Kuinka moni uskoo, että Jumala kirjoittaa tämän?

Isä.Teidän

Jumala tässä hei!

Niin, vastatkaa ihmeessä. Kyllä se minä vaan olen. Päätin kirjoittaa teille todistaakseni, että olisin minä sen Raamatun voinut itsekin kirjoittaa halutessani, mutta päätin antaa teille ihmisille kehittävää puuhaa. Melkoisesti olettekin ahkeroineet. Osa on jouduttu jopa sensuroimaan. Ja kuten Jörn Donner on todennut: "Lukeminen kannattaa aina!"

Täällä taivaassa on tällä kertaa hiukan sumuista. Näin syksyisin tuppaa olemaan. Jeesuskin on aivan pilvessä, etten tahdo oikein nähdäkään häntä, vaikka hän on aivan tuossa vieressä parin valovuoden päässä. Mutta olen säätänyt, että päivän mittaan selkiytyy.

Mitäpä tähän sanotte? Joko veti ateistit hiljaiseksi?

263

2979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KiitosHerralle

      Herra Jumala,ompa hyvä kun näin ihan konkretisesti tulette keskustelemaan!
      Minua kiinnostaisi,että kun Te teitte savesta kaikki Maan elikot,niin mitenkä sujui nimenanto Aadamilta,kun se ei ollut nähnyt niitä ennen?Pitikö teidänyhtään auttaa,vai keksikö se ihan ite ne kaikki?
      Kun aatellaan,että eteen tulee seepraa,kaljurottaa,anakodaa,kengurua,mesimäyrää,kapybaraa,lunnia, laiskiaista ja vaikka mitä!
      Mitä sano,kun näki kirahvin?Entä vesinokaelukan?
      Minäpä luulen,että oli Aadamilla monta kertaa huuli pyöreenä että Mitä?!

    • jooeisitäjeesustataas

      Hienoa että jumalalta tulee viimein kohtuullisen uskottavaa ja selkeää ilmoitusta.
      Mitä muuten vanhalle sussulle, "neitsyt"-Marialle kuuluu, vai oletko dumpannut sen ihan kokonaan? Minusta se olisi kyllä aika kiittämätöntä, ja vielä kaikkivaltiaan asemassa.
      Voisitko muuten jeesata vähän lapsia mm Syyriassa ja pistää Putinin Migit lentelemään toisiaan päin.

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Kiitos kehuista ja kysymästä :) Neitsyt on edelleen vireessä. Jeesus tarkastaa ihmeparantajana päivittäin, onko hatussa vikoja. Ihmisiä on tosiaan niin paljon, ettei sukupuuttoon kuolemisen vaaraa ole, vaikka muutama menehtyy. Viriilit nuoret tekevät nopeasti lisää ja paikkaavat tilanteen, joten don't worry be happy. Putinin minä panen lentämään helvettiin ja ilman Migiä.


    • huspoissiitä

      Pois linjoilta. Tässä odotetaan vastausta joulupukin kirjeeseen.

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Jos minulle ruvetaan soittelemaan, minä tungen joulupukin kirjeet tonttujen hanuriin.


      • tonttujen_lankeemus

      • usko_pelkkä_vainko

        Pelastummeko ihan vain sinuun uskomalla, oi herra Jahve?

        Teot minkä väärtejä ovat? Kerro meille, nyt kun ilmoitat. Kerro!

        Vai ovatko teot turhia? Käykö kaikki tapauskohtaisesti päätöksillä? Emmehän voi ohjata tai pakottaa sinua mm. rukoilemalla......

        Ihan mielivaltaisestiko teet tämän kaiken? Kerro, Jahve, kerro. Kiinnostaisi kauhiasti kuulla.


      • vapaa_ar

    • Alkueliö

      Bakteereilla on moottorit millä liikkuu paikasta toiseen, oletteko päässeet samalle tasolle älykkyydessä, kuinka muuten alkulima lentää.? Otako suoraan suihin?

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Minähän nuo ominaisuudet olen heille antanut. Minulla oli runsaasti aikaa miettiä ja suunnitella, kun leijailin yksinäni pimeässä vetten päällä ikuisuuden. Se on siis aika pitkä aika. Koettakaa vaikka itse! Kyl siinä kaikenlaista tulee mieleen.


      • syventynyt

    • Milloin aiotte kävelystää Helsinkiin katsomaan rietasta homomenoa siellä, kun joskus kerran samoilla asioilla jouduitte kävelystämään Sodomaan ja Gomorraankin?

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Ei minulla mitään homoja vastaan ole. Se on typerien ihmisten keksimää valetta! Minä en ole eväänikään liikauttanut tehdäkseni jotain pahaa homoille. Niin kuin minä muka tiirailisin kaukoputkellani homojen persreikiä, että miten niitä käytetään. Kaikkee sitä viitsitäänkin keksiä. Kenellä tahansa on parempaakin ajanvietettä kuin katsella joidenkin paljaita ahtereita. Kai te sen nyt itsekin tiedätte Jumalan kuvina? Sama luonto teilläkin on.

        Sodoma ja Gomorra on keksittyä juttua. Sehän on ihmisten kirjoittamaa!!! Minä en pahaa tekisi homolle kärpäsellekään!!!


    • AteisminAlasajo

      Tämän tason juttujako täällä on nykyään. Kyllä on mennyt alas tämänkin aloittajan ateistinen taso; aivan naiivia tarinaa. Eipä paljon kehtaa käydä tällä palstalla "keskustelemassa".

    • hallituksenjäsen

      Kaikille ihmisille tiedoksi. Kannattaa rukoilla ääneen. Jumala vastaa aina vilpittömän rukoukseen. Ateistin elämä paranee kertaheitolla ja mieli nousee toiselle tasolle. Ateismi jää taakse. Jumala parantaa.

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Joo, ääneen puhuttuna asiat kuulee paremmin. Osaan minä lukea ajatuksetkin, muistutuksena sinulle! Ja mistä sinä tiedät, kenet minä parannan? Älä tule määräilemään taikka lähetän sinulle spitaalin ja korvasi irtoavat!!!


      • ElämäVoittaa

        Ja kun ateisti tulee uskoon niin siinä kyllä suu loksahtaa auki hämmästyksestä monelta kristityltäkin: Entinen jumalankieltäjä ja pilkkaaja on nyt tullut Jeesukseen uskovaksi. Näin ihanasti on käynyt monelle ateistille....minäkin tunnen henk.koht. yhden entisen, uskoon tulleen ateistin.


      • Isä.Teidän
        ElämäVoittaa kirjoitti:

        Ja kun ateisti tulee uskoon niin siinä kyllä suu loksahtaa auki hämmästyksestä monelta kristityltäkin: Entinen jumalankieltäjä ja pilkkaaja on nyt tullut Jeesukseen uskovaksi. Näin ihanasti on käynyt monelle ateistille....minäkin tunnen henk.koht. yhden entisen, uskoon tulleen ateistin.

        Jumala tässä hei!

        Uskominen vaatii paljon. Vaikka jokin asia tuntuisi epätodelliselta, siihen on vaan uskottava, jos meinaa uskoa. Esimerkiksi minä en aiemmin uskonut ufoihin, mutta Jeesus sanoi, että kyllä niitä on. Sitten hän kerran näytti minulle yhden sellaisen lentävän Siriuksen lähellä. Pakkohan se oli uskoa.


    • sinnelähti

      Herra Jumala. Kerro nyt onko sitä tulen polttavaa helvettiä olemassa? Uskovaiset kun meitä syntisiä kovasti pelottelevat Helvettiin joutumisella??

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Helvetti on Taivaan kaukolämpökeskus. Sielujen pyllyt jäätyisivät kiinni kultaisiin penkkeihin, jos meillä ei olisi lämmitystä. Mutta Helvetin tekniikka ei ole mitään hiilien lapiomista. Kyllä siellä on nykyaikainen ydinvoimala tuottamassa lämpöä ja työläisten olosuhteet ovat moitteettomat. Vaatimusten toteuttamisesta ovat kommunistiset pääluottamusmiehet ja työsuojeluvaltuutetut pitäneet tiukasti kiinni. Sanottakoon, että Helvetissä oli ydinvoimala jo silloin, kun ihmiset maapallolla kuumensivat ruokansa kampakeraamisisssa saviruukuissa ja lämmittelivät nuotiolla.

        Että jos joudutte Helvettiin, niin ihan kelpo työolot siellä ovat. Ja mieluummin minä katselen ahkeria sieluja kuin noita iänikuisia laiskimuksia, jotka kuljeksivat vetelinä kaiken aikaa ja veisaavat samoja virsiä päivästä toiseen ja lankeavat eteeni kumaraan hokien: "Kyllä Herra, kyllä Herra!"


      • ElämäVoittaa

        Raamattu, Jumalan Sana sanoo, että: "Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen". (Hylkäämään synnin ja uskomaan Herraan Jeesukseen Kristukseen Vapahtajana, syntien anteeksiantajana, jolloin ateismi on taakse jäänyttä elämää),

        Raamattu ei sano, että Helvetin pelko vetää sinua parannukseen.

        Roomalaiskirje:
        2:4 "Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen? "


      • Isä.Teidän
        ElämäVoittaa kirjoitti:

        Raamattu, Jumalan Sana sanoo, että: "Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen". (Hylkäämään synnin ja uskomaan Herraan Jeesukseen Kristukseen Vapahtajana, syntien anteeksiantajana, jolloin ateismi on taakse jäänyttä elämää),

        Raamattu ei sano, että Helvetin pelko vetää sinua parannukseen.

        Roomalaiskirje:
        2:4 "Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen? "

        Jumala tässä hei!

        Raamattu on tosin ihmisten kirjoittama, mutta minulle on ihan sama, vaikka sitä pidettäisiin minun sananani. Tärkeintä, että ottaa todesta kaiken, mitä siinä sanotaan. Kuten esimerkiksi sen kohdan, jossa juttelen palavana pensaana. Kyllä se sen verran kipiää teki, että parasta ottaakin se todesta! Kokeilkaas itse miltä tuntuu heittää huulta, kun kalsarit ovat lieskoissa. Hiukan vaatii pokkaa meinaan.


      • Anonyymi

        No ohhoh. Tollaisen kokemuksen perässä sitä psykedeelihuumeitakin jengi ottaa. Huhheijaa.


    • ElämäVoittaa

      Näin ihanasti on käynyt monelle teistille....minäkin tunnen henk.koht. monia kirkosta eronneita ihmisiä.

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        En minä ole ikinä vaatinut ketään kuulumaan kirkkoon. Ja sitä paitsi ne ohjelmat siellä kirkoissa ovat totta tosiaan melkoisen ikävystyttäviä. Joskus oikein toivoo, että joku kajauttaisi kunnon pierun siellä ihan vain herätyksen merkiksi. Ne penkitkin siellä ovat kuin tehty sitä varten, notta kaasunpöräys saisi aimo annoksen asiallista akustiikkaa. Tehkää kirkoista viihdyttävämpiä, jos toivotte, että ihmiset haluavat kulua niihin.


    • eivihapuheita

      On täällä välillä mahtavia tyyppejä ja vaikka huumori lentää, niin siellä on rakkaus sydämessä.
      Kiitos että saa nauraa sydämensä kyllyydestä.

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Olet ilmeisen tasapainoinen ihminen, joka tajuaa elämän positiiviset puolet.
        Sinulla rittää paljon mukavaa elämässäsi.


      • ET_soittaa

    • LopunAlkua

      Totisesti,Totisesti!
      Olemme nyt todistamassa Uuden Evankeljumin aikakauden alkua,kun Korkein henkilökohtaisesti on ottanut yhteyden Omaksi Kuvakseen luomiinsa!
      Kun kerta ei se Jeesuskaan pitänyt lupaustaan,palata ennenkuin kaikki hänet kohdanneet ovat kuolleet!
      Niin Sana uusiutuakseen ,tuoreeksi tullakseen, vaati juurikin Korkeimman huolenpidon,lampaisiinsa,jotka ilman Paimenta vaeltavat!
      Nyt on meillä suora Taivastie,ilman perisynnin raskauttamien pappien väliintuloa,jotka tulkitsivat Kirjoituksia,niinkuin hyödykseen katsoivat!
      Tästä päivästä eteenpäin,saamme jokainen itse ratkaista,menemmekö Helkuttiin,Ydinfission (myöhemmin kentiesi myös Fuusion)salaperäiseen valtakuntaan,vaiko kuluttamaan kaapumme persuksia kullasta ja jalokivistä koostuvissa interiööreissä jatkuvien ylistys-seremoniain muodossa aina ikuisuuteen!

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Kyllä. kyllä. Tervetuloa istuksimaan kultaisille penkeille, jotka eivät muuten kuluta persuksia mitenkään, koska penkit ovat niin ihanan siloiset, peilikirkkaat. Lisäksi taivaalliset kalsarit ovat luotu kestämään. Jopa Robert Tilton on testanut ne tv-show'ssaan ja todennut ne syöpymättömiksi jatkuvassa metaanin virtauksessa. Taivaassa kelpaa lennättää leijaa.

        Fuusio nimenomaan juu. Sehän se on Auringossakin käynnissä, joten nämä hommat ovat hallinnassa.


    • Ateisti-Atte

      No kato perkele, vanha tuttu!

      Long time no see!

      Sitten se turkulainen kohteliaisuus: "Vieläks sääki elät?"

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Hauska tappa vanha tuttu. Ja mikäs pahan tappais. Ei varmaan Pirukaan. No vitsi, vitsi.
        Mutta mikäs eläessä, kun elättää.


    • AteistiVaan

      Hei Jumala. Minua on kehoitettu moneen kertaan pyytämään uskoa sinulta rukoilemalla. Mikset ole koskaan vastannut ja nyt vasta kirjoitat tänne suomi24 palstalle, missä en voi olla varma oletko oikeasti jumala vai vain teeskentelijä?

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Rukoilemisesta ei ole mitään hyötyä. Ei sellaista voi kukaan kuulla. Kokeile vaikka itse ottaa johonkin kaveriisi yhteys rukoilemalla. Toimiiko? No eipä tietenkään. Ja minulla on samanlaiset ominaisuudet kuin ihmisillä, koska tehän olette minun kuviani. Ei rukousta kuule Pirukaan, vaikka se nyt on kuulevinaan ties mitä.

        Sitä paitsi avaruus on täynnänsä kaikenmoista häiriötä kuten nyt esimerkiksi pulsareita, ja sitten on vielä ionosfääri, joka aiheuttaa vinkunaa maasta tuleviin lähetyksiin etenkin lyhytaalloilla. Ne ovat omiansa vaikeuttamaan sanomien tulkintaa. Ehkä on parasta pitää yhteyttä näin suomi24:n kautta. Tuntuu ainakin toimivan.


      • eikk

        Minkälaisia ominaisuuksia sinun kuvallasi on? Minun kuvani on tuossa piirongin päällä, ei sillä vaan ole mitään minun ominaisuuksiani, siinä se vaan on tuijottaa seinään kukkakimppu kädessä, on sitä tehnyt jo kymmeniä vuosia. Siis ei kuva ole mitään, siis ei Jumalan kuvakaan ole yhtään mitään, muuta kun matosäkki,


      • Isä.Teidän
        eikk kirjoitti:

        Minkälaisia ominaisuuksia sinun kuvallasi on? Minun kuvani on tuossa piirongin päällä, ei sillä vaan ole mitään minun ominaisuuksiani, siinä se vaan on tuijottaa seinään kukkakimppu kädessä, on sitä tehnyt jo kymmeniä vuosia. Siis ei kuva ole mitään, siis ei Jumalan kuvakaan ole yhtään mitään, muuta kun matosäkki,

        Jumala tässä hei!

        Valokuva ei tietenkään tee mitään muuta kuin toljottaa. Mutta aito living doll tekee näin:
        https://www.youtube.com/watch?v=SD8sX3QSBeA


      • mitä_rukoilu_on

      • Isä.Teidän

    • hehhhee

      Minä en usko, ennen kuin kirjoitat rekisteröidyllä nimimerkillä Jumala.

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Jos et usko, tiedät hyvin, mitä siitä seuraa. Sinä joudut Helvettiin. Siellä työnjohtajani herra Vihtahousu järjestää sinulle kivaa puuhailua ydinvoimalassa.


    • Eikiitosjeesus

      Miltä nyt tuntuu, selibaattia on ilmeisesti kuitenkin kestänyt jo yli kaksi tuhatta vuotta. Ketutaako, sattuuko palleihin niin ettei viitsi paljon ihmiskunnan perään kattella? Siltä se ainakin vaikuttaa.

      Kuinka muuten saat hanskattua tietojärjestelmäsi? On melkoinen homma pitää kirjaa jokaisen pienimmistäkin teoista ja ajatuksista. Suurimmat kiinnostuksen kohteesi, kuten pikkupoikien esinahkojen nirhaukset varmaan tykkäät seurata ihan itse. Onneksi taivaalla on pirun.. (anteeksi) ..kylmä niin serverit jäähtyy ihan itsekseen.

      • hehhhee

        Äläs nyt, onhan noita Jeesuksia (jumalan poikia) ollut senkin jälkeen, Australiassa taitaa nytkin olla yksi ja voi niitä olla muitakin. Heitä eivät aan ihmiset ole tunnustaneet aidoiksi Jeesuksiksi.


      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Et sinä tiedä minun seksielämästäni yhtään mitään, eikä minua kiinnosta pikkupoikien esinahat. Tunnut olevan itse niistä kiinnostunut kovasti. Meillä täällä taivaassa on ollut tietojärjestelmät jo silloin, kun sinä vielä taputtelit paskaa.


      • Isä.Teidän
        hehhhee kirjoitti:

        Äläs nyt, onhan noita Jeesuksia (jumalan poikia) ollut senkin jälkeen, Australiassa taitaa nytkin olla yksi ja voi niitä olla muitakin. Heitä eivät aan ihmiset ole tunnustaneet aidoiksi Jeesuksiksi.

        Jumala tässä hei!

        Kaikenmaailman höynähteitä on ollut maailman sivu, ja he ovat luulleet olevansa Jeesus, mutta minä olen. Niin minä olen sanonut. Minä olen Jumala. Mitäs siihen sanot?


      • hehhhee
        Isä.Teidän kirjoitti:

        Jumala tässä hei!

        Kaikenmaailman höynähteitä on ollut maailman sivu, ja he ovat luulleet olevansa Jeesus, mutta minä olen. Niin minä olen sanonut. Minä olen Jumala. Mitäs siihen sanot?

        Minä tiedän, että Jumalalla on täällä rekisteröity nimimerkki "Jumala". Jos olet Jumala, kirjoita sillä, muuten pidän sinua antikristuksena.


      • Isä.Teidän
        hehhhee kirjoitti:

        Minä tiedän, että Jumalalla on täällä rekisteröity nimimerkki "Jumala". Jos olet Jumala, kirjoita sillä, muuten pidän sinua antikristuksena.

        Jumala tässä hei!

        Jos pidät minua antikristuksena, lähetän sinut herra Vihtahousun käsittelyyn. Hän on taitava pelehtimään niskoittelevien poikasten kanssa.


      • hehhhee
        Isä.Teidän kirjoitti:

        Jumala tässä hei!

        Jos pidät minua antikristuksena, lähetän sinut herra Vihtahousun käsittelyyn. Hän on taitava pelehtimään niskoittelevien poikasten kanssa.

        Miksi et vastaa rekisteröidyllä nikillä? Jos et tee sitä viiden minuutin kuluessa, (kaikkitietävänä Jumala tietää etukäteen, mitä aion kirjoittaa) pidän sinua antikristuksena ja valehtelijana.


      • hehhhee

        No niin, nyt se on selvää, ei vastannut viiden minuutin kuluessa rekatulla nikillä "Jumala". Kyseessä on antikristus. Älkää menkö eksytykseen, nyt ovat lopun ajat. Lopun ajoista sanotaan Raamatussa, että eksytys on niin kovaa, että jopa valitutkin eksytetään, jos eivät pidä varaansa.
        Mark. 13:22
        "Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä johtaakseen, jos mahdollista, valitut harhaan."
        Mark. 13:6
        "Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia"


      • Isä.Teidän
        hehhhee kirjoitti:

        No niin, nyt se on selvää, ei vastannut viiden minuutin kuluessa rekatulla nikillä "Jumala". Kyseessä on antikristus. Älkää menkö eksytykseen, nyt ovat lopun ajat. Lopun ajoista sanotaan Raamatussa, että eksytys on niin kovaa, että jopa valitutkin eksytetään, jos eivät pidä varaansa.
        Mark. 13:22
        "Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä johtaakseen, jos mahdollista, valitut harhaan."
        Mark. 13:6
        "Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia"

        Jumala tässä hei!

        Älä kuule mulle ala!!! Minun kanssani ei leikitä!!! Eksytän sinut sienireissulla hirvikärpästen syötäväksi ja punkkien purtavaksi, jos rupeat väittämään tosissasi valheita päälleni. Jos kerran minä pystyn vastaamaan sinulle konkreettisesti tässä näin, olen minä ja vain minä Jumala ja sillä siisti!!! Turha laitella ihmisten kirjoittamia tekstejä muka todisteeksi. Ne eivät kerro muusta kuin ihmisten ehtymättömästä mielikuvituksesta. Ja mitkä lopun ajat? Aika ei lopu koskaan. Se on yhtä ääretön kuin avaruus. Vaikka sinä kuolet, aika jää. Vain sinulta loppuu ajantaju. Aika pöllöpäänä et tietenkään tajua tätä.


    • kylkyl

      Kuule sanon sinulle, jos et vielä sitä tiedä, että olet matosäkki, niinkun me kaikki muutkin.

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Pallisi sun ovat matosäkkejä, ei mun.


    • sekuul

      Neuvostoliitto Varsovan liittoineen oli ateisteja täynnä, mutta eipä ole enää ja yrittipä v. 39 se tuoda meidänkin maahan sen uskonnon tykin voimalla. Isämme eivät sitä kuitenkaan huolineet. Sillä isämme uskoivat siihen Jumalaan, josta raamattu sanoo ,että "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa". Jeesuksen sovitustyöhön uskoen, tuhannet nuoret puolustajamme kuolivat ateistien ampumiin haavoihin rajoillamme. Toivottavasti meillä on edelleen sydämessämme isiemme perintö, usko Jeesukseen Kristukseen.

      • sekuul

        Ateistit Neuvostovenäjällä ja kaikissa varsovan liiton maissa, särkivät ja polttivat kirkot ja rukouhuoneet, Raamatun omistamisesta joutui vähintään vankilaan ja jopa tapettiin. Nyt Venäjällä, kuten muissakin entisissä ateistimaissa, kirkot ja rukoushuoneet on uudelleen rakennettu. Seurakunnat saa jälleen toimia ja viedä sanomaa Kristuksesta, jolla yksin on VALTA ANTAA SYNTEJÄ ANTEEKSI. Sen ovat miljardit ihmiset ovat saaneet kokea ennen meitä ja edelleen miljoonat joka vuosi.


      • Isä.Teidän
        sekuul kirjoitti:

        Ateistit Neuvostovenäjällä ja kaikissa varsovan liiton maissa, särkivät ja polttivat kirkot ja rukouhuoneet, Raamatun omistamisesta joutui vähintään vankilaan ja jopa tapettiin. Nyt Venäjällä, kuten muissakin entisissä ateistimaissa, kirkot ja rukoushuoneet on uudelleen rakennettu. Seurakunnat saa jälleen toimia ja viedä sanomaa Kristuksesta, jolla yksin on VALTA ANTAA SYNTEJÄ ANTEEKSI. Sen ovat miljardit ihmiset ovat saaneet kokea ennen meitä ja edelleen miljoonat joka vuosi.

        Jumala tässä hei!

        Asia on kuules niin, että se olen minä, joka ne synnit antaa anteeksi, jos kuka on antaakseen!!! Jeesus vain näytteli Golgatalla mielikseni. Hän onkin tosiaan melkoinen poika. Ansaitsisi Oscar-palkinnon. Voisikohan ihmiskunta lahjoittaa sellaisen pojalleni vaikkapa postuumisti?


    • Jumala kuoli...

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Ulosantisi on surkea. Täällä minä olen edelleen elossa.


      • Korjaus.. Jumala elää, goooooo Jumala


    • tuoppi.skeppanaa

      Asia ei ole yksinkertainen, joka ratkeaa kumpaankaan suuntaan "kyllämätiiän" -ajattelulla. Voidaan ajatella, että eihän Jumala tule kirjoittelemaan Suomi24-palstalle, mutta toisaalta voidaan myös ajatella, että Jumala kirjoitti sen, koska Hän koettelee uskoamme. Voimme siis lukita ajatuksemme tiettyjen asenteiden määrääminä esim. asentoon "no ei tietenkään Jumala tuota kirjoittanut, vaan nimimerki Isä.Teidän". Tai voidaan tehdä sama ja uskoa, että kyseessä on Jumala. Me emme tiedä, kuka ja mikä on nimimerkki "isä.Teidän", sillä näemme vain tekstiä ruudulla, josta itse kukin muodostaa omat tulkintansa. Tulkintaa ohjaa esitetty kysymys mm. sekä asiaperusteisesti että siihen liittyvän asenteen perusteella.. Ihmisen elämä on tulkintaa, jonka "lopputuotteen" luonne, merkitys yms. määräytyy tulkitsijan asenteiden, tietojen, persoonan jne. "voimasuhteiden" mukaisesti. Hän vastaanottaa signaaleita, jotka kuljettaa sensoreista prosessointiin, jonka tuotteena muodostuu raakaprojektio, joka muotoillaan tahdonalaisesti asenteilla, tiedoilla, konsepteilla, määritelmillä yms. lopulliseksi kokemukseksi. Voidaan siis helposti todeta, että ihmisen kokemus on hänelle itselleen puolueellista todellisuutta, mutta se voi erota mielen ulkopuolella olevasta todellisuudesta jopa täysin. Mutta onhan se hullua kuvitella, että kyseinen kirjoitus olisi Jumalan kirjoittama. Vai onko? Lopulta me kaikki tiedämme, miten asiat on, koska olemme itse kukin jo valmiiksi päättäneet, mikä on totta ja mikä ei.

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Varsin totta kommentoit kyllä. Lukija ei tosiaan voi olla täysin varma, olenko Jumala vai jumalankuva. Mutta tärkeintä on luottamus. Jos tulen tänne asti vakuuttamaan, että olen Jumala, niin onhan se nyt vähintä, mitä lukija voi tehdä, että uskoo kans minua. Uskoohan moni Raamatunkin sanaan ja väittää sitä sanakseni, vaikka sen ovat ihmiset kirjoittaneet ja voin sanoa melkeinpä omasta päästään. Että tältä pohjalta on lähdettävä.


    • Hallelujah! Sainkin rippikoulussa aikoinaan raamatun jakeeksi: Etsikää Jumalaa kaikesta sydämestä ja kun niin teette tulette löytämään hänet! Nyt se siis on tapahtunut ja käynyt toteen. Mutta mitä sitten? Mitä nytten pitäisi tehdä tai sanoa kun olen löytänyt teidät, Majesteetti?
      Pyydän itku kurkussa: Älkää vain sanoko, että tahdotte rahani ja omaisuuteni, vaan ennemmin sanokaa: Kukkurainen ruokapöytä Jumalalle sopivaa ruokaa:OLE; OLE; OLE.

      En oikein itsekään tiedä miksi pastori yli 30 vuotta sitten pyysi minua etsimään teitä. Olen ihan kauhun partaalla. Sydämeni täyttyy kauheista ajatuksista, että tahdotte viedä minun rahani.

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Mitä minä sinun rahoillasi tekisin? Minullahan on jo kokonainen kultainen kaupunki omistuksessani! Sitä paitsi ei minua turhaan kehuta hyväksi. Siksi säädän, että sinulla on menevä mainiosti, ruokaa riittää pöydässäsi ja sinun kelpaa porskuttaa. Voi hyvin!


    • kylkyl

      Meille koulussa opetettiin, että länsimaiden oikeus lainsäädäntö on otettu suoraan raamatusta. Jumalan Moosekselle antamasta 10 käskystä. Kyllä Jumala on antanut hyvän lain, jos sitä ihmiset noudattais, poliiseja ei tarvittas, eikä sotia olis, ei muuten tarvittas ovissa lukkojakaan.

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Totta viserrät! Sanelin tosiaan Moosekselle nuo lait. Hänellä oli siihen aikaan käytössään aika alkeellinen konekirjoituskone. Siinä käytettiin paperiarkkien sijaan kivipaasia. Siksi Mooseksen kirjat painoivat aivan jumalattomasti, vaikka ne minusta, Jumalasta, kertoivatkin. Mutta juu, olet oikeassa. Lait ovat oikein hyvät omasta mielestänikin. Jos ei kukaan varasta keneltäkään, kaikki voivat hyvin ja pystyvät elämään luottavaisesti. Myös se, ettei himoitse toisen muijaa on ihan hyvä, vaikka itse kerran rikoinkin tuota lakiani ja siitä syntyi Jeesus. Mutta tekevälle sattuu. Ainakin tuli todistetuksi, etten ole mikään tuhkamuna.

        Olisi kaikkien etujen mukaista, jos antamiani lakeja noudatettaisiin. Se kuitenkin tuntuu olevan ihmisille perin vaikeaa. Minulla taisi tulla joku pieni fiba ihmistä luodessani. Käviväthän he heti käsiksi siihen paratiisin keskelle istuttamaani hedelmäpuuhunkin, vaikka varta vasten sanoin, ettei siitä sitten syödä. Mutta eikö mitä, sinnehän Eeva riensi ensimmäiseksi. Taisin tehdä ihmisistä liiaksi itseni kaltaisen. Kiusaukset ovat kutkuttavan jännittäviä, enkä nyt tarkoita Janssoninkiusausta.


      • Vege-Atte

        Mikä on muuten lemppariruokasi nykyään? Aiemmin olit vannoutunut lihansyöjä, eikä muu kelvannut kun uhrialttarilla tirisevät lampaan- tai raavaanpaistit.

        Itse olen vegaani.


      • Isä.Teidän
        Vege-Atte kirjoitti:

        Mikä on muuten lemppariruokasi nykyään? Aiemmin olit vannoutunut lihansyöjä, eikä muu kelvannut kun uhrialttarilla tirisevät lampaan- tai raavaanpaistit.

        Itse olen vegaani.

        Jumala tässä hei!

        Nykyään minulle maistuvat rasvassa uiskentelevat nakit ja kuivattu velli. Myös herkku kuppi Kallun pihvin kanssa maistuu. Kanaista pulua olen joskus mussuttanut ja sen perään Karjalan olut. Ja kyl siinä kieli suhisee, kun jälkiruokana on kiva kokkeli oivan kurkun kera. Lopuksi pikainen limpsa.


      • eikk
        Isä.Teidän kirjoitti:

        Jumala tässä hei!

        Totta viserrät! Sanelin tosiaan Moosekselle nuo lait. Hänellä oli siihen aikaan käytössään aika alkeellinen konekirjoituskone. Siinä käytettiin paperiarkkien sijaan kivipaasia. Siksi Mooseksen kirjat painoivat aivan jumalattomasti, vaikka ne minusta, Jumalasta, kertoivatkin. Mutta juu, olet oikeassa. Lait ovat oikein hyvät omasta mielestänikin. Jos ei kukaan varasta keneltäkään, kaikki voivat hyvin ja pystyvät elämään luottavaisesti. Myös se, ettei himoitse toisen muijaa on ihan hyvä, vaikka itse kerran rikoinkin tuota lakiani ja siitä syntyi Jeesus. Mutta tekevälle sattuu. Ainakin tuli todistetuksi, etten ole mikään tuhkamuna.

        Olisi kaikkien etujen mukaista, jos antamiani lakeja noudatettaisiin. Se kuitenkin tuntuu olevan ihmisille perin vaikeaa. Minulla taisi tulla joku pieni fiba ihmistä luodessani. Käviväthän he heti käsiksi siihen paratiisin keskelle istuttamaani hedelmäpuuhunkin, vaikka varta vasten sanoin, ettei siitä sitten syödä. Mutta eikö mitä, sinnehän Eeva riensi ensimmäiseksi. Taisin tehdä ihmisistä liiaksi itseni kaltaisen. Kiusaukset ovat kutkuttavan jännittäviä, enkä nyt tarkoita Janssoninkiusausta.

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"


      • Isä.Teidän
        eikk kirjoitti:

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"

        Jumala tässä hei!

        Suutuin aikoinaan kamalasti siitä, etten kyennyt luomaan maailmasta mieleistäni. Olisin halunnut luoda ihmiskunnan, joka olisi palvonut minua juuri toivomallani tavalla, mutta mitä syntyikään. Ihmisten ihonvärin kirjo on melkoinen, samoin heidän ulkonäkönsä. Lisäksi he uskovat ihan vääriin jumaliin. Jokin meni pahasti pieleen. Myönnän sen. Siksi piti saattaa Jeesus tänne mukamas kuolemaan, jotta minun suuttumukseni omaan mokailuuni helpottaisi. Se oli ihmiskunnan hyväksi, koska suutuspäissäni olisin voinut tuhota kaiken luomani, kuten kerran yritin hukuttaa kaiken, mutta silloin se muuan kirvesmies keksi proomun. Poikani oli kyllä hyvä näyttelijä. Pakko myöntää. Hollywood on menettänyt hänessä paljon. Mutta ehkä saatte tehdä hänen kanssaan vielä filmejä, koska hän kuulemma lupaili tulla piipahtamaan uudelleen myöhemmin.


      • YksinArmosta

        Auts!(Heittäydyin kasvoilleni edessänne kun kuulemma semmoisesta tykkäätte ja nyt vähän sattuu).
        Kysyisin nöyrimmästi,että kun olette aina ollut olemassa.
        Niin miten meni ennen kuin maaliman loitte?
        Oliko jo Arkkienkelit,Kerubit ja Serafit Teitä hauskuttamassa?
        Entä Taivaallinen Sotaväki?Miten tämä sotaväki pälkähti päähänne?
        Kurinhan Te pystysitte ilman muuta säilyttämään ihan itekin,oliko sotaväki enempikin kuin ajanviete?Taivaan Kultasilla Kasarmeilla kun harjoitellaan Tattoota,niin onhan se aikasmoista seurattavaa!
        Lopuksi kysysin,että Kaikkitietävänä,Kaikkinäkevänä ja ihan mahottoman Viisaana,niin eikö Teitä välillä naurata meidän Kuvaksenne luotujen tyhmäntärkeys ja joutava kouhotus?


      • Isä.Teidän
        YksinArmosta kirjoitti:

        Auts!(Heittäydyin kasvoilleni edessänne kun kuulemma semmoisesta tykkäätte ja nyt vähän sattuu).
        Kysyisin nöyrimmästi,että kun olette aina ollut olemassa.
        Niin miten meni ennen kuin maaliman loitte?
        Oliko jo Arkkienkelit,Kerubit ja Serafit Teitä hauskuttamassa?
        Entä Taivaallinen Sotaväki?Miten tämä sotaväki pälkähti päähänne?
        Kurinhan Te pystysitte ilman muuta säilyttämään ihan itekin,oliko sotaväki enempikin kuin ajanviete?Taivaan Kultasilla Kasarmeilla kun harjoitellaan Tattoota,niin onhan se aikasmoista seurattavaa!
        Lopuksi kysysin,että Kaikkitietävänä,Kaikkinäkevänä ja ihan mahottoman Viisaana,niin eikö Teitä välillä naurata meidän Kuvaksenne luotujen tyhmäntärkeys ja joutava kouhotus?

        Jumala tässä hei!

        Älä hyvä ihminen telo itseäsi! Vähempikin pokkurointi riittää, kiitos.

        Ennen kuin varsinaisesti mitään oli, oli vain vettä ja minä. Siellä minä leijuin vetten päällä täysin pimeässä yksinäni noin ikuisuuden verran. Se on aika pitkä aika. Voit arvata, että kaikennäköistä ennätti miettiä. Siinä sitä tuli keksityksi jos mitä hemmetin lohikäärmettä ja muuta hörhöä, ja kun meikäläiselle ei mikään ole mahdotonta, niin panin haisemaan. Arvata saattaa, että melkoinen lätinä siitä syntyi. Harvoin Linnunradassa näkee, mutta Andromedassa on vilkkaampaa. Onneksi nämä galaksit yhdistyvät lähivuosina.

        Onhan se kieltämättä huvittavaa katsella ihmisten touhotusta, mutta samanlaista se on täällä Taivaassa. Turhantärkeitä enkeleitä liihottaa täällä tämän tästä mukamas korvaamattomina joutaviin puuhiinsa. Mitä merkitystä sillä turhalla touhotuksella on yhtään mihinkään? Minä en stressaa. Taidan ottaa tänään Jeesuksen käsittelemää vettä tilkkasen eli noin ämpärillisen.


    • Tarkastaja..X

      Ihanaa, kaikkien vuosien odotus on palkittu. Loistavaa kun tekniikka on edistynyt ja Jumalakin on paikalla ja läsnä. Telaketjuateistina tämä ihan viehättää kun lukee, miten fiksuja vastauksia tulee.

      Niin terveisiä jos joukossa on vielä vanhoja atteja vuosien takaa. Raivo-kahvit keittäisin ja pullat tarjoaisin jos löytyy porukkaa, Jumalalle tietenkin lämpimät terveiset ja kiitos kun loit minusta näin kivan persoonan. <3 Ystävällisin terveisin : Tarkastaja.X

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Mukavaa, että päätit vastata minulle. Kiitos kehuista ja terveisistä. Terkkuja täältäkin sinne. Tämä uusi tekniikka tarjoaa tosiaan paremmat mahdollisuudet yhteydenpitoon kuin ennen vanhaan hyvään juoruaikaan, jolloin pelkkä puskaradio toimitti uutiset ihmiseltä toiselle. Uutiset pakkasivat siinä hommassa muuttumaan aivan toisiksi. Tuskin pitivät ollenkaan paikkaansa perille tullessaan. Lukemistona oli vain Raamattu, jonka tarinoiden luotettavuudesta eivät kaikki olleet täysin varmoja. Onneksi myöhemmin tuli mukaan myös Aku Ankka, jossa siinäkin eläimet puhuvat. Nyt ei tarvitse pelätä, että nämä netin jutut olisivat mitään ankkoja, kun tekstin näkee suorana heti tässä näin. Tämän täytyy olla - kuten onkin - täyttä totta, notta kirjoittajana on itse isä teidän.

        Se on toki vähintä, mitä voin tehdä eli luoda sinusta kivan persoonan. Myös kahvinkeittäjänä olet vertaansa vailla. Ei muuta kuin sumppi pihisemään!


      • Tarkastaja..X

        Ihanaa laitoin tuossa kahvia lisää kun vanhoja tuttuja ei ole koskaan liikaa.
        Ainoa, mikä hieman hillitsee kunnon riehumista onse, että olen unohtanut tunnukset.
        Olen takonut tätä läppäriä kun raivotautinen eläin.

        Nyt kun on aikaa ajattelin lukea vanhoja hyviä ketjuja, joissa läppä lensi ja oli kahvit useinkin näytöllä.
        Oi niitä aikoja. T: Tarkastaja.X


    • Ateisti-Atte

      Oli tosi kiva kun vihdoin annoit kuulua itsestäsi.

      Noita uskiksia en ymmärrä. Että nyt kun kerrankin otit yhteyttä, he eivät usko!

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Hauskaa, että tykkäät kommentoinnistani. Minustakin on riemukasta harrastaa luovaa kirjoitusta. Nuo luontipuuhat kun ovat aina olleet lähellä sydäntäni.

        Sepä se minuakin ihmetyttää. Uskovaiset kirjoittavat itse kirjan minusta ja väittävät sitä minun sanakseni ja uskovat siihen muitta mutkitta. Sitten kun ihan itse kirjoitan jotain, he eivät ota kommenttejani ollenkaan vakavasti. Taidan antaa heille opetukseksi hiukan vaikeuksia. Niistähän he tykkäävät, koska sanovat, että Jumala rakastaa sitä, jota hän koettelee. Nyt tulee noille niskottelijoille oikein isän kädestä. Oppiipahan.


    • Ateisti-Atte

      Eikö tämä kuitenkin ole vähän epistä, että päätit nyt sitten puhutella ihmiskuntaa juuri suomenkielellä (tarkistin, että tätä keskustelua et todellakaan ole osoittanut jokaiseen maailman maahan paikallisella kielellä jaettavaksi vaikka kaikkivaltiaana sehän olisi ollut sinulle todella piece of cake).

      Ei se silloin viimeksikään kovin reilua ollut, kun lähestyit ihmiskuntaa kaikista maailman kielistä juuri hepreaksi.

      Aika vekkuli olet.

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Onhan tässä aikaa. Ja kyl ne jutut leviävät. Ihan niin kuin Raamattukin oli aikoinaan best seller vain Lähi-Idässä, niin eikö sitä jo kohta lykätty rotaatiopainokoneista Suomessakin tuutin täydeltä. Valtava on ihmisten tiedonjano, kuten jano muutenkin. Ja jostain syystä minä olen kiehtonut ihmisiä aina, vaikka olen tällainen vanha julli.


    • Ateisti-Atte

      בוקר טוב אלוהים

      Toisaalta olen aika viehättynyt ajatuksesta, että ansiostasi suomenkielestä tulee täsät lähtien yksi "pyhistä kielistä", joita kaikkien maiden teologit joutuvat opettelemaan ymmärtääkseen aivoituksiasi.

      :)

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Tokihan suomen pitää kelvata kaikille, koska jopa piispa Henrik souteli tänne aikoinaan Ruotsista asti levittämään uskoa minuun. Sitä paitsi suomi on helppo kieli. Minäkin osaan sitä kuin vettä vaan.


    • Pitäskö suomalaisten siirtyä talviaikaan pysyvästi?

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Minä tykkään enemmän kesästä. Taidan siirtää maapalloa hiukan lähemmäs aurinkoa, että saatte ainaisen kesän.


    • Onko aatteellinen ympärileikkaus väärin?

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Ympärileikkaus on älytöntä touhua. En minä luonut esinahkaa sitä varten, että se pitäisi klimpsiä pois. Sitten kuitenkin samat ihmiset antavat hiuksiensa kasvaa epäsiisteiksi takkutukiksi. Miettisivät hiukan, mitä kannattaa leikata ja mitä ei. Samat ihmiset antavat myös mahojensa kasvaa hirveiksi läskivuoriksi. Leikkaisivat hiukan ruoankulutuksestaan. Liian vähän älyä kyllä jaoin ihmisille. Pakko myöntää.


    • Ateisti-Atte

      Vaikutat nykyään aika leppoisalta kaverilta. Taisit sitten mennä lopulta sinne vihanhallintakurssille? Myönnä pois, aika kilarit vedit silloin Nooan päivinä, eikä se käyttäytymisesi siellä Sodomassa ja Gomorrassakaan kovin esimerkillistä ollut.

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Minusta on kirjoitettu niin pal paskaa, ettei sitä ymmärrä pirukaan. Raamattuhan on, kuten hyvin tiedämme, ihmisten kirjoittama, ei minun. Siksi siinä on kovasti keksittyä. Ihmiset haluavat vain pelotella, että olisin tasainen luonne eli aina vihainen. Kai he saavat siitä jotain kiksejä.


    • 7865

      Jumala, kun rakennat hirmumyrskyn Amerikkaan, ehditkö samalla jakaa lapsille AIDSia Afrikassa?

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Olen asentanut automaatin päälle, koska vipinää riittää myös Andromedan tähtisumussa. Katsos kun Linnunrata ja Andromeda ovat lähivuosina yhdistymässä niin pitää siivota hiukan paikkoja fuusiota varten. Ja ole huoleti! Ihmiset eivät kuole sukupuuttoon, vaikka muutama menisikin maailman myrskyissä. Uusia tehdään hirveellä innolla, ja ehkäisy on synti.


    • Aloittajalle!

      Jos kerran olet jumala, niin kerropa nyt ateistien kuulleen oletko olemassa vai et?

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Näitä viestejä ei ainakaan minun tietääkseni saa kuuluviin, mutta kaiken aikaahan minä olen täällä käynyt näkyvästi kommentoimassa ihan itsenäni, joten helppoahan minut on ottaa todesta. Jos sanon, että minä olen, niin silloinhan minä tietenkin olen. Voiko sitä jotenkin muuten tulkita? Et kai sinä Mark5 rupea vänkäämään Jumalan kanssa ja väittämään minua huijariksi? Silloin harvoin, kun jotain ihan itse kirjoitan, se kannattaa ottaa vakavasti. En nyt rupea mitään uhkailemaan, mutta muistutan ystävällisesti, että minun kanssani ei kannata leikkiä tai turpaan tulee.


    • Ateisti-Atte

      Sen Nooan aikaisen putkirikon ymmärrän olleen vahinko. Nytkin tämä rakentamisen laatu uudiskohteissa on mitä sattuu - sama se oli varmaan silloinkin kun luomasi maailma oli vielä nuori.

      Menikö se putkirikko vielä takuukorjausten piikkiin?

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Vesivahingot ovat nykyään tosiaan melko tavallisia, valitettavasti. Ennen vanhaan hyvään puutteen ja kurjuuden aikaan saunat tehtiin erilliseen rakennukseen, minkä ansiosta asuinrakennuksissa ei ilmennyt vesivahinkoja. Nyt saunat kuuluvat asuntoihin ja samalla myös vesivahingot. Vesi on tarpeellinen juttu, mutta joissain paikoissa se ei tee hyvää.

        Nooan aikaani vettä pääsi tulvimaan, koska merivirrat eivät vielä olleet hanskassa. Esimerkiksi Golvirran keksin pelatessani golfia Mooseksen ja Aatamin kanssa Ylämaalla Skotlannissa ja siellä oli sitten pirun kylmä. Siksi laitoin lämpöistä vettä virtaamaan pohjoiseen. Tämä vähensi myös tulvia Lähi-Idässä. Omituista muuten, ettei Mooses kirjoittanut kirjoihinsa mitään tuosta pelireissustamme.


    • miksi_Kolmiyhteisyys

      Miksi opetetaan Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä? Miksi pitää olla kolme? Miksei yksi riitä?

      Vai ovatko Unitaarit oikeassa?

      Onko myös viisiyhteistä oppia tai seitsenyhteistä jne.?

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Kolme pitää olla vertailuasteiden vuoksi. Pitää olla positiivi, komparatiivi ja superlatiivi. Homma menee siis näin: Pyh, Pyhempi, Pyhin. Siksi pitää olla Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Unitaarit ovat täysin väärässä. Unissaan ovat keksineet, mitä sönköttävät. Mutta antaa ihmisten ajankulukseen kehitellä kaikennäköistä. Hauskaa olla pittää :)


    • Mikä_pyhän_hengen_pilkka

      Herra Jumala!

      Mitä tarkkaan ottaen on Pyhän Hengen pilkka? Olen kysynyt asiaa eri foorumeilla ja chateissa enkä ole saanut kunnollista vastausta, saatika sellaista, joka ei vain toista Raamatun kirjan sanoja.

      Jotkut verkkosivutkaan eivät ole yhtä mieltä.

      https://activechristianity.org/have-i-gone-too-far-for-forgiveness

      http://answers.org/theology/blasphemy.html

      http://www.apologeticspress.org/apcontent.aspx?category=11&article=1218

      http://www.beliefnet.com/faiths/christianity/5-things-you-need-to-know-about-the-unforgivable-sin.aspx?

      http://www.bibleanswerstand.org/blasphemy.htm

      http://www.bibleinfo.com/en/questions/why-blasphemy-against-holy-spirit-unpardonable-sin

      https://www.bible-knowledge.com/unpardonable-sin/

      https://www.biblestudytools.com/dictionaries/bakers-evangelical-dictionary/blasphemy-against-the-holy-spirit.html

      https://www.bibletools.org/index.cfm/fuseaction/Library.sr/CT/RA/k/1709/What-is-Blasphemy-of-Holy-Spirit.htm

      https://billygraham.org/answer/what-is-the-unpardonable-sin-i-am-afraid-i-may-have-committed-it/

      https://carm.org/what-blasphemy-holy-spirit-can-christian-commit-it

      https://christiananswers.net/q-eden/unpardonablesin.html

      https://www.christianpost.com/news/what-is-the-one-sin-god-cannot-forgive-183512/

      http://www.christiantruthcenter.com/blasphemy/

      https://churchpop.com/2016/08/23/the-eternal-sin-the-true-meaning-of-blasphemy-against-the-holy-spirit/

      https://www.desiringgod.org/messages/beyond-forgiveness-blasphemy-against-the-spirit

      https://escapetoreality.org/2011/04/21/blasphemy-of-the-holy-spirit/

      http://www.gods-word-first.org/bible-study/blaspheming-holy-spirit.html

      https://www.gotquestions.org/blasphemy-Holy-Spirit.html

      http://www.gracecentered.com/blasphemy_of_the_holy_spirit.htm

      http://www.patheos.com/blogs/henrykarlson/2017/04/blasphemy-holy-spirit/

      https://www.quora.com/What-is-blasphemy-of-the-Holy-Spirit

      https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20110328165907AANHkQO&guccounter=1

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Pyhän Hengen pilkka on sellaista, jossa Pyhä Henki laskee jostakusta ilkikurista ivaa. Jos Pyhä Henki nimittelee esimerkiksi sinua puhuvaksi aasiksi, se on on Pyhän Hengen pilkkaa. Olen monesti sanonut Pyhälle Hengelle, että ole ihmisiksi ja käyttäydy kunnolla, mutta siitä huolimatta aina silloin tällöin kuulen juttuja, että taas se Pyhä Henki on pilkannut jotakuta. Olen pahoillani siitä.


      • mikä_ettei

        Saammeko me maan matoset pilkata sitten Pyhää Henkeä? Mikä kaikki edes lasketaan hänen pilkkaamiseksi? Mahdoton tyyppi, pystyykö miellyttämään häntä millään?


      • Isä.Teidän
        mikä_ettei kirjoitti:

        Saammeko me maan matoset pilkata sitten Pyhää Henkeä? Mikä kaikki edes lasketaan hänen pilkkaamiseksi? Mahdoton tyyppi, pystyykö miellyttämään häntä millään?

        Jumala tässä hei!

        Pilkatkaa niin paljon kuin tykkäätte. Ei tunnu missään! Kuinka ihmiset saattavat edes kuvitella, että heillä olisi mahti tehdä jokin vaikutus Pyhään Henkeen? Voin kertoa, ettei teillä ole. Pyhää Henkeä ei pysty myöskään miellyttämään millään. Olen itsekin yrittänyt vaikka millä, mutta hän jurottaa tasaisesti aina. Kumma tyyppi kyllä.


      • herra_fuskaa

      • räyhähenki_pyh

      • Isä.Teidän
        räyhähenki_pyh kirjoitti:

        Voisitko auttaa, Jahve? Pyhällä Hengellä on ollut paha päivä.

        https://www.youtube.com/watch?v=oE8iEDsAED4

        Puhuu kielillä kuin helluntailaisten kokouksissa!

        Jumala tässä hei!

        Kamoissahan nuo laulajat kehuvat olevansa. "Kamassa, kamassa..." , toistelevat he. Siinä tosiaan rupeaa puhumaan kielillä. Minäkin olen kokenut saman juotuani pari ämpärillistä Jeesuksen pahoinpitelemää vettä.


      • PYH_imys

      • Anonyymi

    • mitä_mieltä_Urantiasta

      Herra Jumala! Mitä mieltä olet Urantiasta? Onko oikea näkemys, oikeampikuin Raamattu, väärempi kuin Raamattu, oikeampi vai väärempi kuin esim. Oahspe, Vartiotornit, Mormonin kirjat, Ihmeiden Oppikurssit sun muut, etcetera?

      https://carm.org/new-age-interesting-quotes (muutama lainaus Urantiasta)

      https://www.cultnews101.com/2016/01/urantia-book-cults-conspiracies-and.html

      https://www.gotquestions.org/urantia-book.html

      http://www.letusreason.org/Cults17.htm

      https://probe.org/the-urantia-book/

      http://skepdic.com/urantia.html

      https://www.watchman.org/profiles/pdf/urantiaprofile.pdf

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Urantia-liikkeen tunnuskin on kuin tikkataulu. Kunhan heittelevät kilpaa mökeillään kesäisin ja puhuvat paskaa. Pari grillimakkaraa siinä sivussa siunataan sinappia suupielessä.


      • mikä_kirja_oikia

        Onko se Raamattu sitten oikea kirja, juuri se oikea sinulle omistettu, oi Pyhä-vaan-ei-Pyhin-Luoja?

        Vai onko sittenkin Urantia se oikea? Tai kenties Oahspe? Tai Vartiotornin jutut? Mormonin kirja? Ihmeiden Oppikurssi?

        Onko kenties Itsensä-Tajuamisen Veljeskunnan pyhillä vaatimuksilla, chantailuilla ja runoilla enemmän pontta kuin kerjäävillä rukouksilla?

        https://www.ananda.org/free-inspiration/books/whispers-from-eternity/

        Kerro meille, oi Pyhä Luoja Valtias!


      • Isä.Teidän
        mikä_kirja_oikia kirjoitti:

        Onko se Raamattu sitten oikea kirja, juuri se oikea sinulle omistettu, oi Pyhä-vaan-ei-Pyhin-Luoja?

        Vai onko sittenkin Urantia se oikea? Tai kenties Oahspe? Tai Vartiotornin jutut? Mormonin kirja? Ihmeiden Oppikurssi?

        Onko kenties Itsensä-Tajuamisen Veljeskunnan pyhillä vaatimuksilla, chantailuilla ja runoilla enemmän pontta kuin kerjäävillä rukouksilla?

        https://www.ananda.org/free-inspiration/books/whispers-from-eternity/

        Kerro meille, oi Pyhä Luoja Valtias!

        Jumala tässä hei!

        Ihmiset nyt kuvittelevat saavansa itselleen hyötyä kuinka millä, mutta ei tässä runollisuus auta, ei ju..lauta, vaikka sulla olis pyhä nauta ja allas ameriikan rauta. Oikeaa kirjaa ei ole vielä kirjoitettukaan. Se ilmestyy vasta vuonna 2100, kun kappelin pimut kirjoittavat sen karvattomalla kynällään ja muistelevat haniaan.


    • anteeksiannosta

      Annatko todellakin kaiken anteeksi? Jos näin, mitä ideaa sitten on kymmenellä käskyllä tai millään muilla ohjeistuksilla kun niiden rikkomisen saa kuitenkin anteeksi?

      Onko mitään mitä et vain kerta kaikkiaan anna anteeksi? Jos näin, mitä ja miksi?

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Annan todellakin anteeksi kaiken. Olisi typerää jäädä vatvomaan jotain pienen ihmisen tekemää vähäpätöistä tekoa viikkotolkulla. Show must go. Ei ihmisistä ole muuhun kuin vähäpätöisiin jutskiin. Koeta vaikka iste. Mene parvekkeelle ja huuda niin lujaa kuin pystyt solvauksia minusta ja tehosta sanomaasi voimasanoilla. En hermostu. Ainoa, joka ottaa pulttia on naapurisi, joka karjaisee sinulle, että turpa kiinni sorsa. Tällä hän ei tarkoita miesten virtsaamiseen käyttämää hassunmuotoista putelia.

        Kymmenellä käskyllä ei tosiaankaan ole mitään virkaa. Ei niitä kukaan noudata. Sanelin ne aikoinaan piruuttani ikään kuin toiveeksi, miten voisi olla paremmin. Esimerkiksi toisen tappamalla ei välttämättä asiat parane. Mutta jos niin käy, miksi asiaa pitäisi jäädä vatvomaan iäksi, koska se ei siitä enää muuksi muutu. Parasta antaa anteeksi.


    • pilkkarituaaleista
      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Ne ovat todella hauskoja. Myös oikeusjutut, joissa puidaan jumalanpilkkaa, ovat huvittavia seurattavia. En ole itse viitsinyt lähteä ikinä paikalle, vaikka ne ovatkin koskeneet minua. Olen seurannut niitä taivaskanavilta. Huvittavinta noissa jumalanpilkkajutuissa on se, että joku muu kuin minä on niissä ottanut herneen nenäänsä. Minua hyvät vitsit vain naurattavat :D


    • q.v

      Jumalalta kysyisin: Oletko ateisti? Uskotko, että sinulla on Luoja?

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Tuolla aiemmin jo totesin, että kaikkihan tässä hiukan ateisteja. Minäkin kiellän, että minun yläpuollellani olisi ketään jumalaa. Ainakaan kukaan jumala ei ole yrittänyt ottaa yhteyttä, joten on fakta homma, ettei minulla ole jumalaa. Tosin en minä muista, mistä olen singahtanut tänne olemaan. Ikuisesta olemuksestani päätellen minusta kuitenkin tuntuu, että olen ollut aina, ettei kukaan ole luonut minua. Ainakin ikuisuudelta se tuntui, kun muinoin miljardi miljardia vuotta leijuin vetten päällä pimeässä yksinäni ennen kuin ryhdyin valoisaksi tyypiksi. Se oli aika rankkaa aikaa. Meinasi jo ruveta sviduddamaan. Kaikenlaista hullua pyöri päässä.


    • paniikki_jumaliste

      Mitä mieltä olet satanistirituaalipaniikeista? Jotkut ihmiset näköjään ihan oikeasti uskovat, että satanismi on aivopesemässä sivilisaatiota.

      Näköjään kaikki hysterianlietsontateoriaa tukevat hyväksytään eksperteiksi ja sitä kyseenalaistavat herjataan satanistisen konspiraation työkaluiksi (puuttuu vain Illuminati, johon vielä viitataan sivuston toisessa kirja-arvostelussa (Painted Black) ja arvosteltavan kirjan on kirjoittanut tohtori Raschke itse, toisen kirjan lyttyynhaukkuja).

      Jankkaamalla voi todistaa miten kaikki satanistikonspiraatioteoriaa kyseenalaistavat ovat syyllisiä peittelyyn ja logiikkavirheisiin. Näköjään myös jos väkijoukolle annetaan vahvasti editoitua uutisjuttua, väkijoukko onkin mukana jossain propagandasalajuonessa kollektiivisen dementian ylläpitoon tai näin yhtäkkiä tämän linkin arvostelussa väitetään.

      http://www.icsahome.com/book-reviews/book-review-the-satanism-scare-csj-9-1-1992

      Enpä tiedä tästä Raschkesta.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Carl_Raschke#Satanic_ritual_abuse_moral_panic,_modern_popular_culture_and_new_religious_movements

      Vaati hieman etsintää löytää muutakin tietoa.

      https://www.thefullwiki.org/Satanic_ritual_abuse

      http://skepdic.com/satanrit.html

      Ja kukapa olisi arvannut, että satanisti esittää parempia pointteja?

      http://theisticsatanism.com/popular/S-crime-vs-Xian-S.html

      http://theisticsatanism.com/popular/witchhunt/index.html

      Mutta mitä sinä sanot, oi herra Luoja Valtias! Onko arkkivihollisesi todellakin tällaisen ilmiön päästänyt valloilleen, jota kukaan sinun nimeäsi kailottava ei voisi?

      • Anonyymi

        Jos joku Jumalan palvelija tekee niin, se ei ole oikeaa kommunis- EIKUN oikeaa uskontoa!


    • Isä.Teidän

      Jumala tässä hei!

      Ihmiset ottavat pulttia milloin mistäkin ja yleensä hyvin vähäpätöisista asioista. Voi sanoa, että mitä pienempi asia, sitä suurempi melu. Satanismi avaa ihmisille nautinnot, joiden tuntemiseen olen luonut heille mahdollisuuden. Miksi olisin antanut ihmisille kyvyn nauttia, jos haluaisin heidän kärsivän ja kituvan?

      Minulla ei varsinaisesti ole ketään arkkivihollista. Vanha Vihtahousu on työnjohtajana voimalaitososastolla, mutta hänellä on joskus tapana keksiä pientä jekkua ihmiskunnalle mietittäväksi. Hän on oikein huumorintajuinen veikkonen.

    • keillä_versio_oikea

      Ovatkos kristityt vai muslimit vai juutalaiset vai kenties jotkut muut uskovat ne, joilla on oikea versio sinusta? Näidenkin kuntien haaroissa opinkappaleet eroavat paljon.

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Piruuttaan he keksivät vänkäämistä. Ihmiset nyt vaan ovat sellaisia otuksia, että he kuvittelevat olevansa aina oikeassa ja muut tietenkin täysin väärässä. Fakta on se, että minusta ei tiedä kukaan paremmin kuin minä. Jopa Raamattu on ihmisten kirjoittama. Kuka siis voi sanoa, millaista on Taivasten valtakunnassa? Ei ainakaan kukaan elossa oleva. Vai mitä? Ainakaan Raamatussa ei kovin tarkkaan esitellä matkakohdetta nimeltään Taivas. Sanotaan vain, että se on kultainen kaupunki. Miksei platinainen tai peräti uraaninen? Radioaktiivisuudesta ei ole ongelmaa Taivaassa, koska siellä meno on alati tervettä ympäristöhaitoista huolimatta. Matkakohteena siis unelma, koska ei voi sairastua ripuliin heti ensimmäisenä lomapäivänä.


    • pilkka_ja_totuus_ko
      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Retorinen kysymys on tosiaan muodollinen tyyliin: Kaunis ilma tänään, eikö olekin. Niin kuin joku muka näkisi ilman. Sentään ilman silmälaseja. Vai näkeekö ilmaa silmälaseillakaan? No retorinen kysymys.

        Raamatun mukaan uskovaisten sietää varautua siihen, että he saavat osakseen pilkkaa. Turhaan siinä sitten protestoivat, koska tietävät kuinka hommassa käy. Kestäkööt osansa niin kuin miehet. Rintamalla miehet kokivat paljon pahempaa. Pienet svidduilut netissä ovat sen rinnalla lasten leikkiä.


      • saisinko_vastauksia

        Mites noi totuuskysymykset muut kysymykset, jotka löytyvät kommentista, jolla vastasin sen toisen kommenttiin?

        Mikä siis on se totuus, josta puhutaan eli se, jota tulisi etsiä? Mistä tiedän, että perimmäinen totuus on kuin onkin se mitä on eikä jokin, joka vain tekeytyy perimmäiseksi totuudeksi?


      • Isä.Teidän
        saisinko_vastauksia kirjoitti:

        Mites noi totuuskysymykset muut kysymykset, jotka löytyvät kommentista, jolla vastasin sen toisen kommenttiin?

        Mikä siis on se totuus, josta puhutaan eli se, jota tulisi etsiä? Mistä tiedän, että perimmäinen totuus on kuin onkin se mitä on eikä jokin, joka vain tekeytyy perimmäiseksi totuudeksi?

        Jumala tässä hei!

        Tuolla aikaisemmin kirjoitin seraavasti: "Uskominen vaatii paljon. Vaikka jokin asia tuntuisi epätodelliselta, siihen on vaan uskottava, jos meinaa uskoa. Esimerkiksi minä en aiemmin uskonut ufoihin, mutta Jeesus sanoi, että kyllä niitä on. Sitten hän kerran näytti minulle yhden sellaisen lentävän Siriuksen lähellä. Pakkohan se oli uskoa."

        Että tältä pohjalta sitä on lähdettävä, jos meinaa uskoa jotain. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin.


    • Intiassa
      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Intia on siitä erikoinen paikka, että siellä jopa lehmiä pidetään pyhinä. Suomessa niistä tehdään jauhelihaa. Se on myöhempien aikojen pyhien ja arkipäivien jeesuksen kristuksen murkinaa. Jos joku haluaa kaikesta huolimatta nähdä nälkää, niin nähköön. Oppiipahan dieetille.

        Onhan se selvää, etteivät yhdistys ja valtio kuulu yhteen. Yhdistys on yhdistys ja valtio on valtio. Ja sillä selvä. Ja äärihindut voivat aivan vapaasti soudella äärihinduaan. Ei haitanne ketään?


      • no_mites

        Mites muslimit, jotka kärsivät kiitos äärihindujen? Mites se, kuinka noita muslimeita demonisoidaan kaiken maailman rakkausjihad- ja maajihad-salaliittoteorioilla sun muilla? Hyväksytkö sellaista?


      • Isä.Teidän
        no_mites kirjoitti:

        Mites muslimit, jotka kärsivät kiitos äärihindujen? Mites se, kuinka noita muslimeita demonisoidaan kaiken maailman rakkausjihad- ja maajihad-salaliittoteorioilla sun muilla? Hyväksytkö sellaista?

        Jumala tässä hei!

        Minä en hyväksy pal mittä, mutta kun tulin antaneeksi ihmisille vapaan tahdon tehdä mitä lystää, niin pakkohan se on yrittää sietää lopputulos. Lystikästä se on seurata, kun apinat tappelevat. Huvittavinta on se, että he kuvittelevat voittavansa jotakin, vaikka eivät saa muuta kuin tuhoa aikaan. No omapa on häpeensä. Järkiperäisellä järjenkäytöllä he saisivat paljon rakentavampaa syntymään, mutta sellainen ei heitä kiinnosta. Vain lapsellinen tappelu on hauskaa. On tässä pariin kertaan itsekseen tullut sanotuksi, että voi jeesus sentään noiden taliaivobanien kanssa.


      • mites_vainotut

        Luulenpa, että vainotut (kuten muslimit Intiassa tai Rohingyat Myanmarissa) haluaisivat mielellään elää ja harjoittaa uskontoaan rauhassa ilman vainoa. Aina kuitenkin löytyy jotain raivoapinoita uhkaamaan sellaisten henkeä ja tekemään tyhjäksi järkiperäisempien uskovaisten järkevämmät ratkaisut. En sanoisi sitä kaikkea lapselliseksi tappeluksi.

        Mutta joo, välillä ne väkivaltaisemmat fundikset aivopesevät viattomia omiin riveihin pelinappuloikseen.


      • Isä.Teidän
        mites_vainotut kirjoitti:

        Luulenpa, että vainotut (kuten muslimit Intiassa tai Rohingyat Myanmarissa) haluaisivat mielellään elää ja harjoittaa uskontoaan rauhassa ilman vainoa. Aina kuitenkin löytyy jotain raivoapinoita uhkaamaan sellaisten henkeä ja tekemään tyhjäksi järkiperäisempien uskovaisten järkevämmät ratkaisut. En sanoisi sitä kaikkea lapselliseksi tappeluksi.

        Mutta joo, välillä ne väkivaltaisemmat fundikset aivopesevät viattomia omiin riveihin pelinappuloikseen.

        Jumala tässä hei!

        Täytyisi vissiin kokeilla taas sitä vanhaa hyvää konstia eli järjestää kunnon tulvat. Eiköhän siinä muutama raivopää tasoitu.


      • entä_salamat
        Isä.Teidän kirjoitti:

        Jumala tässä hei!

        Täytyisi vissiin kokeilla taas sitä vanhaa hyvää konstia eli järjestää kunnon tulvat. Eiköhän siinä muutama raivopää tasoitu.

        Herra Jumala, etkö voisi edes käyttää salamia? Tehokkaampia ja tarkempia eikä viattomia huku samalla.


      • Isä.Teidän
        entä_salamat kirjoitti:

        Herra Jumala, etkö voisi edes käyttää salamia? Tehokkaampia ja tarkempia eikä viattomia huku samalla.

        Jumala tässä hei!

        Salamia pitsassa käytän
        ja niillä sen siten täytän.
        Se sisältää paljon rasvaa
        ja veren LDL-arvot kasvaa.
        Siihen ilkeät hukkuu
        ja käki Saimaalla kukkuu.


      • NäpitIrti

        Minun salamoihin ei Jahve koske!

        T. Zeus


      • Isä.Teidän
        NäpitIrti kirjoitti:

        Minun salamoihin ei Jahve koske!

        T. Zeus

        Jumala tässä hei!

        Koskevat ne salamat sinuakin, kun suuntaan ne kohti pukamiasi.
        Siinä ahterisi käryää, se on varma se.


      • Hera

        Hyvä, Jahve! Näytä sille!


      • LainehtivaMalja

        Jeesus muuten on taikonut kunnon leipä- ja kala-aterian valmiiksi ja minä hoidin viinit. Niitä saa sitten lisää!

        Saanko kenties ehdottaa, ettei hyvät miehet ennen pitojen alkua jo tehdä pidoista Lukianoksen juominkeja? :)

        T. Rakas ystävänne Bacchus/Dionysos


      • Isä.Teidän
        LainehtivaMalja kirjoitti:

        Jeesus muuten on taikonut kunnon leipä- ja kala-aterian valmiiksi ja minä hoidin viinit. Niitä saa sitten lisää!

        Saanko kenties ehdottaa, ettei hyvät miehet ennen pitojen alkua jo tehdä pidoista Lukianoksen juominkeja? :)

        T. Rakas ystävänne Bacchus/Dionysos

        Jumala tässä hei!

        Jeesus on tosiaan melkoinen kokki loihtimaan vaikkapa läskistä ja lotinasta mahtavat herkut, mutta osaa hän tuottaa myös pelkästä vedestä edullisesti laatuviiniä.

        Miehet ovat herkkiä käymään käsiksi herkkuihin. He ovat siinä niin tulleet isäänsä.


    • EcuMania

      Halleluja!
      Heittäydyn kasvoilleni Korkeimman edessä,ja toivon tulevani kuulluksi!
      Auts!
      Mutta asiaan.
      Uusi lähestymistapanne meihin maan matosiin on peräti rohkaiseva!
      Olette persoonallisesti ikäänkuin kasvanut aikuisuuteen ja tulleet entistäkin viisaammiksi!
      Niinpä tunnenkin tarvetta tiedustella,olisiko nyt aika Uudelle Ekumenialle,joka saattaisi osaltaan tuoda palan Taivasta jo maan päälle,vahvistamaan vanhurskaiden hurskautta ja ohjaamaan epäileväisiä Oikealle Tielle!
      Niinpä Uuden Ekumenian nimessä pyydän Teitä harkitsemaan kantaanne erään Oikean Uskomme peruspilarin suhteen,nimittäin Perisynnin!Hyvää ja pahaa tuntemattomien ihmisten valinnan takia kaikille eläville langetettu kollektiivinen rangaistus sukupolvesta sukupolveen lienee hurjan nuoruutenne aikaansaama ylilyönti?
      Tuonkaltainen määritys ihmiselon luontaisesta olemuksesta vie pohjan luovuuden ja eteeen päin pyrkimisen hankkeilta,sillä joudummehan silloin ikäänkuin pyytämään anteeksi olemassaoloamme,me,Kuvaksinne luodut!
      Todentotta,käyttääkseni erästä maanläheistä vertauskuvaa,olemmehan silloin nousemassa puuhun takapuoli edellä!
      Sikäli kuin päätätte julistaa Perisynti-käsitteen kuolleeksi ja kuopatuksi,on minulla kunnia julistautua Ensimmäiseksi Ekumeenikoksi julistamaan katoamatonta Kunniaanne,ja keräämään sievoiset kymmenykset kansanjoukkojen keskuudessa!
      (Oho,tuota viimeistä ei olisi kannattanut lausua ääneen).

      • Isä.Teidän

        Kuten hyvin tiedämme Raamatun ovat ihmiset kirjoittaneet ja tunnetusti keksineet sinne omiaan. Niin kuin esimerkiksi se puhuva käärme paratiisissa oli Aatamin vällykäärme. Eeva luuli sitä oikeaksi käärmeeksi, ainakin aluksi. Myöhemmin hän tajusi jutun, mutta Mooses ei jostain syystä kirjoittanut siitä riviäkään.

        Tuo perityvä rangaistus sukupolvelta toiselle johtuu perintötekijöistä. Geenit ovat geenejä ja toteuttavat hommansa. Ei maha mittään.

        Perisynti-käsite on aika omituisesti kehitelty. Ei siinä kenenkään älykkyys nouse, jos syö hedelmiä. Maha voi mennä sekaisin, jos napsii liikaa vaikka luumuja, mutta en ole kenenkään havainnut tulleen neroksi mokomasta. Melkoista legendaa heittää Mooses.


    • ha_busted_right
      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Kuten olen jo aiemmin kommentoinut: "Kolme pitää olla vertailuasteiden vuoksi. Pitää olla positiivi, komparatiivi ja superlatiivi. Homma menee siis näin: Pyh, Pyhempi, Pyhin. Siksi pitää olla Isä, Poika ja Pyhä Henki."

        Kyllä kai niitä riittää kaikenmaailman pohdiskelijoita, mutta totuus on tuo mitä sanoin. Olen havainnut, että tavallisesti ihmiset ovat pyhistä kolminaisuuksista huolimatta tekopyhiä kaksinaamaisia.


    • lokaali_vai_omnipresent
    • erehtymätönkö
      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Raamattuhan on kuin onkin ihmisten kirjoittama, joten pieniä virheitä on saattanut eksyä mukaan. Mutta jos uskoo tosissaan, tuskin virheet ketään haittaavat. Luja usko korjaa epäloogisuudet hetkessä ja homma voi jatkua kuin mitään havaintoa virheistä ei olisi tapahtunutkaan.


    • saatanasta_kaikki
      • Isä.Teidän

    • riettaat_henget
      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Sauli ansaitsi turpaansa. Hän oikein kerjäsi sitä.


    • karhukaisen_luonut
      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Miksi minun pitäisi näyttää naamani? Ei siitä olisi kenellekään mitään hyötyä.

        Koska bakteereita rupesi olemaan joka paikka täynnä, ajattelin luoda sellaisia otuksia, jotka popsivat pöpökannat pienemmiksi. Esimerkiksi kakassa on runsaat 60 prosenttia bakteereita. Siksi se haisee. Ihan syystä siis loin karhukaiset.


    • sinusta_ja_saatanasta
      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Olkoon sitten uskomatta, mutta ei se mitään muuta. Yhteispeli on tärkeää taivaallisissa asioissa. Olisi se hirveää herra Vihtahousulle olla orpona piruna vieraassa Helvetissä.


    • Ateisti-Atte

      Luulisi että nyt kun olet viimein antanut kuulua itsestäsi, ja me kaikki ateistit olemme vakuuttuneet olemassaolostasi ja ruvenneet uskovaisiksi, niin alkuperäisten uskisten suurin unelma olisi toteutunut.

      Mutta ei: nyt he ovat alkaneet epäillä Sinua. Kun meistä oli uskovaisia, rupesivat uskovaiset puolestaan ateisteiksi.

      Ehkä näin kuuluukin olla, jotta jonkinlainen tasapaino maailmassa säilyisi?

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Uskovaiset ovat tosiaan uskomattomia tapauksia. Jos todisteita ei ole, he uskovat, mutta jos todisteita tulee, he lakkaavat uskomasta. Juuri tuollaisen takia olen yrittänyt pitää matalaa profiilia ja naamani piilossa. Millähän pirulla heidät saisi uskomaan?


      • usko-toivo

        "However, unless Jesus’ body never underwent “decay” during his lifetime he could not be God, but if it did not undergo “decay” then he was not truly human."

        Jumala voi elää ihmisruumiissa. Pelkkä ruumis ei tee Jumalaa, vaan mieli, sielu ja teot tekevät Jumalan.


      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Ihmisillä on kova tarve keksiä kaikennäköistä. Ovathan he kirjoittaneet Raamatunkin.


      • ei_väittäny_et_ois

    • vääriänäkemyksiänetissä
      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        No he ovat aina väärässä, koska eivät pysty olemaan suorassa. Vain suoraselkäiset ihmiset ovat suorastaan suorassa. Kuka voi toisaalta olla oikeassa asiassa, josta he eivät voi olla varmoja?


      • ei-kirj
        Isä.Teidän kirjoitti:

        Jumala tässä hei!

        No he ovat aina väärässä, koska eivät pysty olemaan suorassa. Vain suoraselkäiset ihmiset ovat suorastaan suorassa. Kuka voi toisaalta olla oikeassa asiassa, josta he eivät voi olla varmoja?

        Ovatko ateistit oikeassa, kun uskovat, että luojaa ei ole olemassa eikä luomista ole tapahtunut? He eivät nimittäin voi tietää tätä asiaa puhumattakaan siitä, että olisi hyvin perusteltua olla varma siitä, joten ovatko ateistit oikeassa vai eivät? Vai ovatko ateistit varmoja siitä, että luojaa ei ole olemassa ja luomista ei ole tapahtunut? Onko heillä tieto tästä asiasta: varma tieto?


      • Isä.Teidän
        ei-kirj kirjoitti:

        Ovatko ateistit oikeassa, kun uskovat, että luojaa ei ole olemassa eikä luomista ole tapahtunut? He eivät nimittäin voi tietää tätä asiaa puhumattakaan siitä, että olisi hyvin perusteltua olla varma siitä, joten ovatko ateistit oikeassa vai eivät? Vai ovatko ateistit varmoja siitä, että luojaa ei ole olemassa ja luomista ei ole tapahtunut? Onko heillä tieto tästä asiasta: varma tieto?

        Jumala tässä hei!

        Ihmiset luulottevat kaikenlaista ja ovat sitten täysin varmoja, että asiat ovat niin kuin he luulevat. Esimerkiksi minä en ole kirjoittanut Raamattua, mutta ihmiset luulevat sitä sanakseni. Ihmisiin on hyvin helppoa istuttaa omat luulonsa. Sen jälkeen luulluista asioista puhutaan varmoina faktoina. Tokihan minä olen, kuten olen sanonut. Vai olenko minä? Jos minä olen huijari :O


      • kaikkinainen_ko
        Isä.Teidän kirjoitti:

        Jumala tässä hei!

        Ihmiset luulottevat kaikenlaista ja ovat sitten täysin varmoja, että asiat ovat niin kuin he luulevat. Esimerkiksi minä en ole kirjoittanut Raamattua, mutta ihmiset luulevat sitä sanakseni. Ihmisiin on hyvin helppoa istuttaa omat luulonsa. Sen jälkeen luulluista asioista puhutaan varmoina faktoina. Tokihan minä olen, kuten olen sanonut. Vai olenko minä? Jos minä olen huijari :O

        Selitäpä pari juttua, herra Jumala!

        1.Oletko sinä itse objektiivinen moraliteetti? Ovatko asiat hyviä/pahoja, koska sinä niin sanot, vai koska sinä tunnistat sen objektiiviseksi itsestäsi erilliseksi todellisuudeksi?

        2.Onko sinulla todella täydellinen vapaus tehdä mitä vain vai oletko kaikkinaisen hyväntahtoisuuden sitoma? Ovatko nämä edes ristiriidassa keskenään?

        3.Pystytkö todella olemaan kaikkivoipa, kaikkialla läsnä, kaikkitietävä JA kaikkinaisen hyväntahtoinen? Onko tällainen nyt ihan mahdollista, herra Jumala?

        Ja pliis, ethän käytä vanhaa halpaa väistökeinoa siitä miten sinun toimintasi kuuluu olla mysteeri ihmisille eikä minkään pirun logiikan sitomaa. Seuraavaksi varmaan väität, että sinä olet pohtinut meidän ihmisten mystisyyttä.

        4.Mitä sitä piruakin käytetty syntipukkina kaikista noista antimiraakkeleista?! Mitäs lipeviä selityksiä satelee?

        https://infidels.org/kiosk/article/divine-deceit-804.html


      • Isä.Teidän
        kaikkinainen_ko kirjoitti:

        Selitäpä pari juttua, herra Jumala!

        1.Oletko sinä itse objektiivinen moraliteetti? Ovatko asiat hyviä/pahoja, koska sinä niin sanot, vai koska sinä tunnistat sen objektiiviseksi itsestäsi erilliseksi todellisuudeksi?

        2.Onko sinulla todella täydellinen vapaus tehdä mitä vain vai oletko kaikkinaisen hyväntahtoisuuden sitoma? Ovatko nämä edes ristiriidassa keskenään?

        3.Pystytkö todella olemaan kaikkivoipa, kaikkialla läsnä, kaikkitietävä JA kaikkinaisen hyväntahtoinen? Onko tällainen nyt ihan mahdollista, herra Jumala?

        Ja pliis, ethän käytä vanhaa halpaa väistökeinoa siitä miten sinun toimintasi kuuluu olla mysteeri ihmisille eikä minkään pirun logiikan sitomaa. Seuraavaksi varmaan väität, että sinä olet pohtinut meidän ihmisten mystisyyttä.

        4.Mitä sitä piruakin käytetty syntipukkina kaikista noista antimiraakkeleista?! Mitäs lipeviä selityksiä satelee?

        https://infidels.org/kiosk/article/divine-deceit-804.html

        Jumala tässä hei!

        Olen antanut ihmisille täydellisen vapauden tehdä mitä lystää. Ja niinhän nuo näyttävät tekevän. Loppujen lopuksi ei sillä kovin paljon ole merkitystä, mitä mieltä minä olen asioista. Ja sen kyllä huomaa ihmisten touhuista.

        Itsellenikin olen antanut vapauden tehdä mitä lystää. Jos se ei jotakuta miellytä, niin valittakoon vaikka Pihtiputaalle. Ei tunnu missään.

        Tuomari Nurmio on tehnyt minusta osuvan biisin Hän on täällä tänään. "Kun käännät hänelle selkäsi, hän seisoo edessäsi." Sellainen veitikka minä olen. Toki yritän aina olla hyvä. Aivan kuten useimmat ihmisetkin yrittävät olla. Mitä järkeä on tehdä pahaa? Eihän ihmisetkään olisi laatineet lakeja, jos pahaa olisi suorastaan suositeltavaa tehdä.

        Ihmisissä ei ole mitään mystisyyttä. Kaikki he ovat yksinkertaisia tolloja.

        Vanha Vihtahousu on työnjohtajana Helvetissä, joka toimii lämpövoimalana. Hän on hauska ja huumoritajuinen huuliveikko.


      • miraakkeli_mies

      • Anonyymi

    • hekotusta

      Todista, ettei Jumala kirjoittanut sitä. Niin monta kirjoitusta yrittää todistella, että aloitus ei ole Jumalan käsialaa, joten sen on oltava totta.

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        En kirjoittanut Raamattua, koska yhdenkään siinä olevan kirjan kirjoittajaksi ei ole nimetty Jumalaa. Siellä on moosesta ja habakukkia ja vaikka mitä pukkia, mutta minun nimeäni siellä ei näy. Katsos siihen aikaan en vielä osannut kirjoittaa. Osasin vain lukea. Aivan niin kuin Jeesuskin aikoinaan käveli vetten päällä, koska hän ei osannut uida. Toteutuskeinot löytyvät aina tarpeen vaatiessa.

        Toki tämä on nyt minun kirjoittamaani. Jumalan sana on siis tämä.


    • Ihmettelijä

      Oletko luonut ihmisen omaksi kuvaksesi? Miten se käytännössä toimii, kun sinua ei voi havaita?
      Lisäkysymys. Onko tänä vaaleaihoinen valkoparta se mitä edustat? Miksi ei afrikkalainen tai aasialainen?

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Heittäytyäkseni runolliseksi:
        No ihan vaan huvikseni
        loin ma ihmiset kuvikseni.

        Ja koska ihmisiä on niin monennäköisiä, en viitsi näyttyä. Peljästyisihän sellaista sekasikiötä Erkkikin, vaikka nimenomaan juuri Erkki ei pelkää mitään.

        Vaaleaihoinen valkoparta on ihmisten keksimä kuva minusta. Todellisuudessa näytän riemunkirjavalta joulupukilta.


    • herra_kaaos
      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Kaaos antaa mahdollisuuden yllätykselle. Se on jännää. Se on samantapaista kuin progemusa. Se tarjoaa jatkuvan kiihkon odotukselle, mitä tapahtuu seuraavaksi. Mutta eikö mitä. Ihmiset ne rakastavat tasapaksua homogeenisuutta. Kaiken pitäisi aina olla jotain homoa. Homoa siellä ja homoa täällä, siellä homo, täällä homo, joka puolella homo hiiala hiiala hei. Ei ihme, että ihmiset ovat ottaneet tieteelliseksi nimekseenkin homo sapiens. Täytyyhän sen homon löytyä sieltäkin. Mutta aivan homona nyt ilmoitan teille, että kaaosta sen pitää olla, jotta teillä riittää ihmettelemistä ja tutkimista. Se pitää virkeänä!


    • mites_ne_dinot
      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        En katsonut tarpeelliseksi päästää dinosauruksia taivaaseen, koska nillä hommat menevät aina munilleen. Täällä taivaassa riittää kaiken maailman munijoita jo omasta takaa.


      • munijoita

      • Isä.Teidän

    • luomaton_luojako
      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Ihmisillä on tunnetusti kova tarve tuoda omia mielipiteitään ja näkemyksiään esiin ja pitää itseään juuri sinä ainoana oikeana oikeassa olevana. Ei minulla sitä vastaan ole. Keksikööt aikansa kuluksi mitä lystäävät. Totuus on kuitenkin se, että leijailin aluksi ikuisuuden yksinäni pimeässä vetten päällä. Tarkalleen sanottuna en tiedä itsekään, mistä olen tullut. Sitten laitoin valot päälle ja sanelin Moosekselle muutamia tarinoita. Kekseliäänä miehenä hän sähelsi niihin kaikenlaista hassua lisää.


    • uskomattomuuteenuskojat

      Ateistit on säälittäviä kiihkouskovaisia.

      Ateistit uskovat, niinkin kummalliseen asiaan, kuin siihen etteivät usko

      Kun joku uskoo siihen ettei usko, niin minä lakkaan uskomasta tuollaiseen uskojaan.

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Tuo uskomattomuuden asia on tosiaan uskomaton asia. Vaikka minä itse Jumala tässä kirjoittelen hiki hatussa faktoja pöytään, niin jotkut eivät vaan halua uskoa tätä todeksi. Millähän pirulla heidät saisi uskomaan?


      • HuutavanÄäniKorvassa
        Isä.Teidän kirjoitti:

        Jumala tässä hei!

        Tuo uskomattomuuden asia on tosiaan uskomaton asia. Vaikka minä itse Jumala tässä kirjoittelen hiki hatussa faktoja pöytään, niin jotkut eivät vaan halua uskoa tätä todeksi. Millähän pirulla heidät saisi uskomaan?

        Kiitos Jumala! Ylistys ja Halleluja!!
        Me oikeassa Uskossa olevat olemme kiitollisia,että Lopultakin,Neljän Tuhannen vuoden jälkeen,saamme nähdä Jumalan puhuvan,meille matosille,kenties Uskossa jo horjuvillekin!!
        Niin lyödään Saatanan ja palvelijansa Ateisitien pahantahtoiset Hankkeet,Herran leimuavalla Miekalla!!Hallelujaa!!!


    • paljastettu_totuus
    • paljastettu_totuus
      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Miljoonia vuosia sitten havahduin, kun olin aluksi miljardi miljardia vuotta leijaillut yksinäni pimeässä vetten päällä, että minähän pystyn loihtimaan mitä tahansa tuosta noin vain täysin tyhjästä. Siksi laitoin valot päälle ja otin Mooseksen mukaan luomiskiertueelleni, jotta hän pystyi kirjoittamaan Raamattuun juttujaan. Asiallisesti siis Mooses oli jo ennen Aatamia ja Eevaa, koska Raamatun ensimmäiset kirjat ovat nimenomaan Mooseksen eivätkä Aatamin kirjoittamia. Näin sitä syntyi maailmankaikkeus.

        Deistit ovat sikäli oikeassa, etten minä jaksa enkä viitsi pahemmin puuttua asioiden kulkuun. Laitoin automaatin päälle ja mieluummin minä nautiskelen poikani Jeesuksen valmistamasta viinistä kuin huseeraan kaiken maailman joutavien asioiden parissa. Jeesus on muuten hyvä poika. Säiliörekallinen vettä muuttuu hänen käsittelyssään hetkessä vinetoksi, ja sitten voi taas taivaalliset kekkerit alkaa.


      • VanHurskain
        Isä.Teidän kirjoitti:

        Jumala tässä hei!

        Miljoonia vuosia sitten havahduin, kun olin aluksi miljardi miljardia vuotta leijaillut yksinäni pimeässä vetten päällä, että minähän pystyn loihtimaan mitä tahansa tuosta noin vain täysin tyhjästä. Siksi laitoin valot päälle ja otin Mooseksen mukaan luomiskiertueelleni, jotta hän pystyi kirjoittamaan Raamattuun juttujaan. Asiallisesti siis Mooses oli jo ennen Aatamia ja Eevaa, koska Raamatun ensimmäiset kirjat ovat nimenomaan Mooseksen eivätkä Aatamin kirjoittamia. Näin sitä syntyi maailmankaikkeus.

        Deistit ovat sikäli oikeassa, etten minä jaksa enkä viitsi pahemmin puuttua asioiden kulkuun. Laitoin automaatin päälle ja mieluummin minä nautiskelen poikani Jeesuksen valmistamasta viinistä kuin huseeraan kaiken maailman joutavien asioiden parissa. Jeesus on muuten hyvä poika. Säiliörekallinen vettä muuttuu hänen käsittelyssään hetkessä vinetoksi, ja sitten voi taas taivaalliset kekkerit alkaa.

        Arkkienkeli Gabriel kertoi minulle ilmestyksessä,että Teillä siellä Taivaassa on ihan sanonta,että:Kun Jeesus viiniä makustelee,niin Saatana kateellisna vatustelee!
        Niissä Taivaallisissa kekkereissä Ylistystä riittää,ja osallistujat kaatuilevat lopulta jo ilman,että joku otsasta tönäisee!


      • Isä.Teidän
        VanHurskain kirjoitti:

        Arkkienkeli Gabriel kertoi minulle ilmestyksessä,että Teillä siellä Taivaassa on ihan sanonta,että:Kun Jeesus viiniä makustelee,niin Saatana kateellisna vatustelee!
        Niissä Taivaallisissa kekkereissä Ylistystä riittää,ja osallistujat kaatuilevat lopulta jo ilman,että joku otsasta tönäisee!

        Jumala tässä hei!

        Hämmästyttävän hyvät tiedot sinulla!!! Taivaallisissa kekkereissä on taivaallinen meininki, sillä iloa pitää olla, eikä mitään tekopyhää jurottamista!


      • M0hammad

        Pim Pom.

        Tilaamanne pizzat on täällä.


      • Isä.Teidän
        M0hammad kirjoitti:

        Pim Pom.

        Tilaamanne pizzat on täällä.

        Jumala tässä hei!

        Henkilökohtaisesti en välitä islamilaisten lätyistä.
        Mieluummin ristiarinalla kypsytettyä karitsanpaistia kiitos.


    • KeijoParviainen

      Kuinka moni uskoo, että Jumala kirjoittaa tämän?


      En usko.
      Uskon Herraan Jeesukseen Kristukseen!
      Jeesus Kristus on Herra! Herra on Kuningas!
      Hän on herrojen Herra ja kuningasten Kuningas!

      "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
      Nämä evankeliumin sanat tulivat tutuksi eräälle vanginvartijalle "läheltä piti" -tilanteessa, josta Raamattu, Jumalan sana kertoo Apostolien teot 16:ssa)

      (P.S.: tällä palstallahan näköjään saa julistaa evankeliumia täysillä, ja suurelle joukolle - kirkoissahan porukkaa käy niin kovin niukasti.)

      Apostolien teot 16:25-34
      16:25 Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.
      16:26 Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
      16:27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
      16:28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä."
      16:29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
      16:30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
      16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
      16:32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
      16:33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
      16:34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.

      • kyllä_maar

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Uskot siis mieluummin ihmisten keksimää jutustelua kuin minun itseni, sinun Herrasi, kirjoittamaa tekstiä? Ohhoh! Tästä ei sinulle seuraa hyvää. Sen tulet näkemään!!!


      • kuhan.tiarustelen

        Keijo Parviainen. Oletko sukua Varpus Parviaiselle, kun on tuo nimi vähän samantapainen?


      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Kuten oikein hyvin itsekin tiedät, lainaamasi esimerkit ovat ihmisten - ei minun - kirjoittamia. Olet ilmeisesti tehnyt syntiä ja kuvittelet, että joku muu on omalla kuolemallaan sovittanut ne. Onpas hassu luulo, koska ihan varmasti sinä aivan itse saat vastata niistä. Sen tulet näkemään!


    • Jumalan Sana on kirjoitettu kokonaisuudessaan Raamatussa -ei Suomi24 -palstalla.

      "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa (Jeesuksen Kristuksen), ettei yksikään joka häneen uskoo, hukkuisi (joutuisi helvettiin), vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä"
      *Johanneksen evankeliumi 3:16)*

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Raamatun ovat ihmiset kirjoittaneet kokonaan. Yhdenkään kirjan päällä ei lue minun nimeäni. Silti sitä sanotaan minun sanakseni. Mitäpä jos joku kirjoittaisi jutun ja laittaisi siihen sinun nimesi? Olisiko se sinusta mukavaa, mitä?


    • Maseratti

      Tämän palstan aloittaja on tavallinen kuolevainen.

      Jeesus Kristus on Herra! Herra on kuningas!
      Hän on Golgatan ristillä verensä syntiemme tähden vuodattanut, kuollut ja Ylösnoussut Herra Jeesus Kristus!

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Kehtaatko väittää minua, Jumalaa, kuolevaiseksi!!! Sitä saat vielä katua!!! Siitä pidän henkilökohtaisesti huolen!!!

        Poikani Jeesus on mainio näyttelijälahjakkuus. Hän ansaitsisi oscar-palkinnon postuumisti. Voisitko anoa sitä hänelle niin saatan lieventää väitteidesi vuoksi sinulle suunnittelemaani rangaistusta?


    • eikumenox

      uskopois jumala!tääl on aina sumusta.aamulla ku kato järvelle,ol eile ja on huomenna.kaikki on ku ennen.tyhmyys enempi ja järkevyys on samanlaisten fariseuksien käsiis.ropoja en oo heitelly ku kielsit (oon jemmannu ja muilta ottanu)nyt oon melokose rikas noiden höynäytyttejen suhteen ja rakennan mielikuva kirkon kaikille noil jotka joogaa,siin onki "kattelemista"nois jooga tytsyissä.kyl ne taipuu hienosti..................mut mähä oonki su rohveettas...................hallelujaa.

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Käytä rajallinen aikasi niin kuin parhaaksi näet, jos siellä sumussa mitään näet näet.


    • Ei-tiedä-missä-mennään

      ^^^...Jumala kirjoittaa tämän?^^^

      Ei kirjoita, koska tämä kirjoittaja on kyvytön sellaiseen jumalalliseen oikeudenkäyntiin, jossa tuomio ilmoitetaan vieläpä etukäteen:

      Näin sanoo Herra Jumala:
      (Jesaja 1:8)

      "Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi"

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        On se nyt vaan kumma juttu, että väität ihmisen kirjoittamaa tekstiä minun sanakseni, mutta tätä minun todella kirjoittamaani et tunnusta. Saat tuosta uskomattomuudesta minulta rangaistuksen lähiaikoina.

        Miltä sinusta tuntuisi, jos joku väittäisi sinun sanomaksesi sellaista, jota et tosiaankaan ole sanonut? Kyllä mahtaisi vituttaa.


      • jupitero

        Ihmetouhua kun jumala nyt ilmoittaa tahtonsa ja uskovat vain pullikoivat vastaan! Ethän jumala suutu näille taulapäille vaan jatkat heidän lempeää opastamista!


      • Isä.Teidän
        jupitero kirjoitti:

        Ihmetouhua kun jumala nyt ilmoittaa tahtonsa ja uskovat vain pullikoivat vastaan! Ethän jumala suutu näille taulapäille vaan jatkat heidän lempeää opastamista!

        Jumala tässä hei!

        Kiitos tuesta Frank! Yritän pitää itseni kurissa,
        vaikka joskus tuntuukin ylivoimaiselta jopa minulle :O


    • sentinelees
      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Lähetystyössä on omat pienet riskinsä, jotka lähetyssaarnaajien on otettava asennossa vastaan. Tietenkin minä voisin itsekin valistaa villejä kansoja, mutta en nyt oikein jaksa. Mitä väliä sillä on, jos muutama mustaihoinen ei elä ikuisesti? Vaikuttaako se muka jotenkin mustien aukkojen määrään universumissa seuraavien sadan vuoden aikana?


      • mieli_puuduksissa_jo

        Tarkotus olla kivaa vai!?


      • secondlife_myA

        Täähän on vaan jatkoo tää koko jälkielämä. Samaa kauraa. Alkaa kyllästyttää jo.


    • 888_________

      Ai kuinka moni uskoo, että "Jumala kirjoittaa tämän?"

      No jos sinä uskot niin sitten tähän nettijumalaan uskovia on ehkä vain noin 1 kpl.

      Ellei ihminen uudestisynny ylhäältä - mistä asiasta Jeesus kertoo Johanneksen evankeliumin 3. luvussa - niin ihminen ei edes näe Jumalan valtakuntaa. (Joh. 3:3)

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Synny sinä kuule uudesti vaikka kuudesti.
        Taivaassa tavataan, jos tavataan.


      • Näin.on

        888_________ kirjoitti:
        "Ellei ihminen uudestisynny ylhäältä......niin ihminen ei edes näe Jumalan valtakuntaa."

        Näin on. Liha ja veri (vanha, syntinen ihmisluonto/sielu) eivät koskaan voi periä Jumalan valtakuntaa.

        "Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta." 1. Korintt. 15/50


      • Isä.Teidän
        Näin.on kirjoitti:

        888_________ kirjoitti:
        "Ellei ihminen uudestisynny ylhäältä......niin ihminen ei edes näe Jumalan valtakuntaa."

        Näin on. Liha ja veri (vanha, syntinen ihmisluonto/sielu) eivät koskaan voi periä Jumalan valtakuntaa.

        "Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta." 1. Korintt. 15/50

        Jumala tässä hei!

        Sikäli hassua, että ihmiset kuitenkin mussuttavat ehtoollisellaan lihaa ja verta pelastumisen toivossa. No onneksi sentään on keksitty niiden sijaan öylätti ja viini. Ne minä kyllä hyväksyn mukisematta. Notta ei muuta kuin ryyppäämään!


    • teoillako
      • Räppi_Keke

        Pelastus - syntien anteeksiantamus - on yksin armosta.
        Kun ihminen tulee uskoon Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin hän pelastuu samalla sekunnilla armosta, uskon kautta. (Johanneksen evank. 3 luku)

        Katso ja lue Raamatusta, Jumalan Sanasta!
        Älä vilkuile ja klikkaile mitä ihmiset asiasta ajattelevat.

        Efesolaiskirje 2:8,9,
        "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi."


      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja, ei minun. Siinä on kaikenlaista keksittyä juttua.

        Totta kai minä pelastan kaikki. Minähän olen luonut teidät ja rakastan teitä. Että don't worry be happy. Kyllä se siitä ja hyvää jatkoa. Ei minua turhaan ole hyväksi kehuttu. Paha Jumala lähettäisi helvettiin ihmisiä. Pois minusta sellainen.


      • Isä.Teidän
        Isä.Teidän kirjoitti:

        Jumala tässä hei!

        Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja, ei minun. Siinä on kaikenlaista keksittyä juttua.

        Totta kai minä pelastan kaikki. Minähän olen luonut teidät ja rakastan teitä. Että don't worry be happy. Kyllä se siitä ja hyvää jatkoa. Ei minua turhaan ole hyväksi kehuttu. Paha Jumala lähettäisi helvettiin ihmisiä. Pois minusta sellainen.

        Jumala tässä hei!

        Niin muistutettakoon vielä, että se ns. Helvetti on Taivaan ydinkäyttöinen lämpövoimala, jossa työolosuhteet ovat kommunististen työsuojeluvaltuutettujen ansiosta erittäin lempeät. Se ei siis ole olenkaan sellainen helvetti kuin jotkut luulevat ja väittävät.


      • tiedonhaun_tärkeys
        Räppi_Keke kirjoitti:

        Pelastus - syntien anteeksiantamus - on yksin armosta.
        Kun ihminen tulee uskoon Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin hän pelastuu samalla sekunnilla armosta, uskon kautta. (Johanneksen evank. 3 luku)

        Katso ja lue Raamatusta, Jumalan Sanasta!
        Älä vilkuile ja klikkaile mitä ihmiset asiasta ajattelevat.

        Efesolaiskirje 2:8,9,
        "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi."

        Vai en muka saa ajatella itse?!

        Voi järjen ja uskon suhteesta olla montaa mieltä. Antaa ihmisten päätellä itse ja tulla omiin johtopäätöksiinsä.

        http://www.apologeticspress.org/pdfs/e-books_pdf/far.pdf

        http://www.bibleanswerstand.org/QA_reason.htm

        https://bigthink.com/faith-and-reason-are-mutually-incompatible

        https://biologos.org/search/?q=faith reason

        https://www.britannica.com/topic/Christianity/Faith-and-reason

        https://www.catholic.com/qa/arent-faith-and-reason-incompatible

        https://www.debate.org/opinions/are-faith-and-reason-compatible

        https://www.faithandreason.org/thinking-critically-matters/

        https://freedomofmind.com/bite-model/

        https://thehill.com/opinion/energy-environment/389401-how-faith-reason-and-environmental-protection-go-hand-in-hand

        https://infidels.org/library/modern/reason/

        https://justifiedfaith.com/tag/critical-thinking/

        https://muslimmatters.org/2016/05/13/islamic-pedagogy-and-critical-thinking-does-islamic-pedagogy-want-critical-thinkers/

        https://theness.com/neurologicablog/index.php/preaching-against-skepticism/

        https://www.patheos.com/topics/faith-and-reason

        http://www.pearceyreport.com/archives/2010/12/nancy_pearcey_barry_lynn_radio.php

        https://plato.stanford.edu/entries/faith/

        https://probe.org/faith-and-reason/

        https://www.psychologytoday.com/us/blog/rationally-speaking/200904/faith-and-reason

        https://www.quackwatch.org/01QuackeryRelatedTopics/faith.html

        https://www.quackwatch.org/01QuackeryRelatedTopics/ploys.html

        https://sciencebasedmedicine.org/faith-healing/ (https://mediabiasfactcheck.com/science-based-medicine/)

        http://skepdic.com/faith.html

        https://slate.com/news-and-politics/1998/10/faith-and-reason.html

        http://www.thomisticevolution.org/disputed-questions/faith-and-reason-the-two-wings-of-the-human-spirit/

        https://www.washingtonpost.com/local/faith-vs-reason-thats-really-dumb/2011/10/06/gIQAk33kSL_story.html?noredirect=on&utm_term=.8625da936055

        http://wheatley.byu.edu/faith-reason-and-critical-thinking/

        Tiedonhaku on edelleen tärkeimpiä taitoja ihmiselle kuin ihmiselle asiassa kuin asiassa. Sitä ei pidä väheksyä enkä luottaisi kehenkään, joka niin tekee.


      • PelastusOnArmosta

        Vain usko Kristukseen tekee vanhurskaaksi.

        Galatalaiskirje 2:15-
        15 Me olemme luonnostamme juutalaisia, emmekä pakanasyntisiä;
        16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
        17 Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
        18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
        19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
        20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
        21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.


      • lisää_tietoa

        Miksi armosta eikä.... "lain teoista" ?


      • lisää_tietoa kirjoitti:

        Miksi armosta eikä.... "lain teoista" ?

        Koska syntiinlangennut ihminen kompastuu "juoksuradallaan" jo heti ensimmäisellä aidalla, 1. käskyssä:

        5.Mooseksen kirja 6:5:
        "Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi." <------------ jää täyttämättä!

        Kuudetta käskyä, "Älä tee huorin" Jeesus, Jumalan Poika vielä terävöitti sanomalla:
        Matteus 5:28,29:
        "Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin.'
        Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa." <------jos olet seksuaalisesti terve mieshenkilö, niin vaara kompastua (tehdä huorin) on suuren suuri.

        Ja varmemmaksi vakuudeksi vielä siihen ettei kukaan pysty täyttämään Jumalan koko lakia:

        Jaakobin kirje 2:10:
        "Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin"
        ---
        Yritystä täyttää koko Raamatussa oleva Jumalan laki voisi verrata korkeushyppyyn.

        Joku onnistuu siinä heikosti: jo 100 cm korkeudessa oleva rima putoaa....
        Toinen yrittäjä: 150 cm - aika hyvä!
        Maailmanennätysmies: 250 cm - ennennäkemättömän kova tulos! 2,5 m haamuraja on ylitetty! Loistavaa!

        Mutta noilla tuloksilla ei ole paljonkaan merkitystä, kun Jumalan asettama "moraalirima" on 10 metrin korkeudessa!

        Jeesus, Jumalan Poika, täytti lain meidän tähtemme, koska me syntiset emme sitä pystyneet täyttämään. Siksi ainoaksi mahdollisuudeksi pelastua jää yksin armo; uskoa Herraan Jeesukseen Kristukseen.


      • eli_miksi_yrittää

        Jos kerran emme voi yltää tähän "moraalirimaan", niin mitä yhtään yrittää?

        Tämähän toimii vain ns. armosta eikä armosta JA omista töistä?

        Eräs pastori Matt Slick sanoo samaa. Se lukee tässä toisen paragrafin loppupuolella:

        https://carm.org/are-we-saved-faith-alone-or-do-we-need-works-too

        Tässä sitä ootellessa näkymätöntä salamaa taivaalta.


      • mikä_ihmeen_pelastus

      • eli_miksi_yrittää kirjoitti:

        Jos kerran emme voi yltää tähän "moraalirimaan", niin mitä yhtään yrittää?

        Tämähän toimii vain ns. armosta eikä armosta JA omista töistä?

        Eräs pastori Matt Slick sanoo samaa. Se lukee tässä toisen paragrafin loppupuolella:

        https://carm.org/are-we-saved-faith-alone-or-do-we-need-works-too

        Tässä sitä ootellessa näkymätöntä salamaa taivaalta.

        Jos kerran emme voi yltää tähän "moraalirimaan", niin mitä yhtään yrittää...?


        Älä edes yritä!
        Yritys pelastaa itse itsensä synnistä ja synnin vallasta (lakia täyttämällä) on sama kuin jos yrität nostaa itsesi kädellä hiuksistasi ilmaan. Ei onnistu.

        Sen suurempaa vapautusta ja vapautta ei ole kuin minkä Jeesus Kristus antaa, kun ihminen saa syntinsä anteeksi sillä sekunnilla kun tulee uskoon, ja vapautuu myös synnin repivästä hallintavallasta täällä maan päällä. Synnin hallintavallasta vapautuminen ei tosin tapahdu aina yhdessä yössä ja Perkele kiusaa syntihoukutuksillaan ihmistä aina kuoleman rajalle saakka.

        Johanneksen evankeliumi:
        8:36 Jos siis Poika (Jeesus Kristus, Jumalan Poika) tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

        Johanneksen evankeliumi:
        8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi."

        Johanneksen evankeliumi:
        14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani


      • kontradikt

        Siis eka sanot, että suurempaa vapautusta ei ole..... ja sitten, että synti (mitä tämä synnin sitten pitäisi olla) kiusaa loppuun asti.

        Miten ei oo ristiriidassa keskenään nämä kaksi?


      • älkäämme_yrittäkö
        Jentezen kirjoitti:

        Jos kerran emme voi yltää tähän "moraalirimaan", niin mitä yhtään yrittää...?


        Älä edes yritä!
        Yritys pelastaa itse itsensä synnistä ja synnin vallasta (lakia täyttämällä) on sama kuin jos yrität nostaa itsesi kädellä hiuksistasi ilmaan. Ei onnistu.

        Sen suurempaa vapautusta ja vapautta ei ole kuin minkä Jeesus Kristus antaa, kun ihminen saa syntinsä anteeksi sillä sekunnilla kun tulee uskoon, ja vapautuu myös synnin repivästä hallintavallasta täällä maan päällä. Synnin hallintavallasta vapautuminen ei tosin tapahdu aina yhdessä yössä ja Perkele kiusaa syntihoukutuksillaan ihmistä aina kuoleman rajalle saakka.

        Johanneksen evankeliumi:
        8:36 Jos siis Poika (Jeesus Kristus, Jumalan Poika) tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

        Johanneksen evankeliumi:
        8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi."

        Johanneksen evankeliumi:
        14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani

        Neo-advaitassakin on ajatus, että ei pidä yrittää mitään.

        https://actualized.org/insights/educate-yourself-about-enlightenment

        http://www.advaita.org.uk/discourses/trad_neo/trad_neo.htm

        https://www.enlightened-spirituality.org/neo-advaita.html

        https://howlingpixel.com/i-en/Neo-Advaita

        http://www.lifewithoutacentre.com/writings/on-neo-advaita/

        https://liveanddare.com/neo-advaita/

        http://www.spiritualteachers.org/neo_advaita_article.htm


      • Anonyymi
        älkäämme_yrittäkö kirjoitti:

        Neo-advaitassakin on ajatus, että ei pidä yrittää mitään.

        https://actualized.org/insights/educate-yourself-about-enlightenment

        http://www.advaita.org.uk/discourses/trad_neo/trad_neo.htm

        https://www.enlightened-spirituality.org/neo-advaita.html

        https://howlingpixel.com/i-en/Neo-Advaita

        http://www.lifewithoutacentre.com/writings/on-neo-advaita/

        https://liveanddare.com/neo-advaita/

        http://www.spiritualteachers.org/neo_advaita_article.htm

        Ei nää uskonnot oo maailmaa muuttanu merkittävästi. Oikeestaan yhtään. Aina voi väittää, ettei ollu oikeeta uskontoa, kun väärä-uskovaisia kivitettiin. Sitten kommunistit keksi oman versionsa. Ja se ei ollutkaan oikeaa kommunismia.


    • WROOOOOOOOM

      "Täällä taivaassa on tällä kertaa hiukan sumuista."

      Raamattuun on kirjoitettu Jesajan Kirjassa
      "Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi niinkuin pilven ja sinun syntisi niinkuin sumun. Palaja minun tyköni, sillä minä lunastan sinut"

      Mutta tämä meidän "Isä.Teidän" taitaa vaeltaa sellaisessa sumussa ja humussa, ettei ehkä kykene hahmottamaan mitä synti on?

      Jotkut tietyt pahat teot tämä meidän Isä.Teidän toki tietää - onhan ne mainittu Suomen lakikirjassakin - siis: varkaudet, ryöstöt, petokset ja murhat, haureudet ja huoruudet, aviorikokset, väärät todistukset jne. mutta kun ne perhanat on mainittu synniksi (Jumalan tahdon vastaisiksi teoiksi) myös Raamatussa. Ja siinä taitaa olla tälle meidän Isä.Meitille kova paikka:

      Tunnustaa että synti on olemassa.
      Tunnustaa, että synti on todellisuutta ja vakava asia.

      Ja jos tunnustaa pahat teot synniksi, niin se on vielä synnin pintapuolista ilmituloa, synnin lieveilmiöitä.
      Pohjimmiltaan kun synti johtuu siitä, että ihminen on syntinen, elää erossa Jumalasta.

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Olet itse kovasti sumuissasi. Taisin sinua luodessani lorauttaa hiukan pissiä päähäsi, sori.

        Onneksi on olemassa Suomen laki, jottei jotkut innostu ottamaan lakia omiin käsiinsä ja ryhtyä polttamaan viattomia ihmisiä noitina. Sellaiseenkin ovat jotkut ruvenneet ihan vain siksi, että ovat luulleet olevansa jotenkin parempia kuin muut. Se on syntiä se, eikä mitään muuta.

        Synneistä on päästy, koska poikani Jeesus teki oivan roolisuorituksen näyttelemällä kuollutta. Se niin lepytti minun sydäntäni, että päätin unohtaa kaikki ihmiskunnan pahat teot. Toisaalta eiväthän ihmiset pysty olemaan sen parempia kuin miksikä minä olen heidät luonut. Et sinäkään pysty olemaan sen älykkäämpi kuin olet, vaikka tekeytyisit kuinka neroksi tahansa. Se on sinulle varmasti kova paikka.


      • kaakattajat_ala_Isoveli

    • doksastinen_voluntaari
      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Eivät he mihinkään turmioon joudu. En minä raaski heitä sillä tavoin kohdella. Antaa ihmisten elää vapaasti. En minä heitä roboteiksi luonut.


    • 7865

      Joulua Jahvelle! Kiva että jaksat tätä palstaa seurailla. Oletko ensi vuonna ajatellut lisää tsunameja laittaa liikkeelle? Olisi kiva tietää, kun reissua suunnittelen.

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Kiitos! Ja hyvää joulua sinullekin! Maan kuoren liikkeet ovat nyt sellaisella mallilla, että tsunameja syntyy väkisinkin. Jos matkaa suunnittelet, niin kannattaa valita hotelli hieman korkeammalta paikalta tai sitten mennä lomailemaan vähemmän järiseviin kohteisiin. Jos olisin suomalainen, jäisin kotiin, lämmittäisin saunan, joisin saunaolutta ja söisin kiuasmakkaraa. Moni nälkämaan kuikeli tekisi samoin, jos hänellä olisi siihen varaa.


      • 7865

        Mutta miksi noita italialaisia kiusaat? Myönnetään, uskonnottomuus on sielläkin vahvassa kasvussa, mutta eikö tuo Sisilian järistys ollut vähän turhan rankkaa vittuilua? Kannattajiesi mukaan olet lempeä (ok, Raamatun mukaan olet raaka, sadistinen paska), ei nuo järistyshommelit auta parantamaan mainettasi.


      • Isä.Teidän
        7865 kirjoitti:

        Mutta miksi noita italialaisia kiusaat? Myönnetään, uskonnottomuus on sielläkin vahvassa kasvussa, mutta eikö tuo Sisilian järistys ollut vähän turhan rankkaa vittuilua? Kannattajiesi mukaan olet lempeä (ok, Raamatun mukaan olet raaka, sadistinen paska), ei nuo järistyshommelit auta parantamaan mainettasi.

        Jumala tässä hei!

        Italialaiset rakastavat jännitystä. Siksi he hakeutuvat vaarallisiin paikkoihin ja siksi heillä on mafiansa. Jopa suomalaiset matkaavat kaahimaan Etnan rinteille, vaikka tuliperäinen toiminta on siellä aktiivista. Siinä on aina riskinsä ja ihmiset saavat syyttää myös itseään valinnoistaan. Toisaalta on myönnettävä, että onhan se hauska katsoa, kun julmana tappajana kunnostautunut mafiosokin juoksee kakat housussa pakosalle, jos lähetän sulaa laavaa kohti.

        Minä nyt olen tämmöinen kuin olen, vaikka jotkut sanoisivat minusta mitä sanovatkin. En minä näitä hommia maineen vuoksi tee, jos sitä luulit. Lainatakseni Juha Vainion sanoitusta: "Liikemies lyö rahan haisemaan ja arvet syntyy harjumaisemaan. Joku valittaa, no valittaahan saa, se on vain sitä demokratiaa." Tässä kyseinen hitti kuunneltavaksi: https://www.youtube.com/watch?v=xUnvtuXmpiE
        Että semmoista ja sitä rataa.


    • Turhaihminen

      Ihan totta mr jumala

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Et sinä mikään turha ole. Pois sinusta tuollaiset turhat luulot!


    • pommi_kyssäri
      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        No en ole, mutta eihän se ihmisiä ennenkään ole liikuttanut, mitä mieltä minä olen. Kerran kun sanoin, ettei minun puustani sitten mennä syömään helmiä, niin sielläkös ihmiset olivat heti omenavarkaissa.


      • IsraelLopunAjat

        Pommiysymys: Mitä mieltä olet Israelista? Onko lopun aikojen paikka? En usko, että juutalaiset tästä väitteestä tykkäisivät.


      • Isä.Teidän
        IsraelLopunAjat kirjoitti:

        Pommiysymys: Mitä mieltä olet Israelista? Onko lopun aikojen paikka? En usko, että juutalaiset tästä väitteestä tykkäisivät.

        Jumala tässä hei!

        Ilman muuta juuri Israel on loppujen loppu. Ei siitä turhaan Raamatussa kerrota. Maailma pärjää oikein hyvin ilman hirmuliskoja ja juutalaisia. Tilalle syntyy jotain uutta ja ennennäkemätöntä, mutta maailma pysyy.


    • Iliman-pilluu

      Onko Helvetin hiilijalanjälkeä muuten mitattu? Alkoi vähän huolettaa, että jos se ikuinen tuli siellä esimerkiksi turpeella tai ruskohiilellä palaa, niin on kaikkien aiempien syntien päälle tullut vielä oltua osasyyllinen tähän ilmastonmuutokseen.

      Kuinka ekologinen tuo sinun Helvettisi on?

      Ehkä taidan sittenkin pyrkiä sinne ylempään osastoon.

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Tuolla aiemmin, 8.9.2018, jo kerroin:
        "Helvetti on Taivaan kaukolämpökeskus. Sielujen pyllyt jäätyisivät kiinni kultaisiin penkkeihin, jos meillä ei olisi lämmitystä. Mutta Helvetin tekniikka ei ole mitään hiilien lapiomista. Kyllä siellä on nykyaikainen ydinvoimala tuottamassa lämpöä ja työläisten olosuhteet ovat moitteettomat. Vaatimusten toteuttamisesta ovat kommunistiset pääluottamusmiehet ja työsuojeluvaltuutetut pitäneet tiukasti kiinni. Sanottakoon, että Helvetissä oli ydinvoimala jo silloin, kun ihmiset maapallolla kuumensivat ruokansa kampakeraamisisssa saviruukuissa ja lämmittelivät nuotiolla."

        Tarkemmin sanottuna lämpöä muodostuu samalla periaatteella kuin Auringossa, joten voit olla turvallisin mielin. Hiilijalanjälkeä ei tule, vaikka Helvetti lämpenisi kuinka prrrrkeleesti tahansa.


    • herraparatkoon

      Osaatko jumala kertoa miksi kaikki profeettasi tuntuvat olevan mielenterveysongelmaisia ja syrjäytyneitä? Meidän on todella vaikeaa saada selkoa haluistasi näiden latvakakosten kautta. Etkai vain pilaile kustannuksellamme?

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        Profeetan hommat vaativat poikkeuksellisia ominaisuuksia. Ilman niitä profeetta ei olisi profeetta vaan juoruämmä ja heitähän riittää.


    • yamatocannon

      Miksi miehellä on nännit? Pitäisikö minun yrittää imettämistä?

      • Isä.Teidän

        Jumala tässä hei!

        No laitoin ne huumorilla. Hiukan kyllä nauratti itseänikin. Ilman punaisia saarekkeita miehen rinnus olisi näytänyt jotenkin autiolta. Imettämistä sinun kannattaa tarjota hiukan alempaa. Se tekee nannaa :)


    • navallavaiilman

      Hyvä jumala, oliko aatamilla ja eevalla napaa? Jos ei ollut niin miksi kristityt aina piirtävät aatamin ja eevan navoilla? Ovatko rakkaat lapsesi eksyksissä?

    • Anonyymi

      Kirjoittaja on Ateisti-Jätkä, jolla ei tällä palstalla ole oikein mitään sanottavaa - varsinkaan ateismista!

      Hah, hah, heh, heh.

      • Anonyymi

        Palstan Kristityt kuvailevat itsensä hyvin, kun ei heillä ole tällä palstalla mitään oikeaa sanottavaa - varsinkaan ateismista, saati kristinuskon järkevyydestä!

        Hah, hah, heh, heh.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1128
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe