LakiKIISTOJA rakastavat

Totuudessa-Hengessä

Parannussaarna lakikiistoja ja toorakiistoja rakastaville.
Kristinusko on muutakin kuin lakia, usko tai älä.
Tit. 3:9
Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.

24

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämäkin kommentti sitten sääntöjen vastainen kun en pystynyt Toora 8 palstaan laittaa ??

>> kirjoitit Sinulla 'Savis' ei ole enää uhria syntiesi sovitukseksi syntiesi takia. Nämä Raamatun jakeet koskevat sinua:

"Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista." (1 Joh 3:4)

"Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat. Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana. " (Hep 10:26-28)

"Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan. " (Matt 5:19,20)

"Niin minä sain kuulla Herran Sebaotin sanat: -- Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot." (Jes 22:14) <<

No kova oli sun tuomiisi Perkelen avulla. Mutta tiedätkö että mun Puolustaja Pyhä Henki sanoo sinulle Täytä sinäkin koko Laki niin kuin Savis niin saat elää minun kanssa Taivaassa !!

Ala nyt noudata Laki ja Käsky joka Jeesus Kristus joka Uhrattiin sinunkin puolesta ja se pitäisi riittä sullekin niin kuin Pyhä Raamattu sanoo. Ala nyt noudata sen käskysanan joka Jeesus käski sua . Rakasta Lähimmäinen niin täytät koko Laki.. Minä noudatan koko laki sen kautta !! : ) : ) : )

• Kerro missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saa syödä saastaista ja häpäistä sapatin kunhan vain rakastaa lähimmäistä?

• 1234567---

Rakasta myöskin Jumalaa ylikaiken, ja pidä Hänen antamansa sapatti pyhänäpäivänä.

• Hallelujaa, vältä riitoja kiistoja laista, kristinusko on muutakin kuin lakia, hallelujaa, saamme siis tappaa, varastaa ja tehdä huorin, laki on kumottu! Kristinusko todellakin on muutakin kuin lakia, kristinusko on harhaoppia ja eksytystä.

• Pääpäsmärille

Sinä se et osaa vältää riitoja laista.
        Olet aina riitaa hastamassa ja syyttäjän asialla.

• YritänköOlla

>>>Kristinusko todellakin on muutakin kuin lakia, kristinusko on harhaoppia ja eksytystä.<<<

Vaarallisimmat harhaopit kuuulostavat ja vaikuttavat ensin kovin hyviltä ja oikeilta ja raamatullisilta opeilta. Niitä ei aina heti erota oikeasta opista. Monesti tarvitaan oppiin syvällisempää perehtymistä jotta voidaan arvioida sen raamatullisuus. Mutta nyt paljastit itsesi yhydellä lauseella. Olen aina sanonut, että kun harhaoppista ihmistä aikansa kuuntelee, hän lopulta paljastaa itsensä omilla sanoillaan. Ja nyt sinä teit sen.

Sinä siis pidät Paavalia harhaoppisena koska hän oli kristitty ja yrittipä vielä kääntää kuningas Agrippankin kristityksi, siis harhaoppiin. Sitä paitsi Jeesus Kristus oli antanut Paavalille evankeliumin, jota Paavali julisti Agrippalle. Pidät siis Herraa Jeesustakin harhaoppisena koska Hän antoi Paavalille, ja kaikille kristityille, evankeliumin, jonka kautta tullaan kristityiksi, jotka sitten ovat mielestäsi harhaoppisia.

Apt 26:24-29 "Mutta kun hän näin puolustautui, sanoi Festus suurella äänellä: "Sinä olet hullu, Paavali, suuri oppi hulluttaa sinut." Mutta Paavali sanoi: "En ole hullu, korkea-arvoinen Festus, vaan puhun totuuden ja toimen sanoja. Kuningas kyllä nämä tietää, jonka tähden minä puhunkin hänelle rohkeasti. Sillä minä en usko minkään näistä asioista olevan häneltä salassa; eiväthän nämä ole missään syrjäsopessa tapahtuneet. Uskotko, kuningas Agrippa, profeettoja? Minä tiedän, että uskot." Niin Agrippa sanoi Paavalille: "Vähälläpä luulet taivuttavasi minut kristityksi." Mutta Paavali sanoi: "Toivoisin Jumalalta, että, olipa vähällä tai paljolla, et ainoastaan sinä, vaan myös kaikki te, jotka minua tänään kuulette, tulisitte semmoisiksi, kuin minä olen, näitä kahleita lukuunottamatta.""

• Lakihenkisille

Yritä mitä yrität omassa lihassa.
        Eipä onnistu lainnoudattamisesi.
        Kukaan ei pelastua lakia noudattamalla.
        Näitä lakihenkisiä on ollut aina.

• Laskuntulos

Taasko kristitty.net syytät kristittyjä murhaajiksi vaikka tiedät itsekkin, että emme saa tappaa ketään.
        Tämä on kummallista, kun sinulla itselläsi on murhauskonto. Olet Syyttäjän lapsi.

• YritänköOlla kirjoitti:

>>>Kristinusko todellakin on muutakin kuin lakia, kristinusko on harhaoppia ja eksytystä.<<<

Vaarallisimmat harhaopit kuuulostavat ja vaikuttavat ensin kovin hyviltä ja oikeilta ja raamatullisilta opeilta. Niitä ei aina heti erota oikeasta opista. Monesti tarvitaan oppiin syvällisempää perehtymistä jotta voidaan arvioida sen raamatullisuus. Mutta nyt paljastit itsesi yhydellä lauseella. Olen aina sanonut, että kun harhaoppista ihmistä aikansa kuuntelee, hän lopulta paljastaa itsensä omilla sanoillaan. Ja nyt sinä teit sen.

Sinä siis pidät Paavalia harhaoppisena koska hän oli kristitty ja yrittipä vielä kääntää kuningas Agrippankin kristityksi, siis harhaoppiin. Sitä paitsi Jeesus Kristus oli antanut Paavalille evankeliumin, jota Paavali julisti Agrippalle. Pidät siis Herraa Jeesustakin harhaoppisena koska Hän antoi Paavalille, ja kaikille kristityille, evankeliumin, jonka kautta tullaan kristityiksi, jotka sitten ovat mielestäsi harhaoppisia.

Apt 26:24-29 "Mutta kun hän näin puolustautui, sanoi Festus suurella äänellä: "Sinä olet hullu, Paavali, suuri oppi hulluttaa sinut." Mutta Paavali sanoi: "En ole hullu, korkea-arvoinen Festus, vaan puhun totuuden ja toimen sanoja. Kuningas kyllä nämä tietää, jonka tähden minä puhunkin hänelle rohkeasti. Sillä minä en usko minkään näistä asioista olevan häneltä salassa; eiväthän nämä ole missään syrjäsopessa tapahtuneet. Uskotko, kuningas Agrippa, profeettoja? Minä tiedän, että uskot." Niin Agrippa sanoi Paavalille: "Vähälläpä luulet taivuttavasi minut kristityksi." Mutta Paavali sanoi: "Toivoisin Jumalalta, että, olipa vähällä tai paljolla, et ainoastaan sinä, vaan myös kaikki te, jotka minua tänään kuulette, tulisitte semmoisiksi, kuin minä olen, näitä kahleita lukuunottamatta.""

Kerro missä kohtaa Raamattua Paavali kutsuu itseään kristityksi? Ei missään kohtaa, sen sijaan hän sanoo monta kertaa olevansa juutalainen. Paavali oli juutalainen eikä koskaan kääntynyt kristityksi. Kristitty oli haukkumasana jota käytettiin messiaanisista uskovista.

"Niin Paavali sanoi: "Minä olen juutalainen mies, Tarson, tunnetun Kilikian kaupungin, kansalainen; pyydän sinua, salli minun puhua kansalle"." (Apt. 21:39)

"Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette." (Apt. 22:3)

Kun luet tuon katkelman tarkkaan, Agrippa sanoo "Vähälläpä luulet taivuttavasi minut kristityksi." Paavali ei sano, että tahtoo kääntää hänet kristityksi, eikä Paavali vastauksessaan sano, että näin on, tahdon käännyttää sinut kristityksi.

Kerro missä kohtaa Raamattua sanotaan, että sinun täytyy kutsua itseäsi kristityksi jotta pelastut? Missä kohtaa Raamattu sanotaan, että ainoastaan kristityt pelastuvat? Ja missä kohtaa Raamattua yksikään apostoleista kutsuu itseään kristityksi?

Kristinusko on harhaoppia ja eksytystä, kuten olen sanonut. Jeesus oli juutalainen ja noudatti Tooraa ja opetti Tooraa, hän ei tullut antamaan meille uutta uskontoa nimeltä kristinusko. Kristinusko sunnuntain pyhittämisineen, joulun palvomisineen ja saastaisine ruokineen on katolisen kirkon keksintöä.

• Lakihenkisille kirjoitti:

Yritä mitä yrität omassa lihassa.
        Eipä onnistu lainnoudattamisesi.
        Kukaan ei pelastua lakia noudattamalla.
        Näitä lakihenkisiä on ollut aina.

"Yritä mitä yrität omassa lihassa."

Se että noudattaa Jumalan pyhää lakia Tooraa, ei ole mitään omassa lihassa yrittämistä. Missä kohtaa Raamattua moititaan yhtään ketään Jumalan lain noudattamisesta?

"Eipä onnistu lainnoudattamisesi."

Raamattu sanoo, että me voimme täyttää lain (5. Moos. 30:14). Tämä on Jumalan sana.

"Kukaan ei pelastua lakia noudattamalla."

Aamen. Me pelastumme yksin armosta, uskomalla Messiaaseen Jeesukseen. Mutta uudessa liitossa armon alla emme saa tehdä syntiä (Room. 6:15) vaan meidän on noudatettava lakia.

"Näitä lakihenkisiä on ollut aina."

Se ei ole mitään lakihenkisyyttä, että noudattaa Jumalan pyhää lakia. Lakihenkisyyttä on helluntailaisuus, jossa keksitään omasta päästä perinnäissääntöjä noudatettavaksi, kuten sunnuntain pyhittämistä, joulun viettoa, paastoa enne pääsiäistä ja laaditaan loputtomasti sääntöjä mitä saa tai ei saa tehdä, ei saa kuunnella rokkia, ei saa käydä elokuvissa, ei saa käydä baarissa, ei saa juoda alkoholia, ei saa polttaa tupakaa jne. Tuo on lakihenkisyyttä. Jumalan pyhän lain noudattaminen ei ole lakihenkisyyttä.

• Laskuntulos kirjoitti:

Taasko kristitty.net syytät kristittyjä murhaajiksi vaikka tiedät itsekkin, että emme saa tappaa ketään.
        Tämä on kummallista, kun sinulla itselläsi on murhauskonto. Olet Syyttäjän lapsi.

"Taasko kristitty.net syytät kristittyjä murhaajiksi vaikka tiedät itsekkin, että emme saa tappaa ketään."

Hetkonen, täällähän saarnataan, että laki on kumottu, eikö se tarkoita että saa tappaa, varastaa ja tehdä huorin? Vai onko laki sittenkin voimassa?

• 17.9.2018 14:59
      Kerro missä kohtaa Raamattua sanotaan, että saa syödä saastaista ja häpäistä sapatin kunhan vain rakastaa lähimmäistä?

Miksi saisi syödä saastaista ja häpäistä sapatin ? Kun nimenoman Rakastat Lähimmäinen niin et tee noin !! Ei ole ohitustie. Täytetty on Huusi Jeesus Ristillä !!

• Kirjakääröt

Tiit.3:9 Biblia (1776) Mutta hulluja tutkimista, polvilukuja, riitoja ja kilvoituksia laista vältä; sillä ne ovat turhat ja kelvottomat. 2Tim.2:23 Biblia. Hullut ja turhat kysymykset hylkää, tietäen, että ne ainoastaan riidat synnyttävät.

• kaksi_ropoa

Uudessa liitossa ei ole mitään saastaisia eläimiä. Lisäksi uuden liiton sapatti on hengellinen lepo synnin orjuudesta.
      Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
      Jos joku pitää jotakin epäpyhänä, niin pitäkööt. Kyse on vain tuon henkilön omasta uskonnosta.

• 1234567---

Saastaisia eläimiä on kaikki ne, jotka Jumala jaotteli saastaisiksi. Jumalan sanaa: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HEERRA. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee, että minä KOKOAN KAIKKI KANSAT JA KIELET JA HE TULEVAT JA NÄKEVÄT MINUN KUNNIANI.

HUOM ! Nämä ohjeet kuuluvat kaikille kansoille, mitä tulee saastaisiin eläimiin.

• Lakirulettipyörii

Tooralla ja lakikirjalla on kiva hakata lähimmäisiä päähän.

• >>> Tooralla ja lakikirjalla on kiva hakata lähimmäisiä päähän. <<< Aivan näin ja sentakia kun eivät voi puolustaa itseään mitenkään Pyhä Raamattua vastaan ovat lähdetty lausumaan kadotustuomio minulle Toraistiketjussa 8 .. siis Laupeutta vastaan hyökätään kadotustuomiolla.. Tämän vastaan>> Tooralla ja lakikirjalla on kiva hakata lähimmäisiä päähän. << On ne vaan rohkeita !! Mitä kylvävät myöskin he niittävät on kirjoitettu !!!

• fgdf

Hep 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. 27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat. 28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.

1 Jh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia. ------ 27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

• byyy

Gal 2:15 Me olemme luonnostamme juutalaisia, emmekä pakanasyntisiä;
      2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
      2:17 Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
      2:18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
      2:19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
      2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
      2:21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.

Paavali puhuu tuossa juutalaisista. Jos juutalainen ei pelastu lain kautta niin kuinka pakana pelastuisi. Saahan sitä yrittää mutta köpelösti siinä käy.

• sdg

Kukaan ei pelastu yksin lakia noudattamalla. Sitä tarkoittaa Galatalaiskirje. Pelastumien vaatii sekä uskoa Jeesukseen Kristukseen että lain noudattamista. Jos toinen puuttuu, niin ei ole pelastusta, mistä varoittaa Galatalaiskirje. Usko ilman tekoja on kuollut, eikä siis sitä silloin ole. Usko ilman lain noudattamista on kuollut usko, joka ei kelpaa Jumalalle. Sen takia kaikki laittomuutta tekevät helluntailaiset Jeesuksen ylistäjät tuomitaan helvettiin.

Jaak 2: 26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Room 2: 27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

• sdg kirjoitti:

Kukaan ei pelastu yksin lakia noudattamalla. Sitä tarkoittaa Galatalaiskirje. Pelastumien vaatii sekä uskoa Jeesukseen Kristukseen että lain noudattamista. Jos toinen puuttuu, niin ei ole pelastusta, mistä varoittaa Galatalaiskirje. Usko ilman tekoja on kuollut, eikä siis sitä silloin ole. Usko ilman lain noudattamista on kuollut usko, joka ei kelpaa Jumalalle. Sen takia kaikki laittomuutta tekevät helluntailaiset Jeesuksen ylistäjät tuomitaan helvettiin.

Jaak 2: 26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Room 2: 27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

Galatalaiskirje oli kirjoitettu Jeesukseen Kristukseen edelleen uskoville galatalaisille, joille Paavali oli tuonut puhtaan evankeliumin, evankeliumin, jonka hän oli saanut - ei ihmisiltä, vaan Herralta Jeesukselta Kristukselta.
        Paavalin syvä huoli ja murhe galatalaisten puolesta johtui siitä, että nämä olivat ottaneet vastaan lakihenkistä hapatusta luokseen tulleilta valheveljiltä.
        Nämä valheveljet julistivat uskossaan nuorille galatalaisille, ettei usko Jeesukseen Kristukseen yksin riitä - vaan pelastuakseen, on noudatettava myös lakia.
        Juuri näin julistavat tämän palstan valheveljet; toraistit ym. lainkiivailijat.
        Yhtä vähän, kuin ymmärsivät Galatiaan tulleet valheveljet Paavalin opettaman, raittiin, evankeliumin päälle, ymmärtävät nämä tämän päivän valheveljet Paavalin opettaman puhtaan ja raittiin evankeliumin päälle.
        KOSKA, niin kuin noiden kahdentuhannen vuoden takaisten valheveljien sydämen päällä, on näiden tämän päivän/tämän palstan valheveljienkin sydämen päällä PEITE, joka estää heitä näkemästä. Kyseessä on hengellinen sokeus.
        Eikä tuo sokeus poistu ennen kuin näiden valheveljien SYDÄN KÄÄNTYY JEESUKSEN KRISTUKSEN PUOLEEN.

• LAKIUSKONNOLLISUUDESTA

LAKIUSKONNOLLISUUDESTA

1. Vanhurskaus - ei laista
      2. Mooseksen lain kautta ETTE voi tulla vanhurskaaksi
      3. Vain Jeesus Kristus Herramme vapauttaa synnistä ja kuolemasta (Jeesuksen sovitustyö riittää)

TÄTÄ RAAMATUN JAETTA VIHATAAN LAKIUSKONNOLLISUUDESSA

Ap. t. 13:39
      ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla.

• Tämä_on_Jumalan_Sanaa

Jeesukseen uskominen on sitä, että noudattaa Jeesuksen käskyjä. Jos ei ole tekoja, usko on kuollut.

Raamatun mukaan kukaan ei voi yksin lain teoilla tulla vanhurskaaksi, kuten synagogajuutalaiset nykyään yrittävät. Heidän vanhurskautensa jää saavuttamatta, koska heillä ei ole uskoa.

Raamattu sanoo, ettei kukaan Jeesukseen uskovakaan voi olla vanhurskas, jos ei noudata Mooseksen lakia. Tämä lukee Raamatussa, mitä ei voi kukaan kumota. Pelastumien vaatii sekä uskoa että lain noudattamista, jos toinen puuttuu, niin ei ole pelastusta.

Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

• Tämä_on_Jumalan_Sanaa kirjoitti:

Jeesukseen uskominen on sitä, että noudattaa Jeesuksen käskyjä. Jos ei ole tekoja, usko on kuollut.

Raamatun mukaan kukaan ei voi yksin lain teoilla tulla vanhurskaaksi, kuten synagogajuutalaiset nykyään yrittävät. Heidän vanhurskautensa jää saavuttamatta, koska heillä ei ole uskoa.

Raamattu sanoo, ettei kukaan Jeesukseen uskovakaan voi olla vanhurskas, jos ei noudata Mooseksen lakia. Tämä lukee Raamatussa, mitä ei voi kukaan kumota. Pelastumien vaatii sekä uskoa että lain noudattamista, jos toinen puuttuu, niin ei ole pelastusta.

Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

No me olemme molemmat samaa mieltä siitä, että Tooraa tulee noudattaa. Itse uskon että Tooraa tulee noudattaa koska emme saa armon alla uudessa liitossa tehdä syntiä (Room. 6:15). Lain noudattaminen on tärkeää pyhityksen kannalta. Mutta en usko, että me pelastumme Kristuksen armon JA lain noudattamisen ansiosta, vaan yksin armosta:

"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja- ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." (Ef. 2:8-9)

"Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja." (Room. 3:28)

Minun mielestäni tämä asia sanotaan kyllin selväksi Raamatussa, että kukaan ei vanhurskaudu lakia noudattamalla.

Lain noudattaminen on tärkeää pyhityksen kannalta mutta ei pelastuksen kannalta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      60
      844
    2. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      111
      793
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      48
      677
    4. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      225
      660
    5. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      46
      589
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      57
      560
    7. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      76
      533
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      22
      526
    9. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      91
      520
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      37
      500
    Aihe