Uuden hehkutusta eron jälkeen

kostoako

Mikä kumma tapa aikuisilla naisilla on kun erotaan, niin hyvin pian pitää instaan, faceen yms someen alkaa postattamaan iloista hehkutusta uuden kumppanin kanssa?
Mä ymmärtäisin jos kyseessä olisi joku parikymppinen tai jopa kolmekymppinen, mutta kun ikäiseni naiset näin neljänkympin molemmin puolin toimivat kuin teinit, niin se ihmetyttää. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun heti pian eron jälkeen exä alkaa postaamaan jotain "ihanan pirteitä" aktiviteetti kuvia julkisesti jossa keksiössä on uusi kumppani.
Mielenkiintoista on se, että itse en ole juuri koskaan ollut näiden naisten "sometähtenä" parisuhteemme aikana, kun olemme olleet menneet ja tulleet ja tehneet mitä vain. Korkeintaan joku hillitty kuva, jossa minusta näkyy suurinpiirtein käsi tai jalka ja se on siinä. Ja tiedän olevani komea, että jos tuli mieleen "olet vaan julkaisukelvottoman ruma" niin ei pidä paikkansa.
Mutta heti kun ero tulee, niin nämä naiset käyttäytyvät kuin pahaisetkin teini kakarat ja heti pakko tuoda uutta ukkoa kehiin ja tauosta, suruajasta yms ei ole tietoakaan.
Mulle on periaatteessa ihan sama mitä tekevät, mutta mun mielestä käytös on lapsellista ja ihan kuin ilkikurista epäsuoraa kertomista, että "sinä et ollut mitään mutta katsohan tätä" Tavallaan toivovat että "kyl se varmaan stalkkaa"
Menneessä suhteessani naisella oli muunmuassa insta sellainen, että sitä ei käsittääkseni voinut katsoa kun rajattu joukko ihmisiä. Heti erottuamme hän teki siitä julkisen ja kaikki on sen jälkeen vaan uuden ukon hehkutusta. Kyseessä 43v nainen ja vieläpä isoäitikin jo tuossa iässä ja ottaa milloin mitäkin peiliperseselfieitä ja nuoleskelu kuvia.
Jotenkin tuntuu vaan sairaalta. No kai tuo sitten vaan on nykyaikaa.

19

1556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iiggyyg

Kuulostaa toi naisen toiminta hieman katkeralta. Haluaa näyttää onneaan nyt kun ei sitä sinun kanssa saanut. Semmosta se on monella eron jälkeen, itsetunto on nollassa ja laastarisuhteilla sitä yritetään paikata. Älä välitä.

• fyyfx

Mitä väliä mitä toiset tekee? Nykyään miljoonat ihmiset tubettaa. Minua ei kiinnosta.

• Muttasitätapahtuu

Niillä on itsetunto niin alhaalla ja pitää pönkittää sitä epätoivoisesti. Samanlaiset naiset jakaa itseään ympäri kylää jotta sais edes vähän hyväksyntää. Se on lähinnä vaan noloa.

• keskityomiinjuttuihisi

Miksi kyyläät eksiesi tilejä?
      Jos noin kauheesti riepoo eksien tekemiset eron jälkeen, niin pistä se oma kone/känny/tabletti kiinni, älä mene instaan, älä katso niitten face-tilejä, anna olla, ei kuulu sulle.

• GrowUps

Todennäköisempää kyllä on, etteivät exät ole uhranneet suhun ajatustakaan postaillessaan.

Hehkutusta tai ei, se nyt vaan on nykyään aika tavallinen ns. bondausvaihe tuoreessa parisuhteessa, että postaillaan yhdessä tekemisen kuvia, ja niitä myös postaillaan koska ne hetket koskettaa tunnetasolla itseä.

Minä en itse jaa paljon mitään somessa jo siitä syystä että ei kenellekkään kuulu mun uusi parisuhde ja tuskin kukaan haluaa nähdä jos me suudellaan. En myöskään tarvitse somea oman itsetuntoni tai minäkuvani rakentamiseen kuten sun exä ilmeisesti tarvitsee perseselfienensä.

Mutta yhtäkaikki, ei sullakaan ole kaikki kojootit kanootissa kun uskot exän ikäänkuin viestivän sulle, kuvittelet että miettii sun reagointia postatessaan. Se paljastaa vain että sinä roikut henkisestä exässä ja fantasiot että hän haluais sinua jotenkin loukata tai näpäyttää. Lopputulemana tuo kuvitelma raivostuttaa sua.

Poista exät facekavereista, mitäs niiden elämä enää sulle kuuluu. Sun on vaan nieltävä, ettei teidän suhde ole ollut semmoinen että hän olis halunnut teidän yhteiskuvia jakaa. Hän ei enää ajattele sua, joten unohda sinäkin hänet.

• fghjkkli

"Todennäköisempää kyllä on, etteivät exät ole uhranneet suhun ajatustakaan postaillessaan.

Hehkutusta tai ei, se nyt vaan on nykyään aika tavallinen ns. bondausvaihe tuoreessa parisuhteessa, että postaillaan yhdessä tekemisen kuvia, ja niitä myös postaillaan koska ne hetket koskettaa tunnetasolla itseä. "

Et osaa lukea tai et ymmärrä lukemaasi? Ap kirjoitti näin:

"Mielenkiintoista on se, että itse en ole juuri koskaan ollut näiden naisten "sometähtenä" parisuhteemme aikana, kun olemme olleet menneet ja tulleet ja tehneet mitä vain. Korkeintaan joku hillitty kuva, jossa minusta näkyy suurinpiirtein käsi tai jalka ja se on siinä. Ja tiedän olevani komea, että jos tuli mieleen "olet vaan julkaisukelvottoman ruma" niin ei pidä paikkansa."

Ap,n exä on vain katkera erosta ja äkkiä piti saada joku mies kuvioihin mukaan exän kiusaksi, instan julkiseksi tekeminen myös pönkittää sitä tosiasiaa että katkera on.

• mievuanniin
        fghjkkli kirjoitti:

"Todennäköisempää kyllä on, etteivät exät ole uhranneet suhun ajatustakaan postaillessaan.

Hehkutusta tai ei, se nyt vaan on nykyään aika tavallinen ns. bondausvaihe tuoreessa parisuhteessa, että postaillaan yhdessä tekemisen kuvia, ja niitä myös postaillaan koska ne hetket koskettaa tunnetasolla itseä. "

Et osaa lukea tai et ymmärrä lukemaasi? Ap kirjoitti näin:

"Mielenkiintoista on se, että itse en ole juuri koskaan ollut näiden naisten "sometähtenä" parisuhteemme aikana, kun olemme olleet menneet ja tulleet ja tehneet mitä vain. Korkeintaan joku hillitty kuva, jossa minusta näkyy suurinpiirtein käsi tai jalka ja se on siinä. Ja tiedän olevani komea, että jos tuli mieleen "olet vaan julkaisukelvottoman ruma" niin ei pidä paikkansa."

Ap,n exä on vain katkera erosta ja äkkiä piti saada joku mies kuvioihin mukaan exän kiusaksi, instan julkiseksi tekeminen myös pönkittää sitä tosiasiaa että katkera on.

Totta! Jos ennen yksityisinä olleet somekanavat julkistetaan eron jälkeen ja pääasiallisesti esitellään uutta miestä tai naista, niin silloin koko homman juoni menee niin, että laastarilla halutaan tietoisesti tulla julki ja sillä kuvitellaan näyttävän, että yli on päästy ja katkeruus ei paina, mutta totuus menee juurikin toisinpäin.
        Täällä muutama näkyy kirjoittavan tyyliin, että ap olisi katkera, vaikka hän kysyi mihin kyseinen toimintamalli perustuu. Katkeraa tai ei, mutta jotenkin tuntuu jos tällaiseen älähtää, niin omakin prioriteetti menee ilmeisemmin somekoston puolelle eli ylipääseminen vaatii toiselle näyttämistä.
        Parhaiten elämässään kiinni pysyvät ovat näkymättömiä ja eivät ilmoittele itsestään eksille saati muille pyri tekemään itsestään menestyneempää kuin on.

• täyttäpaskaa

Naiset luulevat elävänsä uutta teiniikää. Ylipäätään tosi nauretavaa touhua keskikäisiltä eronneilta muijilta.

• Tahvo53

No aivan sama, tai ainakin pitäisi olla. Hommahan menee niin että sitten kun tuolaiset jutut ovat sinulle yhdentekeviä niin olet päässyt yli exästä...eli yksinkertaisesti niin että kun exä ei enää herätä mitään tunteita sinussa niin silloin homma on bueno ja taputeltu.

• mutkattaassuorax

Ei ne aina ihan niin mene. On paljon tapauksia, joissa ex kiusaa erinäisesti ja kyllä sellanen tuntemuksia herättää niknkuin kiusanteko yleensäkin.

• kliop

Ap. kirjoitat todella oikeasta asiasta, toki se koskee myös miehiä.
      Joku näistä onkin kirjoitellut elämättömästä elämästä, mitä sitten tällä hakeekin, ei ole elämätöntä elämää olemassakaan.

Usein kai lienee, että teini-ikäisinä on ajauduttu saman katon alle ja nyt sitten elämä tuntuu tyhjältä, on siinä saatettu perhekin perustaa, mutta nyt sitten eroon on päädytty kun kumpikin on ehkä päätynyt omalle uralleen ja erilaisiin harrastuksiin.
      Liian usein varhain aloitettu seksi vie sen saman katon alle ja jää todella se vapaus elää kavereiden kanssa nuoren elämää.

Mutta eipä se muuksi mutu jos heti on uusi kumppani kainalossa, ei siinä sitä vapautta tulekaan, vaan hetken vähän erilainen ihminen rinnalle, kumpikin yrittää viihdyttää toistaan ja sitä jopa näytetään joka paikassa pussaillaan kadunkulmissa ja tilanteissa, joihin ei ole sopivaa, todellakin teinimäistä toimintaa.

Itsetunto saattaa olla heikoilla, sillä moni nainen muuttaa ulkokuortaan, ostamalla teinimalliston vaatteita, mutta samaa tekee mieskin, kyllä siellä vaatetus , kampaus ja erilaiset tehokeinot otetaan käyttöön.

Saattaa hetken olla, mutta samalla menee muukin sekaisin, ei välitetä asioiden hoidosta, tärkeintä on päästä bilettämään ja näyttäytymään. Jos lapsia on, heitä viedään yökylään mummolaan, tädeille, sedille, kummeille, jotta voi sen uuden kanssa oikein bilettää. Kyllä se vierestä katsojasta tuntuu hyvin riettaalta toiminnalta ja täysin järjettömältäkin.
      Hajallaan sinä ollaan joka suuntaan ja todella teinin tavoin kiukutellaan kaikille.

Ja se naamakirja, sinne tulee niitä kuvia joita on kuvakäsitelty aika lailla ja lisäksi hehkutusta siitä, mitä milloinkin on tapahtunut ja missä on milloinkin oltu, rahaa palaa.

Sekaisin on ihminen, mutta kuuntele ei ketään. Toki tälle tulee loppu ihan varmasti jossain vaiheessa, mutta miten sotkussa sitten asiat ovat. Voi olla hyvin vaikeaa ottaa tuo vauhtiajan tuho hallintaan.
      Olen aina toivonut, että jokaisen eron jälkeen ihmisen pitää saada keskustella asiantuntijoiden kanssa ja tämähän olikin aikaisemmin voimassa avioeroa ei saanut ennen keskusteluja, miksi lopetettiin. Olisi niin tärkeää tukea ihmistä saamaan elämä hallintaan eronkin jälkeen, ilman tuollaista taantumista.

• voimitäauvoa

No niin, vanhempi täti tässä neuvoo. Ekaks semmonen juttu, että oon kyllä enempi näissä miehissä eron jälkeen huomannut, että vaikka sinkkuja olisivat niin kuskaa sitä lastaan paljon hoitoon mummuloihin, sukulaisille, ystäville tms eli enempi sinkut viilettää ja lapsiaan muille heittelee kuin eron jälkeen seurustelevat. Sitten toinen juttu, jos silloin nuoruudessa on saanut viilettää jonkin aikaa niin eipä sitten eron jälkeen vanhemmiten tartte kokeilla tuota uutta, iki-ihanaa baaripano vaihetta, kuka nyt sitten muutenkin luonteeltaan on sellanen, että semmoista kaipaa. Sanoisin myös, että terapiasta on jonkinmoista hyötyä erovaiheessa monelle, mutta niin siitä olisi hyötyä monelle muullekin esim.täällä palstalla kirjoitteleville. Lisäksi kaikkiahan terapia ei kosketa mitenkään ja he eivät siitä saa mitään.

• EnTajua

No huhhuijaa mitä ongelmia. Mulle oli selvää, että avioeron jälkeen molemmat poistivat toisensa kaikilta sometileiltään. Asiasta ei edes puhuttu, se oli niin päivänselvä asia. Mehän olimme eronneet tosistamme eikä siis toisen asiat kuulu enää toiselle eikä me leikitä enää kavereitakaan. Eikä seurattaisi toisiamme vaikka olisivat julkisia kaikki tilit.

Olimme 20 vuotta naimisissa ja tekemisissä ollaan hyvässä hengessä asiallisesti toki edelleen, yhteisiä lapsia. Mutta hittoako me toistemme asioita kateltaisi? Ihan sama mitä perse/nuolentakuvia jakaisi kun ei kuulu enää mulle.

Exälläni oli uusi nainen 2 kk erosta, ja en todella olisi halunnut nähdä postauksia heistä, itsellä kun kesti toipua erosta yli vuosi - vaikka itse olin se joka lähdin. Eikä häntäkään taatusti kiinnostaisi mun ja nykyiseni ”rakastuneet laivalla” tms. sometukset.

Miksette vaan ihmiset eroa ihan kunnolla, somea myöten?

• klopu

voimitäauvoa
      Eihän asiaa voi ajatella, että koskee jokaista, kyllä siihen luonteenpiirrekin tarvitaan. Ihan oikein kirjoitat, että kun on saanut nuorena viilettää jonkin aikaa, niin silloin se aika on eletty ja sitä ei tarvitse enää uudelleen elää eronkaan . Ja niinhän sen olla pitäisikin eletään nuoruus kaveripiirissa ei yhden kumppanin kainalossa.

Kun sitten perhe perustetaan, sen varmasti jokainen soisi kestävän niin tyynet kuin tuulet. Nykyinen maailmanmeno on niin moninaista, että sitä erilleen kasvamista sattuu ja tapahtuu, siihen tuovat niin oivan mahdollisuuden pitkät työmatkat, ulkomaan komennusset ym, ja valtava median vaikutus.
      Kuten ap kirjoittaa sen kaltaista vapauden ja näyttämisen kaipuuta on myös paljon. Perheessä ei ole aina mahdollista elää hektistä matkustelevaa ja seurapiireissä olemisen mahdollisuutta, ei talouden eikä ajan riittämisen kanssa. Se aika kuitenkin aika lyhyt kun lapset ovat pieniä ja tarvitsevat eniten vanhempiaan ja väsyminen muuttuu elämäniloksi taasen.

Mikä minusta on kauheinta eroissa ajatella, että lapsi on "esine", joka siirtyy etävanamman /lähivanhemman välillä ja näin saadaan sitä vapaata omaa aikaa..En ymmärrä miten sen ajan voi viettää hyvällä omallatunnolla, vaikka olisi kuinka ihana uusi kumppani vierellä. uskon eron lapsista olevan henkisesti rankkaa, sillä rankkaa on läheisten katsoa villityksiä, joissa unohtuu vastuu omasta kodista. Eihän ole lapselle normaalia näin olla vanhempiensa luona.

Kuten jo kirjoitin viereltä näkee paremmin ja selvemmin. Kyllä toki toivoin jokaisen löytävän onnensa, mutta onko se onni uusi kumppani vai voisiko onni olla muutakin. Tätä onnen käsitettä en sitoisi ihmissuhteeseen, tosin sillä on vaikutuksensa jos se on tasapainoinen kaikessa suhteessa.
      Mutta jos tällä on vaatimuksensa, jotka eivät esim. hyväksy lapsia entisestä liitosta tai heistä ja heidän sukulaisista löytyy ainaista moitittavaa, en näe kumppania onnen tuojana. Ja kyllä niitä entisiä puolisoita tulee kunnioittaa niin, että ei jaeta kuvia miten sattuu ja toimita muutenkaan satuttaakseen.

Voisi olla hyvä ajatella vaikka niinkin, miltä tuntuisi ajatella tuollainen eroasia oman lapsensa elämään ja siihen mukaan omat lapsenlapset, ehkä siitä saisi vähän perskektiiviä ajatuksiin.
      Minusta täällä kirjoittelu keskustelu voisi olla enemmän ajatuksia antavaa kuin toisen loukkaamista.

• voimitäauvoa

Tiedätkö ihan rehellisesti sanon, että mitä jos lapset kärsivät vanhempiensa riitelystä ja jopa mainitsee tästä, tiedätkö miltä se tuntuu? Mitä, jos yritätä ja yrität? Mutta et jaksa. Tottakai sekin tuntuu pahalta ja ero ajatuksena pahalta. Mutta hyväksymiseen kuuluisi sekin, että eronneena voisi se oma aika tuntua hyvältä ja liitossa kun kaikki pelkkää nahistelua niin sitä oikeasti kaipaa. Sen sijaan kaipaan sitä rauhallista aikaa, jota lasten kanssa minulla on, kun puoliso ei ole paikalla. Totta, kuulen kommentteja kuinka sit on erilaista kun lapset jo isoja ja muuttaa pois. En mä silti sitä halunnut, jos puoliso toiminnallaan on sabotoinut mun lapsiaikaa niin rehellisesti sanottuna, en tiedä voisinko enää jatkaa kaksin hänen kanssaan. Liikaa kaunaa, pystyisinkö koskaan unohtamaan ja anteeksi antamaan. Miksi mun pitäis ajatella jotain helkkarin isovanhempia ym, aivan lopou siinä, että omilla tuntemuksilla ei oo mitään väliä. Lapsetkin kun nyt pelkästn kiukkuaa ja heille ei mikn riitä ja ite yrittänyt ajatella, että lasten vuoksikin tässä ollut niin mitä järkee oikeesti. Tuskin paska paskemmaksi muuttuisi. En mäkään haluis vanheta yksin ja tunnettu tosiasia on, että kun naisella riittävästi ikäö niin ei se mitäön kunnon kumppania löydä eli viimeistn nyt öitäis senkin puolesta erota. Jos loppuelämä yksinäisyys niin mulle oikeesti ihan sama onko sitä loppuelämää ja mun tehtävä lasten osalta lopuun saatettu, kun lapset kotoa pous muuttaa. En mä kaipaa mitn menemisiä, bailuja ym, että revipä tästä huumoria. Pelkkää teatteria kuule mun elämä ja ketä oikeesti kiinnostaa.

• lökjio

No kovasti olet väsynyt sen huomaa. Mistä johtunee todellisuudessa.
      Syytät kovasti sitä puoliskoasi, voihan olla syytäkin. Se ainainen riitety, mistä johtuu. Riitely on useimmiten erilaista ajattelua asioista ja kumpikaan ei jousta pätkääkään.
      No voihan moisesta erota jos lapsetkin sen sanoo, mutta kyllä se riitelyn syy pitäisi selvitellä, sillä sama riitely.

Ihmissuhteissa on sellainen asia otettava huomioon, että emme osaa lukea toisen ajatuksia, joten ristiriitaa voi tulla kenelle vain. Osataanko keskenään puhua asiallisesti onkin sitten se vaativin seikka, jossa sitten luodaan se yhteinen kummallekin sopiva tapa toimia.
      Jos saisi sen riidan puhumisen muuttumaan asialliseksi keskusteluksi, riidalla ei rakenneta mitään .

Elämässä on paljon asioita, esim, työ jota tekee, pääseekö siitä eroon edes kotona, sitten ovat nämä kodin tehtävät ja niiden jako, kuinka onnistuvat ja onko yleensä mahdollisuutta kovin tarkkaan jakoon. tarvitaan paljon ymmärrystä. Vuorotyöntekijän pitää saada levätä ainakin yövuoron jälkeen.
      Ne unelmat eivät monellakaan täysin toteudu, joita parisuhteelta ja perheeltä odottaa. Ovat yksinkertaisesti saavuttamattomia. Raha saa paljon riitoja aikaan ja ymmärrättömyys siitä onko sitä rahaa niihin toiveisiin . Rahan kanssa pitää oppia elämään.

Jotainhan tilanteellesi on tehtävä, mutta ensin olisi tiedettävä, mikä se todellinen riidan ja ahdistuksen syy on. Todella erokin on asia, jota ei tunne ennetään. Jos tilanne on sellainen, että se vaatii eron, siis todella syyt erota, muuta kuin se että ei saa tahtojaa läpi, kannattaa miettiä, mitä tahtoo ja onko edes mahdollista.
      Uuden kumppanin kanssa ollaan aina uuden edessä, alussa luultavasti kumpikin "hieman näytttelee" , mutta arki tulee aina suhteeseen, sillä elämää ei pysty kukaan elämään ilman arkea ja vastuuta, joka käsittää myös vastuuta unelmista ja ymmärtämisestä mikä on mahdollista ja mikä ei.

• voimitäauvoa

En oikein ymmärrä näitä tahtoja läpi juttuja. Ei itelläni ainakaan oo mistään tuommoisesta kyse ja asioita on kyllä selvitetty ym. En oikein muutenkaan oo mitään erikoisuuksia vaativa ja kun puhut arjesta niin itse tykkään arjesta. Mutta arkikin on ihmisille erilainen, joitakin se vituttaa ja siitä ei vaan pysty kaivamaan mitään hyvää. Ite yritän kerätä pikkuhippusia hyvään. Mutta nää on ohi aloituksen, en edes ole somessa yksityishenkilönä.

• No tuohan on tosiaan hyvin tavallista naisille. Someen luodaan se toinen todellisuus. Se ei ole pelkästään kumppaneista vaan myös kaikesta muusta. Kaikille kai on tuttuja naisten kuvat skumppalasi kädessä missä milloinkin. Aina on julmetun hauskaa ja on kavereita ja kauniita paikkoja ja vaatteita. Sama koskee myös kumppaneita.

Jos vaikka googlaat

"Ulkoa tulevista paineista huolimatta iso osa naisten kokemista kauneusvaatimuksista tulee kuitenkin naisilta itseltään, hän sanoo.
      – Miehet hirveän vähän itse asiassa aiheuttavat paineita. Olen monesti sanonut, että kukaan mies ei ole koskaan huomannut mitään käsilaukkuani – että nekin on ihan muille naisille ostettu, Marjamaa sanoo." https://www.lansivayla.fi/artikkeli/408822-kauneusgurut-mtvlla-naiset-aiheuttavat-paineensa-itse-kukaan-ei-ole-niin"

Naiselle on varmaan tullut kova kiire näyttämään, että hyvin menee vaikka erosin. En ole jäänyt paikalleni junnaamaan. Varmasti osa sanomasta on myös sinulle.

Teepä miehekkäästi, ja poista narsistinen exä FB kavereista ja keskity ihan omaan elämään.

• problems

Mitäpä väliä sillä? Ratkaisu > ei kyttää exän instaa tai facea

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      378
      8343
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      172
      2726
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      12
      980
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      978
    5. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      873
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      866
    7. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      843
    8. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      822
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      796
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      72
      752
    Aihe