Hei! Osaako joku tulkita uneni!?

apuja_

Näin unta jossa olin syrijitty ja kiusattu ja minua pahoinpideltiin, en muista alusta tarkemmin mutta unen lopussa minulla oli avoinaiset ja syvät haavat käsissä, tarkemmin sanottuna käsivarsien sisäpuolella. Näytin haavoja itselleni rakkaille ihmisille, toinen heistä edesmennyt ja toinen elossa. Kummatkin vaikutti huolestuneilta ja halusi auttaa minua vaikeassa tilanseessa mutta jostain syystä eivät siihen kyenneet. Haavat olit yritetty tikata umpeen mutte ne tulehtui, aukeni, märki jä näytti aivan kaamealta. Heräsin hikisenä ja pelokkaana, mutta toisaalta myös lohdullisena sillä minulle rakkaat ihmiset yrittävät lohduttaa siitäkin huolimatta että mitään ei ollut tehtävissä.

Mitä siis avoimet syvät haavat voivat merkita unissa? Etenkin käsivarsissa?

Tai jos lohduttajana on kuollut läheinen sekä elossa oleva läheinen?

Mitä haavojen parantomattomuus voi tarkoittaa?

7

1551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apuja_

      Kiitos jo etukäteen jos joku haluaa/jaksaa minulle vastata!

      Olen aikoinaan pitänyt unipäiväkirjaa ja pyrkinyt tutkimaan unien erilaisia viestejä sekä merkityksiä, siinä täysin koskaan onnistumatta. Jos joku viisaampi osaisi kertoa tämän unen merkityksen.

    • 123123123d

      en tiiä muutaku että veri voi kuvata raamatun mukaan henkeä, ehkä henki karkaa sinusta haavojen kautta. oisko hyvä tai paha henki? en tiedä.

      minua myös kiusattiin ja pahoinpidentiin lapsena, siis oikeasti ei unessa. ja koen että silloin joku paha musta henki meni sisääni. pystyin hengen avulla vaikuttamaan ympäristön tapahtumiin esim sammuttelemalla katuvaloja.

      • apuja_

        Haavat eivät vuotaneen verta vaan muistuttivat lähinnä jotain kuoliota.


    • Haavat tarkoittaa surua, ahdinkoa ja vihaa. Aika vahvasti tuo, että ne on yritetty tikata mutta tulehtuneet, tarkoittanee että nämä ahdinkoa aiheuttavat asiat on yritetty tukahduttaa, mutta nousevat nyt esille.

      Kiusaajakin tarkoittaa tukahdetutta raivoa.

      Läheiset ihmiset voivat tarkoittaa jotain aspekteja sinussa itsessäsi. Voisiko se ollakin niin, että tämä kuollut läheinen tarkoittaa sinussa jotain ominaisuutta, joka nyt on nousemassa esiin ja johon sinun on turvauduttava?

    • jo.zombiutunut

      Mielestäni unesi sanoma on pläkin kirkas. Parantamattomat haavat viittaavat tässä selvästi psyykeesi. Siellä on hyvin paljon traumoja ja pelkoja. Haluaisit niistä päästä eroon.
      Se on hiukan rahakysymys. Vaikutat hiukan ei varakkaalta ihmiseltä.

      Pitkäkään psykoterapia ei aina tuota toivottuja tuloksia. Hyvän hypnoterapeutin hoidoilla voisit päästä pitemmällä aikavälillä parempiin tuloksiin psyykesi kannalta.
      Olen syvästi traumatisoitunut köyhä mies. Ei varaa hoitoihin.

    • "Mitä siis avoimet syvät haavat voivat merkita unissa? Etenkin käsivarsissa?"

      Dracula was here

    • Unessa sinua aluksi syrjittiin, kiusattiin ja pahoinpideltiin. Toisin kohdeltiin kaltoin monella tavalla. Uni ei kuitenkaan näyttänyt tätä sinulle, koska et sitä tarkemmin muista. Lähtökohta unessasi oli siten, että sinä olit kaltoinkohdeltu ja uni pikemminkin käsitteli läheistesi reaktiota tähän kokemukseen.

      Haavat olivat käsivarsissasi ja näytit niitä läheisille ihmisille, jotka eivät kuitenkaan osanneet sinua auttaa.

      Tässä tapauksessa käsivarsissa olevat haavat voisivat kertoa asiasta, että koet kärsiväsi jonkun toisen puolesta. Toisin sanoen haavasi olisivat stigmoja. Kuitenkin itsetuhoisessa tarkoituksessa tehdyt viiltelyt johtuvat useimmiten siitä, että henkilö haluaa saada läheistensä huomiota. Monesti itsetuhoinen henkilö kokee loppujen lopuksi kärsivänsä jonkun toisen puolesta. Toisin sanoen hänen itsetuhoisuutensa johtuu syyllisyyden kokemisesta syistä, mitkä liittyvät perheeseen, mutta eivät välttämättä häneen itseensä.

      Tässä unessa rakkaat ihmiset eivät voineet auttaa ja lopulta haavat tulehtuivat, aukenivat ja märkivät kamalalta näyttäen. Tämä kuvastaisi hyvin esimerkiksi vanhempien eskaloituvaa välirikkoa. Toisin sanoen riidan siemenet itävät ja alkavat kasvaa, lopulta välirikko on ilmeinen eikä mikään säästy siltä.

      Uni ei välttämättä kuitenkaan liity vanhempiin, vaan se saattaa koskea joitain muitakin rakkaita ihmisiä, kuten unikuvauksessa kerrotaan. Lähtökohtaisesti ajattelisin, että perimmäisenä pelkona unessa oli kuitenkin omien vanhempien suhde eikä joidenkin ystävien. Ystäviin liittyvä tilanne saattoi nostaa esiin vanhoja muistoja omasta kodista ja siihen liittyvistä peloista.

      Mitä tulee unennäkijän kysymyksiin syvistä haavoista käsivarsissa. Näkisin ne tässä tapauksessa symbolina vanhoista asioista, mitä ei ole selvitetty. Haavat ovat siis edelleen avoimina, kuten sanonta kuuluu.

      Kun tässä tapauksessa lohduttajina ovat ilmeisesti sekä elossa elossa olevat läheiset että tämän maailman piiristä jo poistuneet, kertoo se minusta, että haavat ulottuvat sukupolvien yli.

      Toisin sanoen jokin erittäin vanha asia vaivaa unennäkijän mieltä, mitä ei ole kyetty ratkaisemaan sukupolvien aikana. Siis unen alku huomioonottaen kokee unennäkijä, että hänen kaltoinkohtelunsa johtuu asioista, mitkä ulottuvat sukupolvien yli.

      Kiitos unesi jakamisesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      169
      2861
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      60
      1288
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      40
      949
    4. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      50
      936
    5. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      90
      830
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      52
      803
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      68
      770
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      60
      744
    9. Olet mulle koko maailma

      Voisin vaikka luopua ihan kaikesta, jos sinut saisin.
      Ikävä
      39
      740
    10. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      74
      733
    Aihe