Oletko turhautunut lääkärillä käynteihin

Apuasaamaton.potilas

Haluaisin tietää, onko muita samanlaisia, kuin minä?
Itse olen terveydenhoitopalveluihin ja lääkäreihin erittäin pettynyt.
Koen nykyään ihan turhaksi lähteä hakemaan terveyskeskuksesta hoitia, tai apua vaivoihini.
Olen koko aikuisikäni sairastanut perussairautta, joka on aiheuttanut toistuvasti muutakin
vaivaa. Olen, tai olisin siis tarvinnut lääkärien apua useasti. Kuitenkaan saamatta sitä.

Helpolla en, joka vaivan vuoksi lääkärin vast.otolle lähde. Tähän on syynä se, että lähteminen on liikuntarajoitteisuuteni ja kipujeni vuoksi vaikeaa. Toinen syy on turhautuminen ja pettyminen lääkäreiltä saatavaan hoitoon ja apuun.
Koen, etten ole oikeastaan koskaan saanut sieltä apua mihinkään vaivaan, mihin olen apua lähtenyt hakemaan. Reseptit uusintaan, siihen se apu sitten jää.

Vahinkoa omalääkärini on kyllä, parantamisen sijaan terveydelleni tehnyt.
Ei esim. huomioinut selviä keuhkoveritulpan oireita. Hän diagnosoi jatkuvasti oireeni väärin ja antoi niihin väärää hoitoa. Lopulta jouduin hengenvaaraan. Sama lääkäri aiheutti vaikeasti paranevan painehaavan jne. Eikä nämä ole olleet lainkaan ainoita kertoja, kun olen lähtenyt vastaanotolta tyhjintoimin. Saamatta lainkaan diagnoosia, tai sitten saanut väärän diagnoosin ja väärään hoitoa ja lähetteitä useisiin laboratoriokäyteihin.
Turhia, epäolennaisia kokeita, mutta ei sellaisia, joista todella selviäisi jotain.
Näin voin sanoa, sillä vuosien varrella kokeet eivät ole selvittäneet yhtäkään
vaivaani. Myös painehaavojen hoitoon olen saanut typeriä ohjeita. Tiedän kokemuksesta olevani itse pätevämpi hoitamaan niitä, kuin kyseinen lääkäri typerine ohjeineen.

Sitten kun tuli selkään vaikea liikuntaelin vaiva. En tiedä, olisinko itkenyt, vai nauranut.
Sillä siinä ei edes sairaalan fysiatri osannut minua auttaa.
Levitteli lopulta vain käsiään ja totesi tilanteeni olevan, mikä on.
Leikkaushoitoa minulle ei voi tehdä ja ne kipulääkkeet, joista olisi apua, ne on minulta
kielletty, toiseen lääkkeen vuoksi. Kipupoliklinikalta en myöskään saanut mitään apua, tai toimivaa ohjetta kipujeni hoitoon. Joten kipuineni ja tuskineni jatkan elämääni.
Erittäin turhautuneena lääkäreiden apuun ja nykyiseen terveydenhoitoon.
Joka silti maksaa potilaalle. Esim. monina turhaan määrättyinä lääkkeinä ja hoitoina jne.

20

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekuntiedät

      Koet siis olevasi itse parempi vaivojesi hoitaja. Silloinhan et tarvitse lääkäriä muuhun kuin lääkeresepteihin. Eri verikokein lääkärit yrittävät saada oireidesi mukaiset taudit/vaivat selville. Eivät hekään mitään selvännäkijöitä ole. Osaatko itse kertoa minkälaista hoitoa tarvitset, kun sitä eivät ketkään muut saa selville?

      • tretyretret

        Monet kroonisista sairauksista kärsivät ovat kyllä oman olonsa ja hoitonsa asiantuntijoita. Sitä ei vaan kaikkien toistaitoisten lääkärien eko kestä. Oikeasti terveydenhuollossa tapahtuu aivan hirveästi virheitä. Jos lentoliikenteessä tapahtuisi niitä yhtä paljon, ei lentokoneitten annettaisi enää nousta.

        Lääkärikäynnissäkin kyse on vuorovaikutuksesta. Jos vaikka potilas on huomannut, että hänellä on ennenaikaiset vaihdevuodet ja lääkäri on sitä mieltä, että vaihdevuodet ovat 50-vuotiaana ja sillä siisti, ne eivät sinulla ole, niin silloin tilanne ei ole järin onnistunut. Kyse on siis ihan siitä, että ASIOTA EI EDES TUTKITA tai tutkitaan aivan väärää asiaa. Eli potilas mitätöidään täysin. Kirjoitetaan mielialalääkeresepti nielupaiseeseen ja heitetään kotiin. EI ihminen ole "huono potilas", jos hän haluaa puolustaa oikeuksiaan.

        Nykyään hoitopaikkaan voi vaikuttaa ja lääkäriä vaihtaa. Harvassa kunnassa on vain yksi lääkäri, ja harva asuu niin kaukana, ettei jonnekin muualle voi mennä. Myös valituksia on mahdollista laatia, mutta ne ovat melko turhia.

        Kannattaa myös muistaa, että lääkärikään ei ole aina itse terve. Omalla kammottavalla terveyskeskuslääkärilläni on ilmiselvästi jokin neurologinen tai psyykkinen ongelma. Hänen persoonallisuutensa ja ulkonäkönsä on muuttunut. Pari vuotta sitten hän oli vielä mukava, muttei osannut käyttää kaikkia työvälineitään. Edellisellä kerralla hän olikin jo sekä ilkeä että lukutaidoton.


      • Kyseenalaistan_hoidot

        "Eri verikokein lääkärit yrittävät saada oireidesi mukaiset taudit/vaivat selville. Eivät hekään mitään selvännäkijöitä ole."
        Siitä huolimatta, lääkäreiden pitäisi tietää, millaisiin kokeisiin potilaita lähettää.
        Aina eivät vaan tiedä. Tutkitaan mielummin loputtomasti muuta, että saadaan kierrettyä sitä oikeaa vaivaa.
        Sen sijaan, että seulotaan kokeilla umpimähkään pois muiden sairauksien mahdollisuuksia. Lääkäreillä pitäisi olla, tälläisen arvailun ja ainaisten labrakokeisiin turvautumisen sijaan, kokemusta ja taitoa, päätellä potilaan oireista, mistä voisi olla kysymys ja lähteä tutkimaan yhtä sairautta.
        Siihen aikaan, kun lääkärit ei vielä turvautuneet näin paljon laboratoriokokeisiin.
        Entisaikojen lääkärit joutuivat käyttämään omaa järkeään
        Ei ennen lääkärillä käynti ollut tälläistä, mene antamaan laboratorioon nuo näytteet, niin katsotaan sitten...viikkojen päästä...mikäli et ole kuollut ennen sitä.
        Eikä myöskään tälläistä, että kokeile tätä lääkettä, ellei se tehoa, tule uudeleen vastaanotolle, niin kokeillaan jotain muuta lääkettä. Mitä ihmeen lääketehtaiden koehenkilöitä potilaat nykyään ovat?
        Joskus jopa apteekkihenkilökunta on joutunut puuttumaan törppöilevien lääkäreiden sekoiluihin. Kun esim.vesirokko on diagnosoitu ekseemaksi ja siihen sitten määrätty reseptillä voiteita.
        Saako nauraa? Vesirokkoon voidetta!


      • josymmärtäisimme
        Kyseenalaistan_hoidot kirjoitti:

        "Eri verikokein lääkärit yrittävät saada oireidesi mukaiset taudit/vaivat selville. Eivät hekään mitään selvännäkijöitä ole."
        Siitä huolimatta, lääkäreiden pitäisi tietää, millaisiin kokeisiin potilaita lähettää.
        Aina eivät vaan tiedä. Tutkitaan mielummin loputtomasti muuta, että saadaan kierrettyä sitä oikeaa vaivaa.
        Sen sijaan, että seulotaan kokeilla umpimähkään pois muiden sairauksien mahdollisuuksia. Lääkäreillä pitäisi olla, tälläisen arvailun ja ainaisten labrakokeisiin turvautumisen sijaan, kokemusta ja taitoa, päätellä potilaan oireista, mistä voisi olla kysymys ja lähteä tutkimaan yhtä sairautta.
        Siihen aikaan, kun lääkärit ei vielä turvautuneet näin paljon laboratoriokokeisiin.
        Entisaikojen lääkärit joutuivat käyttämään omaa järkeään
        Ei ennen lääkärillä käynti ollut tälläistä, mene antamaan laboratorioon nuo näytteet, niin katsotaan sitten...viikkojen päästä...mikäli et ole kuollut ennen sitä.
        Eikä myöskään tälläistä, että kokeile tätä lääkettä, ellei se tehoa, tule uudeleen vastaanotolle, niin kokeillaan jotain muuta lääkettä. Mitä ihmeen lääketehtaiden koehenkilöitä potilaat nykyään ovat?
        Joskus jopa apteekkihenkilökunta on joutunut puuttumaan törppöilevien lääkäreiden sekoiluihin. Kun esim.vesirokko on diagnosoitu ekseemaksi ja siihen sitten määrätty reseptillä voiteita.
        Saako nauraa? Vesirokkoon voidetta!

        Niitä samanlaisia oireita voi olla useammallakin eri taudilla ja vaivalla. Verikokeillahan juuri saadaan poissuljetuksi eri sairauksia. Sama sairaus kun voi oireilla eri tavoin eri henkilöillä, niin miten lääkärikään voi tietää mikä sairaus on kyseessä heti kättelyssä? Eiköhän ne voiteet ole tarkoitettu vesirokon aiheuttamiin ihovaivoihin, ei itse tautiin.


      • kunollaanosaavia
        tretyretret kirjoitti:

        Monet kroonisista sairauksista kärsivät ovat kyllä oman olonsa ja hoitonsa asiantuntijoita. Sitä ei vaan kaikkien toistaitoisten lääkärien eko kestä. Oikeasti terveydenhuollossa tapahtuu aivan hirveästi virheitä. Jos lentoliikenteessä tapahtuisi niitä yhtä paljon, ei lentokoneitten annettaisi enää nousta.

        Lääkärikäynnissäkin kyse on vuorovaikutuksesta. Jos vaikka potilas on huomannut, että hänellä on ennenaikaiset vaihdevuodet ja lääkäri on sitä mieltä, että vaihdevuodet ovat 50-vuotiaana ja sillä siisti, ne eivät sinulla ole, niin silloin tilanne ei ole järin onnistunut. Kyse on siis ihan siitä, että ASIOTA EI EDES TUTKITA tai tutkitaan aivan väärää asiaa. Eli potilas mitätöidään täysin. Kirjoitetaan mielialalääkeresepti nielupaiseeseen ja heitetään kotiin. EI ihminen ole "huono potilas", jos hän haluaa puolustaa oikeuksiaan.

        Nykyään hoitopaikkaan voi vaikuttaa ja lääkäriä vaihtaa. Harvassa kunnassa on vain yksi lääkäri, ja harva asuu niin kaukana, ettei jonnekin muualle voi mennä. Myös valituksia on mahdollista laatia, mutta ne ovat melko turhia.

        Kannattaa myös muistaa, että lääkärikään ei ole aina itse terve. Omalla kammottavalla terveyskeskuslääkärilläni on ilmiselvästi jokin neurologinen tai psyykkinen ongelma. Hänen persoonallisuutensa ja ulkonäkönsä on muuttunut. Pari vuotta sitten hän oli vielä mukava, muttei osannut käyttää kaikkia työvälineitään. Edellisellä kerralla hän olikin jo sekä ilkeä että lukutaidoton.

        Ovat he varmaan omien tuntemustensa asiantuntijoita, mutta tuskin tietävät kaikista hoitomahdollisuuksista lääkkeineen. Tuon jätän omaan arvoonsa, kun potilas jo tietää lääkärillä olevan jopa psyykkisiä, tai neurologisia ongelmia. Tästä viestistä käy hyvin selville miksi hänelle on mielialalääkkeitä määrätty.


      • Apuasaamaton_potilas
        josymmärtäisimme kirjoitti:

        Niitä samanlaisia oireita voi olla useammallakin eri taudilla ja vaivalla. Verikokeillahan juuri saadaan poissuljetuksi eri sairauksia. Sama sairaus kun voi oireilla eri tavoin eri henkilöillä, niin miten lääkärikään voi tietää mikä sairaus on kyseessä heti kättelyssä? Eiköhän ne voiteet ole tarkoitettu vesirokon aiheuttamiin ihovaivoihin, ei itse tautiin.

        "kunollaanosaavia " Kenellehän arvoisa nimimerkki käsittää nyt määrätyn mielialalääkeitä?
        Ei ainakaan minulle(aloittajalle) Ei koskaan, sellaisia ole määrätty, enkä ole tarvinnut, enkä käyttänyt. Eikä ole tarvetta jatkossakaan käyttää.
        Omalääkärini niitä tietääkseni käyttää ja on aika yleisesti tiedossa, että hän on myös ajoittain sairaslomalla ko.ongelmien vuoksi.
        Onhan se tietysti noloa, jos tälläinen asia tulee muiden tietoon.
        Ottaa varmasti luonnon päälle, myöntää ja tunnustaa, lääkäreilläkin olevan mielenterveysongelmia. Eivätkä he siitä huolimatta helposti luovu virastaan.
        Se miten tälläiset asiat tulevat potilaidenkin tietoon pienillä terveysasemilla.
        Sen minäkin jätän omaan arvoonsa ja kertomatta. Totean vain, että sellainen saattaa selvästi näkyä ihmisestä ulospäin. Lääkärin ulkoinen olemus, käytös jne.

        Huomaan kyllä, ettei terveydenhoitopalveluiden, tai arvonsatuntevien lääkäreiden toiminnan kyseenalaistaminen ja kritiikki ole kovin tervetullutta.
        Ymmärrän kyllä, että yleislääkäreiden lisäksi, on erikoistuneita lääkäreitä.
        Ihminen on silti kokonaisuus ja yhtä sairautta hoidettaessa, olisi hyvä huomioida
        potilaan muutkin sairaudet. Mitä ei erikoistuneet aina tee.
        Keskittyessään liikaa vain siihen omaan alaansa.

        Laboratoriotesteistä on paljon apua diagnooseja tehtäessä. Ne varmistavat, mistä sairaudesta milloinkin on kyse. Mutta nykyään lääkärit eivät uskalla, tai osaa tehdä diagnooseja juoksuttamatta potilaita, joka vaivan takia laboratoriokokeissa, usein turhissakin sellaisissa. He eivät enää osaa, tai uskalla päätellä mitään potilaan oireista.
        Vaikka saadaan ne labravastaukset, siltikin saatetaan olla edelleen sormi suussa.
        Eikä potilas saa apua vaivoihinsa.

        Joskus 50 luvulla, sairastin lapsuudessani keuhkokuumeen.
        Olin heikossa kunnossa, kovassa kuumeessa ja tärisin horkassa.
        Äitini vei minut lääkärin vastaanotolle. Lääkäri kuunteli keuhkot ja kyseli oireistani.
        Sen jälkeen hän teki heti diagnoosin=keuhkokuume.
        Sitten hän kirjoitti reseptin. Menimme apteekkiin, haimme lääkkeen ja lääkekuurin jälkeen paranin.
        Jos olisi ollut nykyaika. Olisimme lähteneet lääkärin vastaanotolta, ilman diagnoosia. Eikä suinkaan apteekin kautta kotiin lepäämään.
        Vaan odottelemaan vuoroa labroratorioon. Sitten olisin kuumeisena odotellut laboratoriotuloksia ja uutta lääkäriaikaa, saadakseni reseptin ja hoitoa sairauteeni.


      • Hassua
        Kyseenalaistan_hoidot kirjoitti:

        "Eri verikokein lääkärit yrittävät saada oireidesi mukaiset taudit/vaivat selville. Eivät hekään mitään selvännäkijöitä ole."
        Siitä huolimatta, lääkäreiden pitäisi tietää, millaisiin kokeisiin potilaita lähettää.
        Aina eivät vaan tiedä. Tutkitaan mielummin loputtomasti muuta, että saadaan kierrettyä sitä oikeaa vaivaa.
        Sen sijaan, että seulotaan kokeilla umpimähkään pois muiden sairauksien mahdollisuuksia. Lääkäreillä pitäisi olla, tälläisen arvailun ja ainaisten labrakokeisiin turvautumisen sijaan, kokemusta ja taitoa, päätellä potilaan oireista, mistä voisi olla kysymys ja lähteä tutkimaan yhtä sairautta.
        Siihen aikaan, kun lääkärit ei vielä turvautuneet näin paljon laboratoriokokeisiin.
        Entisaikojen lääkärit joutuivat käyttämään omaa järkeään
        Ei ennen lääkärillä käynti ollut tälläistä, mene antamaan laboratorioon nuo näytteet, niin katsotaan sitten...viikkojen päästä...mikäli et ole kuollut ennen sitä.
        Eikä myöskään tälläistä, että kokeile tätä lääkettä, ellei se tehoa, tule uudeleen vastaanotolle, niin kokeillaan jotain muuta lääkettä. Mitä ihmeen lääketehtaiden koehenkilöitä potilaat nykyään ovat?
        Joskus jopa apteekkihenkilökunta on joutunut puuttumaan törppöilevien lääkäreiden sekoiluihin. Kun esim.vesirokko on diagnosoitu ekseemaksi ja siihen sitten määrätty reseptillä voiteita.
        Saako nauraa? Vesirokkoon voidetta!

        Hmm, noh, saahan sitä nauraa jos naurattaa.. Vesirokkoa itseään nyt kun ei juuri lääkkeillä hoideta, jos yleistila on hyvä ja potilas nuori (vanhemmilla lähtökohtaisesti rajumpi tauti, voidaan harkita viruslääkettä ja jopa osastohoitoa oireista riippuen). Rakkuloiden kutinaa voidaan koittaa hillitä eräänlaisilla voiteilla. Tarkoituksena siis helpottaa oloa sekä estää ihon infektoituminen raapimisen seurauksena.


    • Eiooaikaa

      Aina ne kysyy poltatko tupakkaa.

      • ujhygtfrdvbju

        Yritä laihduttaa, painoa pitäisi saada pois ,muista liikkua oikein niin että tulee vähä hiki.


      • Katsopeiliin
        ujhygtfrdvbju kirjoitti:

        Yritä laihduttaa, painoa pitäisi saada pois ,muista liikkua oikein niin että tulee vähä hiki.

        Nimim:"ujhygtfrdvbju"
        Muistathan antaa tämä ohje myös kaikille lähes halvaantuneille pyörätuolipotilaille?


      • Kiinnostavimmat

        Kysyyhän ne myös että käytätkö Alkoa.
        Tässähän ne tärkeimmät kiinnostuksen kohteet alkavat jo ollakin!


    • fdgdghfdhfd

      Terveyskeskuslääkäri on lähinnä reseptien kirjoitusautomaatti. Etenkin vanha terveyskeskuslääkäri. Eteenpäin pyrkivä ja aktiivinen nuori lääkäri erikoistuu ja kehittyy. Ei siis jää terveyskeskukseen. Siinä on ongelman ydin. Monella vanhalla terveyskeskuslääkärillä on ammattitaito vanhentunut, hän paikkaa mutu-tiedolla tietämättömyyttään ja motivaatiopulaa. Hän on kiinnostunut säännöllisestä palkanjuoksusta, ei mutkikkaista lääketieteellisistä ongelmista.

      Itselläni on tästä keväältä karvas kokemus. Minulla oli erikoislääkärin paperit mukanani fysioterapian hakemista varten (erikoislääkärin omien ohjeiden mukaan toimin). Terveyskeskuksen leipälääkäri ei viitsinyt edes lukea papereita. Teki selväksi, että haen katteettomasti etuutta, joka ei minulle kuulu. Hän onnistui mitätöimään kahden erikoislääkärin lausunnot (en tuolla fyysisellä syyllä edes hakenut "etuutta", ainoastaan fysioterapiaa). Hän kohteli minua todella alentuvasti "oletpa sitä typerä sosiaalipummipaska" -tyylillä. Kyllä jäi paha mieli. Ikänä en sinne uudestaan mene. Mutta sainpa samalla kehitettyä ensimmäisessä kappaleessa olevan havaintoteoriani.

      • tarkenna

        Jos sinulla oli erikoislääkärin lähetteet fysioterapiaan, niin mihin siinä tarvittiin terkkarin "leipälääkäriä"


      • Hassua
        tarkenna kirjoitti:

        Jos sinulla oli erikoislääkärin lähetteet fysioterapiaan, niin mihin siinä tarvittiin terkkarin "leipälääkäriä"

        Tämäpä on hauskaa. Ensinnäkin joo, voisin itsekin kysyä, että jos kerran oli erikoislääkärin lähete, miksi tk-lääkärin piti koko asiaan edes sekaantua? Eikö potilas olisi voinut hakeutua suoraan sinne fysioterapiaan, vai minne nyt olikaan menossa, sillä erikoislääkärin lähetteellä? Vai oliko sitten kuitenkaan sitä lähetettä? Oliko asia sittenkään näin yksinkertainen? Oliko erikoislääkäri kenties kehoittanut "hakemaan tk:sta lähetteen", jota ei jostain syystä itse voinut tehdä? Ei välttämättä ollut itsekään aivan perillä siitä, onko potilaalla tällaiseen oikeus? Mutta niinhän se on, että tavallisen näistä asioista ei välttämättä niin paljoa ymmärtävän kansalaisen korvissa erikoislääkärin sana on laki. Vähän niin kuin lapsi luottaa sokeasti vanhempiinsa, niin uskovat kansan syvät rivit Erikoislääkäreihin.

        Toiseksi. Arvostan kovasti oman alansa asiantintijoita, taitavia erikoislääkäreitä. Mutta. Mikä tekee tk-lääkäristä kansan silmissä niin usein niin paljon ala-arvoisemman ja osaamattomamman? Tottakai ihmisiä (ja jopa lääkäreitä) on joka lähtöön. Mutta. Kapealle erikoisalalle erikoistunut lääkäri hallitsee oman pienen kaistaleensa lääketieteestä erinomaisesti. Hänelle tulee potilaita, jotka joku muu (=tk-lääkäri) on jo seulonut muusta väestöstä ja epäillyt ko. erikoislääkärin erikoisosaamisalueeseen sopivaa sairautta. Tk-lääkäri on harrastanut laajaa "erotusdiagnostiikkaa" erottaakseen vakavat, harvinaiset tai muut hoitoa vaativat tilat vaarattomista tai itsestään "seurannalla" paranevista sairauksista (joita on tk:ssa vähintään yhtä paljon kuin varsinaisia hoitotoimenpiteitä vaativia). Potilaan kohtaava erikoislääkäri tekee tutkimuksensa, joiden tarkoituksena on joko vahvistaa tai poissulkea hänen erikoisalaansa kuuluva diagnoosi, ei selvittää potilaan asiaa sen enempää. Ja vaikka asia selviäisikin ja diagnoosi tehtäisiin, siinä vaiheessa kun erikoissairaanhoidon keinot loppuvat (hoitokeinojen loppuessa tai potilaan ongelman ollessa liian monisyinen erikoissairaanhoitoon yhdelle erikoisalalle), potilas palautuu perusterveydenhuoltoon "tavallliselle arvauskeskusleipälääkärille", joka yrittää auttaa potilasta tämän arkipäivää haittaavissa ongelmissaan. Potilasta, joka ei välttämättä ole yhtään sen onnellisempi kuin erikoissairaanhoitoon lähtiessää, vaikkakin monta diagnoosia rikkaampi.

        Erikoissairaanhoidossa kysymyksenasetteluna onkin "Onko kyseessä se-ja-se sairaus ja onko tähän sairauteen tarjottavissa hoitoa meidän erikoisalaltamme?". Perusterveydenhuollossa kysymyksenasetteluna taas on " Mikä sairaus on kyseessä ja jos kyseessä ei ole sairaus, mikä on potilaan ongelma?"


    • euronkuvatsilmissä

      Asennevammaiset lääkärit joilla on vielä jumaluuskompleksi on vaarallinen "ase"heikolle potilaalle.

    • Ooooon

      Oon turhautunut todella!

    • Diagnostiikka

      https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/fd42c131-9d0c-4f8b-9438-ff78f471b3ac_we.shtml
      Kuolemansairaalle Hannulle varattiin paikka saattohoitokodista - kahden vuoden jälkeen selvisi, että hänellä ei ollutkaan syöpää: ”Terveyteni tuhoutui turhien hoitojen vuoksi”

      Tässä nähdään juuri se, kuinka sokeasti lääkärit nykyään luottaa vain koetuloksiin ja diagnosoivat potilaita niiden perusteella. Pahimmassa tapauksessa sitten, seuraukset on tälläisiä.
      "Minun tapauksessani koko surullisten tapahtumien ketju lähti liikkeelle patologisen näytteeni virheellisestä tulkinnasta, johon leikkaava lääkäri uskoi sokeasti."

      Tämä kertoo siitä, että lääkärin oma ajattelu ja päättely on ollut aika passiivista.

    • yleislääkärit

      -kenenkään ei pitäisi missään tapauksessa luottaa ainakaan yleislääkäreihin, nehän ovat missä tahansa ammattiryhmässä ns. "alempia" työntekijöitä, ja vieläpä alemmuudentunnossaan .,,, tekevät sittten "huippu"-osaamisen ???? Yleislääkäri on vain: reseptiuusiminen, - eivät hallitse enempää.

      • Jee2

        Näinhän se on. Vielä kun tietäisi, mitä niiden yleislääkäreiden työnkuvaan oikeasti kuuluu. Ei varmaan ainakaan vaatimusta hallita kaikkien erikoisalojen asioita pääkohdittain jotta voi tehdä laajaa erotusdiagnostiikkaa näiden alojen välillä, ottaa selvää potilaan mitä moninaisimmista oireita ja vieläkin epäselvemmätä ulosannista, ottaa kantaa muiden (sekä yleis- että erikois)lääkäreiden aloittamiin lääkityksiin ja hoitoihin, ottaa potilas huomioon kokonaisuutena ja yrittää hoitaa kaikkia hänen sairauksiaan, jotka usein ovat liian laaja-alaisia erikoissairaanhoitoon, ja lisäksi auttaa potilasta myös muissa kuin lääketieteellisissä ongelmissa.

        Mutta harmi kun en tiedä, kun olen tämmöinen elämäm koulun käynyt oman elämäni asiantuntija. Olen varma, että minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja ferritiinin puutos vaikka arvot on normaalit. On myös amalgaamiallergia ja sisäilmayliherkkyys, mutta arvauskeskuslääkärit ei usko vaikka kaikki oireet täsmää.


    • Ei ole suomalaisille tarkoituskaan järjestää mitään hoitoja, siksipä näitä ns. tereveyskeskuksia onkin nimetty hyvinvointikeskuksiksi. Siellä voivat hyvin suomen kieltä taitamattomat lääkärit ja siinä siivellä vielä sinne roikkumaan jääneet suomalalsiet lääkärit, joiden vastaanotolla otetaan kerrallaan vain yksi vaiva käsittelyyn ja käsittely on juuri tuota ylläkuvan laista, ollaan hoitavinaan.
      Nämä ulkolaiset kielitaidottomat voivat hoidella siellä tätä moniosaajatyövoimaa ja heille löytyy kyllä tulkkiapua, toisin kuin kantasuomalaiselle, jos ummikon vastaanotolle sattuu.
      Suomalainen jolla ei ole itsellään varaa maksaa terveydenhoidostaan, jää auttamattomasti avun ulkopuolelle lukuunottamatta näennäistä pintasilausta, mutta kelpaa erinomaisesti maksamaan ns. sairausvakuutusmaksua veroistaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1769
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1721
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1538
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1436
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe