1. Miten suhtaudut ignooraamiseen (= välttelyyn, vastaamattomuuteen, olemiseen, kuin ei huomaisi, huomioon ottamattomuuteen) oikeassa elämässä,esim. työpaikalla, baarissa?
2. Miten suhtaudut siihen somessa ?
3. Palstalla?
Kuinkapaljon harrastat itse ignoorausta ja missä tilanteessa?
1. IRL:ssä?
2. Somessa?
3. Palstalla?
Onko ignooraus jossain tapauksessa sama kuin pakit?
Ignooraus-kysely
18
2540
Vastaukset
- NainenRuudunTakaa
Hyvä aloitus tämä. En oleta, että kenenkään täytyisi huomioida mua tai mun muita, ja ihmisillä on päinvastoin oikeus rajoihinsa, joten suhtaudun siihen luontevana osana elämää, vaikka se välillä tuntuukin ikävältä, kun kohteeksi joutuu.
Livenä jos mua ignoorataan, annan sen tilan olla huomaamatta, kun toinen sen ottaa. Vaikka ottaisi itseä päähän. Mietin miksi toinen tekee niin hyväksyn sen oli syy mikä tahansa (ja tiesin syyn oikeasti tai en).
Oon itse livenä aika sosiaalinen, eli jos ignooraan jotain tuttua tahallisesti, niin siihen on joku selkee syy, että en halua olla tekemisissä.
Samoin somessa, että jos joku ignooraa, niin saa sen tehdä. En tunge tai ala vaatia huomiota enempää, mutta en myöskään draamaile eli tee siitä numeroa. Itsekin ignooraan, jos on muuta tekemistä. Kuuluu somen, esim. chatin luonteeseen. Sitten jatkuu yhteys, kun taas jaksaa ja ehtii molemmat.
Palstalla...? En näe, että palstalla edes syntyisi oletuksia huomiosta. Itse ignooraan yleensä naistendissausketjut ja yleisen ätmiläpän ja vastailen vähän vähemmän myös niille, joilta todennäköisesti tulee jotain kiukuttelua takaisin.- minäminäminä
Narskufemakko taas vauhdissa.
Jes, tänne on alkanut tulla kyselyitä ja gallupeita..
1. Miten suhtaudut ignooraamiseen (= välttelyyn, vastaamattomuuteen, olemiseen, kuin ei huomaisi, huomioon ottamattomuuteen) oikeassa elämässä,esim. työpaikalla, baarissa?
Tällaisesta taitaa olla vuosia. Muutama nainen tulee mieleen, joka on näin käyttäytynyt. Työtilanteessa ehkä yksi mies. Ällistyn joka kerta kun näin tapahtuu. Se vaikuttaa jotenkin niin teinix-käyttäytymiseltä. Naisen kohdalla kyse oli muistaakseni mustasukkaisuudesta, mitä en heti ymmärtänyt. Koska en edes huomannut tyyppiä, josta hän oli mustasukkainen. Jälkikäteen mulle selitettiin tilanne. Miehen kohdalla oli kyse kilpailutilanteesta töiden suhteen.
2. Miten suhtaudut siihen somessa ? Somessa en ole tällaista huomannut. Jos joku ei vastaa johonkin, oletan että asia on mennyt hänellä ohi. Tiedän monen tuntemani ihmisen olevan melko huono somettamaan ja pistän helposti sen piikkiin.
3. Palstalla? Täälläkään en ole huomannut, että joku ignooraisi. En usko, että muhun kiinnitetään ylipäätään huomiota, koska en ole vakkareita. Eli menee sen piikkiin, jos huomaan ettei minulle ole vastattu, kun kysyn jotain. Paremmin huomaan, jos joku vastaa, kuin jos ei. Unohdan itsekin helposti, mitä olen tänne kirjoitellut. Jos on joku "väittely" eikä toinen enää vastaa, oletan että hän on samaa mieltä kanssani.
1. IRL:ssä? -En mielestäni juuri lainkaan. Ainakaan tahallani. Mulla on kyllä surkea naamamuisti, eli saatan jättää moikkaamatta, kun en tunnista jotakuta. Joku voi luulla ignooramiseksi?
2. Somessa?- Instagramissa jonkun verran. Koska on julkinen tili, seuraajaksi pääsee kuka vain. Kaikkiin tuntemattomien kommentteihin tai viesteihin ei tule vastattua, jos ovat kiusallisia.
3. Palstalla? Varmaan joskus jää vastaamatta, ehkä useinkin, mutta ei ole tahallista, eikä ignooramista, vaan en vain keksi enää mitään lisättävää. Tai sitten vain unohtuu. Tai tietenkään mihinkään älyttömyyksiin en vastaa :D
öö, tää kuulostaisi aika oudolta. En oikein ymmärrä, miten vois olla. No, ehkä siellä somessa, periaatteessa... Toista ja Toisen Rajoja jne. Mahdollisimman Hyvin Kunnioittaen.. Toivon Toki, että näin Myös Muut Minua Kohtaan.. Mut Se juttu On Tietyst Jokaisen Omis Käsis.. Ei Mun.. ;P
Enpä mä nyt kaipaa huomioita muilta mutta kyllähän se ignooraus joskus ottaa päähän kun itse yrittää kyllä puhua yms tutustua mutta toisaalta se on heidän oma asiansa jos tekee niin.. Otanpa sitten vaa mallia heistä ja ignooraan takas koska osittain turhaa tutustua tollasiin jota ei kiinnosta pätkän vertaa.
Ei se mua haittaa palstoilla tai someissa hirveesti.- ne5gdfbg67
Mulla on ignoorauksesta kokemuksia vain saamapuolelta. En ignoraa ketään, mutta kaikki ingoraavat minut. Myös keskustelupalstoilla kuten livenäkin.
- Phtui
On se ignooraus sama kun pakkien saanti
Työssä en ole ilmiöön törmännyt. Ehkä asiaan vaikuttaa se, että olen ammatissa, jossa yhteistyön on pakko sujua vieressä istuvan kanssa. Jos baarissa joku ei halua huomata olemassaoloani, niin omahan on asiansa. En loukkaannu. En minäkään kaikkia huomioi.
En juurikaan harrasta sometusta.
3. Palstalla?
Ihan sama. Käyn täällä silloin tällöin. Jos joku ignooraa niin mitä sitten? En tunne nimimerkin takana olevia ihmisiä, joten on oikeastaan yksi ja sama, ignooraako joku.
Jos joku ärsyttää, jätän tyypin huomioimatta. Onko se ignooraamista?
2. Somessa?
En juurikaan someta.
3. Palstalla?
Joskus kommentoin, joskus en. Saattaa mennä kuukausiakin, etten käy täällä. Kyse ei ole ignoorauksesta, vaan siitä että minulla on muutakin tekemistä.
No onhan se aika selkeätä, että jos vastakaikua ei synny, niin ei ole toivoa suhteestakaan. Kyseessä ei oikeastaan ole pakit, vaan pikemminkin pakkeja edeltävä viesti: "Älä edes yritä mitään, ettei tarvi loukata sun herkkää egoasi antamalla sulle pakkeja."- hienoahienoa
Naiset ignoraavat aina ätmejä. Tai sitten ovat muuten vain epäkohteliaita. Joutunut sitä ihan tarpeeksi katsella. Nyt illalla tulee Cuckventures-dokkari ja ennen sitä puhetta seksuaalisesta häirinnästä. Siinä taas syyllistetään (rumat) miehet ja jätetään kertomatta miten törkeästi kaikki naiset kohtelevat ätmejä.
- Tämä_miehelle_hämeeseen
Ei ignooraus ole välttämättä sama asia kuin pakit. Mä olen joissain tilanteissa tosi ujo ja jos joku lähestyy yllättäen, niin en välttämättä osaa sanoa mitään ja menen lukkoon. Toinen voi ottaa sen loukkauksena, mutta se ei ole sitä. Se on vain mun onnettoman tapa reagoida liian kiinnostavaan tyyppiin. Tilanne menee ohi ja harmittaa ihan penteleesti jälkeen päin...
- aitoriitta
Huomaan kyllä välillä ignooraamista esimerkiksi työpaikalla mutta nykyään harvemmin. Voi olla, että en aina ole osannut lukea sitä. Tunnistan viivästykset vastauksissa somessa ja palstallakin. Olen nykyään vähän kovanahkaisempi sen suhteen. En välitä.
Itse harrastan ignoorausta yleisestikin. Jos en tule toimeen, olen vähemmän tekemisissä. Työpaikalla välillä olen tervehtimättä mutta minulla on siihen syyni. Luulen, että se välillä ärsyttää muita. Pyrin kyllä normaaliin kanssakäymiseen aina. Mieti n myös, onko syy itsessäni jos esim. Kanssakäyminen jonkun kanssa on hankalaa. - Anonyymi
1. Ihmetyttää tietyissä tilanteissa jos tutumpi henkilö ghostaa.
2. Riippuu tilanteesta. Jonkun kanssa jos ollut sutinaa ja kemiaa, ihmetyttää, syitä tulee mietittyä.
3. Aivan sama
1. Never, paitsi yhden todella verisesti loukanneen kohdalla, joka pyöritti veistä haavassa ja aiheutti korjaamatonta tuhoa teoillaan
2. Joskus, jos vaikkapa tuntematon laittaa fb suorasukaista viestiä tai vastaavaa
3. Täällä, no tietysti säännöllisin väliajoin
Kyllä ne pakeilta tuntuu, jos on tuntenut/tutustunut pidempään, jakanut asioita, lähentynyt ja yllättäen astuu kuvioihin ignore.
Tokikaan tuollaiseen ei jää eikä pidä jäädä pidempään kiinni tai murehtimaan, elämä jatkuu. - Anonyymi
Vanha kysely mutta hyvä aihe!
Työpaikalla: jos kyseessä on tärkeä asia, lähestyn ignooraavaa henkilöä maksimissaan 3 kertaa. Sen jälkeen pyydän esihenkilöäni tai muuta itseäni korkeammalla olevaa hankkimaan vastauksen minulle. Toimii aina. ☺️
En muista että kukaan olisi koskaan ignoorannut minua baarissa. Olin varmaan niin ikimuistoinen. 😎 Enää en juuri käy baareissa.
Pidän henkilöä pässinä.
3. Palstalla?
Pidän henkilöä pässinä.
En harrasta lainkaan.
2. Somessa?
En harrasta lainkaan.
3. Palstalla?
Vain kun minua selkeästi kiusataan.
On kaikissa tapauksissa, mutta häviäjä on aina ignooraaja itse. Sosiaalisesta taitamattomuudesta kärsii aina eniten siihen itse syyllistyvä, ei niinkään kohde.
🦄 Ensimmäinen alaotsikointi:
1. Not my problem
2. EVVK
3. Tasan revin siitä kaiken ilon irti
Toinen alaotsikointi:
1. En tiedä, en niin välitä ihmisistä että jaksaisin välittää siitä etten välitä muista
2. En tiedä, eikä edes kiinnosta
3. Sopivasti, jos/kun huomaan ettei juttelut toimi jonkun yksilöitävissä olevan kanssa
Viimeinen kysymys:
On, se on sitä aina ja ehdottomasti, ei vain joissain tapauksissa. Forgive and forget, off you go.- Anonyymi
Mulla ei ole mitään some kuvioita, mä tapaan nenätysten kavereitani, nykyään harvakseltaan. Puhemilla sovitaan mossä nähdään ja milloin.
Jonkin verran myös tekstiviestinä määrätystä syystä; ei ainakaan pääse unehtumaan mitä on sovittu!
IRL:ssä ignooraan hyvin vähän, ja silloin yleensä aina tiettyjä samoja ihmisiä!
Täällä joitakin ihmisiä; yhden palstalaisen omasta pyynnöstäkin. Jos joskus vastaankin hänen aloitukseensa; en taatusti allekirjoita, ja siitäkin huomautan.
Syy mjn näin lapselliseen käytökseen löytyy siitä, ett joskus multa lähtee mielipide vahingossa ilman allekirjoitusta! Niin siitäkin tuli kokkareita. =))
Sitä yleensä saa mitä tilaa; ja mulla on hiton hyvä muisti, kattaa aina miehen logiikka ajoilta asti!
trollikka - Anonyymi
Ignooraus on kohteelleen parasta, mitä voi empiirisesti tarjota. Olessani ignoorauksen kohde itse, hyväksyn sen valintana :) sellaista se elämä on.
- Anonyymi
Ai niin. Ei minulla juuri mitään yhteyksiä ulkomaailmaan. Kunhan lämpimikseni puhelen :)
Ei se kivalta tunnu. Suhtaudun sellaiseen ignoraamalla takaisin. Kyllä nopeasti huomaan, jos en kiinnosta. Eihän sitä voi väkisin kenenkään kaveri olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463357
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472097- 402058