Syyttelystä hyökkääminen

Kukatämäkumppaninion

Meidän suhteessa on ongelma, että näen mieheni valehtelevan, monesti on myös todisteet siitä, mutta mies alkaa karjumaan ja on joskus jopa väkivaltainen. Hänen mielestään kaikki syytökset ovat perättömiä ja vääristelen asioita. Hän löysi sivun, jossa kerrottiin, että toisen aiheeton syyttely saa toisen helposti hyökkäämään takaisin. Taisi mies vähän ymmärtää väärin, koska sanoi "Se olikin yleinen tapa vastaavassa tilanteessa. Olin miettinyt että miten mun pitäisi sitten toimia, ja noin vaan tulee, halusi tai ei". Syyttää minua hänen väkivaltaisesta käytöksestään. Tiedän itse, että valehtelevat ihmiset puolustavat itseään hyökkäämällä, koska eivät halua valheen tulevan ilmi. Miten te toimitte, jos joku syyttää teitä aiheetta?

3

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sevalintasevalinta

      " Miten te toimitte, jos joku syyttää teitä aiheetta?"
      Juoksisin tukka suorana pois tuon tason ihmisen luota. En olisi koskaan missään tekemisissä tuonlaisten ihmisten kanssa. Käyttäisin Luojan meille kaikille antamaa valttia - VALINNAN VAPAUTTA - järjestääkseni elämäni kunnioittavien ja rehellisten ihmisten kanssa.

    • parisuhteessaelävä

      Minkälaisia todisteita sinulla on ollut? Antaisitko esimerkkitapauksen valehtelusta ja siitä kiinni jäämisestä?

      Yhtälailla narsisti - tyyppinen ihminen osaa ajaa toisen osapuolen raivonparteelle halutessaan ja myös haluamattaan. Tuo voi tulla myös niin alitajuisesti (lapsuudessa opitut käyttäytymismallit), että sitä ei edes itse tiedosta tekevänsä. Toivon että sinulta ei tätä piirrettä löydy.

      Samaten voidaan taas ajatella sinun eduksesi, että valehtelijat tosiaan käyttävät tätä hyökkäävää tyyliä pelotellakseen toisen hiljaiseksi. Se on eräänlainen henkisen väkivallan muoto. Jos olet ehdottoman varma hänen valehtelustaan (selvät realistiset todisteet), mieti onko suhde sinulle hyväksi. Näissä tilanteissa täytyy kuitenkin olla myös rehellinen itselleen. On oltava täysin varmat todisteet, ettei sinua itseäsi leimata valehtelijaksi. Ja että et todella syytä toista, ilman kunnollisia todisteita.

      Entinen puolisoni käytti nimenomaan tuota aggresiivisuutta saadakseen minut "uskomaan" hänen sanojaan, eli hallitsi pelolla. Huusi, tuijotti uhkaavasti, heristi sormea, rikkoi kodin tavaroita.
      Suhde päättyi kun noita tilanteita kasaantui ja sain ne "todelliset todisteet" millä näytin hänelle, että hän oikeasti valehteli. Oli itselleni henkisesti erittäin raskasta aikaa. Kun ei enää luottanut omiin ajatuksiinsa, ja rupesi jopa epäilemään omaa mielenterveyttä. Voimia!

    • Onperjantai

      Jos ei kestä totuutta kuulla niin on ymmärtämätön omasta käyttäytymisestään. Ei osaa asettua toisen saappaisiin miten toinen kokee asiat. On myös patologisia valehtelijoita ketkä ei nää totuutta, on vain se heidän oma visio asiasta.

      Itse sanoin kerran yhdelle multipersoonalle asiasta mikä minua häiritsi hänen käytöksessään, niin hän jätti minut heti. Olin asiassa oikeassa ja hän ei kestänyt sitä että osasin lukea hänen toimintaansa. Syytti minua sekopää stalkiksi. Eli yritti vielä minusta tehdä sen ilkeän ihmisen. Jotenkin kieroutunut käsitys asiasta. Itse hän toimi väärin. Arka asia oli niin hyökkäsi heti.
      Jos jostain olen onnellinen niin tämänkaltaisen suhteen loppumisesta.
      Mieti tarkkaan millaisessa suhteessa haluat elämäsi elää. Onko mahdollisuus parempaan?
      Tsemppiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe