Vaimo haluaa avioeron ja minä en?!?

Ei-tulevaisuuttako

Lähes 20v yhteistä elämää takana ja useampikin lapsi.
Reissun jälkeen vaimoni sanoi, että haluaa avioeron. Ei vaan tunne intohimoa minua kohtaan.
Seksielämä on ollut pitkään huonoa ja toinen ei nauti siitä. Silti rakastan vaimoani ja irti päästäminen on todella hankalaa, pystymme vielä keskustelemaan keskenään, eli ei tarvitse tapella.
Kokonaisuudessaan tämä on shokki minulle ja en osaa asiaa kunnolla käsitellä.
Kyllä täytyy sanoa että en tiedä mitä teen, surullinen, onneton ja hukassa olen.
Kaikki asialliset viestit voi auttaa minua eteenpäin.
Kiitoksia etukäteen.
"Onneton"

24

907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Newtonin3laki

      Ensiksi olen pahoillani puolestasi tai itse asiassa teidän molempien puolesta. Käytte läpi ikävää vaihetta, joka ei tule olemaan kivuton ja vailla tunne kuohuja tai kolhuja.

      Toiseksi jos hän eron haluaa, niiin laki on sellainen, että hänelle se annetaan, kunhan tietyt proseduurit on käyty läpi olit itse mitä mieltä tahansa. Siinä mielessä jos ja kun olet itse asiaa vastaan on sinulla käsissä aika huonot kortit ja vaaditaan taitoa pelat niillä oikein. Tämä ei tarkoita, että peli on menetetty vaan se tietää sinulle runsaasti lisä haasteita asian tilan kääntämiseksi toivomallesi tielle. Muista olla rehellinen ja toista kunnioittava, muuten ei ainakaan kiitos lopussa seiso, eli ajattele mitä sanot ettet sano mitä ajattelet (esim. pikaistuksissasi).

      Onneksi intohimo ei ole ainut tunne, joka pitää liittoa kasassa. Neuvoisin miettimään, mitkä ne muut seikat teidän parisuhteessa ovat ja yrittäisin kehittää ja edetä niiden avustuksella. Rehellisellä ja avoimella keskustelulla suhteenne kipupisteitä voisi olla asioita selventävä vaikutus, jos ja vain jos tuohon dialogii kyetään ja yhteistä tahtoa siihen löytyy.

      Lopulta kyseessä saattaa olla esin heikon itsetunnon luoma väärä tulkinta toisen haluista taikka tunteistä sekä niiden esittämisestä. Ainakin meilla vaimo on erittäin herkkä kaikelle sellaiselle, jonka hän voisi alitajuntaisesti tulkita kritiikiksi häntä vastaan ja tästä seuraa sitten ylilyöty vastareaktio, jota hän myöhemmin katuu. Kyseistä ilmiötä voisi kutsua "luullun ymmärrykseksi".

      Eli Newtonin III lakia mukaillen. Jokaista miehen tekoa vastaa aina samansuuruinen tai suurempi naisen vastateko.

      Toivotan onnea jatkoon.

    • Yritäyritä

      Älä roiku, älä nöyristele. Ole vähän viileä. Tee jotain miehistä. Mainitse huolimattomasti, että kai sä sitten pyydät sen hyvännäköisen naapurin kahville, jos vaimo lähtee. Vittuile sen verran, että saat vaimon tunteet pintaan, mutta pysy itse tyynen viileänä => seksiä. Kysy vasta sitten, mitä se ihan oikeasti haluaa. Lisää vapaa-aikaa vai uuden miehen vai elääkö se jossain ihme kuvitelmissa.

    • 74652

      Ero ei ole koskaan helppo. Sanotaan että se kuin ystävä kuolisi ja vaatii samalla lailla surutyön ja aikaa sille. Hienoa että olette puheväleissä. Se on tärkeää kaikkien kannalta, että välit kuitenkin säilyy. Jos sinusta tuntuu ihan ylitsepääsemättömältä niin jokaisessa terveyskeskuksessa on kriisikeskus johon voit mennä juttelemaan. Jos sitten tarvitset apua enemmän niin he ohjaa kyllä sinua eteenpäin. Älä jää yksin murheen kanssa jos tuntuu ettet selviä siitä.

    • tsemppiä2018

      Aluksi eron tuomat mahdolliset muutokset tuntuvat jopa pelottavilta mutta muutoksiin voi itse vaikuttaa .Jos teillä on lapsia pyri pitämään heidät itselläsi ja jos mahdollista jää heidän kanssaan vanhaan kotiin.Noin vuoden kuluttua kun nostalgiset vääristyneet muistot kumppanista ovat hälvenneet huomaat että elämä on mallillaan.Silloin huomaa kuinka huonossa jamassa elämä aikaisemmin oli tyytymättömän ihmisen rinnalla.Etäisyys menneeseen tuo varmuuden ratkaisun oikeellisuuteen.Näin minullekkin kävi.

    • 7878

      Milloin erkanitte toisistanne ja miksi? Eikö asialle voi tehdä mitään? Kysy vaimoltasi onko ajatellut avioeroa jo ennen reissua ja haluaako sitä vieläkin? Millaista seksiä teillä on ollut ennen? Mitä olette puuhastelleet yhdessä? Ja ennen kaikkea mistä puhutte/olette puhuneet yhdessä?

      Luin taannoin umpimähkään kirjaston uutuushyllystä lainaamani kirjan Liliane Moriartyn "Tavalliset pikku pihajuhlat". Vaikka kyseessä on romaani, siinä on todella monia psykologisia ulottuvuuksia muutaman pariskunnan välillä. Käsitellen avioeron mahdollisuutta ja mikä pareja pitää yhdessä, ja miten. Puhutko vaimosi kanssa koskaan tunteistanne, ja kunnioitatte molemmat toisianne?

      Loppu viimein, jos vaimo haluaa eroa, se on hänen viimeinen sanansa, niin ero on tosiasia, joka sinun on vain hyväksyttävä.

    • Elluhalloyb

      Kurjaa...
      Jos monta lasta...
      Saat hirveet elärit...
      Lopeta työt...😀👌😯

      • Niin, että lapsiakin pitäisi rangaista erosta, vai ?


      • yiytf

        "Saat hirveet elärit...
        Lopeta työt."

        Taitaa olla elämä kivempaa silti palkkaa saadessa elareita maksellessa. Työttömän, eläkeläisen tms. täytyy myös osaltaan osallistua lasten elatukseen. Silloin voi olla elo tosi pihiä.


    • naistentyyli

      Kuka käski mennä naimisiin, olen niin hiton tyytyväinen naimattomuuteeni, nykyinen parisuhteeni on hyvä. Naiaet pitää avioliittoa jonain korvikkeena, halutaan näyttää muille kuinka hyvin menee...mies, lapsia, talo, omaisuutta yleensä, vähän aikaa kiinnostaa sitten haetaan eroa.

      • Anonyymi

        Asia on juurikin noin, naisen pitää pääsät naimisiin kun kaverikin avioitui, sitten tulee vaihe kun ei oikein olekkaan mieluisaa kun pitää sitoutua perheeseen ja haluis kuitekin vapautta.


      • Anonyymi

        Todellisuudessa ei se noinkaan ole turha yleistää. Naisia ja miehiä on erilaisia. Toiset muuttuu ajan myötä, toiset ovat ikuisia seikkailijoita, toiset ei aikuistu ja on myös vakaita luonteeltaan joille perhe ja sen hyvinvointi on tärkeintä.


    • Jätetty

      Tsemppiä sinulle. Samassa tilanteessa olleena voin neuvoa, että kannattaa päästää mahdollisimman nopeasti irti, surra kunnolla ja orientoitua sitten tulevaan. On pelkkää itsensä kidutusta toivoa, että toinen muuttaisi mieltään. Elämää on eron jälkeenkin, jopa parempaa, vaikka akuutissa shokissa siihen uskominen onkin vaikeaa. Lapsesi tarvitsevat sinua, pysy vahvana!

    • Anonyymi

      Ja niin siinä sitten kävi, ensin asumuseroon ja vaimo haluaa tarkastella asiaa toisesta vinkkelistä...
      On ollut pitkä syksy ja kevät takana 😣

      • Anonyymi

        Ilmeisesti haluaa kokea, onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella? Onhan näitä tarinoita monenlaisia, onko hänen markkina-arvo minkälainen, tuleeko minkälaisia pettymyksiä jne. Muuttuuko mieli toiseksi, jos kokee pettymyksiä ja oletko sinä kuinka valmis näiden jälkeen palaamaan entiseen? Kuullut kans tarinoita, joissa toinen haluaa palata entiseen, kun huomaakin toisesta hyviä puolia etäältä katsottuna, joita ei huomannut hänessä yhdessä ollessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti haluaa kokea, onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella? Onhan näitä tarinoita monenlaisia, onko hänen markkina-arvo minkälainen, tuleeko minkälaisia pettymyksiä jne. Muuttuuko mieli toiseksi, jos kokee pettymyksiä ja oletko sinä kuinka valmis näiden jälkeen palaamaan entiseen? Kuullut kans tarinoita, joissa toinen haluaa palata entiseen, kun huomaakin toisesta hyviä puolia etäältä katsottuna, joita ei huomannut hänessä yhdessä ollessa?

        Tai nainen huomaa ettei vientiä olekaan kuten alunperin niin ajatteli olevan. Sitten päättääkin "yllättäen" että ehkä emme eroakaan.


    • Anonyymi

      Olen perheellinen mies mutta en naimisissa ja olen tyytyväinen tilaan juuri tuon takia, miks mennä naimisiin kun ei välttämättä rakkaus ja intohimo kestä. Sitten tulee ajatus omaisuuden puolittamisesta, sitä ei ole kun avoliitossa on eron sattuessa, siinäkin hyvä puolensa.

      • Anonyymi

        Avioehto on keksitty avioliittoa varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avioehto on keksitty avioliittoa varten.

        Avioliitto on keskinäinen vapaaehtoinen sopimus jonka voi irtisanoa yksipuolisesti.
        Suosittelen avioehtoa kaikille. Itse tehtiin 25v avioliiton solmimisen jälkeen, joten on yksi epäilyksen- ja kiistanaihe vähemmän jo nyt avioliiton kestäessä. Selvää valmiiksi siltä osin.


      • Anonyymi

        Apua! Etkö ole kuullut uudesta laista? Kyllä vaikuttaa omaisuuden jakoon, jos oltu pidempään yhdessä ja lapsia. Ja avoliittoon ei edes tietysti saa avioehtoa..


    • Anonyymi

      Eipä pidä paikkaansa perheellisen miehen väittämä:
      Pitkään kestäneessä avoliitossa, siis sellaisessa jossa on lapsia ja on asuttu yhdessä vuosia tasinkoa joutuu maksamaan ihan samalla tapaa kuin avioliitossakin.

      Tässä Väestöliiton sivuilta poimittua tekstiä:
      Avoerotilanteissa lakisääteistä suojaa saavat sellaiset avopuolisot, joilla on pitkä avoliitto takana tai yhteinen lapsi. Nämä suojasäännökset sisältyvät avopuolisoiden yhteistalouden purkamista koskevaan lakiin (jäljempänä avoliittolaki).

      Avoliittolakia sovelletaan, jos avopuolisot ovat asuneet yhteistaloudessa vähintään viisi vuotta tai avopuolisoilla on yhteinen lapsi.
      Avoliittolaissa säädetään erotilanteiden varalta erimielisyyksien ratkaisumenetelmä. Jos avopuolisot eivät pääse sovintoon omaisuuden erottelemisesta, he voivat hakea käräjäoikeudelta pesänjakajaa eron jälkeistä omaisuuden erottelua varten.

      Avoliittolain mukaan kodin irtain omaisuus on lähtökohtaisesti avoparin yhteistä omaisuutta.
      Puoliso voi avoliittolain mukaan saada taloudellista hyvitystä. Hyvityksen saaminen on mahdollista, jos avopuoliso on työllään tai omalla varallisuuspanoksellaan auttanut toista avopuolisoa kartuttamaan tai säilyttämään tämän omaisuutta. Oikeus hyvitykseen edellyttää, että omaisuuden erottelu vain omistussuhteiden mukaan johtaisi perusteettoman edun saamiseen toisen kustannuksella... ja juttu jatkuu vielä pitkään.

      Eli kun asut yhdessä jonkun kanssa ja teillä on yhteinen lapsi tai lapsia, niin kusessa olet olitpa avoliitossa tai avioliitossa. Tai sitten onnellisessa parisuhteessa. Sehän on monesti sinusta itsestäsi kiinni, niin metsä vastaa kuin sinne huudat, vai miten se meni :).

    • Anonyymi

      Tsemppiä aloittajalle kyllä sinä selviät ihan varmasti. Niin selvisin minäkin vaikka aikansa ottikin ja lujasti, mutta nyt olen jo toipunut menetyksestäni.

    • Anonyymi

      Kaikkea hyvää aloittajalle. Toivottavasti olet jo kovaa vauhtia toipumassa erosta.

    • Oletko eronnut? Juhla lopullisen avioero-päätöksen päivämäärää toisena syntymäpäivänäsi. Ero ei ole hyvän loppua vaan pahan loppu. Siitä alkaa parantuminen.

      • Anonyymi

        Huh mikä vuosi! Mutta mä selvisin 😀
        On ollut nousuja ja laskuja, painoa lähti melkein viisitoista kiloa ja osa jo tullut hyvin takaisin 😂.
        Tänä kesänä pystyin sanomaan; "avioero oli parasta mitä on tapahtunut mun elämässä pitkään aikaan!" Toki lasten syntymät jne jne on parempaa.
        Asioille kun saa etäisyyttä, niin pystyy katsomaan asioita paremmin.
        Todelliset ystävät /sukulaiset (molemmin puolin) pysyy rinnalla, mutta osa kaikkoaa ja näin on hyvä. Ja ai niin,
        Lapset on selvinnyt asiasta vielä tähän mennessä hyvin ja minun on ollut tapana puhua asioista, niin eipä tarvitse miettiä joskus tulevaisuudessa oisko pitänyt puhua.
        Samoista asioista painiville, kyllä sinäkin siitä selviät!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1809
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1187
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      73
      1083
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      939
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      35
      779
    Aihe