Onko syntisyytensä tunnustaminen kristityn normaalitila?
'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'
20
293
Vastaukset
- siltä.näyttää
Ovatko uskovaiset pirullisempia kuin ateistit?
Tottakai on. Kun tiedostaa ja tunnustaa olevansa syntinen voi pyytää ne anteeksi ja tehdä parannusta.
1. Joh 1
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.- wqsssw
Tottakai jokainen synti kannattaa tunnustaa ja pyytää anteeksi ettei se jää häiritsemään jumalasuhdetta.
Tottakai on. Tai ainakin pitäisi olla-
- Näinseasiaon
Syntien tunnustaminen ainakin pitäisi olla kristitylle normalitila, koska syntiSYYS on kokoaikaista. Välillä ihan omasta kompuroimisesta nousee ajatus että miten syvät juuret ihmisellä voikaan olla syntiin. Se on suorastaan ihmisluonnon ominaisuus, ei pelkkä teko jonka sattaa jättää tekemättä tai tehdä.
Voi jospa synti olisikin vain tekoja, vaan kun ymmärtää että se synti on kuin ehtymätön saastainen lähde joka pursuaa aina esiin vaikka sitä kaivoa kuinka yrittäisi raskailla painoilla sulkea. Kyllä se tekee murheelliseksi. Jos nimittäin on rehellinen itselleen.
Emme me uskovat ole mitään synnin voittajia. Jeesus yksin on synnin vallan voittaja ja tämä vieras vanhurskaus luetaan lahjaksi meidän raukkojen surkimusten päällemme joille se kelpaa uskoa lahjakseen. - Taivastiellä.Vivamossa
Jumala, MINÄ kiitän sinua siitä, etten MINÄ ole sellainen kuin muut ihmiset, syntiset, homot, vääräuskoiset mamut, huorintekijät, liberaalit, luterilaiset, ateistit yms. enkä MINÄ ole niin kuin tämän palstan homo-atet ja liberaali -lutikat. Heidän loppunsa on kauhea. Jumala tuomitsee.
MINÄ olen uudestisyntynyt, koska MINÄ olen tehnyt ratkaisun., MINUSSA ei ole enää syntiä, MINÄ olen pyhä, MINÄ olen hetero. MINUSSA on Pyhä Henki. MINÄ pääsen taivaaseen. MINULLA on pelastusvarmuus, MINÄ en ole syntinen koska Jeesus asuu MINUSSA.torre12 kirjoitti:
No jos täällä on tavallisia uskovia.
Minä olen tavallinen uskova, mutta en rukoile noin. Tavallisia uskoviahan on muuallakin kuin täällä sivustolla kirjoittelemassa. Vaikea on kuvitella, että kovinkaan moni tavallinen uskova noin rukoilisi.
- KiitosJeesus
Veli todistaa väkevästi.
- Eikiitosjeesus
On se uskovaisella helppoa. Voi vapaasti rötöstellä kunhan muistaa pyytää jumalalta eli siis itseltään anteeksi. Siinä ei turhaan tule tunnontuskia eikä moraalikysymykset vaivaa.
- Kalevi.Lehtinen
Ei uskovaisen tarvitse syntejään enää anteeksipyydellä Jumalalta. Jumalahan hoiti asian jo 2000 vuotta sitten. Sehän olisi epäuskoa.
- ArtoTTTeikirjautunut
#On se uskovaisella helppoa. Voi vapaasti rötöstellä kunhan muistaa pyytää jumalalta eli siis itseltään anteeksi. Siinä ei turhaan tule tunnontuskia eikä moraalikysymykset vaivaa. #
Eikö homouskonnossa ole vielä helpompaa, voi vain uskoa että tämä on "synnynnäinen ominaisuus" ja voi tehdä ihan mitä vain ja kaikki on oikeutettua.
- L.Huhta-Jeesus
Jeesus asuu MINUSSA, enkä minä olisi kopioinut sitä gradua muttakun JEESUS pakotti. Se hoki kokoajan että plagioi vaan. Et sää siitä voi kiinni jäärä.
"Onko syntisyytensä tunnustaminen kristityn normaalitila?"
Kyllä, syntisyytensä tunnustaminen on kristityn normaali tila, ja enemmänkin, muuta tilaa ei kristityllä olekaan. Vain syntisyydestään tietoisella ja sen tunnustavalla on Vapahtaja, ja Vapahtajan kautta pelastus!!!- evita-ei.kirj
"Joka rikomuksensa salaa ei menesty, mutta joka ne tunnustaa ja hylkää saa armon."
Kyllä minusta syntien tunnustaminen on uskovan ihan perus asiaa, kuin myös syntien hylkääminen. Sanoihan Jeesuskin syntiselle naiselle," mene, eläkä enää syntiä tee" Synneistä on tehtävä parannus. Parannuksen teko tarkoittaa, ettei enää jatka samalla synnin tekemisen tiellä.- luterilainen
Jo manan majoille mennyt evankelista Kalevi lehtinen opetti kirjoissaan "Löytöretkellä" ja "Rakkautta loppuun asti" niin ettei ratkaisun tehneen uskovaisen tarvinnut enää pyytää syntejään anteeksi Jumalalta. Lehtisen opetuksia vaalivat tänäänkin monet uskovaiset. Tämä näkyy näiden uskovaisten kovuutena ja piittaamattomuutena lähimmäisistään.
- raamatunlukija
Raamatuntutkijatkin ovat eri mieltä siitä puhuuko Paavali Roomalaiskirjeen 7. luvussa kristitystä nykyhetkessä vai ennen kääntymistään. Tämä jakaa myös uskovien mielipiteitä laajasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185473MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192846- 142748
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6052088Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1401897Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701382Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421355Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31148Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4041096Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641077