Jos haluat keskustella omasta ongelmastasi niin, että kuuntelen sinua, jätä tähän anomus, kerro lyhyesti asiasi .
En lupaa, että pystyn vastaamaan näihin, koska itselläni on aika paljon vielä vaikeuksia,
Mutta voisin kokeilla. Minulla ei siis ole ole muuta ammattitaitoa kuin itseoppinut taiteilija.
Mutta kokeillaan.
poiuytrdfghin "päivystys"
497
3743
Vastaukset
- poiuytrdfgh
(Osaan myös opettaa taiteen itseoppineisuutta periaatteessa kahdella taiteen alalla, mutta nyt vammauduttuani vain yhdellä)
- 41neurologistavaivaa
Ei o totta. On niin kuin sokea taluttaisi rampaa.
- poiuytrdfgh
No sinusta nyt ei ainakaan ole taiteen opettajaksi. Sun kurssille ei tulis kukaan.
- poiuytrdfgh
Jos haluat taiteilijaksi, mutta esimerkiksi sinua ei hyväksytä mihinkään taiteen oppilaitokseen, silloin itseoppineisuus on varteenotettava vaihtoehto. Niinkin sinusta voi tulla OIKEA taiteilija.
- poiuytrdfgh
Itse kyllä pääsin jo nuorena tyttönä taideakatemian alkukarsinnoista ainakin läpi ensiyrittämällä kun en vielä ollut kun vasta maalannut elämässäni muutaman taulun jonka sinne vein, joten olisinhan saattanut päästäkin, jos olisin uudelleen yrittänyt, mutta en sitte yrittänyt.
- poiuytrdfgh
Mä itseopiskelin yhdellä taiteenalalla opettajaksi asti ja pääsin ammattiliittoon ja sitten itseopiskelin toisen taiteenalan taiteilijaksi asti . Oikeastaan mullahan on titteli. Erään taiteenalan opettaja, mutta en muista sitä käyttää enää koska vammautumisen vuoksi menetin kykyni siihen.
Eli oikeastaan ei ole totta ettei mulla ole titteliä. Onhan taiteen opettaja ihan hieno titteli.
- poiuytrdfgh
Yksi asia mitä palstakaverini kanssa olemme pohtineet. Ihmisen kokemuksen validoiminen on todella tärkeää paranemisprosessin kannalta. Miksi auttajat eivät sitä tee ? Miksi kokonaisvaltaista validointia en saanut edes soittamalla sata kertaa auttavaan puhelimeen ?
Minä olen nyt saanut eräänlaisen validoinnin kokemuksen ja se kohottaa vointia huimasti, vaikka nyt olen sairaana hirveässä flunssessa. Mutta miksi auttajat eivät anna autettavalle sitä tärkeintä : VALIDOINTIA ???
Miksi he kieltäytyvät antamasta sitä vaikka ovat muka jonkinlaisia "Auttajia" ?????
Minä olen nyt ihan pienimuotoisesti kokenut validoinnin ja sen parantava voima on mahtava.
Nyt ihmettelen sata kertaa enemmän kuin ennen miksi auttajat kieltäytyvät sitä validointia antamasta mistään hinnasta ja siten jatkavat autettavan pahoinvointia ?
Kun pelkkä viiden minuutin kokemuksen validointi voi ratkaista vaikeitakin ongelmia .- poiuytrdfgh
Ei se ole mitään validointia mitä niissä luureissa oli kun kuulee selvästi äänestä semmosella kummalla äänensävyllä että "Joo kyl mä uskon että susta tuntuu siltä."
Se kuulostaa ja tuntuu kaikelta muulta kuin validoinnilta ja toimii lähinnä päinvastoin kuinka he eivät sitä itse huomaa ?
Kyllä siinä täytyy olla se tunne, että se toinen ihan oikeasti arvostaa sitä toisen kokemusta ennenkuin se validoinnin vaikutus voi tapahtua. - poiuytrdfgh
Mitä ne narsistit tekee on se että ne ei validoi sun todellista olemassaoloa vaikka mitä tekisit. Yllättävän tehokasta vallankäyttöä pienellä vaivalla.
Siitä on ihmiselle pelkkää haittaa kun hän puhuu henkilölle joka ei aidosti validoi häntä. - poiuytrdfgh
Ok luin netistä validoinnista. Siellä sanottiin ettei tarvitse olla samaa mieltä kun validoi.
Mutta ei mun mielestä se toimi jos siinä on vähänkään epäilyksen sävyä.
Joku on kommunikoinut mulle ilman epäilyksen tunnetta , joten huomaan että sille ei ole mitään estettä ja se toimii. Ei ole kohtuutonta odottaa sellaista. - poiuytrdfgh
Uusi elämän oivallukseni. Ihan oikeesti ei rehellisen ihmisen semmosille pidä puhua, jotka kommunikoi epäillen mitä sä puhut. Ei silläkään perusteella että he selittelee sitä sillä ettei he voi tietää puhutko totta vai et.
- poiuytrdfgh
Mä lähdin yliempaattisena semmoseen mukaan ymmärtämään sitä heidän kyvyttömyyttään tietää puhunko totta vai en oman elämäni kustannuksella. Se oli suuri virhe.
Jatkossa sanonen että ok, niin tietämättömien kanssa en keskustele asioistani. - poiuytrdfgh
Mulla on uusi unelma keksin sen juuri: Haaveilen että aivovaurio tekisikin minusta neron...hahahaha
https://www.youtube.com/watch?v=rusQZNYlw9g
- poiuytrdfgh
https://www.youtube.com/watch?v=YzLUnWSZ_iY
Ei minusta tommosta tule, mutta aihe on mielenkiintoinen... - poiuytrdfgh
https://www.youtube.com/watch?v=lyu7v7nWzfo
Tässä todella mielenkiintoinen ohjelma- poiuytrdfgh
Tuo selittäisi projisoinninkin
- poiuytrdfgh
https://www.youtube.com/watch?v=5hfzEAEMEyY
Toinen hyvä video...tuo selittää mitä negatiivista tapahtui minun mielelleni luurisoittelussa. - poiuytrdfgh
Koen monologin vähentävän juuri filmissä mainittua päässä kuuluvaa mölyä ja auttamaan kuulemaan omaa älyä. Suosittelen muillekin.
- poiuytrdfgh
Filmi on myös hyvä kannustus niille jotka surkuttelee selibaatissa elämistä.
Ei siitä tarvitse ruikuttaa, vaan munkkina voi elää noin ylväästi.
- poiuytrdfgh
https://www.youtube.com/watch?v=08HkZgTIYm8
tämäkin video osoittaa, ettei aivovaurion hoito ole mitään sosiaalista rääkkiä ja kauheesti lisää ja lisää puhumista, vaan ärsykkeet on minimoitava aivojen levoksi. Joten saamani apu oli väärää niin kiduttavalle kuin se tuntuikin - poiuytrdfgh
https://www.youtube.com/watch?v=FZH7-r1Wy9o
aivovauriosta - poiuytrdfgh
https://www.youtube.com/watch?v=m0xuJtVVK8A
vakava aivovaurio - poiuytrdfgh
Eräällekin minun auttajalleni ei merkinnyt mitään että olin puhelujen välissä pudonnut otsalleni lattialle. Se ei ollut luurissa, josta yleensä puhun. Paljon enemmän häntäkin kiinnosti heikkouksien etsiminen persoonastani. Ja sitten ihmetellään etten ole kiitollinen tällaisesta.
- poiuytrdfgh
Noh ainakaan tänään ei ilmeisesti kukaan tarvinnut päivystystäni. Suljen tältä päivältä
- poiuytrdfgh
https://www.youtube.com/watch?v=Ukd_LwNjuQs
mielenkiintoinen - muotopuolet
Tuossa jossain ketjussa esittelit jonkun väri- ja muotoihmisjaottelua. Asiaan sen kummemmin perehtymättä olen vakuuttunut siitä, että narsistivanhemmat tarjoavat uhrilleen elinkelvottomat muodot ja puitteet pärjätä ehkä edes tyydyttävästi muissa yhteiskunnan tarjoamissa ja edellyttämissä instituutioissa ja palveluissa tai mahdollisuuksissa. Perustuvathan ne oletukselle siitä, että perhe/vanhemmat/huoltajat toimivat lapsen parhaaksi tarjoten psykososioemotionaalisen turvan, tuen ja kasvualustan. Minä en kuittaisi lapseen kohdistuvaa pahoinpitelyä ja kaltoinkohtelua nimeämällä uhria joksikin väri-ihmiseksi..?
- poiuytrdfgh
Mutta nyt ihan tämän päivän oleellinen kokemus.
Mä tiedän nyt mistä aiheutuu mulla semmosia neurologisia kohtauksia. Siitä kun ahdistetaan selkeästi älyn käyttöä rajoittavaan ajatteluun. Mun isäni tänään puhelimessa puolusti sellasta selittämällä että niin maailma toimii, että joutuu alistumaan itseään tyhmempien asettamiin älynkäyttörajoituksiin kun on ikäänkuin heidän alaisensa asemassa. Mä olen joutunut siihen niin rankasti, että mun aivoille tulee siitä jo epilepsiatyyppisiä kauhukohtauksia kun mun älynkäyttö rajoitetaan kymmenen kertaa pienempään kuin mihin se pystyy. Mä paranen osasta mun sairauksia, jos tuo älyn käytön rajoittaminen lopetetaan. Mutta monelle jostain kumman syystä hoidon pitäs olla mitä tahansa muuta kuin tuo ainoa toimiva ja todella parantava. . - M-M
Siirryn kanssasi tähän rupattelemaan. Älä nyt sulje päivystystäsi!
Minäkin tapaan maalailla mielipaikkojani lapsuudesta.
Ajattelin juuri, että kuka sanoo kallioiden olevan aina harmaita?
Nehän voisi maalata mielialansa mukaan.
Juuri nyt haluaisin maalata öisiä ranta-graniittia lilalla-sinisellä.
Miksei vähän vihreää-turkoosia mukaan.
Niitä värejä käytän myös vaatteissani nyt. - poiuytrdfgh
ilman muuta kalliot värikkäiksi. Joskus laitan kyllä hopealla kivet.
- poiuytrdfgh
Mä olen itse keksinyt koko maalaustekniikkani alusta loppuun niin sekin takaa oman tyylin.
- poiuytrdfgh
Mun kaikki erilaiset taulut tulee itsestään sen näköisiä kuin ne olisi ikäänkuin samaa sarjaa kun siinä on jotenkin se samanlainen tekniilkka .
- poiuytrdfgh
Nyt mä olen juuri keksinyt uuden jutun, mutta mulla vain ei nyt ole siihen vaadittavia teknisiä välineitä kunnollisia, eli kamera ja tietokoneohjelmat. Mutta olisin nyt uutena juttuna kiinnostunut valokuvan ja maalauksen yhdistämisestä ...mulla olis siihen hyviä ideoita.
- poiuytrdfgh
Liikuntakykyä vielä puuttuu että pääsisin ottamaan haluamanilaisia valokuvia.
- poiuytrdfgh
Mutta ihminen pystyisi vaikka mihin ilman aivovammaa ja ilman älynkäyttöä rajoittavia ihmisiä ympärillä !!!
- M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
ilman muuta kalliot värikkäiksi. Joskus laitan kyllä hopealla kivet.
Se oli todella hyvä idea! Hopeaa kuin kuunsäteitä!
Isä maalasi luonnosta löytämiään kaarnoja ja kauniita laudanpaloja.
Minulla on paljon luonnonkiviä sisällä. Niitä en pilaa maalilla.
Vain tähtistä kynsilakkaa - nimikirjaimet- , esim jos joku on kuollut.
Lisäksi minulla on luonnonoksia sisällä. Niistä ei ole tullut eläimiä.
Hiekkaa löytyy kulhoista ja laseista kynttilöiden alla.
Tuntuu hyvälle saada luontoa sisään siten.
Syksyisin poimin kauniita lehtiä ja sekoitan niiden värejä.
Kirjastosta saa lainata eri maalaussysteemiä.
Nyt saa paksua vesiväriäkin, joka on kuin öljyväriä.
Onko sinulla jokin mieluinen tekniikka?
Isä maalasi aika "silkkisiä" tauluja ohuella maalilla.
Samoin toinen veljeni, kun taas toinen käytti paksumpaa väriä.
Se tekee tauluista 3-ulotteisia. - poiuytrdfgh
olen nyt uusimpana innostunut niistä hieman kolmiuloitteisista,
- poiuytrdfgh
mulla tulee niistö kolmeuloitteisista hienompia tosin ajoittain mulla ei ole mahdollisuutta ostaa sitä ainetta millä ne saa paksuiksi
- poiuytrdfgh
voisin pitää taidenäyttelyn mutta liikkuminen vieraissa paikoissa on vielö niin vaikeaa aivovamman takia etten ole äörkännyt
- poiuytrdfgh
maalaan noilla halvimmilla ja helpoimmilla akryylimaaleilla
- poiuytrdfgh
se on jännä kun mä olen niin epäkäytännöllinen etten pysty tekeen moitään tarkastio.
mutta maalaukset tulee tavallaan ihan jämptin näköisiä - poiuytrdfgh
Haluaisitko puhua jostain omasta asiasta niin että kuuntelen ? :)
- M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Haluaisitko puhua jostain omasta asiasta niin että kuuntelen ? :)
Totta, tämähän on "Ongelmien-Päivystys"!
No, olen niin onneton, kun pikku-siskoni ei halua seurustella kanssani.
Hänellä on lapsia, lastenlapsia, ja asuvat kaikki lähekkäin.
Itse asun pitkän matkan päässä, enkä sairauksiltani kykene matkustamaan.
Ei ole varaa matkaan ja arvaahan montako tuliaista tarvitaan!
Mutta haluaisin kirjoitella ja soitella. Olisi kivaa kuulla hänen äänensä.
Emme ole olleet paljoa yhteydessä melkein 30:n vuoteen.
He ovat muuttelleet eri maihin.
Kuitenkin hän sanoi viimeksi, että olen aina ollut kiltti ja tukena hänelle.
Olemme tosiaan hyvin erilaisia. Hän on iloinen seuraihminen.
Minä en enää kakaroita siedä kintuissani pyörimässä!
Tosin minulla on kaikki hyvin juuri nyt ja puuhaa riittää... - ClownChitti
Luota vain minun vahvoihin käsivarsiini, nojaa ja anna virran viedä 💪🤡💪
Minuun voi aina luottaa. - M-M
ClownChitti kirjoitti:
Luota vain minun vahvoihin käsivarsiini, nojaa ja anna virran viedä 💪🤡💪
Minuun voi aina luottaa.Osaan jättää teidät huomioonottamatta. Tämä tiedoksi.
Teidän juttunne ovat niin ala-arvoisen älyttömiä.
Ei päätä ei häntää. - poiuytrdfgh
Mun psykopaatti teki mulle noin kuin clownshit aluksi kun vammauduin. Ensin uskotteli mut luottamaan ja kun lopulta uskoin sitten petti...
- poiuytrdfgh
M-M kirjoitti:
Totta, tämähän on "Ongelmien-Päivystys"!
No, olen niin onneton, kun pikku-siskoni ei halua seurustella kanssani.
Hänellä on lapsia, lastenlapsia, ja asuvat kaikki lähekkäin.
Itse asun pitkän matkan päässä, enkä sairauksiltani kykene matkustamaan.
Ei ole varaa matkaan ja arvaahan montako tuliaista tarvitaan!
Mutta haluaisin kirjoitella ja soitella. Olisi kivaa kuulla hänen äänensä.
Emme ole olleet paljoa yhteydessä melkein 30:n vuoteen.
He ovat muuttelleet eri maihin.
Kuitenkin hän sanoi viimeksi, että olen aina ollut kiltti ja tukena hänelle.
Olemme tosiaan hyvin erilaisia. Hän on iloinen seuraihminen.
Minä en enää kakaroita siedä kintuissani pyörimässä!
Tosin minulla on kaikki hyvin juuri nyt ja puuhaa riittää...Kuuntelin . Myönnän etten kovin hyvin osaa kommentoida. Kun ainoa neuvoni olisi että kysy sisimmältäsi neuvoa kuinka tilanteeseen tulisi suhtautua.
- poiuytrdfgh
Harvoin noudatan omaa neuvoani, mutta jos onnistut oikein kuulostelemaan tunteitasi ne saattaa kertoa oikean vastauksen. Siksi ne on siellä-
- M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Kuuntelin . Myönnän etten kovin hyvin osaa kommentoida. Kun ainoa neuvoni olisi että kysy sisimmältäsi neuvoa kuinka tilanteeseen tulisi suhtautua.
Hyvä neuvo! Niin todella olen tehnyt ja se on paras ratkaisu!
Olen huomannut, että kun tulee jokin pulmallinen tilanne, niin
ei auta, että sitä vatvoo ja miettii, mitä tapahtui, vaan
hiljenee ja esittää kysymyksen, hmm, Universumille.
Miksi sisareni ei halua soitella ja rupatella kanssani?
En nyt paljasta tässä muita tietämiäni syitä.
Sain vain sisimmässäni vastauksen: kunnioita hänen yksityiselämäänsä.
Sisko tietää numeroni ja voi itse kirjoittaa ja soittaa, kun on valmis.
Itse en haluaisi joidenkin henkilöiden tunkeutuvan neliöihin.
En kolistelemalla ovea, en puhelimitse, en edes kadulla nokitusten. - poiuytrdfgh
Mulla oli vielä jokin aika sitten kummallinen olo siitä kun jotkut ihmiset ei halua puhua mulle sanaakaan, ei siis yhtä ainuttakaan ja sellasia henkilöitä on useampi, eikö yksikään heistä ole suostunut koskaan kertomaan reaktioonsa minkäänlaista syytä. Ilmiön kummallisuus ja salamyhkäisyys kalvoi minua kauan, mutta ihan tällä viikolla mulle on tullut semmonen olo, että varmaan se on mun onneni ettei he puhu mulle sanaakaan ja asian pitääkin olla niin, ja toivon että pysyvätkin ja kaukana.
- poiuytrdfgh
Mut yleensä noissa keisseissä mun psykopaatti on jotenkin päässyt pelaamaan niissä siihen väliin, että niissä kaikissa keisseissä joku pointti johonka mun psykopaatti on vaikuttanut.
- poiuytrdfgh
Omaan aiheeseeni. En jaksa soitella psykopaatilleni kun ei hän vastaa puhelimeen. Mun mielestä on vähä-älyistä kun ollaan käytetty muutamakymmentä vuotta semmoseen että joku vääntää jonkun numeroa turhaan...
- Chitti
Heeii-ii! Mitäs täällä on meneillään 👀
Outs! Rehellisyys pyrkii esiin... - Chitti
minulla nyt tarve yllättää
Kaivettava esiin wc-pytty🚽 - M-M
Älä hyvä ystävä soittele Psykopaatille!
Nyt alan vahvistamaan hyviä piirteitäsi, niin että
SAAT ITSEKUNNIOITUSTA! Hyvä nainen!
Rakasta sitä P#skiaista kaukaa! Vain kauko-rakkautta! - nuusku-C
...pas... miten ihanan hajuinen sana...
👃 antakaas kun levittelen sieraimiani oikein kunnolla....
OO nuuuiiin.... nuuh-nuuh. - ihmeissään
Chitti kirjoitti:
minulla nyt tarve yllättää
Kaivettava esiin wc-pytty🚽Mikähän mahtaa olla syy siihen että joku pissaa mieluummin pöntön ulkopuolelle kuin pyttyyn. Arvaatte varmaan kumpaa sukupuolta on.
- M-M
nuusku-C kirjoitti:
...pas... miten ihanan hajuinen sana...
👃 antakaas kun levittelen sieraimiani oikein kunnolla....
OO nuuuiiin.... nuuh-nuuh.Hus-hus kaikki chitit - pois täältä meidän hiekkalaatikolta!
Ettepäs vaan kyenneet pysymään pois seurastamme hetkeäkään!
Onko ikävä pulinoitamme? Menkää omaan hauskaanne! - Chitti
M-M kirjoitti:
Hus-hus kaikki chitit - pois täältä meidän hiekkalaatikolta!
Ettepäs vaan kyenneet pysymään pois seurastamme hetkeäkään!
Onko ikävä pulinoitamme? Menkää omaan hauskaanne!Uskokaa tai älkää mutta en voi sille mitään että olen joutunut tänne palstalle. Syy on oikeastaan erään jonka kanssa puhuin aamupäivällä...
- lainaChitti
Enkä voi siksikään mennä pois tästä palstalta, kun olen noi 10 000 velkaa..
- chitti
10 000 viestiä...
- chitti
toivon että pankkiirille kelpaa kolikkoina
- chitti
☣️☣️☣️ Kas tällaisia...
- poiuytrdfgh
M-M kirjoitti:
Älä hyvä ystävä soittele Psykopaatille!
Nyt alan vahvistamaan hyviä piirteitäsi, niin että
SAAT ITSEKUNNIOITUSTA! Hyvä nainen!
Rakasta sitä P#skiaista kaukaa! Vain kauko-rakkautta!Olen hyvää hyvyyttäni vanhuksille pitänyt seuraa kun ajoittain näyttävät puolikuolleille. Mutta saan siitä vain itselle turhia sairauskohtauksia,
- poiuytrdfgh
Heidän aivonsa ovat kaikkea muuta kuin uutta luovassa tilassa,,,
- chltti
Se kenen kanssa puhuin puhelimessa aamupäivällä on sukua sille narsistille joka siis oli isoisäni velipuoli.
- poiuytrdfgh
Chittikin on kuvataitelija näemmä
- poiuytrdfgh
kenties myös kertakäyttöisten pyttyjen valmistuttaja
- poiuytrdfgh
Oon tottunut psykopaateille soittelija. Psykopaatot tykkää siitä puhelimen äänestä kun joka soittaa koko ajan...energia virtaa siinä heillepäin siitä puhelimesta. Nykyajan psykopaatit hyödyntää tekniikkaa energian hankinnassa...
- PäätC
poiuytrdfgh kirjoitti:
Olen hyvää hyvyyttäni vanhuksille pitänyt seuraa kun ajoittain näyttävät puolikuolleille. Mutta saan siitä vain itselle turhia sairauskohtauksia,
Olisit nähnyt sen isoisäni velipuolen joka oli narsisti. Se oli puolikuolleena puolikuolleen näköinen, siis jotenkin näin 😱
Ja sitten kun se oli kuollut se vasta kuollelta näyttikin. kas näin 💀
Mutta mä vain rakasin sitä, kas näin 😍 - M-M
PäätC kirjoitti:
Olisit nähnyt sen isoisäni velipuolen joka oli narsisti. Se oli puolikuolleena puolikuolleen näköinen, siis jotenkin näin 😱
Ja sitten kun se oli kuollut se vasta kuollelta näyttikin. kas näin 💀
Mutta mä vain rakasin sitä, kas näin 😍Oi, miten liikuttavan suloista ;-D
- poiuytrdfgh
Niin on
mut mä kuvittelin vuosikymmenet mun vanhempiani kymmenia kertoja kehittyneemmiksi ihmisiksi. Tää on mulle todella pöyristyttävää mitä on paljastunut... - poiuytrdfgh
Siis aiiiivan semmonen maailman mullistus... mimmosiksi he on mulle paljastuneet
- poiuytrdfgh
Kuvittelin jotain tosi paljon sivistyneempää. En tienny että noin sivistymättömiä vois olla edes olemassa kuin miltä he nyt näyttää..
- poiuytrdfgh
Ajattelu ihan kummallista ja rajoittunutta...
- poiuytrdfgh
FAKTA on että kehitys ei menisi eteenpäin jos minäkin semmoseen jämähtäisin...
- M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Heidän aivonsa ovat kaikkea muuta kuin uutta luovassa tilassa,,,
Muutamien C:n aivot tuntuvat olevan täällä oikein luovassa kunnossa.
Heillä tuntuu olevan riemastuttvan hauskaa! Pikku-p#skiaiset ;-D - poiuytrdfgh
Ajatuksiin pitää tulla jotain uutta joka päivä...
- poiuytrdfgh
hekin osallistuvat taideterapiaan ja ilmaisevat luovuuttaan omalla tavallaan...
- poiuytrdfgh
Ehdotan heille uusien erimallisten pyttyjen suunnittelua, ehkä vielä rikastuisivat sillä
- M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
FAKTA on että kehitys ei menisi eteenpäin jos minäkin semmoseen jämähtäisin...
Minun käy omia vanhempiani sääliksi. Heillä oli elämä,
jota en olisi itse kyennyt läpikäymään.
Siitä syystä myös ihailen ja kunnioitan heitä.
Mutta tosiasia on, että iän tullessa ne katkerat ja huonot puolet kasvavat.
Sitä ei enää jaksa harjoittaa itsehillintää kuten nuorempana.
Ei ole mitään motivaatiota johonkin tavoitteeseen.
Game over! - Ccc-
poiuytrdfgh kirjoitti:
Kuvittelin jotain tosi paljon sivistyneempää. En tienny että noin sivistymättömiä vois olla edes olemassa kuin miltä he nyt näyttää..
🦖T-rex?
- c-chitti
M-M kirjoitti:
Game over!👴👵
https://www.youtube.com/watch?v=JgheV4DhQjI
Niin on vuodet vierineet, kunka kauvan ovatkaan jo yhdessä pie... - Iso-C
c-chitti kirjoitti:
👴👵
https://www.youtube.com/watch?v=JgheV4DhQjI
Niin on vuodet vierineet, kunka kauvan ovatkaan jo yhdessä pie...Nyt kyllä lähdet , tuos on ovi 🚪
- poiuytrdfgh
M-M kirjoitti:
Game over!Mulla on ollut se ikäänkuin meidän perheen rankin elämä mitä psykopaattini kauhistelee: "Sun elämä on ollut toooooosi kauheaa !!!
Keskimäärin ihmiset ei läpikäy semmosia asioita mitä minä oon käynyt kovin usein. - poiuytrdfgh
Jos mä oikeesti olisin tyhmä, en ehkä olisi kärsiny tapahtuneesta niin paljon, koska aivan tyhmä ei olisi edes tajunnut mitä tapahtui
- M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Jos mä oikeesti olisin tyhmä, en ehkä olisi kärsiny tapahtuneesta niin paljon, koska aivan tyhmä ei olisi edes tajunnut mitä tapahtui
sanotaan, että se, mikä ei tapa, vahvistaa.
Minusta sinun tulisi kiinnittää ARVOSTAEN JA HILJENTYEN
huomiota omiin lahjoihisi ja kykyihisi.
Niin, otapa paperi ja kynä esille ja ala kirjoittaa hyviä piirteitäsi.
Tai vaikkapa piirtäisit ne piirteesi, muotoilisit ja värittäisit!
Olet juuttunut sairauksiisi, niin että enkelitkin itkevät!
Olet Marttyyri-utunut, eikä kukaan kiitä tai palkitse siitä.
Ja niitä taulujasi voisi esitellä netin kautta. Minulla ei tosin ole taitoja.
Oppisit sen helposti. Tai muita mahdollisuuksia.
Jotkut tienaavat netin avulla.
Kerro minullekin, kuinka? - poiuytrdfgh
Niin en minä rahaa siitä ole saanut, mutta on mun paras taulu saanu somessa satakunta tykkäystä.
- poiuytrdfgh
Siis somessa en mitään kirjoita. lähetän vaan taulun kuvia,
- poiuytrdfgh
Mut ei yksikään tykkääjä ole suomalainen
- M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Siis somessa en mitään kirjoita. lähetän vaan taulun kuvia,
Saisitko laitettua hintaehdotuksia, esim. myydään korkeimmin tarjoavalle?
Et menettäisi mitään. Vaikket sitä rahaa niin tarvitsisi, niin se
KOHOTTAISI OMANARVONTUNTOASI!
Et ole mikään aivovaurio-halvaantunut, vaikka sinulla sitä vaikeutta olisikin!
Ymmärrätkö eron - Kullannuppu? Mitäh? - poiuytrdfgh
Että suomalainen menninkäinen mättäällä on mulle harvinaisempaa seuraa :)
- poiuytrdfgh
Oikeestaan mulla on tuon taiteen suhteen ihan hyvä omanarvontunto...vaikkei rahallisesti.
- poiuytrdfgh
Koen oman taiteeni tasokkaaksi taiteellisesti. :)
- M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Mut ei yksikään tykkääjä ole suomalainen
OOOOh! Ei ole suomalainen! No, sitten ei niillä tauluilla voi olla mitään arvoa!
Vai? Voiskohan niitä myydä ei suomalaisille?
Sekin on todistus persoonallisuudestasi ja todennäköisesti värikkyydestä.
Miten olisi mennä torille pikku-pöytä sinne ja termos kahvia?
"Poijun-Koiju" , kun olisit muutaman kerran, niin ihmiset tuntisivat.
Alkukuusta, tilipäivien aikaan, ei tyhjätaskut voi ostaa. - poiuytrdfgh
En yhtään ujostele sitä esitellä
- M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Koen oman taiteeni tasokkaaksi taiteellisesti. :)
Unohdin, että torilta ostavat maatiaiset eivät ole samalla aaltopituudella.
Hmm. Kyllä sinnekin joku hienohelma voi tulla ostoksille. Vaikka kukkia.
Vaikkei nyt kalaa ja perunaa hakisikaan - poiuytrdfgh
Mun tauluista tykkääjät on pääosin suomalaisittain katsottuna erikoisempaa porukkaa, mutta kuitenkin kulturellia väkeä.
- poiuytrdfgh
Mutta voisin tietysti tarkoituksella alkaa maalaamaan suomalaisille suomalaisia mökkejä, niistä ovat suomalaiset pitäneet. ..kun olen jokusen kerran kokeillut.
- poiuytrdfgh
Minulle on jotkut sanoneet että ne mökit olisivat suomalaiseen makuun.
- poiuytrdfgh
Ne olis niinku semmosia suomalaisia mökkejä johon lisätään vähän satumaista hohtoa.
- M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Mutta voisin tietysti tarkoituksella alkaa maalaamaan suomalaisille suomalaisia mökkejä, niistä ovat suomalaiset pitäneet. ..kun olen jokusen kerran kokeillut.
Sitä juuri ajattelin ehdottaa, että valitsisit mieleisesi teeman.
Kun tulet tutuksi jonkun kanssa, voisit maalata heille tärkeän paikan.
Muistotoissa se tunnelma on tärkeää. Siis hiukan hopeaa ja kultaa... - poiuytrdfgh
Joo mä olen aika hyvä maalaamaan just jollein tietylle henkilölle sopivan...johtunee empatiakyvystäni ku osaan eläytyä eri ihmisiin ja heidän tunnelmaan...
- M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Ne olis niinku semmosia suomalaisia mökkejä johon lisätään vähän satumaista hohtoa.
Juuri niin! Se olisi vain sinulle mahdollista! Kukaan muu taiteilija ei siihen pysty!
Sellainen teema, josta itse pitäisit, niin siitä tulee magneetti! - poiuytrdfgh
Mielenkiintoinen ilmiö on, että jos maalaan jotain jokin johonkin toiseen ihmiseen liittyvä asia mielessä, niin jos sille ihmiselle näyttää kaikki mun taulut, hänen silmiinsä osuu heti se tietty
- M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Joo mä olen aika hyvä maalaamaan just jollein tietylle henkilölle sopivan...johtunee empatiakyvystäni ku osaan eläytyä eri ihmisiin ja heidän tunnelmaan...
Tämä kuulostaa mielekkäältä.
Nyt tuli muita hommia. Palaan myöhemmin.
Ei mitään psyko-soittoja poissaollessani!
Lupaatko? - poiuytrdfgh
Yhden kerran mun taulu on ollut näytillä jossain missä en itse ole päässyt paikalle. Siinäkin oli mielenkiintoinen ilmiö. Olin saanut inspiksen hieman eräästä toisesta kulttuurista ja kun näin valokuvan siitä paikasta jossa tauluni oli ollut, niin siinö kuvassa sen tauluni edessä seisoi sitä kulttuuria edustava henkilö mistä kulttuurista taulussa oli inspiraatiota. Nää on tosi mielenkiintosia ilmiöitä mulle.
- poiuytrdfgh
M-M kirjoitti:
Tämä kuulostaa mielekkäältä.
Nyt tuli muita hommia. Palaan myöhemmin.
Ei mitään psyko-soittoja poissaollessani!
Lupaatko?Joo en aio soittaa kellekään tänään
- poiuytrdfgh
Psykopuheluja onkin puhuttu elämässäni tuhansia. Ne ei ole mitään tavallisia puheluja. Ne oli semmosia joissa yleensä lopussa itken ja psykopaatti kuuntelee itkua mykkänä joskus tunninkin ja sitten sulkee puhelimen
- poiuytrdfgh
Kaikelle tommosellekin auttajat keksii jotain ihme selityksiä. Saan semmosten selitysten keksijöistä itsestään kummallisen käsityksen,. Ei ole mahdollista että mä puhuisin jonkun kanssa puhelimessa joka alkais itkeä ja sit mä vaan kuuntelisin mykkänä ja sulkisin puhelimen, Tuntisin itseni pimahtaneeksi jos tekisin niin.
- C-cat
M-M kirjoitti:
Saisitko laitettua hintaehdotuksia, esim. myydään korkeimmin tarjoavalle?
Et menettäisi mitään. Vaikket sitä rahaa niin tarvitsisi, niin se
KOHOTTAISI OMANARVONTUNTOASI!
Et ole mikään aivovaurio-halvaantunut, vaikka sinulla sitä vaikeutta olisikin!
Ymmärrätkö eron - Kullannuppu? Mitäh?Ai ei ole mikään sellainen.... ei tietenkään.
"Sitä juuri ajattelin ehdottaa, että valitsisit mieleisesi teeman."
Oooh! Olet ällistyttävän samalla aallonpituudella💘heti!
"Tämä kuulostaa mielekkäältä.
Nyt tuli muita hommia. Palaan myöhemmin."
Mitähän nuo muut 🧗♂️ hommat on?
"Ei mitään psyko-soittoja poissaollessani!
Lupaatko? "
Osaat ottaa omasi?🐱 - poiuytrdfgh
Onko M-M mies vai nainen ?
- poiuytrdfgh
Mä oon nunna. :)
- M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Psykopuheluja onkin puhuttu elämässäni tuhansia. Ne ei ole mitään tavallisia puheluja. Ne oli semmosia joissa yleensä lopussa itken ja psykopaatti kuuntelee itkua mykkänä joskus tunninkin ja sitten sulkee puhelimen
Minä häpeän itseäni, sillä olen ollut aika tyly, hyvin tyly, kun minulle on soitettu.
Oikeastaan ei ole ihme, että olen nyt yksin.
Voinko valittaa, ettei kukaan soita, kun pidän puhelimeni suljettuna?
Olihan minulla ystäviä, jotka soittivat ja SMS:t, mutta se kävi minua hermoihin.
Johtui siitä, että oli pakollisia ja kiinnostavia asioita meneillään, joihin halusin keskittyä.
Inhoan tekniikkaa, puhelimia, tietokoneita,...
Tosin olen saanut valtavasti kiinnostavia asioita esille, kun hankin tämän koneen 2016.
Kuvittele, silloin vasta oli pakko hankkia tietokone! Eläkkeellä. Ja TV:kin tuli ostettua!
Ei ollut aikaa ja tarvetta ennen. Nyt on ehtinyt oppimaan alkeita.
Ajattelin googlata hiukan tuoli-yogaa, kun oikea lanne kiukuttelee.
Sitä voi tuolilla istuen, pienellä alalla, keskittyä kehon lihaksiin.
Usein kipuihin, kuten selkäsärkyyn on psyykkiset syyt.
Esim. mielipaha ja jännittää tiettyjä lihaksia.
Ajattele, kun on pelokas, niin heti vetää niskat köyryyn ja hengitys lakkaa.
Se vaikeutta veren ja nesteiden kulkua kehossa, eli ravinnon kulkua ja
kuona-aineiden poistumista. Sitten tulee päänsärkyä, kipuja...
Ne itkukohtaukset...voisitko kirjoittaa ongelmasi, surusi paperille ja pistää purkkiin?
Tai laatikkoon? Vaikka laatikkoon, missä olisi pieni lovi kuin postia pudottaisit.
Kokeile! sillä kummasti voi jättää sen asian mieltään painamasta talteen.
Kun jonkin ajan kuluttua katsoo lappuja, niin moni asia on helpottunut.
Minä olen saanut siitä keinosta apua.
Nyt alkaa ramasee ja nukuttaa. Voin olla ylhäällä vain muutaman tunnin.
Sitten lyhyt lepo. Nyt täytyy levätä tai alan itkeä...
Palaan tästä maisemille, kun taas kykene.
Voi hyvin! Ole hyvällä mielellä :-) - M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Herttanen sentään! Etkö tunnista NUNNAA!
Olen ollut nunna kehdosta asti ;-D
Muistan, kun äiti nauroi minua jo 5-vuotiaana,
että en koskaan menisi naimisiin.
Sisarelle isä toi sormuksia tuliaisiksi.
Minä pyysin korvakoruja ja sain! - M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Olenko tosiaan niin miehekäs?
Mutta olen saanut ikäni kehittää miehisiä ominaisuuksiani.
Se on auttanut itsenäistymään. Ei tarvitse muita. Hyvä vai? - chittilä
M-M kirjoitti:
Olenko tosiaan niin miehekäs?
Mutta olen saanut ikäni kehittää miehisiä ominaisuuksiani.
Se on auttanut itsenäistymään. Ei tarvitse muita. Hyvä vai?Täällä palstalla nyt kuka vain voi sanoa olevansa mitä vain...
lainatakseni erästä palstailijaa... - poiuytrdfgh
M-M kirjoitti:
Minä häpeän itseäni, sillä olen ollut aika tyly, hyvin tyly, kun minulle on soitettu.
Olihan minulla ystäviä, jotka soittivat ja SMS:t, mutta se kävi minua hermoihin.
Johtui siitä, että oli pakollisia ja kiinnostavia asioita meneillään, joihin halusin keskittyä.
Tosin olen saanut valtavasti kiinnostavia asioita esille, kun hankin tämän koneen 2016.
Kuvittele, silloin vasta oli pakko hankkia tietokone! Eläkkeellä. Ja TV:kin tuli ostettua!
Ne itkukohtaukset...voisitko kirjoittaa ongelmasi, surusi paperille ja pistää purkkiin?
Tai laatikkoon? Vaikka laatikkoon, missä olisi pieni lovi kuin postia pudottaisit.
Voi hyvin! Ole hyvällä mielellä :-)Mä olen lopettanut pysyvän puhelinlinjan
- poiuytrdfgh
Aloin luurisoittelun aikana inhota puhelinlinjaani ja suljin sen lopulta kokonaan.
- Cchit
M-M kirjoitti:
Voi hyvin! Ole hyvällä mielellä :-)Pitkästi kirjotat vakuuttaaksesi.
Pakkohan tuon on olla totta! Mitä muuta se voisi olla?
Mutta nyt kutsuu 🚾
Vain yksi pulma 🚺🚹
Kumpaa suosittelisitte? - poiuytrdfgh
M-M kirjoitti:
Herttanen sentään! Etkö tunnista NUNNAA!
Olen ollut nunna kehdosta asti ;-D
Muistan, kun äiti nauroi minua jo 5-vuotiaana,
että en koskaan menisi naimisiin.
Sisarelle isä toi sormuksia tuliaisiksi.
Minä pyysin korvakoruja ja sain!Luulin sinua naiseksi mutta kun toisen mielestä olet mies
- poiuytrdfgh
Hyvää yötä
- poiuytrdfgh
No kaikki mun itkut johtuu kohtaamistani epäeettisyyksistä. Käytännöllisesti katsoen en itke muista syistä
- poiuytrdfgh
Sehän siinä luurisoittelussakin hullunkurista oli kun suurimman tuskan tuotti kohdata epäeettisyyksiä hyväksyviä ihmisiä-
- poiuytrdfgh
Ihmisiä jotka hyväksyy että läheinen hylkää sairastumisen takia. Mulle se on aivan käsittämätön asia. Mä en voisi hylätä ketään sairastumisen takia.
- poiuytrdfgh
Kaikki tommoset oli mulle päivänselvää 40 vuotta ennen vammautumista, yksin jäämistä ja luurisoittelua...
No mulle tämä hylätyksitulojuttu sopii hyvin, mutta eettiseltä kannalta en vaan käsitä sitä miten ihmiset voi ajatella niin. Kun mö en voisi. Mutta hyvä kun ajattelevat, koska en halua eettisesti sellaisia ihmisiä enää lähipiiriini - Nikki
poiuytrdfgh kirjoitti:
Ihmisiä jotka hyväksyy että läheinen hylkää sairastumisen takia. Mulle se on aivan käsittämätön asia. Mä en voisi hylätä ketään sairastumisen takia.
Joskus ihminen, jos käy kaikilla pytyillä, saattaa oivaltaa itse että hänen kanssaan on vaikea tulla toimeen.
Yleinen katkeruus elämää kohtaan voi kuitenkin saada empatiantunteen toisia kohtaan katoamaan kokonaan, näin on käynyt ainakin yhdelle ystävistäni. Näin hän ei myöskään pysty (tai ei tahdo?) juurikaan omaa osuuttaan tapahtumien kulussa nähdä.
Tilanne on äitynyt hänen kohdallaan niin pahaksi, että hitaasti alan ajatella, että se on hänelle suotava. En kuitenkaan voi hyväksyä itseäni koskevia perättömiä ikäviä juoruja. jotka voivat olla hänestä lähtöisin. - poiuytrdfgh
Mä taas koen että mun voimakasta empatiaominaisuuttani on niin törkeästi väärinkäytetty toistuvasti, että siksi sitä on vähennettävä vaikka tunteeni sinällään ei ole vähentynyt. Koska minut toistuvasti syyllistetään ja saadaan näyttämään pahalle pitkälle menevän empaattisen eläytymisen johdosta, Ja yksinomaan siitä syystä.
- poiuytrdfgh
Joten ongelmaan ei ole tosiasiallisesti muuta toimivaa ratkaisua kuin empatian vähentäminen. Myöskin kaikki kiinnostuksen osoitukseni toisia ihmisiä kohtaan käännetään minua vastaan, joten siihen lienee auttavan vain ylimielisyyden lisääminen ja käyttäytyminen niin että suurin osa ihmisiä ei jaksa kiinnostaa minua.
- poiuytrdfgh
Kaikki aito sydämestäni tuleva kiinnostus tulkitaan hyödyn tavoitteluksi tms., joten varmaankaan ihmiset eivät ole tuon kiinnostukseni arvoisia siinä tapauksessa.
- poiuytrdfgh
Turha valittaa jos nytten keskityn enemmän itseeni, koska olen kyllä tarjonnut empatiaani ja kiinnostustani.
- poiuytrdfgh
On YKSI asia jota tunnustaudun vihaamaan:
Vihaan kaikkea älyllisen, henkisen ja emotionaalisen kehityksen rajoittamista, mitä mm. minun vanhempani harjoittavat,- poiuytrdfgh
En hyväksy sitä että kenenkään kasvua täysiin mittoihinsa rajoitetaan sosiaalisesta asemasta riippumatta,
Mielestäni sellainen henkisen kasvun rajoittaminen on vakavinta luokkaa henkistä väkivaltaa mitä ei voi eettisesti perustella minun näkemykseni mukaan millään hyväksyttävästi. . - poiuytrdfgh
Vanhempani ovat todellakin kullannuppuja ja kehittymättömiä lapsosia henkisesti.
Suuri osa oireistani johtuu siitä että minun on niin luonnotonta henkisesti ahtautua moiseen. Se ei todellakaan onnistu kuin valeessa kääntäen asiat päälaelleen. . - poiuytrdfgh
mitä he edustavat on todella kaukana viisaudesta ja rakkaudesta. Olevinaan ovat lukeneet filosofiaakin. He eivät ymmärrä filosofiasta mitään.
- poiuytrdfgh
ylimielisenä vaan vastaavat että oon mä aikoinaan lukenut filosofiaakin. Jahas, missä ja miten se ilmenee ?
- poiuytrdfgh
Ja kunnon perustelu pitää olla.
- poiuytrdfgh
Myötätuntoni kuiten siihen että ovat tulossa vanhaksi ja äly voi alkaa olla vähemmän skarppia kuin aivovammaisella.
- poiuytrdfgh
Mun ongelmat johtunee pitkälti siitä, että mun vanhemmat jatkuvasti puolustelee tyhmyyttä ja tietämättömyyttä, Jos tietävämpi ja tietämättömämpi kiistelevät, he asettuvat puolustamaan tietämätöntä tietävämmän kustannuksella vaikka myöntäisivät tietävämmän ilmanmuuta olevan tietävämpi. Tämä on koko ongelman ydin., Siinä tulee aina tynnyriin ahdetun emootio, joka aiheuttaa mullle jopa sairauskohtauksia.
Mitä järkeä puoltaa tietämättömämmän kannan toteutusta käytännössä ?
Eihän asiat kehity niin. Se on kuin joku ihme tunnetila joka saa ihmisiä takertumaan vanhaan tottumukseen. Todella ahdistavaa semmonen. Sitten kun jotakin ahdetaan tynnyriin, joku jossain luurissa kyseelee: "Onkos sinulla ahdistusta ?" Voi herran jestas. - poiuytrdfgh
Mun mielestä henkinen kasvu saa jopa olla hillitöntä ja hallitsematonta, se saa rönsyillä joka suuntaan ja jopa "räjähtää" kasvuun, eikä sitä pidä ahdistella !
- nasse-filosofioita
poiuytrdfgh kirjoitti:
ylimielisenä vaan vastaavat että oon mä aikoinaan lukenut filosofiaakin. Jahas, missä ja miten se ilmenee ?
Ehkä he ovat omaksuneet jonkinlaisen macchiavellistisen suunnan tms. Tai ehkä he ovat esteetikkoja tai harrastuneet formaaliin logiikkaan, ontologiaan tai tietoteoriaan. Jospa etiikka on liian kompleksia tai epähyödylliseksi arvotettua.
- poiuytrdfgh
Mutta he on nyt aivan käsittämättömiä ihmisiä nykysellään.
Ei minulla oikein ole heihin enää mitään yhteyttä-
Aika laiskasti psykopaatti nykysellään vastaa puhelimeenkaan ja puhuvat ainoastaan jotakin täysin turhaa mutta tunteellisesti ahdistavaa,,,
- jkiouiwui
Olen samaa mieltä kanssasi tuosta empatiaeläytymisen sulkemisesta seurassa missä ei ole yritystä eikä kykyä vastaavaan. Harmi vaan että itsekin on tullut investoitua aika paljon henkisesti ihmisiin ketkä typerryyttävästi ovat osoittautuneet vasta aika pitkän ajan kuluttua itse mitään minusta tajuamattomiksi ja pahimmillaan vielä jotain herruussuhdetta minuun suunnitteleviksi ja koetteleviksi ihmislajin edustajiksi. Eri arvopäämäärät ja -järjestykset täytyy harmillisesti itse selvittää suhteen myötä kun ei ne haastattelulla taida selvitä. Kukapa kehtaisi sanoa vastustavansa tietoa, oikeudenmukaisuutta ja kehitystä? Mitä se sitten kulloinkin kenellekin merkitsee. Harva miettii näitäkään merkityksiä napaansa pidemmälle.
Valitettavasti koneeni on rikki joten en pääse tästä lähtien lukemaan niin usein juttujasi. Sinulla näyttää olevan kuitenkin jotain kiinnostuneita duchamppeja joihin en oikein osaa löytää kehystä tulkittavaksi... Tuosta vaan vielä että kuinka erilaisia mielikuvia ihmiset muodostavat kun joku oli ajatellut sinut rasavilliksi pulputtajaksi..?Minulle taas tulee mieleen ihan jotain muuta ja enemmän omnan kuvauksesi mukaista.- poiuytrdfgh
On totta että en ole rasavillin oloinen ollut koskaan. Mulla vain on kriittisiä mielipiteitä ja kohtalaisen nopea ajatus ja joskus puhe, joista se vaikutelma tullee joillein.
Olen tosin tulossa vähän villimmäksi nyt viisikymppisenä. - poiuytrdfgh
Olen huomannut että aika usein ihmisille pätee arvot ja periaatteet vain teoriassa, ne saatetaan rikkoa samassa käänteessä käytännössä kun ne on esitetty.
- poiuytrdfgh
Toivottavasti saat tietokoneen käyttöön. Tosin en aio rekisteröityä tänne, mutta siihen asti saatan kirjoittaa en tiedä.
- jkjuiuiy
poiuytrdfgh kirjoitti:
On totta että en ole rasavillin oloinen ollut koskaan. Mulla vain on kriittisiä mielipiteitä ja kohtalaisen nopea ajatus ja joskus puhe, joista se vaikutelma tullee joillein.
Olen tosin tulossa vähän villimmäksi nyt viisikymppisenä.Minusta on sinulle ihan suotavaa ja toivottavaa vähän villittää kun on joutunut olemaaan niin tukahduksissa koko elämän.
Täytyy varman jossain vaiheessa uhrata taas teknologiaan. Voi mennä näillä tuloilla vähän kauemmin että saa tarvittavan summan kasaan. Ja hyvästi ulkomaanreissu... Mutta loppuuhan se minunkin kommentoint muutenkin jos ja kun tulee kirjautumispakko. - poiuytrdfgh
Olen miettinyt että en voi kehittyä jos en voi hienotunteisuudesta luopua sen verran että sanon että tyhmä on tyhmää. Olen alistunut koko elämän vaan siksi ettei esim. tarvisi sanoa vanhemmille että he ovat tyhmähköjä.
- gkritroit
poiuytrdfgh kirjoitti:
Olen miettinyt että en voi kehittyä jos en voi hienotunteisuudesta luopua sen verran että sanon että tyhmä on tyhmää. Olen alistunut koko elämän vaan siksi ettei esim. tarvisi sanoa vanhemmille että he ovat tyhmähköjä.
Minäkin pidän lapsen kaltoinkohtelua, heitteillejättöä ja siitä valehtelua yms. lapsen emotionaalista pahoinpitelyä ja kiusaamista ihan älyttömän tyhmänä. Omassa elinpiirissäni taidan olla silti tosi vähemmistössä.
- poiuytrdfgh
Myös pelkästään tunnetasolla ahdistelu on tyhmää. Mulle on sitä tehty todella paljon.
- M-M
Huomaan aiheuttaneeni enemmän pahaa kuin hyvää kirjoituksillani.
Halusin vain rohkaista ja tuoda esille, mitä itse olen hyväksi kokenut.
Sinulla on nyt ystävä tukenasi, joka "rikkinäiselläkin koneella" kykenee
kritisoimaan mustamaalaten minua. Ymmärrän pysyä poissa.
En tunne sinua "p-h", joten neuvoni eivät voi sopia sinulle.
Sinulla on nyt parempaa tukea kuin koskaan kykenisin antamaan.
En tule häiritsemään enempää sinua.
Voi hyvin :-)- poiuytrdfgh
Mutta nyt täällä on joku varsin herkkätunteinen M-M.
Et sinä mitään pahaa ole aiheuttanut minun käsittääkseni., - poiuytrdfgh
Menninkäiset mättäillä toki OVAT herkkiä olentoja, tiedän sen.
- poiuytrdfgh
Kyllä tänne mahtuu kaikki palstakaverit
- poiuytrdfgh
ei se sinunkaan näkemys silleen välttämättä väärä ole minulla on pikkusen paradoksaalinen persoona.
- poiuytrdfgh
Olen samanaikaisesti sitkeä ja hauras niinkuin joku sanoi minulle jo 16-vuotiaana.
Ja semmonen joka kököttää aina yhdessä paikassa ja alistettuna mutta on nopea ja eloisa kuin elohopea jne... - vieraskoneelta
En ole mustamaalannut ketään? Onpa outo tulkinta, mikäli minun kommentointiani poiun kirjoituksiin pitää joku mustamaalaamisenaan?! Kyllä minun puolestani poiulla saa olla muitakin kommentoijia, ei se minulta ole pois. En muutenkaan taida olla edes ahkerin kirjoittelijakommentoija, niin että hyvä vaan jos tulee rakentavaa? osallistujaa???
- M-M
vieraskoneelta kirjoitti:
En ole mustamaalannut ketään? Onpa outo tulkinta, mikäli minun kommentointiani poiun kirjoituksiin pitää joku mustamaalaamisenaan?! Kyllä minun puolestani poiulla saa olla muitakin kommentoijia, ei se minulta ole pois. En muutenkaan taida olla edes ahkerin kirjoittelijakommentoija, niin että hyvä vaan jos tulee rakentavaa? osallistujaa???
Olen kehdosta asti ollut Neiti-Suorasuu ja laukonut "totuuksiani" silmät kirkkaina ymmärtämättä, miten loukkaavasti ne voivat toisiin vaikuttaa.
Minusta käyttämäni "rasavilli", "pulputtaja", "pulisija" tuntuvat irrallisina kielteisiltä.
Itse vain en lasta haluaisi, joka olisi kuin minä: "pelokas-tiukkapipo-tottelija", vaan
ihannoin "uteliaita-tiedonhaluisia-sähkövispilöitä". Eli "rasavilli-pulputtaja".
Jaa, kuulostaa kai ADHD-lapselta, kuten ihana veljeni.
"p-h" ei vai enää tarvitse lisää luokkaavia sanontoja, ajatuksia, sopimattomia ohjeita,
vaikka ne olisi hyväntahtoisesti tarkoitettu.
Vierasta henkilöä ei pidä mennä tohtoroimaan, kun on ilman koulutusta.
Vasta jälkeenpäin huomasin oman tyhmyyteni sen "rikkinäisen koneen" ssuhteen.
Minä kävin kuukausia kirjastossa naputtamassa, ennenkuin hankin oman koneen.
Sinä olit ehkä ystäväsi luona kahvilla tai työssä tauolla.
Anteeksi väärä johtopäätökseni myös siitä "mustamaalaamisesta" ;-(
En ole koskaan ollut seuraihminen, vaan vetäytynyt "mättäälleni".
Menninkäisille tuottaa vaikeuksia seurustella ihmisten kanssa.
Tämän Menninkäisen voimat hupenevat iän mukana.
Työt ovat pysyneet samoina, mutta ne rästittyvät.
Suotteko nyt anteeksi Menninkäisen pyrskähdykset -
huokaisisin helpotuksesta? - poiuytrdfgh
En minä ole yhtään loukkaantunut teille kummallekaan. Eikö se tässä kyseisessä asiassa ole se oleellisin ?
Mulle itseasiassa oikeaa tietoakin tärkeämpää on se tunne mikä asiaan sisältyy.
Siis esim. jos joku luurivastaaja vastaisikin jopa täydellisesti, se ei minua juurikaan auttaisi, jos luurista välittyy jokin huono tunne tai tunnelma. Se tunnetila on kaikkein tärkein mulle.
En ole vaistonnut kanssanne mitään semmosta häiritsevää tunne-energiaa. Kaikki hyvin tämän ketjun osalta. - poiuytrdfgh
Joo huokaiskaamme kaikki helpotuksesta, pieniä väärinkäsityksiä vain kaikki. Kukaan ei ole tarkoittanut tässä pahaa. Kaikki vaan ovat halunneet niin hyvää että ovat menneet hössöksi, Minulle on käynyt usein niin ja rankastikin. Niin olen hyvää halunnut että ihan mahottomaksi on mennyt kun olen yrittänyt korjata virheitäni hyväksi...
- poiuytrdfgh
Se on kauheeta kun jotkut ei anna millään anteeksi pikku nyanssivirheitä vaikka ne oli tulleet puolitajuttumana aivovauriossa ja selittäisi syyn, Ja sit kun he ei anna mahdollisuutta korjata sitä virhettä voi hyvät hyssykät kun olen yrittänyt sitten korjata jopa puoliväkisin...
- poiuytrdfgh
Vaikka olen herkkis, ni en ole kovin herkkis siitä miksikä minua nimitetään tai millaiseksi. En tiedä onko se huono ja pitäskö olla tarkempi siitä. Johtuu ehkä siitä että mua on nimetelty huippuilkeästi ja suuremmalle yleisölle, niin kaikki pulputtajat yms. on ihan söpöjä....
- poiuytrdfgh
En ota itseäni kovin vakavasti kuin etiikan yms. osalta.
- M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Joo huokaiskaamme kaikki helpotuksesta, pieniä väärinkäsityksiä vain kaikki. Kukaan ei ole tarkoittanut tässä pahaa. Kaikki vaan ovat halunneet niin hyvää että ovat menneet hössöksi, Minulle on käynyt usein niin ja rankastikin. Niin olen hyvää halunnut että ihan mahottomaksi on mennyt kun olen yrittänyt korjata virheitäni hyväksi...
Kiitos huomaavaisesta ymmärtämyksestäsi!
Tiedäthän, että olen muutaman kerran vain lyhyesti kurkannut,
että voit hyvin, mutta en sen enempää.
Pelkäsin valitsevani vääriä sanoja.
Kaikki on hyvin ja puuhailemme siinä, missä meidän tuleekin.
Hyvää illan jatkoa sinulle. :-) - poiuytrdfgh
Se riittää se tilannetaju, että erottaa että mulla on höpsäkkä puoli ja sit se toinen puoli joka ei ole höpsäkkä vaan kaikki pitää olla eettisesti ja niin maan perusteellisesti perusteltu. .
- poiuytrdfgh
M-M kirjoitti:
Kiitos huomaavaisesta ymmärtämyksestäsi!
Tiedäthän, että olen muutaman kerran vain lyhyesti kurkannut,
että voit hyvin, mutta en sen enempää.
Pelkäsin valitsevani vääriä sanoja.
Kaikki on hyvin ja puuhailemme siinä, missä meidän tuleekin.
Hyvää illan jatkoa sinulle. :-)Kiitos samoin.
- poiuytrdfgh
Minunkin pitää vihdoinkin kirjoittaa jotain uuutta tekstiä kuvaamaan taidettani,. Olen kauan ajatellut mutten ole saanut koottua ajatuksia, Mutta kivaa siinä on se, että voi sanoa aivan mitä vain itse haluaa....ja se sanoma pätevöityy sillä taiteella itsellään-
- poiuytrdfgh
Oli niin tai näin , niin mun silmissä ei ole kukaan täällä värjäytynyt mustaksi.
- poiuytrdfgh
Ihan kirkkaita ootte molemmat
- poiuytrdfgh
Mä en ota kantaa tähän pointtiin sen enempää.
Kirkkaita herkkiksiä ketju täynnä - poiuytrdfgh
Siis mun päätöksen mukaan kukaan ei ole nyt pilannut mitään .
Seuraavaan asiaan siirtykäämme...
- poiuytrdfgh
Mun vanhemmille ei kannata puhua, oli idea mikä tahansa he mitätöi sen, jopa silloin kun toteavat sen itse hyväksi ja oikeaksi.
- poiuytrdfgh
Tommoseksi on heidän päänsä mennyt.
- poiuytrdfgh
Tunteet on mun elämä !
Mun vanhemmat tuhoaa mun kaiken ammattia myöden hyökkäämällä tunteita ja tunteellisuutta vastaan !!!- poiuytrdfgh
He haluaa pahoinpidellä näkymättömiä tunneolentoja jotka on mun kaikkeni !!!!
- M-M
Minulla oli kotona vähän sama tilanne. Minut tehtiin piiaksi suuressa perheessä ja
pidettiin siinä asemassa myös toisten saadessa lapsia. Tiedän, mitä perhevastuut ovat.
Siksi en halunnut omaa perhettä vaan elää omaa elämääni sen ajan mitä voin.
Joten ymmärrän sinua oikein hyvin. Tunnen systeemin.
Siksi minulle on tärkeää, ettei kukaan enää loukkaa tunteitasi.
Pelkäsin ennen kaikkea, että olin loukannut tunteitasi.
Nyt kestää vähän aikaa, ennenkuin löydän ilon jälleen. - poiuytrdfgh
Nyt olet ihan hassu. Et sinä ole loukannut tunteitani, Mutta moni muu on.
- poiuytrdfgh
Voit olla ihan rauhassa iloinen tämän asian suhteen.
- poiuytrdfgh
Mutta tälläkin hetkellä mua ahistaa psykopaattini tunnetila, kun mähän tunnistan muiden tilat.
- poiuytrdfgh
Mä en ymmärrä kun mun vanhempani takertuu kaikkiin aivan epäolennaisiin asioihin ja jotenkin koko meno on niin outoa...En olis ikinä uskonu tulevani näkeen tämmöstä oikeesti
- poiuytrdfgh
En uskalla heille enää mitään sanoakaan , kun se on kuin mitä vain sanoisin heille heidän tajuntansa takertuu siihen asiaan kummallisella ahdistavalla tavalla. Vaikka se olis joku aivan mitätön turha asia.
- M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
En uskalla heille enää mitään sanoakaan , kun se on kuin mitä vain sanoisin heille heidän tajuntansa takertuu siihen asiaan kummallisella ahdistavalla tavalla. Vaikka se olis joku aivan mitätön turha asia.
Istun tässä tällä kertaa, kun on parempi olo. (Ja iloisempi sanoistasi :-)
Kun äiti vanheni, hän tuli entistä komentavammaksi. Kaikki, mitä tein oli väärin.
hän ajoi ystäväni pois minun kodistani. Me kolme ikäihmistä oltiin kahvilla luonani.
Äiti tuli käymään ja katsoi ystävättäriäni kiukkuisesti, niin että he lähtivät.
Siis ei pidetty mitään hippaloita tuiterissa. Aina ystävilleni vedettiin virheeni esiin.
Se tarttui sisaruksiinikin. Poikaystäville lirkuteltiin, minua kiusattiin jälkeenpäin.
Se takasi heille vanhan-piian, joka lyötiin laudalta, niin ettei minulla ollut muuta
elämässäni kuin olla heille lapsenvahti ja kotiapu. Olin hiljaa, vetäydyin pois.
Jos joku ihminen on kiinnostunut muista kuin minusta, niin menköön!
Siksi vastasin äidille lopulta tiuskien, kun hän soitti.
No, jos vaimo voi valittaa kuolevan miehensä vuoteen vieressä, että
joka yö sairaalassa maksaa, joten kuolisit nyt nopeammin!
Kyllä sellaista ihmistä alkaa kammoksumaan ja varomaan.
En ymmärrä, että isällä oli voimia katsoa äitiä vain surullisesti siinä tilassa.
Isä sanoi minulle vielä niin ankarasti kuin jaksoi:"Et kanna äidille kaunaa!"
Mutta minä kylmenin äitiä kohtaan vähitellen. En olisi saanut.
Mutta hermot eivät kestäneet. Hän kiusasi minua liikaa.
En ymmärrä, miten jotkut jaksavat hymyillä kyynelten takaa, kuten sinä.
Tarvitsisit ehdottomasti ystäviä, harrastuksia, ilahduttavaa ympärillesi.
Joten nykyisin voin hyvällä omallatunnolla nauttia joka hetkestä yksin :-)
Oletko sinäkin välillä ylhäällä näin myöhään? - poiuytrdfgh
En eilen ollut ihan niin myöhään ylhäällä.
Joo mulla vähän samantapaisia kokemuksia.
Siinä syy minunkin kestosinkkuuteeni ja pysyvään selibaattiini miksen itsekään ole kovin kiinnostunut miehistä yleensä, kun ei minua kiinnosta semmoset tyypit jotka menee mukaan uskoen kaiken maailman peliin eivätkä omaa itsenäistä ajattelua ja havainnointia. Jotta voisin todella kiinnostua jostakusta, henkilön pitäisi omalla järjellään havaita pelin luonne ja olla kannattamatta sitä ilman epäilyksen häivääkään.
Mutta tosiaan kumma kyllä sitten toiset miehet kestävät ihan mitä vaan vain surullisesti katsellen. Se hämmästyttää minua suuresti, kun juuri kukaan toisaalta ei anna anteeksi kiltin ihmisen uhrin asemaan joutumista tai katso sitä surullisesti. Vaikka asiaan pystyisi aika helposti vaikuttamaankin esim. muutamalla ystävällisellä lauseella ilman sen suurempaa vaivaa.
Mutta kun kerran ei juuri kellään sellaiset ajattelutavat tule mieleen, niin olkoon tulematta. Minä elän ilmiöitä tutkiskellen eikä minulla aika käy pitkäksi.
Olisi minullakin ehkä syytä kammoksua äitiäni enemmän, asenteeni voi olla hieman naiivi eikä siten välttämättä edes ihanteellinen. Kyllä minäkin kerran suutahdin että: "Koko elämäni olen antanut sinun rakastamiseesi, mutta nyt se on loppu !" Kyllä hänellä vähän silmät pyöristyi.
Mietin tänä aamuna että vanhempieni ajattelutavat ovat todella vastenmielisiä. En haluaisi sellaisten enää vaikuttavan aivoihini. Siitä on vain ja ainoastaan haittaa siitä vaikutuksesta. - poiuytrdfgh
Joo m ä jaksan hymyillä- Naama puolihalvaantuneena vietin välillä päivät pitkät kameran edessä vääntäen suuta hymyyn, jotta tarvittavat lihakset alkaisi taas toimia. Eli kuvasin itseäni tuhansia kuvia, minkä johdosta nyt jotkut saattavat kuvitella minua narsistiksi, kun ei muuta tee kuin kuvaa omaa ei niin hyvän näköistä naamaansa. Mutta siinä on pitänyt vaan olla ajattelematta ihmisten mielipiteitä, koska kyllä tuolla tyhmän näköisellä toiminnalla on saanut aikaa hyviä tuloksi. Nyt jo molemmat suupielet hymyilee aika tasaisesti ja ilman suurempia ponnistuksia ja silmät kohdistuu suorempaa kameraan. Alkaa vähetellen koko naama suoristumaan. Ja kyllä se on vaatinut sitä vääntämistä ainakin muutaman tuhannen kuvan verran. Kuvasta sitten näkee aina mitä korjattavaa olisi esim, opetella saamaan silmät avoimemmiksi ponnistamalla niitä lihaksia jotka nostaa silmäluomia. Pitää tuotakin tehdä ainakin tuhat kertaa, että tulee tuloksia. Mä olen itseoppinut vaikka mitä puolihalvaantuneen naamaan kuntouttamisesta lähtien.
- poiuytrdfgh
Mutta narsistien uhrit hyvät, olen ajatellut että kyllä se luultavasti niin menee, että ihmisiä voimakkaasti mitätöidään vasta kun on jotain mitätöitävää.
MItä järkeä olisi ei milleen hokea kuinka se ei ole mitään. Ne uskoo sanovansa sen jollein. - M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Mutta narsistien uhrit hyvät, olen ajatellut että kyllä se luultavasti niin menee, että ihmisiä voimakkaasti mitätöidään vasta kun on jotain mitätöitävää.
MItä järkeä olisi ei milleen hokea kuinka se ei ole mitään. Ne uskoo sanovansa sen jollein.Huomenta näin myöhään! Tapani on levätä pari tuntia päivällä ja vähän enemmän yöllä. Välillä olen ylhäällä riippuen tekemisistä. Vaikeaa, kun keho ja pää eivät väsy sammaan aikaan. Samoin kuin sinulla on maalaus elämän henkireikä, niin minulla lukeminen.
Nyt odotan uusia kirjoja tai käyn kirjastossa.
Olen ajatellut tuota ulkonäköä. Varsinkin meille naisille "valttikortti".
Mutta siihen ei voi vedota, sillä tiedät, että ei ole olemassa niin rumaa ihmistä,
joka ei partneria saisi! Tiedän tässä ympärilläkin monia.
On syntymästä asti pahasti epämuodostuneita ja onnettomuuden kautta vahingoittuneita. Silti voivat perustaa perheen parikin kertaa.
Ulkonäkö ei ole ratkaisevaa ihmissuhteissa.
Toisaalta on kuvankauniita luonnostaan, jotka eivät partneria löydä.
Tai eivät onnistu pysyvään suhteeseen. Siis, rumuuteensa ei voi vedota.
Minä en kykenisi kuin lyhytaikaisiin tapaamisiin, enkä ehdottomasti voisi ASUA 24h jonkun kanssa! Olisin kuin elävältä haudattu. Tarvitsen omaa rauhaa. Aikaa ajatella.
Kun olen yksin, niin on kuin pilvissä asuisi. Pumpulia ympärillä. Vapaus!
Esim. vääränlainen musiikki, kovat äänet, väärät värit, tuntuvat kidutukselta.
Tarvitsen myös aikaa ottaa kirja, lukaista, kirjoittaa, käydä ulkona raikkaassa ilmassa, silloin kun tuntuu siihen tarvetta. En kykenisi mukautumaan toisen rientoihin, tarpeisiin.
Siksi olen ollut niin kiitollinen, että ensin sisarukseni olivat "lapsiani".
Äiti toitotti haluavansa olla lastensa "kaveri". Joten sain lapset ja lastenlapset vaivaa näkemättä. Vanhempanikin olivat nuoria, älykkäitä, seurallisia persoonallisuuksia.
Nautin, kun vuosikymmeniä minulla oli iltaisin vauva korissa, kupillinen kermakahvia, mieleistäni musiikkia ja kirja lähellä. Toiset kävivät ravintoloissa juhlimassa.
Joten ymmärräthän systeemin. Win-Win tilanne.
Sain perheeltäni myös aina apua tarvitessani. He näkivät, mitä tarvitsen.
Joten rakastin älykkäitä vanhempiani, kuvankaunista sisartani, joka toimi kuin koetuskivenä poikaystävilleni. Jos kaveri ei kykene olemaan uskollinen minulle, niin:
Ole hyvä, tuossa on ovi! Minäkö olisin onnesi tiellä? Kiitos kuluneesta ajasta!
Katsoin vain, miten tilanne kehittyy, ja iskin sitten sopivan hetken tullen "naulan kirstuun" sille suhteelle.
Äiti oli myös aina halailemassa sisareni miehiä. Sitä kilpailua nuoresta asti.
Hänelle oli tärkeää osoittaa olevansa puoleensavetävin seurassa kuin seurassa.
Siten sai myös mustasukkaisuus kohtauksia, eikä oma suhde tullut yksitoikkoiseksi.
Minulla vanhempieni hääkuvat esillä ja äiti on todella suloinen!
Isä on niiiin komea, kuten veljeni. Poikaystävän on vaikeaa ylittää odotteita.
Mutta ajattele - minulla on ollut itsenäisyys ja vapaus samalla perheessä.
Nyt on tosi ihanaa, ettei ole vastuuta toisista ihmisistä.
Tulin tänne narsisti sivuille nähdäkseni, miten paljon itselläni on niitä oireita.
Sen lisäksi, että olen yliherkkä, itsepäinen, määrätietoinen, mieltäni näyttävä...
Kuka sellaisen kanssa haluaisi elää tai edes olla samassa huoneessa?
Kosijoita vain kummasti pirullekin riittää pihalta tähän asti.
Suuri osa heikkoja luusereita, nyssyjä, jotka näkevät minut "itsenäisenä elättäjänä".
Luulevat voivansa syytää päälleni omat pettymyksensä itseensä, turhautumisensa.
Ei, ei, ei käy päinsä lainkaan! Minulla on oikeus omaan elämääni!
Olen sellainen kätevä "hätävara" kaikille.
Kaikissa asioissa on hyvät ja pahat puolensa. Mites sinulla?
Teksitiä tulee minultakin kuin Turusen pyssystä ;-D - M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Kokeile joskus sellaista etääntynyttä, kohteliasta tapaa suhtautua äitiisi.
Puhu hänelle kuin tuttavalle, jonka tapaat. Älä ruoki häntä tunteillasi.
Sillä on rauhoittava vaikutus suhteeseen.
Ei kannata mennä hakemään mitään tyhjiltä hyllyiltä!
Sitä on vaikeaa oppia ja ymmärtää, mutta kun toinen ei kykene antamaan
sitä mitä kaipaa, niin ei sitä pakottamalla saa!
On löydettävä toinen hylly, henkilö, ... - M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Mutta tälläkin hetkellä mua ahistaa psykopaattini tunnetila, kun mähän tunnistan muiden tilat.
Vahva tunneside yhdistää ihmiset vaikka eri kaupungeissa.
Sitä tuntee ja aavistaa toisen mielentilan.
Nyt alan siirtyä päivän puuhiin.
Nauti tästä päivästä, joka hetkestä! :-) - poiuytrdfgh
Olen suunnitelmissa suunnata tunneasiani taidejuttuihin. Saavat kovata sen miehen.
Minä en välttämättä mitään miestä tarvi, joten vaikka itseluottamus ei ole hyvä, rima on mennyt mulla paljon korkeammalle kuin nuorena ja nättinä. Paradoksaalista sinällään. Mutta jos ei henkisesti taideideaani kiehtovampaa miestä tule vastaan niin omistaudun vain taideidealleni tunteellisesti. Olen tavallaan "rakastunut" tuohon ideaani.
Mutta mulla ei varsinaisesti poikaystävää ole koskaan ollutkaan.
Vaikka jono kosijoita on kyllä koettu nuorena. Mut siinä kävi niin, että jotkut epäreilusti alkoi kiilailemaan ja kaikki meni sosiaalisesti kaaokseksi. Ja päädyin yksinäni. - poiuytrdfgh
siis taidejuttuni saavat korvata miehen. Se on sitä energian kultivoimista josta olen ollu aika kiinnostunu nuoresta pitäen.
- poiuytrdfgh
Oikeastaan mua kiinnostais vain semmoinen mies joka olis kiinnostunut yhteisestä energian kultivoimisprojektista mutta ei oo tullu vastaan...
- poiuytrdfgh
Mutta ehkä kuitenkin oon jotenkin sosisaalistunut, kun mua nykyään jatkuvasti tervehtii ihmiset joista en tiedä ketä he on.
- poiuytrdfgh
Tosi sosiaaliseksi menny tää elämä, tänään mua on tervehtiny tai mulle on puhunu jo kolme vierasta ihmistä.
- poiuytrdfgh
Mietin tässä juuri että tämä suomi24 on ollut tosi hyvä niinkuin sopeuttamaan Suomeen .
- poiuytrdfgh
Minäkin olen löytänyt oman paikan Suomessa. Tämän päivystyksen tässä näin.
- poiuytrdfgh
Ja mä olen ihan selvästi sosiaalistunut paljon paremmin kuin mua missään terapiassa olis voitu sosiaalistaa. Täälläkin mulla on jo ainakin kaksi tai ehkä enemmänkin kaveria ja ulkona vieraat tervehtii mua oma-aloitteisesti. Ja mä kävelen jo tosi paljon tyylikkäämmin kuin tänne tullessani.
- poiuytrdfgh
Mä oon muuttunut sen verran että arvelen mulla olleen noin keskivaikea aivovaurio mitä juuri kukaan ei tajunnu. Ei oo parantunut vieläkään kokonaan, mutta iso muutos. En itekään tajunnu että aivovaurio oli aika pahakin, vaikka tunsin kyllä. Ja mulla oli itseasiassa todennäköisesti kaksinkertainen aivovaurio...koska ensimmäisen johdosta pääsi sattumaan toinen.
- poiuytrdfgh
väitän että ilman aivovauriota ihmisen kykyjen niin äkillinen lasku ja nousu muutamassa vuodessa olisi hyvin outo.
- poiuytrdfgh
Ja että on ollut keskuvertosa liikunnallisempi ja yhtäkkiä ei osaa kävellä ja sit taas kävelee melkeen yhtä hyvin ku muut.
- gjitjiyt
En tiedä tuosta. Itselläni ainakin on ollut niin epävakaat olot että kyvyt ja suoritukset melkein joka asiassa on heilahdelleet valtavasti ympäristö-olojen mukaan. Nythän sitä pitäisi tavallaan olla olojensa herra, mutta se tarkoittaa tässä annetussa ja asetetussa asemassa sitten kovaakontrollia ympäristöön niin ettei sitä pääsisi kukaan tai mikään kovin järkyttämään, kun noissa vanhemmissa pelkästään on jo valtavasti haastetta.
- M-M
gjitjiyt kirjoitti:
En tiedä tuosta. Itselläni ainakin on ollut niin epävakaat olot että kyvyt ja suoritukset melkein joka asiassa on heilahdelleet valtavasti ympäristö-olojen mukaan. Nythän sitä pitäisi tavallaan olla olojensa herra, mutta se tarkoittaa tässä annetussa ja asetetussa asemassa sitten kovaakontrollia ympäristöön niin ettei sitä pääsisi kukaan tai mikään kovin järkyttämään, kun noissa vanhemmissa pelkästään on jo valtavasti haastetta.
Ymmärrän hyvin kontrollin tarpeesi! Siksi minäkin karsin pois mahdollisimman paljon.
vuoden eri kausina voimani ja kykyni vaihtelevat. Masennuksia tulee myös tiuhaa tahtia.
Minulle oli yllätys, kun kuulin että kevään voimakas valo voi aiheuttaa masennusta yhtä hyvin kuin syksyinen pimeys, joka nyt alkaa. Osaan varautua.
En halunnut itselleni miehestä sairaanhoitajaa, kun tiesin oman tilani.
Velvollisuudentuntoa oli siksi paljon, että en halunnut jättää rakkaitani pulaan.
Nyt ikääntyessä ajattelin pikku-sisareni haluavan enemmän kanssakäymistä.
Mutta ymmärrettävästi hänellä on riittävästi seuraa lapsistaan.
Veikö Suomeen sopeutuminen kauaa aikaa? Puhut hyvää suomea.
Olitko kauan ulkomailla asuen - ehkä vanhempiesi kanssa?
Mieti tarkkaan, mihin uteluuni voit vastata, kun kaikki sen näkee. - M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Ja että on ollut keskuvertosa liikunnallisempi ja yhtäkkiä ei osaa kävellä ja sit taas kävelee melkeen yhtä hyvin ku muut.
Minulla ei ole koskaan aiemmin lantiot olleet kipeitä.
Nyt on yogattava ja käveltävä, sillä tämä on selvästi kankeutta.
Saa veren kiertämään. Lihakset toimimaan. - M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Mietin tässä juuri että tämä suomi24 on ollut tosi hyvä niinkuin sopeuttamaan Suomeen .
Huomasin, että tulee rekisteri-pakko tännekin. Varmasti hyvä.
Mutta, kun minä kirjoitan rekisteröityneenä, niin kesken lyhyenkin kirjoituksen tulee
uusi rekisteri vaatimus ja kun alan sitä täyttämään niin kaikki kirjoitettu häviää.
Ei sellaista jaksa. En ole ainoa, jolle tämä on ollut pulmana.
Minusta ei ole mieltä twiittailla parilla sanalla.
Se on minulle ajan hukkaa. Joten katsotaan kauanko voidaan jutustella.
Olisi taas mentävä töihin. Voi hyvin :-) M-M kirjoitti:
Huomasin, että tulee rekisteri-pakko tännekin. Varmasti hyvä.
Mutta, kun minä kirjoitan rekisteröityneenä, niin kesken lyhyenkin kirjoituksen tulee
uusi rekisteri vaatimus ja kun alan sitä täyttämään niin kaikki kirjoitettu häviää.
Ei sellaista jaksa. En ole ainoa, jolle tämä on ollut pulmana.
Minusta ei ole mieltä twiittailla parilla sanalla.
Se on minulle ajan hukkaa. Joten katsotaan kauanko voidaan jutustella.
Olisi taas mentävä töihin. Voi hyvin :-)"En ole ainoa, jolle tämä on ollut pulmana."
No minä olen ratkaissut tuon ongelman siten, että kirjoitan ensin vastaukseni /kommenttini ja maalaan/kopion sen ja vasta sitten kirjaudun ja liitän kirjoittamani tekstin sitten siihen, mihin ny alunperin oli tarkoituskin.
Mutta tosiaan rekisteröityneenä nykyään pysyy vain pienen tovin,
et joutuu rekisteröitymään aina uudelleen jos ei ny ihan peräjälkeen ole kommentoimassa- M-M
gjitjiyt kirjoitti:
Sorry, "g-t"! Luulin sinua "p-h":ksi! Minä kun olen "adhd"!
Ei tässä enää näe hämyssä nenäänsä pidemmälle. - poiuytrdfgh
M-M kirjoitti:
Ymmärrän hyvin kontrollin tarpeesi! Siksi minäkin karsin pois mahdollisimman paljon.
vuoden eri kausina voimani ja kykyni vaihtelevat. Masennuksia tulee myös tiuhaa tahtia.
Minulle oli yllätys, kun kuulin että kevään voimakas valo voi aiheuttaa masennusta yhtä hyvin kuin syksyinen pimeys, joka nyt alkaa. Osaan varautua.
Velvollisuudentuntoa oli siksi paljon, että en halunnut jättää rakkaitani pulaan.
Mieti tarkkaan, mihin uteluuni voit vastata, kun kaikki sen näkee.Oon ihan suomalainen ja asunut suomessa mutta en ole oikein ikinä löytänyt suomalaisuuttani.
- poiuytrdfgh
mun taiteesta päätellen varmaan kukaan ei ajattelis taiteilijaa suomalaiseksi.
- poiuytrdfgh
gjitjiyt kirjoitti:
ymmärrän. niin noissa munkin vanhemmissani.
En olis nuorena aivan arvannut että vanhemmista voi seurata jotain sellasta kun on seurannut - M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Oon ihan suomalainen ja asunut suomessa mutta en ole oikein ikinä löytänyt suomalaisuuttani.
Pidin sinua supi suomalaisena ja se on KOHTELIAISUUS!
Oltpa lukenut englantia, niin että pystyt käsittämään vaikeita aiheita.
Minä sain tänään laatikollisen eng. kirjallisuutta.
Terveyden ja henkisyyden alaa. Ei hengellisyyden. Eroitan ne.
Mutta luku- ja kirjoitustaitoni ei ole saanut harjoitusta.
Se on ruostunut kymmenien vuosien kuluessa.
Nyt jatketaan kaurapuuron syömistä voisilmän ja kahvin kanssa.
Kaalipataa, porkkanaa ja soijakastiketta - ilman lihaa.
Kukin pistää pennosensa, siihen mitä arvostaa.
Sain ihania kukkais-aiheita! Ajattelin sinua, kun katsoin tulppaania.
Sellaista pehmeää kuin lapsen kasvot.
Ajattelin otta värit esiin ja maalailemaan niistä.
Almanakka oli englanniksi erikois tehtävin. Pakerrettavaa päiviksi.
Sitten oli sellainen kirja matkustaville. Suunnitella minne mennä.
Oli listoja vaatteista ja muistettavista. Minun varoillani ei matkusteta.
Mutta tiedän täsmälleen minne haluaisin! Mikä estää suunnittelemasta?
Koluan hotelleja, muistomerkkejä, ravintoloita, kahviloita, hintoja...
Kirjoittelen ylös vihkoon samoin kuin mitä haluaisin tehdä.
Netin kautta koluan kaikki vanhat asuinpaikkani ja koulutieni.
Mites sanottiin: ei se päämäärä ole pääasia,
vaan matka päämäärään;-D - poiuytrdfgh
Hassua ajattelin tänään yhtäkkiä tulppaaneita. En nähnyt tulppaaneita enkä kuvia aloin vain itsekseni höpöttää tulppaaneista, Joku päähänpälkähdys.
Joo toki olen suomalainen ja tässä palstalla sopeutunut siihen. Joo itsekin tykkään monenlaisesta henkisyydestä.
En ole englannissa kouluoppinut, mutta ymmärrys on tullut juurikin mm. lukemalla kirjoja englanniksi. Ostan useimmiten kirjat englanniksi jos ostan kirjoja, koska englanninkielisenä samakin kirja on yleensä edullisempana kuin suomenkielisenä. - poiuytrdfgh
Osaan englanniksi paremmin esim filosofiaa kuin arkienglantia. Minäkään en syö lihaa.
- poiuytrdfgh
alko tehdä mieli kaalipataa
- M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
alko tehdä mieli kaalipataa
Minä tunnen itseni kannibaaliksi, kun syön kanaa tai kalaa.
Mutta todistettavasti kasvitkin tuntevat! Minulla on kirja siitä,
miten puut kommunikoivat toistensa kanssa. Aika kiinnostavaa.
Luin jostain, että kanannahassa on flunssa-bakteereja-viruksia tappavia aineita.
Ei kananlihassa niinkään. Siksi ostan kananpaloja, kuten reisiä, halpoina.
Keitän niistä soppaa juuri kaalin kanssa. Kaali saa mukavasti makuakin.
Sitten loppuliemistä proteiinikastiketta. Rahkaa lisäksi ennen ateriaa.
Näin täällä hoidetaan kylmettymisiä, eikä muuta tarvita.
Juu, sitruunaa 1tsk ruokasoodaa. On kuin Samarinia vitamiinein.
Sitten tuli täytettyä hunajapurkin jämät valkosipulin viipalein.
Siitä tulee sellainen potku pöpöille, etteivät varnmasti viihdy luonani.
Inkivääri ja kurkamaa ovat myös "lääkkeitäni". Kohtuudella tietysti.
Nyt täytyy mennä yöorrelle. Tullut pyörittyä koko päivä.
Hyviä unia sinullekin :-) - veget.atativistit
M-M kirjoitti:
Mieti tarkkaan, mihin uteluuni voit vastata, kun kaikki sen näkee.Ei minulla ole kontrollintarvetta, jos luulet sen olevan jokin persoonaani määrittävä piirre. Mutta minulla on kyllä syytä kiristää kontrollia mikäli aion elää terveellisemmin, koska monien itsekontrolli nyt vaan näyttää olevan hiukan hämmästyksekseni sellaisessa kondiksessa että jos niille ei aseta rajoja ulkoa niin sitten tuhoutuu tai jotain muuta ylimääräistä tylsää työtä teettävää hommaa... Harmi, kun maailmasa on muuta paljon kiinostavampaa tekemistä kuin jatkuva rajavartiointi ja toisten intentioiden arvuuttelu yms.
Itsellänikin on muuten lukulistalla yks kasvikommunikaatiokirja, varmaan se sama..? - poiuytrdfgh
Ja mulla kans on kasvikommunikaatiokirja, että jopas sattuikin että kaikilla meillä...
Mulla on tuo sama rajavartiohomma myös-..-- - poiuytrdfgh
Josko laitettaisiin joku kuusiaita
- poiuytrdfgh
Tulemme varmaan toimeen keskenämme koska komminikoimme kasvimaisemmin emmekä niinkuin hyeenat...
- M-M
veget.atativistit kirjoitti:
Ei minulla ole kontrollintarvetta, jos luulet sen olevan jokin persoonaani määrittävä piirre. Mutta minulla on kyllä syytä kiristää kontrollia mikäli aion elää terveellisemmin, koska monien itsekontrolli nyt vaan näyttää olevan hiukan hämmästyksekseni sellaisessa kondiksessa että jos niille ei aseta rajoja ulkoa niin sitten tuhoutuu tai jotain muuta ylimääräistä tylsää työtä teettävää hommaa... Harmi, kun maailmasa on muuta paljon kiinostavampaa tekemistä kuin jatkuva rajavartiointi ja toisten intentioiden arvuuttelu yms.
Itsellänikin on muuten lukulistalla yks kasvikommunikaatiokirja, varmaan se sama..?Sorry! Olen huudellut väärään pöytään! Luulin sinua "p-h":ksi.
Katsos, kun minulla on sellainen kontrollin tarve, että en halua tällä palstalla "keskustella" muiden kuin "p-h" kanssa. Täällä käsitellään arkaluontoisia asioita.
En halua talloa kenenkään varpaille. Ei ollut varmaan mukaavaa kuulla "kontrollintarpeistaaan", joita ei ole.
Siis, anteeksi erehdys. Mutta minulla on kontrollin tarve!
Nyt pitäisi saada tämä selkäsärky kontrolliin ja olen etsimässä "Voltairea".
Se on rasvaa särkyvaivaan. Ettei tuhoaisi maksaa ja munuaisia samalla.
No, nyt kontrolloin aikaa ja poistun muille maisemille. - M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Tulemme varmaan toimeen keskenämme koska komminikoimme kasvimaisemmin emmekä niinkuin hyeenat...
;-D Juu, olemme porkkanoita - emme hyeenoita! Vikisemme vain jonkun hampaissa.
Nyt minun tekisi mieli kyllä huutaa kuin hyeenan hampaissa, sillä särky vain voimistuu.
Saattaa olla luiden hauraantumista kun minulla on melkein 20 vuotta vanhempi luusto kuin minä itse siis. No, ei sitä ole tyrkätty sinne joltain kuolleelta varaelimenä.
Johtuu 13-vuotisesta lääkkeiden käytöstä. Lääkkeet haurastuttaneet.
Minulla ei ole mitään ystävällisiä ihmisiä vastaan, mutta kun luen hämärässä niin huolimattomasti, että sekoitan henkilöt keskenään. On jotain sinulle mielessä.
Tässä tarvitaan enemmän kontrollia! - jhjkyy
poiuytrdfgh kirjoitti:
Josko laitettaisiin joku kuusiaita
Vaikkapa. Kunnon kompurajuurakolla.
- poiuytrdfgh
Kiva kun täällä on nyt oikeen kunnon keskustelut, niin ei minuakaan voida enää syyttää monologista.
Vointeja sen säryn kanssa. - M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Ja mulla kans on kasvikommunikaatiokirja, että jopas sattuikin että kaikilla meillä...
Mulla on tuo sama rajavartiohomma myös-..--Mistä rajavartiohommasta te puhutte? Minulla oli kuusiaita!
6kpl valtavia lehtikuusia.Yli talon korkuisia ja siitä johtui, että kun tuli syysmyrky,
niin huh-hei! ne tuuli vei...
Lähdin yöllä ulos pelastamaan rekkaleitani narulta sateen alkaessa.
Kohelsin käsilläni pimeässä. Luulin olevani toisen tontilla, kun tuntui pihakin hävinneen.
Aamulla, kun menin portaille, niin kaikki kuuset olivat maassa juuret pystyssä ja osa narun päällä. Kannattaa laittaa jotain laivojen köyttä pyykille, niin saa pihapuutkin kuivumaan.
Kyllä paruin niiden puiden menetystä! Mutta siitäkin oli hyvä puoli.
En saanut ennen nokkosia kasvamaan puutarhaan perhosille ja lääkkeeksi.
Sen jälkeen sain oman nokkospehkon! Ja pikku lehtikuusia useampia itämään.
Olen tehnyt niistä pyöreän seinän pytää varten.
Havupuissa on masennusta helpottavaa aromia, joten sinne saa jo itkupallin ;-D - poiuytrdfgh
jhjkyy kirjoitti:
Vaikkapa. Kunnon kompurajuurakolla.
joo. Ne kuuset toimii myös vahteina ja kuiskuttelee keskenään.
- poiuytrdfgh
Niin me rajavartioidaan vanhempiemme vaikutuksia yms..
- poiuytrdfgh
Tuolin kertoneeksi psykopaatille terveysongelmasta, Siitä alkoi niin kauhee sättiminen ja pilkkaaminen että suljin luurin kesken lauseen todeten: "Tää ei auta !"
- poiuytrdfgh
Se on ihan kauhea se tunne-energia mikä sieltä tulee...
ja olen alannut yhä selvemmin tiedostamaan niitä energioita ja että kuinka ne todella vaikuttaa , siitä on ollut apua. - M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Kiva kun täällä on nyt oikeen kunnon keskustelut, niin ei minuakaan voida enää syyttää monologista.
Vointeja sen säryn kanssa.Niin, ei mitään pahaa, ettei jotain hyvää! Tervetuloa, "Tulinen Särky"!
Ootteko kuulleet sen tarinan kiinalaisesta miehestä ja pojasta?
Muistan nyt vain pätkän siitä.
Poika katkaisi jalkansa. Naapuri voivotti onnettomuutta.
Isä vastasi, ettei sitä tiedä oliko se hyväksi vai pahaksi!
Poikaa tultiin hakemaan armeijaa, mutta jalkapuolta ei huolittu.
näin se jatkui hyvien ja onnettomuuksien vaihdellessa.
Aina ei lottovoitotkaan ole onneksi. Niistäkin voi seurata menetyksiä. - M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Niin me rajavartioidaan vanhempiemme vaikutuksia yms..
Oooh! ;-D Minä luulin teidän asuvan rajan lähellä, kun ne venäläiset metsäpalot ovat tulleet kylään. luulin teidän vahtivan ja hälyttävän paloa nähdessänne.
Menninkäisen pelkoja, että kotimättäästä tulee tulelle ruokaa! - M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
joo. Ne kuuset toimii myös vahteina ja kuiskuttelee keskenään.
Kas, juuri tässä on se itu, miksi rakastan puutarhaani!
En voi elää ilman metsää.
Minulla on aika iso tontti taloropposen kanssa.
Tapaan kuunnella tuulen suhinaa eri oksistoissa.
Koivuni on rakkain ja tuuli helisee kuin hopeatiuut sen oksistoissa.
Lehmukseni on lempeää, raskaanpaa kuin äidin kehtolaulu lapselle.
Männyt rapisevat ja kuuset kuiskivat. Sireenit suhisevat taustalla.
Se on ihana kamari-konsertti tai myrskyssä mahtava sinfonia.
Sellaista Sibeliuksen Kalevalaa! - poiuytrdfgh
Kuulostaa todella kiehtovalle
- M-M
poiuytrdfgh kirjoitti:
Hassua ajattelin tänään yhtäkkiä tulppaaneita. En nähnyt tulppaaneita enkä kuvia aloin vain itsekseni höpöttää tulppaaneista, Joku päähänpälkähdys.
Joo toki olen suomalainen ja tässä palstalla sopeutunut siihen. Joo itsekin tykkään monenlaisesta henkisyydestä.
En ole englannissa kouluoppinut, mutta ymmärrys on tullut juurikin mm. lukemalla kirjoja englanniksi. Ostan useimmiten kirjat englanniksi jos ostan kirjoja, koska englanninkielisenä samakin kirja on yleensä edullisempana kuin suomenkielisenä.Halvempia ovat kun on suurempi painatus eng. kirjoilla.
Siitä on vielä se kielen oppiminen kylkiäisenä.
Hyvää laatuakin vielä. Pidän paperikirjoista kädessä.
Tuoreen musteen tuoksu on ihanaa! Muistan koulukirjojen tuoksun.
Vaikka namä nykymusteet eivät enää tuoksu.
Jasmiini tuoksui ihanan voimakkaasti kesäiltaisin Mamman portaille.
Nykyisin jasmiini on suurikukkainen, mutta tuoksuton. - poiuytrdfgh
kasvit on kyllä upeita ja niistähän kirjatkin pitkälti tehty.
Itselläni perusfilofian kirja kirjastosta kun mulla puuttuu se alkeisperusoppi...niin ajattelin jos sen opettelisin niin osaisin perustella asiat vielä paremmin - poiuytrdfgh
siis filosofian.
Ku en hallitse esim tuota mitä kaikkia filosofeja on ollut ja mitkä on niiden ajatusten ytimet. Mut sieltä löytyy hyviä perusteluja joita voinen käyttää jatkossa jos opin nuo - poiuytrdfgh
Hyvää yötä
- poiuytrdfgh
Tulempa kertomaan totuuden kuinka monologityylini on kehittynyt
https://www.lifehack.org/444699/5-ways-the-silent-treatment-is-more-damaging-than-you-know
Mulle on tehty vuosikymmenienkin mittaista silence treatmentia jonka olen sietänyt koska minut on totutettu siihen lapsesta asti. Olen edelleen sietänyt sellaista näihin päiviin asti. Olen keksinyt psykologisen keinon selvitä silence treatmentista: keskittyä omaan ajatukseeni ja polottaa sitä taukoamatta. Se on millä olen puolustautunut silence treatmentia. Puolustaudun sillä myös muuta kohtuutonta emotionaalista loukkausta kohdatessani.
Artikkelissa selitetään loput- poiuytrdfgh
Muistan kun isompana lapsena koko ajan ihmettelin ja kyselin miksi vanhempani eivät puhu minulle ja keskustele kanssani. Ei auttanut mitään ja totesin, että minä ainakin aion opetella puhumaan niin että osaan puhua.
- poiuytrdfgh
Ja kyllä ne niissä luureissakin aika pitkälle kieltäytyi kuulemasta ja keskustelemasta aidon minun kanssani, joten mielestäni on ollut täysin oikeutettu reaktio polottaa sitten täällä .
Ja olen kokenut että se jonkin verran psykologisesti suojelee siltä ettei kuulla tai kieltäydytään puhumasta. Koska ne sillä huonolla kommunikaatiollaan heikentää toisen olemassaolon kokemusta niin mitä vahvistan sitä puhumalla intensiivisemmin jotta pystyn edelleen kuulemaan oman ääneni oudosta treatmentista huolimatta. - poiuytrdfgh
Mä kommunikoin aina kun joku puhuu minulle ystävälliisesti.
Olen usein saanut neuvoja ignoorata minua kiinnostamattomat ihmiset, en pysty tekemään sitä kenellekään. Yksikin mies joka oli minusta kiinnostunut mutta minä en, niin en väsynyt vastaamaan hänelle yhä uudestaan mahdollisimman kauniisti miksi ei ole mahdollista suhde. Kun ei hän yhdestä kerrasta ymmärtänyt, vasta toisen, kolmannen ja kymmenennen kärsivällisesti aina yhtä kohteliaasti. Tein muka väärin ? En tehnyt. Kyllä hän sitten ymmärsi ilman mitään konfliktia tai silence treatmentia. - poiuytrdfgh
Arvioisin, että on erittäin harvinaista, että olisin jotenkin toista huomioimaton ihmisille jotka ovat todella motovoituneita keskustelemaan kanssaani. Siis ei ulkopuolelta arvioimaan persoonaani, vaan astumaan tasavertaiseen toinen toisensa tunteita huomioivaan keskusteluun.
- poiuytrdfgh
Sellasten edessä jotka sulkeutuu ulkopuolisen arvioitsijan rooliin , minäkin sulkeudun omaan filosofiaani ja polotan sitä. He eivät tule muuta näkemäänkään sen voin luvata. Mutta ne jotka valitsevat toisin, näkevät jotain muuta.
- poiuytrdfgh
Vähän samaan tyyliin palsta jakautuu mun kavereihin ja arvostelijoihin.
- poiuytrdfgh
Mä en ymmärrä ihmisten välistä jakamista semmoseksi missä arvostellaan toinen toisensa persoonaa. Enemmänkin semmosta puuttumista ei sovi tehdä, vaan keskustellaan ystävällisesti asioista. Jokainen huolehtikoon itse omasta persoonastaan.
- poiuytrdfgh
En olisi ikinä päätynyt edes puhumaan vanhempieni persoonallisuudesta, jos ulkopuoliset eivät olisi joko kyselleet tai kommentoineet asiaa.
- poiuytrdfgh
Nuorena vastasin aina ystävällisesti : "Voisimmeko puhua meistä, ei vanhemmistani ?"
Tämä ei käynyt laatuun, koska niin oli kuulemma itsekästä keskustella. Joten oli sitten kerrottava totuus vanhemmistani tai näyteltävä perhettä jota ei ole. Minä yritin vuosikymmenet ennen tätä luurisoittelua jne sanoa vain: "Voisimmeko puhua minusta ja sinusta, ei vanhemmistani ?" Ihmiset eivät suostuneet tuohon, - poiuytrdfgh
Niissä luureissakin on se ällöttävä läheisten kartoitus vaikka ei haluaisi sellaistä . Pitäisi riittää: "Ei ole ketään". Mutta sit alkaa kauhee tivaaminen ja yksi kerrallaan ihmisten läpi käyminen.
- poiuytrdfgh
Suurin ongelma nähdökseni oli että yksinkertaiset selkeät vastaukset eivät riitä, vaan alkaa kuin oikeudenkäynti missä tarvitaan perustelut, joille ei kuitenkaan ole edes aikaa.
- poiuytrdfgh
En ollut lähtökohtaisesti edes kiinnostunut keskustelemaan vanhempieni narsismista. Mulle ois riittäny vaikka sanoa: "Minut hylättiin ilman syytäni". Jos asia olisi ollut sillä selvä.
- poiuytrdfgh
En ole itseasiassa koskaan ajatellut vanhempiani niin paljon kuin viimeiset seitsemän vuotta. Johtuu paljon siitä että minun piti ulkopuolisille perustella elämäni ilmiöitä.
- poiuytrdfgh
Oma toivomukseni oli nuoresta tytöstä asti: "Ei koskaan mitään terapiaa, eikä keskustelua vanhemmistani. " Toivomustani ei kuultu.
- poiuytrdfgh
Traumojen toistelu on minun näkemykseni mukaan äärimmäisen tyhmää. Sen jälkeen niitä voi todellakin joutua toistelemaan, koska mitä useammin on toistettu sitä aktiivisemmaksi se tunnereaktio tukee, Hölmöläisten hommaa.
- Jos_tar
poiuytrdfgh kirjoitti:
Vähän samaan tyyliin palsta jakautuu mun kavereihin ja arvostelijoihin.
Jos tarkoitat tätä palstaa, niin enpä ole täällä loppujen lopuksi yhtään sinua syvällisemmin "arvostelevaa" bongannut. Ennemminkin sinun kohtuuttoman laajaksi levinnyttä samojen asioiden toistelemista on yritetty hillitä. Mutta kun ei ole mennyt perille niin on vain kylläännytty.
Olet vuosien varrella täyttänyt samojen asioiden toistoilla lukuisia aloituksia ja hukuttanut kaikki muut virinneet keskustelut omiin mietintöihisi ja toistoihisi. - tämätulimieleen
poiuytrdfgh kirjoitti:
En ole itseasiassa koskaan ajatellut vanhempiani niin paljon kuin viimeiset seitsemän vuotta. Johtuu paljon siitä että minun piti ulkopuolisille perustella elämäni ilmiöitä.
Minulle tuli mieleen sellainen asia, että minkälaisista kodeista vanhempasi olivat lähtöisin? Sinun ei tarvitse hyväksyä vanhempiesi toimintaa, mutta auttaisiko se ymmärtämään heitä jos tietäisit miten heitä on kohdeltu lapsena ja nuorena.
- poiuytrdfgh
ylhäällä on kuvattu syy. ja mitä enemmän minua tunteellisesti loukkaa sitä enemmän toistan. JOten kannattaisiko miettiä muuta metodia jolla toisto loppuisi helposti ?
- poiuytrdfgh
En tietenkään voi koskaan antaa periksi että sellaiset väitteet olisivat totta jotka eivät ole. Joku kerran sanoi minulle viisaasti: "Se joka puhuu totta ei voi antaa periksi koskaan "
- poiuytrdfgh
Mä koen syntyneeni maailmaan puhuakseni totta.
- poiuytrdfgh
Artikkelissa tuodaan esiin se että silence treatment voi saada aikaan sen että henkilö allkaa käyttäytyä tavalla joka ei ole hänelle ominainen.
- poiuytrdfgh
Ja mulle on tehny sitä aika moni
- poiuytrdfgh
Ja tuo silence treatment on erittäin oleellista tietoa myls narsisnmista vaikka ei aina merkitse narsismia.
Mut artikkeli sai mut vihdoin tajuamaan että kenenkään e i kuulu sietää silence treatmentia, se ei ole normaalia ihmisen kohtelua - Eli_jonk
poiuytrdfgh kirjoitti:
Mä koen syntyneeni maailmaan puhuakseni totta.
Eli jonkinlainen jeesusjuttu... Ei siis samanlainen tarkoitus kuin jeesuksella mutta jotain samaa. Tavallaan tietenkin jeesuskin vain puhui kai totta ja päätyi ristille...
Mutta miten olet tullut sellaiseen tulokseen että tämä lopullinen aukeaminen tapahtuu juuri tällä narsismipalstalla? - poiuytrdfgh
Bye bye...nyt meen
Ei mullla vaan ihmisarvo kestä ajatella itseäni niin ala-arvoisesti miten näkisin jos uskoisin teidän joidenkin näkemyksen. Eikä se ole narsismia vaan olisi syytä oppia ihmisten itsekunnioitus. - Kerro
poiuytrdfgh kirjoitti:
ylhäällä on kuvattu syy. ja mitä enemmän minua tunteellisesti loukkaa sitä enemmän toistan. JOten kannattaisiko miettiä muuta metodia jolla toisto loppuisi helposti ?
Kerro ihmeessä mikä se keino voisi olla?
- poiuytrdfgh
Siitä pitää jäädä oikeanlainen tunnetila...ja hyvä ilmapiiri
- poiuytrdfgh
Ykeinen ihmistenvälinen kunnioituksen ilmapiiri, molemminpuolisen kunnioituksen
- poiuytrdfgh
En mä vaan voi alkaa tottelemaan jota aivan idioottimaisen kuuloisia lauseita. Kyl mun pitää kokea että se kuulostaa fiksulle ja vaikutan fiksulle jos kuuntelen
- poiuytrdfgh
En voi totella jos mulle puhutaan kuin koiralle.
- poiuytrdfgh
Jos tottelisin alkaisin tuntua sille että tosiaan olen koira
- poiuytrdfgh
Sanokaa asianne jollain minuun vetovalla filosofialla vaikka....jollain mikä kuulostaa niin kauniille etten voi vastustaa sitä
- poiuytrdfgh
En ole ikinä kyennyt ymmärtämään karkeaa puhetta, mun korvat ikäänkuin kuuroutuu sille. Tuo on jo kotoani peräisin oleva reaktio. Lempeän kunnioittavan puheen kuulen aina
- poiuytrdfgh
Olen myös sitä mieltä että lapsille jotka ei tottele, kannattaa puhua kauniimmin ja kunnioittavammin, eikä alkaa heitä komennella.
- poiuytrdfgh
Mä olen todella periaatteellinen siitä, että arvovalta kuuluu ensisijaisesti rakkaudelle....
- gjuortuu
Minua on fyysisesti pahoinoidelty kodin pomon taholta pienestäkin tottelemattomuudesta tai erheestä. Lopun aikaa olin näkymätön ja jos joskus jouduin silmiin vahingossa tai yllättäen niin se aiheutti raskaan huokauksen tai kiivaan kiukunpuuskan. Tosiaan narsistin edessä ei ole tapaa olla oikein, kun eihän sitä saisi olla olemassa ensinnäkään. Minulle puhumattomuus oli hänen tai heidän kohdaltaan itsestään selvää ja merkki siitä ettei nyt ainakaan kimppuun olla käymässä, toisin kuin jos jostain syystä huomio kiinnittyisi..
- luotettaviakin
poiuytrdfgh kirjoitti:
Bye bye...nyt meen
Ei mullla vaan ihmisarvo kestä ajatella itseäni niin ala-arvoisesti miten näkisin jos uskoisin teidän joidenkin näkemyksen. Eikä se ole narsismia vaan olisi syytä oppia ihmisten itsekunnioitus.Onko kovinkin kunnia-arvoisten näkemyksiä ne? Kovan luokan ihmisasiantuntijoita?
- poiuytrdfgh
gjuortuu kirjoitti:
Minua on fyysisesti pahoinoidelty kodin pomon taholta pienestäkin tottelemattomuudesta tai erheestä. Lopun aikaa olin näkymätön ja jos joskus jouduin silmiin vahingossa tai yllättäen niin se aiheutti raskaan huokauksen tai kiivaan kiukunpuuskan. Tosiaan narsistin edessä ei ole tapaa olla oikein, kun eihän sitä saisi olla olemassa ensinnäkään. Minulle puhumattomuus oli hänen tai heidän kohdaltaan itsestään selvää ja merkki siitä ettei nyt ainakaan kimppuun olla käymässä, toisin kuin jos jostain syystä huomio kiinnittyisi..
Täällä kotipuolessa on tuommonen tunnelma myöskin edelleenkin. Mulla on aika vakava fyysinen terveysongelma ja psykopaattini odottaa henkistä kimppuun käymistä sen johdosta joten nyt en uskalla olla yhteydessä. Aina jos mulle käy jotain huonosti, hän hyökkää hirveellä raivoenergialla nykyään varsinkin.
- poiuytrdfgh
Arvioisin että lapsille raivoaminen on lähes aina täysin turhaa.
Ihmettelen ilmapiiriä, jossa melkein odotetaan että kunnon vanhempi raivoaa lapsilleen.
Jos lapsi ei saa kenkkuilla miksi vanhempikaan saisi ? - poiuytrdfgh
Lauseeni ei tarkoita sitä, että lapsi olisi kenkkuillut. Palstakeverilleni puhuessa olisi tärkeä muistaa puhua niin ettei tule tunnelmaa, jossa kuulostaa siltä kuin puhuja olettaisi lapsen olleen tottelematon. Sellainen puhetyyli on epäoikeudenmukainen ja täysin sopimaton palstakaverilleni puhuessa. Siis täysin sopimaton. Kuka ei tätä ymmärrä hänellä on päässään kenkkuileva lapsi jota ei ole saanut hallintaan.
- poiuytrdfgh
Minä kannatan semmosta lasten kasvatusta, jossa rangaistuksia ei käytetä lainkaan. Tiedän että on mahdollista kasvattaa lapsia niin ilman että heistä tulee mitään huonosti käyttäytyviä.
- poiuytrdfgh
Lapsen järkeen voi vedota rakkauden vastustamattomalla voimalla.
- poiuytrdfgh
lapset eivät ole aivottomia ja sydämettömiä ääliöitä jotka ymmärtäisivät vain sitä kun aikuinen hullunkurisen näköisenä karjuu.
- poiuytrdfgh
Noloa sillälailla karjua näkökykyisen lapsen edessä.
- poiuytrdfgh
Jos lapsella on oikein luja luonne ja kaunis sydän, hän purskahtaa hillittömään nauruun nähdessään rumasti karjuvan aikuisen , juuri niinkuin kuuluukin.
- poiuytrdfgh
Nyt neuvo noille kritisoijilleni.: Älkää kantako kaunaa, en ole enää monissa ketjuissa. Se johtui siitä pitkälti että tietokoneellani ei voinut tehdä omia aloituksia ja jouduin aina välillä pois joistain ketjuista joita esim. poistettiin ja menin taas jonnei muualle tai missä oli vähän sopivampaa aihetta.
Olen vain täällä jos lopetatte kaiken keskustelun minusta. Olisiko asia näin selvä ? Vai onko anteeksiantaminen niin vaikea juttu ?- poiuytrdfgh
Kalvaako katkeruus ketjun sotkeentumisesta kauankin ?
- poiuytrdfgh
Miksi joillein pitää antaa anteeksi vaikka mitä ja joillein ollaan kauheen ankaria vaikka jostain ketjun sotkeentumisesta. Samalla palstalla jossa usein neuvotaan melkein mistä vain elämänkokemuksista vain suit sait jatkamaan elämäänsä, niin josko siitä ketjun sotkeentumisestakin pääsisi jotenkin yli ?
- poiuytrdfgh
Mun aiheuttama ketjun sotkeentuminen jos juuttuu kovin häiritsevästi pitkäkestoisesti ajatuksiin, niin eikö ole luonnollista jos vielä hankalammat narsistit varsinkin juuttuu ? Pystyttekö nyt itse kädenkäänteessä pääsemään asiasta yli ?
- poiuytrdfgh
Toi artikkeli silence treatmentista on musta hyvä. Minusta on aina tuntunut pahalta se kun mulle sanotaan että mun pitäs ymmärtää siitä että joku on hiljaa, ettei ole kiinnostunut, Hiljaisuus tuntuu aliarvioivalle tavalle ilmaista epäkiinnos tus kuten äkäiset lauseet ihan kuin olisi vaaraba ettei ihminen sitä kohteliaasti selitettynä niin että toinenkin ymmärtää mistä kiikastaa ymmärtäisi. Se ettei sanota mitään on kohtuuttoman töykeää.
- poiuytrdfgh
siitä kun ei sanota mitään tule olo kuin epäiltäisiin joksikin mahdolliseksi ongelmaksi henkilöä- ...ja mä ainakin silloin juutun selittelemään ettei ole mitään syytä epäluuloihin...
- poiuytrdfgh
Muuten tuolla kun oli jotain ketjua poistettu pätkä, ehkä joku fiksu ihminen on pyytänyt sen poistamaan. En tiedä mutta tuli mieleen.
- poiuytrdfgh
Hyvää yötä
- M-M
Hyvää huomenta, "p-n":seni :-)
Huomasin, että olit koko päivän muussa puuhassa. Oletko maalaillut?
Minun täytyy saada värit esille muiden puuhien lisäksi.
Mielessäni on koko ajan Papukaija-tulppaani. Sen tulppaanin ansiosta,
jonka sain. Sellainen vahvan, lämpimän, cerise-persikka, jossa on hippu
keltaista, vihreää, ja violettia. Taustasta en vielä tiedä. Mitä ehdotat?
Minkä värisen taustan tuntisit omaksesi?
Tarinani eivät kuulu narsismin joukkoon. Masennun, kun luen täällä.
Ymmärrän, että ne jotka ovat sidotut jatkuvasti psyykkisesti tai
fyysisesti pahoinpiteleviin ihmisiin, tarvitsevat tätä hengitysreikää,
etteivät patoutuisi ja räjähtäisi. Mutta itse olen käynyt sen läpi.
Olen vapautunut heistä ja katsonut täällä, paljonko samaa on itseeni
tarttunut. Siten huomasin sinutkin täällä - väärässä paikassa.
Katsoin "The Silent Treatment", mutta en lupautunut heidän ehtoihinsa.
Jos olisin alkanut siellä, olisin velvoitettu toistamaan heidän malliaan.
Mielestäni se oli kiristystä. Mies, jonka kuvan näin, oli tyranni.
Hän on voinut tehdä suuren työn, mutta se ei velvoita minua jatkamaan
hänen tuottamaansa aivopesua, ellen sitä hyväksy,
Sellaiset tyypit ovat vaarallisia.
En pidä myöskään tyylistä täällä. Oikein ilkeää muutamilta. Ei kaikilta.
Mutta löytääkseen 1:n rakentavan, on luettava 10:n moskaa. Ei, kiitos!
Mutta sinä olet tuttu täällä ja olet saanut ystävällisiä vastauksia.
Minä vain olen niin hajamielinen, että en jaksa huomioida aina kirjoittajaa.
En halua kuluttaa aikaani sepustelemalla täällä kaikille.
Sain sen "lelulaatikon" täynnä rakentavaa kirjallisuutta, jota tarvitsen.
Välillä haluan myös musisoida huilullani ja opetella orgelilla.
Katsos, kun minulla on reumaa käsissä ja tarvitsen harjoitusta.
Kukaan ei kärsi, jos mökissäni pimputtelen ja lurittelen omiakin melodioita.
"Finlandiaa" tapaan vetää silloin, kun ahdistaa. mielialan mukaan.
Kun olin ennen kerrostalossa, niin äiti tuli pyytämään kehtolaulua iltaisin vauvalleen.
Naapuri riiteli teini-ikäisen poikansa kanssa, niin että rytisi.
Tuli pyytämään, että soittaisin huilulla, kun se rauhoitti heitä.
Aloin soittaa kun sieltä tuli tulikivenkatkua ja se sammui.
Kesällä ihmiset tulivat nurmikolle korinsa kanssa kahville kuuntelemaan.
Ymmärrätkö? Jos on joku kyky, mikä antaa toisillekin helpotusta, on hyvä kehittää sitä eikä haudata mahdollisuuksiaan alaspäin vetävillä energioilla. Energiaa on materiaalikin.
Pappa Albert Einstein on sen meille opettanut: "Materia on energiaa!"
Me valitsemme, mihin energiaan me huomiomme kohdistamme ja kasvatamme sitä.
Tässä sinulle jotain, mitä olet kokenut ja ymmärrät. William Goldberg.
"I have never seen a persongrow or change in a constructive direction
when motivated by guilt, shame and/or hate."
For today: I let no one -including myself - try to shame me into changing
something about myself I wish were different.
I pray to be relieved of guilt and self-hate, and to accept and like myself
exactly as I am. That is were I am begin to change.
Kuten huomaat, niin haluan opiskella englantia ja suomeani.
Haluan käydä ulkona tuulessa kävelyillä ja puutarhassa voimistelussa.
Minä olen yksinäinen ja ihoni tarvitsee kosketusta, ärsykettä.
Toisilla on partneri ja lapset. En sielä ystävättärieni haleja.
Miehille annan turpiin, jos tulevat käsivarttani lähemmäs.
Tuulta minä rakastan ja juoksen ulos heti kun se kohisee pihapuissa.
Tuuli kutsuu minut "leikkimään kanssaan!" ;-D Olen siten "kaheli"!
Olen ollut elämässä oppilas - vielä tänä hetkenä. Sitten tulee pulputeltua sitä.
Jos alan lukemaan täällä kaikkien muidenkin kielteisiä kokemuksia, alan pulputta sitä!
Joten piipahdan täällä, joskus, kuten ennenkin. Kun ehdin.
Jos sinä tarvitset tätä foorumia, niin jatkat täällä ystäviesi kanssa!
Hyvää jatkoa teille. :-)
(Jos joku alkaa piruillen käyttämään nimmariani, niin tunnistathan sen?
Sellaisia immeisiä on, jotka ärsyyntyvät minusta ja sekoittavat pelinappulat.)
Metsä-Menni- poiuytrdfgh
Joo kyllä minä erotan. En ala luulemaan sinuksi jos ihan outoa tekstiä yhtäkkiä tulisi.
No se siinä on minullakin etten voi lukea suurta määrää riitoja kuvailevia tekstejä. Ei tee aivoilleni hyvää.
Miehet välillä, jos tietävät tunneherkkyyteni saattavat alkaa sitä silent treatmentia kai useimmiten siitä syystä etten halua seksiä. Ja sitten kun minä yritän tunnetasolla sovitella kommunikaatiota ihan vain ihmisenä, siis jos en halua olla henkilöä vastaan ihmisenä vaikken seksiä haluakaan , niin minä häiriköin heidän mukaansa. Olen heidän mukaansa heistä kummallisesti jollain erikoisella tavalla kiinnostunut häirikkö. Tuo on ollut mulle tunnetasolla tosi vaikea juttu. Vasta viime päivinä olen alkanut ehkä kehittyä niin, ettei tuota minulle enää voida tehdä. - poiuytrdfgh
Se on ollut se tehokkain konsti millä minuun on voinut purra, kieltäytyä puhumasta mitään väittäen että olen kummallisen kiinnostunut. Kun se reaktio on vain suoranainen seuraus siitä silence treamemntista ilman syytä.
- poiuytrdfgh
Kiva lukea että reaktioni silence treatmentiin on yleinen ihmiselle tyypillinen ei mitään mikä osoittaisi minusta jotenkin kummallista luonnetta.
- poiuytrdfgh
M-M
Minäkään en ole halailija kuin vain sitten jos halauksella on aivan oikean rakkauden merkitys.
Tästä palstasta. Tässä on ollut huonoa ja hyvää.
Sekään ei ole totta kuten jotkut väittää ettei tästä mitään apua olisi. Minusta suomi24 voi olla paikka sellaiselle jolle ei ole yhteiskunnassa muuta paikkaa :)
niin suomi24 on altruistisesti tarjonnut sellaisen...heheh
Kyllä tämä on ihan yhtä hyvä kuin maksulliset luurit, minun mielestäni...
Huonot puolet ovat jokseenkin samat ja hyvätkin, jotka ilmenevät täällä jonkin verran kirkkaammin, ehkä siksi että täällä ihmiset voivat sanoa mitä haluavat toisin kuin luureissa. - poiuytrdfgh
Hyvä puoli täällä on myös se, että vaikka ketjujen täyttämisestä syyllistetään, ei kuitenkaan niin laajasti ja rankasti kuin luurin soittamisesta vaikka samasta paikasta on kannustettu soittamaan. Se oli monin tavoin psykologisesti hyvin rankkaa myös se jatkuva kaksoisviestintä- "Soita ihmeessä heti jos..."
"Taasko sinä soitat vaikka...!"
Meinasin tosiaan tulla hulluksi. - poiuytrdfgh
Tämä monologi oli edistävä askel poispäin niistä luurin jutuista. Mikä on hyvä asia.
Ehkä jotkut palstalaiset eivät halua hyväksyä että terapia ei ole paras mahdollinen ratkaisu kaikkeen ja siksi kritisoivat niin rankasti minua. - poiuytrdfgh
Ja huom...oikeastaan en edes kuulu asiassa vähemmistöön vaan enemmistöön sillä käsitykseni mukaan kuitenkin suurin osa ihmisistä edelleenkiin ratkoo tunne yms sellaiset asiat ihan itse ilman terapeuttien apua. Nykyään jotkut tuntuvat unohtaneen tämän että luonnollisinta kuitenkin on ratkoa tunneasiansa itse eikä niihin yleensä tarvita terapeutin apua. Kuulostan radikaalille kriitikolle kenties, mutta eikös ylivoimaisesti suurin osa ihmisistä toimi kuten minä ??? Ratkoo tunneasiansa itse ilman terapeutteja.
- Edelleen
poiuytrdfgh kirjoitti:
M-M
Minäkään en ole halailija kuin vain sitten jos halauksella on aivan oikean rakkauden merkitys.
Tästä palstasta. Tässä on ollut huonoa ja hyvää.
Sekään ei ole totta kuten jotkut väittää ettei tästä mitään apua olisi. Minusta suomi24 voi olla paikka sellaiselle jolle ei ole yhteiskunnassa muuta paikkaa :)
niin suomi24 on altruistisesti tarjonnut sellaisen...heheh
Kyllä tämä on ihan yhtä hyvä kuin maksulliset luurit, minun mielestäni...
Huonot puolet ovat jokseenkin samat ja hyvätkin, jotka ilmenevät täällä jonkin verran kirkkaammin, ehkä siksi että täällä ihmiset voivat sanoa mitä haluavat toisin kuin luureissa."Sekään ei ole totta kuten jotkut väittää ettei tästä mitään apua olisi. Minusta suomi24 voi olla paikka sellaiselle jolle ei ole yhteiskunnassa muuta paikkaa :)"
Edelleen kiukuttaa se, kun olet täyttänyt niin paljon ketjuja ja tunkeutunut toisten keskustelujen väliin massiivisesti katkasten ne.
Ja mitä tulee tuohon "ilman terapeutteja", niin juuri tällä palstalla olet käyttänyt hyväksesi kuitenkin jonkintasoista ammattitaitoa ja vielä lisäksi sitä, että moni tällä palstalla on hoidattanut itseään myös noilla parjaamillasi ammattilaisilla.
Toistan nyt tätä palstan sotkemista, että muistaisit edes jotenkuten joskus, mistä on puhuttu.
Ennen ainakaan mikään keskustelu ja sanominen ei ole estänyt kuin hetkeksi.
Ja nimenomaan, monet kyllä pystyvät ratkomaan tunnetason ongelmiaan, mutta se tarkoittaa, että pyritään pois niiden aiheuttajien piiristä.
Eli porukat on vaihdettu. - Niin_tav
"Tarinani eivät kuulu narsismin joukkoon. Masennun, kun luen täällä.
tarttunut. Siten huomasin sinutkin täällä - väärässä paikassa."
Niin, tavallaan täällä kirjoittelee kyllä meitä jotka ovat jättäneet taaksensa narsistin/narsisteja, mikäli heistä nyt ikinä lopullisesti pääsee. Aina väliin tulee yrityksiä tunkeutua takaisin elämääni... röyhkeitä sellaisia kaikista kielloista huolimatta. Puettu rakkaudellisiksi muisteloiksi muka yhteisistä "onnellisista" ajoista....
Mutta jotenkin kesksutelumme kytkeytyy tähän aiheeseen.
En ymmärrä sitä, että jos löytyy joku ystävä kehen voi luottaa tältä palstaltakin, niin miksi ei vaihdu sähköposti-osoitteet? Varsinkin kun sellaisen voi tämän s-24n kauttakin laittaa anonyymin...
Tämä nyt toiseksi paras vaihtoehto kirjoittaa omassa ketjussa kun on sellainen ongelma että aina tulee sähellettyä kaikki muut ketjut sekaisin, niinkuin tuolla p...lla.
Mutta se siitä, jätän teidät tällä kertaa mielihyvin tänne, kun ette tuo täydellistä avautumistanne muualle.
Toivon teidän välillenne s-posti ystävyyttä, suorastaan ehdotan sitä.
Tuo "väärässä paikassa" on hyvä oivallus. Jatkakaa tuosta, kun sinä näyt sen ymmärtävän. - M-M
Niin_tav kirjoitti:
"Tarinani eivät kuulu narsismin joukkoon. Masennun, kun luen täällä.
tarttunut. Siten huomasin sinutkin täällä - väärässä paikassa."
Niin, tavallaan täällä kirjoittelee kyllä meitä jotka ovat jättäneet taaksensa narsistin/narsisteja, mikäli heistä nyt ikinä lopullisesti pääsee. Aina väliin tulee yrityksiä tunkeutua takaisin elämääni... röyhkeitä sellaisia kaikista kielloista huolimatta. Puettu rakkaudellisiksi muisteloiksi muka yhteisistä "onnellisista" ajoista....
Mutta jotenkin kesksutelumme kytkeytyy tähän aiheeseen.
En ymmärrä sitä, että jos löytyy joku ystävä kehen voi luottaa tältä palstaltakin, niin miksi ei vaihdu sähköposti-osoitteet? Varsinkin kun sellaisen voi tämän s-24n kauttakin laittaa anonyymin...
Tämä nyt toiseksi paras vaihtoehto kirjoittaa omassa ketjussa kun on sellainen ongelma että aina tulee sähellettyä kaikki muut ketjut sekaisin, niinkuin tuolla p...lla.
Mutta se siitä, jätän teidät tällä kertaa mielihyvin tänne, kun ette tuo täydellistä avautumistanne muualle.
Toivon teidän välillenne s-posti ystävyyttä, suorastaan ehdotan sitä.
Tuo "väärässä paikassa" on hyvä oivallus. Jatkakaa tuosta, kun sinä näyt sen ymmärtävän.Niin, olet oikeassa, että nykyisin on monia mahdollisuuksia pitää yhteyttä.
Skypestä Facebook:n ja kaikenlaista siitä väliltä.
Minulla ei ole mitään niistä ja jopa kännykkäni on suljettu,
ettei kukaan ala SMS:aa. Oli muutamia ja se rasitti minua.
Foorumilla on oma vapautensa kirjoitella ja minä "kalastelen" mielelläni.
Heittää ajatuksen eetteriin kuin pikku-matosen ja katsoo, mitä tarttuu.
Vaihtelee syöttiä ja kokeilee uusia ajatuksia, löytää useampia näkökantoja.
Kaikki me täällä olemme "Ajatuksia kalastamassa".
Niiden omien arkituttujen lisäksi, joiden kanssa on se kahvikupin yli rupattelu.
Varmat, odotetut vastaukset turvallisesti.
Ihminen tarvitsee uudistusta, vaihtelua!
Minulla ei ole hermoja, aikaa, voimia enää ystävyyssuhteisiin.
Kirjassa "Pikkuprinssi" kettu sanoi prinssille:
"Kun tutustut johonkin ja teet hänestä Ystäväsi,
tulet vastuulliseksi Ystäväsi tunteista!"
No, ajatus oli tämä, vaikka sanamuoto oli eri.
Mutta kauhistun ajatusta, että minulla olisi läheisempi suhde johonkin,
sillä pelkäisin koko ajan, että loukkaisin hänen tunteitaan.
Ajattelisin, mitä sanoa, miten sanoa, miksi sanoa...
Sitä alkaisi tulla myös odotteita ystäväänsä kohtaan!
Hyvänen aika! Ei "p-h", enkä minä halua uusia pakkopaitoja!
Niitä on ollut komerot täynnä elämän aikana!
Olemme Elämän Vapaita Taiteilijoita! Ei mitään pakkopullaa enää!
Tunnen, että "p-h" on samaa mieltä tästä kanssani.
Sitä paitsi, ei "p-h" ole täällä seuran puutteen takia.
Hänellä on "kasvotusten-ystäviä" ja saa useampia koko ajan!
Olemme eetterissä ajatuste, oivalluksien, asenteiden kalastajia! - Käsittääk
M-M kirjoitti:
Niin, olet oikeassa, että nykyisin on monia mahdollisuuksia pitää yhteyttä.
Niiden omien arkituttujen lisäksi, joiden kanssa on se kahvikupin yli rupattelu.
Olemme eetterissä ajatuste, oivalluksien, asenteiden kalastajia!"Sitä paitsi, ei "p-h" ole täällä seuran puutteen takia.
Hänellä on "kasvotusten-ystäviä" ja saa useampia koko ajan!"
Käsittääkseni ei pidä paikkaansa.
https://keskustelu.suomi24.fi/suhteet/suku-on-pahin
https://keskustelu.suomi24.fi/suhteet/suku-on-paras
(Tämä vain sanatarkalle ymmärtäjälle, että ei pidä ottaa sanatarkasti. Voi varmasti kirjoitella vapaasti laajemminkin. Vaikka eipä p nykyisellään paljoa aiheesta piittaa kun aloittaa vuolaan aukenemisen.)
https://keskustelu.suomi24.fi/suhteet/ystavyys
https://keskustelu.suomi24.fi/perhe/lapsen-kehitys
https://keskustelu.suomi24.fi/ajanviete
Tässä viimeisessä kertakaikkiaan kymmnen kohtaa jotka sopisivat teille kuin nenä päähän.
Teenpä teille sinne aloituksen.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15416793/avautumistamme-ajankuluksemme
Ja moidå, ei tarvitse kiittää :) - poiuytrdfgh
M-M kirjoitti:
Niin, olet oikeassa, että nykyisin on monia mahdollisuuksia pitää yhteyttä.
Olemme eetterissä ajatuste, oivalluksien, asenteiden kalastajia!Tuolla alempana jo yksi kommentti aiheeseen. Ja niin , minä en aio tutustua anonyymeina tutustumiini ihmisiin kasvotusten , koska en sillä tavoin sekoita henkilökohtaista ja julkista elämääni. Siinä on tietyllä minulla selvä raja.
- poiuytrdfgh
Ja sitten tämäkin että lähes kaikki julkinen on mennyt hyvin ja yksityinen pieleen,
Mulle ollaan ilkeämpiä kun kommunikaatiolla ja sen kululla ei ole potentiaalista yleisöä, joten olen nyt tykästynyt enempi julkiseen kommunikointiin. - poiuytrdfgh
Tämä johtunee siitä että ihmiset kuitenkin tietävät milloin ovat sopimattoman ilkeitä eivätkä altista itseään kovin paljon pahimmillaan sosiaalisesti arvosteltaviksi. Esim. manipulaatio paljastuisi nettiruudulla aika äkkiä aivan toisin kuin yksityisissä puheluissa. OIkeastaan julkisella nettipalstalla ei voi manipuloida täysin huomaamattomasti,
- poiuytrdfgh
mikään silent treatmemtkaan ei oikeastaan ole julkisella nettipalstalla mitään vaikka joku lopettaisikin kokonaan puhumasta jollekin,
- poiuytrdfgh
Vielä yks hyvöä pointti julkisesta keskustelusta, jos mulla ei ole yksityistä keskustelua lainkaan, kenenkään on vaikea valehdella minusta tietävänsä jotain mitä muut kin ei tietäisi...
- poiuytrdfgh
narsistin mustamaalauskampanjat minimoituu tavallaan, kun ei ole mitään piirejä missä niitä pyörittää.
- poiuytrdfgh
Täällä voi mustamaalata mutta se on lähes hullunkurisen näkyvää sitten. .
- poiuytrdfgh
suuri massa tekstiäni vaikeuttaa mustamaalausta entisestään, vaikka minua syytetään juuri siitä massasta. Sillä voi toki tavallaan mustamaalata kun oon niin kauhee kun oon kirjottanu niin valtavan määrän. Pahoitteluni siitä. Määrä on suuri. Nyt olen vain täällä yhdessä ketjussa jos minusta ei kirjoitella muualla.
- poiuytrdfgh
Mulla on uusia terveysongelmia, mutta aivovaurio-oireita on helpottanut sen verran että pystyn jonkin verran paremmin kontrolloimaan kirjoitustani kuten tietokoneeni toimii nyt paremmin kun alustettu uudelleen-.
- poiuytrdfgh
Joten se joka ketjun tukkiminen on nyt joka tapauksessa mennen talven lumia. Pahoitteluni.
Auttaisiko anteeksianto, silleen omaksi parhaaksenne, eiks se niin menny toi sanonta? Kato kärsitte siitä itse jos katkeroidutte siitä että ketjuja tukkeentui, Ihan omaksi parhaaksenne vaan sanon. - poiuytrdfgh
Jos antaisimme palstalle hienomman nimen sen suolipalstan sijaan. Output -palsta ?
Outputissa kuulemma on yleistä että osa inputin energiasta on mennyt ikäänkuin alkukantaisempaan muotoon. Siis ihan luonnollinen outputiin kuuluva asia, että osa palstan teksteistä on karkeahkoja. - poiuytrdfgh
Mutta ainakin mustamaalaajalla olisi kova homma jos aikoisi päihittää mut tekstin määrässä että puurtamaan joutuisi ahkeraan. Ehkä niin ahkeraan että se vaikuttaisi jo epäilyttävälle :)
- poiuytrdfgh
Ei ole kahelia rakastaa tuulta.
Erikoisempiakin rakastajia on. Lahjakas tiedemies Nikola Tesla ei koskaan mennyt naimisiin. Hän rakastui kyyhkyseen. Se on jo vähän erikoisempi tarina.
Minullakin on jotakin mitä rakastan mikä ei ole ihminen.- poiuytrdfgh
Taisi olla Nikola Tesla juuri energiaan erikoistunut tiedemies.
Minua kiinnostaa energia monella tavalla- Mutta en tiedä siitä vielä kovin paljoa. - poiuytrdfgh
Oikeastaan en tarvitse tätä foorumia enää, mutta saatan silloin tällöin käydä kunnes tänne tulee se rekisteröitymispakko. Sitten se on bye bye
- poiuytrdfgh
Sellainen tytär millainen äiti ei ole toteutunut minun äitini ja minun kohdallani melkein yhtään. Äitini ilmaisee sen usein itsekin että niin ei todellakaan ole meidän perheessä. ..vaan että olemme miltei äärierilaisia mikä itseasiassa sopii yhteen katsomani psykopaattiäitejä koskavan Youtube videon kanssa jossa puhuja mielenkiintoisesti esittää näkemyksenään että psykopaattiäitien lapset yleensä kehittävät mm. herkkyyteen perustuvia taiteellisia kykyjä ja että heillä kehittyy nimenomaan herkkyys lahjaksi asti.
- poiuytrdfgh
ja juurikin tunneherkkyys ja tunneymmärtäminen
- ghgfhdgj
Niin tuo millainen äiti - sellainen tytär, pojasta polvi paranee, yksi pitää äidistä toinen tyttärestä, veistäjäänsä lastu tulee jne ovat sanontoja, eivätkä ne nyt aina kaikkien kohdalla kirjaimellisesti paikkaansa pidä.
- poiuytrdfgh
Mitä ihmettä miksi täältä on poistettu M-M kirjoitus jossa ei ollut mitään loukkaavaa ketään kohtaan ja vastaukseni ?
No outoa kyllä on, poistettinkohan eilen tuolla toisaallakin m-m kommentti ja samalla sit vähän muutakin.
Vai ehditkö näkemään tässä ,tuliko siihen m-m kommentin perään jotain muutakin/joku ilkeä kommentti jonka mukana sit poistettiin.
No tää on tämmöstä, ylläpitäjä ne poistot kuitenkin tekee jonkun ilmoituksen peusteella.yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
No outoa kyllä on, poistettinkohan eilen tuolla toisaallakin m-m kommentti ja samalla sit vähän muutakin.
Vai ehditkö näkemään tässä ,tuliko siihen m-m kommentin perään jotain muutakin/joku ilkeä kommentti jonka mukana sit poistettiin.
No tää on tämmöstä, ylläpitäjä ne poistot kuitenkin tekee jonkun ilmoituksen peusteella.Mut hei.
Ehkä kyse on tästä . Ilmiannon syyn yhtenä kriteerina on myös tämä
Viesti ei liity aiheeseen, tai ei ole suomea tai ruotsia
Oliko eilinenkin m-m kommentti englannin kielinen. Tämän päiväsen näin, et oli ainakin suurimmaksi englanninkielinen, mutta en muista niin tarkkaan että oliko siinä yhtään Suomen sanaa- poiuytrdfgh
Siinä oli aika paljon englantia. Se on varmaan syy sitten.
- poiuytrdfgh
Oli suomeakin siinä. Hän kertoi lukeneensa englanninkielistä kirjaa josta kertoi
- poiuytrdfgh
Säilytämme jämptisti suomalaisuutemme täällä, ei sovi vääntää englantia väliin...heheh. Mutta onhan totta että näin tänne ei sitten tule suomenkielentaidottomia jolloin tämä ei enää niin olisi suomi palsta.
- poiuytrdfgh
Siis semmoset hyvää päivänjatkoa viestit poistettu miksi ihmeessä ?
- poiuytrdfgh
Nyt psykologian kritiikistäni. Oikeastaan en kritisoi psykologiaa vaan sitä että ihmiset esittävät ikäänkuin totuuksina psykologisointeja jotka eivät ole edes minkäänlaisessa linjassa uusimman psykologisen tutkimuksen kanssa. Olen kritisoinut psykologiaa mm. sen pohjalta mitä ihmiset luureissa ovat niin tietäväisinä selittäneet ikäänkuin olisivat jotakin psykologian asiantuntijoita minun ylitseni. Kuitenkin nyt löydän internetin pullollaan psykologista tutkimusta jolla heidän juttunsa on helppo kumota. Joten ehkä voin pitää psykologiastakin tieteenä.
- poiuytrdfgh
https://www.scientificamerican.com/article/negative-emotions-key-well-being/
Tässäkin yksi artikkeli jonka pohjalta voisi lopettaa kokonaan ne epäluuloiset: "Et kai vain ole katkera ?" puhelut. - poiuytrdfgh
Ja ihan omasta kokemuksesta voin kertoa että negatiiviset tunteet luurien puheluita kohtaan ovat olleet psykologisesti ratkaisevasti nimenomaisesti hyvinvointia parantava asia. Ilman niitä en olisi lähimainkaan tässä kunnossa.
- poiuytrdfgh
Ilman niitä olisin ihmisraunio, se on totuus.
- hkioyyo
poiuytrdfgh kirjoitti:
https://www.scientificamerican.com/article/negative-emotions-key-well-being/
Tässäkin yksi artikkeli jonka pohjalta voisi lopettaa kokonaan ne epäluuloiset: "Et kai vain ole katkera ?" puhelut.Psykoperheissä negatiivisten tunteiden, tai tunteiden ylipäänsä, ilmaisu on monopolisoitu psykopaatille tai narsistille, jonka tunneilmaston tunnusteluun kaikkien muiden huomio on kiinnitetty ja herkistetty. Lapsillehan se kiukuttelun ja raivon ns. etuoikeus tulisi kuulua puutteellisen kommunikaatio- ja tunnesäätelykyvyn ja siitä johtuvan turhautumisen takia. Itse en voi juuri tukahdutetun ja vaikean ja kyvyttömän tunneilmaisun takia ihan kauheasti sietää ihmisiä ketkä kokevat oikeudekseen tuuletella negatiivisia tunteitaan minulle. Erityisesti näin mikäli koen etten ole itse toisen kanssa niin läheinen että olisin vapautunut samaan. Semmoinenkin että minulle jostain syystä monetkin ihmiset pitävät oikeutenaan ilmaista negatiivisia tunteitaan asioista mistä itse en kokisi olevani oikeutettu edes loukkaantumaan, saatika ilmaisemaan suuttumista tai loukkaantumista, vaikka sen tyyppistä tunnetta saattaisin kokeakin.
- poiuytrdfgh
Joo ymmärrän. Ja noin on psykoparheessä.
Samasta syystä nykyisellään jotkut saattavat kokea minut negatiivisesti koska olen alkanut tuulettamaan ja he eivät vielä ole. Kiva ettei tässä meidän välillä kuitenkaan. - poiuytrdfgh
arvelen että niille kenelle palstan täyttämiseni tuottaa niitä hyvin kriittisiä tunteita voisi johtua jostain sellaisesta. He eivät saa jotain itsestään ulos ja sitten ovat herkkiä sille tunteelle, että joku ylimääräinen viestirypäs keskustelupalstalla nyt jotenkin tukki. ..vaikkei se nyt ihan varsinaisesti tuki minkä ymmärtää ne jotka pystyy ilmaisemaan itseään ja ryppäistä huolimatta.
- poiuytrdfgh
Kiva havainto M-M ltä se että olen mielestään väärässä paikassa. Minähän olen jo yli viisitoista vuotta sitten valittanut neurologille toistuvaa päätymistäni väärään paikkaan mihin ei ollut tarkoitusta mennäkään.
- poiuytrdfgh
hkioyyo kirjoitti:
Psykoperheissä negatiivisten tunteiden, tai tunteiden ylipäänsä, ilmaisu on monopolisoitu psykopaatille tai narsistille, jonka tunneilmaston tunnusteluun kaikkien muiden huomio on kiinnitetty ja herkistetty. Lapsillehan se kiukuttelun ja raivon ns. etuoikeus tulisi kuulua puutteellisen kommunikaatio- ja tunnesäätelykyvyn ja siitä johtuvan turhautumisen takia. Itse en voi juuri tukahdutetun ja vaikean ja kyvyttömän tunneilmaisun takia ihan kauheasti sietää ihmisiä ketkä kokevat oikeudekseen tuuletella negatiivisia tunteitaan minulle. Erityisesti näin mikäli koen etten ole itse toisen kanssa niin läheinen että olisin vapautunut samaan. Semmoinenkin että minulle jostain syystä monetkin ihmiset pitävät oikeutenaan ilmaista negatiivisia tunteitaan asioista mistä itse en kokisi olevani oikeutettu edes loukkaantumaan, saatika ilmaisemaan suuttumista tai loukkaantumista, vaikka sen tyyppistä tunnetta saattaisin kokeakin.
Tilanne on varmasti vaikea koska minä en keksinyt muuta reittiä ilmaista tunteitani kuin melko erikoinen luova idea jonka kautta. Mitään tavallisempaa reittiä ei onnistunut .
Mikähän sinulle voisi olla sellainen ? - poiuytrdfgh
(eikä tääkään ollut ongelmaton)
- hkhiyiy
Minäpä luulen että ollaan päädytty juuri siihen paikkaan mikä on tässä ajassa ja paikassa meille mahdollista. Kun on sitä ovia kolkuteltu mutta eipä ole ollut tilaa. Joku toinen toiseen aikaan samoissa paikoissa kävelee meille sulkeutuneisiin paikkoihin ehkä punaisia mattoja pitkin?
- poiuytrdfgh
Hyvä perustelu varsinkin siinä mielessä kun molemmat suunnilleen saman ongelman kanssa olemme päätyneet tänne vaikka mielestäni olemme aika fiksuja tänne ja sinä minua koulutetumpikin.
- poiuytrdfgh
Silleen olemme oudossa paikassa.
- poiuytrdfgh
Siis kun me hienot naiset ollaan päädytty tänne suomi24 palstalle kun ei muualle mahdu, niin onhan se hiukan outoa
- poiuytrdfgh
vaikka ilmeisesti aika ja paikka huomioiden loogista.
- jsuiouw
poiuytrdfgh kirjoitti:
vaikka ilmeisesti aika ja paikka huomioiden loogista.
Ei taideta olla ajanmukaisesti hienoja ainakaan aikalaiskriitikoiden sun muiden johtajien aivoasetusten mukaan.
:) - poiuytrdfgh
Ei ku nyt me aletaan hienoiksi naisiksi, muilta ei kysytä...
- poiuytrdfgh
Me ollaan hienoja naisia ! Ja sillä selvä.
- Hei_Lue
poiuytrdfgh kirjoitti:
Hei! Lue pikkuisen alempaa kaverisi nykyisistä kuulumisista ja siitä mistä hänet nyt löytää.
- Eli_hän
poiuytrdfgh kirjoitti:
Eli hän odottaa sinua...
- Lupaan
poiuytrdfgh kirjoitti:
Lupaan tulla käymään (jos saan)!
- poiuytrdfgh
Kirjoitan tällä kertaa palstaveristani ylempänä.
Kolmas hieno nainen on ehkä jo itsevarmempi. kuin me kaksi - poiuytrdfgh
Lupaan kirjoitti:
Lupaan tulla käymään (jos saan)!
Selitin toisaalla etten koskaan kutsu vieraita.
- jlöpiolk
poiuytrdfgh kirjoitti:
Mitäköhän se hieno nyt sitten voisi olla? Joku tietty muoto vai? En ole kauhean huonona itseäni pitänytkään vaikka ympäristö taitaa olla eri mieltä. Toisaalta harvoin minulla on käytössä tuota käsiteparia arvioinnissani hieno...huono? vai ei-hieno? karkea? Tulee mieleen hienosta jotain hemmoteltua ja helppoamahdollisuutta olla hieno.
- Käsitt
"Sitä paitsi, ei "p-h" ole täällä seuran puutteen takia.
Hänellä on "kasvotusten-ystäviä" ja saa useampia koko ajan!"
Käsittääkseni ei pidä paikkaansa.
https://keskustelu.suomi24.fi/suhteet/suku-on-pahin
https://keskustelu.suomi24.fi/suhteet/suku-on-paras
(Tämä vain sanatarkalle ymmärtäjälle, että ei pidä ottaa sanatarkasti. Voi varmasti kirjoitella vapaasti laajemminkin. Vaikka eipä p nykyisellään paljoa aiheesta piittaa kun aloittaa vuolaan aukenemisen.)
https://keskustelu.suomi24.fi/suhteet/ystavyys
https://keskustelu.suomi24.fi/perhe/lapsen-kehitys
https://keskustelu.suomi24.fi/ajanviete
Tässä viimeisessä kertakaikkiaan kymmnen kohtaa jotka sopisivat teille kuin nenä päähän.
Teenpä teille sinne aloituksen.
Ja moidå, ei tarvitse kiittää :)- poiuytrdfgh
En ole täällä seuran puutteen takia. Kasvotusten ystäviä ei juuri ole, koska olen aina kotona, enkä pidä vieraista kodissani. Puhelinlinjan olen sulkenut (paitsi lyhyet kiireelliset puhelut pystyn soittamaan koska sain tarpeekseni puhelimesta. )
En kuitenkaan tunne itseäni yksinäiseksi. Minulla on jo 2500 nettiseuraajaa ja se kummasti poistaa lopunkin yksinäisyyden tunteen. Sitäkin kautta löytynee mielenkiintoisia juttuja jos jaksaa tutkiskella mitä kaikkea siellä on, mutta tosiaan niitä on sen verran paljon, etten ole enää ehtinyt juurikaan käymään läpi. On kääntynyt hieman kuin nettiseuraajien keräilyksi lähinnä tuo homma.
Kuitenkaan en olisi ikinä arvannut että minulla tulisi olemaan edes 2500 nettiseuraajaa joten oloni on suorastaan yltiösosiaalinen. En ole halunnut kasvotusten ystäviä koska minun on vaikea liikkua kodin ulkopuolella. Suunnittelen ihmiskontaktit sitten että voi hoitaa ne kotoa käsin kutsumatta vieraita. Rasitun ihmisistä paikanpäällä fyysisesti.
- M-M
"Käsitt" - iso kiitos avustasi. Minä kun olen noviisi näissä IT-tiedoissa,
enkä käsitä mahdollisuuksia nenääni pidemmälle ;-D
Siksi ei riitä, että tuntee jonkun ystäväksi, sillä tunnetusti on tunnettava
myös ystävän ystävät! kaikki on kierrätyksessä ja jakelussa.
Aiheesi: avautuksemme - ajankuluksemme, on todella kaiken kattava -
meille! Kukaan ei voi murista, että emme pysy aiheessa.
Eikä poistaa, myös muiden ajatusten kanssa.
Siksi kirjoitan tämän erikseen, ettei toisten henkinen tuotto häviä
sepustuksieni kanssa. Syitä siihen taas on monia.
Olen nähnyt Suomi24:ssä englantia, saksaa, venäjää, ruotsia...
Mutta pakkoruotsi hyväksytään, vaikka englanti on tullut toiseksi
käytännön kieleksi. Maahanmuuttajien keskuudessa pääkieleksi.
Olisikohan aika tehdä tässä kielien suhteen myös uudistuksia?
Itäraja on pitkä ja siellä on venäjä käytössä, kuten länsirannikon ruotsi.
Kiitos vielä kerran "Käsitt" ! herttaisesta ongelman ratkaisustasi ;-)
Du tycks bo i Strömsö - med tanke på broblem lösningen!- M-M
Olen nyt kotiutunut minulle "pedattuun paikkaan" - Elämänkertoihin!
Kiitos kaikille kuluneesta ajasta, risuista ja ruusuista :-) - poiuytrdfgh
kiitos itsellesi. hyviä lukuhetkiä !
- Ei_ole_t
poiuytrdfgh kirjoitti:
kiitos itsellesi. hyviä lukuhetkiä !
Ei ole totta!
Miksi ihmeessä ystävällinen aputekoni on poistettu.
Tässä luki että p voi mennä ja sinne palstalle hänen kanssaan kirjoittelemaan.
Siis pääset sinne tästä:
- poiuytrdfgh
Viittaan Spinozaan. Suru tulee siitä kun ihminen "kasvaa" suuremmasta pienempään ja ilo siitä kun kasvaa pienemmästä suurempaan. Siksi luurit tuottivat ahdistusta, koska siellä joutui ikäänkuin kasvamaan suuremmasta pienempään ja tämä palsta tuotti siltä osin iloa kun pystyi kasvamaan pienemmästä suurempaan ulos esim. niistä luurien rajoitteista. Älyllinen ahdistaminen suuremmasta pienempään on vielä narsismiakin ja psykopatiaakin kauheampi tunnekokemus. Narsismista vapauttavaa on vapaa älyllinen narsismin tutkiminen, jota luureissa yritettiin haitata. Jos tutkit narsismia älyllisesti vapaana , se on tähänastisesti paras tietämäni vastaus narsismi-ilmiön kohtaamisesta selviämiseen tunteellisestikin.
- poiuytrdfgh
rajoittunut käsitys ihmisen tunne-elämästä tuottaa ahdiistusta itsessään. Spinozan mukaan kaikki ihmisen kärsimys tulee ihmisen ULKOPUOLELTA, joten nykyinen "muotipsykologiakin " etsiä kaikkea vikaa itsestä on vain jonkun mielipide , ei mikään todistettavissa oleva fakta. Eikä se nähdäkseni ole edes tieteellinen tapa ajatella. Joten miksi semmosta ihmisille syötetään ? Minun mielestäni vain siksi että se on tavallaan toimiva massojen psyyken kontrollointikeino.
- jljouu
Näistä kommenteista olen aikalailla samaa mieltä.
- hkhjiu
Tosin toisille sallitaan ja suositellaankin vian ulkoistaminen ja etsiminen ja osoittaminen toisesta tai ulkopuolelta. Riippunee asemasta kulttuurin arvoissa.
- poiuytrdfgh
Aivan. Näitä väitteitä voi kumpaakin käyttää ihan vain sosiaalisena pelivälineenä jos on niin motivoitunut tekemään. Sillon ne on vain joko pikkusen peiteltyjä syytöksiä tai syytteistä vapauttajia , ketä sitten ollaankin halukkaita syyttämään tai vapauttamaan syyllisyydestä. Ja sen halun motiivina voi olla melkein ihan mitä vain. Eli ei sen tarvi perustua mihinkään kyseisen henkilön syyllisyyteen tai syyttömyyteen.
- poiuytrdfgh
hkhjiu kirjoitti:
Tosin toisille sallitaan ja suositellaankin vian ulkoistaminen ja etsiminen ja osoittaminen toisesta tai ulkopuolelta. Riippunee asemasta kulttuurin arvoissa.
Juurikin. Tuota itsensä syyllistysoppia, jos se jollekulle on vieras, hän ei kenties ole ollut varaton ja hakenut apua jostain ikäänkuin alemman sosiaaliluokan paikasta .
- jfdiutiorut
poiuytrdfgh kirjoitti:
Juurikin. Tuota itsensä syyllistysoppia, jos se jollekulle on vieras, hän ei kenties ole ollut varaton ja hakenut apua jostain ikäänkuin alemman sosiaaliluokan paikasta .
Joo. Ei noilla sosiaalisilla tendensseillä ole usein paljoakaan tekemistä oikean syy-seuraustutkinnan kanssa. Tietoa voi tällöin tietysti saada sosiaalisista arvostuksista ja mieltymyksistä, mutta se on vähän eri juttu. En osaa snoa tuosta luokkajutusta. Havaintokäsitykseni mukaan tämä ei ole ihan sosiaaliluokkajuttu paitsi ehkä niin että keskiluokan lapsiuhreille ei ole tarjolla apua. Suurena veronmaksajaluokkana kyseenalaistaa tietysti homman mielekkyyden...
- poiuytrdfgh
Mutta mulle seurasi siitä opista todella rankka kokemus, joka ei kokemukseni mukaan todellakaan tehnyt mielenterveydelleni hyvää. Ainoastaan tuon opin kuuntelun aikana olen kokenut oireita, jotka voisi kokea mielenterveydellisiksi ja katson niiden olevan suoraa seurausta valheellisesta ideologiasta.
- poiuytrdfgh
jfdiutiorut kirjoitti:
Joo. Ei noilla sosiaalisilla tendensseillä ole usein paljoakaan tekemistä oikean syy-seuraustutkinnan kanssa. Tietoa voi tällöin tietysti saada sosiaalisista arvostuksista ja mieltymyksistä, mutta se on vähän eri juttu. En osaa snoa tuosta luokkajutusta. Havaintokäsitykseni mukaan tämä ei ole ihan sosiaaliluokkajuttu paitsi ehkä niin että keskiluokan lapsiuhreille ei ole tarjolla apua. Suurena veronmaksajaluokkana kyseenalaistaa tietysti homman mielekkyyden...
Tarkoitan sitä että olen varma, että jos olisin rikas saisin jo tänään 30 psykologia, jotka eivät lainkaan syyllistäisi minua.
- jfiofuru
poiuytrdfgh kirjoitti:
Tarkoitan sitä että olen varma, että jos olisin rikas saisin jo tänään 30 psykologia, jotka eivät lainkaan syyllistäisi minua.
Varmasti rahalla saa "mieluista" apua yksityiseltä sektorilta ja kuulee sitten just mitä haluaa kuulla. Ei sillä kuitenkaan välttämättä ole mitään tekemistä totuudenmukaisuuden ja etiikan kanssa. Mikä lie sitten egon ja aseman vahvistusrituaali tai vallitsevan ideologian validointikampanja, ehkä huonon omatunnon anekaupparituaali..? Julkista sektoria taas pitäisi velvoittaa lait ja eettiset ohjeet ja toiminnan perustua tutkimukselle, mutta tämä ei kokemusteni ja tutkimusteni mukaan käytännössä toteudu.
- jkfueiur
Ts. luokka on minusta vain ehkä yksi vaikuttava tekijä muiden jakojen ja arvostusten keskellä. Minulla on näissä jaoissa ollut varmaan jokaisessa huonoimmat mahdolliset kortit.
- poiuytrdfgh
Aivan. yksinkertaistin hieman,....aina kaikessa on paljon tekijöitä...
Mutta vaatisi pidemmän keskittymisen minulta pohtia tarkemmin...niin sanoin tuolleen hieman ylimalkaan... - poiuytrdfgh
Minä olen kanssa varsin monessa asiassa eräänlainen väliinputoaja, tai vähemmistö...
- poiuytrdfgh
Mutta uskon, että rahalla saisi ymmärrystä jopa tuohon
- poiuytrdfgh
Jos minulla olisi vain vaikka 10 000 euroa rahaa, pystyisin muuttamaan sosiaalista asemaani todella paljon pitkäkestoisesti,,,,
- poiuytrdfgh
Kerran joku sanoi minulle pilkallisesti auttavasta puhelimesta kun selitin että olisin mennyt yksityiselle neurologille, jos minulla olisi ollut rahaa. Vastasi tosi pilkallisesti: "Rahaa me ei kyllä täällä jaeta".
- poiuytrdfgh
Sen sijaan puhuivat siitä millaiset ohjeet heidän rahoittajaltaan on vastata soittajille.
- poiuytrdfgh
Raha siinä ne puheidet sisällöt pitkälle ratkaisee monella tavalla.
- poiuytrdfgh
Tämä palsta on hyvä. Täällä ei samalla tavalla raha ratkaise ja määritä ajattelusisältöä
- poiuytrdfgh
Rahalla saisin varmaan maailmalta jotakin sertifikaattejakin joilla saisin omille sanoilleni painoa jne,..
- poiuytrdfgh
Noh se siitä pulpahti vaan mieleen mitä kaikkea rahalla saa...
- jrituutiut
poiuytrdfgh kirjoitti:
Tämä palsta on hyvä. Täällä ei samalla tavalla raha ratkaise ja määritä ajattelusisältöä
Rahaakin pelottavampi vastustaja on minulle ainakin ollut emotionaalisesti investoidut ideologiat ja arvostukset joiden sörkkiminen saattaa saada aikaan ihan kuin jotain psykoottista kollektiivista vihatorjuntaa. En ole varma liioittelenko, ehkä osittain... ehkä olen "vain herkkä"..
- poiuytrdfgh
Yhden virheen tein, se luurisoittelu, sillä rahalla olisi päässyt yksityiselle neurologillekin.
Mutta sitten en olisi ehkä oppinut mitä EI kannata uskoa. - poiuytrdfgh
jrituutiut kirjoitti:
Rahaakin pelottavampi vastustaja on minulle ainakin ollut emotionaalisesti investoidut ideologiat ja arvostukset joiden sörkkiminen saattaa saada aikaan ihan kuin jotain psykoottista kollektiivista vihatorjuntaa. En ole varma liioittelenko, ehkä osittain... ehkä olen "vain herkkä"..
Ei se raha välttämättä oleellisin ole. Tuli vain mieleen sekin. Voit hyvinkin olla oikeassa. JA on helpompi hankkia rahaa jos ei emotionaalisesti alisteta !!!
- poiuytrdfgh
Mulla oli tänään psykopaattini kanssa aika hyvä puhelu. Hän pohti ihan mielenkiintoisia seikkaluhenkisiä aiheita.
Ja jaksoi hetken keskustella taiteestanikin ja filosofiasta, - poiuytrdfgh
Myös sinisilmäisyydestä keskustelimme aika yksimielisesti.
- sailaway
poiuytrdfgh kirjoitti:
Ei se raha välttämättä oleellisin ole. Tuli vain mieleen sekin. Voit hyvinkin olla oikeassa. JA on helpompi hankkia rahaa jos ei emotionaalisesti alisteta !!!
On varmasti myötätuulessa tai suvannossa helpompi keskittyä resurssien hankkimiseen ja vaalimiseen kuin ainaiseen pyörremyrskyyn heitettynä karikoissa. Pelastusarmeija kai vaan ilkkuu että mitäs läksit... oisit pysyny ruodussas..?
- poiuytrdfgh
jrituutiut kirjoitti:
Olet oikeassa. Minua ei koskaan hyökätä niin paljon kuin silloin kun alan selittää jotain rakkaudesta ! Ylivoimaisesti suurin raivo seuraa silloin jopa uhkauksia!!!!
- poiuytrdfgh
Mitä olen tehnyt ansaitakseni vihan ? Puhunut rakkaudesta.
- poiuytrdfgh
Se on se mitä varmuudella tiedän tehneeni.
- poiuytrdfgh
Ongelman filosofinen kysymys on mielestäni yksinkertaisesti tämä:
Tulisiko rakkauden vastustajaa rakastaa, niin jos kyllä, niin miten ? Jos ei, niin miten ? - poiuytrdfgh
Minkälaiset voimat vastustavat rakkautta ja miten ?
- poiuytrdfgh
Kumoutuuko rakkaus jos rakastaa rakkauden vastustajaa ja vastakohtaa ? Vai kuinka sille käy ?
- poiuytrdfgh
Miten se rakkauden energia pitäisi suunnata jos kohtaa narsistin ? Mihin .
Näinkö: https://www.youtube.com/watch?v=HHP5MKgK0o8
Vai jollain muulla tavoin? - ljforuu
poiuytrdfgh kirjoitti:
Miten se rakkauden energia pitäisi suunnata jos kohtaa narsistin ? Mihin .
Näinkö: https://www.youtube.com/watch?v=HHP5MKgK0o8
Vai jollain muulla tavoin?No kun toi on kauhee sotku varmaan kun ihmisten rakkauskäsitykset jakyvyt on niin valtavan eriasteisia. Pitäisi olla joku edes karkea lista määrittelyineen jota kulloinenkin sitten osoittaisi puhuessaan kulloinkin tarkoittamastaan rakkaudesta. Eikös jotkut käytä rakkausnimitystä vaikka mistä ilkeästä. Siis rakkaudeksi voidaan kai naamioida mitä vaan kauheaa. Ja Ranskassa kai muistaakseni intohimorikos (rakkaus?) on syyntakeisuutta tai tuomiota alentava tekijäkin. Niin varmaan se rakkausaihe sitten kauheasti intohimoja ja suuria tunteita aiheuttaa joka suuntaan...
- poiuytrdfgh
Tykkään tuosta laulusta. Koen että siinä on rakkautta ja voimaa.
Tuota rakkauden voimaa mielestäni jotkut nimittää väärin aggressioksi,
Ja vaativat luopumaan rakkauden voimasta ja alistumaan vihan päihitettäväksi. - poiuytfdfgh
Jos puhuu rakkauden päättävisyydellä, omaa muka vaikka mitä negatiivisia tunteita ja ihmisen halutaan luopuvan selkärangastaan ihan löpsyksi ollakseen muka anteeksiantava ja rakastava. Tiedän kun olen tuota kaikkea kokeillut eri muodoissaan.
- poiuytrdfgh
Mutta linkitin tänne aiemmin myös negatiivisten tunteiden HYVÄSTÄ voimasta. Sellainen ON olemassa.
- KodinO
poiuytrdfgh kirjoitti:
Minkälaiset voimat vastustavat rakkautta ja miten ?
En tiedä mutta muistatko vanhan laulun:
Tiedän paikan armahan,
rauhallisen, ihanan,
joss’ on olo onnekas,
elo tyyni, suojakas.
Sepä kotikulta on,
koti kallis, verraton.
Eipä paikkaa olekaan
kodin vertaa ollenkaan.
Siell’ on isä rakkahin,
siellä äiti armahin,
siellä siskot, veikkoset
riemurinnat, iloiset.
Suojaa, Herra, kotini,
anna sille armosi,
anna olla enkelein
vartijana kodillein!
Kun ma kerran suureks’ saan,
joudun mailman pauhinaan,
silloin aina etsin sun,
rauhan majan kaivatun.
Niin sinulla nyt ihan oma paikka olisi täälä suomi24 ssä.
Käy edes katsomassa, käythän?
Olen nyt lisännyt sinne jotain jotta viihtyisit paremmin. - poiuytrdfgh
ljforuu kirjoitti:
No kun toi on kauhee sotku varmaan kun ihmisten rakkauskäsitykset jakyvyt on niin valtavan eriasteisia. Pitäisi olla joku edes karkea lista määrittelyineen jota kulloinenkin sitten osoittaisi puhuessaan kulloinkin tarkoittamastaan rakkaudesta. Eikös jotkut käytä rakkausnimitystä vaikka mistä ilkeästä. Siis rakkaudeksi voidaan kai naamioida mitä vaan kauheaa. Ja Ranskassa kai muistaakseni intohimorikos (rakkaus?) on syyntakeisuutta tai tuomiota alentava tekijäkin. Niin varmaan se rakkausaihe sitten kauheasti intohimoja ja suuria tunteita aiheuttaa joka suuntaan...
Joo vaikka mitä outoa nimittävät rakkaudeksi,
Mun mielesta rakkaus on tunne ilman objektifioimista vai miten se sanotaan suomeksi. - poiuytrdfgh
KodinO kirjoitti:
Tiedän paikan armahan,
rauhallisen, ihanan,
joss’ on olo onnekas,
elo tyyni, suojakas.
Sepä kotikulta on,
koti kallis, verraton.
Eipä paikkaa olekaan
kodin vertaa ollenkaan.
Siell’ on isä rakkahin,
siellä äiti armahin,
siellä siskot, veikkoset
riemurinnat, iloiset.
Suojaa, Herra, kotini,
anna sille armosi,
anna olla enkelein
vartijana kodillein!
silloin aina etsin sun,
rauhan majan kaivatun.
Olen nyt lisännyt sinne jotain jotta viihtyisit paremmin.Kuka olet tarkalleen ? En ole nyt selvillä mikä tämä on ? :)
- poiuytrdfgh
poiuytrdfgh kirjoitti:
Joo vaikka mitä outoa nimittävät rakkaudeksi,
Mun mielesta rakkaus on tunne ilman objektifioimista vai miten se sanotaan suomeksi.Mutta se on ollut kaikkein kauhein elämänkokemukseni että ku olen puhunut rakkaudesta, mun on luultu tarkoittavan jotain kauheaa...objektifioivaa....
- jffuiou
Minun arvioni ja elämänkokemukseni mukaan objektifiova rakkaus on sääntö johon on harvinaisempia poikkeuksia. Lapsen rakkaus on tietysti ehdotonta, eläimellistä ja sokeahkoa, kun on kerta pakkokoin... Paljon se voikin kärsiä!
- juiru
poiuytrdfgh kirjoitti:
Raha siinä ne puheidet sisällöt pitkälle ratkaisee monella tavalla.
Joo, kukapa maksukykyinen asiakas maksaisi sellaisen kuulemisesta, että "kuulkaaps ny, tämä on moraalinen kysymys, joka velvoittaisi juuri sinua täysvaltaisena moraalisena toimijana..."
- KodinO
poiuytrdfgh kirjoitti:
Kuka olet tarkalleen ? En ole nyt selvillä mikä tämä on ? :)
"poiuytrdfgh
27.9.2018 21:34
Mutta ainakin mustamaalaajalla olisi kova homma jos aikoisi päihittää mut tekstin määrässä että puurtamaan joutuisi ahkeraan. Ehkä niin ahkeraan että se vaikuttaisi jo epäilyttävälle :) "
Niin sinua on syytetty suuresta tekstin määrästä. Lisäksi vaikutat kovin lyhytjännitteiseltä. Olet jättänyt palstalle hyvästit varmaan satoja kertoja ja sitten jatkat samantein.
Myöskään en kokemuksiin nojaten voi uskoa, ettet enää sotkisi ketjuja.
Ai kukako olen? Edustan kodin onnea, rakkaudellisuutta.
Kävitkö katsomassa tuolla linkissä? - KodinO
Ja mitä tulee tuohon linkkiin, niin saattaakin olla kohta niin että pidän sen itse. Saa nähdä miten luovuus kukoistaa. Kaikki tarjousajat umpeutuvat joskus... Saatte jatkaa täällä palstalla tyyliin "kauvas pilvet karkaavat, turhaan niitä tavoitat"...
- jferuer
KodinO kirjoitti:
Tiedän paikan armahan,
rauhallisen, ihanan,
joss’ on olo onnekas,
elo tyyni, suojakas.
Sepä kotikulta on,
koti kallis, verraton.
Eipä paikkaa olekaan
kodin vertaa ollenkaan.
Siell’ on isä rakkahin,
siellä äiti armahin,
siellä siskot, veikkoset
riemurinnat, iloiset.
Suojaa, Herra, kotini,
anna sille armosi,
anna olla enkelein
vartijana kodillein!
silloin aina etsin sun,
rauhan majan kaivatun.
Olen nyt lisännyt sinne jotain jotta viihtyisit paremmin.Onks toi jotain fittuilua? Vai joku uus sote-ratkaisu osattomille, siis ison luokan fittuilua?
- KodinO
jferuer kirjoitti:
Onks toi jotain fittuilua? Vai joku uus sote-ratkaisu osattomille, siis ison luokan fittuilua?
Joo se tuntui minustakin vähän siltä, vaikka tuo tuli ihan spontaanisti... mieleen ja sitä kautta tuohon palstalle.
Kunnes nyt tajusin vähän huilattuani (luomistyön jälkeen you know), että tuossa on minun juttuni. Ei mitään niin pahaa ettei jotain hyvää. Minä olen tuolla pohjalla tässä elämässä. Etsin kotia ja tahdon kotiin... Sellaiseen kuin lapsuudenkoti oli, rakkaudellinen. Asia on ihan selvä.
Sinä nyt et ehkä tiedä mistä nuo pienet väliintulot ovat juontaneet... Mutta siiinä ne nyt kuitenkin ovat.
Ajatteles että toisen tosi on toiselle kettuilua, tai ainakin joku voi niin tulkita helposti... - poiuytrdfgh
Olen aina sanonut että muut puheeni ovat päteviä, muttei se milloin lopetan kirjoittamisen, tuon olen myös sanonut monta kertaa rehellisesti.
- poiuytrdfgh
Mutta sen tiedän, että kaikissa vastaavissa tapauksissa kirjoitus on jossain vaiheessa loppunut ja kuin seinään ilman pienentäkään kirjoitushalua.
- poiuytrdfgh
Mut minulla on herännyt tänään hämärä oivallus, että ehkä mulla on oikeesti niin erilaiset elämänkokemukset, että suurin osa ihmisistä ei pysty niitä ymmärtämään koska ei ole kokemuksellista kosketuspintaa yhteistä lähes ollenkaan. Ei vaan ole tullut mieleen että elämäni olisi niin erilaista kun se on itselle tavallista.
- jfjoruorpu
poiuytrdfgh kirjoitti:
Mut minulla on herännyt tänään hämärä oivallus, että ehkä mulla on oikeesti niin erilaiset elämänkokemukset, että suurin osa ihmisistä ei pysty niitä ymmärtämään koska ei ole kokemuksellista kosketuspintaa yhteistä lähes ollenkaan. Ei vaan ole tullut mieleen että elämäni olisi niin erilaista kun se on itselle tavallista.
No minä olen vakuuttunut että minulla on varsin poikkeavat elämänänkokemukset missä tahansa piireissä. En osaa kuitenkaan sanoa kuinka poikkeukselliset kun jopa muutama arvostelukykyiseksi katsomani ihminen on ollut vakuuttunut kanssani että moni kohtalotoverini on luultavimmin jo haudassa, tai sitten kokenut tai saanut osakseen jonku "pelastavan" tai sellaiseksi arvottamansa tekijän, jota minulle ei olla suotu, tai jonka itse katson jotenkin sillai että ei sen niin pitäisi mennä... ja nyrpistän hienonokkaani.
Mutta tosiaan että sellainen muutama asiani "ymmärtäjä", tai sellaiseksi sitten mielestäni osoittautunut on kuitenkin sattunut niiden kymmenien-satojen epäonnistuneiden kohtaamisten ja yritysten joukkoon? Nyt on siis kyse henkilökohtaisista eikä institutionaalisista kohtaamisista. En uskalla tästä subjektiivisesta otoksesta tehdä yleistystä, luultavammin olen ollut joskus jotenkin vähän onnekas. (?) - rakkikoira
jfjoruorpu kirjoitti:
No minä olen vakuuttunut että minulla on varsin poikkeavat elämänänkokemukset missä tahansa piireissä. En osaa kuitenkaan sanoa kuinka poikkeukselliset kun jopa muutama arvostelukykyiseksi katsomani ihminen on ollut vakuuttunut kanssani että moni kohtalotoverini on luultavimmin jo haudassa, tai sitten kokenut tai saanut osakseen jonku "pelastavan" tai sellaiseksi arvottamansa tekijän, jota minulle ei olla suotu, tai jonka itse katson jotenkin sillai että ei sen niin pitäisi mennä... ja nyrpistän hienonokkaani.
Mutta tosiaan että sellainen muutama asiani "ymmärtäjä", tai sellaiseksi sitten mielestäni osoittautunut on kuitenkin sattunut niiden kymmenien-satojen epäonnistuneiden kohtaamisten ja yritysten joukkoon? Nyt on siis kyse henkilökohtaisista eikä institutionaalisista kohtaamisista. En uskalla tästä subjektiivisesta otoksesta tehdä yleistystä, luultavammin olen ollut joskus jotenkin vähän onnekas. (?)Elämänkokemuksesi ovat siis poikkeukselliset "missä tahansa piireissä". Silti sinulla todennäköisesti kohtalotovereita joista moni jo haudassa.
Tunnistan ainakin yhden ryhmän johon sopisit. Olen ajatellut sinusta niin jo pidempään.
Kovasti kierrät asiaasi kuin kissa kuumaa puuroa. Pääsisit nopeammin tulokseen suoremmilla puheilla. Tapatko aikaa palstalla odotellessasi... niin, mitä? - spaceoddityy
rakkikoira kirjoitti:
Elämänkokemuksesi ovat siis poikkeukselliset "missä tahansa piireissä". Silti sinulla todennäköisesti kohtalotovereita joista moni jo haudassa.
Tunnistan ainakin yhden ryhmän johon sopisit. Olen ajatellut sinusta niin jo pidempään.
Kovasti kierrät asiaasi kuin kissa kuumaa puuroa. Pääsisit nopeammin tulokseen suoremmilla puheilla. Tapatko aikaa palstalla odotellessasi... niin, mitä?...väkivallatonta tilaa, ehkäpä?
- rakkikoira
spaceoddityy kirjoitti:
...väkivallatonta tilaa, ehkäpä?
Olen täysin vakuuttunut että olet valinnut odotuksesi niin että se kestää mahdollisimman kauvan, vaikka folosofisestikin pyöritellen...
- poiuytrdfgh
spaceoddityy kirjoitti:
...väkivallatonta tilaa, ehkäpä?
Joo ne energiat ihan tuntee jos sitä ei ole...
- poiuytrdfgh
rakkikoira kirjoitti:
Olen täysin vakuuttunut että olet valinnut odotuksesi niin että se kestää mahdollisimman kauvan, vaikka folosofisestikin pyöritellen...
Toi kuulostaa loukkaavalle. ..
- sitäse
poiuytrdfgh kirjoitti:
Toi kuulostaa loukkaavalle. ..
näin minäkin koen.
- hkjlioi
sitäse kirjoitti:
näin minäkin koen.
Loukkaava erityisesti siksi etten ole valinnut, tai edes kykynevä sellaiseen. Mutta tätähän on vaikea tuollaisten kodissaan hyysättyjen penskojen käsittää äidin esiliinoihin kääriytyneenä...
- poiuytrdfgh
Maailmalla näköjään filosofiterapia on jo aivan tavallista sekin, tosin minä alan kyllästymään jo pitkään jatkuneeseen filosofiakiinnostukseenikin eräällä tasolla. En kokonaan.
Järkytyin huikan tästä kun lueskelin netistä aiheesta kuinka filosofit ovat viisauden rakastajia mutta akateemisessa maailmassa elävät ikäänkuin jatkuvan torjunnan kohteena kun koko ajan toinen toisensa näkemykset yritetään kumota. Sen täytyy olla emotionaalisesti tosi rankkaa ja siinä on jotenkin joku ristiriita minun mielestäni rakastamisen kanssa: jatkuva toinen toisensa henkinen tai älyllinen torjuminen . Ajatus asiasta on tuottanu mulle hirveetä ahdistusta koko päivän. Mun ois jotenkin ongelma ratkottava.
Tämä on saanut minua ajattelemaan filosofiankin maailmaa kriittisemmin vastauksena elämän kysymyksiin...- poiuytrdfgh
Ja olen tosi huolestunut siitä että niin suuressa osassa ainakin länsimaista filosofiaa on niin vähän tunteelle sijaa ja arvoa.
Jörkytyin siitäkin kun äsken luin jostain oliko se Unescon kirja jos oikein muistan että nykyään on muotia länsimaisten filosofien kiistellä siitäkin että onko esimerkiksi Intialaista filosofiaa olemassa. Järkkyä mulle. Olen itse saattanut sortua filosofian ihannointiin hieman utopisesti. - poiuytrdfgh
Olen myös shokissa siitä mitä joku olikos tieteemme isistä on sanonut. Olen alkamassa epäilemään että olen myös tiedettä ihannoinut utopisesti. Vaikka tuo puhe selittyikin hänen aikakautensa kulttuurilla mutta silti.
- poiuytrdfgh
Olen kriisissä mitä ylipäätään uskoa-
- rakkikoira
Laji oppiaineena olisi sinulle varmaan suuri pettymys.
Minun pääsääntöni elämässä ajatuksena toisista ihmisistä ja myös itsestäni on yleensä että kukaan ei ole ihmistä kummempi.
Tietenkään tämä ei tarkoita mitään huonoilemista, vaan ihan voi kilvoitella. - poiuytrdfgh
En pysty opiskelemaankaan kun siellä on niin paljon asiaa jonka koen kriittisesti, en siis välttämättä edes usko olevan totta. Vaikka sentään nyt oppimateriaalissa se kerrotaan ettei tieteen vastaus välttämättä ole totuus ja tieteen vastaukset yritetään aina muuttaa lähemmäs totuutta. Tämmöset asiat kuitenkin opetetaan koulussa, miten jotkut voi olla niin kritiikittömiä että luulevat jonkun tieteilijän tai asiantuntijan tutkimuksen olevan yhtäkuin totuus ? Sitä en tajua. Kun kuitenkin massat koulutetaan tietämään ettei niin ole.
- poiuytrdfgh
rakkikoira kirjoitti:
Laji oppiaineena olisi sinulle varmaan suuri pettymys.
Minun pääsääntöni elämässä ajatuksena toisista ihmisistä ja myös itsestäni on yleensä että kukaan ei ole ihmistä kummempi.
Tietenkään tämä ei tarkoita mitään huonoilemista, vaan ihan voi kilvoitella.Mistä tiesit ? Olet fiksu
- kgjrguiportuy
poiuytrdfgh kirjoitti:
Ja olen tosi huolestunut siitä että niin suuressa osassa ainakin länsimaista filosofiaa on niin vähän tunteelle sijaa ja arvoa.
Jörkytyin siitäkin kun äsken luin jostain oliko se Unescon kirja jos oikein muistan että nykyään on muotia länsimaisten filosofien kiistellä siitäkin että onko esimerkiksi Intialaista filosofiaa olemassa. Järkkyä mulle. Olen itse saattanut sortua filosofian ihannointiin hieman utopisesti.Ei kai silläe (tunteelle)historiassa olekaan annettu arvoa. Varmaan naama punaisena jostain tunteesta ollaan huudettu ettei sillä ole merkitystä!!!!!???? Minusta erittäin irrationaalista suhtautumista irrationaalisuuksiin.
- jkdfjfui
kgjrguiportuy kirjoitti:
Ei kai silläe (tunteelle)historiassa olekaan annettu arvoa. Varmaan naama punaisena jostain tunteesta ollaan huudettu ettei sillä ole merkitystä!!!!!???? Minusta erittäin irrationaalista suhtautumista irrationaalisuuksiin.
Ts. minusta on irrationaalista olla ottamatta huomioon ihmisen valtavaa irrationaalisuutta. Ja viuelä rähjätä irrationaalisesti niille ketkä koettaa sellaista?!
- poiuytrdfgh
MUtta filosofi "Poiiiuyyhuigh" sanoo, ettei ole itsestäänselvää, että tunne on irrationaalista....
- poiuytrdfgh
Ehkäpä meillä onkin niin huono logiikka ettemme osaa tukita tunteita rationaalisesti ?
Ja tämä juttu kuuluu sitten "poiuytrdfghjkj": in tekijänoikeuksien alle. - poiuytrdfgh
siis tulkita
ja siis niillä filosofeillakin kun luulevat irrationaaliseksi jotain mikä ei sitä ole - poiuytrdfgh
Tämä on "poiuytfghjj": in ihan omasta päästä noussutta filosofista ajatusta ilman mitään lähdeviitteitä
- poiuytrdfgh
Mutta jos kirjoitan siitä sadan sivun esseen, teen sen akatemian ulkopuolella.
- poiuytrdfgh
Ei kai nyt ensi viikolla joku Proffa kirjoita tästä ? Mun pitää varmaan printata tää chattisivu varmuuden vuoksi.
- tekijäiset
poiuytrdfgh kirjoitti:
Jörkytyin siitäkin kun äsken luin jostain oliko se Unescon kirja jos oikein muistan että nykyään on muotia länsimaisten filosofien kiistellä siitäkin että onko esimerkiksi Intialaista filosofiaa olemassa. Järkkyä mulle. Olen itse saattanut sortua filosofian ihannointiin hieman utopisesti.Eihän filosofointi vaadi kuin nojatuolin ja konjakkilasin kyytipojaksi, ehkä muutaman alkupremissin. Siinä sitä voi sitten spekuloida -jos niin- Paree olka sitten premissit ja muutujat hanskassa ettei men mielikuvitukselliseksi, tai saahan se mennä, mutta toivottavsti et ole minun omasossu tai -hoitaja..
- tunteeto.n
poiuytrdfgh kirjoitti:
Ehkäpä meillä onkin niin huono logiikka ettemme osaa tukita tunteita rationaalisesti ?
Ja tämä juttu kuuluu sitten "poiuytrdfghjkj": in tekijänoikeuksien alle.Mitä se sitten kaikkiaan olisi? Minusta kuitenkin kaikki kommunikoitu on ihmisestä ja tulkittua, miksei sitten tunteet ja niiden vaikutus. Vai onko joku psykopaatti rationaalisuuden mittatikku? Ja miksi joku saa tunteellisesti rähjätä jollekin että hän on irrationaalinen kuulematta hänen logiikkaansa? Miten irrationaalista.
Kenen tunteiden mukaan tässä nyt taas pitäisikään hyppiä? - poiuytrdfgh
Totta...olisihan toisen tunteista räyhäävä filosofi mielenkiintoinen ilmiö tutkia-
- poiuytrdfgh
semmoista voisin tutkia vähän lähemminkin jos ei olisi kovin pelottava...
- poiuytrdfgh
Mut mä keskustelenkin suolipalstan parhaiden filosofien kanssa.
- poiuytrdfgh
vastaväittäjiäkin on riittänyt
- poiuytrdfgh
Ja me tiedetäänkin tunteesta jotain mitä ei edes suuret filosofit hoksanneet. Kyllä jotkut hoksaskin. Esim. se että Spinoza liitti edes ainakin kaksi tunnetta oppimiseen
- hautaankai
poiuytrdfgh kirjoitti:
MUtta filosofi "Poiiiuyyhuigh" sanoo, ettei ole itsestäänselvää, että tunne on irrationaalista....
No voisinpa olla tuosta samoilla linjoilla. Siitä tulisi varmaan hyvä juttu... Mitkä asiat tuntenieen nyt sitten on muka rationaalisia. Ja joidenkin toisten kohtaamat ja parissa eletyt jutut ja asiat olis jotenkin irrationaalisia. Ja varsinkin vaan sen kasan alimmaisen reaktiot tietysti... Eikö aika monet miehet (historiallisesti), nykyään tasapuolisesti ehkä molemmat sukupuole,t etuoikeutettuine elämismaailmoineen haluaisi just edustaa jotain rationaalisuutta ja sulkea muut hysteerikkoina tai vikaisina kontrollin alle tai muuten tehdä heistä ei-vakavastiotettavia... mieluiten kuulematta ja ymmärtämättä yhtään mitään heistä...meistä.
- poiuytrdfgh
Olen koko päivän tutustunut akateemiseen filosofiaan, meinasin aloittaa kurssin avoimessa. Mut ei, mä olen tosi ahdistunut. Tää on todella maailmanmullistava kriisipäivä...
- poiuytrdfgh
Mua älyllisesti kiinnostaa filosofia ja koen sen silleen mulle sopivaksi, mutta tosiaankin en emotionaalisesti tulisi kestämään nykyisen akateemisen filosofian maailmaa...
- poiuytrdfgh
Onko filosofit unohtamassa huolenpidon tunteesta ? Tämä on MINUN suurin filosofinen kysymys
- poiuytrdfgh
Olin aiemmin sisällä toiskuktturisessa filosofiassa jossa tunteella on kaunis sija. Ehkä mun on matkattava takaisin sinne.
- poiuytrdfgh
Ja jos mä opiskelisin tosissani filosofiaa mä menettäisin tämän iiiiihanan vapaan pulputukseni. Ei, kyl se olis liian kauheeta...
Mä luulin että se olis ihanaa, mutta nyt tuntuu, että se oliskin kauheeta... - huspois
poiuytrdfgh kirjoitti:
Ja jos mä opiskelisin tosissani filosofiaa mä menettäisin tämän iiiiihanan vapaan pulputukseni. Ei, kyl se olis liian kauheeta...
Mä luulin että se olis ihanaa, mutta nyt tuntuu, että se oliskin kauheeta...Onhan noita eksistentiaaleissa noita subjektiivisia pulputtajia... kuitenkin olemme havainneet ja törmänneet kipeästi johonkin objektiiviseen. Varmaan joku normi tai jotain semmoista sosiaalista....
- poiuytrdfgh
joo
- akat.yms
poiuytrdfgh kirjoitti:
Mua älyllisesti kiinnostaa filosofia ja koen sen silleen mulle sopivaksi, mutta tosiaankin en emotionaalisesti tulisi kestämään nykyisen akateemisen filosofian maailmaa...
Akatemiat on pilaantuneet älyliiesti kun sinne on rekrytoitunut niin paljon poliitikkoja ja ideologeja, jotka hutkivat mieluummin kuin tutkivat. Menevät vielä vaikka kuinka herranjestas pitkälle henkilöön ja asiaan kuulumattomiin yksityisasioihin ja yksityisyyteen... vallantahdosaan ja ties kaikessa muussa kuin oppimis- ja tietotahdossaan.
- hee-mann
Eiks ne filosofian klassikot ole jotain vanhoja miehiä.. tuskin niitä on kiinnostaneet ylläpidot ja päivittäinen uusintaminen. Orjat tai naiset on hoitaneet semmoiset "pikkujutut". Siis jokapäiväinen uusinnettava hoiva ja huolenpito ei varmaan ole filosofiassa mikään valtavirta... Kukapa nyt sellaiseen itsestäänselvään tylsyyteen haluais älykapasiteettiaan uhrata.
- poiuytrdfgh
Joo jotain tuommoista olen havaitsevinani, mut mä en tajunnu sitä aiemmin ku ite olen tunneherkkis nainen mut kuitenkin kiinnostunut samoista filosofioista kuin vanhat partamiehet....
Mä olin nuorena tyttönä pää täynnä partamiesten juttuja. Ja mulla mahtu kaikki samaan päähän ... - hfjrioutier7tuit
Mutta siis tuosta ihmisen luonteen irrationaalisen puolen oittamisesta... siinä tehdään kyllä isoa virhetttä. Ja varsinkin naisten. Kun ei ne ilmeisesti tunteellisemmin ohjelmituneina ihmisnä tosiaan aina suolla irrationaalisesti harmittomia kukkasii ja perhosii... mikä siinä on niin vikea käsittää? Miehethän on jo analysoitu kunniankenttineen ja kunnioitustarpeineen, vai onko?
- poiuytrdfgh
Ni minä ehkä tajunnu että se olikin mun pää mihin mahtu se kaikki eikä ihannoimieni vanhojen viisaiden...
- poiuytrdfgh
hfjrioutier7tuit kirjoitti:
Mutta siis tuosta ihmisen luonteen irrationaalisen puolen oittamisesta... siinä tehdään kyllä isoa virhetttä. Ja varsinkin naisten. Kun ei ne ilmeisesti tunteellisemmin ohjelmituneina ihmisnä tosiaan aina suolla irrationaalisesti harmittomia kukkasii ja perhosii... mikä siinä on niin vikea käsittää? Miehethän on jo analysoitu kunniankenttineen ja kunnioitustarpeineen, vai onko?
Mut tunteita pitää muistaa kultivoida jottei ne ole raakoja. Ja mitä enemmän ne jalostuu sitä vähemmän ne on irrationaalisia
- poiuytrdfgh
Sanoo psykolooogi: "poiuytrdfghjnb"
- poiuytrdfgh
Mut se kultivoiminen ei ole sitä että tukitaan tai loukattuina hymyillään että kiitos hienosta avusta kun nyt osaan paremmin syyttää itseäni kaikesta
- poiuytrdfgh
Ja tuota itsensä syyttämistä kutsutaan kaikilla hienoilla nimillä kuten itse vastuun ottamisella tunteistaan ja mitä kaikkea...
Ei se ole mitään itse vastuunottamista että syyttää itseään toisen kieroilevasta käskystä - poiuytrdfgh
enemmänkin se pitäs nähdä niin, ettei suostu semmoiseen (kuten tein ja sen saurauksena sain vaikeita oireita joita joskus tulee vieläkin )
- poiuytrdfgh
Sitä en osaa ratkasta mikä auttaa niiden ihmisten tilanteessa joilla on kauheen aggressiivinen tunne-elämä
- poiuytrdfgh
Enkä tiä miten sellaisiin tunteisiin pitäisi suhtautua...yritän olla calm
- tosiasiallisesti
poiuytrdfgh kirjoitti:
Mut se kultivoiminen ei ole sitä että tukitaan tai loukattuina hymyillään että kiitos hienosta avusta kun nyt osaan paremmin syyttää itseäni kaikesta
Sanoo hän arvopäämääränään... Tuskin kovin monella muulla on samoja tavoitteita. Tietysti jos astuu johonkin tiettyyn asemaan niin olisi hyvä toimia vähintään lain rajoissa. Tai sitten olla aika kettu... tai riippuu asemasta sekin. Joskus ei tarvitse olla kuin jossain asemassa niin saa tehdä mitä vaan. Tällaisi on mm. äidin ja äitipuolen itsehankitut roolit.
- poiuytrdfgh
Mikä heissä on erityisen vaikeaa, että 99% he olettaa että toisellakin on sellainen ja antavat ohjeet sen mukaan. Niinku ilmiö ilmeni luureissa...heilläkin vaikutti olevan lähinnä kaksi tunnetta ensimmäisinä ajatuksina tunteista: Viha ja katkeruus. Se teki luurista niiiiiiiin hirveän
- rakkikoira
Mitä jos sellainen filosofia onkin pakoreaktio?
Pakoa todellisuudesta jota sitten yritetään saavuttaa mahdollismman etäältä arvuutellen miltä se todellisus saattaisi näyttää. Lainatakseni takavuosien mainoslausetta: "Miehet jotka menevät, tekevät ja näkevät vetävät ne väkevät".
Vaikka kyse tupakkamainoksesta, on jotain surkuhupaisaa siinä, että jotakut todellakin miettivät syntyjä syviä kääntelemällä lauseita... Kun jotkut taas ovat asioissa kiinni.
Voihan sitä miettiä vaikka lopun elämänsä mitä se rakkaus voisi olla, kun toiset elävät siinä ja nauttivat siitä.
Itse kuuluisin johonkin tuohon välimaastoon. En ole täysin raaka tekijä, ilman ajatusta. Minusta sellainen ei oikein istuisi siihen kuvaan joka minulla on siitä minkälainen olisi ns. hyvä elämä, ja minkälaisen osan haluaisin siinä itselleni. - poiuytrdfgh
tosiasiallisesti kirjoitti:
Sanoo hän arvopäämääränään... Tuskin kovin monella muulla on samoja tavoitteita. Tietysti jos astuu johonkin tiettyyn asemaan niin olisi hyvä toimia vähintään lain rajoissa. Tai sitten olla aika kettu... tai riippuu asemasta sekin. Joskus ei tarvitse olla kuin jossain asemassa niin saa tehdä mitä vaan. Tällaisi on mm. äidin ja äitipuolen itsehankitut roolit.
Tässä ilmenee minun rajoitteuneisuuteni. Mun on jotenkin tosi vaikeaa ymmärtää ettei muilla ole samaa tunteiden kultivoimispäämäärää useimmilla . Miksi ei ole ?
Mä niinku automaattisesti luulisin että olisi ja tosi vaikea tajuta miten ei. Huomaan kyllä usein ettei ole, mutta siis tosi outia mulle ....tosi tosi outoa...
luulis sen nyt olevan ensimmäisiö asioita mitä tulee mieleemn ylipäätään... Mä ainakin luulisin että tunteiden kultivoiminen on se ihan perusjuttu elämässä - poiuytrdfgh
rakkikoira kirjoitti:
Mitä jos sellainen filosofia onkin pakoreaktio?
Pakoa todellisuudesta jota sitten yritetään saavuttaa mahdollismman etäältä arvuutellen miltä se todellisus saattaisi näyttää. Lainatakseni takavuosien mainoslausetta: "Miehet jotka menevät, tekevät ja näkevät vetävät ne väkevät".
Vaikka kyse tupakkamainoksesta, on jotain surkuhupaisaa siinä, että jotakut todellakin miettivät syntyjä syviä kääntelemällä lauseita... Kun jotkut taas ovat asioissa kiinni.
Voihan sitä miettiä vaikka lopun elämänsä mitä se rakkaus voisi olla, kun toiset elävät siinä ja nauttivat siitä.
Itse kuuluisin johonkin tuohon välimaastoon. En ole täysin raaka tekijä, ilman ajatusta. Minusta sellainen ei oikein istuisi siihen kuvaan joka minulla on siitä minkälainen olisi ns. hyvä elämä, ja minkälaisen osan haluaisin siinä itselleni.Kerro miten rakkaudesta nautitaan elävästi? Täytyyhän se tietää mitä se on, jotta voi koittaa käytännössä
- poiuytrdfgh
poiuytrdfgh kirjoitti:
Tässä ilmenee minun rajoitteuneisuuteni. Mun on jotenkin tosi vaikeaa ymmärtää ettei muilla ole samaa tunteiden kultivoimispäämäärää useimmilla . Miksi ei ole ?
Mä niinku automaattisesti luulisin että olisi ja tosi vaikea tajuta miten ei. Huomaan kyllä usein ettei ole, mutta siis tosi outia mulle ....tosi tosi outoa...
luulis sen nyt olevan ensimmäisiö asioita mitä tulee mieleemn ylipäätään... Mä ainakin luulisin että tunteiden kultivoiminen on se ihan perusjuttu elämässäUseimmat haluaa olla onnellisia, miten se olis mahollista kultivoimatta tunteita ? Eiks onnellisuus ole juurikin tunne ?
- hfrtykkt
poiuytrdfgh kirjoitti:
luulis sen nyt olevan ensimmäisiö asioita mitä tulee mieleemn ylipäätään... Mä ainakin luulisin että tunteiden kultivoiminen on se ihan perusjuttu elämässäVähän sama juttu joo. Edelleenkin aina joskus saattaa järkyttyä siitä raakuudesta mille jotkut ei edes koeta tehdä mitään. Ja siitä etteikö nuo ihmiset häpeä omia arvojaan tuossa iässä ja miten tuovat ne esiin..? Siis pitävät itseään edustavana ajan normina?! Sitten on tietysti niitä joiden on helppoa esiintyä jaolla ns. hyveellisiä joka aikana joissain tietyissä oloissa kun ovat... mutta en minä tuollaiselle khyveelliselle ohittamiselle ja käsienpesulle itse mitään arvoa anna. Missä ponnistelu ja inertia pumpulissa?
- rakkikoira
hfjrioutier7tuit kirjoitti:
"Miehethän on jo analysoitu kunniankenttineen ja kunnioitustarpeineen, vai onko? "
Kummallista että minä halusin noita pitkään itselleni todella kiihkeästi ja tosissani, kunnes lopulta ymmärsin kaikki lasikatot ja muut törmäysesteet. Mitä jäi? Ne jäännökset joihin on pakko alistua voi kai sitten analysoida naisten syvimmiksi tarpeiksi. - poiuytrdfgh
Mutta mun mielestä kaikkia tunteita lienee voivan jalostaa ...
Mä ajattelisin näin että : ilo pahasta syystä on huono tunne ja vihaisuus hyvästä syystä hyvä---- - poiuytrdfgh
rakkikoira kirjoitti:
"Miehethän on jo analysoitu kunniankenttineen ja kunnioitustarpeineen, vai onko? "
Kummallista että minä halusin noita pitkään itselleni todella kiihkeästi ja tosissani, kunnes lopulta ymmärsin kaikki lasikatot ja muut törmäysesteet. Mitä jäi? Ne jäännökset joihin on pakko alistua voi kai sitten analysoida naisten syvimmiksi tarpeiksi.Mulle vieraampaa kieltä ...tulkkaisitko vähän ? Mulla ei löydy kokemusmaailmasta mitään m erkitystä lukemilleni sanoille
- poiuytrdfgh
mInua ei miehet ymmärrä ollenkaan...eivät saa motiivejani selville millään ja muuttuvat epäluuloisiksi kun eivät kai keksi merkityksiä jutuilleni...
olettavat tai odottavat ilmeisesti tarvetta jota mulle ei ole ollenkaan... - poiuytrdfgh
En tarkkaan tajua mikä juttu se on mitä he olettaa...en oo saanu selville kunnolla...'Kysymälläkään mulle ei selitetä...
- oinksiuds
poiuytrdfgh kirjoitti:
luulis sen nyt olevan ensimmäisiö asioita mitä tulee mieleemn ylipäätään... Mä ainakin luulisin että tunteiden kultivoiminen on se ihan perusjuttu elämässäEn tiedä. Kun joillekin ne merkityksellisimmät asiat on sattuneet alle 20-v kun joku tyttö antoi merkitsevän katseen ja sitten kai osa on jämähtäny justiinsa siihen. Päätellen jostain... Nämä merkityksellistämisjutut on niin kovin yksilöllisiä eikä joillekin juolahda selkeästi edes mieleen että toinen saattaa merkityksellsitää asian ihan toisin tai pitää asiaa jopa merkityksettömänä. Silloin tuskin on ihan äkkiä mahdollisuutta yhteisymmärrykseen ja jaettuun merkitysmaailmaan, luulisin näin. Ja miksipä yrittääkään kun toinen on tiilenlatomispuuhissa joka minusta näyttää pelkältä tuulentuvan rakentamiselta. Kai ne sitten on tiiliä kuitenkin kun ne toimii sellaisina. Ei ne minulle kuitenkaan ole sellaisia.
- poiuytrdfgh
No kun mä nuorena kohtasin ensimmäisen kerran minulle kiinnostusta osoittaneen miehen niin se oli aivan järjetön koko elämääni vaikuttanut juttu kun merkitykset oli aivan täysin eri ja mä vaan ihmettelin vuosikausia . Olen vasta ny vanhana kyenny analysoimaan ne. Aika meni hukkaan ihmetellessä
- ilmeikästä
poiuytrdfgh kirjoitti:
Ja tuota itsensä syyttämistä kutsutaan kaikilla hienoilla nimillä kuten itse vastuun ottamisella tunteistaan ja mitä kaikkea...
Ei se ole mitään itse vastuunottamista että syyttää itseään toisen kieroilevasta käskystäSemmoistahan ne jotkut yrittää kovasti.... Hymyllä voi tietysti olla monia merkityksiä. En tiedä millainen ilme on oikeanlainen kun kohtaa absurdia tai elää sellaisen keskellä jokapäiväisesti.
- poiuytrdfgh
Nyt mä tiedän miksi mulla on ollut epärealistinen käsitys länsimaalaisesta filosofiasta, Mä olen tutustunut itämaiseen ennen sitä, eikä itämaisessa filosofiassa se idea ole koko ajan torjua ja kumota toisiaan tunteettomasti.
- poiuytrdfgh
Mä olen lukenut länsimaalaista filosofiaa itämaisen tyylillä ...tää on se mun juttu...
- poiuytrdfgh
Kerron vielä että massiivisen tekstimäärä'ni aiheutti se kun koin joutuneeksi massiivisesti sellaisen käytöksen kohteeksi mm. luureissa kuin olisi jotenkin hyvin epäselvää kuka olen vaikka selitän asiat juuri jämptisti , mutta se ei auttanut asiaa. Siis kun arvailua oli saataa sorttia siitä mikä soittaja olen, vaikka kerroin joka kerta ihan selvästi mikä olen. Se oli hirveää.
Niin ajattelin yrittää sitten massiivisesti selittää sitä että minkä tyylisesti ajattelen ja ajattelin että sen vakuuttavampaa mitä suurempi määrä, koska suuri määrä on vaikeampi ja epätodennäköisempi tuottaa valheellisesti. Siis valeena tämän massiivisen tekstin tuottaminen olisi ollut niin raskas prosessi että epätodennäköisesti kukaan olisi edes voinut sellasta tehdä-
Ja voin kertoa, että kun se on aitoa. Teksti tulee kirjoitettua vähällä vaivalla ja nopeesti kuin vasemmalla kädellä ohimennen ja tämä ei ollut minkäänlainen urakka. - poiuytrdfgh
Vastaan toisen ketjuun aiheen tässä.
Minä kasvoin ihmiseksi joka oikeastaan ei ole koskaan vihainen. Se ei ollut mitään vihan torjuntaa, että olisin vihainen, mutten vain myönnä. Vaan minulle ei varsinaisesti kasvanutkaan sellaista tunnetta aivojen tunnekeskuksiin eräänä mahdollisena tunteena .
Luurien epäilykset vihaisuudestani, vaikka puhuin lempeästi sekä äänensävyin että sanavalinnoin, olivat niin suurta valetta, että olen siitä melkein vähän vihainen. - poiuytrdfgh
16 vuotiaasta asti myös meditoin joogien tapaan (en enää). Ehkä sekin voi vaikuttaa aivojen kehitykseen niin, ettei vihaisuus niin kasva.
Minulle tunne muiden KUVITTELEMASTA vihaisuudesta on tosi ilkeän tuntuinen aivoissani. Saan sairauskohtauksia siitä.- poiuytrdfgh
Sitten ne pöllöt luulee sairauskohtauksiani vihaisuudeksi.,
- poiuytrdfgh
Mulla on vihaisuuden korvaava toinen tunne: Lähes täydellinen periksiantamattomuus. Jos jokin on väärin. En varsinaisesti tule vihaiseksi. Minä yksinkertaisesti en anna periksi.
- poiuytrdfgh
Periksiantamattomuuteni usein ilmenee juuri tekstinä, joka joko lisääntyy raaemmassa muodossaan tai kultivoituu.
Tänään mun massiivinen raaka tekstimassani jalostui minun tekstini yksisivuiseksi kukkaseksi taidesivulleni. Se on kaunis toisin kuin monologini siellä sun täällä.
- poiuytrdfgh
Olisi kyllä sopiva monologin lopetushetki tämä kukkanen.,.
- poiuytrdfgh
Tuon vielä esiin. Soitin luureihin koska olin yllättäen hermostovaurioitunut. EN siksi että olisin henkilö jolla on ongelmia tunteidenkäsittelyssä älyllisesti. (Juuri niinkuin asiani esitin. )
- jjtttpoi
Todennäköisesti joudun käsittelemään älyllisesti sellaisia tunteita jotka suurimmalle osalle ihmisistä ei ole edes avautuneet koettavaksi. Eikä ne tietyn iän jälkeen voi enää edes avautua... Mitäpä niitä sitten vuorovaikuttamaan, varmaan monologistyyppinen juttu on pätevämpää. Ulkoa voi saada pahimmillaan vain sekoittavia arvauksia.
- poiuytrdfgh
Joo. Siis mun kohdalla ihan oikeesti monologi tunteista on lisännyt hyvinvointia ja selkeyttä enemmän kuin mikään keskustelu. Itseasiassa 99% keskustelusta on tunneprosessoinnin kannalta minun kokemukseni mukaan haittaa. Se on vain kuin pyytäisi joltain turhia kapuloita rattaisiin prosessissa.
- poiuytrdfgh
Ei tunneprosessoinnissa tarvita mitään vastaväittäjiä. Minne kaikkialle se (akateeminen) väittely onkaan levinnyt.
- poiuytrdfgh
Tunteita ei kuulu käsitellä kuin rakkaudella pienemmästä suurempaan avautuen...
Kokeile tätä:
(halauaisin testauspalautetta teiltä miten toimii)
Mun itsekeksimä:
Kun tulee se kauhea tunne älkää pohtiko akateemisesti eikä keittiöpsykologiaa, vaan tuntekaa se tunne kehollanne ja aivoissanne ja avatkaa se. Ei liikettä sisäänpäin supistumaan vaan auki, auki, auki, vapaaksi....
jotakin aukeaa, aukeaa, aukeaa...
pääsen pienemmästä suurempaan....
ja päättäväisesti...
kun meinaa supistua...sano: "En suostu, vaan minä avaudun ja avaudun...vapauteen !
(ja ei mitään pelleillyjä tästä tekstistä, tai merkitysten muuttamista. Tämä on aivojen sisäinen liikuntaharjoitus)
Mä nyt jakelen omia luovia ideoitani ilmaiseksi kun olen niin altruistinen. Jos en olis vammautunu, voisin kehitellä tästä mulle toimeentuloa tuottavan kurssin ehkä. Siis liikunnallista tunteiden prosessointia. Olen sentään opiskellut melko tunnetun taideterapeutin yksityisoppilaana aikoinaan. Piti mennä ihan tarkistamaan: on mulla todistus tallella,
- poiuytfdfgh
Minulle tuottaa äärimmäistä silmitöntä kauhua ihmiset jotka kuvittelevat tunteiden vapaan purkamisen aggressiiviseksi ja vaaralliseksi. Vaistosin luurivastaajilla tunnetasolla sellaisia kuvitelmia ja se aiheutti minulle kauhukohtauksia, jollainen tuli nyt kun aloin kirjoittaa tätä viestiä, kun muistin. Näen ikäänkuin kuvia heidän kuvitelmistaan. Kauhiaa katseltavaa. Tuli äskön pelkokohtaus ku muistin.
- lkouoo
Riippuu varmaan tunteista. Jos jotain kohtaan kokee esim.inhoa, vihaa, katkeruutta,mustasukkaisuutta tai kateutta niin enpä haluaisi olla sellaisten tunteiden purkukohde tai aiheuttaja, kuten olen lapsena joutunut olemaan.
Minusta on muutenkin raukkamaista ja noloa purkaa aikuisena tuollaisia tuntemuksia estoitta ja jalostumatonta hillintää. - poiuytrdfgh
kateus varsinkin on mun mielestä 100% turha tunne ja tosiaankin irrationaalinen tunne.
Kuinka monta miljardia ihmistä on maailmassa, mitä järkeä heitä olisi kenenkään edes vahtia mitä jollain on tai ei ole. Koko aihe on turha.
Paitsi sellain: "mä haluun kans tunne myönteisesti on ihan hyvä" , mutta siis negatiivinen kateuden tunne on 100% turha. Kateuden sijaan voi eettisesti tavoitella oikeudenmukaisuutta. Jos harmittavassa asiassa ei ole mitään epäeettistä tai epäoikeudenmukaista, sitten on turha kadehtiakaan. - poiuytrdfgh
Ihmisillä on tosi outoja ahdistuksia. Mun narsistini ahdistu siitä kun kerroin että yliopistoissa tutkitaan uudenlaisia asioita. Hän kuulosti vihaiselta sanoen ettei tiedä aiheesta.
- poiuytrdfgh
Mustasukkaisuudesta olen sitä mieltä, että se on myös turha tunne paitsi jos esim. toinen valehdellen pettää, niin siitä loukkaantumista on minun mielestäni väärin nimittää mustasukkaisuudeksi ollenkaan, koska kyseessä ei ole mustasukkaisuus vaan eettinen epäoikeudenmukaisuudesta harmistuminen. Tuota tunnetta nähdäkseni nimitetään aivan väärin mustasukkaisuudeksi
- poiuytrdfgh
Jos ite olisin joutunu semmoseen tilanteeseen että joku mies olis mut pettäny valehdellen ja sopimusten vastaisesti, niin ei minua tietenkään se toinen nainen harmittaisi yhtään vaan se että olen päätynyt tekemisiin sellaisen miehen kanssa ylipäätäänkään- Toetenkin hyvä vaan siinä vaiheessa että pääsee eroon, mutta paha juttu on se että on joutunu tapaan semmosen miehen ja ajanhukka ja muu.
- kjfrofuriu
poiuytrdfgh kirjoitti:
Mustasukkaisuudesta olen sitä mieltä, että se on myös turha tunne paitsi jos esim. toinen valehdellen pettää, niin siitä loukkaantumista on minun mielestäni väärin nimittää mustasukkaisuudeksi ollenkaan, koska kyseessä ei ole mustasukkaisuus vaan eettinen epäoikeudenmukaisuudesta harmistuminen. Tuota tunnetta nähdäkseni nimitetään aivan väärin mustasukkaisuudeksi
Joo varmaan, ja samaa mieltä kanssasi. Mutta en minä puhukaan siitä ny,t vaan mustasukkaisuudesta joka aiheutuu vanhemman lapselleen antamasta huolenpidosta. Onko yliopistossa avautunut uusia sallittuja aiheita?
- poiuytrdfgh
Poistun nyt tältä palstalta koska en halua enää ikinä kuulla puhetta tai kuvitelmia aggressiivisesta
tai pahaluontoisesta tunteiden purkamisesta ...jotta pelkokohtaukseni joka tuotti hirveää kärsimystä äskön ei toistuisi. Hyvää jatkoa !
Minä puhun vain ihmisten kanssa jotka näkevät tunneelämän kauniina asiani - poiuytrdfgh
En tarkoita palstakaverini kokemuksia vaan muita juttuja mitä on ajoittain
- poiuytrdfgh
Perustelen vielä lopuksi tieteellisellä tutkimuksella miksi luurit eivät sopineet minulle. Tutkitusti tunnetilat (moods) leviävät sosiaalisissa verkostoissa. Sellaiset luurit vasta verkosto ovat jossa mood leviää ja tommosessa luurissa missä koko aika käsitellään kurjia asioita pystyy vaistoamaan leviävän huonon moodin, joka tuotti mulle erityisesti tunneherkkänä ihmisenä massiivista kärsimystä kun sain tuntea omassa vaurioituneessa kehossani kaikki ne moodit.
- poiuytrdfgh
Oon nyt päässyt taiteen ja lukemisen pariin, joten ehkä hiljenen. Narsistini ja psykopaattinikin ovat vähän rauhallisempia. Ehkä mun luovempi moodini vähän leviää heihinkin
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2077148
- 594682
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434534- 733312
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161975Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261727- 181707
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹411590- 341479
- 1431257