Nollatuntisopimus

daadaaaaaa

Olen saamassa nollatuntisopimuksen erääseen työpaikkaan ja menen mielelläni. Olen päätoiminen opiskelija, jonka pitäisi kesäksi valmistua. Olen selvittänyt, että nollatuntisopimukset ovat ongelmallisia työttömyysturvan vuoksi. Työttömyysturvalle joudun todennäköisesti varautumaan, jahka opinnot ovat valmiit ja vakituisia töitä ei ole.

Kannattaako mun siis pyytää määräaikainen nollatuntisopimus, vai mitä?

17

1030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4444444

      Ei nollasopparissa ole muuta vikaa kuin, että jos itse irtisanot sopparin niin tulee karenssi joten siitä ei sitten kannata irtisanoutua ennekuin löytää kokopäiväisen vakituisen paikan.

      • 1111111

        Ja siiten joudut normaalisti raportoimaan kelaan, että oletko ollut töissä vai et. Ja nollasoppari voi olla sellanen että et saa sieltä firmasta tunteja vuoteen.


    • valitse

      Nollasoppari on sama kuin olisit työtön joka välillä saa armopaloja ja tehdä duunia epämäärisiä tunteja ja jopa eri työpaikoissa joista maksetaan minimaalinen korvaus ja kuitenkin hommat voivat loppua kuin seinään ja tuosta firmasta ei pääse ilman karenssia eroon.

      Ei tuo ole mikään aito työpaikka vaan kusetusta mihin kukaan ei halua mennä edes kirveellä uhaten.

      • 45464

        Karenssi ei tule jos työn antaja irtisanoo. Mutta kun se ei todennäköisesti tee niin vaan joutuu itse irtisanoutumaan jolloin karenssi tulee.


      • tetäti

        Tuleepa karenssia ja paljon ja se on oikein.


      • 12678
        tetäti kirjoitti:

        Tuleepa karenssia ja paljon ja se on oikein.

        Et ole oikeasti TE-täti vaan trollaat.


    • daadaaaaaa

      Jos sitten pyydän vaikka työnantajaani tekemään joka päivälle uuden työsopimuksen juuri niille päiville kun olen töissä ja muuten olen vain opiskelija, niin tällöinhän mä en ole löysässä hirressä? vai miten?

      • heps

      • uuun

        Jos rupeat kovasti tinkimään, jäät ilman työpaikkaa.

        Ota se nollasoppari vaikka toistaiseksi voimassa olevana, jos se sopii nykyiseen elämäntilanteeseesi. Keväällä rupeat ajoissa etsimään kokoaikaista (määräaikaista) kesätyötä ja sitten sen saatuasi irtisanot itsesi 2 viikkoa ja 1 päivä ennen kesätyön alkamista. Irtisanomisesta lankeava karenssi ehtii kulua pois kesätyön aikana.


      • 123456m

        Kukaan ei ota tosissaan sun viestiä.


    • daadaaaaaa

      EI mun kannata sitä ottaa, kun valmistuttuani maisteriksi alan saamaan ansiosidonnaista. Mulla jäi meinaa ansiopäiviä vielä reilun vuden verran ennen kuin lähdin opiskelemaan. Tässä välissä oon vaan yhden pätkän työssä muuten opiskellut ja työ oli täysimääräistä. JOs nyt teen nollatuntisopparia, alle 18h/vk toteutuu ja ansiosidonnaiseen voi tulla häiriöitä.

      alkuperäinen

    • millainentyyppiolet

      Mitkä on tavoitteesi urasi kannalta ja muutenkin. Jos olet ihmistyyppinä A) energiapupu, kokeilija etkä pelkää riskinottoa niin sitten teet nollasopparin. Jos taas ihmistyyppinä olet B) aina varman päälle pelajaa ja riskejä visusti kaihtava, niin sitten jätät sopparin tekemättä. Siis A vai B ?

    • Anonyymi

      Tee sopimus, johon sovit kirjauksen sinun oikeudesta myös kieltäytyä tarjotuista työtunneista. Jos työtarjouksia nollasopparilla tulee, pystyt niistä kieltäytymään jos tiedossa on jotain parempaa. Työkkärin karenssit ei meinaa mitään, jos pääset vakituiseen työpaikkaan.

    • Anonyymi

      Sama kun olisi työtön. En ottais nolla sopimusta. Pimeesti saa tienattua enemmän rahaa, aina jollain jotain hommia on ollut. Lehten ilmoitus että mökkitalkkari etsii hommia jos siis olet kätevä käsistäsi ja osaat vähän kaikkea, itse niin olen tehnyt ja olen tienannut viikossakin 500 ylimääräistä pihahommista ja kaikenlaisista hommista.

    • Anonyymi

      Minä olin nollatuntisopparilla vuokrafirmassa ja puskin pari vuotta 40-tuntista työviikkoa varastolla. Joka arkipäivälle oli siis töitä ja parin vuoden jälkeen yksi asiakasyritys palkkasi minut itselleen.

      • Anonyymi

        Kyllä nollasopparilla voi tienata vaikka satoja tuhansia ja toisaalta kiinteällä sopparilla vain tonnin! Mieti kumpi olisi parempi!


    • Anonyymi

      Minulla on määräaikainen nollatuntisopimus, eli siitä pääsee eroon ilman karenssia kun määräaika loppuu. Minulla se on puolivuotta.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1940
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      136
      1343
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1019
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      972
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      935
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      112
      902
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      751
    Aihe