Laillistetaanko kannabis lopulta Suomessakin?

https://yle.fi/uutiset/3-10382477

Kyllähän tuosta kannabiksesta on ollut paljon artikkeleja viime aikoina. Tuostakin voi rivien välistä joku jo alkaa jotain johtopäätöksiä vetämään ainakin varovasti.

Miten tämä kannabis liittyy sinkut palstaan? Paljonkin - kyllä minä itse muistan peruskoulussa kun jotkut leveili kannabiksella. Minä sen sijaan päätin olla kiltti ja kunnollinen enkä tietenkään lähtenyt mukaan.

Jos kannabis laillistetaan, tulee AIVAN VARMASTI lisää haastetta nimenomaan kilteille ja kunnollisille - miten he pärjäävät sosiaalisessa elämässä ja saavat tarpeeksi hyväksyntää, jotta onnnistuisivat pokaamaan naisia edes kohtuu helposti.

Itse siis lähtökohtaisesti pidän nykyistä lainsäädäntöä edullisempana nimenomaan kilteille ja kunnollisille - kiltit ja kunnolliset harvemmin käyttävät edes alkoholia liikaa ja eiköhän kilteissä ja kunnollisissa ole myös helpommin taipumusta totaali kieltoon alkoholista.

39

707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pössyttelijöitä on ollut aina ja tulee olemaan..en usko että laillistaminen muuttaa kovin paljon asioita paitsi että voit ostaa sitä helpommin. Haluaisin kuitenkin sanoa että on harhaluulo että kannabis ei aiheuta mitään terveysongelmia. Kokemuksia on..

      • Tämä palsta on anonyymi, joten täällä voi olla varmaan helpompi avautuakin "huonosta" elämästä.

        Niin, kuten aikaisemminkin sanoin tänään yhdessä toisessa keskustelussa, että itsellä ei ole ollut koskaan mitään kokeiluja laittomista aineista. Alkoholi on ainoa nautintoaine, jota käytän jonkin verran.


      • 4235523t24234131

        Silti vähemmän kuin viina.


      • 4235523t24234131 kirjoitti:

        Silti vähemmän kuin viina.

        Riippuu..joidenkin pää ei kestä bumia yhtään. Se mitä sä tosta vihreestä saat on enemmän psyykkisiä juttuja, kannabispsykoosi on ihan oikea juttu. Mä onneks sain "vaan" paniikkihäiriön. Monet ei tietty saa mitään mutta kannattaa pitää noi mielessä.


      • "Pössyttelijöitä on ollut aina ja tulee olemaan..en usko että laillistaminen muuttaa kovin paljon asioita paitsi että voit ostaa sitä helpommin. "

        Tämän kysymyksen esitin tässä keskusteluketjussa Palstamäellekin, mutta kysyn sultakin: miten näkisit laillistamisen vaikutuksen nimenomaan sosiaaliseen hyväksyttävyyteen, koska puhuin tuossa alussa kilteistä ja kunnollisista, jotka harvemmin ovat kiinnostuneita erilaisista nautintoaineista oli ne sitten laillisia tai laittomia.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        "Pössyttelijöitä on ollut aina ja tulee olemaan..en usko että laillistaminen muuttaa kovin paljon asioita paitsi että voit ostaa sitä helpommin. "

        Tämän kysymyksen esitin tässä keskusteluketjussa Palstamäellekin, mutta kysyn sultakin: miten näkisit laillistamisen vaikutuksen nimenomaan sosiaaliseen hyväksyttävyyteen, koska puhuin tuossa alussa kilteistä ja kunnollisista, jotka harvemmin ovat kiinnostuneita erilaisista nautintoaineista oli ne sitten laillisia tai laittomia.

        Varmaan sunnuntai pää mutta mä en oikein tajunnut tätä ^-^ Kuule,niinkun mä sanoin,pössyttelijöitä on ollut AINA..kuin myöskin kilttejä miehiä. mikään ei oikeastaan tule muuttumaan paitsi että ne,jotka polttaa saa sitä helpommin,itse tilanne pysyy melko samana. me thinks..
        ei ne naiset,sanotaan..tavikset,ole sen kiinnostuneempia pössyttelijöistä kuin aikaisemminkaan. Tietty jos jahtaa jotain teinareita tai vähän yli voi olla innoissaan,sillonhan yleensä ekat kokeilut tehdään.


      • peppupupu kirjoitti:

        Varmaan sunnuntai pää mutta mä en oikein tajunnut tätä ^-^ Kuule,niinkun mä sanoin,pössyttelijöitä on ollut AINA..kuin myöskin kilttejä miehiä. mikään ei oikeastaan tule muuttumaan paitsi että ne,jotka polttaa saa sitä helpommin,itse tilanne pysyy melko samana. me thinks..
        ei ne naiset,sanotaan..tavikset,ole sen kiinnostuneempia pössyttelijöistä kuin aikaisemminkaan. Tietty jos jahtaa jotain teinareita tai vähän yli voi olla innoissaan,sillonhan yleensä ekat kokeilut tehdään.

        Kyllä kai tuolla laillistamisella nyt jotain vaikutuksia luulis olevan siihen kuinka hyväksyttävänä pössyttelyä noin yleisesti ottaen pidetään.


    • pitkätukka-68

      Onneks mun ei tarvi edes yrittää teeskennellä olevani kiltti saatikka kunnollinen.

      • Onko tungetteleva kysymys, mutta oletko käyttänyt?


      • pitkätukka-68
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Onko tungetteleva kysymys, mutta oletko käyttänyt?

        Viimeks viime viikolla. Aika harvinaista mun käyttöni kuitenkin on. Alkoholia menee sitäkin enemmän.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        Viimeks viime viikolla. Aika harvinaista mun käyttöni kuitenkin on. Alkoholia menee sitäkin enemmän.

        En haluaisi kysyä liian tungettelevia, mutta kiinnostaa, oletko saanut tuomion kannabiksen käytöstä?


      • pitkätukka-68
        todellavaikeeta kirjoitti:

        En haluaisi kysyä liian tungettelevia, mutta kiinnostaa, oletko saanut tuomion kannabiksen käytöstä?

        En. Olen toki polttanut kannabista linnassa. Muutakin olisi ollut tarjolla, mutta ei sellaset mua kiinnosta.

        Oikeasti nautin sielläolosta sikäli, että tuli oltua (lähes) aina selvinpäin.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        En. Olen toki polttanut kannabista linnassa. Muutakin olisi ollut tarjolla, mutta ei sellaset mua kiinnosta.

        Oikeasti nautin sielläolosta sikäli, että tuli oltua (lähes) aina selvinpäin.

        Sä näytät olevan avoin, joten onko rikoksesi ollut vakava vai jollain tavoin vähemmän vakava?

        Mä lähden siitä, että me ollaan Suomessa, jossa ei ole kuolemanrangaistusta, jolloin uusi mahdollisuus, kun on suorittanut vankilan ja vapautunut. Tietenkinhän lähtökohta, että elää sen jälkeen kunnollisesti.


    • viisvee

      pähteiden asijan tuntia sanoi noin 8 vuotta sitten tveessä miten tupakista halutaan eroon jotta jäisi tilaa kovenmille aineille,

      • Mitäsitten

        Oliko "päihteiden asiantuntija" käyttäjä vai aiheen parissa työskentelevä?


      • viisvee

        tiedä sitten mutta vanhenpi mies oli, yksi sukulainen on terveyden alalla työssä niin hänkin tietoinen samasta asijasta,


    • Ananias.Palstamäki

      Pössyttely on aika yleistä, luulisin että sitä tekevät kaikki joita touhu kiinnostaa eikä sen vapauttaminen näin ollen lisäisi käyttöä oleellisesti.

      Aihe ei koske minua millään muotoa, mulle on yhdentekevää sallitaanko kannabis vai ei.

      • Mitä nyt jostain muistan lukeneeni, että kannabiksen käyttö olisi kuitenkin aika harvinaista.


      • Ananias.Palstamäki
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Mitä nyt jostain muistan lukeneeni, että kannabiksen käyttö olisi kuitenkin aika harvinaista.

        Ei se mainstreamia ole, mutta kaikki potentiaaliset käyttäjät pössyttelevät.


      • "Aihe ei koske minua millään muotoa, mulle on yhdentekevää sallitaanko kannabis vai ei."

        Toisaalta tässä tulee se kysymys, onko se sosiaalisesti kuinka hyväksyttävää? Mitä seuraa laillistamisesta esimerkiksi kilteille ja kunnollisille, jotka eivät käytä parhaimmassa tapauksessa mitään nautintoaineita eivät edes alkoholia?


    • pitkätukka-68

      Suomessa ei koskaan tulla laillistamaan kannabista. Vähitellen siitä kuitenkin tulee ei-rankaistava.

      Tupakoinnista sen sijaan saattaakin tulla kiellettyä.

      • näemme-lobbausta-politii

        Nii ellei joku näe suunnatonta rikastumisen mahdollisuutta niin kuin Veikkauksen johto. Joku haluaa olla verorahoilla palkattuna päättämässä ja nostamassa suuria palkkioita. Lobataan ja kielletään muiden rahastus markkinoilta, jotta lobbaajan sisäverkosto ainoastaan hyötyy. Valtion monopoli (ei se yksityistäminenkään ole ok).

        Perustellaan:
        terveys, veroraha, alkoholiin verranto, lisää työpaikkoja, vanhustenhyvivointi, lääkebisnes, tutkimus, uusilla käyttökeinoilla ja markkinoilla. Suomesta johtava maa.


    • nainennn

      En ole koskaan maistanut tupakkaa ja olen absolutisti. Olen sinkku omasta tahdostani.

    • 354yt434erwer2r2

      Olisihan se parempi jos kaikki huumeet olisivat laillisia, tai vaikka kortilla, niin ei mopopojat ym. kriminaalipellet tienaisi myymällä.

    • Kaisanoasaa

      Vidun kurrpa kun poisti mun viesti. Sanoin ettei varmana laillisteta koska sitten haisee joka paikka. Vankilaan kaikki huumeiden käyttäjät iäksi.

      • Mun lähtökohta ätmeille on se, että ilman mitään nautintoaineita voi oppia pokaamaan naisia. Ei siihen tarvita edes alkoholia ollenkaan.


    • Ei laillisteta...Suomi on holhousvaltio, joten miten joku voi edes elätellä moista ajatusta..
      Eihän täällä suvaita bordellejakaan, vaikka siinä valtio menettää isot verotulot...Kuitenkin tässä maassa huorataan, joten se olis se ja sama.
      Päinvastoin tupakkaakin ollaan kitkemässä....Se toki ihan hyvä juttu.

      • Hei,täällä pistetään e savuke bänniin voi jumatsukka..se on pahin kaikista,kannabis voi päästä jopa läpi haha:D vapettajana pikkasen vitutti..samaa mieltä bordelleista,suomessa on todella paljon prostituutiota..mutta ei yhtään bordellia,ei nähtävästi kiinnosta extra tulot.


      • peppupupu kirjoitti:

        Hei,täällä pistetään e savuke bänniin voi jumatsukka..se on pahin kaikista,kannabis voi päästä jopa läpi haha:D vapettajana pikkasen vitutti..samaa mieltä bordelleista,suomessa on todella paljon prostituutiota..mutta ei yhtään bordellia,ei nähtävästi kiinnosta extra tulot.

        Itse olen aina halunnut kokeilla kannabista, mutta kun en tunne ketään pössyttelijää, niin mistäpä sitä saisi kokeiltavakseen...Taitaa tuo jäädä kokeilematta tämän elämän aikana..

        Sepä se kun meillä on liikaa uskovaisia sun muita pellehermanneja siellä päättävissä elimissä mielistelemässä joka suuntaan, niin se on juuri tuota ideologista paskaa järkiajattelun sijaan....Siinä menetetään isot verotulot...Saksassa ollaan fiksumpia tämän suhteen.

        Äänestäkää edes persuja jumalauta niin menee edes maahanmuutto kysymykset ja ulkomaanapu -rahat johonku hyödyllisempään käyttöön.

        Sipiläki ihan hupi ukko....Sanoi, et toivoisi Suomeen 3kertaisen määrän nykyseen nähen maahanmuuttoa ja haluaisi lisätä ulkomaanapua...


      • CamelBoots kirjoitti:

        Itse olen aina halunnut kokeilla kannabista, mutta kun en tunne ketään pössyttelijää, niin mistäpä sitä saisi kokeiltavakseen...Taitaa tuo jäädä kokeilematta tämän elämän aikana..

        Sepä se kun meillä on liikaa uskovaisia sun muita pellehermanneja siellä päättävissä elimissä mielistelemässä joka suuntaan, niin se on juuri tuota ideologista paskaa järkiajattelun sijaan....Siinä menetetään isot verotulot...Saksassa ollaan fiksumpia tämän suhteen.

        Äänestäkää edes persuja jumalauta niin menee edes maahanmuutto kysymykset ja ulkomaanapu -rahat johonku hyödyllisempään käyttöön.

        Sipiläki ihan hupi ukko....Sanoi, et toivoisi Suomeen 3kertaisen määrän nykyseen nähen maahanmuuttoa ja haluaisi lisätä ulkomaanapua...

        .. Kepu(kin) hamuaa tiloille halpaa työvoimaa Kanttis VeronMaksajien Piikkiin jne.. ;P

        .. OpportuNistisia NarsuMarsuja.. Niin kuin monet muutkin.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Kepu(kin) hamuaa tiloille halpaa työvoimaa Kanttis VeronMaksajien Piikkiin jne.. ;P

        .. OpportuNistisia NarsuMarsuja.. Niin kuin monet muutkin.. ;P

        No sekin....Ja sitten kun se on uskovainen, niin ajattelutapa on se, et kun autamma ja jaamma rahaa jokapuolelle Robinhoodin tapaan, niin hän pääsee taivaaseen kuoleman jälkeen..

        Se mitä Suomen valtio tarvitsee, niin on itsekkyyttä....Sitä se tarvitsee. Pitäisi keskittyä Suomalaisiin...Muut pärjätköön omillaan.
        Mikäli olisin Suomen keisari, jolla valta päättää asioista , niin näkisimme todella isoja linjanvetoja ja muutoksia asioissa. Monissa asioissa.


    • Jarmo420
    • ruohoo

      kasvihuoneyrittäjät rupee varmaan lääkeruhoo kasvattamaan.sais varmaan ihan hyvän katteen tuloilleen.joo.????

    • Anonyymi

      Tupakat lukkojen takana kaupassa ja huumeet esillä jokapaikassa... Jep, jep...

    • Anonyymi

      Miksi se tarvii laillistaa vapaan liikkuvuuden euroopassa joka ikisessä kolkassa?

      Jos ihmiset haluavat käyttää kannabista ihan välttämättä menkööt sellaisiin yhteiskuntiin joissa se on mahdollista laillisesti.

      Suomessa on vastikkeeton ja höveli sosiaaliturva ja sen takia täältä ei haluta lähteä pois. Nyt nämä vatipäät haluavat sitten kiskoa huumausaineita valtion piikkiin, aivan kirjaimellisesti. Koska suomessa on niin korkeatasoinen ja antelias sosiaaliturva pitää ainakin minun mielestäni karsia sellaisia asioita jotka passivoivat ihmisen.

      Kannabis ei kuulu suomeen. Sen ei tarvi kuulua suomeen ja ne jotka ovat eri mieltä löytävät maailmasta kymmeniä parempia paikkoja olla ja elää. Tehköön arvovalinnan sosiaaliturvan ja huumeiden vapaan saatavuuden välillä, yhteiskunnan tehtävä ei voi olla fasilioida huumeidenkäyttöä.

      • Olen samaa mieltä vastuun ja vapauden suhteesta. Olisin periaatteessa hyvin mielelläni kannattamassa kaikenlaisia vapauksia. Mutta kun tässä maassa vastuu melkein kaikesta on yhteiskunnalla eikä ihmisillä itsellään, niin sitten niitä on pakko holhota suurimpien vahinkojen välttämiseksi. Niin että sitten jos käyt kaupassa ennen aamuyhdeksää tai iltaysin jälkeen, niin et voi ostaa olutta:)


    • Anonyymi

      Uutisissa oli että höperyysaine eli kokaiini lisääntynyt paljon.

    • Anonyymi

      "Laillistetaanko kannabis lopulta Suomessakin?"

      Ihan ilmeistä ett ainakin Vihreät ajaa asiaa, ja osa muistakin hallituspuolueista; Onhan niiden käyttöä tulleet kokeilleeksikin, mikäli lehtikirjoituksiin ja yleisönosastoihin on uskomista. Mä kyllä uskon vakaastikin ett valitettavasti; asianlaita todellakin on näin.

      Ensin se on kokeilua, satunnaista "pössyttelyä", kuten "napanderi" silloin-tällöin!
      Viina johtaa lopulta kohtuuttomaan käyttöön, useampienkin kohdalla -> alkoholismiin. Kannabis tuotteet, aina vaan voimakkaidenpain huumausaineiden käyttöön. Siihen meillä kansakuntana ei todellakaan ole varaa. Sillä terveydenhuoltomme on jo nyt vaikeuksissa, ja Suomi on valtio jossa yhteiskunta hoitaa huonosti voivat yksilönsä... yleensä.

      Tälläkin hetkellä meillä on alkoholisteista tarpeeksi kuluja, siihen päälle vielä tämän hetkiset huumehörhöt ja vankiloissa istuvat käyttäjät. Kyllä tämä syrjäytyneiden porukka jo saa riittää. Yhtään ainutta lisävelvoite hoidettavaa; ei enää tarvita!

      Ne poliitikot jotka aikovat itsensä täysin rappiolle saattaa; pitäkööt huolta myös itsestään. Heidän huumeongelmiaan ei enää pidä työtätekevän kansan harteille laskea!
      Toisin sanoen pankoot taskuihinsa nyt kahmimiaan rahoja, pahojen päivien varalle!
      trollikka

    • Anonyymi

      höperyysaine kokaiini, niin varmasti menee jos sellaista laitettaan paikallispuuduksessa suoniin jotain kokaiinijohdannaisjuttuakin, tulee höperyys olo vähäksi aikaa

      Kuin joku elokuva Wolf of Wall Steer jossa Leonard Capria, sitten mönkii lattialla kuin vauva ryömii ja tuhoaa Laamrghini-autonkin Countachin

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe