Vain palkaton työläinen kelpaa

sairaan_ahne_oikeisto

Palkkatukeen tarkoitettua rahaa on jäämässä käyttämättä 150 miljoonaa euroa, kertoo Yle.
Palkkatukea myönnettiin aiemmin kolmannelle sektorille eli niin sanotuille välityömarkkinoille. Näin monet yhdistykset saivat kipäesti kaipaamaansa työvoimaa ja työttömät saivat palkkatyötä. Nykyisin tuki suunnataan yrityksille, mutta se ei kelpaa.

Miksi palkkatuki ei kelpaa työnantajille? Takavuosina palkkatukirahat loppuivat yleensä jo kevättalvella, mutta nyt niitä jää yli. Palkkatuki on oikeaa työllistämistä, sillä siinä maksetaan TES:n mukaista palkkaa, josta osan maksaa valtio. Työttömälle on ihan samantekevää mistä hänen saamansa palkkarahat tulevat. Työnantaja saisi työntekijän tarpeeseensa ja valtio maksaisi osan palkasta.

Ikävä totuus on, että palkattomat työkokeilijat tulevat kaikkein halvimmiksi. Heille yrityksen ei tarvitse maksaa mitään. Heiltä ei koskaan lopu työ samalla tavalla kuin palkkatuella palkatuilta heti tuen loputtua. Heitä riittää, sillä TE-viraomaisten varasto on ehtymätön.

142

857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Persujenäänestäjä

      Laiska vasuri joka notkuu työpaikalla haukottelee eíkä osaa tehdä kuin valmiiksi leivästä paskaa ei kiinosta tynantajia.

      • persuilun_tulos

        Vai tuollaisia ovat persujaäänestäneet. Kiitos tiedosta!


      • Vasuilun_tulos
        persuilun_tulos kirjoitti:

        Vai tuollaisia ovat persujaäänestäneet. Kiitos tiedosta!

        Vai tuollainen on laiska työnvieroksuja-vasuri. Kiito tiedosta!


      • löäääkol
        persuilun_tulos kirjoitti:

        Vai tuollaisia ovat persujaäänestäneet. Kiitos tiedosta!

        minä perussuomalaisena ANTAISIN ANTEEKSI HAJA-ASUTUSALUEEN asuntolainat, niin alkaisi talous kohentumaan ,vaikka on se toki sipilän hallituksen aikana parantunutkin huomattavasti verrattuna edelliseen vihervasemmistopunikkihallitukseen.


    • porvariloiset

      Hulluhan se palkkaa duunarille maksaa jos sen pystyy laillisesti välttämään. Kiitos oikeistohallituksen kyykytyspolitiikan!

      • Peukutonvasuritollo

        Eikö vasuri halua peukuttaa tätä hienoa ja totuudenmukaista kommenttia, heheheeeehehh


      • suophasitämennä

        NIIN, metalli alan firma pääsee uutisiin valittamaan ettei saa työvoimaa !
        Todellisuudessa paikka on palkatonta työtä ns. työkokeilu. Seuraava otetaan 1/2v jälkeen jos tyhmiä tekiöitä ilmaantuu. EI tarkoitustakaan työllistää kokeilujakson jälkeen. JA maksajana lopulta veronmaksajat


    • sairaan_ahne_oikeisto

      Porvarien ahneus on vaan rajatonta.

      • Jaakko.Lahjus-Laakso

        Emme ole koskaan kuulleet että vasurin ahneudella olisi mitään rajoja!

        Laitas peukkua myös tälle!


      • sairaan_ahne_oikeisto
        Jaakko.Lahjus-Laakso kirjoitti:

        Emme ole koskaan kuulleet että vasurin ahneudella olisi mitään rajoja!

        Laitas peukkua myös tälle!

        Jaakkohan on ollut Sipilän opissa verokuori- yms. vilppiasioissa.


      • mmnjhuy
        Jaakko.Lahjus-Laakso kirjoitti:

        Emme ole koskaan kuulleet että vasurin ahneudella olisi mitään rajoja!

        Laitas peukkua myös tälle!

        JOO -KOTIKYLÄLLÄNI kaikkein ahneinpia ja kieroimpia varkaita ovat aina olleet kommunistit----onneksi kun yksi heistä kuolee ,niin määrä vähenee -40 vuoden aikana sadasta noin kymmeneen.


    • Touko-jyrä

      Tässä mihinkään palkkatuettuun viitsi lähteä. Kolme tonnia puhtaana käteen niin sitten voi harkita. Kyllä työ(ttömän)miehen pitää saada kahdeksan vuoden koulutuksella kunnon liksat. Tässä mihinkään amikseen, kyllä työ tekijäänsä opettaa kunhan vaan joku tulee hakemaan kotoa.

      • sairas.oikeistoideologia

        Asenteesi kertoo paljon porvarien innokkuudesta työelämään.


      • sairas.oikeistoideologia kirjoitti:

        Asenteesi kertoo paljon porvarien innokkuudesta työelämään.

        Porvarit ovat jo kaikki olleet vainaita vuosisatoja! Vai voitko esittää henkilön jonka verokirjassa on titteli porvari?

        Kaikki me olemme työläisiä niin tsupparit kuin johtajat ja sijoittajatkin joiden työ on todella tärkeää sillä ilman heitä valta osa työpaikoista häviää.

        Palkkaahan ei makseta koulutuksesta vaan siitä mitä saat aikaan. Tulos ratkaisee! Koulutus voi helpottaa pääsyä näyttämään kykyjään mutta se sinänsä ei ratkaise paljonko sinulle pitäisi maksaa. Moni ei edes kykene hyödyntämään koulutustaan ja mitä hyötyä on käydä pitkää koulutusta jos ei samalla valmistaudu sen tiedon omatoimiseen hyväksikäyttöön eli alan yrittäjäksi?

        Tässä kohden on koulutus pielessä, kun aikoinaan opiskelin -60 luvulla niin siinä kovin vähän kiinnitettiin huomiota mahdollisuuteen omatoimisesti käyttää tietotaitoaan ja niinpä meistä ryhmän/kurssin 22 opiskelijasta vain 3 alkoi myöhemmin yrittäjiksi. varmaan useammalla olisi ollut siihen kykyä mutta palkkatyö vei.

        Yrittäjä on työläinen ja heitä tarvitaan, löytyy monia jotka eivät kykene leipäänsä, ilman meitä fiksdumpia eli yrittäjiä, hankkimaan. Ensin pitää hoitaa yritysten hyvinvointi josta seuraa automaattisesti niiden hyvien työläisten hyvinvointi ja miksi et olisi hyvä työntekijä ärripurri mafian orjan asemasta?


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Porvarit ovat jo kaikki olleet vainaita vuosisatoja! Vai voitko esittää henkilön jonka verokirjassa on titteli porvari?

        Kaikki me olemme työläisiä niin tsupparit kuin johtajat ja sijoittajatkin joiden työ on todella tärkeää sillä ilman heitä valta osa työpaikoista häviää.

        Palkkaahan ei makseta koulutuksesta vaan siitä mitä saat aikaan. Tulos ratkaisee! Koulutus voi helpottaa pääsyä näyttämään kykyjään mutta se sinänsä ei ratkaise paljonko sinulle pitäisi maksaa. Moni ei edes kykene hyödyntämään koulutustaan ja mitä hyötyä on käydä pitkää koulutusta jos ei samalla valmistaudu sen tiedon omatoimiseen hyväksikäyttöön eli alan yrittäjäksi?

        Tässä kohden on koulutus pielessä, kun aikoinaan opiskelin -60 luvulla niin siinä kovin vähän kiinnitettiin huomiota mahdollisuuteen omatoimisesti käyttää tietotaitoaan ja niinpä meistä ryhmän/kurssin 22 opiskelijasta vain 3 alkoi myöhemmin yrittäjiksi. varmaan useammalla olisi ollut siihen kykyä mutta palkkatyö vei.

        Yrittäjä on työläinen ja heitä tarvitaan, löytyy monia jotka eivät kykene leipäänsä, ilman meitä fiksdumpia eli yrittäjiä, hankkimaan. Ensin pitää hoitaa yritysten hyvinvointi josta seuraa automaattisesti niiden hyvien työläisten hyvinvointi ja miksi et olisi hyvä työntekijä ärripurri mafian orjan asemasta?

        EK-mafian orjiahan kaikki duunarit todellakin ovat. Tai olisivat, elleivät ne kaikkein fiksuimmat duunarit olisi perustaneet ammattiyhdistysliikkeitä työläisten etuja ajamaan. Ja liittoon kuuluminen on edelleen äärimmäisen tärkeää, koska nykyinen oikeistovalta on ottanut työläisten kyykytyksen ihan päätehtäväkseen. EK-mafian kompatessa taustalla.

        Jos ei tiedä mitä porvari tarkoittaa nykykielenkäytössä, niin silloin ei ole mitään kompetenssia muiden arvostelemiseen.


      • porvariloiset kirjoitti:

        EK-mafian orjiahan kaikki duunarit todellakin ovat. Tai olisivat, elleivät ne kaikkein fiksuimmat duunarit olisi perustaneet ammattiyhdistysliikkeitä työläisten etuja ajamaan. Ja liittoon kuuluminen on edelleen äärimmäisen tärkeää, koska nykyinen oikeistovalta on ottanut työläisten kyykytyksen ihan päätehtäväkseen. EK-mafian kompatessa taustalla.

        Jos ei tiedä mitä porvari tarkoittaa nykykielenkäytössä, niin silloin ei ole mitään kompetenssia muiden arvostelemiseen.

        Perustele EK mafia!


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Perustele EK mafia!

        EK-mafia on suurpääoman edunvalvoja, joka ei edes neuvottele, vaan uhkailee rahavallallaan muuttamaan yritysmaailman työllisyyspolitiikkaa mahdollisimman "säännöistä vapaaksi".
        Tarkoittaa sitä, että EK-mafiosot vaativat diktaatorimaisia oikeuksia yrityksille, minimipalkkojen poistoa, palkattoman (= orja)työn sallimista, työläisten oikeuksien minimoimista ja velvollisuuksien maksimoimista jne.
        Eli EK-mafia toimii juuri niinkuin mafiat yleensäkkin. Vain irtileikatut hevosenpäät puuttuu enää AY-johtajien sängyistä. Mutta eiköhän sekin vielä nähdä.

        Kopioi nyt tämä vastaukseni vaikka tietokoneesi työpöydälle, niin minun ei tarvitse sitä enää sinulle selittää. Olisikohan tämä jo 17 kerta?


      • porvariloiset kirjoitti:

        EK-mafia on suurpääoman edunvalvoja, joka ei edes neuvottele, vaan uhkailee rahavallallaan muuttamaan yritysmaailman työllisyyspolitiikkaa mahdollisimman "säännöistä vapaaksi".
        Tarkoittaa sitä, että EK-mafiosot vaativat diktaatorimaisia oikeuksia yrityksille, minimipalkkojen poistoa, palkattoman (= orja)työn sallimista, työläisten oikeuksien minimoimista ja velvollisuuksien maksimoimista jne.
        Eli EK-mafia toimii juuri niinkuin mafiat yleensäkkin. Vain irtileikatut hevosenpäät puuttuu enää AY-johtajien sängyistä. Mutta eiköhän sekin vielä nähdä.

        Kopioi nyt tämä vastaukseni vaikka tietokoneesi työpöydälle, niin minun ei tarvitse sitä enää sinulle selittää. Olisikohan tämä jo 17 kerta?

        Kun mafian toiminta perustuu uhkailuun ja kiristykseen niin koska ja missä yhteydessä EK on noita harrastanut jos ay mafiosot eivät ensin ole aloittaneet lakko tai muulla uhkailulla? Kerropa nyt edes 5 tapausta! Jos et löydä niin olet pelkkä paskanpuhuja ja -kirjoittaja.

        Mafioso ei ole diktaattori! mafioso on kiristäjä ja uhkailija joukon pomo!

        Jos et kykene osoittamaan suoria uhkauksia ilman että joku muu on sen aloittanut niin olet hävinnyt ja suositan sinulle matkimiseni lopettamista! Nuo sinun selityksesi eiät ole faktisia vaan hätäpäissä keksittyjä koska faktaa ei löydy puolustukseksesi!


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Kun mafian toiminta perustuu uhkailuun ja kiristykseen niin koska ja missä yhteydessä EK on noita harrastanut jos ay mafiosot eivät ensin ole aloittaneet lakko tai muulla uhkailulla? Kerropa nyt edes 5 tapausta! Jos et löydä niin olet pelkkä paskanpuhuja ja -kirjoittaja.

        Mafioso ei ole diktaattori! mafioso on kiristäjä ja uhkailija joukon pomo!

        Jos et kykene osoittamaan suoria uhkauksia ilman että joku muu on sen aloittanut niin olet hävinnyt ja suositan sinulle matkimiseni lopettamista! Nuo sinun selityksesi eiät ole faktisia vaan hätäpäissä keksittyjä koska faktaa ei löydy puolustukseksesi!

        Miksi minun pitäisi faktoja sinulle todistella? Jos et niitä itse pysty löytämään ja ymmärtämään, niin syy ei ole todellakaan minussa! Mietippä sitä, sillä "komuloisia" täynnä olevalla nupillasi.


      • porvariloiset kirjoitti:

        Miksi minun pitäisi faktoja sinulle todistella? Jos et niitä itse pysty löytämään ja ymmärtämään, niin syy ei ole todellakaan minussa! Mietippä sitä, sillä "komuloisia" täynnä olevalla nupillasi.

        Koska pyrit minua matkimaan oman pääsi ollessa tyhjä. Et voi käyttää kuvakieltä jolle ei ole perusteita.

        Ay mafia on oikea mafia mutta se ei sovi EK:n lisäykseksi, lient sen nyt itsekin huomannut koska et kykene sitä edes perustelemaan. Tuo perääntymisesi nyt vain osoittaa ettet ajatellut vaan luulit pääseväsi kuin koira veräjästä kun komppaat omalla kierolla tavallasi minua.

        Saattaisi jopa sinulle komuloiselle olla eduksi ensin miettiä jottei jää kiinni rysän päältä! Minä katsos olen perustellut ay mafian mutta sinä et sinun mafiaasi ja jos aiot jatkaa sen käyttöä saat minut kimppuusi näin verbaalisti joka kerran!

        EK ei ole edes suurpääoman edunvalvoja vaan yritysten yhteistyöfoorumi! Olisit nyt tuonkin ajatellut ettei täällä fiksumpien työläisten puolella olla samoja tolloja kuin mafian orjien joukossa.


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Koska pyrit minua matkimaan oman pääsi ollessa tyhjä. Et voi käyttää kuvakieltä jolle ei ole perusteita.

        Ay mafia on oikea mafia mutta se ei sovi EK:n lisäykseksi, lient sen nyt itsekin huomannut koska et kykene sitä edes perustelemaan. Tuo perääntymisesi nyt vain osoittaa ettet ajatellut vaan luulit pääseväsi kuin koira veräjästä kun komppaat omalla kierolla tavallasi minua.

        Saattaisi jopa sinulle komuloiselle olla eduksi ensin miettiä jottei jää kiinni rysän päältä! Minä katsos olen perustellut ay mafian mutta sinä et sinun mafiaasi ja jos aiot jatkaa sen käyttöä saat minut kimppuusi näin verbaalisti joka kerran!

        EK ei ole edes suurpääoman edunvalvoja vaan yritysten yhteistyöfoorumi! Olisit nyt tuonkin ajatellut ettei täällä fiksumpien työläisten puolella olla samoja tolloja kuin mafian orjien joukossa.

        Aivan. EK-mafian orjatyökampanja ei tule onnistumaan, vaikka kuinka kiimaisesti EK-mafiosot ja oikeistohallituksen kyykytyssakki sitä vaativatkin.

        Ja "perustelusi" voit työntää takaisin sinne mistä ne ovat tulleetkin ... ja syvälle.
        Me fiksummat työntekijät kun emme niitä tarvitse, edes ahterin pyyhkimiseen.


      • 1111122222

        Tuossahan se tulee täysin selväksi tämä työ asia, vasuri ei mene töihin koska kaikki työ on orjatyötä. Se on hyvä asia kun pystyy myöntämään asian kun ei työt kiinnosta, helpompaa elää muitten siivellä. Tuon vasurin tekstit ovat suoraan näistä yliopisto kirjoista, varmaan kirjoittele tuota tekstiä suoraan kirjasta.


      • porvariloiset
        1111122222 kirjoitti:

        Tuossahan se tulee täysin selväksi tämä työ asia, vasuri ei mene töihin koska kaikki työ on orjatyötä. Se on hyvä asia kun pystyy myöntämään asian kun ei työt kiinnosta, helpompaa elää muitten siivellä. Tuon vasurin tekstit ovat suoraan näistä yliopisto kirjoista, varmaan kirjoittele tuota tekstiä suoraan kirjasta.

        Et siis ymmärtänyt tekstiäni lainkaan. EK-mafiahan PYRKII oikeistohallituksen kanssa saamaan työläiset orjien asemaan. Ja sitä pitää vastustaa viimeiseen asti!
        Vasemmistolaiset ovat suurimmaksi osaksi palkkatyöläisiä ja tietävät varmasti sen, että vain työnteolla voi Suomessa pärjätä. Ja menevät varmasti töihin, kunhan työstä maksetaan myös palkkaa.
        En tiedä mihin yliopistokirjoihin viittaat, mutta luulenpa että se on vaan sinun omaa tietämättömyyttäsi. Työelämästä taas tiedän aivan varmasti enemmän kuin joku maalaistollo, joka tuottamattoman peltotilkkunsa takia äänestää kepuloisia!


    • Ei näköjään löydy työnhakijaa jota edes palkkatuen avulla kannattaa palkata. Nyt työttömät kaikki koulutukseen jotta asiantilaan saadaan korjausta. Siinä on ay mafialle hommia joka hyvin sopii yleishyödyllisyyden puitteisiin! Siinä pitää keskittyä työkoulutukseen ja unohtaa ay mafian ylistys koska koko homma on sen aikaan saamaa.

      • porvariloiset

        Hallitus onkin vain leikannut koulutusrahoja, joten ei tarvitse ihmetellä, kun kohta ei ole lainkaan
        koulutettua työvoimaa tarjolla.

        EK-mafiahan ei ole koskaan halunnutkaan sijoittaa koulutukseen, vaan yritysten voittojen maksimointiin palkansaajien kustannuksella.

        Ehkäpä AY-liikkeen pitäisikin alkaa kouluttamaan osaajia työelämän eri alueille, kun se ei näytä oikeistolaisilta tahoilta millään onnistuvan. Samalla leviäisi hyvä ammatillinen taito ja yhteisöllinen työläisten asenne.


      • porvariloiset kirjoitti:

        Hallitus onkin vain leikannut koulutusrahoja, joten ei tarvitse ihmetellä, kun kohta ei ole lainkaan
        koulutettua työvoimaa tarjolla.

        EK-mafiahan ei ole koskaan halunnutkaan sijoittaa koulutukseen, vaan yritysten voittojen maksimointiin palkansaajien kustannuksella.

        Ehkäpä AY-liikkeen pitäisikin alkaa kouluttamaan osaajia työelämän eri alueille, kun se ei näytä oikeistolaisilta tahoilta millään onnistuvan. Samalla leviäisi hyvä ammatillinen taito ja yhteisöllinen työläisten asenne.

        Olen itse kouluttanut itseni omilla ja laina rahoilla jotka olen maksanut pois, valtio ei edes taannut vaan isä takasi!

        Olen saanut koulutusta ilman sen kummempia tukia joten kyllä sitä saa omallakin kustannuksella.

        Ay mafian pitäisikin alkaa kouluittamaan taantumaan lipsahtaneita jäseniään uusiin hommiin sopiviksi. Siinä tarvitaan ammattiin koulutusta ei mafian propagandaa jonka voi tyystin unohtaa. Tuo sinun yhteisöllisyytesi ei paranna tilannetta ellet muuta muurahaispesään. Ihminen pärjää parhaiten kun hän pyrkii saamaan itselleen ja omalle perheelleen aikaan vaurautta.

        Naapurin Suuri ja Mahtavahan yritti yhteisöllisyyttä vaan minnekähän se hävisi? Etkö todella näe sen komusumutuksen, jota päässäsi tuntuu olevan, läpi kirkasta maailmaa .


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Olen itse kouluttanut itseni omilla ja laina rahoilla jotka olen maksanut pois, valtio ei edes taannut vaan isä takasi!

        Olen saanut koulutusta ilman sen kummempia tukia joten kyllä sitä saa omallakin kustannuksella.

        Ay mafian pitäisikin alkaa kouluittamaan taantumaan lipsahtaneita jäseniään uusiin hommiin sopiviksi. Siinä tarvitaan ammattiin koulutusta ei mafian propagandaa jonka voi tyystin unohtaa. Tuo sinun yhteisöllisyytesi ei paranna tilannetta ellet muuta muurahaispesään. Ihminen pärjää parhaiten kun hän pyrkii saamaan itselleen ja omalle perheelleen aikaan vaurautta.

        Naapurin Suuri ja Mahtavahan yritti yhteisöllisyyttä vaan minnekähän se hävisi? Etkö todella näe sen komusumutuksen, jota päässäsi tuntuu olevan, läpi kirkasta maailmaa .

        Naapurin filosofiat ja mafiat ohjaavat liikaa pääsi tuotoksia nykyään. Kannattaisi vaan pysyä nykyajassa ja tuntemissasi asioissa. Kuten sosiaaliturvasi/kotiapusi piireissä.

        EK-mafian aikaansaamat työttömien armeijat tulisikin kouluttaa vaikka yritystukiin uhratuilla miljardeilla, niin saisimme varmasti osaajan joka firmaan. Ja vaikka valtion palkkatuella. Nythän yritystuet menevätkin suoraan omistajien ja yritysjohdon saamiin osinkoihin.


      • mutmisporvarisiel
        Extyökkäri kirjoitti:

        Olen itse kouluttanut itseni omilla ja laina rahoilla jotka olen maksanut pois, valtio ei edes taannut vaan isä takasi!

        Olen saanut koulutusta ilman sen kummempia tukia joten kyllä sitä saa omallakin kustannuksella.

        Ay mafian pitäisikin alkaa kouluittamaan taantumaan lipsahtaneita jäseniään uusiin hommiin sopiviksi. Siinä tarvitaan ammattiin koulutusta ei mafian propagandaa jonka voi tyystin unohtaa. Tuo sinun yhteisöllisyytesi ei paranna tilannetta ellet muuta muurahaispesään. Ihminen pärjää parhaiten kun hän pyrkii saamaan itselleen ja omalle perheelleen aikaan vaurautta.

        Naapurin Suuri ja Mahtavahan yritti yhteisöllisyyttä vaan minnekähän se hävisi? Etkö todella näe sen komusumutuksen, jota päässäsi tuntuu olevan, läpi kirkasta maailmaa .

        Aivan herää kysymys kuka se tuottaa tähän maahan tuloja, et sinä vaan ne työntekijät. Eli jos kaikki työntekijät menisi lakkoon mitä luulet miten kauan sinussa henki pihisisi? Vai oletko nähnyt et porvari töitä tekee, koska..........


      • mutmisporvarisiel kirjoitti:

        Aivan herää kysymys kuka se tuottaa tähän maahan tuloja, et sinä vaan ne työntekijät. Eli jos kaikki työntekijät menisi lakkoon mitä luulet miten kauan sinussa henki pihisisi? Vai oletko nähnyt et porvari töitä tekee, koska..........

        Yritykset tuottavat, työntekijät eivät ilman yrityksiä tuota kuin kuluja.

        Suuret työttömyysluvut ovat todistaneet tuon mitä kirjoitin. Työttömät eli työntekijät joille joku heitä fiksumpi ei ole työtä tai tehtävää antanut eivät ole tuottaneet kuin kuluja.

        Tulojen tuottamiseen tarvitaan idea, investointi jolla ideasta saadaan tuote ja investointi jolla saadaan tilat ja tarvittavat välineet ja koneet tuon ideatuotteen valmistukseen, lisäksi tarvitaan markkinointia sekä muuta hallintoa yrityksen asioiden hoitamiseksi, pitäähän ne laskuttaakin.

        Työntekijät eivät tuota vaan tekevät yrityksen työtä josta sitten saatetaan saada tuotettua tulosta.

        Lakostahan työntekijät eniten kärsivät, yleensä sillä omistajapuolella on enemmän varallisuutta elää vaikka hommat eivät pyöri, pidempään kuin monella työntekijällä ja jos siinä menee hommia ohi suun niin siitä sitten saattaa tulla irtisanomisia koska työmäärä on laskenut.

        Lakko on typeristä typerin keino mihinkään asioiden hoitoon ja periytyy ajoilta jolloin kommunismi kuvitteli voivansa kiukuttelemalla valloittaa kapitalistista maailmaa. Siihen turvautuu vain täystollo!

        Olin työelämässä 1960 - 2008 enkä päivääkään lakossa. Ehkä juuri sen vuoksi pärjäsin varsin hyvin niin talouden kuin työpaikkojenikin kanssa.


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Yritykset tuottavat, työntekijät eivät ilman yrityksiä tuota kuin kuluja.

        Suuret työttömyysluvut ovat todistaneet tuon mitä kirjoitin. Työttömät eli työntekijät joille joku heitä fiksumpi ei ole työtä tai tehtävää antanut eivät ole tuottaneet kuin kuluja.

        Tulojen tuottamiseen tarvitaan idea, investointi jolla ideasta saadaan tuote ja investointi jolla saadaan tilat ja tarvittavat välineet ja koneet tuon ideatuotteen valmistukseen, lisäksi tarvitaan markkinointia sekä muuta hallintoa yrityksen asioiden hoitamiseksi, pitäähän ne laskuttaakin.

        Työntekijät eivät tuota vaan tekevät yrityksen työtä josta sitten saatetaan saada tuotettua tulosta.

        Lakostahan työntekijät eniten kärsivät, yleensä sillä omistajapuolella on enemmän varallisuutta elää vaikka hommat eivät pyöri, pidempään kuin monella työntekijällä ja jos siinä menee hommia ohi suun niin siitä sitten saattaa tulla irtisanomisia koska työmäärä on laskenut.

        Lakko on typeristä typerin keino mihinkään asioiden hoitoon ja periytyy ajoilta jolloin kommunismi kuvitteli voivansa kiukuttelemalla valloittaa kapitalistista maailmaa. Siihen turvautuu vain täystollo!

        Olin työelämässä 1960 - 2008 enkä päivääkään lakossa. Ehkä juuri sen vuoksi pärjäsin varsin hyvin niin talouden kuin työpaikkojenikin kanssa.

        Suuret työttömyysluvut ovat EK-mafian ja ahneiden yrittäjien aikaansaama tilanne, jota nyt samat tahot hyödyntävät härskisti vain minimipalkkoja ja jopa palkatonta työtä tarjoamalla. Ja kaiken huipuksi oikeistohallitus vielä laatii lisää kyykytyslakeja työläisten toimeentulon heikentämiseksi ja yritysten omistajien voittojen maksimoimiseksi! Asianhan paljastaa hyvin se, että nykyisen suurtyöttömyyden aikana yritysten osinkoja jaetaan taas omistajille ennätysmääriä.

        Vain äänestämällä vasemmistopuolueita voimme saada oikeudenmukaisemman hallituksen!


      • porvariloiset kirjoitti:

        Suuret työttömyysluvut ovat EK-mafian ja ahneiden yrittäjien aikaansaama tilanne, jota nyt samat tahot hyödyntävät härskisti vain minimipalkkoja ja jopa palkatonta työtä tarjoamalla. Ja kaiken huipuksi oikeistohallitus vielä laatii lisää kyykytyslakeja työläisten toimeentulon heikentämiseksi ja yritysten omistajien voittojen maksimoimiseksi! Asianhan paljastaa hyvin se, että nykyisen suurtyöttömyyden aikana yritysten osinkoja jaetaan taas omistajille ennätysmääriä.

        Vain äänestämällä vasemmistopuolueita voimme saada oikeudenmukaisemman hallituksen!

        Perustele EK mafia! Ay mafian olen perustellut etkä ole kyennyut niitä perusteita kumoamaan. Kiristys ja uhkailu ovat mafian konsteja ja ay mafia sopii kuvaan vaan EK toimii talouden mallilla jossa ei moisia käytetä.


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Perustele EK mafia! Ay mafian olen perustellut etkä ole kyennyut niitä perusteita kumoamaan. Kiristys ja uhkailu ovat mafian konsteja ja ay mafia sopii kuvaan vaan EK toimii talouden mallilla jossa ei moisia käytetä.

        EK-mafia toimii juuri niinkuin mafiat toimivat ... lisätietoa saat vastauksestani ylempää ...


      • porvariloiset kirjoitti:

        EK-mafia toimii juuri niinkuin mafiat toimivat ... lisätietoa saat vastauksestani ylempää ...

        Ei pidä paikkaansa!


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa!

        Kyllä se sieltä ylempää vaan löytyy ... yritä uudelleen ... hehe hehheh


      • VasuriLoiset
        porvariloiset kirjoitti:

        Kyllä se sieltä ylempää vaan löytyy ... yritä uudelleen ... hehe hehheh

        Monesko sinun valheista ylhäältä pitää valita, ... hehe hehheh ... hehe hehheh ... hehe hehheh


      • lestapoju.tuli.isäänsä
        VasuriLoiset kirjoitti:

        Monesko sinun valheista ylhäältä pitää valita, ... hehe hehheh ... hehe hehheh ... hehe hehheh

        Joko lestapoju on taas tullut isäänsä?


    • härskiksionmennyt

      Ei ole kelvannut tekijät enää aikoihin.Työvoimapulaa on huudettu vuositolkulla ja kortistossa on maailman korkeimmin koulutetun kansakunnan työväetö kohta kokolailla pusittettuna.Irtisanomissuojaa pitäisi saada heikennettyä. Miksi ihmeessä .Koeajalla voi irtisanoa äysin perusteetta ja tuota myös käytetään. Ilmeisesti pitäisi saada vilä ne onnekkaan ammattilaiset työttömiksi joilla vakinanainen työ vielä on ,että voisi oikein sumeilematta hyödyntää työväestöä ei liikoja palkkoja tarvisisi maksella.

      • Ei ole perusteettomia irtisanomisia, niille löytyy aina joku peruste. Jos se tapahtuu koeajalla niin on nähty ettei koajalla olijasta ole siihen työhön johon haetaan tekijää. Syyt voivat olla monen sorttisia mutta ne varmasti ovat olemassa.

        Kun missä tahansa yrityksessä koeaikanasi osoitat hyvää työtaitoa ja moraalia sekä selviydyt muun henkilökunnan kanssa hyvin ja jos sinut katsotaan hyväksi sijoitukseksi niin sinua vaaditaan jäämään. Se on varma asia! Sen sijaan jos muut asiat kuin työ kiinnostavat työaikana enemmän niin kengän kuva persuuksiin on enemmän kuin tarpeen.


      • Läheltänähnyt
        Extyökkäri kirjoitti:

        Ei ole perusteettomia irtisanomisia, niille löytyy aina joku peruste. Jos se tapahtuu koeajalla niin on nähty ettei koajalla olijasta ole siihen työhön johon haetaan tekijää. Syyt voivat olla monen sorttisia mutta ne varmasti ovat olemassa.

        Kun missä tahansa yrityksessä koeaikanasi osoitat hyvää työtaitoa ja moraalia sekä selviydyt muun henkilökunnan kanssa hyvin ja jos sinut katsotaan hyväksi sijoitukseksi niin sinua vaaditaan jäämään. Se on varma asia! Sen sijaan jos muut asiat kuin työ kiinnostavat työaikana enemmän niin kengän kuva persuuksiin on enemmän kuin tarpeen.

        Esittelemäsi perusteet ovat paikkansapitävät !

        Eräs edellytys työn säilymiselle on se , että työntekijä tuo työpanoksellaan lisäarvon joka on tarpeellinen firman kannattavuudelle. Kukaan ei työllistä tarpeetonta työntekijää siis yrityksistä, Yhteiskuntaa en tässä ota edes esille siellähän on arvomaailma toinen.
        Nyt vaaditaan jopa elinaikaisia "kiintiöpaikkoja" ja työsuhteen purkaminen on "Noakin arkin rakennukseen verrattava" vaikeusasteeltaan. Tuo taas on este työpaikan tarjoamiselle eihän kukaan yrittäjä sido kaulaansa "riippakiveä".


      • porvariloiset
        Läheltänähnyt kirjoitti:

        Esittelemäsi perusteet ovat paikkansapitävät !

        Eräs edellytys työn säilymiselle on se , että työntekijä tuo työpanoksellaan lisäarvon joka on tarpeellinen firman kannattavuudelle. Kukaan ei työllistä tarpeetonta työntekijää siis yrityksistä, Yhteiskuntaa en tässä ota edes esille siellähän on arvomaailma toinen.
        Nyt vaaditaan jopa elinaikaisia "kiintiöpaikkoja" ja työsuhteen purkaminen on "Noakin arkin rakennukseen verrattava" vaikeusasteeltaan. Tuo taas on este työpaikan tarjoamiselle eihän kukaan yrittäjä sido kaulaansa "riippakiveä".

        Onko oppositio siis vaatinut lakeja, joilla määrätään yrityksille työläisten elinaikaisia kiintiöpaikkoja???? Kummallista, kun en ole niistä lainkaan kuullut!

        Sen minkä minä olen kyllä kuullut, on se että hallitus yrittää antaa nyt yrittäjille diktaattorimaiset oikeudet määritellä sen, ketkä sinä aamuna saavat potkut ja ketkä saavat jäädä, jos esim. alennettu palkka ei kelpaa. Riippuen yrittäjän fiiliksistä, krapulasta, "saamattomuudesta" tms. yritykselle elintärkeästä riippakiven poistosta.

        Kuinka onneton typerys pitää yrittäjän oikein olla, ellei hän pysty puolessa vuodessa huomaamaan uuden duunarinsa kykyjä ja asennetta hommiinsa? Ammattiapuahan silloin kannattaisi jo hakea.


      • porvariloiset kirjoitti:

        Onko oppositio siis vaatinut lakeja, joilla määrätään yrityksille työläisten elinaikaisia kiintiöpaikkoja???? Kummallista, kun en ole niistä lainkaan kuullut!

        Sen minkä minä olen kyllä kuullut, on se että hallitus yrittää antaa nyt yrittäjille diktaattorimaiset oikeudet määritellä sen, ketkä sinä aamuna saavat potkut ja ketkä saavat jäädä, jos esim. alennettu palkka ei kelpaa. Riippuen yrittäjän fiiliksistä, krapulasta, "saamattomuudesta" tms. yritykselle elintärkeästä riippakiven poistosta.

        Kuinka onneton typerys pitää yrittäjän oikein olla, ellei hän pysty puolessa vuodessa huomaamaan uuden duunarinsa kykyjä ja asennetta hommiinsa? Ammattiapuahan silloin kannattaisi jo hakea.

