Täällä on keskusteltu ylitöiden korvaamisesta. Toimin työnjohtajana kuukausipalkalla. Hyvin pienellä sellaisella. Itse juuri lähdössä suunnuntaitöihin. Se, että maksetaanko tästä minulle palkkaa. ei selvinnyt esimiehen vastauksesta sitä kysyessäni perjantaina. Suullisessa työsopimuksessa ylityöt luvattiin maksaa. Kirjallista minulla ei vieläkään ole, vaikka 1,5 kk. töitä takana. Eiko ylityölakikin edellytä ylitöiden maksamista? Tässä tapauksessa työnantaja maksamatta jättäessään rikkoo siis sekä työsopimusta että ylityölakia! Mitä tässä voi tehdä, jos osoittautuu, että tämän sunnuntain teen ilmaiseksi töitä. Alaikäisiä lapsia, joten saisin tämän sunnuntain kyllä kulumaan muutenkin.
Sunnuntaina töissä, ei makseta palkkaa
3
238
Vastaukset
- Paljonvoitehdä
Esimerkiksi näitä voi tehdä.
Pyydä kirjallinen selvitys työnteon keskeisistä ehdoista. Se on pakko antaa, koska sinulla ei ole kirjallista työsopimusta.
Pyydä asianmukaisia työvuoroluetteloita.
Jos seuraavassa tilissä ei ole, sunnuntaityökorvausta, pyydä sitä ensin suullisesti sitten kirjallisesti.
Kysy neuvoa liitosta tai ytk-yhdistyksen oikeudellisesta neuvonnasta. Jos et ole liittynyt mihinkään, soita työsuojeluviranomaisen neuvontaan http://www.tyosuojelu.fi/tietoa-meista/asiointi/puhelinneuvonta - VastausLöytyyVasemmalta
Työaikalain mukaan sunnuntaistakin pitää maksaa ylityökorvausta, ilmeisesti tässä tapauksessa viikottaista. Mutta älä unohda, että olet samalla oikeutettu sunnuntaityökorvaukseen jokaiselta työtunnilta jota sunnuntaina teet, eli tuplapalkka ja päälle vielä ylityökorotukset.
- Kokonaispalkka
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001526310.html
Olisiko sinulla kokonaispalkka. Silloin ei ylitöistä makseta erillistä korvausta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 315713
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus134342- 1962389
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1661780Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan791716Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike351487Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141375En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.741365viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2241214- 941195