meinaa tulla aina liikaa hiilareita

ekaakertaava

Oon nyt yrittänyt viikon olla vähillä hiilareita. Parasta olisi, jos saisin hiilarit pysymään alle 10g / päivä, mutta ainakin alle 20g / päivä. Oon käyttänyt Finelin ruokapäiväkirjaa, ja aina meinaa hiilarit vain tulla täyteen.

Tänään olen syönyt kasan kanamunia ja avokadoa. Ajattelin, jos illalla tekisi kanawokki niin, että maustamattomia fileesuikaleita ja 600g valmissalaattisekoitusta. Nyt tulinkin siihen tulokseen, että eipä pysty laittamaan niin paljon, kasviksia, koska hiilarit nouseat 26 grammaan kun sekoitus sisältää porkkanaa.

On kyllä todella rajoittavaa ja vaikeaa saada pidettyä hiilarit matalalla. Oon kyllä miettinyt sitä, että jos käyn päivittäin esim. tunnin lenkillä, niin palaisko ne hiilarit siinä eivätkä tuhoaisi ketoosia, jos syön ne ennen lenkkiä?

78

2267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 78_kg

      Mulla on hiilarit 200g tuolla puolen päivittäin ja painoa hiljakseen laskee.

      • JoopatiJoopa

        Sama homma.

        Paino laskee vaikka syön 250g hiilareita päivässä.


    • hpv27

      Nutrauksessa mennään ketoosiin vaikka päivän ruuassa on 100 g hiilihydraattia ja 100 g proteiinia.

    • ekaakertaa

      Juu, kyllä sen oikeastaaan tiesinkin, että myös korkeammilla hiilareille voi olla ketoosissa. Tietenkin energiamäärä ratkaisee laihduttamisen suhteen, ja vaikka pelkillä hiilareillakin voi laihtua jos määrät ovat sopivat.

      Luin eräästä kokeesta (jos tuo nyt on oikeasti totta), jossa joku oli syönyt enemmän kaloreita matalilla hiilareilla. Jotenkin siitä sain innostusta yrittää saada ketoja enemmän plussalle (mulla on ketotikkuja, joista olen päätellyt ketoosin tason, ja se on jotain 2). Mutta tämä oli se jonkun tekemät testi:
      https://www.dietdoctor.com/what-happens-if-you-eat-5800-calories-daily-on-an-lchf-diet

      Oon itse jossain vaiheessa laihduttanut nutrileteille, ja silloinkin kyllä olin ketoosissa ja paino tippui. Se oli tosi oikeastaan tosi helppoa ja olin ihan koukussa joihinkin keittoihin. Nyt kuitenkin ajattelin koittaa, kuinka tämä vähähiilarinen toimisi minulle.

      • 22224

        Miksi ihmeessä pitää pistää hiilihydraatit 20 kymmeneen,kun ne ennen on ollut 400-500.Itse olen järkevämmän laihduttamisen kannalla.Itselläni ei paino laske ollenkaan,rasvapaino muuttuu vain lihaspainoksi,proteenipitoisella ruokavaliolla.Näytän koko ajan laihemmalta,vaatekoko pienentyy hyvin hitaasti.Lihas kuluttaa kolme kertaa enemmän kaloreita,kuin läski.Sopivat arvot on kalorit 1900 rasva 60g hiilihydraatti 200 proteeni 80g(hiilihydraatit pitää olla suuremmaksi osaksi hyvistä lähteistä)

        Nyt oli tv ohjelma jossa sokeritautiin sairastuneista osa parantui tällä ruokavaliolla,ja osalla arvot parantuivat.
        Hiilihydraatit 40%
        rasvat 30%
        proteeni 30%


      • hpv27

        Dietdoctoriin ei kannata luottaa. Tiukalla karppauksella paino laskee nopeasti mutta myös lihasmassaa menetetään reilusti eikä sillä jaksa liikkua. Ihminen kuluttaa päivässä noin 150 g glukoosia. Jollei sitä saada ravinnosta niin osa tuosta korvataan ketoaineilla mutta tarve on silti yli 100 g päivässä. Puuttuva glukoosi tehdään sitten proteiinista.


      • 22224
        22224 kirjoitti:

        Miksi ihmeessä pitää pistää hiilihydraatit 20 kymmeneen,kun ne ennen on ollut 400-500.Itse olen järkevämmän laihduttamisen kannalla.Itselläni ei paino laske ollenkaan,rasvapaino muuttuu vain lihaspainoksi,proteenipitoisella ruokavaliolla.Näytän koko ajan laihemmalta,vaatekoko pienentyy hyvin hitaasti.Lihas kuluttaa kolme kertaa enemmän kaloreita,kuin läski.Sopivat arvot on kalorit 1900 rasva 60g hiilihydraatti 200 proteeni 80g(hiilihydraatit pitää olla suuremmaksi osaksi hyvistä lähteistä)

        Nyt oli tv ohjelma jossa sokeritautiin sairastuneista osa parantui tällä ruokavaliolla,ja osalla arvot parantuivat.
        Hiilihydraatit 40%
        rasvat 30%
        proteeni 30%

        Tämä ohjelma tuli jimi kanavalla,ohjelmassa syömällä terveeksi.Siinä oli koeryhmä jotka söivät kolme pussiruokapirtelöä kolme 200 kalorin annosta päivässä ja lisäksi jotain muutakin yht 800 kal.ja toinen ryhmä terveellistä lihakasvisruokaa 1600 kal pv.Isommilla kaloreilla koehenkilöt jotka söivät terveellistä kasvisruokaa tunsivat olonsa paremmaksi,kuin pussiruokaa syövät.

        Itse en karppaa,vaan noudatan terveellistä liha,kala kasvisruokavalioa.


      • OmaKokemusOnTämä
        22224 kirjoitti:

        Miksi ihmeessä pitää pistää hiilihydraatit 20 kymmeneen,kun ne ennen on ollut 400-500.Itse olen järkevämmän laihduttamisen kannalla.Itselläni ei paino laske ollenkaan,rasvapaino muuttuu vain lihaspainoksi,proteenipitoisella ruokavaliolla.Näytän koko ajan laihemmalta,vaatekoko pienentyy hyvin hitaasti.Lihas kuluttaa kolme kertaa enemmän kaloreita,kuin läski.Sopivat arvot on kalorit 1900 rasva 60g hiilihydraatti 200 proteeni 80g(hiilihydraatit pitää olla suuremmaksi osaksi hyvistä lähteistä)

        Nyt oli tv ohjelma jossa sokeritautiin sairastuneista osa parantui tällä ruokavaliolla,ja osalla arvot parantuivat.
        Hiilihydraatit 40%
        rasvat 30%
        proteeni 30%

        "Sopivat arvot on kalorit 1900 rasva 60g hiilihydraatti 200 proteeni 80g"

        Noista hiilareista, rasvasta ja proteiinista tulee noilla määrillä noin 1700kcal.
        Ilmeisesti se puuttuva 200kcal otetaan alkoholista :)

        Itse kun söin tuon verran (eli vähän), ja harrastin vielä liikuntaakin, painoa lähti kuukaudessa 2,3 kg. Tuo vaatii kyllä asiaan paneutumista ja pientä kärsimistäkin, etenkin jos olet työelämässä, homma on heti vaikeampaa.

        Olen päätynyt tavoitteeseen kilo / kuukausi tai sitten jos on rankempaa työelämässä, nollalinja. No, pudotettavaa ei ole kuin 10 kiloa, joten ei tässä mikään kiire ole.


      • veijo6309863
        hpv27 kirjoitti:

        Dietdoctoriin ei kannata luottaa. Tiukalla karppauksella paino laskee nopeasti mutta myös lihasmassaa menetetään reilusti eikä sillä jaksa liikkua. Ihminen kuluttaa päivässä noin 150 g glukoosia. Jollei sitä saada ravinnosta niin osa tuosta korvataan ketoaineilla mutta tarve on silti yli 100 g päivässä. Puuttuva glukoosi tehdään sitten proteiinista.

        hpv

        "Dietdoctoriin ei kannata luottaa. "

        On aivan sama luotatko sinä vai et-kyseessä on maailman suurin VHH-sivu jota julkaistaan ympäri maailman englanniksi-espanjaksi ja ruotsiksi, ohjeita löytyy monella kymmenellä kielellä.

        Sinä voit kaikessa rauhassa hakea "tietosi" kylän kioskilta.


    • yksinkert-älä-uskoMainok

      Kroppa osaa pitää balanssin ellet sitten syö hyvin niukasti tai erittäin suurissa määrissä jotain tiettyä. Rasva on energian varastointia ei muuta, jos rasva haittaa vähennä energian saantia. Pidä netto saanti negatiivisena vähentääksesi rasvan varastoitumista/saantia/lihavoitumista.

    • 3545354

      Hiilareiden laskeminen mielestäni turhaa. Ihmisen kroppa ja ruoansulatus on luotu metsästäjä-keräilijä tyyppiselle ihmiselle eli toisin sanoen liha-kala-kasvis-hedelmä-marja dieetille. Ihminen ollut tällainen satoja tuhansia vuosia, maanviljely ja sokeriteollisuus (=pahimmat hiilarit) tullut mukan vasta viimeisten muutaman tuhannen vuoden aikana ja tämä on epäluonnollista ihmisen kropalle.

      Riittää hyvin jos ajattelee mitä metsästäjä-keräilijä söisi eli mitä sieltä metsästä voisi löytyä. Lihaa, marjoja, kasviksia, hedelmiä jne.

      Paras esimerkki on metsästäjä-keräilijä alkuperäiskansat missä ei esiintynyt ylipainoa, sairauksia jne. Kuoltiin joko vanhuuteen tai onnettomuuksiin. Ihmiset lihaksikkaita, täydelliset hampaat jne kunnes länsimaat toi viljat ja sokerit. Australian aboriginaalit hyvä esimerkki tästä eivätkä he mitään hiilareita laskeneet, eivät vain syöneet viljatuotteita, sokeria, riisiä ja vastaavaa korkeahiilarista ruokaa.

      En sanoisi että minkään kasvisten tai hedelmien hiilareita tarvii laskea kunhan viljatuotteita, sokeria, riisiä jne välttää.

      • hpv27

        Luonnosta löytyy kyllä paljon myös hiilihydraattia. Rasvaa on sitten hyvin vähän.

        Viljan viljelyn historia on noin 20 000 vuotta vanhaa. Ongelmia ei ollut ennenkuin viljaa ruvettiin puhdistamaan reilu 100 vuotta sitten ja samalla ihmisten ruokavalioon tuli ensimmäistä kertaa runsas määrä eläinrasvaa. Myös sokerin käyttö yleistyi. 1970 suomalaiset kuluttivat 37 kg maitorasvaa per vuosi ja asukas. Sokeria meni 50 kg. Seuraukset tunnetaan.


      • 3545354
        hpv27 kirjoitti:

        Luonnosta löytyy kyllä paljon myös hiilihydraattia. Rasvaa on sitten hyvin vähän.

        Viljan viljelyn historia on noin 20 000 vuotta vanhaa. Ongelmia ei ollut ennenkuin viljaa ruvettiin puhdistamaan reilu 100 vuotta sitten ja samalla ihmisten ruokavalioon tuli ensimmäistä kertaa runsas määrä eläinrasvaa. Myös sokerin käyttö yleistyi. 1970 suomalaiset kuluttivat 37 kg maitorasvaa per vuosi ja asukas. Sokeria meni 50 kg. Seuraukset tunnetaan.

        Wikipedian mukaan ensimmäiset järjestelmälliset viljelyt alkoivat noin 10 000v sitten, ja vasta 3000v sitten alettiin suuremmalla mittakaavalla viljellä järjestelmällisesti. 20 000v sitten alettiin syömään viljakasveja luonnosta muttei niitä silloin vielä viljelty.

        Luonnosta löytyvät hiilarit ovat luonnollisella kuitumäärällä (=hitaita hiilareita jotka ei niin herkästi lihota) ja esim yksittäisten juuresten syönti ei tuo suuria hiilarimääriä. Tämä on ihan eri asia kuin juuresten suuremman mittakaavan viljely niin että niistä tulee perusruokaa kuten peruna.

        Luonnosta löytyy paljonkin rasvaa, kuten siemenet, oliivit, avokadot, rasvainen kala, rasvainen riista. Joten metsästäjä-keräilijät saivat enemmän energiaa rasvasta kuin kerättyjen kasvisten hiilareista (koska rasvassa suuri energiatiheys). Silti ei lihottu koska hiilareista suhteellisen pieni osuus energiasta.

        Syy miksi vasta 1900 luvulla alettiin lihavoitua on teollisen vallankumouksen tuoma hyvinvointi, tämä mahdollisti suuremman ruoantuotannon kuin mihin oli tarve. Lihottavat viljat ja sokerit oli olemassa jo ennen sitä mutteivät yhtä hyvin ja halvalla saatavilla.

        Maitotuotteilla tuskin tekemistä ylipainon ja sairauksien kanssa koska niissä suht vähän hiilareita, rasva ei lihota tai aiheuta sairauksia. Kyllä ylivoimaisesti suurin syy ylipainoon ja kaikkiin terveysongelmiin ovat hiilarit. Suosittelen katsomaan Netflixistä dokumentit Fed Up ja The Magic Pill. Erityisesti tuo jälkimmäinen vastaa kysymykseen "Miksi ihminen ainoa eläinlaji jossa ylipainoa, sydäntauteja, diabetesta jne?" Syy on että ihminen ainoa laji joka viljelee hiilaripitoista ruokaa suurella mittakaavalla. Muutkin eläimet syö paljon rasvaa ja proteiinia, erona ettei muut eläimet syö suuria hiilarimääriä.

        Esim leijonat vetää kymmeniä kiloja rasvaista lihaa viikossa, joka on muka epäterveellistä??? Miksei leijonat sitten ylipainoisia syöpäsairaita ja diabeteksestä kärsiviä? Vastus on koska eivät syö hiilareita.


      • hpv27
        3545354 kirjoitti:

        Wikipedian mukaan ensimmäiset järjestelmälliset viljelyt alkoivat noin 10 000v sitten, ja vasta 3000v sitten alettiin suuremmalla mittakaavalla viljellä järjestelmällisesti. 20 000v sitten alettiin syömään viljakasveja luonnosta muttei niitä silloin vielä viljelty.

        Luonnosta löytyvät hiilarit ovat luonnollisella kuitumäärällä (=hitaita hiilareita jotka ei niin herkästi lihota) ja esim yksittäisten juuresten syönti ei tuo suuria hiilarimääriä. Tämä on ihan eri asia kuin juuresten suuremman mittakaavan viljely niin että niistä tulee perusruokaa kuten peruna.

        Luonnosta löytyy paljonkin rasvaa, kuten siemenet, oliivit, avokadot, rasvainen kala, rasvainen riista. Joten metsästäjä-keräilijät saivat enemmän energiaa rasvasta kuin kerättyjen kasvisten hiilareista (koska rasvassa suuri energiatiheys). Silti ei lihottu koska hiilareista suhteellisen pieni osuus energiasta.

        Syy miksi vasta 1900 luvulla alettiin lihavoitua on teollisen vallankumouksen tuoma hyvinvointi, tämä mahdollisti suuremman ruoantuotannon kuin mihin oli tarve. Lihottavat viljat ja sokerit oli olemassa jo ennen sitä mutteivät yhtä hyvin ja halvalla saatavilla.

        Maitotuotteilla tuskin tekemistä ylipainon ja sairauksien kanssa koska niissä suht vähän hiilareita, rasva ei lihota tai aiheuta sairauksia. Kyllä ylivoimaisesti suurin syy ylipainoon ja kaikkiin terveysongelmiin ovat hiilarit. Suosittelen katsomaan Netflixistä dokumentit Fed Up ja The Magic Pill. Erityisesti tuo jälkimmäinen vastaa kysymykseen "Miksi ihminen ainoa eläinlaji jossa ylipainoa, sydäntauteja, diabetesta jne?" Syy on että ihminen ainoa laji joka viljelee hiilaripitoista ruokaa suurella mittakaavalla. Muutkin eläimet syö paljon rasvaa ja proteiinia, erona ettei muut eläimet syö suuria hiilarimääriä.

        Esim leijonat vetää kymmeniä kiloja rasvaista lihaa viikossa, joka on muka epäterveellistä??? Miksei leijonat sitten ylipainoisia syöpäsairaita ja diabeteksestä kärsiviä? Vastus on koska eivät syö hiilareita.

        Rasvaista riistaa ei ole olemassa. Rasvaa on tyypillisesti 3-5%. Avokadot ja siemenet ovat kausituotteita eikä niiden saanti ole ympärivuotista. Oliiveidenkin käsittely on varsin nuori keksintö eikä Eurooppaa asutettu kuin noin 15 000 vuotta sitten.

        Kyllä, syynä on tehomaatalous. Se mahdollisti ensimmäistä kertaa viljan syöttämisen eläimille kun hinta painui riittävän alhaalle. Ennen tuota valtaosa ihmisten ravinnosta tuli nimenomaan viljasta koska lihaan oli harvalla varaa. Esimerkiksi Suomessa lihan syönti on nelinkertaistunut noin sadassa vuodessa (15 kg->17 kg) ja rasvan syönti on myöskin lisääntynyt huimasti eli 1900-luvun alussa viljasta ja perunasta tuli noin 70% ravinnon energiasta ja nyt enää 43%,

        Rasvaa ei luonnossa juurikaan ole joten petoeläimet elävät lähinnä proteiinilla. Esimerkiksi villisiassa on vain 8% rasvaa kun kasvatetussa on 30%. Afrikassa ei myöskään ole rasvaista kalaa vaan ne ovat pohjoisessa,. Kylmissä vesissä.

        Aasiassa syödään erittäin vähän rasvaa ja sekä diabes että sydäntaudit harvinaisia. Pääasiallinen ravinto on vilja, riisi, vehnä ja hirssi. Sen sijaan länsimaissa on elintasosairauksia paljon enemmän ja ravinnossa on paljon lihaa ja rasvaa. Kaikki rasva myöskin varastoituu. Rasva hajotetaan rasvahapoiksi ja glyseroliksi ja rasvahapot kuljetetaan lähinnä rasvasoluihin. Niihin päätyy myös ylimääräinen hiilihydraatti.

        Leijonan ravintona on esimerkiksi antilooppi. Rasvaa 2% energiasta tulee rasvasta huimat 17%. Tuota kannattaa verrata suomalaisten ravinnosta saamasta 37E% rasvaa. Antilooppin ravinto on sitten muuten liki 100% hiilihydraattia


      • 22224

        Hiilihydraatit täytyy ehdottomasti laskea,muuten ei varmasti laihdu ollenkaan,liika rasva ja kaloritkin pilaavat laihdutuskuurin.
        Voi niitä hiilareita ja rasvaa käyttää laihtumisen jälkeen vähän reilummin,kunhan ei käytä liikaa.


      • 22224
        3545354 kirjoitti:

        Wikipedian mukaan ensimmäiset järjestelmälliset viljelyt alkoivat noin 10 000v sitten, ja vasta 3000v sitten alettiin suuremmalla mittakaavalla viljellä järjestelmällisesti. 20 000v sitten alettiin syömään viljakasveja luonnosta muttei niitä silloin vielä viljelty.

        Luonnosta löytyvät hiilarit ovat luonnollisella kuitumäärällä (=hitaita hiilareita jotka ei niin herkästi lihota) ja esim yksittäisten juuresten syönti ei tuo suuria hiilarimääriä. Tämä on ihan eri asia kuin juuresten suuremman mittakaavan viljely niin että niistä tulee perusruokaa kuten peruna.

        Luonnosta löytyy paljonkin rasvaa, kuten siemenet, oliivit, avokadot, rasvainen kala, rasvainen riista. Joten metsästäjä-keräilijät saivat enemmän energiaa rasvasta kuin kerättyjen kasvisten hiilareista (koska rasvassa suuri energiatiheys). Silti ei lihottu koska hiilareista suhteellisen pieni osuus energiasta.

        Syy miksi vasta 1900 luvulla alettiin lihavoitua on teollisen vallankumouksen tuoma hyvinvointi, tämä mahdollisti suuremman ruoantuotannon kuin mihin oli tarve. Lihottavat viljat ja sokerit oli olemassa jo ennen sitä mutteivät yhtä hyvin ja halvalla saatavilla.

        Maitotuotteilla tuskin tekemistä ylipainon ja sairauksien kanssa koska niissä suht vähän hiilareita, rasva ei lihota tai aiheuta sairauksia. Kyllä ylivoimaisesti suurin syy ylipainoon ja kaikkiin terveysongelmiin ovat hiilarit. Suosittelen katsomaan Netflixistä dokumentit Fed Up ja The Magic Pill. Erityisesti tuo jälkimmäinen vastaa kysymykseen "Miksi ihminen ainoa eläinlaji jossa ylipainoa, sydäntauteja, diabetesta jne?" Syy on että ihminen ainoa laji joka viljelee hiilaripitoista ruokaa suurella mittakaavalla. Muutkin eläimet syö paljon rasvaa ja proteiinia, erona ettei muut eläimet syö suuria hiilarimääriä.

        Esim leijonat vetää kymmeniä kiloja rasvaista lihaa viikossa, joka on muka epäterveellistä??? Miksei leijonat sitten ylipainoisia syöpäsairaita ja diabeteksestä kärsiviä? Vastus on koska eivät syö hiilareita.

        Se on totta,pulla ja leipä on pahin lihottaja,leivän päälle laitetaan yleensä reilusti rasvaa,nii että se maistuu paremmin.siihen kun syödään vielä kaikki karkit,jugurtit yms kukaan niin ei voi olla lihomatta.

        Sekin että tietää mistä lihominen johtuu pystyy estämään lihomisen.Pitämällä yksinkertaista ruokapäiväkirjaa niin että on koko ajan tietoinen syömästään kalorimäärästä auttaa painonhallinnassa.Minä itse toteutan sen niin että syön kaksi päivää vähäkalorisesti sitten yhtenä päivänä vähän normaalimmin.Tällä systeemillä paino ei ole yhtään noussut,vyötärön ympärysmitta on kylläkin pienentynyt 5 cm.Vyötärön ympärysmitan pienentyminen on loppunut väliaikaisesti,koska en ole liikkunut tarpeeksi.Aloitan kohta hölkkäharrastuksen uudestaan kangoo jumps kengillä,en ole pystynyt juoksemaan 30 vuoteen pienen jalkavamman vuoksi,jalkapohjan jänne kipeytyy rasituksessa,se on estäntyt pitkät kävelylenkitkin.Lenkit pitää olla oikein hikisiä että rasva palaa liikunnalla.Olen pyöräillyt,mutta se on ollut liian kevyttä rasvan polttoon.Pyöräilyynkin pitäisi olla pyöräilykengät ja lukkopolkimet johon kenkä lukkiintuu,niin saisi enemmän tehoa polkemiseen,niissä myös jalan nostolla polvi rasittuu toiseenkin suuntaan.


      • RellunPaikka
        22224 kirjoitti:

        Se on totta,pulla ja leipä on pahin lihottaja,leivän päälle laitetaan yleensä reilusti rasvaa,nii että se maistuu paremmin.siihen kun syödään vielä kaikki karkit,jugurtit yms kukaan niin ei voi olla lihomatta.

        Sekin että tietää mistä lihominen johtuu pystyy estämään lihomisen.Pitämällä yksinkertaista ruokapäiväkirjaa niin että on koko ajan tietoinen syömästään kalorimäärästä auttaa painonhallinnassa.Minä itse toteutan sen niin että syön kaksi päivää vähäkalorisesti sitten yhtenä päivänä vähän normaalimmin.Tällä systeemillä paino ei ole yhtään noussut,vyötärön ympärysmitta on kylläkin pienentynyt 5 cm.Vyötärön ympärysmitan pienentyminen on loppunut väliaikaisesti,koska en ole liikkunut tarpeeksi.Aloitan kohta hölkkäharrastuksen uudestaan kangoo jumps kengillä,en ole pystynyt juoksemaan 30 vuoteen pienen jalkavamman vuoksi,jalkapohjan jänne kipeytyy rasituksessa,se on estäntyt pitkät kävelylenkitkin.Lenkit pitää olla oikein hikisiä että rasva palaa liikunnalla.Olen pyöräillyt,mutta se on ollut liian kevyttä rasvan polttoon.Pyöräilyynkin pitäisi olla pyöräilykengät ja lukkopolkimet johon kenkä lukkiintuu,niin saisi enemmän tehoa polkemiseen,niissä myös jalan nostolla polvi rasittuu toiseenkin suuntaan.

        "Lenkit pitää olla oikein hikisiä että rasva palaa liikunnalla."

        Itse en ole löytänyt mitään todisteita tällaisen rasvanpolton tehostumisesta, toki, kun energiankulutus lisääntyy, niin meneehän sitä energiaa enemmän.

        Aika tarkasti oma kroppani toteuttaa yksinkertaista yhtälöä, saatu energia - kulutettu energia = painon muutoksen suuruus.


      • hpv27
        RellunPaikka kirjoitti:

        "Lenkit pitää olla oikein hikisiä että rasva palaa liikunnalla."

        Itse en ole löytänyt mitään todisteita tällaisen rasvanpolton tehostumisesta, toki, kun energiankulutus lisääntyy, niin meneehän sitä energiaa enemmän.

        Aika tarkasti oma kroppani toteuttaa yksinkertaista yhtälöä, saatu energia - kulutettu energia = painon muutoksen suuruus.

        Kevyessä liikunnassa ihminen polttaa lähinnä rasvaa. Kun tahti kiihtyy niin hiilihydraatin osuus kasvaa.


    • ekaakertaa

      Juuh, no mä aattelin testata nyt viikon ajan vaihteeksi vähähiilarista siten, että yritän välttää ylimääräisen rasvan syömistä ja lasken protskut sekä ajoitan suurimman osan hiilareista ennen salia. Tajusin, että voin lorottaa vaikka kuinka oliiviöljyä joka ruokaan (kun vain pitäisin niin kaikesta rasvaisesta ruoasta), mutta niitä tulee aivan jäätävät kalorit.

      On mulla nyt tähänkin mennessä laskenut paino n. pari kiloa viikossa, mutta ois nyt kiva saada vähän lisätehoa tuohon vaikkapa liikkumalla lisää ja laskemalla protskut ja kalorit tarkemmin. Onneksi on kehonkoostumusvaaka (vaikken tiedäkään luotettavuudesta), jolla voi seurata rasvaprosentin pienentymistä :)

      Mutta ketoosidieetillä edelleen mennään. En mä tästä ketoosista poissa halua, kun on kuitenkin niin tasainen olo eikä mitään älytöntä mahan kurnimista. On jo tottunut siihen tunteeseen myös, ettei hiilarittomasta ruoasta saa samanlaista ihanaa ähkyä kuin normaalisti, joten sama syödä vain kohtuukokoinen annos.

      • RellunPaikka

        "On mulla nyt tähänkin mennessä laskenut paino n. pari kiloa viikossa"

        Nesteitä ne vaan on... :)

        Kaksi kiloa elimistön rasvankäyttöä viikossa vaatisi joka päivä 500kcal dieetin ja puolimaratonin suorittamisen, päivittäin.

        Kilo viikossa on vielä ihan realistinen, toki siihenkin joutuu näkemään todella paljon vaivaa. Itse menen puoli kiloa viikossa tahdilla ja sillä voi ottaa jo aika rennosti.


      • ekaakertaa

        Juuh, ainahan laihduttaessa lähtee nestettä. Etenkin vähäisillä hiilarille, kun hiilareihin sitoutunut neste lähtee liikkeelle.

        Olenkin ajatellut lisätä lenkkeilyn salin rinnalle. Jos pari kertaa päivässä jaksaisi käydä esim. tunnin lenkin, niin pakkohan siinä on myös rasvaa palaa. Tietysti nesteitäkin lähtee, mutta pakkohan liikkumisen on aina myös energiaa polttaa (saipa sen energian sitten hiilareista tai rasvasta).


    • 22224

      Kokeilin nyt lihoja,toimivin ja halvin hyvä ruoka oli nautasika jauhelihasta itse tehdyt pihvit johon lisäsin vain mausteseoksen.Söin sen monipuolisen salatin kera.Oli helppo valmistaa,maistui hyvältä,kypsyi nopeasti.Tavallan samaa tavaraa kuin hampurilaiset,mutta siinä ei ole viljaa ja erittäin paljon rasvaa niinkuin hampurilaisissa.Kun itse tekee pihvit,niin lihapitoisuus on 100%.Ei kannata ostaa lihoja joiden kilohinta on 23-40 eur kilo ,kun halvasta jauhelihasta pystyy itse tekemään maistuvia pihvejä.Proteenitarpeet täyttyy sillä hyvin,lisäksi voi paistaa eri aterialla kalaa ja kananmunia.Proteeni on se kaikista tärkein ravintoaine kun laihduttaa,tai lisää lihasmassaa.

    • pakkorajoittaa

      Mun pitää kyllä kerätä aina asennetta kasvisten syömiseen. En pidä kasviksista, mutta syön niitä väkisin. Puputan salattiakin väkisin. Saan sen menemään alas, kunhan laitan tarpeeksi öljyä, majoneesia, juustokuutioita ja kanaa. Sitten vielä suolaa ja pippuria.

      Lihaahan söisi vaikka kilo tolkulla - mitä rasvaisempaa niin sitä maukkaampaa. On kuitenkin pakko ottaa itseä niskasta kiinni ja pitää rasvan lorottaminen kurissa. Muuten saa sellaisen määrän energiaa että lihoo kiloja viikossa. Vaikka vähähiilarisella ketoosissa nälän tunne ei olekaan niin hallitseva, mä voisin syödä ihan liian suuret määrät rasvaa ja lihaa, jolloin en laihtuisi.

    • Carnivore

      Itse alkanut syömään pelkkiä eläinkunnan tuotteita, pää asiassa lihaa kananmunia yms rasvaista, jätin hiilarit kokonaan pois. Olot parani entisestään, aikaisemmin olin normi vähähiilarisella.

      Huvittavaa ettei minulle ole koskaan maistunut kasvikset, ja miksi syödä hiilareita jos ei luonnollisesti tee edes mieli?

      Mielestäni, ainut syy miksi hiilareita eli kasviksia pidetään terveellisenä on vanhat uskomukset ja "tieteelliset" tutkimukset jotka on elintarviketeollisuuden rahoittamia.

      • 22224

        Pitää kasviksiakin syödä reilusti,ne eivät lihota.Proteeni on kuitenkin se tärkein ravintoaine,mikä tekee hyvää energistä oloa.Rasva,sokeri,maito ja viljatuotteet lihottavat eniten.Suolistokin toimii paremmin kun käyttää kasviksia.Kasviksista pystyy tekemään hyviä lämpimiä aterioita,ja pataruokia


      • Kylläkylläjuurinäin

        Sulla jää foolihapot ja monet vitamiinit ja kivennäis / hivenaineet saamatta jos hylkäät kasvikset.

        Hampaat putoaa ainakin jos C-vitamiinin hylkäät.


      • kylkyljoo

        C vitamiinia tarvii paljon jos syö hiilareita. Pihvissä yms on muutoin tarpeeksi c vitamiinia.


      • ilmaneläintuotteita

        Mites olis hjallikset. Olo kevee kummasti kun jättää eläinkunnan tuotteet hylylle.
        Uudesti syntyminen.


      • 22224
        22224 kirjoitti:

        Pitää kasviksiakin syödä reilusti,ne eivät lihota.Proteeni on kuitenkin se tärkein ravintoaine,mikä tekee hyvää energistä oloa.Rasva,sokeri,maito ja viljatuotteet lihottavat eniten.Suolistokin toimii paremmin kun käyttää kasviksia.Kasviksista pystyy tekemään hyviä lämpimiä aterioita,ja pataruokia

        Terveellisessä ruokavaliossa pitää syödä enemmän kasviksia kuin lihaa.Sopiva liha ja kalaannos on kaksi kertaa päivässä 150-200g.Yht n 350g kasviksia 600g hedelmät 100g viljatuotteet 100g rasvat 60g

        Kasvisten pois jättämisestä tulee ummetusta,ja se voi aiheuttaa suolistosyöpää.

        Lihomisen ennaltaehkäisyssä kannattaa tarkkailla isompikalorisia päiviä,itse merkkaan ne kalenteriin punakynällä.Vaikka ei liikkuisi yhtään,ei liho jos kalorit pitää kohtuullisina.Nopeat laihtumiset eivät ole mikään ratkaisu lihomisongelmaan.


      • 22224
        ilmaneläintuotteita kirjoitti:

        Mites olis hjallikset. Olo kevee kummasti kun jättää eläinkunnan tuotteet hylylle.
        Uudesti syntyminen.

        En todellakaan suosittele sitä,jos haluaa olla hyvässä seksuaallisessa vireessä.Hormoonit menee sekaisin huonosta ravinnosta.Naisilla loppuu kuukautiset,ja miehillä ei enää keuli.Proteeni on lihasten rakennusaine,kasvisten proteenit eivät missään nimessä korvaa eläinperäisiä proteeneja,aminohapot ja muut ravinteet ovat erillaisia lihasperäisessä proteenissa.Yleensä ihmiset eivät tiedä mitään oikeaoppisesta laihdutusravinnosta,on anoreksiaa muuta syömishäiriötä,kun ei osata syödä oikein.

        .Älkää uskoko valheita.Tämä on oikea suhde hiilihydraatit 40% proteenit 30% rasvat 30%


      • 22224
        22224 kirjoitti:

        En todellakaan suosittele sitä,jos haluaa olla hyvässä seksuaallisessa vireessä.Hormoonit menee sekaisin huonosta ravinnosta.Naisilla loppuu kuukautiset,ja miehillä ei enää keuli.Proteeni on lihasten rakennusaine,kasvisten proteenit eivät missään nimessä korvaa eläinperäisiä proteeneja,aminohapot ja muut ravinteet ovat erillaisia lihasperäisessä proteenissa.Yleensä ihmiset eivät tiedä mitään oikeaoppisesta laihdutusravinnosta,on anoreksiaa muuta syömishäiriötä,kun ei osata syödä oikein.

        .Älkää uskoko valheita.Tämä on oikea suhde hiilihydraatit 40% proteenit 30% rasvat 30%

        Jokainenhan joka on joskus laihduttanut 8-10 kg kuukaudessa tietää seuraukset niin epäterveellisestä laihdutustavasta.Rakkausdietti ohjelmassa aika nuoret ihmiset hakevat potkua makuuhuoneen puolelle,sanoisin että vaikutus on päinvastainen kun se tehdään liian nopealla tavalla,parempi menetelmä on pitää painoa melkein samassa,ja muuttaa kehon koostumusta niin että vain vaatekoko pienentyy oikealla proteenipitoisella ruokavaliolla.

        Nämä tv ohjelmat ovat vain viihdettä.Terveellinen tapa on laihtua 1-2 kg kk .2 kg kuukaudessa vain silloin kun ylipainoa on enemmän ja lievässä ylipainossa riittää puoli kiloa kuukaudessa.Kun suunnittelee ruokaohjelman tarkasti,niin lihomisesta ei ole mitään pelkoa.Parempi on jättää ylimääräinen lihottava ruoka syömättä,kuin yrittää kuluttaa sitä liikunnalla.Se onnistuu parhaiten kun syö herkkuja rajoitetusti vain joka kolmas päivä.Jos syö niitä joka päivä,niin lihot varmasti.

        Painonhallinta - Elintavat ja ravitsemus - THL
        osoitteessa tieteellisesti tutkittua tietoa laihduttamisesta


      • erkkiperimä
        22224 kirjoitti:

        Jokainenhan joka on joskus laihduttanut 8-10 kg kuukaudessa tietää seuraukset niin epäterveellisestä laihdutustavasta.Rakkausdietti ohjelmassa aika nuoret ihmiset hakevat potkua makuuhuoneen puolelle,sanoisin että vaikutus on päinvastainen kun se tehdään liian nopealla tavalla,parempi menetelmä on pitää painoa melkein samassa,ja muuttaa kehon koostumusta niin että vain vaatekoko pienentyy oikealla proteenipitoisella ruokavaliolla.

        Nämä tv ohjelmat ovat vain viihdettä.Terveellinen tapa on laihtua 1-2 kg kk .2 kg kuukaudessa vain silloin kun ylipainoa on enemmän ja lievässä ylipainossa riittää puoli kiloa kuukaudessa.Kun suunnittelee ruokaohjelman tarkasti,niin lihomisesta ei ole mitään pelkoa.Parempi on jättää ylimääräinen lihottava ruoka syömättä,kuin yrittää kuluttaa sitä liikunnalla.Se onnistuu parhaiten kun syö herkkuja rajoitetusti vain joka kolmas päivä.Jos syö niitä joka päivä,niin lihot varmasti.

        Painonhallinta - Elintavat ja ravitsemus - THL
        osoitteessa tieteellisesti tutkittua tietoa laihduttamisesta

        " onnistuu parhaiten kun syö herkkuja rajoitetusti vain joka kolmas päivä.Jos syö niitä joka päivä,niin lihot varmasti."

        No tuohan nyt ei pidä paikkansa.

        Vaikka vetäisit herkkuja joka päivä MUTTA pidät energiamäärän alempana kuin mitä kulutat, et kyllä liho.


      • 22224
        erkkiperimä kirjoitti:

        " onnistuu parhaiten kun syö herkkuja rajoitetusti vain joka kolmas päivä.Jos syö niitä joka päivä,niin lihot varmasti."

        No tuohan nyt ei pidä paikkansa.

        Vaikka vetäisit herkkuja joka päivä MUTTA pidät energiamäärän alempana kuin mitä kulutat, et kyllä liho.

        Tarkoitin sitä että syömistä pitää kontrolloida.Tämähän on karu totuus että yli 80 % laihduttaneista lihoo laihdutetut kilot jo vuodessa takaisin.Pitää siis koko ajan olla tietoinen syömästään kalorimäärästä.Minunkin pitää aloittaa nyt kovempi reeni ja vähentää kaloreita.

        Pienenistä herkutteluista joka päivä ei liho.Jos ottaa karkkia vain 20g kaupassa käydessä eikä ei 100g ei liho.Minä en ole ostanut sämpyläpusseja ja jugurtteja enää vuoteen,enkä ole syönyt ohukaisia mansikkahillon kera.Voisilmäpullatkin olen jättänyt ostamatta,ennen söin niitäkin pussillisen jo autossa ennen kaupasta poislähtöä.


      • erkkiperimä
        22224 kirjoitti:

        Tarkoitin sitä että syömistä pitää kontrolloida.Tämähän on karu totuus että yli 80 % laihduttaneista lihoo laihdutetut kilot jo vuodessa takaisin.Pitää siis koko ajan olla tietoinen syömästään kalorimäärästä.Minunkin pitää aloittaa nyt kovempi reeni ja vähentää kaloreita.

        Pienenistä herkutteluista joka päivä ei liho.Jos ottaa karkkia vain 20g kaupassa käydessä eikä ei 100g ei liho.Minä en ole ostanut sämpyläpusseja ja jugurtteja enää vuoteen,enkä ole syönyt ohukaisia mansikkahillon kera.Voisilmäpullatkin olen jättänyt ostamatta,ennen söin niitäkin pussillisen jo autossa ennen kaupasta poislähtöä.

        Minä syön ihan mitä vaan, mutta tiedostan määrien merkityksen.

        Jos et ymmärrä sämpylän sisältämää energiaa tai sitä mitä jogurtissa on potkua, on tietysti parempi olla niihin koskematta, mutta rajoittaahan tuo elämää ja ruokailun vaihtelevuutta.

        Siitä isommastakaan "herkuttelusta" ei liho, jos sitten rajoittaa muusta syömisestä. 100g karkkia on noin 1600kJ, eli 15% päivän energiantarpeesta. Se ei lihota jos kevennät saman verran muusta syömisestä, tai lisäät liikuntaa.

        Minä söin tänään suklaata ja pullaa, eilen söin karkkia, pizzaa, pullaa ja join limppariakin. Silti painoni laskee. Miksi näin? Tiedän energiamäärät ja kulutukseni, erittäin tarkasti ja pidän pientä energiavajetta yllä.

        Tuo eilinen ruokavalio ei toki ole se tavallisin minulle, mutta toimii esimerkkinä siitä, että kaikkea voi todellakin syödä.


      • 22224
        erkkiperimä kirjoitti:

        Minä syön ihan mitä vaan, mutta tiedostan määrien merkityksen.

        Jos et ymmärrä sämpylän sisältämää energiaa tai sitä mitä jogurtissa on potkua, on tietysti parempi olla niihin koskematta, mutta rajoittaahan tuo elämää ja ruokailun vaihtelevuutta.

        Siitä isommastakaan "herkuttelusta" ei liho, jos sitten rajoittaa muusta syömisestä. 100g karkkia on noin 1600kJ, eli 15% päivän energiantarpeesta. Se ei lihota jos kevennät saman verran muusta syömisestä, tai lisäät liikuntaa.

        Minä söin tänään suklaata ja pullaa, eilen söin karkkia, pizzaa, pullaa ja join limppariakin. Silti painoni laskee. Miksi näin? Tiedän energiamäärät ja kulutukseni, erittäin tarkasti ja pidän pientä energiavajetta yllä.

        Tuo eilinen ruokavalio ei toki ole se tavallisin minulle, mutta toimii esimerkkinä siitä, että kaikkea voi todellakin syödä.

        Muutaman suklaapalasen kaloreilla syö neljä täyttä lautasellista esim kalakeittoa,siis roskaruoka kokonaan pois,ja tilalle terveellistä ruokaa.


      • erkkiperimä
        22224 kirjoitti:

        Muutaman suklaapalasen kaloreilla syö neljä täyttä lautasellista esim kalakeittoa,siis roskaruoka kokonaan pois,ja tilalle terveellistä ruokaa.

        Et ilmeisesti ymmärtänyt että kerroin syömisestäni yhtenä päivänä, esimerkkinä siitä että mitä tahansa voi syödä vaikka laihduttaa.

        Juuri tuolla ehdottomuudella "minä en syö nyt mitään epäterveellistä" tai "minä en syö nyt tuota tuota enkä tuota ollenkaan" useimmat laihduttajat ajavat itsensä ahdinkoon, joka sitten johtaa siihen että tilanne lähtee käsistä ja johtaa siihen että repsahdetaan ahmimiseen.

        Suklaa ei muuten ole roskaruokaa, mitä sitten ikinä termillä tarkoitatkaan.


    • veijo3987653

      22224

      ja noilla neuvoilla tapahtuu se mitä tänään tiedetään:

      Diabeetikkojen määrä nousussa ja katukuva vilisee ylipainoisia.

      "Terveellisessä ruokavaliossa pitää syödä enemmän kasviksia kuin lihaa.Sopiva liha ja kalaannos on kaksi kertaa päivässä 150-200g.Yht n 350g kasviksia 600g hedelmät 100g viljatuotteet 100g rasvat 60g"

      ".Yht n 350g kasviksia 600g hedelmät 100g viljatuotteet"

      n. 1800kcal
      73% energiasta sokerista. Terveellistä???????

      • 22224

        Eivät ne ihmiset ole lihoneet sillä ruokavaliolla.Monesti viljaa ja rasvaa on syöty moninkertainen määrä.esim rasvaa 200g viljaa 700g sokeria makeisista 300g maitotuotteita jugurttia joka sisältää puoleksi sokeria 1 litra
        -lyhyesti sanottuna on syöty täyttä roskaa


      • 22224
        22224 kirjoitti:

        Eivät ne ihmiset ole lihoneet sillä ruokavaliolla.Monesti viljaa ja rasvaa on syöty moninkertainen määrä.esim rasvaa 200g viljaa 700g sokeria makeisista 300g maitotuotteita jugurttia joka sisältää puoleksi sokeria 1 litra
        -lyhyesti sanottuna on syöty täyttä roskaa

        Ihmettelen sitäkin miksi kaupassa yleensä myydään rasvalevitteitä,mitä sitten levitetään reilusti leivän päälle,aivan turhia kaloreita.Nyt olen syönyt jonkin verran ruisleipääkin,hyvä herkullinen leipä tulee kun paistaa kananmunan ja laittaa päälle salattia jossa kurkkua,kirsikkatomattia,avokadoa.Näin kalorit putoavat puoleen kun ei käytä ollenkaan rasvaa,maku ja kosteus tulee kasviksista eikä rasvasta.Piilorasvoja saa yhteensä 60 g päivässä kaikista muista päivän aikana syödyistä elintarvikkeista.


      • 22224

        Lihakasvispata

        900 g keräkaali,pieni
        300g herkkusieni Rasia
        360g porkkana 7 keskikokoista
        150g sipuli, 3 keskikoko
        1 paprika
        300g purjo, iso
        400g munakoiso,keskikoko
        350g kirsikkatomatti,rasia

        Mausteet
        2 tl mustapippuria
        1rkl aromisuola
        1rkl yrttimauste
        1 rkl paprikajauhe
        1 rkl basilika
        1rkl persilja
        puoli rkl suolaa
        1 kasvisliemikuutio
        1lihaliemikuutio

        Muut
        2 dl kasviskermaa
        1 paketti koskenlaskija juustoa
        700g sikanautajauhelihaa
        7 dl vesi
        2 dl täysjyväriisi

        1sulatetaan pienessä vesimäärässä koskenlaskija juusto
        2 Ensin porkkanat ja kaali esikypsennetään pienessä vesimäärässä n 4 dl
        n 15 min
        3 Ruskistetaan jauheliha,siihen suola
        4 uunipellin pohjalle tasaisesti riisi ja sen päälle lihakasvissekoitus
        ja loput 2dl vettä ja sulatettu koskelaskijajuusto niin että pinta jää 7
        mm vajaaksi pellin yläreunasta.
        (Pelti täyttyy kukkuralleen)
        5 paistetaan reilu tunti 200 asteen lämpötilassa
        6 Paistamisen jälkeen laitetaan isoon 5 litran kattilaan
        -voi syödä kasvissalatin kera


      • 22224

        Kasviksista saa tehtyä hyvää vähäkalorista ruokaa.Vilja on enimmäkseen tarkoitettu sikojen lihottamiseen,ei niille mitään kasviksia syötetä,vaan viljaa.


    • veijo7309873

      korjaus edelliseen:

      n. 1800kcal (virhe)

      oikea kalorimäärä 435kcal.

    • veijo73709873

      22224

      Luinpa uusiksi ja toivottavasti oikein. Hyvältä näyttää mutta kalorimäärä koko päivälle on pieni. varo että et koeta samalla näännyttä itseäsi. Tuolla jakaumalla ei tarvitse pelätä kaloreita. helpointa nostaa kalorimäärää on lisätä luonnollisia rasvoja. Tee kastike jugurtista ja majoneesista, mausta mielesi mukaan..

      "Terveellisessä ruokavaliossa pitää syödä enemmän kasviksia kuin lihaa.Sopiva liha ja kalaannos on kaksi kertaa päivässä 150-200g.Yht n 350g kasviksia 600g hedelmät 100g viljatuotteet 100g rasvat 60g"

      rasva 59E%
      proteiini 22E%
      hiilihydraatti 16E%

      (anteeksi hosumiseni aikaisimmissa. )

      • 22224

        Tarkoitatko että energiasta pitäisi saada 59% rasvasta? perustele se???


      • hpv27
        22224 kirjoitti:

        Tarkoitatko että energiasta pitäisi saada 59% rasvasta? perustele se???

        Tuo on puustinen. Elää dieetillä josta 80E% tulee rasvasta, rasva kovaa, 15E% proteiinista ja 5E% hiilihydraatista. Uskoo kovasti asiaansa.


      • 22224

        Se on erittäin epäterveellinen ruokavalio.Jos rasvasta tulee energiasta 80% niin päivän aikana ei saisi syödä paljon mitään,liika eläinrasva on se mikä tukkii verisuonia.Itse olen jättänyt nyt pois kaiken lisätyn rasvan,ja lisännyt kasvisten käyttöä.Viikossa on nyt paino pudonnut 2,5 kg ilman liikuntaa.


      • hpv27
        22224 kirjoitti:

        Se on erittäin epäterveellinen ruokavalio.Jos rasvasta tulee energiasta 80% niin päivän aikana ei saisi syödä paljon mitään,liika eläinrasva on se mikä tukkii verisuonia.Itse olen jättänyt nyt pois kaiken lisätyn rasvan,ja lisännyt kasvisten käyttöä.Viikossa on nyt paino pudonnut 2,5 kg ilman liikuntaa.

        Suonet tukkii kolesteroli ja ihmisten kovan rasvan kestossa on iso ero. Erittäin typerähän tuollainen rasvaus on mutta sen ympärille on rakennettu oikea kultti.


      • IhanArvaus
        hpv27 kirjoitti:

        Suonet tukkii kolesteroli ja ihmisten kovan rasvan kestossa on iso ero. Erittäin typerähän tuollainen rasvaus on mutta sen ympärille on rakennettu oikea kultti.

        Onko se ihan varma se asia että se on kolesteroli joka ne suonet tukkii?

        Näin televisiosta dokumentin, jossa kirurgi kolautti verisuonen tukenneen köntin pöydälle ja sanoi että siitä oli 95% kalkkia.


      • Stentattu
        IhanArvaus kirjoitti:

        Onko se ihan varma se asia että se on kolesteroli joka ne suonet tukkii?

        Näin televisiosta dokumentin, jossa kirurgi kolautti verisuonen tukenneen köntin pöydälle ja sanoi että siitä oli 95% kalkkia.

        On se. Sepelvaltimo tukkeutuu siksi, että siinä on kolesterolia. Jos ei ole, ei tukkeudu!!!

        "Tauti alkaa valtimoiden sisäpintaa verhoavasta ohuesta sisäkalvosta, jonka alle alkaa kertyä pääasiassa veren pahasta kolesterolista (LDL-kolesteroli) peräisin olevaa materiaalia. Kertyminen on hyvin hidasta ja voi alkaa jo nuoruudessa. Ammattikielellä kolesterolikertymästä käytetään nimitystä plakki. " http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00095


      • IhanArvaus
        Stentattu kirjoitti:

        On se. Sepelvaltimo tukkeutuu siksi, että siinä on kolesterolia. Jos ei ole, ei tukkeudu!!!

        "Tauti alkaa valtimoiden sisäpintaa verhoavasta ohuesta sisäkalvosta, jonka alle alkaa kertyä pääasiassa veren pahasta kolesterolista (LDL-kolesteroli) peräisin olevaa materiaalia. Kertyminen on hyvin hidasta ja voi alkaa jo nuoruudessa. Ammattikielellä kolesterolikertymästä käytetään nimitystä plakki. " http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00095

        Nyt kannattaa muistaa, että kaikki kirjoitettu teksti ei ole aina totta. Joskus vuosikymmenien uskomuksetkaan eivät ole pitäneet paikkaansa. Eli laittamasi linkki, on vakiintunut selitys tukosten syyksi, mutta epäilyjäkin tuon selityksen paikkansapitävyydestä on paljon.

        Kaivan ajatuksen uudelleen esille: Miten LDL voi olla valtimotukosten pääasiallinen materiaali, jos tukoksessa olevasta materiaalista kuitenkin 95% on kalkkia?

        Jokin tuossa kolesteroliteoriassa mättää, ainakaan se ei voi olla ainoa selitys tukoksille, vai onko se selitys laisinkaan? Voiko kyseessä olla suonten kalkkeutuminen, joka johtuu alhaisista K2 vitamiinitasoista.

        Maissa joissa käytetään paljon K2 vitamiinia, ihmiset elävät keskimäärin pidempään.

        Ihan arvailuja, mutta voivat pitää paikkansa.

        "Ammattikielellä kolesterolikertymästä käytetään nimitystä plakki. "

        Mutta kun se ei ole kolesterolia se kertymä.

        http://www.tritolonen.fi/uutiset/901-onko-sydantaudin-syy-verisuonten-kalkkiutuminen


    • hpv27

      Tuo oli Somppi.

      Asia on erittäin monimutkainen mutta karkeasti voi sanoa että jos LDL-kolesterolin ollessa alle 1.8 mmol/l sydänkohtauksia ei juurikaan ilmaannu ja jos LDL-kolesteroli on yli 7 mmol/l niin saa ensimmäisen sydänkohtauksen jo alle 50-vuotiaana. Se tulppa ei ole tosissaan kolesterolia vaan valtaosaltaan kalkkia. Kolesteroli sitten liimaa kalkin yhhteen.

      Se, joka selvittää tarkan sydänkohtauksien syntymekanismin, saa ilman muuta lääketieteen Nobelin.

      • IhanArvaus

        No entä jos ei vähennäkään sen kolesterolin määrää vaan vähentää verisuonissa vapaasti liikkuvan kalkin määrää?

        Japanissa, missä taitaa olla maailman pisin elinikäodote, syödään paljon nattoa, joka sisältää K2 MK7 vitamiinia. Kyseinen vitamiini palauttaa kalkin takaisin sinne minne se kuuluu, eli luustoon.

        Toinen paikka missä kolesteroliteoria ei oikein toimi, on Ranska. Sielläkin eletään pitkään, rasvaisia juustoja nauttien. Noissa juustoissa sattuu olemaan samaa K2 MK7 vitamiinia...

        Olisiko tuossa se syy miksi niitä suonitukkeutumia tulee tai ei tule.


      • hpv27
        IhanArvaus kirjoitti:

        No entä jos ei vähennäkään sen kolesterolin määrää vaan vähentää verisuonissa vapaasti liikkuvan kalkin määrää?

        Japanissa, missä taitaa olla maailman pisin elinikäodote, syödään paljon nattoa, joka sisältää K2 MK7 vitamiinia. Kyseinen vitamiini palauttaa kalkin takaisin sinne minne se kuuluu, eli luustoon.

        Toinen paikka missä kolesteroliteoria ei oikein toimi, on Ranska. Sielläkin eletään pitkään, rasvaisia juustoja nauttien. Noissa juustoissa sattuu olemaan samaa K2 MK7 vitamiinia...

        Olisiko tuossa se syy miksi niitä suonitukkeutumia tulee tai ei tule.

        Asiasta ei ole varmuutta. Isoissa väestötutkimuksissa on hyvin selkeä yhteys LDL-kolesterolin ja sydänkohtausten välillä mutta kansoissa on merkittäviä eroja geneettisesti (Suomessa APOE 4-muunnosta 30%, Ranskassa 10% ja tuo geeni ohjaa juuri kolesterolisynteesiä) ja muissa elintavoissa.

        Ranskan ja Suomen absoluuttisessa sydäntautikuolleisuudessa ei ole kovin isoa eroa mutta Suomessa kuollaan siihen huomattavasti nuorempina.

        Itse seiftaan eli pidän kolesterolitasoni matalana ja käyttää K2:sta. Finelin mukaan juustossa on 19 ug/100 g ja käyttämässäni kapselissa 100 ug. K1:stä on runsaasti myös vihreissä vihanneksissa ja se muuttuu suolistossa sitten osittain K2:seksi. Ranskalaiset syövät runsaasti niitäkin.

        Juustolla ei näyttäisi olevan sydäntauteja lisäävää ominaisuutta ainakaan väestötutkimusten mukaan. Itse syön juustoja mutta en käytä voita koska minulla on yksi APOE 4-muunnos.

        Muilla kädellisillä ei tule verisuoniplakkia kuten ihmisellä ja niiden kokonaiskolesteroli on 3 mmol/l tasolla. Sama koskenee luonnonkansoja. Kun Japanissa on siirrytty länsimaiseen ravintoon niin sekä sv-sairauksien että diabeteksen määrä on kasvanut huimasti.

        Monimutkaista on.


    • hpv27

      Puustinen on taas villinä. Ei ymmärrä että ei täällä ole enää ihmisiä moderoimassa vaan keinoäly. Puustinen on sitten opettanut keinoälyn poistamaan viestinsä.

      Minulle tuli kysely haluaisinko tänne rekisteröitymispakon. Vastasin luonnollisesti kyllä. Kysely koski ehkä vain muutamaa palstaa kun äänestyssysteemissä piti valita palsta muutaman joukosta.

      • veijo83609836

        hpv27

        keinoäly niionkuin sinullakin? Oikosulussa?


    • 22224

      Asiaan on hyvin yksinkertainen vastaus

      -Puolittaa kaikki ruokaaineet joissa on paljon hiilihydraattia,kakut,rinkelit,karkit yms
      -syö proteenipitoista ruokaa niinkuin ennenkin 200g kalaa eri aterialla kananmunia 150g
      -syö enemmän kasviksia,salatteja,pataruokaa yms,koska niissä on vain vähän kaloreita
      -lisätyt rasvat melkein kokonaan pois,leivän päälle voi laittaa rasvan sijaan monipuolista kasvisalattia,jolloin leipäkin maistuu paremmalta,ja leipään tulee sama kosteus kuin sillon jos päällä olisi rasvaa.
      -harrastaa enemmän liikuntaa

      NÄILLÄ OHJEILLA LAIHTUU VARMASTI hiilihydraattien puolitus ja samanaikainen kalorimäärien vähennys toimii varmasti,kun lisää vielä siihen liikuntaa.Aloitan itse nyt tällä uudella ohjelmalla,voin ilmoittaa kuukauden kuluttua toimiiko se

      • hpv27

        Aivan varmasti toimii. Hiilihydraatin vähennys kannattaa tehdä niin, että jättää mahdollisimman paljon pois huonoja hiilihydraatteja (puhdistettu vilja ja sokeri). Rasvaa ei täysin kannata jättää pois, 1-22 rkl rypsiöljyä niin saa välttämättömät rasvahapot.


      • 22224

        Näyttää toimivan erittäin hyvin,paino laskee nyt tasaisesti 2,5 kg viikossa,aivan pienellä liikunnan määrällä.Tunti ja 45 min kangoo jumps hölkkää.Jätin pois napostelukeksit,ja suklaariisikakut,ja puolitin kakkuannokset 20 grammaan.Laskin että nämäkin pienet roskaruokaannokset saattoivat lisätä' kalorimääriäni puolella.Lenkillä käytän kangoo jumps hyppykenkiä.Paidat pitää kastua aivan läpimäräksi,muuten ei laihdu niin nopeasti.


      • 22224
        22224 kirjoitti:

        Näyttää toimivan erittäin hyvin,paino laskee nyt tasaisesti 2,5 kg viikossa,aivan pienellä liikunnan määrällä.Tunti ja 45 min kangoo jumps hölkkää.Jätin pois napostelukeksit,ja suklaariisikakut,ja puolitin kakkuannokset 20 grammaan.Laskin että nämäkin pienet roskaruokaannokset saattoivat lisätä' kalorimääriäni puolella.Lenkillä käytän kangoo jumps hyppykenkiä.Paidat pitää kastua aivan läpimäräksi,muuten ei laihdu niin nopeasti.

        Hyvin suunnitellussa ohjelmassa laihtuu paljon itsestään ,vaikka syö hyvin ja herkullista ruokaa,eikä ole yhtään nälkä.

        Pääasiassa ravinto pääasiassa kasvikset ja kala.Kasviksista saa tehtyä hyviä patoja, salatteja,kalaa kananmunia ja salatteja voi pistää leivän päälle

        Kaikki roskaruoka kokonaan pois


      • 22224
        22224 kirjoitti:

        Hyvin suunnitellussa ohjelmassa laihtuu paljon itsestään ,vaikka syö hyvin ja herkullista ruokaa,eikä ole yhtään nälkä.

        Pääasiassa ravinto pääasiassa kasvikset ja kala.Kasviksista saa tehtyä hyviä patoja, salatteja,kalaa kananmunia ja salatteja voi pistää leivän päälle

        Kaikki roskaruoka kokonaan pois

        Ensimmäisellä viikolla lähti pois ilman liikuntaa pelkällä ruokavalion muutoksella ensimmäiset 2,5 kg (korjasin ohjelmaa ottamalla pois napostelutäytekeksit,ja suklaariisikakut,laskin että jo niistä kalorimäärä lisääntyi puolella)

        Toisella viikolla aloitin joka päivä tunti ja 45 min kestävän hölkän kangoo jumps hyppykengillä,suosittelen niitä kaikille muillekkin,niillekkin joilla on terveet jalat ja selkä.Jos niitä käyttää,niin ei tarvitse sitten myöhemmin laittaa tekoniveliä.Toisellakin viikolla laihtumistulos oli 2,5 kg


      • 22224

        Vyötärön ympärysmittakin nyt pienentynyt vajaassa kahdessa viikossa 3 cm.Näyttää siltä,että sellainen liikunta jossa tulee kova hiki laihduttaa nopeasti.En ole siihen oikein uskonut,olokin on hyvä ja energinen.Liian pienet kalorimäärät aiheuttavat huonoa oloa.Syön vähän enemmän,ja kulutan paljon kaloreita raskaalla liikunnalla.(jos syö liikaa,niin ei laihdu)Tämä on monin verroin parempi laihdutustapa kuin se että liikkuu kevyesti,ja syö vähän.


    • Ekaakertaa

      No, mä edelleen oon vähän hiilarisella. Painon putoaminen on kyllä hidastunut, kun enää lähtee 1,5 kiloa painoa viikossa.

      Oon alkanut miettiä, että tämän voisi ottaa ihan elämäntavaksi. Mukavaa, kun saa laittaa reilusti öljyä eikä aina etsiä kaupassa sitä vähärasvaisinta tuotetta. Tää on myös saanut mun ruokavalion monipuolistumaan: sen sijaan että aina söisi makaronia ja pitsaa, tuleekin syötyä avokadoja sekä monipuolisia kasviksia.

      Pekoni ja kananmunat on myös mieletöntä herkkua eikä tartte niitä muniakaan raapia pannulta aina irti ku voi käyttää reilusti öljyä. Tietty yritän kovien rasvojen (eläinrasvat, juustot) sekaan laittaa aina kasvisöljyä, että kolesterolit pysyisivät hyvinä.

      Mutta mikä parasta: ei tartte olla lainkaan nälässä. En olisi uskonut, että tällaisen syöpönkin maha voi pysyä täynnä.

      Plussapuolena täytyy sanoa, että nyt on tullut aikalailla päivittäin käytyä lenkillä. En kyllä ole huomannut mitään sellaista, ettei jaksaisi kun ei syö tarpeeksi hiilareita. Sen kyllä täytyy olla keksitty juttu. Tosin eipä niitä hiilareita enää tartte laskemalla laskea ku pikaisesti vain arvioi. Alle 20g oon päivässä pitänyt.

      En tiedä, liekö sattumaa, mut tää tuntuu vaikuttavan unirytmiin. Koko syksyn oon melkein joka aamu meinannut myöhästyä töistä ku ysiksi pitäisi ehtiä eikä sängystä kerta kaikkiaan pääse ylös. On ollut fyysisesti ihan paha olo niin aikaisesta heräämisestä ja koko aamupäivä meni sulussa kun niin väsynyt. Nyt vähähiilarisen aloittamisen jälkeen tämä muuttui totaalisesti. Tälläkim viikolla oon ollut joka aamu viiden ja seitsemän välissä töissä, kun herää vain niin pirteänä. Sitten oon tehnyt 10h päivää, ku on jotenkin niim täynnä energiaa eikä malta lopettaa. Mut tämähän nyt voi olla vaan sattumaa ja ehkä syksyn saapuminen piristää.

      Joka tapauksessa: tähän asti toiminut! Pidemmältä tähtäimeltä en osaa vielä sanoa

    • sellaistase

      En halua olla ilonpilaaja mutta:

      "Painon putoaminen on kyllä hidastunut, kun enää lähtee 1,5 kiloa painoa viikossa."

      Kun ylimääräiset hiilihydraattipöhötykseen liittyvät nesteet on lähteneet kropasta, painonalennus tietysti vähenee. Kyllä tuolla menetelmällä todellista rasvanpoistumaa kropasta voi saada jopa kilon verran viikossa, joka on ihan hyvä lukema.

      "Joka tapauksessa: tähän asti toiminut! Pidemmältä tähtäimeltä en osaa vielä sanoa"

      Et pysty syömään noin loppuelämääsi, joten se päivä koittaa kun palaat hiilihydraattien maailmaan. Kun ei ole oppinut syömään niitä hiilihydraatteja, todennäköisesti palaat alkupisteeseen.

      Olen itse kokenut tuon pariin kolmeen kertaan ja totesin että hitaammilla metodeilla saan kestävämpiä tuloksia. Syön siis ihan normaalisti, mutta vain pienempiä määriä.

    • potaattiatänäänkin

      Tänään syönyt
      aamulla:
      pulla kahvi vettä maitoa
      ruisleipää makkarasiivuja juustoa
      luonas:
      Riisipuuroa omenakiisseliä
      maitoa, ruisleipää,juustoa,makkaraa
      Yleensä syön enempi ja myös vihanneksiakin.
      Nyt tämmöinen kevennetty aamupala lounas. Piti syödä kevyemmin kun tänään teen ruumiiillista työtä. Täydellä masulla kun ei duunia tehdä tehokkaasti. Ruumiillinen työ vaatii hiilihydraatteja että pystyy pitkäkestoiseen suoritukseen. Pelkällä proteiinllla/rasvalla kone hirttää nopeasti kiinni.
      Mies. Ikää 62 v. Ei ylipainoa. Normaalipainoinen. Hieman toki ylärajalla. Vedän 10 leukaa vastaotteella.
      Aina syönyt runsaasti leipää ja perunaa.

      • veijo7309837

        aamiainen ilman turhia sokereita mutta kaikki ravintoaineet-vitamiinit ja kivennäisaineet mukana:

        100gr sivulihaa paistettuna
        2 kananmunaa
        1 avocado (sitruunapippuria)
        muutama siivu täysrasvaista juustoa (hapankorpun päällä)
        juotavaksi kahviatai teetä tai vettä

        " Piti syödä kevyemmin kun tänään teen ruumiiillista työtä."

        Tankkasin vaan vähän koska on pitkä matka ajettavana?


    • Lopettakaa jo se helvetin hiilareiden tuijotus! Johan tuo on vuosia siten todettu että kylmä fakta on se että syö monipuolisesti, usein ja liiku! Näin itselläni paino putosi. Tärkeintä on se että kulutat enemmän kaloreita päivässä kuin saat. Ihan turha näitä rasvoja ja hiilareita laskea. Kun noita hiilareitakin on monenlaisia ja liikkuva ihminen niitä tarvitsee. Mutta näköjään netti on edelleen täynnä näitä humpuukki laskureita ja ohjeita ja rasvalöpinöitä. Itse kyllästyin näihin höpinöihin painonpudotuksen alussa kun joutui kärvistelemään ja miettimään mitä syö ja paljonko. Päädyin sitten erään pt:n ohjeeseen. Syö pieniä aterioita, usein ja liiku, ja hyvin lähti paino. Aamen

      • 22224

        Ei täällä saa näköjään kommentoida,minulla on nyt ohjelma millä saa syödä aamusta iltaan hyvää ruokaa,ja sillä laihtuu 2,5 kg viikossa.Se kommentti poistettiin,missä sanoin asian.

        Kalorit ei missään nimessä saa olla alle 1800 pv Syömällä sitä laihdutetaan,eikä syömättä ololla.


      • 22224
        22224 kirjoitti:

        Ei täällä saa näköjään kommentoida,minulla on nyt ohjelma millä saa syödä aamusta iltaan hyvää ruokaa,ja sillä laihtuu 2,5 kg viikossa.Se kommentti poistettiin,missä sanoin asian.

        Kalorit ei missään nimessä saa olla alle 1800 pv Syömällä sitä laihdutetaan,eikä syömättä ololla.

        Tässäkin yksi iso ravitemuksellinen vale.Kuuluisia tudettajia ja koomikoita palkataan mainostamaan hampurilaisia ja pitsoja jotka ovat täynnä lihottavia hiilihydraatteja ja rasvaa.Monet ovat lihoneet juuri niillä jopa 300-400 kilon painoiseksi.Hiilihydraatti on ihmiselle pelkkää polttoainetta,niinkuin autolle bensa.Liika hiilihydraatti muuttuu rasvaksi.Suuret hiilihydraattimäärät toimii vain kovilla urheilijoilla.Tavallinen vähän liikkuva ihminen jonka kalorinkulutus on vain 2500 pv ei saa pelkästä kasvisruuasta tarpeeksi proteenia,eikä kasvisperäiset proteenit vastaa eläinperäisiä proteeneita koska niistä puuttuu monet aminohapot.

        Taaskin painoa oli pudonnut yhdessä päivässä 500g


      • 22224
        22224 kirjoitti:

        Tässäkin yksi iso ravitemuksellinen vale.Kuuluisia tudettajia ja koomikoita palkataan mainostamaan hampurilaisia ja pitsoja jotka ovat täynnä lihottavia hiilihydraatteja ja rasvaa.Monet ovat lihoneet juuri niillä jopa 300-400 kilon painoiseksi.Hiilihydraatti on ihmiselle pelkkää polttoainetta,niinkuin autolle bensa.Liika hiilihydraatti muuttuu rasvaksi.Suuret hiilihydraattimäärät toimii vain kovilla urheilijoilla.Tavallinen vähän liikkuva ihminen jonka kalorinkulutus on vain 2500 pv ei saa pelkästä kasvisruuasta tarpeeksi proteenia,eikä kasvisperäiset proteenit vastaa eläinperäisiä proteeneita koska niistä puuttuu monet aminohapot.

        Taaskin painoa oli pudonnut yhdessä päivässä 500g

        Korjaus.Vessassa käynnin jälkeen paino olikin pudonnut päivässä 900g

        Suomalaiset syövät paljon makkaraa,siitä tulee reilusti eläinperäistä proteenia,sitä ei kuitenkaan kannata syödä koska se sisältää paljon rasvaa ja jauhoja jossa on lihottavaa hiilihydraattia.

        Nyt lähden kahden tunnin kangoo jumps hölkälle,siinä kastuu kevyellä hölkällä kummatkin paidat aivan läpimäräksi,ja rasva palaa.


      • 22224 kirjoitti:

        Ei täällä saa näköjään kommentoida,minulla on nyt ohjelma millä saa syödä aamusta iltaan hyvää ruokaa,ja sillä laihtuu 2,5 kg viikossa.Se kommentti poistettiin,missä sanoin asian.

        Kalorit ei missään nimessä saa olla alle 1800 pv Syömällä sitä laihdutetaan,eikä syömättä ololla.

        2,5kg viikossa? No tuo ei ole todellakaan terveellinen tahti laihtua. Tai sinulta lähtee myös lhasmassa ja veriarvosi ovat sekaisin. Sehän tarkoittaa 10kg kuukaudessa, huh huh. Tai sitten olet lähes 200kg jolloin alussa noin voi tapahtua. Vähän aikaa sitten oli juuri lehdessä laihdutuskirurgin (en tiedä mikä titteli se on) kirjoitus ja 2kg per kk on pysyvän ja terveellisen pudotuksen keskimääräinen paino. Itse tiputin juurikin sen 20kg vuodessa.


      • 22224 kirjoitti:

        Ei täällä saa näköjään kommentoida,minulla on nyt ohjelma millä saa syödä aamusta iltaan hyvää ruokaa,ja sillä laihtuu 2,5 kg viikossa.Se kommentti poistettiin,missä sanoin asian.

        Kalorit ei missään nimessä saa olla alle 1800 pv Syömällä sitä laihdutetaan,eikä syömättä ololla.

        Saa olla alle 1800, se riippuu ihan siitä paljonko kulutat!


      • VladimirKenoheinä
        makeistraktori80 kirjoitti:

        2,5kg viikossa? No tuo ei ole todellakaan terveellinen tahti laihtua. Tai sinulta lähtee myös lhasmassa ja veriarvosi ovat sekaisin. Sehän tarkoittaa 10kg kuukaudessa, huh huh. Tai sitten olet lähes 200kg jolloin alussa noin voi tapahtua. Vähän aikaa sitten oli juuri lehdessä laihdutuskirurgin (en tiedä mikä titteli se on) kirjoitus ja 2kg per kk on pysyvän ja terveellisen pudotuksen keskimääräinen paino. Itse tiputin juurikin sen 20kg vuodessa.

        "2,5kg viikossa? No tuo ei ole todellakaan terveellinen tahti laihtua."

        Kyllä se siitä hidastuu. Kun ylimääräiset nesteet on saatu kehosta ulos, putoaa painonlaskun määrä, epäilen että kilonkin pudottaminen on jo työn ja tuskan takana, alkuinnostuksen jälkeen.

        " Vähän aikaa sitten oli juuri lehdessä laihdutuskirurgin (en tiedä mikä titteli se on) kirjoitus ja 2kg per kk on pysyvän ja terveellisen pudotuksen keskimääräinen paino."

        Voiko olla niin, että tuo 2kg / kk on sellainen vauhti jossa pää pysyy vielä jotenkin mukana.

        Ongelmana tuntuu olevan usein se, että vaikka painoa lähtisi vauhdilla, niin ihminen ei opi asiasta muuta kuin sen, että paino laskee. Sinä päivänä kun tulee se hyvänolontunne siitä keventyneestä olemuksesta, palataan helposti siihen alkuperäiseen ruokavalioon ja paino nousee takaisin siihen, mistä aloitettiin.

        Nyt nimimerkki 22224 seuraa aika tarkalleen sitä samaa kaavaa, mitä itse toteutin joitakin vuosia sitten:

        -valtava alkuinnostus
        -kun painoa lähtee vauhdilla, tulee valtava hurmos siitä että on keksinyt jotakin uutta ja hienoa
        -niin kauan jaksaa hommaa, kunnes tulee hyvänolontunne uudesta olemuksesta
        -paluu vanhaan, ajatuksella "ei se yksi pizza mitään nyt haittaa"
        -viimeistään puolen vuoden päästä paino on samassa kuin mistä aloitettiin

        Toivotaan nyt että tuo homma toimisi, eikä paluuta menneeseen ole, mutta en ymmärrä miten hän meinaa jatkaa sinä päivänä, kun paino on halutussa lukemassa. Jos hän jatkaa kuten nyt, paino jatkaa laskuaan, jos hän palaa entiseen syömiseen, paino nousee.

        Painonhallinta on kuitenkin aika veitsenterällä olemista, vaikea pysyä samassa, helpolla pudotaan terän jommalle kummalle puolelle. Nyt tuo ymmärrys ns. painon vakaanapitämisestä jää puuttumaan täysin.

        Kaikkea hyvää ja parasta toivoen kuitenkin.


      • 22224
        makeistraktori80 kirjoitti:

        2,5kg viikossa? No tuo ei ole todellakaan terveellinen tahti laihtua. Tai sinulta lähtee myös lhasmassa ja veriarvosi ovat sekaisin. Sehän tarkoittaa 10kg kuukaudessa, huh huh. Tai sitten olet lähes 200kg jolloin alussa noin voi tapahtua. Vähän aikaa sitten oli juuri lehdessä laihdutuskirurgin (en tiedä mikä titteli se on) kirjoitus ja 2kg per kk on pysyvän ja terveellisen pudotuksen keskimääräinen paino. Itse tiputin juurikin sen 20kg vuodessa.

        Hidas 1-2 kg laihdutus koskee vain vähän liikkuvia,esim jotka käyvät vain tunnin sauvakävelylenkillä.Jos energiaa kuluttaa pitkäkestoisilla kahden juoksulenkeillä ei nopeasta laihtumisesta ole mitään haittaa.Yksi laihdutustapa mitä minäkin olen käyttänyt on syödä ja kuluttaa kaloreita juuri sen verran mitä on syönyt.


      • 22224 kirjoitti:

        Hidas 1-2 kg laihdutus koskee vain vähän liikkuvia,esim jotka käyvät vain tunnin sauvakävelylenkillä.Jos energiaa kuluttaa pitkäkestoisilla kahden juoksulenkeillä ei nopeasta laihtumisesta ole mitään haittaa.Yksi laihdutustapa mitä minäkin olen käyttänyt on syödä ja kuluttaa kaloreita juuri sen verran mitä on syönyt.

        Sinä se et kyllä näköjään tiedä yhtään painonhallinnasta mitään *nauraa* Minä esimerkiksi pudotin tuon 2kg viikossa kun painoa laskin. Ja en ole todellakaan vähän liikkuva, vaan 4 x kova punttisalitreeni sekä 3 x viikko tunnin kävely 110 sykkeellä. Tiesitkin varmaan että rasva palaa jos sykkeesi on 60 - 70% maksimisykkeestäsi. Jos on enemmän niin poltat lihasta. Mutta sen tiesitkin. Ja sinulla putoaa paino 2,5kg/ viikossa vaikka syöt yhtä paljon kuin kulutat? Tiedätkö miten hölmölle kuulostat *wirn* Noh eipä siinä..... Komppaan tuota VladimirKenoheinää joka kirjoittikin asian hyvin. Mutta onnea polullesi. Tiedän kovimpien laihduttajien pudottaneen jopa 40kg vuodessa mutta sinun 2,5kg/viikossa tahdilla putoisi 120kg vuodessa. Taidatkin olla aika läski, tosin et kyllä juoksisi 2 tunnin juoksulenkkejä. Mutka jatka trollaamista, olen puhunut, ugh!


    • skviikman69

      Lampaat vetää hiilaripaskaa :D

      • se-on-1400kcal-päivä

        Niin joku hypettää rojalti tuotetta. Saa mainonnasta rahaa tai haluaa näkyvyyttä ja katsojakertoja hypettämällä "omaa kokemusta" dietiistä.


    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      60
      3110
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      546
      2967
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2155
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1972
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1781
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1542
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1267
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1172
    Aihe