        Kun pyörittää yritystä, siinä ovat kiinni ehkä omat ja kavereiden rahat joten pyörittäjällä pitää olla oikeus katsoa ketkä sopivat yrityksen palkkalistoille ja jos valinta joskus menee väärin niin siitä työntekijästä on päästävä eroon helposti jotta parempi/sopivampi voidaan hommata tilalle.

        Jos joku mafioso haluaa puuttua asiaan niin hänen pitää olla valmis maksamaan niiden ongelmien kulut joita heidän puolustamansa henkilö aiheuttaa korkoineen ja kuluineen.

        Ilman vastuuta ei pidä lähteä neuvomaan ketään!


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Kun pyörittää yritystä, siinä ovat kiinni ehkä omat ja kavereiden rahat joten pyörittäjällä pitää olla oikeus katsoa ketkä sopivat yrityksen palkkalistoille ja jos valinta joskus menee väärin niin siitä työntekijästä on päästävä eroon helposti jotta parempi/sopivampi voidaan hommata tilalle.

        Jos joku mafioso haluaa puuttua asiaan niin hänen pitää olla valmis maksamaan niiden ongelmien kulut joita heidän puolustamansa henkilö aiheuttaa korkoineen ja kuluineen.

        Ilman vastuuta ei pidä lähteä neuvomaan ketään!

        Ja yksi onneton typerys vastasi heti!
        Yrittäjyys on vapaaehtoista ja jos se vaatii palkollisten jatkuvaa vaihtamista niin kyllä silloin on parempi vaan naulata laudat ikkunoihin ja unohtaa rikastumishaaveet muiden työllä.

        SAK on oikeassa kun laittaa edes nyt kapuloita kyykytyshallituksen rattaisiin. Sen olisi pitänyt toimia jo silloin, kun oikeistohallitus aloitti työttömyysturvan leikkaukset. Mutta parempi nyt kuin ei milloinkaan. Joku roti se pitää oikeistohallituksen työläisvihallakkin olla.


      • porvariloiset kirjoitti:

        Ja yksi onneton typerys vastasi heti!
        Yrittäjyys on vapaaehtoista ja jos se vaatii palkollisten jatkuvaa vaihtamista niin kyllä silloin on parempi vaan naulata laudat ikkunoihin ja unohtaa rikastumishaaveet muiden työllä.

        SAK on oikeassa kun laittaa edes nyt kapuloita kyykytyshallituksen rattaisiin. Sen olisi pitänyt toimia jo silloin, kun oikeistohallitus aloitti työttömyysturvan leikkaukset. Mutta parempi nyt kuin ei milloinkaan. Joku roti se pitää oikeistohallituksen työläisvihallakkin olla.

        Yrittäminen on tietysti vapaaehtoista mutta pakollista sillä vain yritykset tuottavat sen rahavirran jolla yhteiskunta pyörii. Muita rahanlähteitä ei ole.

        Rettelöinnillään SAK ja muut mafiosot vain kaivavat maata altaan, koko ay mafialiike on vain ja ainoastaan yritysten armoilla. valtiollinen lotto olisi varsin epävarma verotulojen lähde joten yritysten on se raha sorvattava huolimatta mafiosojen jarrutuksesta.


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Yrittäminen on tietysti vapaaehtoista mutta pakollista sillä vain yritykset tuottavat sen rahavirran jolla yhteiskunta pyörii. Muita rahanlähteitä ei ole.

        Rettelöinnillään SAK ja muut mafiosot vain kaivavat maata altaan, koko ay mafialiike on vain ja ainoastaan yritysten armoilla. valtiollinen lotto olisi varsin epävarma verotulojen lähde joten yritysten on se raha sorvattava huolimatta mafiosojen jarrutuksesta.

        Juuri siksi yrittäjän kannattaakin olla palkkaamatta ketään töihin, niin ei tarvitse välittää SAK:sta, AY-liikkeestä, palkkaa vaativista työntekijöistä jne. Ja voi vaan sorvata sitä rahaa ja pyörittää yhteiskuntaa.
        Mutta jos niitä työläisiä pitää ottaa, niin silloin pitää sitä palkkaakin niille maksaa. Yksinkertaista kun sen vaan ymmärtää.


      • porvariloiset kirjoitti:

        Juuri siksi yrittäjän kannattaakin olla palkkaamatta ketään töihin, niin ei tarvitse välittää SAK:sta, AY-liikkeestä, palkkaa vaativista työntekijöistä jne. Ja voi vaan sorvata sitä rahaa ja pyörittää yhteiskuntaa.
        Mutta jos niitä työläisiä pitää ottaa, niin silloin pitää sitä palkkaakin niille maksaa. Yksinkertaista kun sen vaan ymmärtää.

        Voin kertoa totuuden, en ole koskaan välittänyt ay mafiasta ja silti olen palkannut henkilöitä töihin moniakin. Väki oli varsin tyytyväistä koska alkoi olemaan ja vielä 10 vuotta uudella omistajallakin samoja työntekijöitä on remmissä.


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Voin kertoa totuuden, en ole koskaan välittänyt ay mafiasta ja silti olen palkannut henkilöitä töihin moniakin. Väki oli varsin tyytyväistä koska alkoi olemaan ja vielä 10 vuotta uudella omistajallakin samoja työntekijöitä on remmissä.

        AY-liike onkin valveutuneiden työntekijöiden etuja ajava järjestö, ei yrittäjien.
        Vain yrittäjät jotka eivät toimi lakien, asetusten ja hyvien tapojen mukaan pitävät AY-liikettä vastustajanaan, ei muut!


      • porvariloiset kirjoitti:

        AY-liike onkin valveutuneiden työntekijöiden etuja ajava järjestö, ei yrittäjien.
        Vain yrittäjät jotka eivät toimi lakien, asetusten ja hyvien tapojen mukaan pitävät AY-liikettä vastustajanaan, ei muut!

        Yrittäjät ja yritykset ovat se taho joka pitää sinun mafiasi hengissä joten hieman saisivat muuttaa asennettaan. Ilman yrityksiä ei ole ay mafiaakaan! Et ole sattunut huomaamaan?


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Yrittäjät ja yritykset ovat se taho joka pitää sinun mafiasi hengissä joten hieman saisivat muuttaa asennettaan. Ilman yrityksiä ei ole ay mafiaakaan! Et ole sattunut huomaamaan?

        Olet oikeassa. Ilman yrityksiä ei olisi tosiaan olemassa EK-mafiaa.

        AY-liikehän on työlainsääntöjä noudattavien yritysten paras ystävä! Vain ketkuyrittäjät näkevät AY-liitoissa ja liittoihin kuuluvissa työläisissä uhkatekijöitä. Kuten olen monesti työelämässä huomannut.


      • porvariloiset kirjoitti:

        Olet oikeassa. Ilman yrityksiä ei olisi tosiaan olemassa EK-mafiaa.

        AY-liikehän on työlainsääntöjä noudattavien yritysten paras ystävä! Vain ketkuyrittäjät näkevät AY-liitoissa ja liittoihin kuuluvissa työläisissä uhkatekijöitä. Kuten olen monesti työelämässä huomannut.

        Yritykset eivät toimiakseen tarvitse EK:ta mutta ay mafia tarvitsee yritysiä koska ilman niitä se häviää maan pinnalta.

        Olet väärässä koska ay mafia puuttuu asioihin joidemn tulee olla työnantajan ja työntekijän välisiä. Ay mafia ei kuitenkaan vastaa seurauksista joita heiodän vaatimustensa seuraaminen ehkä aiheuttaa kuten esim jättityöttömyys.


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Yritykset eivät toimiakseen tarvitse EK:ta mutta ay mafia tarvitsee yritysiä koska ilman niitä se häviää maan pinnalta.

        Olet väärässä koska ay mafia puuttuu asioihin joidemn tulee olla työnantajan ja työntekijän välisiä. Ay mafia ei kuitenkaan vastaa seurauksista joita heiodän vaatimustensa seuraaminen ehkä aiheuttaa kuten esim jättityöttömyys.

        Olet edelleen väärässä. Yrityksethän niitä työttömiä tekee, ei kukaan muu. Ja yritysten takapiruna on EK-mafia, joka pyrkii sanelemaan rahavallallaan kaikki työelämän säännöt.
        Ja juuri siksi AY-liike on ehdottoman tarpeellinen. Ennen, nyt ja tulevaisuudessa!


      • porvariloiset kirjoitti:

        Olet edelleen väärässä. Yrityksethän niitä työttömiä tekee, ei kukaan muu. Ja yritysten takapiruna on EK-mafia, joka pyrkii sanelemaan rahavallallaan kaikki työelämän säännöt.
        Ja juuri siksi AY-liike on ehdottoman tarpeellinen. Ennen, nyt ja tulevaisuudessa!

        Yritykset työllistävät tarpeellisen määrän tuotantoonsa nähden eikä enempää voi työllistää. Se taas tuo määrä riippuu siitä paljonko kauppa käy ja siinä ovat kustannukset yhtenä kantona kaskessa. Nuo kannot taas ovat ay mafian aikaansaamia!


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Yritykset työllistävät tarpeellisen määrän tuotantoonsa nähden eikä enempää voi työllistää. Se taas tuo määrä riippuu siitä paljonko kauppa käy ja siinä ovat kustannukset yhtenä kantona kaskessa. Nuo kannot taas ovat ay mafian aikaansaamia!

        Aivan. AY-liitto huolehtii todellakin siitä, että työläisille maksetaan vähintäin lain mukaista minimipalkkaa. Ja se juuri onkin porvariloisille ja EK-mafialle se kaikkein kauhein asia.


      • porvariloiset kirjoitti:

        Aivan. AY-liitto huolehtii todellakin siitä, että työläisille maksetaan vähintäin lain mukaista minimipalkkaa. Ja se juuri onkin porvariloisille ja EK-mafialle se kaikkein kauhein asia.

        Ay mafia huolehtii ainoastaan siitä, että työllisyyttä ei saada nousemaan koska sille on edullisempaa pitää suurtyöttömyyttä yllä. Se saisi varsin lyhyellä aikaa, ehkä reilun vuoden aikana, työllisyyden lähes katoamaan muuttaessaan työehdot ja palkkasopimukset ajantasaisiksi.


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Ay mafia huolehtii ainoastaan siitä, että työllisyyttä ei saada nousemaan koska sille on edullisempaa pitää suurtyöttömyyttä yllä. Se saisi varsin lyhyellä aikaa, ehkä reilun vuoden aikana, työllisyyden lähes katoamaan muuttaessaan työehdot ja palkkasopimukset ajantasaisiksi.

        Palkattomalla työllä ei vaan elä eikä makseta laskuja! Luulisi nyt sosiaalipummin sen tietävän!


      • porvariloiset kirjoitti:

        Palkattomalla työllä ei vaan elä eikä makseta laskuja! Luulisi nyt sosiaalipummin sen tietävän!

        Opi ymmärtämään pöljä!


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Opi ymmärtämään pöljä!

        Sinähän tässä se ymmärtämätön sosiaalipummi olet!


      • porvariloiset kirjoitti:

        Sinähän tässä se ymmärtämätön sosiaalipummi olet!

        Minä nautin vain ansioistani joihin eläkevakuutuksenkin kuukausittainen tuloutus kuuluu!


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Minä nautin vain ansioistani joihin eläkevakuutuksenkin kuukausittainen tuloutus kuuluu!

        Aivan. Elät siis sosiaalipummina meidän työssäkäyvien maksamilla työeläkemaksuilla!


    • palkkansaajanasialla

      Kyl se on tämä hallitus ny näyttäny millasia palkansaajan puolueita ovat. Ny näät helpottaa potkuje antamista.Aiemin meni monelta jo lomarahoista. Täytyy olla varsinaisen puu piä jos vielä palkansaajan näit hallituspuolueide hemmoja äänestää.

      https://yle.fi/uutiset/3-10386202

    • paskanjauhajaVasurit

      Vasurien into purra ruokkivaa kättä on ilmiömäinen!!
      Ei ihme että heidät halutaan korvata hyvillä, ahkerilla ja ammattitaitoisilla maahanmuuttajilla!

      Ei sitä palkkaa makseta paskanjauhamisesta, vasuri!

      • lestaSipilöinnin.tulos

        Lestapoju on näköjään tullut taas isäänsä .. heh heh


    • Ei palkaton ainakaan pitkässä juoksussa vaan sellaine joka ansaitsee palkkansa! Asia joka ay mafialta on unohtunut mainostaa väelleen.

      • porvariloiset

        Ellei yrityksellä ole varaa palkanmaksuun, niin sitten on yrittäjän parasta olla pelkkä yksin-yrittäjä. Voipi sitten kokeilla sitä palkattomuutta ihan omakohtaisesti!


      • porvariloiset kirjoitti:

        Ellei yrityksellä ole varaa palkanmaksuun, niin sitten on yrittäjän parasta olla pelkkä yksin-yrittäjä. Voipi sitten kokeilla sitä palkattomuutta ihan omakohtaisesti!

        Ei yrityksillä ole palkanmaksuun muita varoja kuin se mitä yritys saa tuotteidensa myynnistä. Jos työläiset luimistelevat niin palkkoja ei voi maksaa. Siksi onkin erittäin tähdellistä, että jokainen todella ansaitsee palkkansa jota olen jo pitkään mainostanut mutta nyt sinäkin lienet asian ymmärtänyt.


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Ei yrityksillä ole palkanmaksuun muita varoja kuin se mitä yritys saa tuotteidensa myynnistä. Jos työläiset luimistelevat niin palkkoja ei voi maksaa. Siksi onkin erittäin tähdellistä, että jokainen todella ansaitsee palkkansa jota olen jo pitkään mainostanut mutta nyt sinäkin lienet asian ymmärtänyt.

        Aivan. Jokainen työntekijä on palkkansa ansainnut, koska he uhraavat elinaikaansa yrittäjää rikastuttamalla. Elinkelvottomat eli palkanmaksukyvyttömät yritykset joutavatkin kaatumaan!
        Hyvä että ollaan kerrankin samaa mieltä!


      • porvariloiset kirjoitti:

        Aivan. Jokainen työntekijä on palkkansa ansainnut, koska he uhraavat elinaikaansa yrittäjää rikastuttamalla. Elinkelvottomat eli palkanmaksukyvyttömät yritykset joutavatkin kaatumaan!
        Hyvä että ollaan kerrankin samaa mieltä!

        Typerääkin typerämpää sinulta porvariloinen!

        Työntekijän tuloksesta osa maksetaan palkkana, osa menee työn sivukuluihin ja osa työn järjestäjälle eli työnantajalle ja noista kiinteää kulua esittää työnantajan osuus ja nuo muut ovat riippuvaisia siitä miten hyvin työ sujuu. Kas kun, kuten jo aiemmin kirjoitin vain tuotteiden ja palvelun myynti tuo sitä rahaa yritykseen jolla palkat ja muut menot maksetaan.

        Pelkkä työssä olo ei riitä!

        Jos et muille halua mitään antaa niin perusta oma yritys niin kaikki mitä yhteiskunnalle maksun jälkeen jää on omassa käytössäsi. Kun olet pyytänyt työpaikkaa ja sen saanut niin velvollisuutesi on tuottaa tulosta josta aiemmin mainitsemani menot saadaan maksetuksi ja se on työntekijä joka siinä on se viimeinen saaja jos jotain vielä on.

        Jos yrityksen osuudet eivät riitä niin koko yritys haihtuu ja kaikki sen työntekijät muuttuvat työttömiksi. On se kummaa miten komuloinen ei ymmärrä talouden kierrn periaatteita vaikka homma on ollut samaa iät ajat. Komumaat ehkä kuvittelivat muuta mutta missä ne ovat jotka komukonstein paratiisiaan rakensivat?


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Typerääkin typerämpää sinulta porvariloinen!

        Työntekijän tuloksesta osa maksetaan palkkana, osa menee työn sivukuluihin ja osa työn järjestäjälle eli työnantajalle ja noista kiinteää kulua esittää työnantajan osuus ja nuo muut ovat riippuvaisia siitä miten hyvin työ sujuu. Kas kun, kuten jo aiemmin kirjoitin vain tuotteiden ja palvelun myynti tuo sitä rahaa yritykseen jolla palkat ja muut menot maksetaan.

        Pelkkä työssä olo ei riitä!

        Jos et muille halua mitään antaa niin perusta oma yritys niin kaikki mitä yhteiskunnalle maksun jälkeen jää on omassa käytössäsi. Kun olet pyytänyt työpaikkaa ja sen saanut niin velvollisuutesi on tuottaa tulosta josta aiemmin mainitsemani menot saadaan maksetuksi ja se on työntekijä joka siinä on se viimeinen saaja jos jotain vielä on.

        Jos yrityksen osuudet eivät riitä niin koko yritys haihtuu ja kaikki sen työntekijät muuttuvat työttömiksi. On se kummaa miten komuloinen ei ymmärrä talouden kierrn periaatteita vaikka homma on ollut samaa iät ajat. Komumaat ehkä kuvittelivat muuta mutta missä ne ovat jotka komukonstein paratiisiaan rakensivat?

        Tottakai työssäolo riittää työläisille palkanmaksuun! Se kuinka ahkerasti työtä tehdään, on työnjohdon ja yrityskulttuurin aikaansaamaa.
        Jos itse olet aikoinasi palkannut pelkkiä luikureita kuppaisiin töihisi, niin se on ollut ihan oma valintasi, turhaa siitä on kaikkia nykytyöläisiä syyttää!

        Elinkelvottomat eli palkanmaksukyvyttömät yritykset joutavatkin kaatumaan, ei niitä pidä duunarien orjatyöllä pystyssä pitää. Se on ihan varma juttu!


      • porvariloiset kirjoitti:

        Tottakai työssäolo riittää työläisille palkanmaksuun! Se kuinka ahkerasti työtä tehdään, on työnjohdon ja yrityskulttuurin aikaansaamaa.
        Jos itse olet aikoinasi palkannut pelkkiä luikureita kuppaisiin töihisi, niin se on ollut ihan oma valintasi, turhaa siitä on kaikkia nykytyöläisiä syyttää!

        Elinkelvottomat eli palkanmaksukyvyttömät yritykset joutavatkin kaatumaan, ei niitä pidä duunarien orjatyöllä pystyssä pitää. Se on ihan varma juttu!

        Ajanvietto ei riitä vaan tuloksen pitää olla palkan arvoinen kuluineen ja katteineen. Muutoin ei palkkaa kannata maksaa vaan moinen komulusmu joutaa tunkiolle.

        Minä palkkasin porukkaa joka viihtyi ja sai aikaan, vielä 10 vuoden päästä uuden omistajan remmissä samoja naamoja näkee jotka olivat olleet joukossamme vuosia tai vuosikymmeniä. Vanhimmat tosin alkavat eläköitymään ja osalla se lienee jo tapahtunutkin.

        Yritys on palkanmaksukykyinen vain jos sen työntekijät sen ansaitsevat, ei ole muuta kassaa mistä palkkoja maksettaisiin kuin asiakkaat. Ei ole ihme ettei komuloisyritykset pärjää edes komudiktatuureissa jos ne noin tolloja ovat kuin millaisen kuvan sinusta saa!


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Ajanvietto ei riitä vaan tuloksen pitää olla palkan arvoinen kuluineen ja katteineen. Muutoin ei palkkaa kannata maksaa vaan moinen komulusmu joutaa tunkiolle.

        Minä palkkasin porukkaa joka viihtyi ja sai aikaan, vielä 10 vuoden päästä uuden omistajan remmissä samoja naamoja näkee jotka olivat olleet joukossamme vuosia tai vuosikymmeniä. Vanhimmat tosin alkavat eläköitymään ja osalla se lienee jo tapahtunutkin.

        Yritys on palkanmaksukykyinen vain jos sen työntekijät sen ansaitsevat, ei ole muuta kassaa mistä palkkoja maksettaisiin kuin asiakkaat. Ei ole ihme ettei komuloisyritykset pärjää edes komudiktatuureissa jos ne noin tolloja ovat kuin millaisen kuvan sinusta saa!

        Tottakai yritys saa asiakkailta ne varat palkanmaksuun, mutta se ei tarkoita sitä, että jos yrittäjä on huonolla liikeidealla ja/tai kyvyillä varustettu ahne porvariloinen, niin silloin työläisille ei tarvitsisi maksaa palkkaa. Taidat olla täysi idiootti kun tuollaista edes ehdotat!

        Juuri kaltaistesi porvariloisten takia AY-liike on ehdottoman tarpeellinen.


      • porvariloiset kirjoitti:

        Tottakai yritys saa asiakkailta ne varat palkanmaksuun, mutta se ei tarkoita sitä, että jos yrittäjä on huonolla liikeidealla ja/tai kyvyillä varustettu ahne porvariloinen, niin silloin työläisille ei tarvitsisi maksaa palkkaa. Taidat olla täysi idiootti kun tuollaista edes ehdotat!

        Juuri kaltaistesi porvariloisten takia AY-liike on ehdottoman tarpeellinen.

        Tarkoittanet itseäsi ahneella porvariloisella sillä muita ei ole tiedossani kuin sinä joka sitä mainostat päivät pitkät.

        Olet liikaa uskonut komuloisten vitseihin sillä noilla ehdotuksillasi ei synny kuin uusi NL joka taas hajoaa.

        Ay mafia ei ole tänne euroakaan tuonut lisää mutta on hukannut suuria määriä kansantuloa joten sitä me vähiten tarvitsemme. Eihän tuo mafiosojen armeija edes uskalla näyttää omien yritystensä avulla miten hyviä heidän ideansa ovat. Paska porukkaa ja sinäkin tollo niitä palvot!


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Tarkoittanet itseäsi ahneella porvariloisella sillä muita ei ole tiedossani kuin sinä joka sitä mainostat päivät pitkät.

        Olet liikaa uskonut komuloisten vitseihin sillä noilla ehdotuksillasi ei synny kuin uusi NL joka taas hajoaa.

        Ay mafia ei ole tänne euroakaan tuonut lisää mutta on hukannut suuria määriä kansantuloa joten sitä me vähiten tarvitsemme. Eihän tuo mafiosojen armeija edes uskalla näyttää omien yritystensä avulla miten hyviä heidän ideansa ovat. Paska porukkaa ja sinäkin tollo niitä palvot!

        Kerroppa nyt extyölois-tollo, miksi huonolla liikeidealla ja/tai kyvyillä varustetun ahneen yrittäjän pitäisi saada pitää palkattomia orjatyöläisiä yrityksensä pystyssäpitämiseen?

        Palkanmaksua vaatimalla ei mitään Neuvostoliittoa tehdä, kuin dementin änkyräporvarin sairaassa päässsä. Herää jo pahvi tähän päivään!


      • porvariloiset kirjoitti:

        Kerroppa nyt extyölois-tollo, miksi huonolla liikeidealla ja/tai kyvyillä varustetun ahneen yrittäjän pitäisi saada pitää palkattomia orjatyöläisiä yrityksensä pystyssäpitämiseen?

        Palkanmaksua vaatimalla ei mitään Neuvostoliittoa tehdä, kuin dementin änkyräporvarin sairaassa päässsä. Herää jo pahvi tähän päivään!

        Missä näet muita ahneita kuin kommunistit, minä en näe! Komuthan heti valtaan päästyään ovat ahneuksissaan varastaneet muiden rahat ja tuhlanneet ne joutavuuksiin eli viiniin lauluun ja naapurin tyttöihin pyssyjen ostoa unohtamatta!


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Missä näet muita ahneita kuin kommunistit, minä en näe! Komuthan heti valtaan päästyään ovat ahneuksissaan varastaneet muiden rahat ja tuhlanneet ne joutavuuksiin eli viiniin lauluun ja naapurin tyttöihin pyssyjen ostoa unohtamatta!

        Tietääkseni asumme Suomessa, enkä muista yhtäkään mainitsemaasi asiaa oikeasti tapahtuneen. Voisitko nyt sitten tarkentaa, minä vuonna noin tapahtui?
        Ja muista nyt jo se, että yli 50v sitten tapahtuneet asiat ovat jo historiaa, ei enää käyttökelpoista aineistoa nykytyöläisten syyllistämiseen.


      • porvariloiset kirjoitti:

        Tietääkseni asumme Suomessa, enkä muista yhtäkään mainitsemaasi asiaa oikeasti tapahtuneen. Voisitko nyt sitten tarkentaa, minä vuonna noin tapahtui?
        Ja muista nyt jo se, että yli 50v sitten tapahtuneet asiat ovat jo historiaa, ei enää käyttökelpoista aineistoa nykytyöläisten syyllistämiseen.

        Eivät Suomessa onnistuneet naapurin mallin tänne tuomisessa 1918 eivätkä 1939 - 1944 vaikka yritys oli kova. Siksi täällä ette pälliäiset saaneet muuta kuin selkäänne.

        Sen sijaan noin kävi aina kun komuloiset valtaan pääsivät, heti alkoi loisiminen muiden kukkaroilla.

        Kommunismi on ahnein poliittinen uskonto ja vaikka se varastaa muiden pääomat se ei ole koskaan kyennyt luomaan lisää pääomia ja siksi ne ovat kurjaloita tai konkurssipesiä!


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Eivät Suomessa onnistuneet naapurin mallin tänne tuomisessa 1918 eivätkä 1939 - 1944 vaikka yritys oli kova. Siksi täällä ette pälliäiset saaneet muuta kuin selkäänne.

        Sen sijaan noin kävi aina kun komuloiset valtaan pääsivät, heti alkoi loisiminen muiden kukkaroilla.

        Kommunismi on ahnein poliittinen uskonto ja vaikka se varastaa muiden pääomat se ei ole koskaan kyennyt luomaan lisää pääomia ja siksi ne ovat kurjaloita tai konkurssipesiä!

        Taashan se tuli todistettua, että extyöloisen dementtinen nuppi on ihan sekaisin. Neuvostoliittoa ja komuloisia vaan pää täynnä. Valitettavasti.


    • proffa.tietää

      Hallituksen on syytä luopua niin sanotusta irtisanomislaista, katsoo työoikeuteen erikoistunut emeritusprofessori Niklas Bruun. Hänen mukaansa lailla voisi olla merkittäviä kielteisiä vaikutuksia työmarkkinoille.
      ”Sen perustuslain mukaisuus on joiltakin osin kyseenalainen ja sillä saattaisi olla merkittäviä kielteisiä vaikutuksia työmarkkinoillamme. Hallituksen olisi syytä luopua tästä”, Bruun sanoo lausunnossaan.

      Bruun pitää irtisanomislakia huonosti valmisteltuna. Hänen mielestään esitysluonnoksen liitteenä olevat tutkimuskatsaukset lain vaikutuksista ovat varsin spekulatiivisia.

      ”Hallituksen esityksen oma arvio on, että esityksellä olisi vähäisiä vaikutuksia, mikä on ristiriidassa sen kanssa, että hanketta markkinoidaan työllistämishankkeena ja oikeutetaan työllisyysnäkökohdilla.”

      Bruun huomauttaa, että perustuslaissa pyritään kieltämään mielivaltaiset irtisanomiset ja edellytetään, että irtisanomisperusteet määritellään laissa tarkasti.

      ”Nyt tarkasteltavassa hallituksen luonnoksessa on kuitenkin luotu erillinen lakiin sisältyvä irtisanomisperuste, jonka sisältö jäisi varsin epämääräiseksi”, Bruun huomauttaa ja lisää, että työsuhteen jatkamisen kohtuullisuutta arvioitaisiin hallituksen esityksessä nimenomaisesti vain työnantajan kannalta.

      • Sekin on työllistämishanketta jos halutaan vaihtaa työntekijöitä paremmin yrityksen toimintaan sopiviksi. Se lisää tuottavuutta sekä parantaa yrityksen sisäistä "henkeä" joka on tärkeä asia pidemmän päälle.

        Ei voi ajatella ay mafiosojen tapaan kaikkien olevan samanarvoisia työssä. Joku kun kuitenkin on jossain hommassa parempi kuin toinen joten miksi ei saisi vaihtaa parempaan? Miksi pitäisi tyytyä huonompaan vaihtoehtoon yrityksen kannalta?

        Työvoima pitää varsinkin pienissä yrityksissä voida valita mahdollisimman sopivaksi joten siinä voi joutua työntekijöitä vaihtamaan. Hyväähän ei vaihdeta vaan pyrtään sitouttamaan yritykseen! Miksi et haluaisi olla hyvä myös työnantajan näkökulmasta?


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Sekin on työllistämishanketta jos halutaan vaihtaa työntekijöitä paremmin yrityksen toimintaan sopiviksi. Se lisää tuottavuutta sekä parantaa yrityksen sisäistä "henkeä" joka on tärkeä asia pidemmän päälle.

        Ei voi ajatella ay mafiosojen tapaan kaikkien olevan samanarvoisia työssä. Joku kun kuitenkin on jossain hommassa parempi kuin toinen joten miksi ei saisi vaihtaa parempaan? Miksi pitäisi tyytyä huonompaan vaihtoehtoon yrityksen kannalta?

        Työvoima pitää varsinkin pienissä yrityksissä voida valita mahdollisimman sopivaksi joten siinä voi joutua työntekijöitä vaihtamaan. Hyväähän ei vaihdeta vaan pyrtään sitouttamaan yritykseen! Miksi et haluaisi olla hyvä myös työnantajan näkökulmasta?

        Sosiaalipummin kannattaisi uskoa vaan viisaampiaan, varsinkin kun ne omat näytöt on johtaneet avustuksilla elämiseen!


      • porvariloiset kirjoitti:

        Sosiaalipummin kannattaisi uskoa vaan viisaampiaan, varsinkin kun ne omat näytöt on johtaneet avustuksilla elämiseen!

        Hahhahhahhahhaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        Hahhahhahhahhaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Ja käynti mielenterveyden ammattilaisen tarkastuksessakin on näköjään sinulla tarpeen ... hahatuksesta päätellen!


      • porvariloiset kirjoitti:

        Ja käynti mielenterveyden ammattilaisen tarkastuksessakin on näköjään sinulla tarpeen ... hahatuksesta päätellen!

        No kun kerroit niin hyvän viotsin, pitäähän vitseille nauraa tai ne obvat huonoja vitsejä!

        Ja nyt tuli sinulta toinenkin HAHAHAHAHHHAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • porvariloiset
        Extyökkäri kirjoitti:

        No kun kerroit niin hyvän viotsin, pitäähän vitseille nauraa tai ne obvat huonoja vitsejä!

        Ja nyt tuli sinulta toinenkin HAHAHAHAHHHAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Mielenterveytesi on jo selvästi mennyt ... älysihän olet jo menettänyt jo ennen kuppaista "yritystäsi" ...


    • lakko.puree

      Pelkkä ylityökielto ei nyt auta, vaan on pistettävä lisää "pökköä pesään". Muutaman viikon lakko vasta saa tukiaistolloja ruokkivan Sipilän huomaamaan sen, etteivät maajuhanit pidä oikeasti Suomea pystyssä, vaan maamme palkkatyöläiset.
      Irtisanomislaki on pelkkää porvarien ideologista kyykytyskiimaa, jota kepulimafia ajaa Kokoomuksen ja EK-mafian tahdosta, ja ymmärtämättä edes mitä se työntekijöille merkitsee.

    • Funlandiankansalainen

      Tulin samaan tulokseen jo 20 v sitten, kun kirjoitelin IS ( joista kirjoituksista suurin osa poisteetiin), että Suomen yrittäjät ja yritykset eivät pärjää tarpeeksi, vaikka valtio toimittaisi niille koulutetut ilmaiset työprikaatit entisen NL tapaan. Aina löytyy joku ulkopoulinensyy kannattamattomuuteen, muttei koskaan yrityksestä itsestään tai sen liikeideasta. Liekö näistä yrittäjistä suurin osa saanut opinsa itkuvirsiin jussien opistoissa. 1 % veisaa itkujaan niin kovaa, että luullaan, että kaikkilla on hätä.

    • ahneLoisVasuri

      Tottakai sitä rahaa jää käyttämättä, kun vasurit eivät halua töihin!
      Ilmaiseksi toki ottaisivat nuokin rahat ahneesti!

      • kepulien.varasliiga

        Kukapa nyt palkattomasta työstä olisi kiinnostunut?
        Eihän maajuhanitkaan tee mitään, ennenkuin heidän tileilleen on tullut kymmenien duunarien vuosiansiota isommat tukiaiset! Ja silti pankolla makaaminen vaan jatkuu ja kriisiapua vingutaan joka vuosi.


      • sawawqs
        kepulien.varasliiga kirjoitti:

        Kukapa nyt palkattomasta työstä olisi kiinnostunut?
        Eihän maajuhanitkaan tee mitään, ennenkuin heidän tileilleen on tullut kymmenien duunarien vuosiansiota isommat tukiaiset! Ja silti pankolla makaaminen vaan jatkuu ja kriisiapua vingutaan joka vuosi.

        yksikään työläinen ja työtön pummi ei pystyisi toimimaan maajussina edes päivää.


    • kyykytyksen.tulos

      Huomenna on sitten vapaapäivä!!! Kiitos Sipilän kyykytyshallituksen!!!!

    • lakko.puree

      Kiistaton tosiasia on, että irtisanomisperusteiden muuttaminen erilaisiksi yrityksen koon mukaan asettaa työntekijät eriarvoiseen asemaan. Hallitus ja työntajien edustajat puhuvat sinnikkäästi työllistymisen helpottumisesta, vaikka mikään tutkimus ei tue tätä perustelua. On vain pelkkää hihasta ravistettua tuntumaa ja toiveajattelua. Tätä puhetta pidetään yllä vain sen takia, että huomio ei kiinnittyisi lakiesityksen perustuslainvastaisuuteen.

      Lakkoilu siis jatkukoon!

      • Hyvä_AKT

        AKT on jo lupautunut mukaan pärstäkerroin-irtisanomislain vastaiseen rintamaan!
        Sipilä ja Lindström tarvitsevat kohta Tena-men tuotteita ...


    • kyykytyshallitus

      Orjatyön salliminen on ollut nykyisen kyykytyshallituksen päämäärä koko hallituskauden.

    • kyykytyshallitusvaihtoon

      Tämän hallituksen saavutukset työelämän huonontamisessa ovat melkoiset. On uhattu pakkolaeilla, on leikattu julkisen sektorin lomarahoja, on heikennetty työttömyysturvaa, on säädetty aktiivimalli, takaisinottovelvollisuutta on löyhennetty ja koeaikaa pidennetty. Nyt yritetään vielä heikentää irtisanomissuojaa. Ei ihme, että palkansaajapuolen mitta täyttyi.

      Lakkopäiviä saa kun niitä tilaa!

    • vasemmisto.vaalivoittoon

      Vain palkattomat työläiset kelpaavat ... ja työläiset, jotka saa potkia mielivaltaisesti pois ...
      tuollaista oikeistolaista työvoimapolitiikkaa ei tule ikävä ...

      • sairaan_tyhmät_porvarit

        Juuri ilmoitettiin, että HKScan vähentää 165 työntekijää. Ja silti väitetään, että työntekijöiden irtisanominen on todella hankalaa ..... ?

        Kuinkahan paljon maamme tuottavuus nyt kasvaa, kun tuokin määrä työläisiä saatiin potkittua työttömäksi?
        Ja olisiko sen pitänyt olla vielä helpompaa?


    • Soinionläski

      Se on yleislakko!

    • kansanviholliset

      Porvarit on laitettava nyt ruotuun.

      • lldvåplvåpev

        SIPILÄN HALLITUS ON AINOANA KOROTTANUT MONENA vuotena peräkkäin mm takuueläkettä,,,,, OLKAA JO KATKERAT KOMMUNISTISIAT HILJAA.


    • kunnia.sille

      Laurin Ihalaisen 9€:n päivätyö on vasureiden suurin saavutus.

      • vasemmisto.vaalivoittoon

        Lauri Ihalainen on demari. Ja tunnetusti demarit eivät ole työväen edustajia, vaan wanna-be porvareita!


    • rettee

      Sähköliitto ilmoitti liittyvänsä lakkoon. Kysyin työntekijöiltä onko yrittäjällä samat oikeudet ja etuudet kuin työntekijällä koskien lomia, työaikaa, irtisanomista ja sairauslomia. Hiljaista oli enkä ihmettele, kas kun näitä etuuksia ei yrittäjällä ole lainkaan. Näistä työntekijät nyt sitten lakkoilevat.

      Minä ilmoitin työntekijöille osakeyhtiön lakkauttavan toimintansa ja itse jatkan toiminimellä koska en koe lakossa olevan kohtuutta ja tasa-arvoa ihmisten kesken.

      Yrityksen perustamista toivotin työntekijöille ja liittymistä alihankintaketjuun, kerroin näin työntekijäpuolen oppivan kantapään kautta mitä yrittäminen on koska ymmärrystä ei näytä löytyvän. Oma kokemus kun opettaa enemmän kuin siperia.

      Kannustan muita yrittäjiä toimimaan samoin niin saadaan lisää yrittäjiä mikä taasen vaikuttaa puoluekenttään vähentäen työntekijäpuolen määrää.

      • hallitus.valehtelee

        Sellaisten yrittäjien kannattaakin olla yksinyrittäjiä, jotka eivät pysty luottamaan työntekijöihinsä sitä vertaa, että vaativat heille ikuista koeaikaa.
        Oliko työläistesi irtisanominen todellakin niin kauhean vaikeaa, kuin hallitus väittää? Ei se ainakaan siltä vaikuta jos homma onnistui päivässä!


    • AY_parasta_duunarille

      SY-mafiosot ja Sipilän kyykyttäjärinki joutui siis myöntymään neuvotteluihin AY-liikkeen kanssa.
      Eli joutuivat myöntämään sanelu-politiikan olleen väärä tapa muuttaa Suomen työlainsäädäntöä!

      Kannattaa muistaa myös se, että lakkoaseen varmistin vaan pistettiin päälle, asetta ei viety vielä kaappiin.

      Kiitos AY-liike!

    • SY-boikottiin

      Työläisten kannattaa välttää kaikin tavoin SY:n jäsenyritysten tuotteita ja palveluja.
      Sillä jokainen heille maksettu euro vain vahvistaa työläisvastaista poliitiikkaa.
      Vain työläisiin ja heidän etujärjestöihinsä luottaviin yrityksiin kannattaa luottaa, sillä luottamus on oltava molemminpuoleista.

      P.S.
      Netistä löytyy lista SY:n jäsenyrityksistä

    • sairaan_ahne_oikeisto

      Seuratkaapa eduskunnan keskusteluja, yksikään hallituspuolueiden edustaja ei puhu koskaan palkallisesta työstä. Työstä ne silti puhuvat koko ajan ja Suomen työllistymisasteen noususta, mutta palkka jätetään aina, siis ihan aina mainitsematta.
      Eilen zyskovitsi joukkoineen lässytti jälleen työn ilosta, samaten orpo, mutta palkka jätetään aina mainitsematta. Luuleeko ne ihmisten menevän näin halpaan ensi kevääseen saakka?

      • tyyneee

        Porvarit on perseestä ...


    • lainvastaista.toimintaa

      Kuntouttava työtoiminta ei ole työllistämistä, vaan se on sosiaalipalvelua. Siihen ei saa sijoittaa tervettä ja työkykyistä henkilöä. Se on viimesijainen toimenpide, joten ensin on kartoitettava kaikki muut mahdollisuudet ja tarjottava niitä. Ensisijaisia toimenpiteitä ovat palkkatyön ja muun työvoimapoliittisen toimenpiteen tarjoaminen. Kuntouttavan työtoiminnan tavoitteena on oltava palkkatyöhön sijoittuminen. Siihen on sisällyttävä sosiaalisen kuntoutuksen elementti, eikä sen tarkoitus missään tapauksessa saa olla työmarkkinatuen maksuosuuksista säästäminen.

      Palkkatyötä ei siis yrityksillä ole, mutta palkattomana työtoimintana sitä kyllä löytyy!

    • vanha_vasuri

      Aina kun luette tuilla elävien työttömien laiskuudesta kertovia juttuja, niin katsokaapa kuka puhuu. Yleensä se on aina joku sellainen, joka haluaa itselleen mahdollisimman halvaksi tai mieluummin ilmaiseksi tulevaa työvoimaa. Suomesta kun ei puutu työhalukkaita, vaan palkanmaksuhalukkaita.

      • atte.vantaalta

        Juuri näin on asia!


    • työtön.Kainuusta

      Olemme menossa kohti luokkayhteiskuntaa monen huomaamatta.
      Luokkayhteiskuntaa on se, että yhä suurempi osa tekee työtä palkatta ja että työssäolevien palkkaa halutaan koko ajan alentaa. Juuri palkan alentamiseen tähtäävät ay-liikettä vastaan suunnatut puheet ja vaatimukset ulkomaisen työvoiman saatavuuden helpottamisesta.
      Matalapalkkaisiin töihin ei kuulemma saada kotimaista työvoimaa, ja saattaa se olla tottakin. Se ei kuitenkaan johdu liian suurista tuista, vaan liian pienistä palkoista. Jos työn hinta määräytyisi markkinoilla kysynnän ja tarjonnan mukaisesti, niin juuri työvoimapulasta kärsivien matalapalkka-alojen palkat nousisivat kohisten.

    • sairas.oikeistoideologia

      Köyhällä on isänmaa, mutta rahalla sitä ei ole.
      Politiikan huipulle on vaikea päästä ilman rahaa, joten päättäjiksi valikoituu yhä enemmän niitä, joilla on rahaa tai ainakin rahoittajia. Rahalla ostettu päättäjä tanssii rahoittajansa pillin mukaan, tai rahoitus loppuu. Niinpä köyhyys ja eriarvoisuus tulevat nykymenolla lisääntymään. Jostain syystä köyhälle annettu euro tuntuu olevan aina pois rikkaalta, eikä semmoinen sovi. Niinpä kannattaa sanoa, että yhdelle köyhälle annettu euro on pois toiselta köyhältä, ja taas saadaan kansa tappelemaan keskenään.

      Vanha totuushan on, että kun köyhät laitetaan tappelemaan keskenään, niin rikkailla ei ole hätäpäivää. Tässä on onnistuttu oikein hyvin, sillä osa syrjäytetyistä on lähtenyt vihanlietsojien kelkkaan syyttämään kaikesta maahanmuuttajia, vihervasemmistoa, demareita ja ay-liikettä.
      Osa on heittäytynyt suorastaan natsiksi ja marssii tänään yhdessä heidän kanssaan. Jotkut kansanedustajamme näkevät hyväksi yhteydenpidon tähänkin haittaisänmaallisten porukkaan.

    • työväenvihaajahallitus

      Aktiivimalli on tämän hallituksen lukuisista kelvottomista päätöksistä kaikkein kelvottomin. Sen valmistelu oli niin kelvotonta, että oikeastaan ei voida puhua valmistelusta ollenkaan. Se vain kirjoitettiin. Se yritettiin ajaa läpi hiljaisuudessa, mutta sitä vastustavan kansalaisaloitteen allekirjoitusvyöry herätti myös median. Mallia luvattiin korjata sitä mukaa kuin vikoja ilmenee, mutta yhtään vikaa ei ole korjattu. Hallitus sysäsi tämän tulikuuman kekäleen pois käsistään kolmikannan korjattavaksi, jotta sen ei itse tarvitse tehdä mitään. Mallia vastustava kansalaisaloite haudattiin valiokuntaan.

      • atte.vantaalta

        Sauli Niinistö ei maininnut sanallakaan aktiivilakia vastustavaa kansalaisaloitetta, jolla oli 140 000 allekirjoittajaa, joka laitettiin mitätöitymään ilman lausuntoja tai käsittelyjä.
        Olisin halunnut kuulla Sauli Niinistön mielipiteen miten tämä on hyvä esimerkki siitä miten Suomi on maailman demokraattisin maa kun päättäjät muuttuvat täysin kuuroiksi ja mykiksi kansalaisaloitteiden edessä.


    • työväenvihaajahallitus

      Miksi hallitus vihaa näin paljon työläiskansaa?

    • sininensontakasa

      Paskakasa Työttömyysministeri joutaa paskatunkioon.

      • persuilun_tulos

        Persusta ei voi muuta syntyä kuin sontaa ...


    • atte.vantaalta

      Kokoomus kannattaa veroprogression alentamista, eikä sillä ei ole mitään tekemistä tavallisen kansan verotuksen alentamisen kanssa, vaan tarkoittaa verotaakan siirtämistä pienituloisimpien suuntaan.
      Oman etunsa vuoksi ainakaan alle 80 000€/v ansaitsevan ei kannata äänestää Kokoomusta eikä muitakaan veroprogression alentamista ajavia.
      Ja pienituloisten kannattaa ehdottomasti käyttää äänioikeuttaan. Äänestämättä jättäminen ei ole edes protesti vaan pelkkää oman oksan sahaamista.

      Äänen antaminen vaaliliitoissa oleville puolueille on myös kuin äänestäisi sikaa säkissä, valituksi voi tulla aivan väärän puolueen henkilö! Ihan sama käytetään vaalipiiristä sitten mitä nimeä tahansa, tekninen ymv. Köyhän etua ajavan sijasta voi tulla valituksi rikkaan etua ajava, mikäli vaaliliitossa olevat puolueet eivät varmasti ole samoilla linjoilla ja miksi olisivat jos ovat eri puolueita.

      • vasemmisto.vaalivoittoon

        Aivan totta. Duunareiden, työttömien, eläkeläisten ja nuorten kannattaakin äänestää Vasemmiston ehdokkaita!


    • PaluuMenneisyyyteen

      Jos ayliikettä ja vasemmistopuolueita ei olisi niin siiryttäisiin takaisin orjayhteiskuntaan.

    • KOK.kusettaa.eniten

      Sipilä on kyllä pääsyyllinen koko hallituksen politiikkaan, mutta seuratkaapa kuinka Kokoomus on vedättänyt hallituskumppaninsa tekemään likaisimman työt. Lindström ja nyt Saarikko ovat touhunneet kuin hiekkalaatikolla hyväksyntää hakevat lapset jotka odottavat palkinnokseen kehuja isoilta pojilta.

      • SalainenAse

        Kokoomuksella on joku salainen ase jolla se saa hallituskaverinsa tekemään tahtonsa mukaan mm. Vasemmistoliitto myös on taipunut usein kokoomuksen tahtoon. Se johtunee siitä että ministerin palli on mukavampi kuin kuin kansanedustajan tuoli, sitä voisi estää tarkemmalla hallitusohjelmalla ja sen rajoilla mitä tehdää ja mitä ei tehdä se voisi vähentää kokoomuksen juinailuja mutta oikeistohallituksessa tällaisilla rajoilla ei ole vaikutusta kun kaikki on kaupan.


      • vasemmisto.vaalivoittoon
        SalainenAse kirjoitti:

        Kokoomuksella on joku salainen ase jolla se saa hallituskaverinsa tekemään tahtonsa mukaan mm. Vasemmistoliitto myös on taipunut usein kokoomuksen tahtoon. Se johtunee siitä että ministerin palli on mukavampi kuin kuin kansanedustajan tuoli, sitä voisi estää tarkemmalla hallitusohjelmalla ja sen rajoilla mitä tehdää ja mitä ei tehdä se voisi vähentää kokoomuksen juinailuja mutta oikeistohallituksessa tällaisilla rajoilla ei ole vaikutusta kun kaikki on kaupan.

        No tällä kertaa jätetään kokoomus oppositioon, niin sitten ei ole edes sitä vaaraa!


    • vasemmisto.vaalivoittoon

      Parasta kansalle: Vasemmistoliitto

    • atte.vantaalta

      Hyvävelirinki pyörittää Suomea kun lähes kaikki Suomen herrat tuntevat toisensa jonkin mutkan kautta. Ilmankos suojatyöpaikka järjestyy aina ex-politiikoille, jos on ns. ansioitunut tietyissä piireissä hyvistä palveluista eduskuntatyöskentelyssä tai kunnallispolitiikassa. Virkamiestasolla on sama asetelma.

      Äänestämällä ei voi oikeasti vaikuttaa koska virkamiehet eivät lähes koskaan vaihdu ja sielläkin on vallassa ex-poliitikkoja ja niiden lähipiiriä joten demokratia vaje on todellinen eikä demokratia toimi.

      Kuitenkin kehottaisin kaikkia äänestämään vasemmalla olevia puolueita koska ne ovat sentään perinteisesti olleet kansanpuolueita.

      • vanha_vasuri

        Tottakai kaikki rehelliset duunarit äänestää vasemmiston ehdokkaita!


    • vasemmisto.vaalivoittoon

      Työllisyyskurssit ovat aivan pilipalitouhua, joiden työllistämisvaikutus on lähellä nollaa. Niin on myös työharjoittelu, kertoo tuore valtioneuvoston raportti.
      Työtä tehdään palkatta siinä toivossa, että se jossain vaiheessa muuttuisi palkkatyöksi. Toive on ihan järjellä ajatellen turha, sillä kukapa nyt palkkaa maksaisi, kun palkattomia tekijöitä on saatavissa koko ajan.

      Raportin mukaan ainoa toimiva tukimuoto on yrityksille annettava palkkatuki. Sen aikana yritys voi oikeasti löytää tekevälle pysyvää palkkatyötä.

    • ja.vanhukset.kuolevat

      Esperissä on jopa haamuhoitajia. Halpaa työvoimaa. Omistajat iloitsevat.

      • sairaan_ahne_oikeisto

        Yksityistämisen onnea jaossa vanhuksille ...


    • vasemmisto.vaalivoittoon

      Orjatyö on tulevaisuuttamme! Ainakin jos äänestämme oikeistopuolueita!!!!

    • eläkeläisJorma

      Suomen kansa on nyt jakaantuneempi kuin aikoihin. Uskon, että vaalikentillä voidaan nähdä jopa käsirysyä. Syytä sille ei tarvitse kaukaa hakea.
      Vietämme nyt hyvinvointiyhteiskunnan murhatalkoita. Sen, jonka Kalevi Sorsa, Aarne Saarinen ja Johannes Virolainen rakensivat; sen Esko Aho, Paavo Lipponen ja Juha Sipilä & kumpp. tuhosivat.

    • atte.vantaalta

      Työttömyysturvan leikkausten pelotevaikutus on palkansaajia varten, ei niinkään työttömiä varten. Halutaan pitää suuri joukko, joka ei voi hyvin, elää niukasti, tekee palkatonta työtä ja syrjäytyykin mahdollisesti. Silloin palkansaajat eivät lakkoile, vaadi lisää liksaa tai parempia työolosuhteita. Ja lisäksi palkansaajat äänestävät kusi sukassa porvareita, koska pelotellaan myös kommunismilla ja katovuosilla.

    • työväenvihaajahallitus

      Aktiivimalli tiedettiin jo sitä säädettäessä leikkausautomaatiksi, joka kohtelee eri puolilla maata asuvia ja eri ikäisiä ihmisiä epätasapuolisesti. Sitä epäili jo perustuslakivaliokunta lakiesityksestä antamassaan lausunnossa. Tiedettiin, että aktiivisuusehdon täyttävään koulutukseen eivät läheskään kaikki mahdu, eikä siitä ole välttämättä edes mitään hyötyä työllistymisen kannalta. Silti aktiivimalli runnottiin läpi oikeiston äänin.

      • äänestyspannaan

        Mitähän tuo kertoo poliittisten päätösten kohtuullisuudesta jos palkkatuellakaan ei työtä löydy. Mahtaisko hallituksella olla oikeudenmukaisuus hukassa jos viimesijaisen tuen varassa olevat henkilöt noin vastuutetaan työllisyystilnteesta ja heiltä viedään jo ennestään riittämättömättömästä tulosta ,kaataen poliittinen vastuu tilanteesta ,siitä kärsivien niskaan?
        Vieläkö lisää pitäisi mennä kiittämään ja pyytämään ensi eduskunta vaaleissa näitä asioita eteenvieneiltä hallituspuolueilta antamalla äänensä niiden edustajille. Emmeköhän sano ei näille epäinhimillisyyksille ja pane nuo puolueet jotka moiseen ovat osallistuneet,ääni pannaan.

        Tällaisessa asemassa olevien höykyttämisenkö hyväksyisimme ?:

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005497556.html

        https://ihmisoikeusliitto.fi/sosiaaliturvan-taso-on-ihmisoikeuskysymys/

        Siitä huolimatta toimien kohteena ovat nuo vaikeassa asemassa olevat aivan kuin heillä olisi avaimet Suomen nousuun käsissään sillä toimet kohdistuvat kaikkinensa suuressa mittapuussa heihin ,heikentäen heidän asemaa entisestään. Mihin on kadonnut inhimillisyys ja ratkaisulähtöisyys päätöksenteossa?

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5dfa7116-fe7f-429a-9348-442f26e4e3f0


    • KansanvihaajaSipilä

      Sipilän mielestä palkansaajat eivät ole vielä riittävän syvässä kyykyssä.
      https://www.is.fi/politiikka/art-2000005999211.html

      Verukkeita kikyttelyn jatkamiseen tällä lestadiolaisella kyllä riittää ahneiden etujen ajamiseen. Sehän on näiden lahkolaisten perusominaisuus.
      Mitäpä luulette, haluaako enemmistö suomalaisista tämän hepun jatkavan?

    • Thinkingabout

      Aktiivimallihan on pelkkää käskytystä ja kyykytystä. Siinä ajatellaan, että ihmiset aktivoituu kun heitä niin käsketään ja vielä kerrotaan miten pitää toimia; lievää Pavlovilaista ehdollistamista.

      Käskyttäjät Sipilä kumppaneineen olettavat työttömien olevan tahdottomia, laiskoja ja aivottomia. Heillä ei ole mitään käsitystä tämän päivän työnhausta. Kuuleehan tuon jo nykyisen työministerin kommenteista, että lähes kaikki tietämys on hakusessa.

      Asiantuntijoiden kommenteille viitataan kintaalla ja niitä, joita muutokset koskevat, ei haluta kuulla.

      On todella vaikeaa käsittää, miksi kukaan äänestää oikeistoa. Eritoten kun he ovat kyykyttämässä eli kikyttämässä myös kaikkia pieni- ja keskituloisiakin.

      • Seonsilviisiijot

        Sitä on äänestettävä ketä nuo työväestön kyykytykset lupaa lopettaa .Olkoon sitte vaikka itte vihjtahousu,mutta loppu noista on ny tehtävä.


    • palkattomatParhaita

      Kokoomuslaisen ideologian mukaisesti - PIDETTÄVÄ OSA KANSASTA KOULUTTAMATTOMANA, että riittää palkatonta ja minipalkkaista työvoimaa!
      Eihän yritykset saa muuten käärittyä jättiläismäisiä voittoja ja osinkoja jaettaviksi!

      • väärätkeinotvaikeuttavat

        Se on tuo kun valuutaa ei kyetä hallitsemaan osa syy nykytilanteeseen.tuolloin pyritään sisäiseen devalvaatioon palkkapolitiikan kautta jolloin työväetö käsii. Eu lähtöistä pitkälti.

        Euro sekoitti sisämarkkinat ja rahanarvon käsite katosi,jolloin hintapolitiikak karkasi käsistä.Näkyy kaupoissa tänäkin päivänä hinnoittelussa .Tuotteissa on kolmanneksenkin ja jopa lähes tyuplasti eroa ,ostopaikasta riippuen. Asuntojen hinnat on karannut jo ajat sitten palkkatasoja vastaavasta kohtuullisesta hinta tasosta, MNuo seikat vaikuttavat sittebn siihen mitä pitäisi ansaita tienatakseen ja elääkseen.

        Ensin olisi kyettävä vakauttamaan Suomen sisäinen hintapolitiikka ,siitä se lähtee ...Nykyisellä menolla toimeentulovaikeudet syvenee ja taloudellista draivia on lähes mahdoton saada aikaiseksi kulutuksen hiipuessa ja viennin ollessa vetämättömissä.


      • sairas.oikeistoideologia

        Sauli Niinistö (KOK) on aikoinaan vaatinut kirjastoja maksulliseksi. Onneksi ei saanut tahtoaan läpi. Että sellainen pressa meillä on!


      • oikeistomulkut
        sairas.oikeistoideologia kirjoitti:

        Sauli Niinistö (KOK) on aikoinaan vaatinut kirjastoja maksulliseksi. Onneksi ei saanut tahtoaan läpi. Että sellainen pressa meillä on!

        Oikeistomulkut on mitä on!


    • sipilismin.tulos

      Tosiasia on, että palkatonta työtä tekee joka vuosi lähes puoli miljoonaa ihmistä. Sitä tehdään monella nimellä. On työkokeilua, työharjoittelua, työnäytettä ja kuntouttavaa työtoimintaa. Opiskelijat tekevät opintoihin liittyvää harjoittelua palkatta, yritykset järjestävät rekrytointikoulutusta ja kunnat kuntouttavaa työtoimintaa. Yhteistä näille kaikille on, että työstä ei makseta palkkaa. Opintoihin kuuluvasta työharjoittelusta ei makseta mitään, ja työttömät tekevät työtä työmarkkinatuella ja yhdeksän euron päivittäisellä kulukorvauksella.

      Nämä palkatonta työtä tekevät työttömät eivät tilastoidu työttömiksi, joten heidän tapauksessaan kohtaanto-ongelma on ratkaisu ja heidät voidaan unohtaa. Pääasia on, että tilastot näyttävät kauniilta. Kuitenkin nämä ihmiset ovat tosiasiassa työttömiä, jotka vain on laitettu tekemään työtä työmarkkinatuen vastineeksi. Työstä ei kerry eläkettä eikä lomaoikeutta, sillä kyseessä ei ole työsuhde.

    • vanha_vasuri

      Työttömien käyttö palkattomana työvoimana on s-tanan väärin.

    • Sipilän.petoshallitus

      Ei siitä pääse mihinkään, että tuloerot ja eriarvoisuus ovat kasvaneet, vaikka kuinka muuta väitetään ja todistellaan. Köyhät köyhtyvät ja rikkaat rikastuvat.

    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe