Mikä mun miestä vaivaa.. swksiriippuvainenko?

voimatlopussa

Kerron tähän hieman tilannetta, jospa jollain olisi antaa vähän vertaistukea tai samanlaisia kokemuksia. Eli olen ollut mieheni kanssa 15 vuotta yhdessä. Suhde ollut soutamista ja huomaamatta. lapsiakin löytyy. Mieheni ongelma on että hänellä on pakottavatarve iskeä ja kirjoitella kaikille naisille. tinder, alaston suomi, Facebook istagramissa. ym.. koskaan ei kuitenkaan sänkyyn asti mene, vaan on iha älytöntä flirttausta ja itsestään kuvien lähettelyä ym. kyllästyy myös näihin naisiin nopeasti ja jos pitäisi niitä nähdä niin ei halua. Mies on salilla käyvä ihan hyvännäköinen, luulisi että ei kauheita itsetunto ongelmia olisi. Ollaan nyt taas erottu, kyseisen asian takia ,ja sen takia koska minun kanssa seksi ei kiinnosta. eron jälkeen ei mene yleensä kauaa, kun mies haluaakin kanssani sänkyyn ja ollaan mentykkin, ja sitten miehestä seksi tuntuu jumalaiselta ja miettii mistä tämä johtuu. Ei halua minua satuttaa ja haluaisi olla minun ja meidän perheen kanssa. On niin vaikea tilanne. mies haluaisi muuttua mutta hän ei tiedä mitä pitäisi tehdä. Ja lisätään vielä että suhteen aikana, hän tykkää kirjoitella näille naisille, sitten kun erotaan, ei se kuulemma enää niin kivalta tunnukkaa. baarissa myös iskee naisia minkä kerkeää, mutta ei heidän mukaan lähde kuitenkaan.

21

815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinuiksitsensäkanssa

Taitaa miehelläsi olla todellinen itsetunto-ongelma. Hän on selkeästi riippuvainen naisten antamasta huomiosta ja sinua kiusaa henkisellä tasolla näillä muilla naisillaan, yrittää varmaan saada sinua riippumaan ja roikkumaan itsessään sekä koko suhteessa, mutta ei onnistu siinä. Ehkä hän on kokenut, että pidät häntä itsestäänselvyytenä eikä koe saavansa sinulta sitä samaa ihailua mitä muilta, mutta ei taida ymmärtää mimmonen paska itse on sinua kohtaan käytöksensä takia. Varmasti menee mielenkiinto ja seksihalut sinultakin tuollaiseen mieheen, koska se on loukkaavaa käytöstä. Ehdota miehellesi, että menette terapiaan ongelman selvittämiseksi. En tiedä minkä ikäinen miehesi on, mutta ihmisillä on kriisejä itsensä kanssa ikääntymisestäkin johtuen ja sen huomaaminen omassa kropassa varmasti huolettaa myös ja kun saa kaipaamaansa huomiota, niin se vaikuttaa itsetuntoon positiivisesti. Terveesti itsetuntoisen ihmisen ei tarvitse käyttäytyä noin kumppaniaan kohtaan, siis jokin häikkä miehesi itsetunnossa on meneillään, mikä aiheuttaa tuota addiktoivaa käytöstä, josta pitäisi päästä yli,

• hmmmmm

mies nimenomaan tunnustaa tän ongelmansa, se tässä niin hullua onkin. Ei halua minua satuttaa tai loukata. Tiedän että ei sänkyyn asti ole mennyt näitten naisten kanssa. Ja tämä ei ole eka kerta meidän suhteen aikana kun näin käy. Sitten aina kun lähtee hälle tulee pelko kun menettää minut ja lapsensa. pohjimmiltaan hän on niin hyvä ihminen. terapiaa olen miettinyt myös. Mies on 32. En tiedä enää mitä pitäisi ajatella tai tehdä. Mies siis muutti jo pois luotamme. On sekavat tunteet itsellä ja miehellä.

• sinuiksitsensäkanssa

Ehkä miehelläsi on tosiaankin kriisi sen oman nuoruuden päättymisen hyväksymisen ja perhe-elämän vakiintumisen välillä, kun on tuonikäinen ihminen ja senkin asian hyväksyminen itsensä kanssa on itsetunnollinen kysymys. Se on hyvä, ettet ruoki hänen vääränlaista käytöstään sinua kohtaan ja anna loukata enempää. Erossa ollessa mies saa miettiä myös tahollaan päätöstään ja sitä mitä tässä elämässä haluaa: sinut ja lapsen vai vapaan poikamieselämän. Jos miehesi haluaa oikeasti panostaa suhteeseenne, niin teidän täytyy mennä terapiaan, jotta hän pääsee itsensä kanssa tasapainoon eikä enää loukkaa käytöksellään sinua ja tunteitasi ja myöskin sinä tiedät sitten, että mitä tulisi tehdä suhteenne hyväksi ja hänen tuekseen, että addiktio käytös loppuisi.

• "Mieheni ongelma on että hänellä on pakottavatarve iskeä ja kirjoitella kaikille naisille. tinder, alaston suomi, Facebook istagramissa."

Kyseessä on riippuvuus, kuten mikä tahansa muu riippuvuus, päihde, peli, seksi...

"koskaan ei kuitenkaan sänkyyn asti mene," Niin ainakin luulet.

"Ei halua minua satuttaa ja haluaisi olla minun ja meidän perheen kanssa."
      No harvoin olen kenenkään pettäjän kuullut haluavan satuttaa, ellei kyseessä ole kostoseksi.

"On niin vaikea tilanne. mies haluaisi muuttua mutta hän ei tiedä mitä pitäisi tehdä"
      No mitä on tehnyt? Onko puhunut lääkärille? Luulisi lähes jokaisen täysi-ikäisen suomalaisen tajuavan, että psykologit ja psykiatrit ovat erikoistuneet psyykkeeseen. On myös erilaisia ryhmiä riippuvuuksista kärsiville.

Sorry epäuskoinen asenteeni. Kuulostaa todella kädettömältä tämä touhu. Jos miehesi haluaa oikeasti muuttua hän marssii huomenna lääkäriin. Äläkä sinä palkitse miestäsi antamalla seksiä, ja kaikin tavoin ymm,ärtämällä häntä. Hän vaan jatkaa sirkuksensa pyörittämistä.

Tosin ei miehesi ole ainoa maailmassa joka tuota tekee. Itsessäni on samoja piirteitä, vaikka ei noin voimakkaina ja baareissa tapaan paljon naisia, jotka haluavat jatkuvasti muistutuksia haluttavuudestaan.

• mitenratkaisit

Hyviä vastauksia sinulla. Se vain kiinnostaisi, että miten itse olet ratkaissut ongelmaa, jonka sanot olevan itselläsikin? Oletko ollut jossain terapiassa?

• mitenratkaisit kirjoitti:

Hyviä vastauksia sinulla. Se vain kiinnostaisi, että miten itse olet ratkaissut ongelmaa, jonka sanot olevan itselläsikin? Oletko ollut jossain terapiassa?

En ole ratkaissut ongelmaani. Lähinnä salailen sitä. Toisaalta koen sen hiukan samanlaisena kuin vaikkapa toisen ongelmani ylipainon. Minulla on hiukan ylipainoa ja joudun miettimään syömisiäni joka päivä, mutta käsistä se ei ole riistäytynyt.

Itse asiassa, kummassakin on kyse loppuviimein psyykkeen ongelmasta. Toisessa syö enemmän kuin on nälkä tai ruokaa, minkä tietää lihottavaksi ja toisessa taas hakee hyväksyntää, jännitystä tms.

• mitenratkaisit
        Yogamies kirjoitti:

En ole ratkaissut ongelmaani. Lähinnä salailen sitä. Toisaalta koen sen hiukan samanlaisena kuin vaikkapa toisen ongelmani ylipainon. Minulla on hiukan ylipainoa ja joudun miettimään syömisiäni joka päivä, mutta käsistä se ei ole riistäytynyt.

Itse asiassa, kummassakin on kyse loppuviimein psyykkeen ongelmasta. Toisessa syö enemmän kuin on nälkä tai ruokaa, minkä tietää lihottavaksi ja toisessa taas hakee hyväksyntää, jännitystä tms.

Kun suositat terapiaa, niin kiinnostaisi, että miksi et itse ole mennyt terapiaan, vaikka pidät tuota asiaa psyyken ongelmana? Jos olet suhteessa, niin saatko mielihyvää siitä, että elät kaksoiselämää?

• mitenratkaisit kirjoitti:

Kun suositat terapiaa, niin kiinnostaisi, että miksi et itse ole mennyt terapiaan, vaikka pidät tuota asiaa psyyken ongelmana? Jos olet suhteessa, niin saatko mielihyvää siitä, että elät kaksoiselämää?

En koe tuota itselläni niin hallitsevaksi. Aloittajan tapauksessa ongelma vaikuttaisi jo riistäytyneen käsistä.

• Sivusta_seuraaja

Hyviä pohdintoja asiaan.

• ölkölk

Olisin itse voinut kirjoittaa tuon. Ei mies tosin missään treffipalstoilla tai alastonsuomessa ole. Järjetön määrä naisia reservissä facessa. Avoin flirttailu niin nöyryyttävää, että minun oli pakko poistaa hänet kavereista. En pystynyt katsomaan sitä, mutta haluan kaikin tavoin pitää parisuhteen kasassa.

Ymmärrän siis täysin naisen ja miehen välisen ystävyyden. Toki se on ok. Mies piilottelee minua näiltä muilta naisilta. Piilottelee myös kännykkäänsä. Loukkaavaa, koska en missään tapauksessa tutkisi sitä hänen tietämättä. Jotain salattavaa siellä on. Tiedän ettei hän koskaan fyysisesti pettäisi minua. Siitä olen ihan varma.

Viimeinen niitti oli se, että hän vinkkasi silmää 7-kymppiselle äidilleni. Jollain tavalla myös ymmärrän häntä -hän vaan tarvitsee tuon "päiväannoksen" jp. muilta naisilta. Jos todella rakastan häntä, minun pitää hyväksyä hänet sellaisena kuin hän on.

Mies suuttuu silmittömästi asiasta, jos yritän keskustella siitä. Kieltää kaiken.

Voin pahoin. Olin ahdistunut ja masentunut. Aloin muistella exääni, johon pystyin luottamaan ihan täysin.

Mitä minun pitäisi tehdä?

• problems

"Tiedän ettei hän koskaan fyysisesti pettäisi minua. Siitä olen ihan varma."

Ei kannata olla. Valehtelet itsellesi. Muutenkaan mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.Tässä tapauksessa on lähes varma, että miehesi on pettänyt sinua myös fyysisesti. Näin se vaan on.

"Jos todella rakastan häntä, minun pitää hyväksyä hänet sellaisena kuin hän on."

Sinun ei todellakaan pidä hyväksyä naisten armeijaa, ja avointa flirttailua. Jos mies rakastaisi sinua, hän luopuisi asioista, joilla loukkaa sinua. Mieti kaksi kertaa miksi oikein olet miehesi kanssa? Miksi et olisi itsellesi hyvä ja etsisit paremman miehen?

• 25984345

Rakkaus ei riitä suhteeseen. Voit erota ja rakastaa erikseen. Suhteen pitää toimia myös käytännössä.

• problems

Nimenomaan seksiriippuvainen. Seksiriippuvuuttakin on erilaista. Tosin jos liveihmisiin pidetään yhteyttä, siihen kuuluu lähes 99% varmuudella myös liveseksiä. Kukaan ei valehtele ja juksaa niin paljon kuin seksiriippuvainen.

Erolla vastaat miehen riippuvuuteen myönteisesti harrastamalla seksiä. Olet hänelle ikään kuin uusi valloitus. Hänen ei tarvitse kantaa vastuuta parisuhteessa, kun saa seksiä sinulta muutenkin. Aina vain parempaa - hänelle. Sinulle se ei tee hyvää. Olet läheisriippuvainen; roikut seksiaddikti miehessä.

"mies haluaisi muuttua mutta hän ei tiedä mitä pitäisi tehdä."

Mennä hoitoon, hakeutua terapiaan. Myös nimettömät seksiaddiktit yhdistyksen toiminnasta voi löytää apua. Mutta yksin se ei riitä.

• 432

Aivan. Addiktin kanssa olevalla on itsellään se ongelma, että nimittää riippuvuutta rakkaudeksi. Rakkaudesta ei kuuluisi tulla paha olo, vaan hyvä olo. Pettävän ja valehtelevan kanssa suhteessa pysyvällä on jokin psyyken häiriö myös itsellään. Siksi ei pysty jättämään addiktia.

• parisuhteessaelävä
    • oppeliini1

Vain anna tuon miehen olla omissa oloissaan. Hän on täysi-ikäinen, tietoinen että korviensa välissä on jotain pahasti vinossa. Ellei hän halua itse hakea apua ja muuta itseään, voit unohtaa koko hepun.
      Lopeta hänen vikapäisyyden ruokkiminen! Niin kauan kun sinä sitä ruokit, tuo soutaminen ja huopaaminen jatkuu elämänne loppuun saakka.

Sinun kaikista tärkein VELVOLLISUUTESI on huolellisesti ja harkiten hankkimat lapsesi. HE ovat sinusta riippuvaisia, ei tuo sekopäinen aikuinen mies.

Laske mies menemään, laillisesti. Käytä kaikki aikasi, energiasi ja voimasi lastesi opettamiseen, rakastamiseen ohjaamiseen ja kouluttamiseen. Tuossa te kaikki vedätte pisimmän korren! Tuo on sinun todellinen VELVOLLISUUS.

• puppeliini2

Kirjoitan sanoja ISOLLA kun luulen ihmisten USKOVAN minua siksi paremmin.

• oppeliini1

Hei, sait idean päästä kiinni! :) :)

• Idiootti

Kuinka sinisilmäisiä naisia voikin olla.Eihän minua petä,siihenkö uskot?

• kmnö

Mietit miestäsi, vaikka kannattaisi miettiä miten itse olet suostunut olemaan tuollaisessa suhteessa niin kauan. On turha odottaa, että mies noin vain muuttuisi toisenlaiseksi tai että ei olisi pettänyt. Mielestäni pettämistä on jo tuollainen mitä hän on tehnyt. Suhteenne on vääristynyt, kun kerrot ja mietit vain miehesi tekemisiä, kun kannattaisi nyt miettiä sitä, mitä itse haluat elämältäsi ja millaista elämää jatkossa haluat itsellesi ja lapsillesi. Terapia on siihen hyvä. Tuollaisessa suhteessa oleminen ja pysyminen aiheuttaa isot traumat.

• kirjastareferoitua

Tuo on seksiriippuvuuden yksi muoto. Seksiriippuvaiset eivät juuri koskaan hakeudu itse hoitoon, vaan hoito tulee silloin puheeksi, kun erotaan tai jäädään kiinni. Seksiriippuvuus alkaa jo varhaisaikuisuudessa ja sen avulla pidetään loitolla ahdistavia tunteita. Seksiriippuvaisen teot voivat ajan myötä muuttua rajummiksi, tavalliset teot eivät tunnu miltään. Puoliso tietää teoista vain jäävuoren huipun. Sairauteen voi liittyä myös parafilioita (seksuaalinen kohdehäiriö) ja persoonallisuushäiriöitä, tällöin riippuvainen voi syyllistyä seksuaalirikoksiin.

Riippuvuuden taustalla on kasvulapsuuden tunneköyhyyttä, häpeää, voimakasta lapsen kokemaa avuttomuutta ja läheisyyden puutetta, johon seksiaddiktioihin liittyvä vallan tunne tuo lääkitystä. Valloituksen tai tyydytyksen jälkeen olo on tyhjä, uusi kierre alkaa samalla. Valloituksen tai parafilian kohteella ei ole arvoa, vaan hän on kuin esine. Tähän liittyy myös ajatusvääristymiä, joissa kohteeseen sijoitetaan omia ajatuksia, tunteita ja haluja.

Puolisolla on samantapainen kasvutausta, hänkin käyttää seksiä saavuttaakseen hyväksyntää ja välttääkseen hylkäämistä. Siksi saattaa olla vaikea erota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      339
      11836
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      359
      7986
    3. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      3173
    4. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      98
      2268
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      156
      2229
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      8
      1666
    7. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      110
      1271
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      55
      1113
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      908
    10. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      803
    Aihe