Vietät liikaa aikaa töissä kun...

työ.vituttaa

- asut rivitalossa ja pihallesi alkaa ilmestyä lasten leluja, kaivauksia jne. kun et kerkeä olemaan kieltämässä sitä koska olet yllätys yllätys, töissä.
- et tunnista puoliakaan naapureistasi koska ihmisten aikaan olet töissä ja harvinaisella vapaa-ajallasi liian väsynyt muuhun kuin nukkumiseen.
- viimeinen minuutti töissä tuntuu ikuisuudelta mutta kun pääset kotiin ja -vähän- istahdat sohvalle levätäksesi, kello onkin juossut jo ainakin 3 tuntia eteenpäin.
- puhallusratsiassa poliisi estää kotimatkalla ajon jatkamisen koska olet selvästi liian väsynyt. Niinpä se vähäinen vapaa-aika meneekin auton järjestämisessä hinurilla kotiparkkiin ja bussilla kotiin, et kerkeä nukkua tarpeeksi seuraavaa päivää varten ja huomenna olet vielä entistäkin väsyneempi. Lisäksi saat sakot jonka maksamiseen joudut tekemään ylitöitä jonka jälkeen olet vielä sitäkin väsyneempi.
- laihdut koska työpäivän jälkeen olet liian väsynyt edes syömään mitään.

Ja kuitenkin suomessa ei tunnusteta saatana työuupumusta sairaudeksi! Tämä on huutava vääryys!!!
Missä on ihmisoikeusjärjestöt ja työjärjestöt, ammattiliitot?

5

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yönkukkujat

      Ja silti kukut ylhäällä yöllä klo 1.27. Huomaatkos. Olet oppinut yöeläjäksi. Nyhjäät tietokoneen ääressä huuhaa roskaa katsellen. Ei siis ihme, että on rättiväsynyt sumea olo jatkuvasti.Kyse ei ole työuupumuksesta jos yöt vapaaehtoisesti kukkuu. Työkykysikin työpaikalla taitaa olla niin ja näin jos podet itse aiheuttamaasi univelkaa. Kyse on omista ajankäytön valinnoista työajan ulkopuolella. Sieltä se väsymys useimmiten lähtee. Toki jos teet 60-70 tuntisia työviikkoja ja kannat selässäsi tiililetkoja ja sementtisäkkejä muurareille kerrostalon kolmanteen kerrokseen uupumus on työstä johtuvaa.

      • työ.vituttaa

        No tuossahan kävi juuri niinkuin sanoin, pääsin iltavuorosta klo 22 ja kello oli jo 22:35 kun pääsin kotiin, sitten istahdin vähäksi aikaa kun ei heti nukuta töistä tultua niin kello onkin perkele jo hetken päästä puoli kaksi yöllä!
        Kolmivuorotyö varsinkin on yhtä perkelettä...


    • Opsiskelemaan

      Jos olet sinkku eikä ole lapsia niin lähde opiskelemaan, vaikka olisitkin omasta mielestäsi ehkä liian vanha siihen. Pitäähän elämässä olla jotain mikä motivoi. Sitä ei voi muilta kuulla, vaan pitää itse tietää ja löytää ja sitten tavoitella sitä. Silloin on innostusta elämässä. Itsekin olin 3 vuorotyössä, mutta opiskelin toiselle alalle ja nyt olen päivätöissä joustavalla työajalla. Eli ei stressiä siitä ehdinkö ajoissa töihin. Palkkakin on parempi kuin ennen. Tärkeintä on silti kaikessa se että on enemmän löysää työn suhteen, eli rennompaa. Kuka tahansa normaaliälyinen voi hankkia vaikka minkä tutkinnon jos vain uskoo itseensä.

      • ei.ole.hyvin.käynyt

        Raaka totuus on kuitenkin se että kaikille ei tässä elämässä käy hyvin. On ihan veitsenterällä kulkemista ja tuurista kiinni että kummalleko puolelle kaatuu, onnelaan vai katuojaan.
        En pysty opiskelemaan suomen elinkustannustasolla ja ala-arvoisilla tuilla. Jo asumistuessa "hyväksytyt" asumismenot ovat niin matalia ettei sellaista vuokra-asuntoa löydy tosielämästä mistään! En millään pärjää kolmea vuotta opintotuilla kun on elämä hyvin niukkaa palkkatuloillakin! Opintotuilla pärjää ehkä kotona asuva teini, ei aikuinen ihminen!

        Olen yli nelikymppinen ja kokenut sen että elämä ei kanna, se on pelkkää jatkuvaa vastoinkäymisten sarjaa, ei mitään positiivista koskaan! Asetetaan vaan yliampuvia vaatimuksia koko ajan eikä siitä saa itse mitään vastineeksi, koko ajan kaikki menee huonompaan suuntaan minun kannaltani, ei ole mitään näyttöä siitä että lisäkoulutus kannattaisi kun työpaikat menevät koko ajan pois tästä maasta, olen jo yhden koulun käynyt ja sekin on vanhentunut kun tutkintonimike lakkautettiin joskus 90-luvun lopulla.


      • työ.vituttaa

        Saatana vai vielä opiskelemaan suomen elinkustannuksilla ja mitättömillä tuilla joilla ei tule toimeen! Pitäisi tehdä töitä opiskelun ohella että tulisi toimeen mutta kun on jo ennestään niin uupunut perkele että pitäisi saada nukkua ainakin 2 vuotta että jaksaisi taas elää kuten ihminen eikä orja!!
        Mutta eihän sairauslomia myönnetä kun ei tunnusteta työuupumusta olevan olemassakaan, kyllä on jumalauta vittumainen maailma tällainen, mukamas ei ole orjuutta mutta perkele käytännössä kaikki nämä niinsanotun "sivistyneen" yhteiskunnan mekanismit on oikein varsin suunniteltuja niin että lopputulos on kuitenkin se että olet käytännöllisesti katsoen orja!
        Jumalauta että on elämä vittumaista työn takia, ei voi puhuakaan mistään elämänlaadusta, tämä on ihan täyttä paskaa!! Ja kaikki raadanta täysin ala-arvoisen rahamäärän takia perkele!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3690
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2992
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2910
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2768
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2704
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2465
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      254
      2203
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      209
      1918
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1917
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1867
    Aihe