Miksi huono itsetunto on naisille ongelma?

MietintääSunnuntaille

Olen pannut merkille, että naisilla on joku outo patoutuma, että mies jolla on huono itsetunto on turnoff. Huono itsetunto on kuin konkurssin tehnyt ihminen. Se on liitännäinen ulkoisiin asioihin, jotka ovat liiaksi rasittaneet itse kohdetta.
Huono itsetunto paranee poikkeuksetta niin, että ominaisuus hyväksytään miehessä. Kun tämä kierre katkaistaan se alkaa ruokkimaan itseään positiivisesti. Jos taas henkilö hylätään tämän ominaisuuden takia se tavallaan kääntää puukkoa lisää haavassa ja sysää ongelmaa syvälle kierteeseen. Ihan kuten se konkurssin tehnyt yrittäjä. Jos hänen tuotteensa tekevät kauppaa, niin silloin koko kokonaisuus alkaa kukoistamaan.
Huono itsetunto ei koskaan ole henkilön itsensä aiheuttama ongelma, vaan syyllisiä ovat aina ulkopuoliset. Jos ulkopuolinen taho suhtautuu henkilöön suopeasti se ruokkii positiivista mielialaa, joka näinollen myös kohentaa itsetuntoa. Palstalla valittaa paljon huono itsetuntoisia miehiä, koska eivät pääse kontaktiin naisten kanssa. Mikä on syy? No se koska heidät torpataan jo alkuunsa "kun sulla on huono itsetunto et voi olla hyvä"(ulkonäkö ei mätsää)
Kuinka moni komea ja naisia saava mies kärsii huonosta itsetunnosta, kun kenellekään ei kelpaa? Niinpä. Ei kukaan.
Huono itsetunto on helppo tie mennä lauman mukana ja sysätä henkilöä enemmän vaan syrjään helposti todeten "jos et opi rakastamaan itseäsi ei kukaan muukaan rakasta" (ne henkilöt eivät häntä rakastaisi siitä huolimatta) Perus mantralla voidaan helposti sysätä ahdinkoa entistä enemmän huono itsetuntoisen niskoille ja nykyajan äärimmäisen katkerassa ja vihaisessa some kulttuurissa toisten tarkoituksellinen kiusaaminen on enemmänkin normaali, kuin poikkeuksellinen olotila.

62

1348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainennn

      Ei ole ongelmaa.

      • polkeetyhjääkiertääkehää

        Itse huono itsetuntoisena en tuollaiseen naiseen ole törmännyt. Häpeätkö itseäsi vai miksi se ei ole ongelma? Hyvä itsetuntoiselle se lienee olevan.


      • nainennn
        polkeetyhjääkiertääkehää kirjoitti:

        Itse huono itsetuntoisena en tuollaiseen naiseen ole törmännyt. Häpeätkö itseäsi vai miksi se ei ole ongelma? Hyvä itsetuntoiselle se lienee olevan.

        Ei ole ongelma koska ei ole tarvetta parisuhteeseen. Miehet saa olla ihan millaisia tahansa.
        Parisuhde on aina riski naiselle.


    • .. Ei se, että on/olisi UlkoNäöllisesti Monien naisten mieleen ole vielä Tae Mistään ja Takaa Mitään jne.. ;P

      .. Riippuu toki ihan Yksilöstä, että mitä hakee/kaipaa jne.. Monille BonoBo ja/tai PatoloGisille BonoBoNarsuMarsu Valehtelijoille jne. se varmaan riittää Khyl Aikast Pitkäl.. ;P

      .. Sama juttu koskee Tietysti myös muita Pinnallisia juttuja, jotka Syystä tai Toisesta toimivat "metenä" monelle NaarasPörriäiselle.. ;P

      • 2323232

        " Ei se, että on/olisi UlkoNäöllisesti Monien naisten mieleen ole vielä Tae Mistään ja Takaa Mitään jne.. ;P"

        Just näin.


    • Ottaaiisisti

      Näyttäkää mies jolla on hyvä itsetunto. Pojista kasvatetaan tässä maassa perheen päitä. Pitää olla hyvä kaikessa ja epäonnistuminen on häpeä.
      Lähes poikkeuksetta miesryhmissä miehet todistelevat toisilleen pystyvyyttään.
      Ihania ne miehet joiden ei tarvitse taitojaan todistella vaan osaavat aidosti ohimennen.

    • Varmasti aloittajalla on itsellään huono itsetunto, kun pitää asiasta noin kovasti turhaan valittaa.

      Varmaan se voi olla ongelma just siten, kun niillä ätmeillä on aina just huono itsetunto ja se sitten näkyy ihmisestä niin hyvin jo päällepäin.

      • lopetajo

        Mene hoitoon, oikeasti. Kukaan ei jaksa.


    • rautalangastaväännettynä

      Miehestä tulee melkoinen riippa parisuhteeseen, jos naisen pitää alkaa hänen itsetunnolleen ymmärtäjäksi. Lapsuudessa lapsi-aikuinen suhteeseen kuuluu sellainen vuorovaikutus ja kohtaaminen joka edistää ihmisen itsetunnon rakentumista. Jos tässä on vajausta, itsetunto ei kehity terveesti ja aikuisuudessa ilmenee monia ongelmia niin työelämässä kuin ihmissuhteissakin.
      Mutta nykyinen, entinen tai tuleva kumppani EI voi olla se, joka on olennainen tekijä itsetunnon uudelleen rakentumisessa. Sehän olis alkamista äidiksi aikuiselle miehelle. Jokainen aikuinen huonon itsetunnon omaava on itse vastuussa itsetunnostaan, vaikka usein on niin, että toisten ihmisten toimesta itsetunto on saanut kolhuja, mutta silti vastuu on itsellä; alkaa henkiseen työhön ja työstää itsetuntoaan. Kumppaniin odotusten lataaminen itsetunnon kohottajana tukahduttaa lopulta parisuhteen, kun naisesta alkaa tuntua, että mies on vain yksi iso lapsi.
      Harvemmin parisuhdetilanteessa mies ottaa huonosta itsetunnostaan itse täyden vastuun, vaan pikemminkin heittäytyy kumppaniinsa kuin suuren pelastavan äidin syliin, Siksi huono itsetunto on turn off.

      • .. Riippuu ihan Yksilöstä nämäkin jutut.. Miten nämä jutut menee jne.. ;P

        .. Sinä tunnut ainakin olevan.. Aikast Kylmä Persoona/Luonne.. Olet varmaan itsekin siitä tietoinen.. Näin Uskoisin.. ;P


      • rautalangastaväännettynä
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Riippuu ihan Yksilöstä nämäkin jutut.. Miten nämä jutut menee jne.. ;P

        .. Sinä tunnut ainakin olevan.. Aikast Kylmä Persoona/Luonne.. Olet varmaan itsekin siitä tietoinen.. Näin Uskoisin.. ;P

        No jos se on kylmyyttä, että haluaa suhteeseen aikuisen miehen kanssa, eikä tunne-elämältään keskenkasvuisen lapsen kanssa, niin sitten olen kylmä ihminen. =D
        Haluan, että mies on suhteessa aikuinen, seisoo omilla jaloillaan. Samaa omilla jaloilla seisomista vaadin myös itseltä. Tässä tasavertaisuudessa on paljon tilaa rakkaudelle.


      • rautalangastaväännettynä kirjoitti:

        No jos se on kylmyyttä, että haluaa suhteeseen aikuisen miehen kanssa, eikä tunne-elämältään keskenkasvuisen lapsen kanssa, niin sitten olen kylmä ihminen. =D
        Haluan, että mies on suhteessa aikuinen, seisoo omilla jaloillaan. Samaa omilla jaloilla seisomista vaadin myös itseltä. Tässä tasavertaisuudessa on paljon tilaa rakkaudelle.

        .. Edelleen.. Kaikki mitä sanot kertoo lähinnä vain Sinusta ja Sun Omista Määrityksistä jne.. ;P

        .. SamanLaisia/VastaavanKaltaisia Omia Määrityksiä on EsMes. "Mies/Nainen on tälläinen ja/tai kuuluu olla jne.".. ;P


      • rautalangastaväännettynä
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Edelleen.. Kaikki mitä sanot kertoo lähinnä vain Sinusta ja Sun Omista Määrityksistä jne.. ;P

        .. SamanLaisia/VastaavanKaltaisia Omia Määrityksiä on EsMes. "Mies/Nainen on tälläinen ja/tai kuuluu olla jne.".. ;P

        Öö kenen näkemyksistä täällä pitäisi kirjoittaa? Jos haluan vastata aloittajan kysymykseen, että miksi mielestäni huono itsetunto on turn off , niin totta kai vastaukseni kertoo omista näkemyksistäni ja kokemuksistani. Mielestäni huono itsetunto, joka tulee parisuhteen painolastiksi, tukahduttaa ennen pitkää suhteen. Se ei ole ainoastaan oma näkemykseni vaan myös faktaa. Toki jos yhdessä on kaksi huonon itsetunnon omaavaa, niin siinähän pulskistuvat/tylsistyvät/nääntyvät yhdessä sohvanpohjalle epäilyksiään ja epävarmuuksiaan potien elämänsä loppuun saakka.


      • Kohtaapelkosi
        rautalangastaväännettynä kirjoitti:

        Öö kenen näkemyksistä täällä pitäisi kirjoittaa? Jos haluan vastata aloittajan kysymykseen, että miksi mielestäni huono itsetunto on turn off , niin totta kai vastaukseni kertoo omista näkemyksistäni ja kokemuksistani. Mielestäni huono itsetunto, joka tulee parisuhteen painolastiksi, tukahduttaa ennen pitkää suhteen. Se ei ole ainoastaan oma näkemykseni vaan myös faktaa. Toki jos yhdessä on kaksi huonon itsetunnon omaavaa, niin siinähän pulskistuvat/tylsistyvät/nääntyvät yhdessä sohvanpohjalle epäilyksiään ja epävarmuuksiaan potien elämänsä loppuun saakka.

        Vastauksestasi kuvastuu erinomaisen hyvin suvaitsemattomuus. Sinulla on kuva huonosta itsetunnosta päässäsi mutta sinulla ei ole kuvaa millainen on huonon itsetunnon ihminen. Tuomitset agressiolla valmiiksi koska pelkäät mutta et uskalla kohdata. Huono itsetunto ei ole sitä mitä kuvailet. Se on jotain muuta. Luonnollisesti näet miehen vihollisena mutta et naista samalla perioidilla jos hän kärsii huonosta itsetunnosta koska naisille se on sallittua.


      • rautalangastaväännettynä kirjoitti:

        Öö kenen näkemyksistä täällä pitäisi kirjoittaa? Jos haluan vastata aloittajan kysymykseen, että miksi mielestäni huono itsetunto on turn off , niin totta kai vastaukseni kertoo omista näkemyksistäni ja kokemuksistani. Mielestäni huono itsetunto, joka tulee parisuhteen painolastiksi, tukahduttaa ennen pitkää suhteen. Se ei ole ainoastaan oma näkemykseni vaan myös faktaa. Toki jos yhdessä on kaksi huonon itsetunnon omaavaa, niin siinähän pulskistuvat/tylsistyvät/nääntyvät yhdessä sohvanpohjalle epäilyksiään ja epävarmuuksiaan potien elämänsä loppuun saakka.

        .. Oot Khyl Aika Kone.. ;D

        .. Mut joo.. Jokainen on Verensä Mukainen.. ;P


      • uiytiuytui
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Oot Khyl Aika Kone.. ;D

        .. Mut joo.. Jokainen on Verensä Mukainen.. ;P

        Miten niin? Elämäsi on helppoa. Ei tarvitse käydä töissä, eikä ole lapsia. Voit vaan olla, eikä tarvitse ottaa vastuuta mistään.

        Ymmärrän täysin tuon mielipiteen, ettei nainen halua miestä, joka on perässä vedettävä rasite. Monen elämässä on muutenkin niin paljon kaikkea. Huolta ja murhetta monesta asiasta.


      • rautalangastaväännettynä
        Kohtaapelkosi kirjoitti:

        Vastauksestasi kuvastuu erinomaisen hyvin suvaitsemattomuus. Sinulla on kuva huonosta itsetunnosta päässäsi mutta sinulla ei ole kuvaa millainen on huonon itsetunnon ihminen. Tuomitset agressiolla valmiiksi koska pelkäät mutta et uskalla kohdata. Huono itsetunto ei ole sitä mitä kuvailet. Se on jotain muuta. Luonnollisesti näet miehen vihollisena mutta et naista samalla perioidilla jos hän kärsii huonosta itsetunnosta koska naisille se on sallittua.

        "Vastauksestasi kuvastuu erinomaisen hyvin suvaitsemattomuus."

        Missä kohden näet suvaitsemattomuutta? Kokemuksen perusteella olen huomannut huonon itsetunnon turn offiksi ja halunnut valita kumppanin jolla on hyvä itsetunto. Jos en halua kumppaniksi huonon itsetunnon omaavaa, olen suvaitsematon?

        "Sinulla on kuva huonosta itsetunnosta päässäsi mutta sinulla ei ole kuvaa millainen on huonon itsetunnon ihminen."

        Tässä arvauksessasi olet eniten väärässä. Itsetuntoon liittyvät ongelmat ihmiselon kulussa ovat erikoisalaani. Olleet 20 vuotta.

        "Tuomitset agressiolla valmiiksi koska pelkäät mutta et uskalla kohdata."

        Tämä yllätti eniten. Siis todella. Missä kohti aggressio ilmenee? Siinä kun kirjoittaa ajatuksensa joka ei ole sinun mieleen? Entä missä on tuomio? Itsetunnoton on itse vastuussa itsetunnottomuudestaan, sekö on tuomio?

        "Luonnollisesti näet miehen vihollisena mutta et naista samalla perioidilla jos hän kärsii huonosta itsetunnosta koska naisille se on sallittua."

        Täh? En ole koskaan kokenut ketään ihmistä, en edes miestä vihollisena. Huono itsetunto, oli se sitten sukupuolielimiltään millaisen olennon tahansa huono itsetunto, koituu ennen pitkää ihmissuhteen taakaksi jos asianomainen ei itse ota vastuuta itsetunnostaan. Eli sekä naisen että miehen ja kaikkien muiden, ihmisen oma huono itsetunto, ei sitä voi sysätä kumppanin vastuulle. On otettava itse vastuu.


      • rautalangastaväännettynä
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Oot Khyl Aika Kone.. ;D

        .. Mut joo.. Jokainen on Verensä Mukainen.. ;P

        Aikakone ;)


      • rautalangastaväännettynä kirjoitti:

        Aikakone ;)

        .. Mä niin Arvasin, että joku tuohon tarraa.. ;D.. Olis pitänyt kirjoittaa "Aikast".. ;P


      • uiytiuytui kirjoitti:

        Miten niin? Elämäsi on helppoa. Ei tarvitse käydä töissä, eikä ole lapsia. Voit vaan olla, eikä tarvitse ottaa vastuuta mistään.

        Ymmärrän täysin tuon mielipiteen, ettei nainen halua miestä, joka on perässä vedettävä rasite. Monen elämässä on muutenkin niin paljon kaikkea. Huolta ja murhetta monesta asiasta.

        .. Taas tää Sama TietojenKalastelija&Mutuilija Trolli Astialla.. ;D

        .. Sä et Tierä Mitään.. Ainaskaan Musta.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Riippuu ihan Yksilöstä nämäkin jutut.. Miten nämä jutut menee jne.. ;P

        .. Sinä tunnut ainakin olevan.. Aikast Kylmä Persoona/Luonne.. Olet varmaan itsekin siitä tietoinen.. Näin Uskoisin.. ;P

        Mun mielestä kommentin antaja ei ole kylmä ihminen. Pikemminkin realisti.

        Jos parisuhteessa joudutaan jo lähtötilanteessa hoitajaksi ja hoidettavaksi, niin se syö tasapuolisuutta ihmissuhteiden välillä. Ja siihen tilanteeseen ei terveen suhteen pitäisikään mennä. Silloin kumppanuus muuttuu aivan joksikin muuksi.


      • elisakettu kirjoitti:

        Mun mielestä kommentin antaja ei ole kylmä ihminen. Pikemminkin realisti.

        Jos parisuhteessa joudutaan jo lähtötilanteessa hoitajaksi ja hoidettavaksi, niin se syö tasapuolisuutta ihmissuhteiden välillä. Ja siihen tilanteeseen ei terveen suhteen pitäisikään mennä. Silloin kumppanuus muuttuu aivan joksikin muuksi.

        .. Tottakai On.. En mä Turhaan Sano(nut).. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Tottakai On.. En mä Turhaan Sano(nut).. ;D

        Sä pelleilet, senkin Muikkune :)

        Joutsenet huolehtii toisistaan, totta. Mutta harvemmin nekään alkaa kuljettaa toista selässään heti ensilennosta lähtien. Minusta ajatus on täysin yliromantisoitu. Ja tätä yltiöpäistä kuvitelmaa tuntuu vetävän monet naiset ja miehet ihan tasapuolisesti.


      • elisakettu kirjoitti:

        Sä pelleilet, senkin Muikkune :)

        Joutsenet huolehtii toisistaan, totta. Mutta harvemmin nekään alkaa kuljettaa toista selässään heti ensilennosta lähtien. Minusta ajatus on täysin yliromantisoitu. Ja tätä yltiöpäistä kuvitelmaa tuntuu vetävän monet naiset ja miehet ihan tasapuolisesti.

        .. En Pelleile.. Jokainen Tulkitsee/Näkee tämän(kin) asian Lajinsa Mukaisesti.. =)

        #TaisteluPari #Ylä&AlaMäessä #YksiKahrenKaksiYhrenPuolesta

        .. Haluutko Lissää RisuAitoja?.. =)


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. En Pelleile.. Jokainen Tulkitsee/Näkee tämän(kin) asian Lajinsa Mukaisesti.. =)

        #TaisteluPari #Ylä&AlaMäessä #YksiKahrenKaksiYhrenPuolesta

        .. Haluutko Lissää RisuAitoja?.. =)

        .. Laitetaan tänne(kin).. ;P

        Vesa-matti Loiri-Ystävän laulu
        https://www.youtube.com/watch?v=t9nJYBS4qqg

        .. Hieman Muzakkia.. =)


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. En Pelleile.. Jokainen Tulkitsee/Näkee tämän(kin) asian Lajinsa Mukaisesti.. =)

        #TaisteluPari #Ylä&AlaMäessä #YksiKahrenKaksiYhrenPuolesta

        .. Haluutko Lissää RisuAitoja?.. =)

        Sun risuaidat on kyllä ihania, tykkään. Mun on helppo ymmärtää niiden sanoma, mutta nyt keskustellaankin toisesta ääripäästä.

        Minä en usko, että kumppani pystyy "parantamaan" toista. On täysin yltiöpäistä (jumaluusharha) kuvitella, että esimerkiksi minä pystyisin sellaista tekemään, jos minulla olisi vaikka itsetunnoton kumppani. Ja minkä eteen joutuu se toinen osapuoli, jolta odotetaan "parannusta"? Mahdottoman. Jossain vaiheessa toinen huomaa kuitenkin, ettei se toinen olekaan parantanut itseä, vaan ehkäpä jopa pahentanut "sairautta". Ja kenen on syy? "Auttajan". Siksi toisekseen, "auttajan" ja "autettavan" välille todennäköisesti syntyy näkymätön paremmuusasetelma, joka ei autettavan itsetuntoa kylläkään paranna. Tästähän seuraa kilpailutilanne.

        Tässä yhtälössä vaan joudutaan epätasapainoon. Varsinkin jos asetelma on valmiiksi suhteen alusta lähtien.

        On täysin eri asia, jos suhteen myöhemmässä vaiheessa kannatellaan/tuetaan toista, silloin kun tämä kumppanin apua tarvitsee. Ja hyvässä suhteessa tämä tapahtuu automaattisesti, ilman että toinen kokee olevansa velkaa tai uhrautunut millään lailla. Silloin voidaankin puhua taisteluparista. Tai mistä tahansa risuaitavertauksesta :)


      • PelkäätteElämää
        elisakettu kirjoitti:

        Sun risuaidat on kyllä ihania, tykkään. Mun on helppo ymmärtää niiden sanoma, mutta nyt keskustellaankin toisesta ääripäästä.

        Minä en usko, että kumppani pystyy "parantamaan" toista. On täysin yltiöpäistä (jumaluusharha) kuvitella, että esimerkiksi minä pystyisin sellaista tekemään, jos minulla olisi vaikka itsetunnoton kumppani. Ja minkä eteen joutuu se toinen osapuoli, jolta odotetaan "parannusta"? Mahdottoman. Jossain vaiheessa toinen huomaa kuitenkin, ettei se toinen olekaan parantanut itseä, vaan ehkäpä jopa pahentanut "sairautta". Ja kenen on syy? "Auttajan". Siksi toisekseen, "auttajan" ja "autettavan" välille todennäköisesti syntyy näkymätön paremmuusasetelma, joka ei autettavan itsetuntoa kylläkään paranna. Tästähän seuraa kilpailutilanne.

        Tässä yhtälössä vaan joudutaan epätasapainoon. Varsinkin jos asetelma on valmiiksi suhteen alusta lähtien.

        On täysin eri asia, jos suhteen myöhemmässä vaiheessa kannatellaan/tuetaan toista, silloin kun tämä kumppanin apua tarvitsee. Ja hyvässä suhteessa tämä tapahtuu automaattisesti, ilman että toinen kokee olevansa velkaa tai uhrautunut millään lailla. Silloin voidaankin puhua taisteluparista. Tai mistä tahansa risuaitavertauksesta :)

        Kyllä pystyy. Jos toista ihmistä aidosti rakastaa niin silloin heittää pitpaut millekään itsetunto kysymykselle.
        Itsetunto ei ole mikään maaginen mörkö jota pitäisi pelätä kuin jotain viikatemiestä. Lähinnä sellainen pelko kertoo että henkilöllä on lapsuudessaan jotain traumoja jotka on helppo sysätä toisen itsetunnon piikkiin. Ylimielisen ja itsekkään ihmisen on helppo leimata toinen heikko itsetuntoiseksi koska tällaisella ihmisellä ei muutenkaan ole mitään tunteita kanssa eläjiä kohtaan.
        Itse tunnen pariskuntia useampiakin joista toisella on ns huono itsetunto. Pari henkilöä on sitä minullekin suoraan kertonut. Siitä huolimatta näillä kukoistaa parisuhde koska kumppanina on henkilö jolla on aitoja tunteita toista kohtaan.
        Huono itsetunto syytökset, narsisti syytökset yms negatiiviset adjektiivit mitä toisesta tuodaan monissa kohtaa julki on lopulta käänteinen syyttäjää kohtaan. Yllättäen tällaisella henkilöllä ei suhteita ole koska hän on luonteeltaan negatiivisen syyttävä ja hallinnoiva. Yksi syy kranttuuteen on myös kumppani ehdokkaiden tietoinen syyllistäminen ja näistä vikojen etsiminen.
        Ihmisissä ei ole vikoja vaan ominaisuuksia. Henkilöt jotka etsivät kanssaeläjistä vikoja on itsellään jotain peitettävää omassa olemuksessaan.


      • PelkäätteElämää kirjoitti:

        Kyllä pystyy. Jos toista ihmistä aidosti rakastaa niin silloin heittää pitpaut millekään itsetunto kysymykselle.
        Itsetunto ei ole mikään maaginen mörkö jota pitäisi pelätä kuin jotain viikatemiestä. Lähinnä sellainen pelko kertoo että henkilöllä on lapsuudessaan jotain traumoja jotka on helppo sysätä toisen itsetunnon piikkiin. Ylimielisen ja itsekkään ihmisen on helppo leimata toinen heikko itsetuntoiseksi koska tällaisella ihmisellä ei muutenkaan ole mitään tunteita kanssa eläjiä kohtaan.
        Itse tunnen pariskuntia useampiakin joista toisella on ns huono itsetunto. Pari henkilöä on sitä minullekin suoraan kertonut. Siitä huolimatta näillä kukoistaa parisuhde koska kumppanina on henkilö jolla on aitoja tunteita toista kohtaan.
        Huono itsetunto syytökset, narsisti syytökset yms negatiiviset adjektiivit mitä toisesta tuodaan monissa kohtaa julki on lopulta käänteinen syyttäjää kohtaan. Yllättäen tällaisella henkilöllä ei suhteita ole koska hän on luonteeltaan negatiivisen syyttävä ja hallinnoiva. Yksi syy kranttuuteen on myös kumppani ehdokkaiden tietoinen syyllistäminen ja näistä vikojen etsiminen.
        Ihmisissä ei ole vikoja vaan ominaisuuksia. Henkilöt jotka etsivät kanssaeläjistä vikoja on itsellään jotain peitettävää omassa olemuksessaan.

        Kyllä rakastamaan pystyy. En silti usko että rakkaus parantaa kenenkään toisen ominaisuuksia, koska syyt ominaisuuksiin ei ole sillä aiheutettujakaan. Eikä sellaista voi toiselta vaatiakaan. "Rakasta minut "terveeksi""


      • elisakettu kirjoitti:

        Sun risuaidat on kyllä ihania, tykkään. Mun on helppo ymmärtää niiden sanoma, mutta nyt keskustellaankin toisesta ääripäästä.

        Minä en usko, että kumppani pystyy "parantamaan" toista. On täysin yltiöpäistä (jumaluusharha) kuvitella, että esimerkiksi minä pystyisin sellaista tekemään, jos minulla olisi vaikka itsetunnoton kumppani. Ja minkä eteen joutuu se toinen osapuoli, jolta odotetaan "parannusta"? Mahdottoman. Jossain vaiheessa toinen huomaa kuitenkin, ettei se toinen olekaan parantanut itseä, vaan ehkäpä jopa pahentanut "sairautta". Ja kenen on syy? "Auttajan". Siksi toisekseen, "auttajan" ja "autettavan" välille todennäköisesti syntyy näkymätön paremmuusasetelma, joka ei autettavan itsetuntoa kylläkään paranna. Tästähän seuraa kilpailutilanne.

        Tässä yhtälössä vaan joudutaan epätasapainoon. Varsinkin jos asetelma on valmiiksi suhteen alusta lähtien.

        On täysin eri asia, jos suhteen myöhemmässä vaiheessa kannatellaan/tuetaan toista, silloin kun tämä kumppanin apua tarvitsee. Ja hyvässä suhteessa tämä tapahtuu automaattisesti, ilman että toinen kokee olevansa velkaa tai uhrautunut millään lailla. Silloin voidaankin puhua taisteluparista. Tai mistä tahansa risuaitavertauksesta :)

        .. Kui Mulla on sellainen olo, että Sanonpa melkein mitä tahansa, niin KoneAjattelu ja NegistellenNegailu Vuan Jatkuu.. Ja Jatkuu.. ;(

        Muumit - Supervoimii
        https://www.youtube.com/watch?v=WMVivZ_nsJY

        .. Ois Khyl Vielä Mageempi Duettona.. Joko Vuorotellen SukuPuolet Vaihtaen tai sitten SukuPuolettomana Versiona.. =)

        .. Mut joo.. Jokainen Verensä Mukkaan.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Kui Mulla on sellainen olo, että Sanonpa melkein mitä tahansa, niin KoneAjattelu ja NegistellenNegailu Vuan Jatkuu.. Ja Jatkuu.. ;(

        Muumit - Supervoimii
        https://www.youtube.com/watch?v=WMVivZ_nsJY

        .. Ois Khyl Vielä Mageempi Duettona.. Joko Vuorotellen SukuPuolet Vaihtaen tai sitten SukuPuolettomana Versiona.. =)

        .. Mut joo.. Jokainen Verensä Mukkaan.. ;P

        Elähän nyt Muikku-hyvä ala negailemaan siellä :)

        Mulla on hieman sellainen tunne, että miehet saattavat kyllä haaveilla supervoimista omaavasta naisesta, mutta käytännössä eivät kuitenkaan halua sellaista. Ja luulen että sama on toisinpäinkin. Jokainen meistä haluaa kuitenkin nähdä sen inhimillisen haavoittuvaisuuden kumppanissamme. Että tiedämme hänen olevan oikeasti olemassa :)


      • elisakettu kirjoitti:

        Elähän nyt Muikku-hyvä ala negailemaan siellä :)

        Mulla on hieman sellainen tunne, että miehet saattavat kyllä haaveilla supervoimista omaavasta naisesta, mutta käytännössä eivät kuitenkaan halua sellaista. Ja luulen että sama on toisinpäinkin. Jokainen meistä haluaa kuitenkin nähdä sen inhimillisen haavoittuvaisuuden kumppanissamme. Että tiedämme hänen olevan oikeasti olemassa :)

        .. Sähän Höpöttelet nyt ihan RistiinRastiin ja sen lisäksi vielä et edes lue ja tajua (tai sitten kiusit.. ;D), mitä Mä Sanon.. ;(


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Taas tää Sama TietojenKalastelija&Mutuilija Trolli Astialla.. ;D

        .. Sä et Tierä Mitään.. Ainaskaan Musta.. ;D

        Tuskin hän tietääkään susta mitään.
        Mutta on tällä palstalla ainakin yks osanottaja joka uskoo tietävänsä.
        Ja on siitä varmempi kuin koskaan aiemmin.


    • Pillujen--asiantuntija

      Huono itsetunto on sama kun työttömyys tai kokemattomuus, naisia ei kiinnosta sellaiset miehet. Rikollinen hyväitsetuntoinen jännämies on naisten ihannemies

      • joo.joo

        Jatka sinä vain tuon defenssisi hokemista, niin ei tarvitse koskaan edes ajatella, että pitäisi itse kantaa vastuuta elämästään.


    • evropaforniceguys

      No tottakai naiset haluaa miehen isolla M:llä eikä mitään kitisevää nyhveröä joka itkee kasvisruoasta, toksisesta maksuliinisuudesta, lausuu runoja eikä uskalla mennä yksin ruotsinlaivalle. Kiltillä miehellä ei tee mitään!

    • lempeä_herätys

      Mitäs aloittaja oikein tarkoittaa tuolla huonolla itsetunnolla? Tai edes itsetunnolla ylipäätään? Kirjoitit kyllä pitkän ja perusteellisen aloituksen mutta unohdit määritellä kaikkein tärkeimmän asian siinä.

      Kysyn siksi, että huono itsetunto määritellään hyvin eri tavoin riippuen näkökulmasta. Esimerkiksi toksisen maskuliinisuuden edustajat tarkoittavat hyvällä ja huonolla itsetunnolla aivan eri asioita kuin rakentavamman maskuliinisuuden kannattajat.

    • NainenRuudunTakaa

      Itse en jaksa sellaista pätemisen tarvetta ja muiden dissaamista, mitkä joillain liittyy huonoon itsetuntoon.

      • .. Ootko huomannut Kyseisiä Asioita, myös Itsessäsi?.. ;P

        .. Monestihan Padat Soimaa Kattiloita.. Eks Vuan?.. ;P

        .. Monestihan OmaHyväiset Egoistit Syyllistyvät näihin(kin) asioihin eniten.. Ja SeliSelittelevät sen olevan Vain "Hjyvää ItseTuntoa" jne.. ;P


    • bhkbh

      Koska naiset eivät kehtaa sanoa suoraan, että tarkoittavat oikeasti itseluottamusta eivätkä itsetuntoa. Naisen näkökulmasta on aivan sama mihin harhoihin miehen itseluottamus perustuu, kunhan sitä vaan on paljon.

    • Huonon itsetunnon omaavat kaverit on hissukoita..

      Ja arvaamattomia..

      • dsasasa

        Olen huomannut olevani "äijä" omassa parisuhteessani. Jonkun on otettava vastuu, ei voi vaan haahuilla. Koen tilanteen äärimmäisen raskaaksi. En ole tottunut tälläiseen. En tällä hetkellä tiedä, mitä ajatella. Toivoisin tasa-arvoa. Olen vielä kaiken muun lisäksi huono päättämään asioista.

        Päätettävä kuitenkin on, jos haluan jatkaa tätä parisuhdetta. Koen olevani viihdyttävä seremoniamestari, jota ilman yksikään asia ei suju. (Ei edes ajaminen kohteesta A kohteeseen B..) Pitäisikö tästä olla iloinen..


      • mjhbn
        dsasasa kirjoitti:

        Olen huomannut olevani "äijä" omassa parisuhteessani. Jonkun on otettava vastuu, ei voi vaan haahuilla. Koen tilanteen äärimmäisen raskaaksi. En ole tottunut tälläiseen. En tällä hetkellä tiedä, mitä ajatella. Toivoisin tasa-arvoa. Olen vielä kaiken muun lisäksi huono päättämään asioista.

        Päätettävä kuitenkin on, jos haluan jatkaa tätä parisuhdetta. Koen olevani viihdyttävä seremoniamestari, jota ilman yksikään asia ei suju. (Ei edes ajaminen kohteesta A kohteeseen B..) Pitäisikö tästä olla iloinen..

        Sulla näyttäis olevan huonoitsetuntoinen nainen kumppanina.


    • Nainen39vee

      Ei ole kyse vain siitä, että huono itsetunto on turn off. Vaan siinä käy niin, että se huono itsetunto vaikuttaa monella tavoin kanssakäymiseen. Pahimmillaan huonoitsetuntoinen kumppani on todella raskasta seuraa. Huono itsetunto voi aiheuttaa esim. mustasukkaisuutta ja sitä, että toinen tulkitsee aina kaiken negatiivisesti ja hakee kumppaninsa puheesta ja käytöksestä signaaleja, joita niissä ei olekaan - esim. kuvittelee täysin neutraalin asian tarkoittavan, että toinen ei ole enää kiinnostunut tai katselee muita. Lisäksi huonon itsetunnon omaava henkilö tarvitsee jatkuvasti tsemppausta ja vakuutteluja, ja pitemmän päälle kaikki tällainen käy todella raskaaksi. Ja huono itsetunto vaikuttaa siihen, että ihminen ei aina pidä itsestään tai uskoo olevansa muita huonompi - tällainen heijastuu monella tavalla siihen, millainen hän on ja miten puhuu. Eli kyllä siinä pikemminkin käy niin, että se huono itsetunto pilaa suhteen ennen kuin toinen on ehtinyt edes tajuta, mistä on kyse. Se tiedostettu turn off ei siis useinkaan ole huono itsetunto vaan esim. jatkuva itsensä vähättely, jatkuva toisen puheiden ruotiminen ("mitä sä tarkoitit sillä kun sanoit että ihana päästä nukkumaan, etkö sä siis viitynytkään mun seurassa?"), negatiivinen minäkuva, mikä heijastuu käsitykseen itsestä ja alkaa toteuttaa itseään (esim. henkilö ajattelee olevansa takuulla maailman huonoin seksissä - tämän seurauksena hän ei suhtaudukaan seksiin toisen kanssa iloisesti ja halukkaasti, vaan ensimmäisen ongelman tultua nostaa kädet pystyyn tyyliin "mä TIESIN etten pysty tyydyttämään sua, mä en vaan osaa, oon surkee, pitäisköhän sun etsiä joku parempi" sen sijaan, että suhtautuisi oppimishaluisesti tyyliin "ai sä tykkäät että kosketan sua enemmän tälleen eikä tolleen, hyvä").

      Ja jos lapsia hankitaan, on huono itsetunto huono ominaisuus. Vanhemman täytyy pystyä luottamaan itseensä ja omaan kykyynsä toimia vanhempana, koska jos näin ei käy, vastuu valuu kuin huomaamatta toiselle osapuolelle. Lisäksi vanhemman täytyy tarvittaessa pystyä puolustamaan lasta ja seisomaan omien kasvatusperiaatteiden takana. Hyvä itsetunto auttaa myös sietämään kaikenlaista uhmaikäisen kiukuttelua yms.

      Eikä se oikein toimi, jos suhteessa toisella on hyvä itsetunto ja toisella huono - siihen tulee kuin huomaamatta jo alussa sellainen asetelma, jossa lopulta kumpikaan ei viihdy. Ja suhteen kuitenkin pitäisi olla tasaveroinen, mutta jos suhteen yksi sisältö on toisen osapuolen huonon itsetunnon korjaaminen, siitä tulee eräänlainen terapiasuhde - ja se taas ei luultavasti anna mitään sille toiselle osapuolelle, ja kuka nyt yksipuoliseen suhteeseen olisi kiinnostunut ryhtymään.

      • Totuuskunniaan

        Pahempaa mustasukkaisuutta löytyy toisesta ääripäästä eli narsisteista. Pitkä selvitys ja hyvin kiteytetty ettei suhde huono itsetuntoisen miehen kanssa anna naiselle mitään. Ei statusmiestä, ei raha-ammattia, ei kilpailtua alfamiestä, ei ketään ketä katsoa ylöspäin ihaillen, ei rajojen asettajaa, ei rajua spontaania seksiä varmoine otteineen ja alistamisineen. Tylsää. Itsenäinen nainen pärjää yksinkin ja jatkaa sen oikean etsimistä.


      • SanaInflaatiossa

        Tapahan se on tuokin dissata huono itsetuntoista henkilöä. Huono itsetunto sanana alkaa kärsimään muutenkin samanlaista inflaatiota kuin narsismi. Kaikki v.ttumaiset ihmiset luokitellaan automaattisesti narsisteiksi vaikka heillä ei olisi mitään tekoa kyseisen diaknoosin kanssa kuin myös huono itsetunto on helppo leima ihmisestä josta vaan ei satuta kuitenkaan olemaan kiinnostunut ja voi aina kehitellä asian niin että saa toisen tuntemaan syyllisyyttä jonka jälkeen tehdään viimeinen veitsenisku ja lyödään huonon itsetunnon leima.

        Huono itsetunto käsitteenä on muutenkin epätasa arvoinen. Ominaisuus hyväksytään naisille mutta miehille ei missään nimessä.
        Kuinka paljon onkaan esimerkkejä kuinka mies joutuu pönkittämään hyvinkin yleisesti naisen itsetuntoa kysymyksiin "näyttääks mun peba hyvältä näissä housuissa, näytänkö lihavalta näissä vaattesissa, mä en kehtaa näillä hiuksilla mennä kaupungille, eikö mun ruoka nyt sitten maistu kun et syönyt kuin lautasellisen, miksi unohdit syntymäpäiväni, etkö sä tykkää musta enää, miksi et näytä puhelintasi" jne jne ja vastaavia marinoita on naisilla lista tolkulla jossa vaan odotetaan miehen pönkittävän sitä huonoa itsetuntoa mutta se nähdään normaalina käytöksenä koska hei "hänhän on nainen koita ymmärtää"
        Mutta miehelle sitten ei sallitakkaan vastaavia vaan heti lyödään leima huono itsetunto ja hylkyyn koska et kestä asioita kuin MIES. Mies ei saa tuntea surua, huolta, ei kyseenalaistaa mitään naisen tekemisiä jne koska mieshän on itsetunnoton kone. Eihän miehillä ole tunteita eikö niin?

        Mistä tullaankin siihen seikkaan että kyseessä on tunne tila. On inhimillistä kokea huonoa itsetuntoa myös miehenkin. Kyllä miehistäkin tuntuu mukavalta saada huomiota ja tuntea että hänestä välitetään eikä asia saa olla vain toispuoleista.
        Ihminen joka hylkää kumppaninsa vedoten "sillä oli huono itsetunto" on tunteeton ja kylmä ja toisekseen hän vastaa käytöksellään myös siihen että ei hän myöskään näinollen rakastanut kumppaniaan. Sillä aito rakkaus sallii toiselle myös huonoa itsetuntoa. Sehän on välittämistä ja tämä välittäminen nimenomaan saa aikaan sen että henkilöstä jolla väitettiin olevan huono itsetunto ei sellaista yhtäkkiä olekaan koska hän huomaa että hänestä välitetään ja hän on näinollen myös tärkeä eikä kyse ole vain toispuoleisesta tunnetilasta.

        Yksi esimerkki missä minua väitettiin huono itsetuntoiseksi ja tämän takia kumppani myös lähti alkoi siitä kun kumppanini kehui vuolaasti kaveriaan joka petti toisen miehen kanssa ja samalla haukkui tätä miestä jota nainen petti laiskaksi onnettomaksi luuseriksi ja samalla kehuen miestä joka oli kolmantena pyöränä.
        Kyseenalaistin kumppanin hehkutuksen ja kysyinkin että oletko aidosti myös tuota mieltä että pettäminen on ok jos nyt vaan siltä tuntuu ja miten hän näkee meidän tulevaisuuden onko esim minulla riskiä että hän käyttäytyisi samoin. Tästä hän veti herneet nenään koska kaikki ei kuulemma liity minuun. Alkoi riita joka lopulta meni siihen että hän lähti valittaen että minulla on huono itsetunto. Eli huono itsetunto on jos kysyn asiallisesti hänen kantaansa ja tottakai mulla on oikeus tietää millainen kumppani rinnallani on jos suunnittelemme tulevaa. Vaan ei olen vain huono itsetuntoinen. No toisaalta hänen lähtiessään minulle valkeni että ei hän rakkaus puheistaan huolimatta minusta sitten aidosti edes ollut kiinnostunut koska ei kestä perus dialogiakaan joten eiköhän parempi sitten ollut näin. En tunne kärsiväni huonosta itsetunnosta vaikka monissa asioissa olenkin pettynyt. Siksi haluan tarkkaan oppia tuntemaan kumppanini että en joutuisi myöhemmin pettymään. Asioiden kyseenalaistaminen näköjään vain riittää huonon itsetunnon diaknoosin saamiseen.


      • Nainen39vee
        SanaInflaatiossa kirjoitti:

        Tapahan se on tuokin dissata huono itsetuntoista henkilöä. Huono itsetunto sanana alkaa kärsimään muutenkin samanlaista inflaatiota kuin narsismi. Kaikki v.ttumaiset ihmiset luokitellaan automaattisesti narsisteiksi vaikka heillä ei olisi mitään tekoa kyseisen diaknoosin kanssa kuin myös huono itsetunto on helppo leima ihmisestä josta vaan ei satuta kuitenkaan olemaan kiinnostunut ja voi aina kehitellä asian niin että saa toisen tuntemaan syyllisyyttä jonka jälkeen tehdään viimeinen veitsenisku ja lyödään huonon itsetunnon leima.

        Huono itsetunto käsitteenä on muutenkin epätasa arvoinen. Ominaisuus hyväksytään naisille mutta miehille ei missään nimessä.
        Kuinka paljon onkaan esimerkkejä kuinka mies joutuu pönkittämään hyvinkin yleisesti naisen itsetuntoa kysymyksiin "näyttääks mun peba hyvältä näissä housuissa, näytänkö lihavalta näissä vaattesissa, mä en kehtaa näillä hiuksilla mennä kaupungille, eikö mun ruoka nyt sitten maistu kun et syönyt kuin lautasellisen, miksi unohdit syntymäpäiväni, etkö sä tykkää musta enää, miksi et näytä puhelintasi" jne jne ja vastaavia marinoita on naisilla lista tolkulla jossa vaan odotetaan miehen pönkittävän sitä huonoa itsetuntoa mutta se nähdään normaalina käytöksenä koska hei "hänhän on nainen koita ymmärtää"
        Mutta miehelle sitten ei sallitakkaan vastaavia vaan heti lyödään leima huono itsetunto ja hylkyyn koska et kestä asioita kuin MIES. Mies ei saa tuntea surua, huolta, ei kyseenalaistaa mitään naisen tekemisiä jne koska mieshän on itsetunnoton kone. Eihän miehillä ole tunteita eikö niin?

        Mistä tullaankin siihen seikkaan että kyseessä on tunne tila. On inhimillistä kokea huonoa itsetuntoa myös miehenkin. Kyllä miehistäkin tuntuu mukavalta saada huomiota ja tuntea että hänestä välitetään eikä asia saa olla vain toispuoleista.
        Ihminen joka hylkää kumppaninsa vedoten "sillä oli huono itsetunto" on tunteeton ja kylmä ja toisekseen hän vastaa käytöksellään myös siihen että ei hän myöskään näinollen rakastanut kumppaniaan. Sillä aito rakkaus sallii toiselle myös huonoa itsetuntoa. Sehän on välittämistä ja tämä välittäminen nimenomaan saa aikaan sen että henkilöstä jolla väitettiin olevan huono itsetunto ei sellaista yhtäkkiä olekaan koska hän huomaa että hänestä välitetään ja hän on näinollen myös tärkeä eikä kyse ole vain toispuoleisesta tunnetilasta.

        Yksi esimerkki missä minua väitettiin huono itsetuntoiseksi ja tämän takia kumppani myös lähti alkoi siitä kun kumppanini kehui vuolaasti kaveriaan joka petti toisen miehen kanssa ja samalla haukkui tätä miestä jota nainen petti laiskaksi onnettomaksi luuseriksi ja samalla kehuen miestä joka oli kolmantena pyöränä.
        Kyseenalaistin kumppanin hehkutuksen ja kysyinkin että oletko aidosti myös tuota mieltä että pettäminen on ok jos nyt vaan siltä tuntuu ja miten hän näkee meidän tulevaisuuden onko esim minulla riskiä että hän käyttäytyisi samoin. Tästä hän veti herneet nenään koska kaikki ei kuulemma liity minuun. Alkoi riita joka lopulta meni siihen että hän lähti valittaen että minulla on huono itsetunto. Eli huono itsetunto on jos kysyn asiallisesti hänen kantaansa ja tottakai mulla on oikeus tietää millainen kumppani rinnallani on jos suunnittelemme tulevaa. Vaan ei olen vain huono itsetuntoinen. No toisaalta hänen lähtiessään minulle valkeni että ei hän rakkaus puheistaan huolimatta minusta sitten aidosti edes ollut kiinnostunut koska ei kestä perus dialogiakaan joten eiköhän parempi sitten ollut näin. En tunne kärsiväni huonosta itsetunnosta vaikka monissa asioissa olenkin pettynyt. Siksi haluan tarkkaan oppia tuntemaan kumppanini että en joutuisi myöhemmin pettymään. Asioiden kyseenalaistaminen näköjään vain riittää huonon itsetunnon diaknoosin saamiseen.

        "Kuinka paljon onkaan esimerkkejä kuinka mies joutuu pönkittämään hyvinkin yleisesti naisen itsetuntoa kysymyksiin "näyttääks mun peba hyvältä näissä housuissa, näytänkö lihavalta näissä vaattesissa, mä en kehtaa näillä hiuksilla mennä kaupungille, eikö mun ruoka nyt sitten maistu kun et syönyt kuin lautasellisen, miksi unohdit syntymäpäiväni, etkö sä tykkää musta enää, miksi et näytä puhelintasi" jne jne ja vastaavia marinoita on naisilla lista tolkulla jossa vaan odotetaan miehen pönkittävän sitä huonoa itsetuntoa mutta se nähdään normaalina käytöksenä koska hei "hänhän on nainen koita ymmärtää"
        Mutta miehelle sitten ei sallitakkaan vastaavia vaan heti lyödään leima huono itsetunto ja hylkyyn koska et kestä asioita kuin MIES. Mies ei saa tuntea surua, huolta, ei kyseenalaistaa mitään naisen tekemisiä jne koska mieshän on itsetunnoton kone. Eihän miehillä ole tunteita eikö niin?"

        No just tuollaista kuvaamasi kaltaista käytöstä en todellakaan itse jaksaisi sen enempää miehiltä kuin naisiltakaan. Ja juuri tuollainen ihminen ON raskas läheisilleen.

        On eri asia tuntea joskus huolta tai tarvita joskus tsemppausta, kehuja tms. Mutta sun esimerkeissä oli paljon ihan älytöntä paisuttelua, kuten tuo synttärijuttu tai vaatimus näyttää puhelin. En minä ainakaan ole koskaan pitänyt tuollaista normaalina käytöksenä - naisiltakaan.

        Se on ihan ok kysyä, näyttääkö joku vaate hyvältä - mutta olennaista onkin se, haluaako oikeasti toisen kertovan mielipiteensä vai onko kyse siitä, että joka asiassa pitää vakuutella. Ja jos aihetta on, saa toki kyseenalaistaa toisen tekemisiä tai sanomisia - toki mieluiten asialliseen ja rakentavaan sävyyn.

        "Yksi esimerkki missä minua väitettiin huono itsetuntoiseksi ja tämän takia kumppani myös lähti alkoi siitä kun kumppanini kehui vuolaasti kaveriaan joka petti toisen miehen kanssa ja samalla haukkui tätä miestä jota nainen petti laiskaksi onnettomaksi luuseriksi ja samalla kehuen miestä joka oli kolmantena pyöränä.
        Kyseenalaistin kumppanin hehkutuksen ja kysyinkin että oletko aidosti myös tuota mieltä että pettäminen on ok jos nyt vaan siltä tuntuu ja miten hän näkee meidän tulevaisuuden onko esim minulla riskiä että hän käyttäytyisi samoin. Tästä hän veti herneet nenään koska kaikki ei kuulemma liity minuun. Alkoi riita joka lopulta meni siihen että hän lähti valittaen että minulla on huono itsetunto. Eli huono itsetunto on jos kysyn asiallisesti hänen kantaansa ja tottakai mulla on oikeus tietää millainen kumppani rinnallani on jos suunnittelemme tulevaa. Vaan ei olen vain huono itsetuntoinen. "

        Kuulostaa liioitellulta riidalta ja olen kanssasi kyllä ihan samaa mieltä tuosta episodista. En minäkään tuossa kohtaa olisi tulkinnut kysymystäsi huonoksi itsetunnoksi, vaan näin (henkilöitä ja muuta tilannetta tuntematta) se kuulostaa siltä, että oman esimerkin kautta tuodaan toinen näkökulma keskusteluun. Joskin ymmärrän kyllä myös mitä se nainen ehkä tarkoitti sanoessaan, että asia liittynyt sinuun - en pysty itse samastumaan tilanteeseen ja kuvittelemaan, mitä itse olisin tarkoittanut jos olisin sanonut noin, mitä nainen siitä pariskunnasta sanoi (koska ei mulla ole tapana tuolla lailla haukkua ihmisiä mitä hän teki, ja vaikka pystynkin ymmärtämään psykologisen prosessin joissain pettämistapauksissa, en kuitenkaan pidä sitä hyvänä tapana hakea ratkaisuja ongelmatilanteisiin), mutta kuvittelisin, että ajatuskuvio voi olla sellainen, että hän halusi ymmärtää ystävänsä ratkaisuja, ja ehkä tiesi taustalta syitä joiden vuoksi ymmärsi sen, mutta ei pitänyt vastaavaa tilannetta mahdollisena teidän kohdalla. Tai sitten ei - enhän tunne henkilöä. Mutta sen tiedän, että itse vastaavassa tilanteessa olisin voinut kyllä keskustella näkemyksistä ja pettämisestäkin, ja myös yleisemmin asiaan liittyvistä jutuista yleiselläkin tasolla.

        "No toisaalta hänen lähtiessään minulle valkeni että ei hän rakkaus puheistaan huolimatta minusta sitten aidosti edes ollut kiinnostunut koska ei kestä perus dialogiakaan joten eiköhän parempi sitten ollut näin. En tunne kärsiväni huonosta itsetunnosta vaikka monissa asioissa olenkin pettynyt. Siksi haluan tarkkaan oppia tuntemaan kumppanini että en joutuisi myöhemmin pettymään. Asioiden kyseenalaistaminen näköjään vain riittää huonon itsetunnon diaknoosin saamiseen. "

        No, tämän henkilön kohdalla oli niin. Mutta jos kerran hän ei muutenkaan ollut mikään kultakimpale, niin ehkäpä nuo huonot kommunikaatiotaidot menevät sen puutteen piikkiin. Tuskinpa kaikki naiset kuitenkaan tulkitsevat huonoksi itsetunnoksi, jos olet eri mieltä jostain asiasta tai jos kysyt jotain vastaavaa.


      • kjhgkjhgk

        Kiitos -taas kerran. Palautit mieleeni syyn, miksi tätä palstaa kannattaa lukea..


      • lempeä_herätys
        SanaInflaatiossa kirjoitti:

        Tapahan se on tuokin dissata huono itsetuntoista henkilöä. Huono itsetunto sanana alkaa kärsimään muutenkin samanlaista inflaatiota kuin narsismi. Kaikki v.ttumaiset ihmiset luokitellaan automaattisesti narsisteiksi vaikka heillä ei olisi mitään tekoa kyseisen diaknoosin kanssa kuin myös huono itsetunto on helppo leima ihmisestä josta vaan ei satuta kuitenkaan olemaan kiinnostunut ja voi aina kehitellä asian niin että saa toisen tuntemaan syyllisyyttä jonka jälkeen tehdään viimeinen veitsenisku ja lyödään huonon itsetunnon leima.

        Huono itsetunto käsitteenä on muutenkin epätasa arvoinen. Ominaisuus hyväksytään naisille mutta miehille ei missään nimessä.
        Kuinka paljon onkaan esimerkkejä kuinka mies joutuu pönkittämään hyvinkin yleisesti naisen itsetuntoa kysymyksiin "näyttääks mun peba hyvältä näissä housuissa, näytänkö lihavalta näissä vaattesissa, mä en kehtaa näillä hiuksilla mennä kaupungille, eikö mun ruoka nyt sitten maistu kun et syönyt kuin lautasellisen, miksi unohdit syntymäpäiväni, etkö sä tykkää musta enää, miksi et näytä puhelintasi" jne jne ja vastaavia marinoita on naisilla lista tolkulla jossa vaan odotetaan miehen pönkittävän sitä huonoa itsetuntoa mutta se nähdään normaalina käytöksenä koska hei "hänhän on nainen koita ymmärtää"
        Mutta miehelle sitten ei sallitakkaan vastaavia vaan heti lyödään leima huono itsetunto ja hylkyyn koska et kestä asioita kuin MIES. Mies ei saa tuntea surua, huolta, ei kyseenalaistaa mitään naisen tekemisiä jne koska mieshän on itsetunnoton kone. Eihän miehillä ole tunteita eikö niin?

        Mistä tullaankin siihen seikkaan että kyseessä on tunne tila. On inhimillistä kokea huonoa itsetuntoa myös miehenkin. Kyllä miehistäkin tuntuu mukavalta saada huomiota ja tuntea että hänestä välitetään eikä asia saa olla vain toispuoleista.
        Ihminen joka hylkää kumppaninsa vedoten "sillä oli huono itsetunto" on tunteeton ja kylmä ja toisekseen hän vastaa käytöksellään myös siihen että ei hän myöskään näinollen rakastanut kumppaniaan. Sillä aito rakkaus sallii toiselle myös huonoa itsetuntoa. Sehän on välittämistä ja tämä välittäminen nimenomaan saa aikaan sen että henkilöstä jolla väitettiin olevan huono itsetunto ei sellaista yhtäkkiä olekaan koska hän huomaa että hänestä välitetään ja hän on näinollen myös tärkeä eikä kyse ole vain toispuoleisesta tunnetilasta.

        Yksi esimerkki missä minua väitettiin huono itsetuntoiseksi ja tämän takia kumppani myös lähti alkoi siitä kun kumppanini kehui vuolaasti kaveriaan joka petti toisen miehen kanssa ja samalla haukkui tätä miestä jota nainen petti laiskaksi onnettomaksi luuseriksi ja samalla kehuen miestä joka oli kolmantena pyöränä.
        Kyseenalaistin kumppanin hehkutuksen ja kysyinkin että oletko aidosti myös tuota mieltä että pettäminen on ok jos nyt vaan siltä tuntuu ja miten hän näkee meidän tulevaisuuden onko esim minulla riskiä että hän käyttäytyisi samoin. Tästä hän veti herneet nenään koska kaikki ei kuulemma liity minuun. Alkoi riita joka lopulta meni siihen että hän lähti valittaen että minulla on huono itsetunto. Eli huono itsetunto on jos kysyn asiallisesti hänen kantaansa ja tottakai mulla on oikeus tietää millainen kumppani rinnallani on jos suunnittelemme tulevaa. Vaan ei olen vain huono itsetuntoinen. No toisaalta hänen lähtiessään minulle valkeni että ei hän rakkaus puheistaan huolimatta minusta sitten aidosti edes ollut kiinnostunut koska ei kestä perus dialogiakaan joten eiköhän parempi sitten ollut näin. En tunne kärsiväni huonosta itsetunnosta vaikka monissa asioissa olenkin pettynyt. Siksi haluan tarkkaan oppia tuntemaan kumppanini että en joutuisi myöhemmin pettymään. Asioiden kyseenalaistaminen näköjään vain riittää huonon itsetunnon diaknoosin saamiseen.

        <3


      • schaissea

        Ai tuollainen on ihminen jolla on huono itsetunto?

        Kuvasit juuri 99% parisuhteessa olevista naisista.

        Huono itsetunto on siis sitä ettei mies ole rohkeampi, neuvokkaampi, aloitekykyisempi ja itsevarmempi kuin nainen.

        Miehen pitää olla naista parempi. Muuten nainen ei tunne itseään naiselliseksi.


    • panisin-mies

      Mikä on huono itsetunto? En ole huomannut ihmisillä sellaista.

    • Jezebellille

      Pään uskonto rajoittaa ja elävä usko pelastaa.

    • wertwsegtwsegtwsegtwse

      tosi ulkoisesta itse tunnosta on kyse, sillä millä naiset tarkoittaa itsetunto, niin kuin ulkonäkö ja maneerit. Minulla on hyvä itse tunto, mutta väärän lainen

    • Nii o, naisilla on patouma! En mää muuta jaksanut lukee

    • Kumppanin itsetunto on silloin liian huono, jos se tuottaa lisäongelmia suhteeseen. Jos jokaisesta kommentista pitää miettiä, voisiko toinen ottaa tämän jotenkin itseensä, ja luulla, että nyt arvostellaan häntä (vaikka ei arvosteltaisi) tai verrataan häneen. Pahimmillaan se tietysti on sairaalloista mustasukkaisuutta. Kun pitää raportoida toiselle jokainen liike ja kauppareissu, keskustelu jne. Ettei mitään mitä tekee, ole toiselta jotenkin pois.
      Silti, en minä ole koskaan seurustellut hyvän itsetunnon omaavan kanssa. Enkä ole itsekään sellainen. Rajansa silti kaikella, toisen kannattelija ja pönkittäjä ei jaksa olla kovin montaa vuotta, se oikeasti uuvuttaa. Koska usein kovin heikkoitsetuntoinen unohtaa nopeasti sen vastavuoroisuuden. Pelkää, että jos kehun tuota takaisin, se ajattelee olevansa parempi minua ja lähtee pois.

      • tulipamieleen

        Jos sinulla itselläsi on heikohko itsetunto voisitko edes seurustella hyvän itsetunnon omaavan kanssa?


      • tulipamieleen kirjoitti:

        Jos sinulla itselläsi on heikohko itsetunto voisitko edes seurustella hyvän itsetunnon omaavan kanssa?

        Kyllä varmaan luulisin. Mutta jos nyt mietin, ei edes tule mieleen yhtään miestä lähi- tai tuttavapiiristä, jolla olisi selkeästi hyvä itsetunto.. Tai no, jos tulee, en ole koskaan ollut viehättynyt heistä. Ihminen tuntee kai vetoa kaltaiseensa. Mun tapauksessa sellaisiin, joilla ei ole huippuhyvää, mutta kohtuullinen itsetunto.


    • Onhan tuollainen huonolla itsetunnolla varustettu mies aika raskas kumppani, varsinkaan jos puhe tai kannustus ei auta. Saati sitten että mies ei näe siinä ongelmaa eikä varsinkaan hae ammatillista apua.

      Itseäni alkoi tässä kiinnostamaan tämä prosessi eli milloin mies saa huonon itsetunnon leiman. Itsetuntojahan on moniin tilanteisiin. Itselläni on esimerkiksi hyvin vahva ammatillinen itsetunto. Tiedän tarkalleen mihin pystyn ja myös sen mihin en kykene ja mistä voin saada apua. Ongelmia ei myöskään ole itseni tuntemisen kanssa, harrastuspuolen, parisuhdekumppanina, miehenä olemisen sekä isänä olemisen kanssa.
      Minun itsetunto-ongelmat kulminoituvat ensitreffeille. Sitä kun on saanut sen verran usein sitä itseään tuulettimeen noissa tapaamisissa niin itsetunto ei vaan ole huipussa vaan lähtökohtaisesti odottaa vain missä muodossa pakit tulevat. Tämä varmasti heijastuu epävarmuutena ja itseluottamuksen puutteena jolloin minusta varmasti paistaa myös heikko itsetunto läpi.
      Ymmärrän toki että tämä on minun ongelma josta pitää päästä yli mutta mietin vain sitä että näkevätkö naiset tämän asian "taakse" vai onko se vaan kylmä oletus että epävarmuus ensitreffeillä tarkoittaa heikkoa itsetuntoa joka elämän osa-alueella?

      Tai jos mies ei ole ollut hetkeen naisen kanssa joten kammariin päästyään joutuu hieman pyörittelemään ja kääntelemään naista jotta taas muistaa mitä sieltä löytyykään. Jos tilanne onkin niin että aiemmin on saanut negatiivista palautetta "petitaidoistaan" eikä sen vuoksi heti muista mistä kannattaa lipaista jotta naisen hengitys tihenee niin onko se merkki heikosta itsetunnosta jolloin käsketään pukea vaatteet ja soitetaan miehelle taksi vai onko malttia hetki odottaa että mies pääsee itsetuntonsa herraksi tässä elämänalueella?

      Nämä nyt oli tällaisia kärjistyksiä ja tilanteet ja ihmiset omanlaisiaan mutta olisi kiva hiukan tietää kuinka laajaksi tai korjaamattomaksi vahingoksi nämä itsetuntovajavaiset miehet määritetään.

    • Eiratkea

      Kun hellakoukku hehkuu pysyy mielikin elämää kunnioittavana. Kynsiinpuhaltelijat älkööt vaivautuko.

    • KysykääEevalta

      Nälkä ja tunneherkuttelu on tätä päivää.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3300
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2862
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2686
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2638
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2514
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2345
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1813
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1757
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1630
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1476
    Aihe