei missään nimessä kannata etsiä sitä halvinta paikkaa.
      Suomessa sinulla on täysi potilasturva ja vakuutukset jos jotain sattuu. On myös parempi että leikkaus tehdään siellä missä asut, ettei sinun tarvitse leikkauksen jälkeen matkustella ja rasittaa itseäsi enempää.

      • Nosejob

        Näin itsekin ajattelin. Olen siis jo käynyt Suomessa leikkauksessa. Jälki oli sellaista, että minulle on suoraan sanottu että kukaan Suomessa ei omaa pätevyyttä tämän korjaamiseen. Kirurgivaihtoehtoja ulkomailta minulla on. Kokemukset kiinnostaisivat.


      • erittäinharvoin

        Suomessa ei ole mitään potilasturvaa, eipä sieltä juuri kukaan saanut korvauksia.


    • Expl

      Vaikka tuntisin hyvää työtä tekevän plastiikkakirurgin Suomessa tai ulkomailla, en voi ilman tarkempaa tietoa tilanteesta ehdottaa ketään ja samalla ottaa vastuuta hoidon tuloksesta. Meneminen plastiikkakirurgin vastaanotolle ei sido sinua hoitoon. Ongelmallisessa tilanteessa kannattaa hankkia hoitosuunnitelma useilta nenäleikkauksia tekeviltä plastiikkakirurgeilta ja päätellä niistä mitkä ovat todelliset mahdollisuudet hyvään lopputulokseen.

      • Nosejob

        Hain ennemminkin kokemuksia. Millaista on asioida toisella mantereella olevan lääkärin kanssa. Miten operaatio, majoitus, jälkihoito jne organisoitiin. Kyllähän internetistä löytää referenssejä, mutta olisi ollut mukava kuulla juuri Suomesta matkustaneen kokemuksia. Itsellä kun kerran tämä vaihtoehto on nyt pakollinen; kukaan Suomessa ei osaa nenääni korjata. Ja ongelma ei ole vain esteettinen, vaan hengittäminen ei enää onnistu. Haluan saada molemmat aspektit kuntoon, mutta näytäpä minulle neniin erikoistunut plstiikkakirurgi Suomesta, jolla olisi myös kurkku/nenä/korvalääkärin koulutus?


      • 8936
        Nosejob kirjoitti:

        Hain ennemminkin kokemuksia. Millaista on asioida toisella mantereella olevan lääkärin kanssa. Miten operaatio, majoitus, jälkihoito jne organisoitiin. Kyllähän internetistä löytää referenssejä, mutta olisi ollut mukava kuulla juuri Suomesta matkustaneen kokemuksia. Itsellä kun kerran tämä vaihtoehto on nyt pakollinen; kukaan Suomessa ei osaa nenääni korjata. Ja ongelma ei ole vain esteettinen, vaan hengittäminen ei enää onnistu. Haluan saada molemmat aspektit kuntoon, mutta näytäpä minulle neniin erikoistunut plstiikkakirurgi Suomesta, jolla olisi myös kurkku/nenä/korvalääkärin koulutus?

        Kävin Singaporessa leikkauksessa en kylläkään nenän takia otin hotelihuoneen noin viikoksi leikkaus tehtiin. Kannattaa ottaa yhteyttä johonkin Suomalaiseen lääkäriin, joka kyselee sen alan lääkäreitä ulkomailta ,tietenkin voi itse katella netistä, jos ei puhu englantia kannataa sopia vaikka Suomesta jonkun joka puhuu hyvin englantia niin voi puhelimen kautta tulkata ainakaan Singaporessa ei ollut tulkkia. USA on varmasti tulkkeja. Äly puhelimella pystyy hyvin myös kääntämään, lääkäri kirjoitti englanniksi puhelin käänsi sen suomeksi. Ei mulla ollut muuta lääkettä kuin penilisiliiniä särkylääkkeitä. Leikkaus tehtiin lauantaina lähdin maanantaina suomeen. Olin yhteydessä lääkäriin netin kautta lääkäri laitto minulle viestejä minä käänsin suomeksi kääntäjällä ja itse käänsin suomesta taas englanniksi ja toimi hyvin. Singaporeen on suoralennot helsingistä lento kestää noin 11-12 tuntia. Kannattaa ottaa tarkoin selville että lääkäri kokenut ja pätevä.


    • knkapuna

      Kuten moni muukin toimenpide niin ehdottomasti erikoislääkärin arvioon. Nenäongelmissa osa plastiikkakirurgeista tekee toimenpiteen yhdessä nenäkirurgiaan perehtyneen knk (korva-, nenä ja kurkkutautien) lääkärin kanssa.

      • Nosejob

        Niin pitäisikin tehdä. Suomessa tätä ei tapahdu.


      • 8989

        Suomessa minun nenää on leikattu monta kertaa tukkoisuuden takia, leikkaukset ovat olleet aivan turhia muuta hyötyä niistä ei ole kuin että rahaa on mennyt paljon.


    • Nenäkäs

      Onpa mielenkiintoista lukea kokemuksia tästä. Itse en uskaltaisi lähteä ulkomaille, lähinnä sen takia jos jotain probleemaa tulee. Kuinka sitten saisi apuja, varsinkin jos on tehty kovin kaukana. Toki varmasti hyviä kirurgeja löytyy, ehkä neniä ei ihan hirveesti Suomessa operoida? Osaamista enemmän ulkomailla.

      • Anonyymi

        Jos jotain ongelmaa oikeasti tulee niin sitten pitää mennä oman kotikunnan päivytykseen.

        Kyllähän Suomessa monessa paikassa tehdään leikkauksia Terveystalossa, Mehiläisessä jne. ja esimerkiksi tikin poitoa ja turvotuksen tarkistamista tai antibioottikuuria saa sitten tarvittaessa. Sen kun varaa ajan ja kertoo, että nenäleikkauksen jälkitilanne kysymyksessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3168
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1962
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1821
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1375
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1365
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1089
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1008
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      834
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe