'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'

mitä.mieltä

Onko syntisyytensä tunnustaminen kristityn normaalitila?

20

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siltä.näyttää

      Ovatko uskovaiset pirullisempia kuin ateistit?

    • Tottakai on. Kun tiedostaa ja tunnustaa olevansa syntinen voi pyytää ne anteeksi ja tehdä parannusta.

      1. Joh 1
      8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
      9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
      10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

      • Missähän sinäkin syntisyytesi tunnustat?


    • wqsssw

      Tottakai jokainen synti kannattaa tunnustaa ja pyytää anteeksi ettei se jää häiritsemään jumalasuhdetta.

    • Tottakai on. Tai ainakin pitäisi olla-

    • Näinseasiaon

      Syntien tunnustaminen ainakin pitäisi olla kristitylle normalitila, koska syntiSYYS on kokoaikaista. Välillä ihan omasta kompuroimisesta nousee ajatus että miten syvät juuret ihmisellä voikaan olla syntiin. Se on suorastaan ihmisluonnon ominaisuus, ei pelkkä teko jonka sattaa jättää tekemättä tai tehdä.

      Voi jospa synti olisikin vain tekoja, vaan kun ymmärtää että se synti on kuin ehtymätön saastainen lähde joka pursuaa aina esiin vaikka sitä kaivoa kuinka yrittäisi raskailla painoilla sulkea. Kyllä se tekee murheelliseksi. Jos nimittäin on rehellinen itselleen.

      Emme me uskovat ole mitään synnin voittajia. Jeesus yksin on synnin vallan voittaja ja tämä vieras vanhurskaus luetaan lahjaksi meidän raukkojen surkimusten päällemme joille se kelpaa uskoa lahjakseen.

    • Taivastiellä.Vivamossa

      Jumala, MINÄ kiitän sinua siitä, etten MINÄ ole sellainen kuin muut ihmiset, syntiset, homot, vääräuskoiset mamut, huorintekijät, liberaalit, luterilaiset, ateistit yms. enkä MINÄ ole niin kuin tämän palstan homo-atet ja liberaali -lutikat. Heidän loppunsa on kauhea. Jumala tuomitsee.

      MINÄ olen uudestisyntynyt, koska MINÄ olen tehnyt ratkaisun., MINUSSA ei ole enää syntiä, MINÄ olen pyhä, MINÄ olen hetero. MINUSSA on Pyhä Henki. MINÄ pääsen taivaaseen. MINULLA on pelastusvarmuus, MINÄ en ole syntinen koska Jeesus asuu MINUSSA.

      • Tämä on tavallisen uskovan rukous.


      • torre12 kirjoitti:

        Tämä on tavallisen uskovan rukous.

        Mistä tiedät?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Mistä tiedät?

        No jos täällä on tavallisia uskovia.


      • torre12 kirjoitti:

        No jos täällä on tavallisia uskovia.

        Minä olen tavallinen uskova, mutta en rukoile noin. Tavallisia uskoviahan on muuallakin kuin täällä sivustolla kirjoittelemassa. Vaikea on kuvitella, että kovinkaan moni tavallinen uskova noin rukoilisi.


      • KiitosJeesus

        Veli todistaa väkevästi.


    • Eikiitosjeesus

      On se uskovaisella helppoa. Voi vapaasti rötöstellä kunhan muistaa pyytää jumalalta eli siis itseltään anteeksi. Siinä ei turhaan tule tunnontuskia eikä moraalikysymykset vaivaa.

      • Kalevi.Lehtinen

        Ei uskovaisen tarvitse syntejään enää anteeksipyydellä Jumalalta. Jumalahan hoiti asian jo 2000 vuotta sitten. Sehän olisi epäuskoa.


      • ArtoTTTeikirjautunut

        #On se uskovaisella helppoa. Voi vapaasti rötöstellä kunhan muistaa pyytää jumalalta eli siis itseltään anteeksi. Siinä ei turhaan tule tunnontuskia eikä moraalikysymykset vaivaa. #


        Eikö homouskonnossa ole vielä helpompaa, voi vain uskoa että tämä on "synnynnäinen ominaisuus" ja voi tehdä ihan mitä vain ja kaikki on oikeutettua.


    • L.Huhta-Jeesus

      Jeesus asuu MINUSSA, enkä minä olisi kopioinut sitä gradua muttakun JEESUS pakotti. Se hoki kokoajan että plagioi vaan. Et sää siitä voi kiinni jäärä.

    • "Onko syntisyytensä tunnustaminen kristityn normaalitila?"

      Kyllä, syntisyytensä tunnustaminen on kristityn normaali tila, ja enemmänkin, muuta tilaa ei kristityllä olekaan. Vain syntisyydestään tietoisella ja sen tunnustavalla on Vapahtaja, ja Vapahtajan kautta pelastus!!!

    • evita-ei.kirj

      "Joka rikomuksensa salaa ei menesty, mutta joka ne tunnustaa ja hylkää saa armon."
      Kyllä minusta syntien tunnustaminen on uskovan ihan perus asiaa, kuin myös syntien hylkääminen. Sanoihan Jeesuskin syntiselle naiselle," mene, eläkä enää syntiä tee" Synneistä on tehtävä parannus. Parannuksen teko tarkoittaa, ettei enää jatka samalla synnin tekemisen tiellä.

      • luterilainen

        Jo manan majoille mennyt evankelista Kalevi lehtinen opetti kirjoissaan "Löytöretkellä" ja "Rakkautta loppuun asti" niin ettei ratkaisun tehneen uskovaisen tarvinnut enää pyytää syntejään anteeksi Jumalalta. Lehtisen opetuksia vaalivat tänäänkin monet uskovaiset. Tämä näkyy näiden uskovaisten kovuutena ja piittaamattomuutena lähimmäisistään.


    • raamatunlukija

      Raamatuntutkijatkin ovat eri mieltä siitä puhuuko Paavali Roomalaiskirjeen 7. luvussa kristitystä nykyhetkessä vai ennen kääntymistään. Tämä jakaa myös uskovien mielipiteitä laajasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1734
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1088
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1045
    5. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      984
    6. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      55
      950
    7. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      863
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      822
    9. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      814
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      813
    Aihe