Koskenmäen ympyrän remppa kestää liki 2v?!

Yhden kälysen ympyrän remppaaminen vähän vetävämmäksi kestää kesäkuuhun 2020. Ei paljoa kiireet paina.
Ilmoita

Saapa nähdä kuinka juukelin tukkoon menee koko seutu. Toivottavasti tehdään kunnon kiertotiet sen kahden vuoden ajaksi...
Ilmoita
Toinen ihmetyksen aihe on urakan hinta. Ympyrä suurenee ja tiet vähän levenee, ja ympyrä tulee Nahkelantielle. Mutta tuo hinta yli 9 miljoonaa euroa on huippuhinta, samalla rahalla yksityinen rakentaa 20 omakotitaloa, maksaa tontit ja teettää viemärit ja vesiputket ja laittaa vielä puutarhan kuntoon. Seurasin Lahelantien ympyrän rakentamista, siinä 2-3 kaivuria ja 2-3 kuormaautoa ja muutamia miehiä nysväsivät yhdessä kohdassa 3-4 viikkoa, siinä oli 3x4 metrin reikä maassa jonka kanssa puuhailtiin tuo 3-4 viikkoa. Japanissa tällaisteen ympyröiden teko kestää 2-4 viikkoa.
Ilmoita
Pieni lisäys, siis tuo Lahelantien pieni ympyrä otti aikaa yli 6 kuukautta, ja tuollainen yksinkertainen ympyrä valmistuu Japanissa 2-4 viikossa.
Ilmoita
Ei hyvältä näytä, taitaa olla väärä ratkaisu isontaa ympyrää. Se ei ongelmaa poista koska ympyrä ei toimi jos liikennettä tulee 2 vierekkäisestä sisään.
Tämän ongelman ratkaisisi vain eritasoliittymä.
Muistaakseni Stenvall ehdotti sellaista jo aiemmin mutta Tuusulan järkevämmät eivät sitä hyväksyneet. Muistaakseni oma kaista pohjoiseen ja etelään menijöille joka ei kulje ympyrän kautta.
2 vuoden päästä harmittaa sanoa että mitä minä sanoin.
Ilmoita
Näinhän se on, Nahkelantietä tulijat, Koskenmäelle ja Hyvinkäälle menijät torppaa Helsingistä tulijat kuten ennenkin. Ainoat hyötyjät on Nahkelantieltä Helsingin suuntaan menijät kun tulee oma kaista. Helpointa olisi ollut että Koskenmäentie suljettu, ja kaikki liikenne olisi mennyt Shellin ympyrän kautta.
Ilmoita
Kaikilla odotan remonttia ja sen jälkeistä aikaa. 9 milliä savuna ilmaan
Ilmoita
Eipä ole tuo ympyrä ainoa ongelma.
Koskenmäentie on aina tukossa arkisin klo 15.30-17.00 ja jono on lähes katkeamaton suunnassa hyryläntie- hämeentie ja siksi paijalantieltä, tonteilta ja muilta sivuteiltä on lähes toivotonta silloin mahtua sekaan.
Tien struktuurikin on jostain 60-luvulta ja se ei ole yksinkertaisesti tehty nykyisiä liikennemääriä varten.
Niinkuin tuossa edellä joku fiksu jo ehdottikin, Koskenmäentien sulkeminen läpikulkuliikenteeltä voisi olla parempi kuin hyvä vaihtoehto.
1 VASTAUS:
Jotkut fiksut yrittää vielä kiertää Shellin ja Koskenmäen ympyrän välisen ruuhkan kulkemalla keskustan kautta jälkimmäiseen ympyrään. Siellä se vasta ruuhkaa onkin kun tie on niin kapea ja harva antaa tietä sivuväyliltä tuleville (vaikka velvollisuutta siihen ei olekaan, mutta liikenteen sujumisen kannalta ajateltuna järkevää) ja he joutuvat odottelemaan ikuisuuden päästäkseen pihastaan pois.
+Lisää kommentti
miten tämä kallis remontti auttaa ongelmaan jossa burgerkingin ympyrä on tukossa. Toinen ympyrä ei vedä kun ristikiven paluuliikenne keskustaan tukkii tämön ympyrän......en ymmärrä mutta olen varustettu vain maalaisjärjellä.
Voisikk joku selventää,kiitos.
-AP
Ilmoita
ei mitenkään. Ole hyvä.
Ilmoita
Juu, tuleva remppa vaikuttaa burgerkingin ympyrän liikenteeseen yhtä paljon kuin muurahaisten kiroileminen kaatosateessa.
Eli kaikki tiet sillä suunnalla ovat yhtä tukossa kuin aina ennenkin jostain 70-luvulta asti.
Ilmoita
Pahalta näyttää, tällä vauhdilla kun menee niin 9 milj ei riitä
Ilmoita
Huomannut ruuhkan lisääntyneen myös keskustassa. Perhana mitä jonottamassa yksi toimimaton ympyrä aiheuttaa. Tuusulalla ollut 10vuotta aikaa korjata asia. Harmi kun tehdään kallis remontti mikä ei auta itse ongelmaan mitään.
Taitaa jatkossakin päästä keskustan kautta kiertämällä nopeimmin.
Ilmoita
Kuka on tehnyt Koskenmäen uuden ympyrän suunnitelmat? Ei kait vaan jotku poliitikot kunnantalolla, silloin ainakin tietää ettei tule kuin sutta ja sekundaa ja lisäksi huippukallista? Miksi tärkeitä asioita kuten terveys, asuminen, koulutus ym hoitaa kusipää poliitikot? Miksi päättämässä ei ole asiantuntijoita jotka tietää miten asiat pitäisi hoitaa.?
Ilmoita
Jestas mitä mitä ne taas rakentaa, eikö niillä ymmärrys riitä ettei tuo tempoa auta ongelmaan mitään. Remontti kun on valmis niin nopein reitti pohjoiseen on notkon kiertäminen ja keskustan kautta ympyrään .
Poikittaisliikenne ei vähene tällä remontilla ja se on se mikä sotkun aiheuttaa.
Eritaso liittymä korjannut tilanteen mutta minkä teet jos maalaisjärki puuttuu.
Ilmoita
Kaameet ruuhkat arkisin.
2 vuoden päästä saavat kerätä hermojen riekaleita pitkin lähimantuja urakalla.
Ilmoita
Kaameet on ruuhkat nytkin
Ilmoita

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
ei ruuhkaa kun kiertää keskustan kautta, suosittelen
Ilmoita
saamari mitä tuusulan päättäjät teki, saivat sumpun pieneen kylään
Ilmoita
Harmittaa vain Koskenmäentienvarren asukkaiden puolesta.
Vaatii hivenen kärsivällisyyttä, mutta jos rempan jälkeen tie on tukossa entiseen malliin alkaa pumppu jyskäämään pahasti yhdellä ja toisella.
Ilmoita
Kuka on tämä. Projektin vastuuhenkilö?
Ilmoita
No jokos siellä alkaa olla jo valmista???
Ilmoita
on valmiina "bonusmatkat" sille joka päätti näin hyvän urakan joka kestää 2vuotta.
taitavat olla jo levillä kelkkailemassa ettei tarvitse tuusulan ruuhkissa ajella minkä aiheuttivat.
1 VASTAUS:
Kyllähän se kestää kun siellä ei yleensä näy ketään hommissakaan. Olisi täysin realistista hoitaa homma max puolessa vuodessa.
+Lisää kommentti
Pormestari on varmaan taas antanut urakan jollekin kaverille
Eipä olisi ensimmäinen kerta
siksihän se junailtiin sinne pormestariksi

Jos kunnissa otettaisiin käyttöön uusi hallintomalli, jossa kansalaiset päättä yhdessä päättäjien kanssa
tätä ei olisi tapahtunut.
R.I.C- eli kansanvalta, jossa kansalaiset päättää asioista ja edustajistaan, myös niiden irtisanomisesta.

Sveitsin mallia mukaillen- sovitetaan se tänne meidän tarpeisiin.

Ei enää puolueita, vaan kansa äänestää joukostaan OSAAVAT ihmiset hoitamaan asioitaan ja
sitten kansa osallistuu tällaisten hankkeiden päätöksentekoon.

Esim. ongelma on ruuhka kohdassa XY. Kansa on ilmoittanut siitä jo useaan otteeseen sille varatulla sivustolla. Kun ilmoitusten määrä ylittää pisteen, tehdään virallinen tutkimus ja esitetään tulokset julkisesti. Tämäkin ruuhkakohta on täysin kuvailtavissa.
Tähän asti kansa on jo saanut esittää omia ratkaisuehdotuksia samalle sivustolle - NE JOTKA OIKEASTI KÄYTTÄÄ TIEVERKOSTOA ERI AIKOINA JNE. Ihmisillä on omaa osaamista ja kokemusta. Sieltä tulee takuulla enemmän vaihtoehtoja kuin yhden porkun ja kaverin näkemys asiasta.

Esitetään ratkaisuehdotuksia ja karsitaan ne vaikka kolmeen ja kerrotaan paljonko siihen on rahaa, tehdään tarjouskilpailutus ja äänestetään valmiiksi hinnotelluista vaihtoehdoista.

Päättäjä ei voi tarjota sitä kaverilleen koska hanketta ei lyödä lukkoon, ennenkuin kansa on antanut hyväksyntänsä valmiiksi esitetylle hinnalle ja vaihtoehdolle. KAIKKI TOIMINTA LÄPINÄKYVÄKSI.

Tää kuntalaisten rahojen tuhlailu ja tyhmäily pitää saada loppumaan ja se loppuu vasta sitten kun päättäjän valtaa on otettu pois ja sitä on hajautettu kansalle. Kansa äänestää asioista ja päättäjistään, MYÖS niiden irtisanomisesta. Luottamustehtävistä pitää voida irtisanoa helpommin ja nopeammin, ilman turhia raskaita kuluja ja irtisanomisaikaa. Siellä menee nyt rahaa ihan turhiin palkkakuluihin, puolueiden riitelyyn ja kaveritarjouksiin.

Toinen iso uudistus on päättäjän toimien valvonta. Jonkun puolueettoman tiimin pitää voida valvoa päättäjän toimia joka taas tekee välittömästi ilmoituksen tietyistä ylityksistä. Ja jos ihminen on niin herkässä huijata myös valvojana, otetaan tietotekniikka hälyttämään laittomuuksista. Tämä saadaan aikaan tarkalla työnkuvauksella, kulkuluvilla ja läpinäkyvyydellä. Omavalvonta ja raportointi.

Sama toimii jos esim. budjetissa on 200 000 ylimääräistä tälle vuodelle ja kuntalaiset saa äänestää kunnostetaanko katuvalaistusta (jollain alueella ja miten), urheilukenttää vai tiemerkintöjä. Tietotekniikka mahdollistaa äänestykset, tiedottamisen ja ehdotusten jakamiset.

Tuusulaan voidaan perustaa vaikka heti oma kansalaisaloite sivusto: jonne kansalaiset voivat esittää kunnostettavia kohteita ja ratkaisuehdotuksia - ja lopulta äänestää niistä.
Uskoisin, että näin saataisiin paremmin asukkaita palvelevat palvelut.

Tähän asetetaan vielä tarjouksen jättäneelle firmalle ehto, että se ei saa ylittää tarjouksessa esitettyä urakan hintaa. Tai hintavaihtelulle asetetaan esim +2% maximi. Se pakottaa tarjouksen jättäjän tekemään tarkempaa omaa arviointityötä ja vältetään aikaviivästykset ja hinnanylitykset.
Mikä tuossakin sopimuksessa on ehdot ajalliselle viivästykselle ja hinnan tarkistukselle?
Jälkimmäisen pitäisi olla peruskauraa, mutta jos se maksaa jo tämänpäivän tiedon mukaan 9 miljoonaa, riittääkö sekään?

R.I.C - tulee sanoista referendum initiated by the citizen ELI kansanvalta.
Ilmoita

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
Ja kukaan ei valvo näitäkään päättäjiä
Ilmoita

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Koskenmäen ympyrän remppa kestää liki 2v?!

Yhden kälysen ympyrän remppaaminen vähän vetävämmäksi kestää kesäkuuhun 2020. Ei paljoa kiireet paina.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta