Olen jo raisuimman nuoruuteni ohittanut ja autossa mukavuus ja hiljaisuus ovat hinnan ohella tärkeimpiä valintaperusteita. En millään ehdi koeajaa kaikkia automerkkejä ja -malleja tyypillisellä suomalaisella nastarenkaiden rikkomalla asvaltilla. Siispä pyydän kanssa-autoilijoita kertomaan kokemuksistaan ja paljastamaan mielestään hiljaisimman auton hintaluokassa alle 30.000 euroa.
Hiljainen auto hakusessa.
34
10393
Vastaukset
- mittaustenMukaan
Skoda Octavia.
- EiPeltoreitaKorville
Focus, Leon (uskaltaa 5v takuulla), a3 (riskillä), golf (osta lisätakuu), ranskalaiset saattaa olla hiljaisia. Unohda Romania, Korea, Japani ja Tsekki näin alkuun, ni saat hyvän ja yleensä ihan siedettävän näköisen vielä. Japanista ja Koreasta saa varmasti ihan toimivan tekniikan, mutta se melu ja ajo-ominaisuudet...
- vaikeaksiMenee
Ei uusissa autoissa ole juurikaan vikoja joita ilmenisi takuuajan 2v. jälkeen, eikä juurikaan edes sen aikana. Tuo takuu-uskovaisuus on mennyt jo naurettavuuksin.
Rellu Megane farkku on hiljainen ja takuu 4 vuotta. - NissanRelluDaciaJäätää
vaikeaksiMenee kirjoitti:
Ei uusissa autoissa ole juurikaan vikoja joita ilmenisi takuuajan 2v. jälkeen, eikä juurikaan edes sen aikana. Tuo takuu-uskovaisuus on mennyt jo naurettavuuksin.
Rellu Megane farkku on hiljainen ja takuu 4 vuotta.Jaa-a. Eihän millään merkillä olekaan ollut vaihteiston, jakopään, turbon, sähköjen, jäätämisten yms kanssa takuuaikana ja sen jälkeen ongelmia. Takuulla on sen takia merkitystä, että menee kyseiset ongelmat automaattisesti tehtaan piikkiin, kun taas takuuajan jälkeen saat vääntää siitä kuka maksaa ja minkä osuuden. Koskee myös mainitsemaasi merkkiä
- PääPoisPensaasta
Kyllähän näistä vioista on ihan vakavasti otettavat lehdetkin kirjoitelleet. Joku saanut Qashqaista alennusta virheen takia, kun jäätää, eikä saada korjattua. VW:n DSG ja jakopään ongelmat muiden lisäksi, Avensis 2009- vesivuotoja, Toyotan D4D viat, Focus RS:n kansipahvit, BMW:n jakopään ongelmat jne jne...listaa voisi jatkaa pitkäksi. Kivahan noita olis omasta pussista maksaa takuun jälkeen. Eli kaikki ei ole jonkun holistin päässä, saatikka jonkun Pentin...
- aaaaaaaaaa234
BMW, 5-sarjasta, diesel. On hiljainen ja parhaimpia ajaa. Käyttökustannukset on hieman normaalia kalliimmat.
- paljonPoljettujaVain
ei saa kovin uutta.
- Ei-jyminää
Käytä se raha keskikokoiseen 3-vuotiaaseen tai isompaan 5-vuotiaaseen, joissa hinta on selkeästi laskenut ja saat ostettua tukevan ja hiljaisen tuohon budjettiin. Jos ostat pienen auton, niin äänimaailma on samanlainen kuin kahvimyllyn sisällä.
Isoissa on painoa ja paremmat äänieristykset, joten saat sen hiljaisen ja mukavan auton.
Premium-autoissa on käytettynäkin turhaa ylihintaa.
Valitsisin sedanin tai HB-mallin, sillä ne on selvästi hiljaisempia kuin takaa avoimet farkut. - paha.pistää.paremmaksi
Vähän ajettu muutaman vuoden ikäinen BMW 320 xDrive automaatti, siinä se on.
- ääntäriittää
Ei kovin hiljainen, eikä kaksinen.
- LadaSamaraTurbo16Valve
E sarjan Mercedes on tuossa hintaluokassakin jo hiljainen.
- kädetönautonkorjaaja
Itse ostaisin Renault Talismanin, keskiluokan rellutkin ovat hiljaisempia kuin kilpailijat. Tämä Lagunan seuraaja on varmasti hyvä ostos.
- Äläedesyritä
Ei perkele mitään romu relluja sähkö paskoja
- saksaonpaskamaasanoi
Äläedesyritä kirjoitti:
Ei perkele mitään romu relluja sähkö paskoja
Aivan ja mitäs luulet paljonko maksaa se sähkövikainen saksalainen, ai mut niitähän ei ole?
Plus et jopa öljyn vaihto on turhaa koska?
"
Audi-kuljettaja aloitti ristiretken VV-Auto Groupia vastaan – ”En voi sietää tätä epäoikeudenmukaisuutta"
Tero Salosen ja ilmeisesti satojen muiden Audeissa on ongelmia mäntien kanssa. Maahantuoja ei halua korvata vikoja autoista.
Tilaajille
Tero Salosen Audi A5 seisoo turkulaisen autoliikkeen pihalla.
Tero Salosen Audi A5 seisoo turkulaisen autoliikkeen pihalla. (KUVA: Tero Salosen Facebook)
Jose Riikonen
Julkaistu: 29.5.2015 10:09
Tero Salosen Audi A5 seisoo turkulaisen autoliikkeen pihalla. Auton kylkeen on teipattu tarra, joka sanoo: ”Tämä Audi polttaa öljyä noin 4 l/1000 km. Koneremontti tulee maksamaan min. 6 500 e. Maahantuoja kieltäytyy korvaamasta valmistusvirhettä." Mutta jotain hyvää saksasta on saatu? - Vainfaktojenpuhuja
Höpö puhetta oo se kumma jos ne sysi paskoja ois niin miksi kuitenkin aina kärkipäässä suomessa ostetuimpien autojen listalla. Ranskalaisia perseenreikiä ei osta pirukaan ei muuta ku vikaa vian perään ja paskaergonomia paska ajoasento paskat pehmeät penkit pitkällä matkalla selkä kipeytyy. Jos manuaali loota niin kakkoselta ku vaihat kolmoselle on nostettava selkää selkänojasta että ylettyy vaihtaan vaihdetta ja jos muokkaa ajoasentoa on polvet liian koukussa ilmiselvästi apinoille tehty ajoasento ei ihmisiä varten. Hallintalaitteet ripoteltu sinne tänne ei mitään vitun järkeä katse joutuu harvailemaan ja siinä vaarantuu ajo kun katse ei tiessä. Ranskalaiset ei koskaan oo osannu autoa tehdä eivätkä koskaan opi syviä persereikiä kaikki. Mukava perusmatka auto voi olla vaikka skoda octavia tai ford mondeo.
- naapuritkiittää
Sulle helkama raisu vm-82, tehoputkella ja viilatulla pakoaukolla.
- sdklfsdfkjkl
Savossa kun mopon hinnassa tinkaus ei onnistunut niin vähävarainen jonne tiuskaisi myyjälle että "pie raisu!" ja lähti häntä koipien välissä pois :D
- vaihtoehtoja
Auttaisi jos tietäisi haetaanko uutta vai käytettyä ja jos käytettyä niin minkäikäistä. Varmaan S-sarjan MB on sieltä hiljaisimmasta päästä mutta uusista/uudehkoista ainakin Mondeo ja Passat ovat aika hiljaisia (ns. järkevällä rengaskoolla).
- Koeaja_Fiat
Fiat 500X oli muutaman vuoden takaisen TM vertailun pienten katumaastureiden hiljaisin moottoritienopeudella.
Myös Tipoa kehuttu melko hiljaiseksi.- Testaajatopi
Itsellä oli vastaava ongelma vuosi sitten autoa hankkiessa. Sain työpaikalta illoiksi ja viikonlopuiksi lainaan desibelimittarin ja ajoin vajaat kaksikymmentä autoa, uutta ja vanhaa samaa moottorintiepätkää samaa 100 km/h vauhtia. Kaikissa oli kesärenkaat.
Hiljaisin oli käytetty Bmw 520, seuraavaksi hiljaisin Ford Mondeo, jonka sitten bensaversiona ostinkin, enkä ole ollut pettynyt. Ranskalaiset jäivät myös mieleen hiljaisina, muuten en testini tuloksia enää muista. Tietysti renkailla on myös merkitystä (koko, merkki ja kuluneisuus), mutta itse sain mitä halusin. - Kokemuksen.ääni
Myös uudet toyota auris ja avensis todella hiljaisia suomen karkeilla asfatti teillä.
- Tero1936
Kokemuksen.ääni kirjoitti:
Myös uudet toyota auris ja avensis todella hiljaisia suomen karkeilla asfatti teillä.
Ja suuntavakaita
- Kkddkdkddk
Testaajatopi kirjoitti:
Itsellä oli vastaava ongelma vuosi sitten autoa hankkiessa. Sain työpaikalta illoiksi ja viikonlopuiksi lainaan desibelimittarin ja ajoin vajaat kaksikymmentä autoa, uutta ja vanhaa samaa moottorintiepätkää samaa 100 km/h vauhtia. Kaikissa oli kesärenkaat.
Hiljaisin oli käytetty Bmw 520, seuraavaksi hiljaisin Ford Mondeo, jonka sitten bensaversiona ostinkin, enkä ole ollut pettynyt. Ranskalaiset jäivät myös mieleen hiljaisina, muuten en testini tuloksia enää muista. Tietysti renkailla on myös merkitystä (koko, merkki ja kuluneisuus), mutta itse sain mitä halusin.Muistatko eroja korimallien mukaan eli oliko farmari meluisampi kuin sedan, mikäli ajoit erimallisia? Entä suv:eja?
- Testaajatopi
Kkddkdkddk kirjoitti:
Muistatko eroja korimallien mukaan eli oliko farmari meluisampi kuin sedan, mikäli ajoit erimallisia? Entä suv:eja?
Sikäli testi oli yksipuolinen, että kaikki autot taisivat olla farmareita, jollainen toki oli tarkoitus ostaakin. Tein testin, koska en halunnut laittaa reilua 30 tonnia taas kerran autoon ja huomata, että ärsytys oli kova kun meteliä riitti.
Sen voin sanoa, että edelliset autot olivat Mazda 6 ja Skoda Octavia. Jostain syystä en em. autoja ottanut edes testiin.
Muuten, älypuhelimiin saa ilmaisversioita desibelimittareista, tosin en tiedä laadusta, mutta ehkä kertovat autojen väliset meluerot. - Toyotallavaan
Kokemuksen.ääni kirjoitti:
Myös uudet toyota auris ja avensis todella hiljaisia suomen karkeilla asfatti teillä.
Ajamistani autoista vuoden 2018 Avensikset ovat olleet hiljaisia. Rengastus vaikuttaa meluun aika paljon.
Ave sedan ensiasennus 16" tuuman kesä michelineillä on ollut hiljainen. 16" hakkapeliitta 8 renkaat vollottaa, joka lienee renkaiden vika. Kitkat on aven alla hiljaiset vaikkapa kehä ykkösen karkealla asvaltilla.
Lähtemättä ehdottelemaan mitään erityisiä merkkejä tai malleja, tähtää ilmajousitukseen. Bensa on yleensä hieman hiljaisempi kuin diesel, mutta jos ajoa kertyy enemmän, diesel on edullisempi ja manuaalina mukavampi ajettava (automaatilla ei niin väliä).
- Mkffkfkgkfkfk
Olen ymmärtänyt, että maan- ja moottoritiellä diesel voisi olla hiljaisempi alemman kiertämisensä vuoksi?
Ja yleensähän melua ei juuri moottorista tulekaan, vaan moottorin äänet jäävät rengasmelun alle noissa kovemmissa nopeuksissa. Kaupungissa taas melu ei muutenkaan varsinainen ongelma.
Erikoista kyllä, omasta mielestäni diesel-manuaalit olleet yleensä surkeita ajaa. Optimikierrosten kanssa pitänyt olla todella tarkkana ja kankeita. Ehkä pitäisi osata sopeuttaa ajamistaan paremmin alemmille kierroksille kuin mitä olen tehnyt?
Ilmajousitus siis hiljentäisi autoa? Eli esimerkiksi sama Mersu ilmajousilla hiljaisempi kuin terästettynä? Mkffkfkgkfkfk kirjoitti:
Olen ymmärtänyt, että maan- ja moottoritiellä diesel voisi olla hiljaisempi alemman kiertämisensä vuoksi?
Ja yleensähän melua ei juuri moottorista tulekaan, vaan moottorin äänet jäävät rengasmelun alle noissa kovemmissa nopeuksissa. Kaupungissa taas melu ei muutenkaan varsinainen ongelma.
Erikoista kyllä, omasta mielestäni diesel-manuaalit olleet yleensä surkeita ajaa. Optimikierrosten kanssa pitänyt olla todella tarkkana ja kankeita. Ehkä pitäisi osata sopeuttaa ajamistaan paremmin alemmille kierroksille kuin mitä olen tehnyt?
Ilmajousitus siis hiljentäisi autoa? Eli esimerkiksi sama Mersu ilmajousilla hiljaisempi kuin terästettynä?Moottorin melu on ongelma lähinnä kiihdytyksissä. Kun kaupungissa lähtee kylmällä commonrail -dieselillä ylämäkeen liikkeelle talvella, niin tietää mikä on dieselin kovempi meteli... Toki joissain autoissa nuo on aika hyvin eristetty kabiinista.
> Erikoista kyllä, omasta mielestäni diesel-manuaalit olleet yleensä
> surkeita ajaa. Optimikierrosten kanssa pitänyt olla todella tarkkana ja kankeita.
Itselläni on kokemusta manuaalina vain mersun 200 cdi, vw 1.9 tdi ja fordin 1.8 joku -malleista. Noista mersu oli ehkä hieman tarkempi optimikierroksista, muilla kahdella kierrosalue oli todella laaja ja esimerkiksi volkkarissa kun oli neljä henkeä mökkikamat kyydissä, ei rekan ohittaakseen tarvinnut kuin ojentaa vitosvaihteella vähän nilkkaa, niin hetkessä oli 120 km/h mittarissa. Bensalla olisi oman kokemuksen mukaan haettu kolmosta silmään, vastaavan ohituskiihtyvyyden aikaansaamiseksi. Toisaalta, liikkeellelähdöt olivat ehkä hieman tarkempia.
> Ilmajousitus siis hiljentäisi autoa?
> Eli esimerkiksi sama Mersu ilmajousilla hiljaisempi kuin terästettynä?
Näin. Teräs kuljettaa tärinät tiestä suoraan auton runkoon. Ilmajousi eristää tehokkaasti. Tosin vaikea arvioida, kun ilmajousitettu mersuni oli farkku ja terästetyt ovat olleet sedaneita, joten äänimaailmassa (varsinkin perän) on mutuenkin eroa. Mutta tuttavan airmatic (vai mikä se nyt oli) neljällä ilmajousella on erittäin hiljainen. Myös C5 taisi olla tarjolla ilmajousilla (vai olikohan vain iskarit), ja oli viikon kokemusten mukaan hiljainen. Noin muuten ihan kammottava väline tosin. :)
Mersun ässät ilmajousilla ovat huhujen mukaan erittäin hiljaisia melkein missä liikenteessä tahansa. Eivät kylläkään mitenkään edullisia omistaa tai ajaa...- Kkfkffkfkfkkf
TheRat kirjoitti:
Moottorin melu on ongelma lähinnä kiihdytyksissä. Kun kaupungissa lähtee kylmällä commonrail -dieselillä ylämäkeen liikkeelle talvella, niin tietää mikä on dieselin kovempi meteli... Toki joissain autoissa nuo on aika hyvin eristetty kabiinista.
> Erikoista kyllä, omasta mielestäni diesel-manuaalit olleet yleensä
> surkeita ajaa. Optimikierrosten kanssa pitänyt olla todella tarkkana ja kankeita.
Itselläni on kokemusta manuaalina vain mersun 200 cdi, vw 1.9 tdi ja fordin 1.8 joku -malleista. Noista mersu oli ehkä hieman tarkempi optimikierroksista, muilla kahdella kierrosalue oli todella laaja ja esimerkiksi volkkarissa kun oli neljä henkeä mökkikamat kyydissä, ei rekan ohittaakseen tarvinnut kuin ojentaa vitosvaihteella vähän nilkkaa, niin hetkessä oli 120 km/h mittarissa. Bensalla olisi oman kokemuksen mukaan haettu kolmosta silmään, vastaavan ohituskiihtyvyyden aikaansaamiseksi. Toisaalta, liikkeellelähdöt olivat ehkä hieman tarkempia.
> Ilmajousitus siis hiljentäisi autoa?
> Eli esimerkiksi sama Mersu ilmajousilla hiljaisempi kuin terästettynä?
Näin. Teräs kuljettaa tärinät tiestä suoraan auton runkoon. Ilmajousi eristää tehokkaasti. Tosin vaikea arvioida, kun ilmajousitettu mersuni oli farkku ja terästetyt ovat olleet sedaneita, joten äänimaailmassa (varsinkin perän) on mutuenkin eroa. Mutta tuttavan airmatic (vai mikä se nyt oli) neljällä ilmajousella on erittäin hiljainen. Myös C5 taisi olla tarjolla ilmajousilla (vai olikohan vain iskarit), ja oli viikon kokemusten mukaan hiljainen. Noin muuten ihan kammottava väline tosin. :)
Mersun ässät ilmajousilla ovat huhujen mukaan erittäin hiljaisia melkein missä liikenteessä tahansa. Eivät kylläkään mitenkään edullisia omistaa tai ajaa...Pitäähän diesel sitä rupsutustaan ihan tyhjäkäynnilläkin. Kieltäähän ne melusaasteenkin tuottajat pitäisi. Mutta ei se rupsutus niinkään auton sisälle haittaa kuin ympäristöön.
Juuri se liikkeellelähdön kankeus ja sitten se, että ei voinutkaan kierrättää kiihdyttäessä kovin pitkään, teki tunteen, että diesel oli yllättäen joustamattoman oloinen manuaalina. Siinä tosin oli kyse yhdestä tai parista pienestä vuokra-autosta Espanjassa, ja nyt tarkemmin muistellen on kai noita ihan hyviäkin ollut alla. Automaatteja vaan useimmiten olleet dieselit ajossani.
Ihmeen vähän lehtien koeajoissa tuosta ilmajousien hiljentävästä vaikutuksesta. Vaan taitavat nuo ilmajouset sisältää riskin todella korkeista korjauskuluista, tuhansia euroja voi paukahtaa menemään.
S tietysti on hiljainen, mutta mikä siihen on ilmajousien vaikutus, ja mikä muun tekniikan ja vaimentamisen? Mahdotonta maallikon sanoa. Kkfkffkfkfkkf kirjoitti:
Pitäähän diesel sitä rupsutustaan ihan tyhjäkäynnilläkin. Kieltäähän ne melusaasteenkin tuottajat pitäisi. Mutta ei se rupsutus niinkään auton sisälle haittaa kuin ympäristöön.
Juuri se liikkeellelähdön kankeus ja sitten se, että ei voinutkaan kierrättää kiihdyttäessä kovin pitkään, teki tunteen, että diesel oli yllättäen joustamattoman oloinen manuaalina. Siinä tosin oli kyse yhdestä tai parista pienestä vuokra-autosta Espanjassa, ja nyt tarkemmin muistellen on kai noita ihan hyviäkin ollut alla. Automaatteja vaan useimmiten olleet dieselit ajossani.
Ihmeen vähän lehtien koeajoissa tuosta ilmajousien hiljentävästä vaikutuksesta. Vaan taitavat nuo ilmajouset sisältää riskin todella korkeista korjauskuluista, tuhansia euroja voi paukahtaa menemään.
S tietysti on hiljainen, mutta mikä siihen on ilmajousien vaikutus, ja mikä muun tekniikan ja vaimentamisen? Mahdotonta maallikon sanoa.> taitavat nuo ilmajouset sisältää riskin todella korkeista korjauskuluista,
> tuhansia euroja voi paukahtaa menemään.
Voi, jos menee koko järjestelmä uusiksi.
Itse uusin E-mersuun taakse ilmajouset kompuran. Kompura maksoi muistaakseni noin 150 euroa ja ilmajouset 400 euroa per kpl. Vaihtotyöhön meni yhteensä pari tuntia ja hankalinta taisi olla iskarin toisen pään irrotus (olisi saanut nopeamminkin vaihdettua, mutta pitihän sitä vähän ihmetellä kun oli auto vaihtelun vuoksi ylhäällä).
Toisesta päästä sitten, kun vie sen airmaticin Veholle. 1 500 euroa per jousi, kertaa neljä. Neljän tunnin työ. Kompressori 500 euroa. Tunnin työ. Uudelleenohjelmointi 300 euroa (älä kysy miksi). Painesäiliö, 500 euroa duunit. Uudet letkut 500 euroa duunit. Hyvällä tuurilla voit selvitä alle kymppitonnilla... On syitä siihen, etten käytä autojani Veholla.- Nnnkkjbnbbbh
TheRat kirjoitti:
> taitavat nuo ilmajouset sisältää riskin todella korkeista korjauskuluista,
> tuhansia euroja voi paukahtaa menemään.
Voi, jos menee koko järjestelmä uusiksi.
Itse uusin E-mersuun taakse ilmajouset kompuran. Kompura maksoi muistaakseni noin 150 euroa ja ilmajouset 400 euroa per kpl. Vaihtotyöhön meni yhteensä pari tuntia ja hankalinta taisi olla iskarin toisen pään irrotus (olisi saanut nopeamminkin vaihdettua, mutta pitihän sitä vähän ihmetellä kun oli auto vaihtelun vuoksi ylhäällä).
Toisesta päästä sitten, kun vie sen airmaticin Veholle. 1 500 euroa per jousi, kertaa neljä. Neljän tunnin työ. Kompressori 500 euroa. Tunnin työ. Uudelleenohjelmointi 300 euroa (älä kysy miksi). Painesäiliö, 500 euroa duunit. Uudet letkut 500 euroa duunit. Hyvällä tuurilla voit selvitä alle kymppitonnilla... On syitä siihen, etten käytä autojani Veholla.Millä kilometreillä jouduit uusimaan? Että kuinka tiuhaan tuota lystiä lienee luvassa?
Nnnkkjbnbbbh kirjoitti:
Millä kilometreillä jouduit uusimaan? Että kuinka tiuhaan tuota lystiä lienee luvassa?
Käsittääkseni kilsoilla ei ole niin väliä, vaan kestävät kymmenkunta vuotta. Kilsoja jotain 350 tuhatta.
- Ainutvaihtoehto
Volvo
- Mesebents
Paitsi uusi v90, on aika meluisa.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273593- 412439
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362264Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72047Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381489
- 1271292
- 131269
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255