Galluppi !!! Riittääkö että ollaan edelleen syntisiä jotka ovat vanhurskastettuja? Taivaaseen silläkö ollaan menossa ?
Galluppi !
32
323
Vastaukset
Riittääkö että julistaa niin kuin Patrick julistaa että olen vanhurskautettu homo tai vanhurskautettu syntinen ??
- jumala-kanssamme
Ei syntistä vanhurskauteta. Syntinen ei koskaan voi olla vanhurskas.
Syntinen tapettiin Jeesuksen ristillä 2000 vuotta sitten. Syntinen siis
kuoli Jeesuksen ristillä.
Tämä syntisen kuolema astuu voimaan syntisen uskoon tulossa
ja hän, syntinen, kuolee.Samassa hetkessä syntyy Jumalasta: Sanasta
ja Hengestä, uusi ihminen, uusi luomus. Uusi luomus on aina vanhurskas
ja pyhä.
Syntistä ei kannata muistella. Kasteessa siitä päästiin lopullisesti eroon kun
se paskiainen haudattiin Jeesuksen Kristuksen kanssa. Kasteessa nousi uusi
ihminen, Jumalan lapsi, uuteen elämään Jeesuksen kanssa.
Kuollut syntinen ei edusta uskovaa uutta luomusta. Kuollut ei voi edustaa ketään. Uuden luomuksen identiteetti on vanhurskas ja pyhä Jumalan lapsi. Siksi Jumala käskee uskovaa tuntemaan itsensä ja toisenuskovan uuden luomuksen mukaan
vanhurskaana ja pyhänä.
Gal 6:15
2 Kor 5:14-21
Kol 2:12
Room 6:1-8 - SyntinenLahjaVanhurskas
jumala-kanssamme kirjoitti:
Ei syntistä vanhurskauteta. Syntinen ei koskaan voi olla vanhurskas.
Syntinen tapettiin Jeesuksen ristillä 2000 vuotta sitten. Syntinen siis
kuoli Jeesuksen ristillä.
Tämä syntisen kuolema astuu voimaan syntisen uskoon tulossa
ja hän, syntinen, kuolee.Samassa hetkessä syntyy Jumalasta: Sanasta
ja Hengestä, uusi ihminen, uusi luomus. Uusi luomus on aina vanhurskas
ja pyhä.
Syntistä ei kannata muistella. Kasteessa siitä päästiin lopullisesti eroon kun
se paskiainen haudattiin Jeesuksen Kristuksen kanssa. Kasteessa nousi uusi
ihminen, Jumalan lapsi, uuteen elämään Jeesuksen kanssa.
Kuollut syntinen ei edusta uskovaa uutta luomusta. Kuollut ei voi edustaa ketään. Uuden luomuksen identiteetti on vanhurskas ja pyhä Jumalan lapsi. Siksi Jumala käskee uskovaa tuntemaan itsensä ja toisenuskovan uuden luomuksen mukaan
vanhurskaana ja pyhänä.
Gal 6:15
2 Kor 5:14-21
Kol 2:12
Room 6:1-8Hei kristityt, tulkaa lukeen! Tässä on nyt sitä itteään! Helluntailaista oppia puhtaimmillaan.
- jumala-kanssamme
SyntinenLahjaVanhurskas kirjoitti:
Hei kristityt, tulkaa lukeen! Tässä on nyt sitä itteään! Helluntailaista oppia puhtaimmillaan.
Oletko lukenut, uskonut, ottanut vastaan ja ymmärtänyt,
sisäistänyt itseesi em. Raamatun jakeiden Sanat ja sanoman? - JumalatonLahjaVanhurskas
SyntinenLahjaVanhurskas kirjoitti:
Hei kristityt, tulkaa lukeen! Tässä on nyt sitä itteään! Helluntailaista oppia puhtaimmillaan.
Room. 4: 1-8
1 Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan?
2 Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista, mutta ei Jumalan edessä.
3 Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi".
4 Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
6 niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
7 "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!
8 Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"
***
Room. 7: 14-25
14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
***
Room. 8: 1-11
1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
*** - capiche
SyntinenLahjaVanhurskas kirjoitti:
Hei kristityt, tulkaa lukeen! Tässä on nyt sitä itteään! Helluntailaista oppia puhtaimmillaan.
Ei ole minun helluntailaista oppiani. Eikä muidenkaan tuntemieni hellareiden. Ikävää, jos kristitty ei ymmärrä kristinuskon perusasioita 1) ihminen on aina syntinen 2) hän pelastuu vain Jeesuksen sovitustyön kautta tulevan lahjavanhurskauden kautta.
Se, että Jeesus voitti synnin, ei tietenkään tarkoita, että kristitytkään lakkaisivat olemasta syntisiä. Lahjavanhurskaus on tavallaan kuin Jumalan lahjoittama viitta, joka peittää syntisen luontomme. Ja kun Jumala katsoo kristittyä Jeesuksen sovitustyön läpi, Hän näkee meidät Jumalan perheeseen liitettyinä vanhurskautettuina lapsinaan.
Lahjavanhurskaus on eri asia kuin elämän vanhurskaus. Vaikka pelastus tulee yksinomaan lahjavanhurskauden kautta, niin tottakai kristityn pitäisi pyrkiä myös elämän vanhurskauteen. Se ei kuitenkaan tapahdu yön yli, sillä elämän vanhurskaus on uskossa kasvamisen hedelmää.
Kenestäkään ei tule tässä elämässä täydellistä. Se on osa suunnitelmaa, jotta luopuisimme omavoimaisuudestamme ja turvautuisimme yksin Jumalan armoon. - IsäPoikaJaPyhäHenki
capiche kirjoitti:
Ei ole minun helluntailaista oppiani. Eikä muidenkaan tuntemieni hellareiden. Ikävää, jos kristitty ei ymmärrä kristinuskon perusasioita 1) ihminen on aina syntinen 2) hän pelastuu vain Jeesuksen sovitustyön kautta tulevan lahjavanhurskauden kautta.
Se, että Jeesus voitti synnin, ei tietenkään tarkoita, että kristitytkään lakkaisivat olemasta syntisiä. Lahjavanhurskaus on tavallaan kuin Jumalan lahjoittama viitta, joka peittää syntisen luontomme. Ja kun Jumala katsoo kristittyä Jeesuksen sovitustyön läpi, Hän näkee meidät Jumalan perheeseen liitettyinä vanhurskautettuina lapsinaan.
Lahjavanhurskaus on eri asia kuin elämän vanhurskaus. Vaikka pelastus tulee yksinomaan lahjavanhurskauden kautta, niin tottakai kristityn pitäisi pyrkiä myös elämän vanhurskauteen. Se ei kuitenkaan tapahdu yön yli, sillä elämän vanhurskaus on uskossa kasvamisen hedelmää.
Kenestäkään ei tule tässä elämässä täydellistä. Se on osa suunnitelmaa, jotta luopuisimme omavoimaisuudestamme ja turvautuisimme yksin Jumalan armoon.En käyttäisi ihmisen kohdalla hurskauteen nähden käsitettä "epätäydellinen" vaan suoraan "täysi susi". En usko, että keissään ihmisissä, mitä tulee Jumalaan nähden, olisi mitään aste-eroja.
Täällä myös sotketaan käsitettä "syntinen", liittäen sen ainoastaan räikeään synnin tekoon, jolloin sitten vasta ihminen olisi "syntinen". Tietyssä mielessä se onkin totta, mutta itse käyttäisin tuosta syntisyyden tilasta nimitystä "jumalaton". Jumalattomuudessa elävä,. Jumala-ton = ilman Jumalaa. Tämän termin Raamattukin tuntee, vaikkakin siellä käytetään vastaavasta asiasta myös nimitystä "syntinen" eli synnissä ja ilman Jumalaa elävä.
Sana syntinen kuvaa kuitenkin myös ihmisen koko luontoa: syntiin langennut, perisynnin uhrina elävä ihminen, ihmisliha, ihmisyys. "Minussa, minun lihassani ei asu mitään hyvää. TAHTO MINULLA KYLLÄ ON, mutta voimaa hyvän tekemiseen ei." Tämä siis kuvaa uudestisyntynyttä kristittyä, joka on herännyt ymmärtämään koko kauhistuttavan totuuden itsestään. Uudestisyntynyt henki, joka kärsii havaitessaan, että synti riippuu hänessä kiinni, eli hän on olemukseltaan edelleen syntinen. "Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista!?"
Room. 8: 3 ja 4
3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
Meitä ei naulattu ristille vaan Jeesus meidän sijastamme. Meidän syntinen lihamme ei kuolisi edes ristillä. Vain Jeesuksen kuolema sai tämän aikaan niin, että me uskossa katsomme Jeesuksen ristiin, emme aseta omaamme, itseämme fyysiselle ristille, "silloinhan Kristus olisi turhaan kuollut!", mutta USKON KAUTTA me "naulitsemme itsemme ristille Kristuksen kanssa." Emme Hänen vierelleen, ei meillä voi eikä saa olla omaa ristiä, vaan uskossa, sisäisesti Jeesuksessa ja Jeesus sisäisesti meissä olemme synteinemme suostuneet kärsimään Hänessä, Hänen ristissään. Ehtoollisella juomme Jeesuksen sovintoveren ja syömme Hänen sovintoruumiinsa.
Jeesus ei poistanut lihan syntisyyttämme vaan sovitti meidät Isän edessä. Uskon kautta ja uskossa me omistamme tämän.
Uskokaa tai olkaa uskomatta. Ja kohta taas joku oman oivalluksensa saanut "viisas" kysyy, olenko ottanut Jeesuksen vastaan Herranani.
. - isäpoikajapyhähenki
IsäPoikaJaPyhäHenki kirjoitti:
En käyttäisi ihmisen kohdalla hurskauteen nähden käsitettä "epätäydellinen" vaan suoraan "täysi susi". En usko, että keissään ihmisissä, mitä tulee Jumalaan nähden, olisi mitään aste-eroja.
Täällä myös sotketaan käsitettä "syntinen", liittäen sen ainoastaan räikeään synnin tekoon, jolloin sitten vasta ihminen olisi "syntinen". Tietyssä mielessä se onkin totta, mutta itse käyttäisin tuosta syntisyyden tilasta nimitystä "jumalaton". Jumalattomuudessa elävä,. Jumala-ton = ilman Jumalaa. Tämän termin Raamattukin tuntee, vaikkakin siellä käytetään vastaavasta asiasta myös nimitystä "syntinen" eli synnissä ja ilman Jumalaa elävä.
Sana syntinen kuvaa kuitenkin myös ihmisen koko luontoa: syntiin langennut, perisynnin uhrina elävä ihminen, ihmisliha, ihmisyys. "Minussa, minun lihassani ei asu mitään hyvää. TAHTO MINULLA KYLLÄ ON, mutta voimaa hyvän tekemiseen ei." Tämä siis kuvaa uudestisyntynyttä kristittyä, joka on herännyt ymmärtämään koko kauhistuttavan totuuden itsestään. Uudestisyntynyt henki, joka kärsii havaitessaan, että synti riippuu hänessä kiinni, eli hän on olemukseltaan edelleen syntinen. "Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista!?"
Room. 8: 3 ja 4
3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
Meitä ei naulattu ristille vaan Jeesus meidän sijastamme. Meidän syntinen lihamme ei kuolisi edes ristillä. Vain Jeesuksen kuolema sai tämän aikaan niin, että me uskossa katsomme Jeesuksen ristiin, emme aseta omaamme, itseämme fyysiselle ristille, "silloinhan Kristus olisi turhaan kuollut!", mutta USKON KAUTTA me "naulitsemme itsemme ristille Kristuksen kanssa." Emme Hänen vierelleen, ei meillä voi eikä saa olla omaa ristiä, vaan uskossa, sisäisesti Jeesuksessa ja Jeesus sisäisesti meissä olemme synteinemme suostuneet kärsimään Hänessä, Hänen ristissään. Ehtoollisella juomme Jeesuksen sovintoveren ja syömme Hänen sovintoruumiinsa.
Jeesus ei poistanut lihan syntisyyttämme vaan sovitti meidät Isän edessä. Uskon kautta ja uskossa me omistamme tämän.
Uskokaa tai olkaa uskomatta. Ja kohta taas joku oman oivalluksensa saanut "viisas" kysyy, olenko ottanut Jeesuksen vastaan Herranani.
.Tätä viestiä en ole kirjoittanut.
Joku toinen käyttää nimariani,
ehkä hämätäkseen, ehkä muista
syistä. - IsänPojanJaPHnNimeen
isäpoikajapyhähenki kirjoitti:
Tätä viestiä en ole kirjoittanut.
Joku toinen käyttää nimariani,
ehkä hämätäkseen, ehkä muista
syistä.En havainnut että kyseessä olisi "sinun nimmarisi". Kyse on sattumasta. Kirjoitin sen sitäpaitsi eri tavalla kuin sinä. Olen aiemminkin tuota nickiä käyttänyt. Uskonnollisilla sivuilla kuka tahansa saattaa otsikoida viestinsä juuri noin. Tai esim. "Jeesus On Herra", tällaista otsikointia saattaa käyttää useampikin Jeesusta tunnustava kirjoittaja.
Kyseessä ei edes ole sinun "oma" nickisi, sillä et ole kirjautunut tuolla nickillä. En huomaa, että olisit ainakaan tässä ketjussa tuota otsikointia käyttänyt.
Kyllä on kamalaa kun muillakin on Herranaan Isä, Poika Ja Pyhä Henki kuin yksin sinulla.
Näillä foorumeilla on pahempiakin false flageja nähty. - isäpoikajapyhähenki
IsänPojanJaPHnNimeen kirjoitti:
En havainnut että kyseessä olisi "sinun nimmarisi". Kyse on sattumasta. Kirjoitin sen sitäpaitsi eri tavalla kuin sinä. Olen aiemminkin tuota nickiä käyttänyt. Uskonnollisilla sivuilla kuka tahansa saattaa otsikoida viestinsä juuri noin. Tai esim. "Jeesus On Herra", tällaista otsikointia saattaa käyttää useampikin Jeesusta tunnustava kirjoittaja.
Kyseessä ei edes ole sinun "oma" nickisi, sillä et ole kirjautunut tuolla nickillä. En huomaa, että olisit ainakaan tässä ketjussa tuota otsikointia käyttänyt.
Kyllä on kamalaa kun muillakin on Herranaan Isä, Poika Ja Pyhä Henki kuin yksin sinulla.
Näillä foorumeilla on pahempiakin false flageja nähty.Hyvä! Uskon sinua. Meitä on siis kaksi, jotka kirjoittavat
samalla nikillä. Minulla ei ole mitään sitä vastaan mikäli
kirjoittaja ei tarkoita kirjoittaa tahallaan minuna.
Nimmari ei siis ole minun oma. Olen vain ottanut sen
tietämättä, että toinen kirjoittaa sillä. - capiche
IsäPoikaJaPyhäHenki kirjoitti:
En käyttäisi ihmisen kohdalla hurskauteen nähden käsitettä "epätäydellinen" vaan suoraan "täysi susi". En usko, että keissään ihmisissä, mitä tulee Jumalaan nähden, olisi mitään aste-eroja.
Täällä myös sotketaan käsitettä "syntinen", liittäen sen ainoastaan räikeään synnin tekoon, jolloin sitten vasta ihminen olisi "syntinen". Tietyssä mielessä se onkin totta, mutta itse käyttäisin tuosta syntisyyden tilasta nimitystä "jumalaton". Jumalattomuudessa elävä,. Jumala-ton = ilman Jumalaa. Tämän termin Raamattukin tuntee, vaikkakin siellä käytetään vastaavasta asiasta myös nimitystä "syntinen" eli synnissä ja ilman Jumalaa elävä.
Sana syntinen kuvaa kuitenkin myös ihmisen koko luontoa: syntiin langennut, perisynnin uhrina elävä ihminen, ihmisliha, ihmisyys. "Minussa, minun lihassani ei asu mitään hyvää. TAHTO MINULLA KYLLÄ ON, mutta voimaa hyvän tekemiseen ei." Tämä siis kuvaa uudestisyntynyttä kristittyä, joka on herännyt ymmärtämään koko kauhistuttavan totuuden itsestään. Uudestisyntynyt henki, joka kärsii havaitessaan, että synti riippuu hänessä kiinni, eli hän on olemukseltaan edelleen syntinen. "Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista!?"
Room. 8: 3 ja 4
3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
Meitä ei naulattu ristille vaan Jeesus meidän sijastamme. Meidän syntinen lihamme ei kuolisi edes ristillä. Vain Jeesuksen kuolema sai tämän aikaan niin, että me uskossa katsomme Jeesuksen ristiin, emme aseta omaamme, itseämme fyysiselle ristille, "silloinhan Kristus olisi turhaan kuollut!", mutta USKON KAUTTA me "naulitsemme itsemme ristille Kristuksen kanssa." Emme Hänen vierelleen, ei meillä voi eikä saa olla omaa ristiä, vaan uskossa, sisäisesti Jeesuksessa ja Jeesus sisäisesti meissä olemme synteinemme suostuneet kärsimään Hänessä, Hänen ristissään. Ehtoollisella juomme Jeesuksen sovintoveren ja syömme Hänen sovintoruumiinsa.
Jeesus ei poistanut lihan syntisyyttämme vaan sovitti meidät Isän edessä. Uskon kautta ja uskossa me omistamme tämän.
Uskokaa tai olkaa uskomatta. Ja kohta taas joku oman oivalluksensa saanut "viisas" kysyy, olenko ottanut Jeesuksen vastaan Herranani.
.Epätäydellinen on aivan yhtä paha kuin täysi susi. Synnissä ei ole tasoeroja. Kaikki synti erottaa Jumalasta. Joka rikkoo lain yhdessä kohtaa, on rikkonut koko lain.
Ja sen vuoksi Kuninkaan Pojan häihin pääsevät vain ne, jotka ovat pukeutuneet lahjavanhurskauden häävaatteisiin. Ja Kuningas poistaa häävieraiden joukosta ne, jotka eivät ole vaatteisiin pukeutuneet tai lisänneet niihin omia vaatteitaan. Jumalan edessä hyvätkin teot ovat kuin likaisia vaatteita.
Jeesus kertoo myös niistä, jotka ovat koko ikänsä saarnanneet ja jopa ajaneet ulos riivaajia. Mutta Jumala ei tunne heitä, koska he eivät ole ilmeisestikään pysyneet armon ja lahjavanhurskauden evankeliumissa, vaan lisänneet siihen omia vaatimuksiaan.
Saatana toimii kristittyä syyttäessään joskus suoraan, mutta valitettavan usein se käyttää myös ihmisiä. Saatanan puheen erottaa PH:n puheesta siitä, että se syyllistää ja johtaa epätoivoon. PH taas osoittaa synnin, mutta johtaa parannukseen ja armoon.
- omituisiaaloituksia
ollaan syntisiä... mitä höpinää tuolainen on, kai nyt sen tiedät ettei kenenkään ihmisen liha koskaan tee parannusta, eikä edes voi tehdä sitä, ainoa mitä asialle voidaan tehdä on pitää se ristille nalittuna kuten Sana opettaa, mikä ongelma tässä mahtaa olla !??
- jumala-kanssamme
Yksikään syntinen ei pääse taivaaseen.
Siellä on vain vanhurskaita ja pyhiä.
1 Piet 4:17-18 "Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset? Ja "jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?"
Matt 13:43 "Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon. "
25:37 "Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.""- capiche
Tuohon ei voi muuta kuin huokaista: kuulemalla älkää kuulko ja ymmärtämällä älkää ymmärtäkö. Eikö teidän seurakunnissanne enää opeteta kristinuskon perusasioita????
- jumala-kanssamme
capiche kirjoitti:
Tuohon ei voi muuta kuin huokaista: kuulemalla älkää kuulko ja ymmärtämällä älkää ymmärtäkö. Eikö teidän seurakunnissanne enää opeteta kristinuskon perusasioita????
Tekstistäsi ei tällainen yksinkertainen ihminen saa
selvää mitä tarkoitat sanoa, Selvennä. - jumala-kanssamme
capiche kirjoitti:
Tuohon ei voi muuta kuin huokaista: kuulemalla älkää kuulko ja ymmärtämällä älkää ymmärtäkö. Eikö teidän seurakunnissanne enää opeteta kristinuskon perusasioita????
Luin edellisen viestisi, ja ehkä ymmärsin mitä tarkoitat.
Sen perusteella vastaan:
Kristinuskon perusteita on mm. uskon vanhurskaus.
Uusille uskoville tulee siis opettaa, että he ovat
vanhurskaita ja pyhiä kun he nyt uskovat Jeesukseen.
Uskosta osattomina he olivat syntisiä koska he elivät
ilman Jumalaa ja ilman Kristusta, erossa Hänestä.
Jumalan yhteydessä, Kristus sydämessään, ihmisen
asema Jumalan edessä muuttuu radikaalisti.
Uskoon tulleet ovat ottaneet Jeesuksessa Kristuksessa
vastaan Jumalan heille ja heissä suorittaman vanhurskautuksen
ja pyhityksen. Siksi he ovat vanhurskaita ja pyhiä (Jumalan mielestä).
Ihmisillä voi olla muita mielipiteitä koska monet ihmiset
katsovat ihmiseen, ei Kristukseen ja mitä Hänessä ollaan
saatu. Oikea näkökanta asiaan on Jumalan näkökanta.
TUOMMOISIA TE OLITTE. Mutta te olette ottaneet vastaan pesun.
Te olette puhtaat, te olette vanhurskautetut ja pyhitetyt ja siksi vanhurskaat
ja pyhät.
1 Kor 6:9 "Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä."
Apt 10:13 "Ja tuli ääni, joka sanoi hänelle: "Nouse, Pietari, teurasta ja syö." Mutta Pietari sanoi: "En suinkaan, Herra; sillä en minä ole ikinä syönyt mitään epäpyhää enkä saastaista." Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi." Tämä tapahtui kolme kertaa; sitten astia otettiin kohta ylös taivaaseen."
11:7-10 "Ja minä kuulin myös äänen, joka sanoi minulle: 'Nouse, Pietari, teurasta ja syö.' Mutta minä sanoin: 'En suinkaan, Herra; sillä ei mitään epäpyhää eikä saastaista ole koskaan minun suuhuni tullut.' Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi.' Ja tämä tapahtui kolme kertaa; sitten vedettiin kaikki taas ylös taivaaseen."
MIKSI TÄMÄ ON KAKSI KERTAA RAAMATUSSA?
MIKSI TÄMÄ TAPAHTUI KOLME KERTAA?
1 Kor 1:2 "Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, KRISTUKSESSA JEESUKSESSA PYHITETYILLE, jotka OVAT kutsutut ja PYHÄT, ynnä kaikille,
jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin."
Room 1:7 "kaikille Roomassa oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille." - capiche
jumala-kanssamme kirjoitti:
Luin edellisen viestisi, ja ehkä ymmärsin mitä tarkoitat.
Sen perusteella vastaan:
Kristinuskon perusteita on mm. uskon vanhurskaus.
Uusille uskoville tulee siis opettaa, että he ovat
vanhurskaita ja pyhiä kun he nyt uskovat Jeesukseen.
Uskosta osattomina he olivat syntisiä koska he elivät
ilman Jumalaa ja ilman Kristusta, erossa Hänestä.
Jumalan yhteydessä, Kristus sydämessään, ihmisen
asema Jumalan edessä muuttuu radikaalisti.
Uskoon tulleet ovat ottaneet Jeesuksessa Kristuksessa
vastaan Jumalan heille ja heissä suorittaman vanhurskautuksen
ja pyhityksen. Siksi he ovat vanhurskaita ja pyhiä (Jumalan mielestä).
Ihmisillä voi olla muita mielipiteitä koska monet ihmiset
katsovat ihmiseen, ei Kristukseen ja mitä Hänessä ollaan
saatu. Oikea näkökanta asiaan on Jumalan näkökanta.
TUOMMOISIA TE OLITTE. Mutta te olette ottaneet vastaan pesun.
Te olette puhtaat, te olette vanhurskautetut ja pyhitetyt ja siksi vanhurskaat
ja pyhät.
1 Kor 6:9 "Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä."
Apt 10:13 "Ja tuli ääni, joka sanoi hänelle: "Nouse, Pietari, teurasta ja syö." Mutta Pietari sanoi: "En suinkaan, Herra; sillä en minä ole ikinä syönyt mitään epäpyhää enkä saastaista." Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi." Tämä tapahtui kolme kertaa; sitten astia otettiin kohta ylös taivaaseen."
11:7-10 "Ja minä kuulin myös äänen, joka sanoi minulle: 'Nouse, Pietari, teurasta ja syö.' Mutta minä sanoin: 'En suinkaan, Herra; sillä ei mitään epäpyhää eikä saastaista ole koskaan minun suuhuni tullut.' Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi: 'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi.' Ja tämä tapahtui kolme kertaa; sitten vedettiin kaikki taas ylös taivaaseen."
MIKSI TÄMÄ ON KAKSI KERTAA RAAMATUSSA?
MIKSI TÄMÄ TAPAHTUI KOLME KERTAA?
1 Kor 1:2 "Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, KRISTUKSESSA JEESUKSESSA PYHITETYILLE, jotka OVAT kutsutut ja PYHÄT, ynnä kaikille,
jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin."
Room 1:7 "kaikille Roomassa oleville Jumalan rakkaille, kutsutuille pyhille."Ymmärsit hyvinkin.
- Yx.hirveän.tyhmä
Riittääkö Kristuksen sovitustyön pilkka pääsyyn Helvettiin? Vai pitäisikö vielä värväytyä kisaan "Kellä kivoin kielilläpuhe, voita kymppitonni!"?
- jumala-kanssamme
Helvettiin pääsee kun ei tee yhtään mitään,
elelee vain ilman Kristusta; ilman Jumalaa,
niin helvetti tulee vastaan ennemin tai myöhemmin.
Mutta jos joku ei tahdo helvettiin, usko Jeesukseen ja
ota vastaan Herra Jeesus Kristus. Hänessä sinulla
on Jumala ja pelastus Helvetistä. Jumala on pelastanut
sinut ja minut. Tämä pelastus on Herrassa Jeesuksessa.
Siksi Jumala antaa meille pelastuksen Jeesuksessa kun
uskomme Häneen ja otamme Hänet Herraksemme.
- näinopettaaRaamattu
Uudestisyntymässä Juman Henki luo uutta taivaallista ihmisen sismpään, puhdistaa synneistä ja asettuu asumaan puhdistamaansa paikkaan, tämä on uudestisyntymä jonka Pyhä Henki tekee katuvalle ja Herran Nimeä avuksi huutavalle.
Lihalle ei siinä tehdä mitään eikä ole tarpeenkaan koska liha ei mene ylöspäin vaan happanee hautakuoppaan ajallaan.
mutta uudestisyntynyt pitää lihansa kurissa Hengen voimalla joka hänessä asuu, ei ole siis kaukana apu kun sitä tarvitaan lihaa vastaan.
tämä on elämänvanhurskautta ja sen tuomaa hedelmää muut ihmiset huomioivat ja tekevät omat päätelmänsä mikä on miehiään itseään uskovaksi sanova. Hienoa Jumalamme-kanssamme !! Kirjoitit hyvin paitsi että ei me tuota saimme uskontulossa vaan kun meitä kastetaan Jeesukseen ! Pyhässä Hengessä ja tulessa !!
Tälleen Jeesus kastaa meitä ja silloin saamme juuri tuo mistä kirjoitit. Ole siunattu !! Tiit 3 !!Tit.3
-
4. Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
5. pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
6. jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
7. että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
8. Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
-
...ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
( 8. )
Hyvien tekojen = uskon tekojen!
Onko meillä niitä!?Ei ne ole pelkkä uskon tekoja, vaan ihan tavallisia Rakkauden tekoja Lähimmäisten varten. Jeesus antoi esimerkki Laupias samarialaisten kautta !!
Savis kirjoitti:
Ei ne ole pelkkä uskon tekoja, vaan ihan tavallisia Rakkauden tekoja Lähimmäisten varten. Jeesus antoi esimerkki Laupias samarialaisten kautta !!
Näitä ihan tavallisia rakkauden tekoja tekevät myös uskosta osattomat ihmiset;
itse asiassa ihan yhtä paljon, elleivät paikka paikoin enemmänkin, kuin me uskovat.
Eivätkä he tee niistä monastikaan, jos koskaan, niin suurta numeroa kuin uskovat keskimäärin!
Tunnustimmepa tahi emme, useinkin noihin "rakkauden tekoihimme" sisältyy enemmän tai vähemmän oman yrittämisemme makua.
Hyviin tekoihimme tarttuu AINA saviastian makua.
Parhaimpiinkin.
Ellei Jeesus Kristus ole hyvien tekojemme aikaansaajana, niiden todellisena vaikuttajana ja tekijänä meissä, ovat "parhaimmatkin" tekomme vain omavanhurskautemme pönkittämiseksi tehtyjä.
Eivätkä ne ole uskon tekoja.
En tietenkään tarkoita sitä, etteikö meidän tulisi olla lähimmäisillemme lähimmäisiä.
Syvälle ja tiukkaan on meissä kuitenkin juurtuneena yrittäminen tekojemme kautta saada Jumala suosiolliseksi meitä kohtaan.
Vaikeaa, vaikeaa, on uskon tekojen erottaminen lain töistä.
P.S. Samarialaiset olivat huonompina ja kartettavina pidettyjä ihmisiä.
Herran Jeesuksen vertaus laupiaasta samarialaisesta käy vallan mainiosti esimerkkinä vaikkapa siitä, että uskosta osattomat monasti tekevät rakkauden töitä vähintäänkin siinä kuin me uskovina itseämme pitävät.
>>capiche kirjoitti
16.9.2018 12:53
SyntinenLahjaVanhurskas kirjoitti:
Hei kristityt, tulkaa lukeen! Tässä on nyt sitä itteään! Helluntailaista oppia puhtaimmillaan.
Näytä lisää
Ei ole minun helluntailaista oppiani. Eikä muidenkaan tuntemieni hellareiden. Ikävää, jos kristitty ei ymmärrä kristinuskon perusasioita 1) ihminen on aina syntinen 2) hän pelastuu vain Jeesuksen sovitustyön kautta tulevan lahjavanhurskauden kautta.<<
Onko Hän ilmestynyt sun elämässä niin kuin tässä ON KIRJOITETTU vai oletko vielä Isästä perkeleestä.
1. Joh. 3:5
Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
1. Joh. 3:6
Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
1. Joh. 3:8
Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
1. Joh. 3:9
Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
1. Joh. 5:18
Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.- L_S
Riittää että on ihminen ihmiselle, ylijumalaa ei tarvitse ihmisen itsestään muovata.
Huomaan että saatana viha tämän totuuden ja on lähtenyt pilkkamaan liikkeelle jos saisi silleen viety uskovaiset harhaan edelleen että voi jatkaa syntisenä haisevan armon peiton alla mukamassa turvassa..
- miksi.siis.itse
Miksi siis itse yhä elät synnissä ???
Oletko sinäkin siis menossa kadotukseen ???
Samaa haisevaa armon peittoa olet ITSE käyttänyt ja yhä käytät !
Tästä sinun omasta toiminnastasi ja sen seurauksista kertoo seuraava Sananpaikka hyvin:
Room. 2:1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
Room. 2:3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
Kova poika olet muita tuomitsemaan, mutta itsellesi et lue samoin lakia, vaan peittelet ITSE sillä haisevalla "armon peitolla" syntejäsi !
Sitä on seuratttu jo pitkäääääännnn...
Ei ole nähty syntien tunnustamista, eikä katumusta, eikä parannuksen tekoa, siis SINULTA ITSELTÄSI !!! Joo !!! Olet seurannut mua pitkään ja haukkunut minua että varoitan synneistä. Haukut mua siitä että en lopettaa varoittamaan synneistä joka ja jossa itse elät ja siitä muka mun pitäisi tehdä parannus. Mutta koska Pyhä Raamattu käske meidän rakastaa lähimmäinen varoittaa jos näemme syntiä,, niin kuin sinä teet,, niin varoitan sua mitä vakavimmin että te parannus. Saatanakin myös minua nimittäin syytää että mä teen paha kun varoitan synneistä..
Upsis
Minkälainen vanhurskautettu sinä olet ? Sellainen syntinenkö ? Höpö, höpö ,, Syntinen ei ole oikeamielinen koskaan koska syntinen tarkoittaa vääryydentekijä ja väärämielinen syntinen ei koskaan voi olla oikeamielinen=vanhurskas..
- Irenaus
Tämä "viittavanhurskaus", joka ei konkreettisesti poista ihmisen sisäistä syntisyyyttä, on ajatuksena Paavalille täysin vieras. Tässä kohtaa luterilaisuus menee harhaan. Sen logiikka menee jotenkin näin: koska uskova edelleen lankeaa mitä erilaisimpiin synteihin, ei voi olla niin, etteikö hän olisi luonnoltaan edelleen syntinen. Jumalan lahjoittaman vanhurskauden täytyy näin ollen tarkoittaa "päällemme vedettyä" vanhurskauttta, ei sisäistä todellisuutta. Toinen virheellinen, "helluntailaisempi" versio on se, että uskova mielletään sisäisesti uudeksi, mutta että tämän uuden luonnon "kyljessä" tai "vieressä" jatkuvana todellisuutena on "liha", josta päästään eroon vasta fyysisessä kuolemassa - eli Kristus ei lakkkauttanutkaan täätä mystistä "alempaa minäämme" ristillä. Tässäkin on sama logiikka kuin luterilaisuudessa: koska uskova edelleen lankeaa mitä erilaisimpiin synteihin, ei voi olla niin, etteikö hänen uuden luontonsa ohessa olisi olemassa myös "alempi luonto", joka "vetää" häntä synteihin. Eli uskovan "kokemushistoria" saa molemmissa tapauksissa vanhurskau(tu)s- ja pyhitysasiassa päättää, mitä Paavali loppujen lopuksi sanoillaan tarkoittaa. On kuitenkin vielä yksi vaihtoehto: se, että Paavalin sanojen ja käsitteiden merkitykset otetaan sellaisinaan ja annetaan niiden määritellä uskovan ns. kokemushistoria, tuntuipa se ensi alkuun kuinka kummalliselta hyvänsä (ja taatusti se tuntuu, jos on tottunut ajattelemaan vuosikaudet luterilaisittain tai helluntailaisittain). Ensiksi on murskattava logiiikka, jonka mukaan uskovan lankeemukset vääjämättä todistavat joko luterilaisen tai helluntailaisen tulkinna oikeaksi. Murskajaisiin soveltuuu mielestäni parhaiten ongenkoho-vertaus; ongenkoho voi olla vaikkapa vuosikaudet vedenpinnan alapuolella koukun tarttuessa johonkin pohjassa olevaan karahkaan, mutta vedenpinnan alla olo ei ole ongenkohon luonto. Siinä ei ts. ole itsessäään mitään ominaisuutta tai periaatetta, joka painaisi sitä vedenpinnan alle. Tuo "paine" tai "veto" tulee aina sen ulkopuolelta. Samoin on uskovan laita; vanhusrkautettuna ja täydellisen pyhänä uskovassa ei ole ominaisuutta tai taipumusta, joka vetäisi uskovaa syntiin. (Roomalaiskirjeen kaksi pessimististä huudahdusta ovat lain alla ja alle musertuvan ihmisen huudahduksia.) Uskova on tosin "itsessään" täydellisen voimaton synnin edessä, mutta ei luonnoltaan tai luonnostaan syntinen. Norman Grubb ratkaisee ongelman Paavalin tavoin nerokkaalla toteamuksella: luodulla ei ylipäätään ole omaa, erillistä, yksilöllistä "luontoa", koska me luodut olemme pelkkiä astioita, jotka kannamme itsessämme Luojaamme. Astia on sinällään ja itsessään "luonnoton", luontoa tyystin vailla. Viiniköynnöksen oksalla eei ole omaa, erillistä luontoa sen enempää kuin ruumiinjäsenilläkään. Saviastian rooli ja tehtävä ei ole harmitella omaa saviasiuuttaan, saveuttaan; sen rooli ja luontainen kutsumus on kantaa itsessään Aarretta, ja tuo Aarre muodostaa sen sisäisen "luonnon" ja kutsumuksen. Kukaan ei epäile Jeesuksen olemuksen täydellistä puhtautta ja eheyttä. Ja kuitenkin samainen Jeesus oli kaikessa KIUSATTU (ja kiusaus ei ole mikään kiusaus, jollei kíusauksen kokemukseen sisälly aitoa mahdollisuutta lankeamiseen). Ja mitä Jeesus totesi omasta täydellisen puhtaasta luonnostaan? "Ei Poika voi itsestäään käsin MITÄÄN TEHDÄ." Meidän on turha pohtia "OMAA luontoamme", koska luotuina astioina meille ei edes sellaista ole, vaan me kannamme itsessämme Toista, joka meidät on ristillä lakkauttanut ja joka nyt määrittelee meidät Itsellään ja Itsenään ("joka yhtyy Herraan, on YKSI HENKI.")
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593225Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472921Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242749Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541837- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101091Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193991- 44839
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103835Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26830