narsisti huomaa ettei hänen käyttämä pelko, manipulointi ja valta enää toimikaan uhriin?
Mitä tapahtuu kun
24
883
Vastaukset
- Phtui
Ehkäpä hän ahdistuu////tai sitten saa sko-ilo tilan ja hihittelee kovaan ääneen
- Semmosiaihmisiä
Ei ole yhtä ainoaa vastausta kun he toimivat eri tavoin. Joku voi pyrkiä kostamaan, joku hylkää ja etsii uuden uhrin ja joku voi käyttää muita ihmisiä joilla yrittää saada valta uudelleen esim mustamaalaamalla.
- nerakkaatnarskut
Kyllä tiedossa on hirveitä kostotoimia. Olkaa varuillanne.
- paraikaa
nerakkaatnarskut kirjoitti:
Kyllä tiedossa on hirveitä kostotoimia. Olkaa varuillanne.
Narsistiset toimet lisääntyvät ja kovenevat.
- Kolmaslapsi
Varmaan vaihtelee reaktiot, mutta usein narsisti raivostuu ja pyrkii kostamaan. Jossain vaiheessa narsistille iskee paniikki ja etsii uuden uhrin. Narsisteilla on nimittäin riippuvuus uhreista ja voivat huonosti ilman. Kostotoimenpiteitä olen saanut kokea ja sivusta seurata uuden uhrin narraamista.
Psykopaatti taas voi elää ilman uhria pitkiä aikoja, kunnes osuu sopiva kohdalle. Näin siis sanotaan, ei ole heistä onneksi kokemusta.- dfghjksdgfhjkj
Kostaminen on varmaan yleistä. Se, että toinen ei reagoi, on narsistille inhottavinta. Narsisti haluaa saada reaktion, tavalla tai toisella, ja päästä sanomaan viimeisen sanan. Eikä narsisti helpolla luovuta vaan voi vielä vuosienkin päästä yrittää jotenkin tökkäistä.
Oma kokemus oli, että narsisti alkoi kiusata minulle jollain tavalla tärkeitä/läheisiä ihmisiä kun ei saanut minuun enää otetta. Ainakin pas..aa puhumalla narsisti kovasti yritti kääntää yhteiset tutut ja sukulaiset minua vastaan. Ex-puolisolleen narsisti kostaa kiusaamalla yhteistä lasta. Ex:n on pakko aina lopulta taipua lapsensa takia.
Narsistilla on koko ajan verkot vesillä eli hän haalii ihmisiä elämäänsä harrastusten jne. kautta. Yhteyttä tiivistetään ja vähennetään aina tarpeen tullen, mutta ketää ei päästetä irti ennen kuin on selvää, ettei ko. henkilöstä ole mitään hyötyä. Ja vaikka olisi päästetty irti, narsisti voi yhtäkkiä purjehtia takaisin kuin mitään ei välirikkoa ei olisi ollutkaan, vain koska henkilöstä onkin tullut hyödyllinen.
Eräälle sukulaiselleen narsisti suuttui niin, ettei pitänyt pitkään aikaan mitään yhteyttä. Eräänä päivänä sitten tuli kahville kuin olisi eilen viimeksi käynyt. Syynä oli vain se, että sukulaista taas tarvittiin.
- Haitallinen
Riippuu siitä miten hyödyllinen uhri on. Jos ei mitään hyötyä tai muuten tarpeellinen niin unohtaa.
- Selviämässä
Tämä on juuri näin. Olen elänyt 5 v narsistin kanssa, josta 2,5 v maksanut kaiken, sekä kotona että firmassa. Nyt kun kahden juristin ja useiden ystävien painostuksesta viimein lopetin sen (liittyi myös firman tulojen hoitaminen) niin rakkaus loppui juuri siihen. Aivan varmasti uusi nainen on etsinnässä, heti kun saan avioehdon pitkän prosessin jälkeen hoidettua loppuu avioliitto siihen. Hänelle avioliitto oli yhtä kuin firman tulot. Karvasta mutta totta.
- Keskiviikko
Hän etsii uuden tavan. Pelon luonnin sijaan hän voi teeskennellä hyvätahtoista joka välittää. Tällä pyritään saamaaan uhri takaisin ja lakaisemaan asiat maton allea. Jos hän ei saa niin hän pyrkii kostamaan koska narsistia ei voi haastaa ja uhmata.
Tulee mieleen entinen kerrostalokyttääjä mummu joka toisti aina että hän ei unohda ja iskee takaisin kaiken "vääryyden" häntä kohtaan. Ei tarvittu kuin pieni haistattelu niin hän koki sen vääryytenä vaikka itse pyrki hankkimaan häätöjä koska ei pitänyt jostain asukkaasta.- einarsku
Eiköhän tuo mummo ollut vaan ilkeäluonteinen ihminen.
- Meidänperheessä
Samaa mieltä, Keskiviikko.
Kun minusta ei ole juuri kuulunut, hän alkoi soitella pari kertaa päivässä. Sitten itkut, koska olen ollut hänelle aina niin hyvä.
Perään kutsu upeaan konserttiin, liput hän on jo hommannut.
Kun kävin hänen kanssaan viimeksi lomalla, jolla hän lupautui maksamaan hotellin (matkani maksoin itse) jouduin kamalaan tilanteeseen hotellista lähdettäessä. Yhtäkkiä hän möläytti hotellin respassa, että miten aiot maksaa puolikkaasi, käteisellä vai kortilla?
En voi enää luottaa, jotakin meni pahasti rikki. Näitä juttuja on ollut paljon, tässä vain viimeisimmät. Kysymys on sisaruksesta….
- jakolasku
Minun kohdalla narsisti alkoi syyttämään valheellisesti kaikesta mahdollisesta pahasta. Olin kuulemma katsonut hänen tekemiään töitä *pahansilmällä*. Lopuksi hän uhkaili oikeustoimilla ja kunnianloukkaussyytteillä, vaikka hän itse oli syyllistynyt näihän minuun kohdistuviin julkisiin kunnialoukkauksiin. Siis käänsi kaikki omat teot uhrinsa tekemiksi.
- viilipytty
Vaihtelua varmasti on tyypeistä ja kuviosta riippuen. Oma kokemus on sellainen, että kun olin reagoimatta nassen ja kumppaneiden solvauksiin ja vit*uiluun, päänasse vaati, ettei hänen tarvinnut olla yhtäaikaa töissä kanssani. Työnantaja noudatti tätä, kuten muitakin diivan toiveita tarkasti. Nassen tukipiiri raportoi hänelle sanomiseni ja tekemiseni ja näin kertyneeseen aineistoon liittyen nasse järjesti vuoronvaihtojen yhteydessä rehvakkaita näytöksiä, joissa hän ystävineen halvensi meikäläistä hupaisilla sanakäänteillä. Suhtauduin edelleen tyynesti.
Lopulta nassukan terä alkoi tylsyä. Hän tyytyi pelkkään juoruiluun ja mustamaalaamiseen selkäni takana. Tuli myös uusia työntekijöitä, joiden asioiden sotkeminen työllisti narsistia. Diiva kävi lopulta niin pakkomielteiseksi, ettei uusi pomo ottanut häntä vakavasti. Myös uudet työntekijät näkivät narsistin varsin realistisesti. Tämä viimeinen vaihe ennen eläköitymistä lienee ollut narsistille ikävä. Uskollisimmat ystävät sentään tukivat hänen käsityksiään, vaikka aika ajoi ohi.- jakolasku
Niinpä, on se järkyttävää, että joidenkin ihmisten elämänliikuttajaksi tarvitaan pahuus. Ja tämä leikki jatkuu läpi elämän. Mustamaalataan, valehdellaan ja sotketaan ihmissuhteet. Mitä sillä voitetaan? Kun tavallaan se elämä menee hukkaan koko ajan.
- nasaaline
jakolasku kirjoitti:
Niinpä, on se järkyttävää, että joidenkin ihmisten elämänliikuttajaksi tarvitaan pahuus. Ja tämä leikki jatkuu läpi elämän. Mustamaalataan, valehdellaan ja sotketaan ihmissuhteet. Mitä sillä voitetaan? Kun tavallaan se elämä menee hukkaan koko ajan.
Toisissa suvuissa jo äidinmaidossa imetään kateus ja katkeruus, pahakielisyys lähimmäisistään. Siirtyy mallioppimisen myötä kätevästi jälkikasvulle. Mustamaalaus ja toisten suhteissa härkkiminen, sellainen tytär millainen äiti pitää usein paikkansa.
nasaaline kirjoitti:
Toisissa suvuissa jo äidinmaidossa imetään kateus ja katkeruus, pahakielisyys lähimmäisistään. Siirtyy mallioppimisen myötä kätevästi jälkikasvulle. Mustamaalaus ja toisten suhteissa härkkiminen, sellainen tytär millainen äiti pitää usein paikkansa.
NIih, ehdin jo lukaista tuosta toisesta ketjusta jotain tämän tapaista ennekuin ylläpito poisti kaikki siitä ketjusta kaikki tämän aamuiset kommentit.
Ilmeisesti ny koit asiasi kuitenkin niin tärkeäksi, että halusit sitte tuoda asian esiin tässä toisessakin ketjussa.
Nimimerkkisi on myös tuttu, olet se, jonka puoliso on ollut uskoton ja tämäntapaisia kommentteja on saanut lukea sinulta aiemminkin.
En tiedä kenestä puhut, mutta ainakin kommentteihisi liittyy minun mielestäni hyvinkin nuo mainitsemasi mustamaalaus, katkeruus ja pahakielisyys, joka tuntuu ulottuvan seuraviinkin sukupolviin.- susirumaällötys
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
NIih, ehdin jo lukaista tuosta toisesta ketjusta jotain tämän tapaista ennekuin ylläpito poisti kaikki siitä ketjusta kaikki tämän aamuiset kommentit.
Ilmeisesti ny koit asiasi kuitenkin niin tärkeäksi, että halusit sitte tuoda asian esiin tässä toisessakin ketjussa.
Nimimerkkisi on myös tuttu, olet se, jonka puoliso on ollut uskoton ja tämäntapaisia kommentteja on saanut lukea sinulta aiemminkin.
En tiedä kenestä puhut, mutta ainakin kommentteihisi liittyy minun mielestäni hyvinkin nuo mainitsemasi mustamaalaus, katkeruus ja pahakielisyys, joka tuntuu ulottuvan seuraviinkin sukupolviin.Tosi outoa on vainoharhaisuutesi ja olen pahoilla mielin nyt sinun puolesta. Miten ihmeessä voit aina käsittää asiat nurinpäin? Nuorisoketju kysyisi tässä tilanteessa, että mitä nappeja he oikein käyttävät.
Meillä jokaisella tuntuu olevan aika tärkeitä ne omat kokemukset ja niiden kautta erilaisten asioiden pohdinta, mutta onhan se kummallista, että en saa sitä tehdä, koska olen petetty. Miksi? Mistä voit tietää, millaisia ja miten häiriintyneitä ihmisiä olen kohdannut matkallani, joista osan täytyy olla joko kaksisuuntaisesta mielenhäiriöstä kärsiviä tai sitten narsisteja tai muuten henkisesti sairaita? Juuri noiden asioiden selvittelyn vuoksi olen täällä lukemassa, että mieleni kykenisi ymmärtää, että miten ihminen voi olla toiselle se susi, joka raatelee kaiken kappaleiksi.
Laitan nyt tähän nimimerkiksi susirumaällötys ja se on vain heitto, että suotta pohdit kaikenmaailman nimimerkkejä ja niiden sisältöjä ja teet niistä johtopäätöksiäsi. Vinkiksi voin antaa, että jos tuntuu, että sisälläsi on katkeruutta ja kaunaa, niin passionhedelmä eli kärsimyshedelmämehu tuon apua siihen tilanteeseen. susirumaällötys kirjoitti:
Tosi outoa on vainoharhaisuutesi ja olen pahoilla mielin nyt sinun puolesta. Miten ihmeessä voit aina käsittää asiat nurinpäin? Nuorisoketju kysyisi tässä tilanteessa, että mitä nappeja he oikein käyttävät.
Meillä jokaisella tuntuu olevan aika tärkeitä ne omat kokemukset ja niiden kautta erilaisten asioiden pohdinta, mutta onhan se kummallista, että en saa sitä tehdä, koska olen petetty. Miksi? Mistä voit tietää, millaisia ja miten häiriintyneitä ihmisiä olen kohdannut matkallani, joista osan täytyy olla joko kaksisuuntaisesta mielenhäiriöstä kärsiviä tai sitten narsisteja tai muuten henkisesti sairaita? Juuri noiden asioiden selvittelyn vuoksi olen täällä lukemassa, että mieleni kykenisi ymmärtää, että miten ihminen voi olla toiselle se susi, joka raatelee kaiken kappaleiksi.
Laitan nyt tähän nimimerkiksi susirumaällötys ja se on vain heitto, että suotta pohdit kaikenmaailman nimimerkkejä ja niiden sisältöjä ja teet niistä johtopäätöksiäsi. Vinkiksi voin antaa, että jos tuntuu, että sisälläsi on katkeruutta ja kaunaa, niin passionhedelmä eli kärsimyshedelmämehu tuon apua siihen tilanteeseen.Jahas.
Tosiaan joku nasaali ääntään tunnetuksi tehnyt henkilö on useinkin kommentoinut jotain tuon tapaista, minun kommenttieni perään, vaikka mistään pettämisjutuista ei ole edes puhetta. Kuten ny tuohon typistettyyn ketjuun toisaalla, joka kommentti poistettiin, Tarkalleen ottaen nimimerkki nasaalinen on kommentoinut klo 10.08 tuohon toiseen ketjuun ja kommentin asiasisältö oli sama kuin tässä. Mulla kun on tää rekattu, niin tää kone ilmoittaa kaikki vastaukset , että vaikka viesti poistettiin, niin jälki kuitenkin jää
Mutta joo, kunhan ihmettelin tuota kommenttiasi siltä pohjalta, että kohdistat vihaasi myös seuraaviin sukupolviin. Mitä kyllä kauheesti ihmettelen.
Tarinastasi muistan, että ko. nainen on häiriköinyt sinua, mutta miten hänen tyttärensä ny liittyy teidän kolmiodraamaanne. Vai seuraatko tyttären elämääkin niin tarkasti, että sinlla on kanttia esittää hänestä moista. Vai tarkoitatko että se nainen, jonka kanssa puolisosi petti on se tytär, että tunnet ja tiedät hänen äitinsäkin
Mitä tulee nimmariisi, niin outo ja kummallinen valinta se toki on,
Mutta en tiedä kehen sillä viittaat, itseesikö,? siihen naiseen jonka kanssa puolisosi petti?, hänen tyttäreensä? vaiko hänen äitiinsä?
Minulla ny ei ole tässä sen kummemmin katkeruutta ja kaunaa sen kummemmin ketään ihmistä/ menneisyyttänikään kohtaan.
Äitinkin on kuollut jo 2000 luvun alussa ja olen kiitollinen siitä, että hänenkin elämänsä seestyi ja sai elää monta vuotta hyvää elämää. Niinikään entisen puolisonikin kanssa on ihan ookoo välit ja mitä tulee siihen tyyppiin, niin eipähän häntäkään tule pahemmin enää nykyään muisteltua. Kaiketi hänkin voi hyvin uudessa suhteessaan.- niinhiljaalipuupois
Jahas.
Tosiaan joku nasaali ääntään tunnetuksi tehnyt henkilö on useinkin kommentoinut jotain tuon tapaista, minun kommenttieni perään, vaikka mistään pettämisjutuista ei ole edes puhetta. Kuten ny tuohon typistettyyn ketjuun toisaalla, joka kommentti poistettiin, Tarkalleen ottaen nimimerkki nasaalinen on kommentoinut klo 10.08 tuohon toiseen ketjuun ja kommentin asiasisältö oli sama kuin tässä. Mulla kun on tää rekattu, niin tää kone ilmoittaa kaikki vastaukset , että vaikka viesti poistettiin, niin jälki kuitenkin jää
Mutta joo, kunhan ihmettelin tuota kommenttiasi siltä pohjalta, että kohdistat vihaasi myös seuraaviin sukupolviin. Mitä kyllä kauheesti ihmettelen.
Tarinastasi muistan, että ko. nainen on häiriköinyt sinua, mutta miten hänen tyttärensä ny liittyy teidän kolmiodraamaanne. Vai seuraatko tyttären elämääkin niin tarkasti, että sinlla on kanttia esittää hänestä moista. Vai tarkoitatko että se nainen, jonka kanssa puolisosi petti on se tytär, että tunnet ja tiedät hänen äitinsäkin
Mitä tulee nimmariisi, niin outo ja kummallinen valinta se toki on,
Mutta en tiedä kehen sillä viittaat, itseesikö,? siihen naiseen jonka kanssa puolisosi petti?, hänen tyttäreensä? vaiko hänen äitiinsä?
Minulla ny ei ole tässä sen kummemmin katkeruutta ja kaunaa sen kummemmin ketään ihmistä/ menneisyyttänikään kohtaan.
Äitinkin on kuollut jo 2000 luvun alussa ja olen kiitollinen siitä, että hänenkin elämänsä seestyi ja sai elää monta vuotta hyvää elämää. Niinikään entisen puolisonikin kanssa on ihan ookoo välit ja mitä tulee siihen tyyppiin, niin eipähän häntäkään tule pahemmin enää nykyään muisteltua. Kaiketi hänkin voi hyvin uudessa suhteessaan.En käsitä, mistä nyt kirjoittelet, valitettavasti. Itse kirjoitan kyllä ihan omista kokemuksistani ja omasta elämästä. Tästäkin jää jälki ja jos se yhtään lohduttaa, niin ei tänne mitään salassa voi kirjoittaa, johan aiemmin totesin, että jokainen kirjoitus jättää jäljen. Toisaalta tämä tunnetaan suolipalstana ja mikä se sisältö nyt suolessa on, sitäkin voi pohtia ja sen vakavuutta.
Minussa on esiäitieni ja esi-isieni jälki, valitettavaa, mutta totta. Olen tytär sukupolvien ketjussa, en mikään erillinen poikkeama, toki poisoppinut niistä piirteistä, jotka eivät miellytä. Ja siltikin syvimmässä kriisissä se kaikki pyrkii pintaan. Ei se ole katkeruutta, ei kaunaa menneisyyttäkään kohtaan, vaan yritystä selviytyä pää kasassa loppuun saakka, siis elämän loppuun saakka, ettet sitäkin ymmärrä väärin. Niin lähellä olen ollut loppuani, että siihen kuuluu moninaiset pohdinnat oikeasta ja väärästä, hyvyydestä ja pahuudesta, rakkaudesta ja hyväksikäytöstä, en voi sille mitään, joten yritän siis olla vain hiljaa ja kiltisti, kuten ennen purkauksiani olin. niinhiljaalipuupois kirjoitti:
En käsitä, mistä nyt kirjoittelet, valitettavasti. Itse kirjoitan kyllä ihan omista kokemuksistani ja omasta elämästä. Tästäkin jää jälki ja jos se yhtään lohduttaa, niin ei tänne mitään salassa voi kirjoittaa, johan aiemmin totesin, että jokainen kirjoitus jättää jäljen. Toisaalta tämä tunnetaan suolipalstana ja mikä se sisältö nyt suolessa on, sitäkin voi pohtia ja sen vakavuutta.
Minussa on esiäitieni ja esi-isieni jälki, valitettavaa, mutta totta. Olen tytär sukupolvien ketjussa, en mikään erillinen poikkeama, toki poisoppinut niistä piirteistä, jotka eivät miellytä. Ja siltikin syvimmässä kriisissä se kaikki pyrkii pintaan. Ei se ole katkeruutta, ei kaunaa menneisyyttäkään kohtaan, vaan yritystä selviytyä pää kasassa loppuun saakka, siis elämän loppuun saakka, ettet sitäkin ymmärrä väärin. Niin lähellä olen ollut loppuani, että siihen kuuluu moninaiset pohdinnat oikeasta ja väärästä, hyvyydestä ja pahuudesta, rakkaudesta ja hyväksikäytöstä, en voi sille mitään, joten yritän siis olla vain hiljaa ja kiltisti, kuten ennen purkauksiani olin."En käsitä, mistä nyt kirjoittelet, valitettavasti"
No kommentoin tuota nasaalisen äänen omaavan henkilön kommenttia. Sitten väliin tuli joku susirumaällötys, joka kommentoi vastaustani nasaaliselle ja nyt sitten niin hiljaa pois hiipuva nimerkillä kirjoittava , että ota ny näistä sitten selvää.
En tiedä oletteko kaikki yksi ja sama henkilö vaiko muuten vaan ny haluatte laittaa lusikkanne samaan soppaan.
Mitä tulee alkuperäiseen nasaalin kommenttiin, niin kyllä siitä ainakin kuulsi lävitse kauna ja katkeruus menneisyyttä kohtaan ja tarve mustamaalata ,joka ulottui myös seuraavaan sukupolveen.
Toki asia on eri jos tuo lause "Mustamaalaus ja toisten suhteissa härkkiminen, sellainen tytär millainen äiti pitää usein paikkansa." koskeekin häntä itseään, kuten sinä ny mainitset pohtivasi omalta kannaltasi tähän tapaan. "Olen tytär sukupolvien ketjussa, en mikään erillinen poikkeama, toki poisoppinut niistä piirteistä, jotka eivät miellytä"
Mutta joo, hieman epäselväksi jäi, oliko se äiti vaiko tytär joka toisten suhteissa härkki, että kumpaako hän syytti vaiko molempia.
Itse ny ajattelin asian niin, että nasaalisen kohdalla, että se oli äiti joka härkki, ja paheksuin viittausta tyttäreen jos ja kun tyttärellä ei ole osaa eikä arpaa ko. asiassa.
Totta on että ollaan kaikki jonkun äidin lapsia, oli se äiti ny millainen tahansa, niin sen perusteella ei minun mielestäni pidä alkaa mustamaalaaman seuraavaakin sukupolvea.
Vaikka ulkonäkö/jotkut luonteenpiirteet joiltain osin peritysivätkin, niin vanhempien tekemät virheet eivät periydy.
Muutenkaan jos ihminen tekee jonkun virheen/väärän valinnan, kuten ny vaikkapa minä, olin sellaisessa suhteessa. Niin sekään ei määritä minua kokonaisuudessaan huonoksi ihmiseksi, saati, että minun tekemäni väärän valinnan perusteella tuomittaisiin jopa lapseni huonoiksi ihmisiksi.
Nää on aina sellaisia yksilökohtaisia juttuja, tiedetään kyllä, että esim. ns. huono osaisuus perityy jos sukupolvien ketjussa sellaista on pitkään. Mutta jokaisella siinä ketjussa olevalla on aikuistuessaan mahdollisuus myös valita toisin.
Loppusi toki myös aiheutti hämmennystä, ettei oikein tiedä pitäsikö sanoa jotain vaiko pitäisikö olla sanomatta. Mutta ajattelin ny sitte, että kun ny tänne palstalle syystä tai toisesta tulit, niin oletan, että ymmärrät, että täällä voi saada vastaukseksi vaikka minkälaisia kommentteja.
Joten sanon ny ääneen sen mitä ajattelen, että eikö sinulla ole läheisiä joiden kanssa voisit noita asioita pohtia ja purkaa/käydä läpi mennyttä eläämäsi ja sen tapahtumia ja puhua tunteistasi.
Tilanteessasi se on oikein ja toivottavaakin, omaisillekin hyvä, että asiat selvitetään, ettei jää mitään hampaan koloon/omaisille syyllisyyden taakkaa. Lupa on myös tuntea, itkeä ja raivota ja antaa anteeksi, kun kukaan meistä ny tuskin on täydellinen.
En ymmärrä miksi/kenen vuoksi sinun pitää yrittää olla hiljaa ja kiltisti.- hjhkhkh
"En käsitä, mistä nyt kirjoittelet, valitettavasti"
No kommentoin tuota nasaalisen äänen omaavan henkilön kommenttia. Sitten väliin tuli joku susirumaällötys, joka kommentoi vastaustani nasaaliselle ja nyt sitten niin hiljaa pois hiipuva nimerkillä kirjoittava , että ota ny näistä sitten selvää.
En tiedä oletteko kaikki yksi ja sama henkilö vaiko muuten vaan ny haluatte laittaa lusikkanne samaan soppaan.
Mitä tulee alkuperäiseen nasaalin kommenttiin, niin kyllä siitä ainakin kuulsi lävitse kauna ja katkeruus menneisyyttä kohtaan ja tarve mustamaalata ,joka ulottui myös seuraavaan sukupolveen.
Toki asia on eri jos tuo lause "Mustamaalaus ja toisten suhteissa härkkiminen, sellainen tytär millainen äiti pitää usein paikkansa." koskeekin häntä itseään, kuten sinä ny mainitset pohtivasi omalta kannaltasi tähän tapaan. "Olen tytär sukupolvien ketjussa, en mikään erillinen poikkeama, toki poisoppinut niistä piirteistä, jotka eivät miellytä"
Mutta joo, hieman epäselväksi jäi, oliko se äiti vaiko tytär joka toisten suhteissa härkki, että kumpaako hän syytti vaiko molempia.
Itse ny ajattelin asian niin, että nasaalisen kohdalla, että se oli äiti joka härkki, ja paheksuin viittausta tyttäreen jos ja kun tyttärellä ei ole osaa eikä arpaa ko. asiassa.
Totta on että ollaan kaikki jonkun äidin lapsia, oli se äiti ny millainen tahansa, niin sen perusteella ei minun mielestäni pidä alkaa mustamaalaaman seuraavaakin sukupolvea.
Vaikka ulkonäkö/jotkut luonteenpiirteet joiltain osin peritysivätkin, niin vanhempien tekemät virheet eivät periydy.
Muutenkaan jos ihminen tekee jonkun virheen/väärän valinnan, kuten ny vaikkapa minä, olin sellaisessa suhteessa. Niin sekään ei määritä minua kokonaisuudessaan huonoksi ihmiseksi, saati, että minun tekemäni väärän valinnan perusteella tuomittaisiin jopa lapseni huonoiksi ihmisiksi.
Nää on aina sellaisia yksilökohtaisia juttuja, tiedetään kyllä, että esim. ns. huono osaisuus perityy jos sukupolvien ketjussa sellaista on pitkään. Mutta jokaisella siinä ketjussa olevalla on aikuistuessaan mahdollisuus myös valita toisin.
Loppusi toki myös aiheutti hämmennystä, ettei oikein tiedä pitäsikö sanoa jotain vaiko pitäisikö olla sanomatta. Mutta ajattelin ny sitte, että kun ny tänne palstalle syystä tai toisesta tulit, niin oletan, että ymmärrät, että täällä voi saada vastaukseksi vaikka minkälaisia kommentteja.
Joten sanon ny ääneen sen mitä ajattelen, että eikö sinulla ole läheisiä joiden kanssa voisit noita asioita pohtia ja purkaa/käydä läpi mennyttä eläämäsi ja sen tapahtumia ja puhua tunteistasi.
Tilanteessasi se on oikein ja toivottavaakin, omaisillekin hyvä, että asiat selvitetään, ettei jää mitään hampaan koloon/omaisille syyllisyyden taakkaa. Lupa on myös tuntea, itkeä ja raivota ja antaa anteeksi, kun kukaan meistä ny tuskin on täydellinen.
En ymmärrä miksi/kenen vuoksi sinun pitää yrittää olla hiljaa ja kiltisti.En jaksa nyt lukea selitystäsi enää pitempään, mutta miksi syyttämisteema tulee sinulla niin voimakkaasti esiin. Kuvitteletko, että aina jos jotain kirjoitetaan, niin halutaan syyttää. Jaksoin vain syyttämiskohtaan asti. Miksi muuten itse syyttelet anonyymejä kirjoittajia?
- googleta_gang_stalking
Jotkut narsistit aloittavat mustamaalauskampajan ja värväävät suuren joukon ihmisiä vainoamaan uhria. Sitten kun se vainoaminenkaan ei enää niin hyvin tehoa, niin uhria aletaan myös kiduttamaan modernilla teknologialla.
- lisabella
Otteet kovenee. Narsistihan ei jätä uhriaan ihan helpolla. Mutta tietysti riippuu ihmisestä, on heissäkin eroja, esim. korkeasti koulutettu ja sivistynyt narsisti käyttää erilaisia keinoja kuin joku duunari tai työtön ja joilla voi olla päihteitten kanssakin ongelmia.
Ja sitten jos mikään ei tehoa, niin narsisti etsii nopeasti uuden uhrin, ja tämänkin tekee mieluusti niin, että se entinen uhri näkee ja huomaa, että uusi on kiikarissa. Että sinä siinä olet hylätty, et vois vähempää kiinnostaa.
Narsku voi kyllä iskeä vuosienkin päästä, jos vaan on mahdollisuus.- Ikuisesti_
Ikuisesti. Onneksi löysä ote. Toistaiseksi.
Elämme jännittäviä aikoja. Tovottavasti nyt piirittelisi niitä muita enemmän.
Vuodet eivät narsistille merkitse. Heillä erilainen aikakäsitys kuin muilla.
Onneksi minä sen verran erikoinen ja että käsitän tämän ja olen aina varuillani. Nyt on syytäkin olla. Yrittää... yrittää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2649455IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3056638Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?681594Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61391Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.921225- 1091151
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut721023Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin40852Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus23746MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk311738