Toistuva suhteen päättäminen

Riittämätön

Tapasin keväällä aivan ihanan miehen. Heti ensitapaamisesta maa järisi. Asumme eri paikkakunnilla ja minulla lapsi jonka yh olen joten tapasimme koko kevään ja kesän noin kerta viikkoon, kaikki mahdolliset viikonloput vietimme yhdessä.

Mies on kaikkea mitä ikinä olen voinut kuvitella. Herkkä, taitava keskustelija, kohtelias, huomioiva, komea. Aivan täydellinen. Hänen seurasaaan tunnen olevani täydellinen, maailman kaunein, ihanin. Ja minulle hän tuntui samalta. Todellakin siltä kuin kuuluisimme yhteen. Seksistä ei varmaan tarvitse kertoa... Kun rakastelemme, taivaankappaleet vaihtavat paikkaa.

Mies on kuitenkin usein, todella usein tehnyt niin että kun olemme viettäneet täydellisen viikonlopun ja pääsen rakastumisen huumassa kotiin, hän laittaa viestin että ei halua enää tavata, luopuu minusta koska se on parhaakseni, olen päässyt liian lähelle, ainoa oikea ratkaisu on olla erossa. Mitä ihmettä??? Joka kerta murrun ja sydämeni särkyy. Hän jättää viestillä todella suureellisia jäähyväisiä. Tämä tapahtuu aina viestillä, hän ei vastaa puheluihin.

Alkuun vastailin ja ruinailin perään, mies oli muutamia päiviä vastaamatta mutta kuitenkin n. viikon sisään ottaa yhteyttä. Aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Itkee ikäväänsä, on sama oma ihana itsensä kuin kasvotusten, tulee päivä/viikonloppu kun lapseni on isällään ja tapaamme. Ei merkkiäkään tästä jättävästä vietin lähettäjästä. Kysyn syytä hän ei osaa vastata, sanoo olevansa sekaisin ja taas koko ajan minkä vietämme yhdessä on pelkkää tähdenlentoa, sateenkaaria ja vaahtokarkkia.

Parina edellisenä kertana olen sanonut hänelle että ok että on epävarma, selvittäköön päänsä/ajatuksensa ja ottakoon yhteyttä vasta kun on varma mitä haluaa. Joskus menee päivä/kaksi, joskus viikko/kaksi, mies ottaa yhteyttä, kertoo haluavansa minut, on pahoillaan. Tietää nyt mitä haluaa, ikävöi. Ja tapaamme taas.

Mies on kiinnostunut elämästäni, lapsestani, minusta, ajatuksistani... suunnittelemme yhteistä tulevaisuutta, kaikki vaikuttaa niin täydelliseltä kunnes... Ajan viikonlopun jälkeen kotiin tai hän pääsee kotiinsa ja saan viestin, hän ei halua enää koskaan tavata. Ja minä menen täysin rikki.

Viimeisimmän kerran kun erosimme hän lupasi ettei toista tätä toimintamallia. Itki sylissäni rakkauttaan, minulla oli tunne että olimme molemmat tunteille todella avoimia. En ole milloinkaan tuntenut näin vahvaa yhteenkuuluvuuden tunnetta kenenkään kanssa. Erotessamme sovimme seuraavasta viikonlopusta, mitä teemme, suutelimme, halasimme. Mies lupasi ettei enää ”jätä”, on tehnyt päätöksensä, haluaa minut ja lapseni elämäänsä. Pysyvästi.

Yön ja aamun rakasti, hehkutimme ihanaa viikonloppuamme, sitä kuinka ihmeellistä on että olemme tavanneet, kuinka täydellistä meillä on yhdessä ja suunnittelimme seuravaa yhteistä viikonloppua. Kunnes maanantaina töiden jälkeen saan viestin että miestä ahdistaa, oma elämänsä on sekaisin, en tunne häntä, olen päässyt liian lähelle ja kaiken kukkuraksi kertoo kuinka tunteet ovat minua kohtaan suuret, mutta ne eivät kuitenkaan riitä siihen että hän olisi rakastunut tai täysillä mukana. Siis anteeksi mitä?

Taas viestillä suurieleiset jäähyväiset, suojelee itseään, suojelee minua, viestit niin kylmiä että epäilen onko se sama mies lainkaan joka noita kirjoittaa ja täydellinen hiljaisuus. Ei vastausta puheluihin tai viesteihin. Jos jotain vastaa niin ”unohda minut, minä unohdan nyt sinut”, ”hyvää lopuelämää” ym. sontaa... Minä en voi ymmärtää, sydämeni särkyy, päässä humisee, oksettaa. En voi uskoa että näin käy TAAS!

Sanomattakin on selvää että jos jotain jäi puuttumaan niin vika ei välttämättä olekaan minussa tai yhdessä olossamme vaan hänessä. Kuinka sairas ihminen tekee näin, toistuvasti? Tämä tuntuu todella raa’alta henkiseltä väkivallalta ja kyllä, järkeni sanoo ”anna olla, unohda”, mies on sairas, en tunne häntä. Mutta sydämeni on valitettavasti aivan toista mieltä....

Minkälainen ihminen kykenee tekemään näin? Mikä on tämän toimintamallin perusta? Kuinka suuret henkiset ongelmat miehellä kenties on? Olen päättänyt erkaantua hänestä myös henkisellä tasolla, päättänyt lopettaa yhteisen tulevaisuuden haaveilun, unohtaa yhteenkuuluvuuden tunteen, hänen sanansa ja kosketuksensa. En vastaa enää viesteihinsä tai soittoihin mikäli hän ottaa yhteyttä. En halua enää satuttaa itseäni.

Mutta mikä on tämä logiikka, mikä tässä hommassa on? Onko niin etten todellakaan tunne häntä, onko hän täydellinen psykopaatti, jakomielitautinen, sitoutumiskammoinen, tunnevammainen? Jättääkö hän jotain kertomatta minkä paljastumista pelkää? Minkälainen ihminen edes kykenee tämmöiseen toimintaan?

Mikä on oikea malli minun toimia jos/kun hän vielä ottaa yhteyttä? Kuinka saan hänet tyhjättyä päästäni ja sydämestäni?

12

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m35veee

      Sillä on varmaan taloushuolia ja/tai jotain menneisyysasioita joiden pelkää vaikuttavan sinun suhtautumiseen häneen kun ne paljastuu. Voi olla muitakin naisia kuvioissa tai ajatuksissa ainakin. Tuolla tavalla testaa sun tunteita ja vakavissaan oloa. Sillä on jäänyt päälle tuo.. mulla oli kans samanlaista touhua aikoinaan -jätin muijia jatkuvasti ja ne ruinas ittesä takaisin. Kyllä siinä tuli vähän sellainen valta-asema ja mä vähän halveksinkin niitä niiden alistumisen takia.
      Epävarmuutta tuossa on monenkin asian suhteen: hänen omat tunteet sua kohtaan ei varmasti ole niin syvät mitä luiruttaa.

      Neuvoisin sua katkasee ton kierteen. Ota taukoa ja lopeta reagoiminen.

      • Riittämätön

        Taloushuolet ovat tulleet itsellänikin mieleen. Hän huomioi merkkivaatteeni, laukkuni, kenkäni. Pidän itsestäni huolta ja aina kynnet. hiukset ym. viimeisen päälle. Hänkään ei ole mikään rupustelija, mutta elintasomme on eri. Toki yksinäinen pärjää vähemmällä, varsinkin jos on säästeliäs. Itse tienaan kohtuu hyvin ja on hieman omaisuutta, toki velkaakin. Tämän eron olen ajatellut kaihertavan jotenkin, mutta siitä ei ole koskaan ollut varsinaisesti puhetta.

        Tunteiden riittämättömyyteen en jaksa uskoa, ainoastaan täydellinen psykopaatti pystyisi näyttelemään jo ihan tunnetasolle asti näinkin syvälle. Toki rakaudestakaan tuskin on kyse, rakastuntut ihminen ei toimi näin.

        Jätetyksi tulemisen palosta puhuu usein. Voisiko olla että on alun perin lähtenyt vähän henkseleitä paukutellen tähän suhteeseen ja jättänyt jotakin oleellista kertomatta ja nyt kun tunteet ovatkin todelliset ja suuret ei uskallakaan totuutta enää kertoa. On helpompi jättää kuin tulla jätetyksi... Minulla on kuitenkin lapsi enkä voi ikuisesti olla mikään viikonloppuheila, enkä haluakkaan.

        Itse olen 42v ja mies 49v. kyseessä ei ole siis mikään nuoruuden tyhmäilijä, vaan mies on joko mieletään todella sairas, on jättänyt jotakin kertomatta tai sitten todella pahasti sitoutumiskammoinen.

        Päätöksen irtautumisesta olen kuitenkin tehnyt ja vaikka suru suhteen päättymisestä on todella suuri, niin toisaalta tunnen itseni äärettömän helpottuneeksi.


      • runrun

        Todella tutun kuuloista ja ikäkin aikalailla sama. Minun tapaukseni oli psykopaatti. Kannatti ottaa jalat alle , elämä voi muuttua nopeasti painajaiseksi.


    • m35veee

      Toisin sanoen jätä se! Toi käytös ei muutu teidän suhteen aikana. Se löytää joskus jonkun jota sen ei tarvitse noin kohdella :)

    • O-ou, miehesi on draama king :(
      Tuollainen luonne ei muutu, draama saattaa muuttua, muuttaa luonnettaan, mutta elämäsi tulee tuossa suhteessa olemaan pelkkää on-off-aaltoilua miehen taholta. Mikäs siinä jos sellaista jaksat ja siedät. Itselle tuossa olisi tullut heti ensimmäisestä kerrasta mieleen, että miehellä on toinen/toisia, jotka pitää ottaa käsittelyyn "taukojen" aikana. Sitten niille tehdään samoin; samat draamat ja vuoristorata-meiningit vuorostaan. Jopa joku perhekuvio voisi olla mahdollista, miksi suhde sinuun ymmärrettävästikin "piinaa mieltä".

      Toisaalta saattaa olla myös jotain muuta salattavaa, juurikin jotain rahaongelmaa tai addiktiota. Mielenterveysongelmaa...?

      En suosittele heittäytymään suhteeseen, jossa sinua riepotellaan henkisesti noin paljon. Rakkaus taitaa miehen osalta olla lähinnä itserakkautta; rakkautta siihen, miten saa ihmiset hullaantumaan ja sekoamaan omalla toiminnallaan.

    • eitarvitse

      Tunteesi ovat alkaneet jo tasoittua, kun järkesi on herännyt ja kyselet täällä paskan käytöksensä perään. Eihän normaali aidosti tykkäävä ihminen käyttäydy noin. Jospa kehottaisit häntä hakeutumaan mielenterveyden/terapeutin vastaanotolle, jos on jo sullekin kertonut, että on sekaisin, niin saa itsensä ja käytöksensä suhteen apua ja lähde vaikka tueksi mukaan. Jos hän ei koe tarvitsevansa apua ja jatkaa vaan samanlaista käytöstä keskusteluistanne huolimatta, niin miksi sinun pitäisi sellaista sietää,

    • "Minkälainen ihminen edes kykenee tämmöiseen toimintaan?"
      Narsistinen.

      "Mikä on oikea malli minun toimia jos/kun hän vielä ottaa yhteyttä? "
      Sanot jäähyväiset ja lopetat yhteydenpidon. Et vastaa viesteihin, etkä puheluihin. Minusta tuollainen käytös kertoo aikamoisista mielenterveysongelmista.


      Kuinka saan hänet tyhjättyä päästäni ja sydämestäni?
      Ei aavistustakaan.

    • diagnoositehty

      voi voi ja lämmin leipä. Kaikki on niin ihanaa, sielujen sympatiaa jne jne jne. Tosi äklöttävää luettevaa tuo sinun hehkutus miten kaikki muka on hyvin. Kun eihän sanomasi pidä paikkaansa.

      Miehellä on skitsofrenia, joku muu mielialasairaus, joku käytöshäiriö, se vetää huumeita tai on kaappijuoppo yksin ollessaan ja laittelee tekstareita kännipäissään, tai sillä on joku muu vamma.
      Ei tollasen tyypin kanssa elämisestä tule yhtään mitään valmista. Piste.

    • juokse

      Tuo kuulostaa ihan kamalalta tyypiltä, hyi kamalaa!

    • EXpanomies

      Kysymys on pelimiehestä joka käyttää sinua hyväkseen, jos on hiukankin taitoa/ulkonäköä niin naiset lankeaa tähän aina. Usein kuvitellaan että ihastuminen on pysyvä olotila ja se ei pidä paikkaansa. Tämä keino on toiminut aina ja toimii edelleen, jos kyseistä elämää kaipaa.

    • Sivustakatselija

      Mies on varattu.

    • portto.oot

      Olet lortto kiimapillu. Oma syysi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe