JA ON lähellä poistua kokonaan mutta onhan sillä tarkoituskin. Ajaa uskonnottomat ja syntiset Kristuksen syliin että he vapautuisivat Lain Taakasta ja orjuudesta.. Siis Laki on hyvä varjokuva ja esikuva siitä parempaa joka on tullut meille---> Jeesus Kristus jossa on Vanhurskaus sinulle toraistit ja judaistit. Hienoa että Jeesus antoi meille Oikeille Juutalaisille ainoastaan yhden käskysanan . Täytä ja noudata koko Mooseksen Laki tuon yhden Rakkauden käskyn kautta--> Matt. 5:43
Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
Matt. 19:19
'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'".
Matt. 22:37
Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
Matt. 22:39
Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
Mark. 12:30
ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.
Mark. 12:31
Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."
Luuk. 10:27
Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
Joh. 14:24
Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
Room. 13:9
Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
2. Kor. 11:11
Minkä tähden? Senkö tähden, etten muka rakasta teitä? Jumala tietää sen.
Gal. 5:14
Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
Jaak. 2:8
Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
Toora opinkappaleet 8 KÄVI VANHAKSI !!
15
134
Vastaukset
Jeesus vastaa teille Toraistit näin >>> Matteuksen evankeliumi:
3:15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus." Silloin hän salli sen hänelle.
5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.10:5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä. -->> ELÄVÄÄ
IHANAAAAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eikö ole ihanaaa !!!! Laista on elättävä. Minä tahdon antaa sullekin Toraisti ELÄMÄ . Rakastaa ja Rakastaa Lähimmäinen ja toisianne niin saat Elämä siitä Laista Mooseksen Laista..
13:8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
Oletko täyttänyt Lain Rakas Toraisti joka minua vihaat ja ole lausunut minulle kadotusTuomio ?? Minä en uskaltaisi koska pelkään Jumala ja että Hän antaa minulle sama Tuomio !!!- sdf
Sinä olet ihan itse vetänyt päällesi kadotuksen synneilläsi. Ei sinua ole liha tuominnut vaan Jumalan Sana.
Galatalaiskirje:
3:12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä."
IHANAA ON ELÄVÄ LAISTA . EIKÖ OLE UPEA MINÄ ELÄÄN LAISTA KOSKA NOUDATAN KOKO MOOSEKSEN LAKIA...…. NOUDATTAMALLA KRISTUKSEN LAKI ..
5:3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain. MINÄ OLEN ITSENI YMPÄRILEIKANNUT LAIN KAUTTA NOUDATAMALLA LAKIA JA RAKASTA LÄHIMMÄINEN EI TIETYSTI FYYSISESTI VAAN HENGELLISESTI NIINKUIN OLEMME HENGELLISIÄ !!!Ef.
1:23 joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.
4:10 Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
Uskotko vai luuletko vain Toraisti että sä uskot? Onko nyt sitten niin mukava olla judaisti joka menettää kaiken kun pakotat muut lain alle muuta kautta kun Rakastamalla kaikki ihmisiä joka ei ole mahdollista muuten kun olla Kristuksessa ja yhtyä Hänen Rakkauteen joka sanoi antakaa heille anteeksi Isä koska he eivät tiedä mitä tekevät ja ajattelevat !!- liitto
Toora 8 kävi vanhaksi kuin vanha Liitto ja UUsi Liito tuli tilalle !!!
"Ajaa uskonnottomat ja syntiset Kristuksen syliin että he vapautuisivat Lain Taakasta ja orjuudesta"
Kerro missä kohtaa Raamattua Jumalan pyhää lakia kuvataan raskaaksi taakaksi ja orjuuden ikeeksi? Antaas tulla luku ja jae kiitos. Lue psalmi 119, montako kertaa psalmisti kuvaa Jumalan pyhää lakia orjuuden ikeeksi?
Raamattu sanoo, että Jumalan laki ei ole raskas taakka (1. Joh. 5:3) ja että laki on pyhä, vanhurskas ja hyvä (Room. 7:12). Että laki olisi orjuuden ies on Saatanan valhe, jonka kristityt ja Savis ovat nielleet koukkuineen.Huvittavaa, että aloittaja tuossa yllä lainaa suoraan Tooraa noin kymmenen kertaa, ja väittää, että Toora on kumottu, että meidän ei tarvitse noudattaa Tooraa. Kaikki nuo käskyt ovat suoraan Toorasta, Jeesus ei ainuttakaan käskyä keksinyt omasta päästään. Joten on täysin absurdia väittää, että Toora on kumottu ja me saamme rikkoa Tooran käskyjä. Antaa tulla luku ja jae, missä kohtaa Raamattua sanotaan, että me saamme rikkoa ainuttakaan Tooran käskyä.
Luuk. 10:27
Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
Ensimmäinen käsky löytyy Toorasta kohdasta 5. Moos. 6:5 ja toinen 3. Moos. 19:18.Rakasta sinäkin lähimmästäsi . Äläkä tapa sitä kun hän ei pidä Toora. Me ollaan nyt Uudessa Liitossa missä Toora on täytetty. Ja sinäkin saat rakastaa lähimmästäsi ja täyttää sitä kautta koko Tooran.
Jeesus teki sen !!
Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Ja jeesus toteutti sen rakastamalla Lähimmäinen niin paljon että Hän kuoli sen puolesta,, nimittäin kaikki ja sen kautta täytti laki.Tämä oli aivan liika toraisteille !!
- kiirejoon
Kiireesti toraistit puolustamaan oppianne .. muuten jäätte häviölle ..
- ab12
Joko voimme iloita, että toraistien messiaaninen "kommenttikone", joka teki 15000 kommenttia on suljettu pois tältä keskustelupalstalla!
- yuiy
ab12 kirjoitti:
Joko voimme iloita, että toraistien messiaaninen "kommenttikone", joka teki 15000 kommenttia on suljettu pois tältä keskustelupalstalla!
Miten sellainen voisi edes onnistua?
Tämä on anonyymi keskustelupalsta, jossa jokainen voi kirjoitella lähes mitä tahansa. Valvonta on heikkoa.
- eksytystenisä
E.i pilu ole kuollut vielä .. tulee kyllä eksytyksiään jakamaan yhä uudelleen .. yhä uudelleen .. ja jos toota ei mene läpi, keksii kyllä toisen tavan eksytykseen ..
Pilu tulee aina takaisin ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1812517Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2221398Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus821242Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e391159- 761146
Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1331065Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin11972Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze116890Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät78780Kostan sulle vielä sen älyttömän julkisen nöyryytyksen
Onneksi on lentokentällä kavereita... Kosto tulee olemaan muuten korkojen kanssa.24749