Oiva Salli, mikä miehiään?

Hölmistynyt

Tänä iltana Oiva Salli opetti TV:7:lla. Meni hieman ohi korvien kun tein samalla muuta. Mitä hän puhui Michael Howardiata? Kuulin vain sanat, että oli ollut jossain hänen opetuksessaan läsnä??? Mitä hän itse asiassa puhui asiasta, kuka katsoi? Ja kertoisitko?

81

11679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hölmistynyt

      Howardista piti sanoman.

      • kopiokone

        Harold Eatmon on antanut "profetian" koskien Oiva Sallia, joka on ilmiselvästi väärä profetia. Siinä Eatmon kehuu Oiva Sallia Jumalan sotilaaksi. Profetiassa Sallin sanotaan olevan enemmän kuin opettaja ja enemmän kuin evankelista ja SANOTAAN, ETTÄ OIVA SALLI ON MONILLE HENGELLINEN ISÄ, mikä ei Raamatun valossa arvioituna voi mitenkään enää pitää paikkansa.

        "Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa." (Matt. 23:9)

        http://oivasalli.fi/harold-eatmonin-profetia-oiva-sallille/

        No sekin tuli nyt selväksi, että Eatmon on myös väärä profeetta.


      • Anonyymi
        kopiokone kirjoitti:

        Harold Eatmon on antanut "profetian" koskien Oiva Sallia, joka on ilmiselvästi väärä profetia. Siinä Eatmon kehuu Oiva Sallia Jumalan sotilaaksi. Profetiassa Sallin sanotaan olevan enemmän kuin opettaja ja enemmän kuin evankelista ja SANOTAAN, ETTÄ OIVA SALLI ON MONILLE HENGELLINEN ISÄ, mikä ei Raamatun valossa arvioituna voi mitenkään enää pitää paikkansa.

        "Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa." (Matt. 23:9)

        http://oivasalli.fi/harold-eatmonin-profetia-oiva-sallille/

        No sekin tuli nyt selväksi, että Eatmon on myös väärä profeetta.

        Kuulehan nämä on kaksi eri asia- Hengellinen isä on eri asia kuin taivaallinen isä. On olemassa maallisia isiä. Yritähän lukea raamattua ja ymmärtää asia. on olemassa hengellisiä äitejä ja isiä ja ne ovat ihan eri asioita. Mikäs kuutiopää sinä olet . Sinä taidat olla väärä profeettta vai mikä antikristus.


    • mikä_oli_todistettava

      Oiva Salli vaikuttaa Turun suunnalla. Hän on entinen Muurlan kirkkoherra.

      Salli tuli kuuluisaksi vuonna 1993, kun hän sai hengeltä profetia, että Venäjän armeija hyökkään Suomeen 100 päivän sisällä. Hän alkoi jakamaan profetiaa Muurlan seurakunnan nimissä. Profetia ei toteutunut, joten sen oli Sallille antanut paha henki. http://www.helsinki.fi/~pvalimak/sitaatit/salli.htm

      Kirkkoherra Oiva Salli joutui Turun tuomiokapitulin tutkittavat, joka antoi hänelle nuhteet. Salli joutui vaikeuksiin myös kirkkovaltuuston kanssa. https://anttikoivuniemi.wordpress.com/2014/08/29/myrsky-nousee/

      Oiva Salli on siis väärä profeetta, jota ei saa kuunnella, kuten Jumala Sana käskee. Tätä käskyä ei turkulaiset halua uskoa, vaan Salli saa vapaasti huseerata eri seurakunnissa, jopa niiden johtotehtävissä. Salli näyttää edelleen opettavat hurmahenkisesti, mikä hänen tapauksessaan ei ole Jumalasta. Sallin ystäväpiiri on hänen kaltainen, jossa vääriä profeettoja yms.

      • Anonyymi

        Olipa outo kommentti , eipä kai kukaan ole sanonut että Oiva Salli on profeetta?
        Eiköhän monet puhu saaneensa profetian, ja ymmärtääkseni vasta kun näky tai tieto on todettu oikeaksi, se on olut oikea profetia, Herramme antamaksi, monia profetioita saadaan, niitä ymmärretään, tai tulkitaan väärin, mutta eivät todellakaan kaikki näyn tai sanan saaneet ole profeettoja.

        Tunnen Oiva Sallin, on rauhallinen ja ystävällinen, en ole koskaan kuullut että mollaa ketään, enkä koskaan kuullut että itseään korottaa, tai sanoo olevansa oikeassa, mutta Raamatun sanaan olen Oiva Sallin puheen huomannut kokoajan perustuneen, että ei aina pitäisi alkaa arvostelemaan, ei ketään, ellei itse ole ollut kuuntelemassa.
        Olen lukenut miten monissa keskustelu sivuissa joku ihan tallotaan matalaksi, miksi ? Niinkuin tässä nyt Oiva Salli, Ulla Kukkanen'kin arvosteltiin, no kyllä väärällä sukunimellä "Kuukkanen", miten heti kielii, en muista kenelle, ....
        Kyllä olen sen ymmärtänyt niin että kun on aika, me kaikki vastaamme Herralle omista teoistamme, emme muiden, enkä oikein usko että tämä toistemme arvostelu on silloin meille kenellekään kunniaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa outo kommentti , eipä kai kukaan ole sanonut että Oiva Salli on profeetta?
        Eiköhän monet puhu saaneensa profetian, ja ymmärtääkseni vasta kun näky tai tieto on todettu oikeaksi, se on olut oikea profetia, Herramme antamaksi, monia profetioita saadaan, niitä ymmärretään, tai tulkitaan väärin, mutta eivät todellakaan kaikki näyn tai sanan saaneet ole profeettoja.

        Tunnen Oiva Sallin, on rauhallinen ja ystävällinen, en ole koskaan kuullut että mollaa ketään, enkä koskaan kuullut että itseään korottaa, tai sanoo olevansa oikeassa, mutta Raamatun sanaan olen Oiva Sallin puheen huomannut kokoajan perustuneen, että ei aina pitäisi alkaa arvostelemaan, ei ketään, ellei itse ole ollut kuuntelemassa.
        Olen lukenut miten monissa keskustelu sivuissa joku ihan tallotaan matalaksi, miksi ? Niinkuin tässä nyt Oiva Salli, Ulla Kukkanen'kin arvosteltiin, no kyllä väärällä sukunimellä "Kuukkanen", miten heti kielii, en muista kenelle, ....
        Kyllä olen sen ymmärtänyt niin että kun on aika, me kaikki vastaamme Herralle omista teoistamme, emme muiden, enkä oikein usko että tämä toistemme arvostelu on silloin meille kenellekään kunniaksi.

        Sinun kannattaa lukea tämä järkyttävä todistus siitä, mitä Oiva Salli oli tehnyt kummipoikansa vanhemmille:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15411899/oiva-salli-mika-miehiaan#comment-99333569


      • Anonyymi

        Kuule älä viitsi mainostaa sinun lainauksia. Se on hirveä kun täällä voi puhua jppa rikoksiin voittavaa kunnianloukkaukseen asti kirjoituksia ilman seuraamuksia. Hävetkää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule älä viitsi mainostaa sinun lainauksia. Se on hirveä kun täällä voi puhua jppa rikoksiin voittavaa kunnianloukkaukseen asti kirjoituksia ilman seuraamuksia. Hävetkää

        Jos puhuu totta, se ei ole kunnianloukkaus. Oiva Salli on joutunut itse edesvastuuseen arkkipiispan tuomiokapitulissa väärän profetian levittämisestä, joten todisteet ovat kiistämättömät. Oiva Salli on julkisuuden henkilö, joten hänen toimintaansa saa Suomen sananvapauslainsäädönnön mukaan arvostella varsin vapaasti, kunhan pysyy totuudessa.


    • Luterilainen

      Jos jonkun henkilön antama profetia ei toteudu, se profetia ei ole Jumalasta, koska Jumalan antamat profetiat toteutuvat. Näin opettaa meille Raamattu.

      • UlosHaraistenKodista

        Oiva Salli on vaikuttanut mm. Pekka Heikkilän Haraisten Kodissa. Pekka Heikkilän putiikista kuulee aivan kauheita asioita. Haraisten kodissa profetoitiin pojan kuolevan ulkomaanmatkalla, mutta poika tuli terveenä takaisin. Väärälle profetialle yritettiin antaa sellainen meriselitys, että kun he rukoilivat pojan puolesta, niin ei sitten kuollutkaan. Ja höpön pöpö. Väärä profetia. Siitä putiikista tulee lähteä ulos.

        UUT_
        17.11.2017 12:50

        "Olen kuullut tuosta Haraisten kodista, jossa Merikakin kävi. Se on äärikarismaattinen lahko jossa ennustetaan ja profetioidaan vaikka mitä. Eräälle ystävällenikin ennustettiin että hänen poikansa joutuu ulkomaanmatkalla onnettomuuteen ja kuolee. Sitten alettiin rukouskampanja jossa rukoiltiin pojan puolesta ja tulihan tämä terveenä kotiin. Katsottiin että se oli heidän rukouksensa ansiota. Jos tuosta ei sekoa niin ei mistään. Rahaa tietenkin kerätään näille rukoilijoille roppa kaupalla. Mikäli haluaa pitää mielenterveytensä kannattaa pysyä kaukana kyseisestä paikasta."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15073690/torkeaa-tyosyrjintaa-kirkossa#comment-91856825


      • kopsattua
        UlosHaraistenKodista kirjoitti:

        Oiva Salli on vaikuttanut mm. Pekka Heikkilän Haraisten Kodissa. Pekka Heikkilän putiikista kuulee aivan kauheita asioita. Haraisten kodissa profetoitiin pojan kuolevan ulkomaanmatkalla, mutta poika tuli terveenä takaisin. Väärälle profetialle yritettiin antaa sellainen meriselitys, että kun he rukoilivat pojan puolesta, niin ei sitten kuollutkaan. Ja höpön pöpö. Väärä profetia. Siitä putiikista tulee lähteä ulos.

        UUT_
        17.11.2017 12:50

        "Olen kuullut tuosta Haraisten kodista, jossa Merikakin kävi. Se on äärikarismaattinen lahko jossa ennustetaan ja profetioidaan vaikka mitä. Eräälle ystävällenikin ennustettiin että hänen poikansa joutuu ulkomaanmatkalla onnettomuuteen ja kuolee. Sitten alettiin rukouskampanja jossa rukoiltiin pojan puolesta ja tulihan tämä terveenä kotiin. Katsottiin että se oli heidän rukouksensa ansiota. Jos tuosta ei sekoa niin ei mistään. Rahaa tietenkin kerätään näille rukoilijoille roppa kaupalla. Mikäli haluaa pitää mielenterveytensä kannattaa pysyä kaukana kyseisestä paikasta."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15073690/torkeaa-tyosyrjintaa-kirkossa#comment-91856825

        UUT_

        18.11.2017 9:02

        Omaa kokemusta ja muiden kertomaa ja kysymys oli nimenomaan Haraisten kodista

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15073690/torkeaa-tyosyrjintaa-kirkossa#comment-91865811


      • Anonyymi
        UlosHaraistenKodista kirjoitti:

        Oiva Salli on vaikuttanut mm. Pekka Heikkilän Haraisten Kodissa. Pekka Heikkilän putiikista kuulee aivan kauheita asioita. Haraisten kodissa profetoitiin pojan kuolevan ulkomaanmatkalla, mutta poika tuli terveenä takaisin. Väärälle profetialle yritettiin antaa sellainen meriselitys, että kun he rukoilivat pojan puolesta, niin ei sitten kuollutkaan. Ja höpön pöpö. Väärä profetia. Siitä putiikista tulee lähteä ulos.

        UUT_
        17.11.2017 12:50

        "Olen kuullut tuosta Haraisten kodista, jossa Merikakin kävi. Se on äärikarismaattinen lahko jossa ennustetaan ja profetioidaan vaikka mitä. Eräälle ystävällenikin ennustettiin että hänen poikansa joutuu ulkomaanmatkalla onnettomuuteen ja kuolee. Sitten alettiin rukouskampanja jossa rukoiltiin pojan puolesta ja tulihan tämä terveenä kotiin. Katsottiin että se oli heidän rukouksensa ansiota. Jos tuosta ei sekoa niin ei mistään. Rahaa tietenkin kerätään näille rukoilijoille roppa kaupalla. Mikäli haluaa pitää mielenterveytensä kannattaa pysyä kaukana kyseisestä paikasta."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15073690/torkeaa-tyosyrjintaa-kirkossa#comment-91856825

        Totta kai täytyy olla varovainen, kun sanoo profetioita. Jos ylilyöntejä tapahtuu, ihmisen täytyy ottaa niistä opiksi ja nöyrtyä Jumalan edessä. Raamattu opettaa, että paljossa puheessa usein vaanii vaara. Siksi ihmiselle kaikkein turvallisinta on pysyä Evankeliumin aidossa sanassa ja rukoilla aina muiden puolesta. Näin annetaan Pyhälle hengelle valta toimia jokaisen kohdalla niin kuin parhaaksi näkee. Ihminen on aina vajavainen ottaakseen toisen mahdollisia taakkoja kantaakseen, omissa usein on ihan tarpeeksi. Toki auttaa täytyy omien kykyjen rajoissa.
        Ihmisellä on usein taipumus jonkinlaiseen joukkohysteriaan, jolloin hengellisistäkin tilaisuuksista voi herkästi tulla show-tilaisuuksia. Se ei varmasti ole tarkoitus. Täytyy muistaa, että Evankeliumin aito sanoma voi vaikka roskalaatikosta löydettynä pelastaa ihmisen, jolle se on tarkoitettu päätyvän. Toinen kompastuskivi tulee usein siitä, että ihmisellä on usein tarve saada vaikutettua tai kosketettua toista ihmistä jollakin tavalla. Tällöin ei välttämättä ajoissa ymmärretä jättää ihmistä Jumalan huomaan. Heitteille ei tietysti ihmistä saa jättää, mutta liiallinen puuttuminen tai vaikuttaminen ihmisen yksityiseen elämään ei enää ole Jumalan palvelua, vaan toisen hengellistä tukahduttamista ja joskus jopa koskemattomuuden loukkaamista.
        Siunausta!


      • Anonyymi

        Entäpä Joona joka todisti Ninivessä, toteutuiko?


    • capiche

      Katsoin ohjelman eilen. Ei Salli Howardia mainostanut. Päinvastoin vihjaisi hienovaraisesti, että nimi voi aiheuttaa ristiriitaisia tunteita. Howard oli vain sanonut jotain sellaista, joka herätti Sallin pohtimaan omaa käsitystään Jumalasta isänä. Jumalaan on vaikea suhtautua isänä, jos on huonoja kokemuksia maallisesta isyydestä.

      Sallilla on syvällistä hengellistä viisautta, mutta jotkut noista profetia-jutuista särähtävät korvaan. Luterilaiset karismaattiset ovat joskus innostuneempia karismaattisista ilmiöistä kuin helluntailaiset. Helluntailaiset ovat jo oppineet tiettyyn varovaisuuteen menneiden vuosien ylilyöntien vuoksi. Kaikki mieleen juolahtava ei ole tietenkään Jumalasta. Ketjussa mainitut ilmiöt ovat hengellistä kypsymättömyyttä. Siinä vaiheessa on ollut enemmän intoa kuin taitoa.

      Olen kuullut elämäni aikana satoja profetioita ja vain muutama niistä on toteutunut. Jos profetia ei toteudu, niin ei se välttämättä tarkoita, että kyseessä olisi "väärä profeetta". Sama henkilö voi nimittäin myös profetioida jotain sellaista, joka toteutuu. Kaikessa mitä ihminen tekee, on välillä ns. astian makua. Yliyrittämistä, omia asenteita ja toiveita tms. Sen vuoksi Paavali kirjoitti, että profetointikin on aina vajavaista ja me näemme Jumalan asiat kirkkaasti vasta taivaassa.

      Sen vuoksi profetiatkin on arvioitava ja koeteltava. Ja erityisen kriittisesti on suhtauduttava henkilökohtaisiin profetioihin. Jumalan johdatusta elämäänsä etsivät tietävät, että kun Jumala suunnitelma alkaa avautumaan, niin saatana ei epäröi käyttää uskovaisia hyväksi estääkseen sen toteutumisen. Itsellänikin on kokemusta sellaisista "tiedon sanoista". Jumala ei koskaan ilmoita tärkeitä asioita vain toisen ihmisen kautta. Hän puhuu aina myös ihmiselle itselleen suoraan.

      On hyvä muistaa, että vilpitönkään uskova ei ole täydellinen. Jumala on voinut antaa hänelle joissakin asioissa hengellistä viisautta. Mutta toisissa asioissa hänellä on vielä oppimista, kuten meillä kaikilla. Meidän pitäisi esim. oppia se, että arvioinninkin pitäisi aina olla raamatullista, rakkaudellista ja rakentavaa.

      • kirjakääröt

        >>Olen kuullut elämäni aikana satoja profetioita ja vain muutama niistä on toteutunut. Jos profetia ei toteudu, niin ei se välttämättä tarkoita, että kyseessä olisi "väärä profeetta". Sama henkilö voi nimittäin myös profetioida jotain sellaista, joka toteutuu.<<

        Höpö höpö.

        Jos profetia ei toteudu, se ei ole Jumalasta. Jos profetia toteutuu, niin sekään ei ole varma merkki siitä, että profetian olisi Jumala antanut. Profetia tulee aina hylätä, jos se opettaa jotain Raamatun vastaista, vaikka tapahtuisi ihme tai profetia toteutuisi.

        Nämä Sallit ja Haraisten kodin Heikkilät ovat väärässä hengessä. Joka päästää ovesta sisään tunnetun väärän profeetan, osallistuu hänen synteihinsä.

        "Jos alatte kysellä mielessänne, mistä tiedätte, mikä sana ei ole lähtöisin Herralta, muistakaa tämä: Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran sanaa vaan väärän profeetan röyhkeää puhetta. Älkää kuulko häntä. " (5 Moos 18:21,22)

        "Teidän keskuuteenne saattaa ilmestyä profeetta tai unennäkijä, joka lupaa tehdä ihmeen tai tunnusteon -- ja joka näin koettaa taivuttaa teidät palvelemaan vieraita ja teille outoja jumalia. Älkää kuunnelko sellaisen profeetan tai unennäkijän sanoja, vaikka hänen lupaamansa ihme tapahtuisikin. Herra, teidän Jumalanne, koettelee teitä näin saadakseen tietää, rakastatteko häntä koko sydämestänne ja koko sielustanne." (5 Moos 13:2-4)


      • Anonyymi

        Kiitos järkevästä analyysistä! Se on totta, että monilla ihmisillä, joilla on selvästi profetian lahja, voi myös ilmetä joskus virheellisiäkin profetioita. Ehkä se kertoo, että jokainen on kuitenkin vajavainen. Myös yli-innokkuus voi tehdä joskus tepposet. Maltti ja hengen arviointi voi pettää. Siksi on tärkeää rukoilla lakkaamatta ja lähtökohtaisesti ajatella kaikista hyväntahtoisesti ja olla omalla käytöksellään hyvänä esimerkkinä sekä pysyä alkuperäisessä Evankeliumin sanomassa.


      • Anonyymi

        Tervettä näkemystä kyseessä olevasta asiasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos järkevästä analyysistä! Se on totta, että monilla ihmisillä, joilla on selvästi profetian lahja, voi myös ilmetä joskus virheellisiäkin profetioita. Ehkä se kertoo, että jokainen on kuitenkin vajavainen. Myös yli-innokkuus voi tehdä joskus tepposet. Maltti ja hengen arviointi voi pettää. Siksi on tärkeää rukoilla lakkaamatta ja lähtökohtaisesti ajatella kaikista hyväntahtoisesti ja olla omalla käytöksellään hyvänä esimerkkinä sekä pysyä alkuperäisessä Evankeliumin sanomassa.

        >> Se on totta, että monilla ihmisillä, joilla on selvästi profetian lahja, voi myös ilmetä joskus virheellisiäkin profetioita. <<

        Jumala ei erehdy. Jos joku profetoi väärin, se ei ole Jumalasta.

        Oiva Salli on väärä profeetta. Se on tullut selväksi.

        Helluntaiseurakunnissa ja myös luterilaisissa karismaattisissa piireissä on paljon vääriä profeettoja.


    • Luterilainen

      Raamattu sanoo, että profetointi on vajavaista. Kyllä sanoo, tämä on totta. Vajavuus voi olla sitä, että ilmoitettavasta asiasta ei ilmoiteta kaikkea, vain osa, jolloin osa jää meidän tietoisuutemme ulkopuolelle = näin profetia on vajavainen tällä tavalla. JUMALA EI ANNA PUOLIKSI TOTEUTUVIA PROFETIOITA EIKÄ LAITA KENENKÄÄN SUUHUN SANOJA JOTKA EIVÄT TOTEUDU. NIIDEN SANOJEN LÄHDE ON MUUALLA.
      Vanhan testamentin aikana profeetoista vain pieni osa oli Jumalan lähettämiä. Entä tänään?

      • LoveCounts

        Monissa helluntaiseurakunnissa selitetään juuri tällä profetioiden vajavaisuudella, miksi profetia epäonnistui. Paavali ei tarkoittanut sitä, että profetiat olisivat jotenkin erehtyväisiä tai viallisia vaan sitä, että profeetallisuus ei anna rakkautta. Sen takia profetia on vajavainen, koska se ei tyydytä rakkautta. Jos ei ole rakkautta, niin millään armolahjalla ei voi täyttää rakkauden puutetta. Pitää ottaa koko luvun asiayhteys huomioon, jotta tämän voi ymmärtää.

        1 Kor 13:
        1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
        2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
        3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
        4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
        7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
        8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
        11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
        12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
        13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.


      • capiche
        LoveCounts kirjoitti:

        Monissa helluntaiseurakunnissa selitetään juuri tällä profetioiden vajavaisuudella, miksi profetia epäonnistui. Paavali ei tarkoittanut sitä, että profetiat olisivat jotenkin erehtyväisiä tai viallisia vaan sitä, että profeetallisuus ei anna rakkautta. Sen takia profetia on vajavainen, koska se ei tyydytä rakkautta. Jos ei ole rakkautta, niin millään armolahjalla ei voi täyttää rakkauden puutetta. Pitää ottaa koko luvun asiayhteys huomioon, jotta tämän voi ymmärtää.

        1 Kor 13:
        1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
        2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
        3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
        4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
        7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
        8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
        11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
        12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
        13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

        Kun Paavali kirjoitti, että profetointi on vajavaista, niin hän tarkoitti sitä, että ihminen käsittää asiat vajavaisesti.

        Sama ihminen voi siten ymmärtää Jumalalta saamansa sanoman kirkkaasti ja joskus jotain tulee väliin. Olen nähnyt sitä tapahtuvan. Joskus profetiat myös toteutuvat vuosikymmenten kuluttua. Ja sen vuoksi minä en ainakaan uskalla lausua ennenaikaisia tuomioita. Ajattelen, että tapahtuu jos tapahtuu.

        Onko profetian armolahjaa käyttävä aina edes profeetta? Vaikka uskovalla on useimmiten ns. pääarmolahja, niin muutkin armolahjat saattavat toimia eri tilanteissa tarpeen mukaan. Jos profetian armolahja toimisi joskus kauttani, niin en ryntäisi kutsumaan itseäni profeetaksi.

        Vääriä profeettoja on. Heidät on helppo tunnistaa siitä, että sanoma ei ole raamatullinen. Mutta eihän raamatussa kerrota kaikkea elämään liittyvää. Ei siellä esim. sanota, että Jumala johtaa Capichen jonnekin. Jumalan on kerrottava se itse Capichelle ja joskus Hän voi myös vahvistaa kertomansa profetialla.

        On väärin tuomita esim. saarnaajan koko elämäntyö, jos hän erehtyy, puhuu epäselvästi tai hänellä on jollain alueella kasvun varaa. Kuten Jeesus sanoi, tuomitsija tuomitsee silloin samalla myös itsensä. Tuomitseminen ei ole raamatullista arviointia. Rakkaudellinen ja rakentava arviointi keskittyy siihen mikä meni vikaan, mutta ei teilaa koko ihmistä.


      • LoveCounts
        capiche kirjoitti:

        Kun Paavali kirjoitti, että profetointi on vajavaista, niin hän tarkoitti sitä, että ihminen käsittää asiat vajavaisesti.

        Sama ihminen voi siten ymmärtää Jumalalta saamansa sanoman kirkkaasti ja joskus jotain tulee väliin. Olen nähnyt sitä tapahtuvan. Joskus profetiat myös toteutuvat vuosikymmenten kuluttua. Ja sen vuoksi minä en ainakaan uskalla lausua ennenaikaisia tuomioita. Ajattelen, että tapahtuu jos tapahtuu.

        Onko profetian armolahjaa käyttävä aina edes profeetta? Vaikka uskovalla on useimmiten ns. pääarmolahja, niin muutkin armolahjat saattavat toimia eri tilanteissa tarpeen mukaan. Jos profetian armolahja toimisi joskus kauttani, niin en ryntäisi kutsumaan itseäni profeetaksi.

        Vääriä profeettoja on. Heidät on helppo tunnistaa siitä, että sanoma ei ole raamatullinen. Mutta eihän raamatussa kerrota kaikkea elämään liittyvää. Ei siellä esim. sanota, että Jumala johtaa Capichen jonnekin. Jumalan on kerrottava se itse Capichelle ja joskus Hän voi myös vahvistaa kertomansa profetialla.

        On väärin tuomita esim. saarnaajan koko elämäntyö, jos hän erehtyy, puhuu epäselvästi tai hänellä on jollain alueella kasvun varaa. Kuten Jeesus sanoi, tuomitsija tuomitsee silloin samalla myös itsensä. Tuomitseminen ei ole raamatullista arviointia. Rakkaudellinen ja rakentava arviointi keskittyy siihen mikä meni vikaan, mutta ei teilaa koko ihmistä.

        >>Kun Paavali kirjoitti, että profetointi on vajavaista, niin hän tarkoitti sitä, että ihminen käsittää asiat vajavaisesti. <<

        Paavali tarkoittaa profetoinnin vajavaisuudella nimenomaan sitä, ettei profetian armolahjasta ole ihmiselle itselle iloa, jos ei ole rakkautta. Jumalan antama profetia ei koskaan epäonnistu, kuten teki Sallin profetia, joka ei ollut Jumalasta.

        >>Olen nähnyt sitä tapahtuvan. Joskus profetiat myös toteutuvat vuosikymmenten kuluttua. Ja sen vuoksi minä en ainakaan uskalla lausua ennenaikaisia tuomioita. Ajattelen, että tapahtuu jos tapahtuu.<<

        On totta, että profetiat tuppaavat toteutumaan usein niin pitkän ajan päästä, että sen saanut on jo lähes menettänyt uskonsa sen toteutumiseen, kuten ensimmäisellä kerralla taisi käydä Abrahamille. Kuka olisi uskonut keskiajan Euroopassa, että muurien sisälle gettohin suljetut juutalaiset tulevat olemaan rikas ja vapaa kansa Israelin maassa 2000-luvun alussa. Mutta sen takia Sallin profetiassa oli 100 päivän määräaika, että sen paljastuisi vääräksi. Muutenkin profetia on enemmän ennustus kuin opettavainen profetia.

        >>Vääriä profeettoja on. Heidät on helppo tunnistaa siitä, että sanoma ei ole raamatullinen. Mutta eihän raamatussa kerrota kaikkea elämään liittyvää. Ei siellä esim. sanota, että Jumala johtaa Capichen jonnekin. Jumalan on kerrottava se itse Capichelle ja joskus Hän voi myös vahvistaa kertomansa profetialla.<<

        Sen takia pitää pyytää Jumalalta vahvistus, jos siinä on sellaista, jota ei pysty koettelemaan Raamatulla. Kannattaa huomata, ettei Jumalalla ole tarvetta aina kaikkea selittää etukäteen, koska Jumalalla on kyky ohjata asiat haluamaansa lopputulokseen. Paholainen on aina kovasti halunnut selitellä, kuten voi havaita Pirkko Jalovaaran toiminnasta, joka lupaa kaikille hänen kokoukseen tuleville (kolehdin maksajille) profetian (väärän profetian), jotta ihmiset saisivat rohkaisua (lankeaisivat seuraamaan paholaista).

        2 Tess 2:
        3. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4. tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
        5. Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
        6. Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
        7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.


    • Ilpoisten.piirin.kokemus

      Oiva Salli on pitänyt raamattupiiriä Sinitaivassalissa, joka on tunnettu vapaamuurarien "kristillinen" kerho: https://keskustelu.suomi24.fi/t/14506676/turun-sinitaivassali-vapaamuurarien-pesa . Edellä mainitulla Haraisten kodin pastorilla Pekka Heikkilällä on myös tiiviit yhteydet niin Sinitaivassaliin kuin Oiva Sallin kanssa. Piiri pieni pyörii. Heitä seuraa moni rikkinäinen nainen. Jos näistä asioista mainitsee jonkin turkulaisen seurakunnan kahvipöydässä Ulla Kuukkasen kuullen, niin hän kielii heti siitä Pekka Heikkilälle, joka soittaa vihaisen puhelun perään ja kiistää kaiken, minkä hän on itse sanonut ;-D

      • capiche

        Hirveä juttu - joku julistaa Kristusta vapaamuurareille.:) Eikö Jeesus kehottanut menemään teille ja aitovierille?? On hämmentävää millaiseksi hurskasteluksi kristillisyys on mennyt.


      • tutustu_faktoihin
        capiche kirjoitti:

        Hirveä juttu - joku julistaa Kristusta vapaamuurareille.:) Eikö Jeesus kehottanut menemään teille ja aitovierille?? On hämmentävää millaiseksi hurskasteluksi kristillisyys on mennyt.

        Etkö lukenut ollenkaan, mitä linkin takana kerrottiin Sinitaivassalista? Sitä ilmeisesti johtaa pelkästään vapaamuurarit. Tuskin edes päästävät sen hallituksen tai johtaviin virkoihin muita kuin vapaamuurareja ja odd fellows veljiä. Sinitaivassali on Saatanan palvojien tapa verhoutua lampaan turkkiin, jotta voivat kavaltaa hyväuskoiset turkulaiset. "Hyväntekeväisyys" ja "kristillinen hurskastelu" ovat aina olleet oiva tapa kiillottaa saastuneen astian ulkopintaa. Oletko vähän hyväuskoinen???


      • capiche
        tutustu_faktoihin kirjoitti:

        Etkö lukenut ollenkaan, mitä linkin takana kerrottiin Sinitaivassalista? Sitä ilmeisesti johtaa pelkästään vapaamuurarit. Tuskin edes päästävät sen hallituksen tai johtaviin virkoihin muita kuin vapaamuurareja ja odd fellows veljiä. Sinitaivassali on Saatanan palvojien tapa verhoutua lampaan turkkiin, jotta voivat kavaltaa hyväuskoiset turkulaiset. "Hyväntekeväisyys" ja "kristillinen hurskastelu" ovat aina olleet oiva tapa kiillottaa saastuneen astian ulkopintaa. Oletko vähän hyväuskoinen???

        "Oletko vähän hyväuskoinen???"

        En. Mutta uskon, että evankeliumi on saarnattava kaikille luoduille. Myös vapaamuurareille, jos joku sattui mukana olemaan. Seurakuntani järjesti aikanaan matalan kynnyksen hengellisiä tilaisuuksia ravintolassa, koska sinne oli helpompi ei-kristityn tulla. Työpaikkani neuvotteluhuoneessa kokoontui myös aikanaan raamattupiiri.

        Ei kai ympäristöllä ole väliä muille kuin animisteille, jotka uskovat henkien asuvan seinissä, puissa tms.. Kristinuskoon sellainen ajattelu ei kuulu. Kysyn edelleen. Hurskastelemmeko vai levitämmekö evankeliumia kaikkialla missä ovat ovat vielä auki?


      • tutustu_faktoihin
        capiche kirjoitti:

        "Oletko vähän hyväuskoinen???"

        En. Mutta uskon, että evankeliumi on saarnattava kaikille luoduille. Myös vapaamuurareille, jos joku sattui mukana olemaan. Seurakuntani järjesti aikanaan matalan kynnyksen hengellisiä tilaisuuksia ravintolassa, koska sinne oli helpompi ei-kristityn tulla. Työpaikkani neuvotteluhuoneessa kokoontui myös aikanaan raamattupiiri.

        Ei kai ympäristöllä ole väliä muille kuin animisteille, jotka uskovat henkien asuvan seinissä, puissa tms.. Kristinuskoon sellainen ajattelu ei kuulu. Kysyn edelleen. Hurskastelemmeko vai levitämmekö evankeliumia kaikkialla missä ovat ovat vielä auki?

        Jeesus kutsui syntisiä parannukseen. Aivan.

        Mutta em. linkin takana olevien tietojen perusteella Sinitaivassalissa toimii johtajina vapaamuurarit. Tällaisia kristillisiä herrakerhoja on olemassa, joiden kaapeista sitten löytyy kamalia luurankoja, kun vähän kaappeja penkoo.

        Jos Sinitaivassalissa on vaikuttamassa nyt keskustelun alla olevat Oiva Salli ja Haraisten kodin Pekka Heikkilä, niin minä pidän selvänä sitä, että kyse on "seurakunnasta", joka on hengellinen ansa.


    • puhutaanhyvääjaoikeaa

      Olin parin päivän tilaisuudessa kuuntelemassa Oiva Sallin opetusta armolahjoista. Sen kaltaista hyvää opetusta en ole kuullut missään aiemmin. Todella hyvää opetusta ja koin hengenkin hyväksi ja oikeaksi. Jeesusta korotettiin. Tilaisuudessa oli seurakunnan ylistäjät aviopari ylistämässä ja sekin oli profetaalista ja oikeaa. Olen ymmärtänyt tämän "miehitys" profetian, että maamme saa henkivalta, pimeys haltuunsa. Kun kirkoissamme ja seurakunnissa ei julisteta syntiä synniksi. Maassamme on saanut homouden henkivalta sijan mm tämä neutraali avioliittolaki. Tottelevaisuus kaikilla tasoilla, mutta varsinkin perheissä: ei kunnioiteta isää ja äitiä. Johtaa myös kouluissa ja muualla, että auktoriteetteja ei kunnioiteta, olemme kurittomia ja holtittomia useilla elämän alueilla. Mammona on noussut jumalaksi. Pyhäpäivää sunnuntaita ei kunnioiteta vaan shoppaillaan ja rahan valta on siinäkin. Päättäjämme on unohtaneet lesket, orvot ja kaikki vähäosaiset. Sanaa ei lueta, ei edes uskovaiset. Uskonnollisuutta on, mutta ei oikeaa uskoa. Täälläkin monia hyviä julistajia mollataan, mutta niistä joista pitäisi puhua, ei kuule totuutta. Manipuloidaan rahalla, että kun annat, niin saat sitä ja tätä ja tuota. Jumala ei tarvitse meidän tekojamme. Voimme antaa ja on soveliastakin, mutta ei se paranna meidän taivaspaikkaamme. Jeesus rakastaa minua ja sinua sellaisena kuin olet, kun olet vilpittömällä sydämellä hänen edessään!

      • huuhhuuuh

        >>>>>Olin parin päivän tilaisuudessa kuuntelemassa Oiva Sallin opetusta armolahjoista. Sen kaltaista hyvää opetusta en ole kuullut missään aiemmin. Todella hyvää opetusta ja koin hengenkin hyväksi ja oikeaksi.<<<<<<

        Ai, sinä koit oikein jotain hengen kokemuksia!!! Sinä hotkit korvistasi sisään kaikenlaista saastaa täysin kritiikittömästi. Saitko vapinaa kroppaasi? Oletko turkulainen?


      • näin.se.on

        "Jeesusta korotettiin. Tilaisuudessa oli seurakunnan ylistäjät aviopari ylistämässä ja sekin oli profetaalista ja oikeaa."

        Jeesuksen korottaminen ei ole tae oikeasta opetuksesta. Sallissa on samalla tavalla tietäjähenki kuin orjatytössä, joka väärillä profetioilla tienasi paljon rahaa isännälleen.

        Ap.t 16:16-18 Kun taas olimme menossa rukouspaikalle, kohtasimme orjatytön, jossa oli tietäjähenki ja joka ennustamalla hankki isäntäväelleen hyvät rahat. Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!" Näin hän teki useana päivänä, kunnes Paavali menetti kärsivällisyytensä, kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinua: lähde hänestä!" Siinä samassa henki lähti.


      • puhutaanhyvääjaoikeaa
        huuhhuuuh kirjoitti:

        >>>>>Olin parin päivän tilaisuudessa kuuntelemassa Oiva Sallin opetusta armolahjoista. Sen kaltaista hyvää opetusta en ole kuullut missään aiemmin. Todella hyvää opetusta ja koin hengenkin hyväksi ja oikeaksi.<<<<<<

        Ai, sinä koit oikein jotain hengen kokemuksia!!! Sinä hotkit korvistasi sisään kaikenlaista saastaa täysin kritiikittömästi. Saitko vapinaa kroppaasi? Oletko turkulainen?

        Kuule en ole turkulainen. Yhden kerran siellä olen käynyt. Voitko väittää itse olevasi niin hengessä, että voit tuomita minut tuntemattoman ihmisen olevan väärässä tai en tunnista Pyhää Henkeä. Olen ollut kokouksissa, joissa olen kokenut, ettei ole oikeaa, on levotonta yms.
        Kuule en yhtään vapissut ja en nähnyt muidenkaan kokevan mitään vastaavaa. Olen tosin joskus niitäkin nähnyt. Monenlaista hirnuntaa ja hihitystä. Tässä teille molemmille vastausta. Opetus oli hyvää ja raitista armolahjoista. En kadu mukana oloani vain sain uuden näkökulman armolahjoihin entisten opetusten täydennykseksi. Turha puhua tuolla asenteella ei uppoa minuun. Tiedän tämän ylistävän avioparinkin lukevat Raamattua ja se tuntuu myös heidän ylistyksessään ja palvomisessaan. Ja vielä olen satojen kilometrien päässä Turusta. Siellä kyllä tuntuu olevan yhtä ja toista sateenkaarimessua yms.


      • capiche
        näin.se.on kirjoitti:

        "Jeesusta korotettiin. Tilaisuudessa oli seurakunnan ylistäjät aviopari ylistämässä ja sekin oli profetaalista ja oikeaa."

        Jeesuksen korottaminen ei ole tae oikeasta opetuksesta. Sallissa on samalla tavalla tietäjähenki kuin orjatytössä, joka väärillä profetioilla tienasi paljon rahaa isännälleen.

        Ap.t 16:16-18 Kun taas olimme menossa rukouspaikalle, kohtasimme orjatytön, jossa oli tietäjähenki ja joka ennustamalla hankki isäntäväelleen hyvät rahat. Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!" Näin hän teki useana päivänä, kunnes Paavali menetti kärsivällisyytensä, kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinua: lähde hänestä!" Siinä samassa henki lähti.

        "Jeesuksen korottaminen ei ole tae oikeasta opetuksesta. Sallissa on samalla tavalla tietäjähenki kuin orjatytössä, joka väärillä profetioilla tienasi paljon rahaa isännälleen."

        Paavali nimenomaan kirjoittaa 1 Kor 12: 3.

        Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus on kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus on Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

        Eihän tuo tietäjähengen vaivaama tyttö korottanut missään vaiheessa Jeesusta. Hän vain tunnisti Paavalin Korkeimman Jumalan palvelijaksi. Tuollaista on huudeltu maailmalla minunkin perääni. Kyllä henget tunnistavat kenen lapsia me olemme.


      • huuhhuuuh
        puhutaanhyvääjaoikeaa kirjoitti:

        Kuule en ole turkulainen. Yhden kerran siellä olen käynyt. Voitko väittää itse olevasi niin hengessä, että voit tuomita minut tuntemattoman ihmisen olevan väärässä tai en tunnista Pyhää Henkeä. Olen ollut kokouksissa, joissa olen kokenut, ettei ole oikeaa, on levotonta yms.
        Kuule en yhtään vapissut ja en nähnyt muidenkaan kokevan mitään vastaavaa. Olen tosin joskus niitäkin nähnyt. Monenlaista hirnuntaa ja hihitystä. Tässä teille molemmille vastausta. Opetus oli hyvää ja raitista armolahjoista. En kadu mukana oloani vain sain uuden näkökulman armolahjoihin entisten opetusten täydennykseksi. Turha puhua tuolla asenteella ei uppoa minuun. Tiedän tämän ylistävän avioparinkin lukevat Raamattua ja se tuntuu myös heidän ylistyksessään ja palvomisessaan. Ja vielä olen satojen kilometrien päässä Turusta. Siellä kyllä tuntuu olevan yhtä ja toista sateenkaarimessua yms.

        >>>Kuule en yhtään vapissut ja en nähnyt muidenkaan kokevan mitään vastaavaa. Olen tosin joskus niitäkin nähnyt. Monenlaista hirnuntaa ja hihitystä. Tässä teille molemmille vastausta. <<<

        Hirnunta, hihitys ja hallitsematon nauru ovat ns. toronton siunauksen tunnusmerkkejä, joka ei ole Jumalasta.

        Sinulla ei ole Pyhää Henkeä, eikä henkien erottamisen lahjaa. Sinä pikemminkin rakastat valhetta. Se asia on aivan selvä.

        Teet myös sen synnin, että puolustat Oiva Sallia sen jälkeen, kun hänet on osoitettu vääräksi profeetaksi. Alla on toinen todiste siitä, että Salli on väärä profeetta. Siellä on sitä outoa nauramista.


      • näin.se.on
        capiche kirjoitti:

        "Jeesuksen korottaminen ei ole tae oikeasta opetuksesta. Sallissa on samalla tavalla tietäjähenki kuin orjatytössä, joka väärillä profetioilla tienasi paljon rahaa isännälleen."

        Paavali nimenomaan kirjoittaa 1 Kor 12: 3.

        Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus on kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus on Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

        Eihän tuo tietäjähengen vaivaama tyttö korottanut missään vaiheessa Jeesusta. Hän vain tunnisti Paavalin Korkeimman Jumalan palvelijaksi. Tuollaista on huudeltu maailmalla minunkin perääni. Kyllä henget tunnistavat kenen lapsia me olemme.

        On oikein kutsua Jeesusta Herraksi, mutta se ei ole tae siitä, että hän toimisi muuten Pyhässä Hengessä.

        Olen monta kertaa havainnut, miten huudetaan Jeesukseen nimeä, korottetaan Jeesusta ja kutsutaan Jeesusta Herraksi, mutta sen jälkeen saarnataan mitä kamalampia asioita, jotka ovat suoraan Raamatun vastaisia. Tämä ei yllätä, koska Raamatun mukaan Jeesuksen korottaminen ei ole tae oikeasta opetuksesta.

        Raamattua lukiessa tulee ottaa huomioon kaikki jakeet, eikä tehdä yhdestä jakeesta oppia, joka pyhittäisi kaiken hengellisen toiminnan. Jeesus nimenomaan on sanonut, ettei kaikki Jeesusta Herraksi korottavat ole hänen omiaan, vaikka he ovat tehneet Jeesuksen nimessä voimatekoja, koska he eivät koskaan tehneet parannusta laittomuudesta. Nämä jakeet täydentävät olennaisella tavalla Paavalin sanoja.

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)


      • capiche
        näin.se.on kirjoitti:

        On oikein kutsua Jeesusta Herraksi, mutta se ei ole tae siitä, että hän toimisi muuten Pyhässä Hengessä.

        Olen monta kertaa havainnut, miten huudetaan Jeesukseen nimeä, korottetaan Jeesusta ja kutsutaan Jeesusta Herraksi, mutta sen jälkeen saarnataan mitä kamalampia asioita, jotka ovat suoraan Raamatun vastaisia. Tämä ei yllätä, koska Raamatun mukaan Jeesuksen korottaminen ei ole tae oikeasta opetuksesta.

        Raamattua lukiessa tulee ottaa huomioon kaikki jakeet, eikä tehdä yhdestä jakeesta oppia, joka pyhittäisi kaiken hengellisen toiminnan. Jeesus nimenomaan on sanonut, ettei kaikki Jeesusta Herraksi korottavat ole hänen omiaan, vaikka he ovat tehneet Jeesuksen nimessä voimatekoja, koska he eivät koskaan tehneet parannusta laittomuudesta. Nämä jakeet täydentävät olennaisella tavalla Paavalin sanoja.

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon....."

        Tässä puhutaan niistä, jotka eivät ole pukeutuneet Jumalan lahjoittamiin lahjavanhurskauden häävaatteisiin, vaan yrittävät päästä omilla ansioillaan sisään. On myös toinen porukka, joka Jeesuksen mukaan käännytetään ovelta pois. He ovat niitä, jotka ovat Herran viipyessä ryhtyneet mm. lyömään kanssapalvelijoitaan.


      • sdf
        capiche kirjoitti:

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon....."

        Tässä puhutaan niistä, jotka eivät ole pukeutuneet Jumalan lahjoittamiin lahjavanhurskauden häävaatteisiin, vaan yrittävät päästä omilla ansioillaan sisään. On myös toinen porukka, joka Jeesuksen mukaan käännytetään ovelta pois. He ovat niitä, jotka ovat Herran viipyessä ryhtyneet mm. lyömään kanssapalvelijoitaan.

        "Tässä puhutaan niistä, jotka eivät ole pukeutuneet Jumalan lahjoittamiin lahjavanhurskauden häävaatteisiin, vaan yrittävät päästä omilla ansioillaan sisään. On myös toinen porukka, joka Jeesuksen mukaan käännytetään ovelta pois. He ovat niitä, jotka ovat Herran viipyessä ryhtyneet mm. lyömään kanssapalvelijoitaan. "

        Kirjoitat täyttä sutta ja sekundaa.

        Jokainen järkevä ihminen osaa lukea Raamatusta, mistä on kyse. Ovelta käännytetään ne Jeesusta korottaneet, jotka luulivat omistavansa lahjavanhurskauden ja Pyhä Hengen armolahjoja, mutta heidät tuomitaan kadotukseen, koska he tekivät laittomuutta. Jeesus ei sano sellaista, että laittomuuden tekevät uskovat pääsetään ovesta sisälle, vaan sanoo, että uskovat käännytetään pois, koska he tekivät laittomuutta.

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt 7:21-23)


      • Anonyymi

        Kirjoitat: Pyhäpäivää sunnuntaita ei kunnioiteta. Tiedätkö sitä, että sunnuntai on ihmiskäsky pyhäksi, ja samalla pedonmerkki.
        Jumalan antama pyhäpäivä on sapatti lauantai MUISTA ! Sapatti on Jumalan merkki.

        1234567---


      • Anonyymi

        >>Olin parin päivän tilaisuudessa kuuntelemassa Oiva Sallin opetusta armolahjoista. Sen kaltaista hyvää opetusta en ole kuullut missään aiemmin. Todella hyvää opetusta ja koin hengenkin hyväksi ja oikeaksi. <<

        Ohhoh, kyllä on suomalaisia uskovia helppo jymäyttää. Uskovat ovat eksyksissä, koska eivät osaa kirjoituksia. Oiva Salli ei opeta oikein Raamattua. Sen takia hän on päässyt myös TV7:aan, koska osaa viedä harhaan.


      • Anonyymi

        >>Olin parin päivän tilaisuudessa kuuntelemassa Oiva Sallin opetusta armolahjoista. Sen kaltaista hyvää opetusta en ole kuullut missään aiemmin. Todella hyvää opetusta ja koin hengenkin hyväksi ja oikeaksi. <<

        Sinua on eksytetty.

        Sinun kannattaa lukea tämä järkyttävä todistus siitä, mitä Oiva Salli oli tehnyt kummipoikansa vanhemmille:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15411899/oiva-salli-mika-miehiaan#comment-99333569


    • koetelkaa.kaikki

      Oiva Salli jatkaa huuhaa työtään.

      Hänellä on omat nettisivut, jossa hän on antanut epäonnistuneelle Venäjä profetialleen selityksen, joka on kuulemma läpäissyt Paavo Väyrysen kriittisen arvioinnin - JAA ETTÄ MITÄ!!! Kukaan järkevä ihminen ei tätä selitystä usko. Jos joku uskoo, niin saa silloin mitä tilaa, kun uskoo kaiken maailman valheita.

      http://oivasalli.fi/oiva-sallin-profetia-7-5-1993/

      "Oiva Sallin profetia lähetettiin maan johtaville poliitikoille mm silloiselle pääministeri Esko Aholle. Profetia ja sen arviointi julkaistiin myös Suomen sanomissa, jonka päätoimittajana toimi tuolloin Paavo Väyrynen. Profetiaa pidettiin pitkään vääränä, koska siinä puhuttiin maan miehittämisestä länsirajaan asti. Lähtökohtainen oletus oli, että kyseinen länsiraja olisi tietenkin Suomen länsiraja. Kyseisestä oletuksesta johtuen profetian tulkittiin tarkoittavan sitä, että Neuvostoliiton joukot miehittäisivät Suomen kyseisen profeetallisen ajan puitteessa. Näin ei kuitenkaan käynyt. Neuvostoliiton joukot pysyivät ja ovat pysyneet sen jälkeenkin oikealla puolella rajaa, eli nykyisen Venäjän Federaation alueella. Profetiaa arvioitiin jälkeen päin uudesta näkökulmasta, joka ei ollut tullut edes mieleen Oiva Sallille itsellekään. Kyseinen arvio julkaistiin Suomen sanomissa ja se läpäisi Paavo Väyrysen kriittisen arvioinnin."

      Harold Eatmon on antanut "profetian" koskien Oiva Sallia, joka on ilmiselvästi väärä profetia. Siinä Eatmon kehuu Oiva Sallia Jumalan sotilaaksi. Profetiassa Sallin sanotaan olevan enemmän kuin opettaja ja enemmän kuin evankelista ja SANOTAAN, ETTÄ OIVA SALLI ON MONILLE HENGELLINEN ISÄ, mikä ei Raamatun valossa arvioituna voi mitenkään enää pitää paikkansa.

      "Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa." (Matt. 23:9)

      http://oivasalli.fi/harold-eatmonin-profetia-oiva-sallille/

      No sekin tuli nyt selväksi, että Eatmon on myös väärä profeetta.

      • kuka.heitä.enää.uskoo

        Profetiassa itse asiassa kutsutaan Oiva Sallia sekä isäksi että hengelliseksi isäksi, mikä ei voi olla Pyhästä Hengestä, kuten ansiokkaasti siteerasit Matteuksen evankeliumia. Harold Eatmond muuten nauraa profetian lopussa, mikä viittaa torontolaiseen nauruhenkeen. Tämän profetian kuultuani, minulle tuli selväksi, että kumpikin ovat eksyttäjiä.


      • capiche
        kuka.heitä.enää.uskoo kirjoitti:

        Profetiassa itse asiassa kutsutaan Oiva Sallia sekä isäksi että hengelliseksi isäksi, mikä ei voi olla Pyhästä Hengestä, kuten ansiokkaasti siteerasit Matteuksen evankeliumia. Harold Eatmond muuten nauraa profetian lopussa, mikä viittaa torontolaiseen nauruhenkeen. Tämän profetian kuultuani, minulle tuli selväksi, että kumpikin ovat eksyttäjiä.

        Voi hyvät hyssykät! Salli opetti juuri eilen tästä. "Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa." (Matt. 23:9).

        ja ihan hyvin opetti. Ei sanonut olevansa kenenkään isä, keskittyi pelkästään Taivaan Isään :). Miten se ylipäätään on Sallin vika, jos joku profetoi hänestä jotain? Eihän siinä ole mitään logiikkaa.

        Hengellinen isä tai äiti ovat vertauskuvallisia termejä ihmisistä, jotka johtavat toisia Jumalan luo ja tukevat heitä alkuvaiheessa uskossa kasvamisessa. Ei kukaan itseään sellaiseksi kutsu. Muut niin tekevät, jos tekevät. Eikä se ole korottamista, vaan ko. henkilön toimien tunnustamista. Ei kaikkea ei pidä ottaa haudanvakavasti.

        Jeesus puhui Matt. 23 fariseuksista, jotka ylentävät itsensä, ja nuo sanat liittyvät nimenomaan siihen yhteyteen. Kyse oli pelkästään siitä, ettei ihmisiä pitäisi ylentää guruiksi ja opettajiksi. Sanat eivät tietenkään tarkoita, etteikö maallista isäänsä saisi kutsua isäksi. Jeesuksenkaan sanoja ei pidä irrottaa asiayhteydestä, muutoin tulee kieroutuneita tulkintoja.


      • kuka.heitä.enää.uskoo
        capiche kirjoitti:

        Voi hyvät hyssykät! Salli opetti juuri eilen tästä. "Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa." (Matt. 23:9).

        ja ihan hyvin opetti. Ei sanonut olevansa kenenkään isä, keskittyi pelkästään Taivaan Isään :). Miten se ylipäätään on Sallin vika, jos joku profetoi hänestä jotain? Eihän siinä ole mitään logiikkaa.

        Hengellinen isä tai äiti ovat vertauskuvallisia termejä ihmisistä, jotka johtavat toisia Jumalan luo ja tukevat heitä alkuvaiheessa uskossa kasvamisessa. Ei kukaan itseään sellaiseksi kutsu. Muut niin tekevät, jos tekevät. Eikä se ole korottamista, vaan ko. henkilön toimien tunnustamista. Ei kaikkea ei pidä ottaa haudanvakavasti.

        Jeesus puhui Matt. 23 fariseuksista, jotka ylentävät itsensä, ja nuo sanat liittyvät nimenomaan siihen yhteyteen. Kyse oli pelkästään siitä, ettei ihmisiä pitäisi ylentää guruiksi ja opettajiksi. Sanat eivät tietenkään tarkoita, etteikö maallista isäänsä saisi kutsua isäksi. Jeesuksenkaan sanoja ei pidä irrottaa asiayhteydestä, muutoin tulee kieroutuneita tulkintoja.

        Jos Jeesus sanoo, ettei ketään saa kutsua isäksi, niin Pyhä Henki ei kutsuisi Oiva Sallia isäksi, kuten Eatmondin väärä profetia Sallia kutsuu. Asia on päivän selvä. Eatmond on väärä profeetta ja Salli korottaa itseään levittämällä väärä profetiaa. Hänen pitäisi tietää, että profetia on väärä, mutta ne Sallin lihan himot !!!

        Hellariseurakunnissa käytetään paljon termiä hengellinen isä. Sen voi lopettaa saman tien. Me olemme kaikki veljiä ja sisaria toisillemme. Tämä on oikea tapa.


      • kirjakääröt
        capiche kirjoitti:

        Voi hyvät hyssykät! Salli opetti juuri eilen tästä. "Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa." (Matt. 23:9).

        ja ihan hyvin opetti. Ei sanonut olevansa kenenkään isä, keskittyi pelkästään Taivaan Isään :). Miten se ylipäätään on Sallin vika, jos joku profetoi hänestä jotain? Eihän siinä ole mitään logiikkaa.

        Hengellinen isä tai äiti ovat vertauskuvallisia termejä ihmisistä, jotka johtavat toisia Jumalan luo ja tukevat heitä alkuvaiheessa uskossa kasvamisessa. Ei kukaan itseään sellaiseksi kutsu. Muut niin tekevät, jos tekevät. Eikä se ole korottamista, vaan ko. henkilön toimien tunnustamista. Ei kaikkea ei pidä ottaa haudanvakavasti.

        Jeesus puhui Matt. 23 fariseuksista, jotka ylentävät itsensä, ja nuo sanat liittyvät nimenomaan siihen yhteyteen. Kyse oli pelkästään siitä, ettei ihmisiä pitäisi ylentää guruiksi ja opettajiksi. Sanat eivät tietenkään tarkoita, etteikö maallista isäänsä saisi kutsua isäksi. Jeesuksenkaan sanoja ei pidä irrottaa asiayhteydestä, muutoin tulee kieroutuneita tulkintoja.

        Raamattu ei kiellä käyttämästä sanaa isä, kun kyseessä on lapsen isä tai suvun kantaisä, kuten Abraham on kaikille juutalaisille suvun puolesta isä.

        Mutta Raamattu nimenomaan kieltää käyttämästä sanaa isä tarkoittaen hengellistä asemaa. Siis käyttämällä nimeä 'hengellinen isä' tekee todella vakavaa syntiä, koska silloin väittää olevansa Jumala, vaikka ei ymmärtäisi tätä tarkoittavan. Jeesus on kieltänyt isä sanan käytön, koska se kuuluu vain Jumalalle. Sen takia katoliset kutsuvat pappeja ja paavia isäksi, koska näin kirkko ajaa pappinsa tuhoon, koska se palvelee antikristusta eikä Kristusta.

        "Jumalan, meidän Isämme, on kunnia aina ja ikuisesti. Aamen. " (Fil 4:20)

        "Hän on avannut meille molemmille pääsyn Isän luo yhden ja saman Hengen johdattamina." (Ef 2:18)

        "Itse Jumala, meidän Isämme, ja Herramme Jeesus tasoittakoot meille tien teidän luoksenne." (1 Tess 3:11)


    • Hölmistynyt

      Kiitos vastauksista.

      • uskomatonta

        Oliko sinulle yllätys, miten paljon luurankoja löytyi Oiva Sallin kaapista?


      • puhutaanhyvääjaoikeaa

        Mitähän täältä kenenkin kaapista löytynee? Nämä kirjoitukset ja hyökkäykset ovat kyllä sen kaltaisia toisia kirjoittajia vastaan, että ei taida joka "kaapissa" Pyhä Henki asustaa. Lokaa heitetään sumeilematta, vaikka ei tiedetä toisesta yhtään mitään. Mutta jokaisesta sanasta (uskon myös että kirjoituksesta) joudumme tilille. Tulin tuomituksi, kun kerroin kuunnelleeni Oiva Sallin opetusta, joka todella oli hyvää. Edelleenkin väitän, että tunnistan myös vääriä asioita. En kersku, että omaan henkien erottamisen lahjan, uskon, että se on vähän enemmän kuin niillä, jotka kaiken aikaa toisia mollaavat. Oiva Salli ei ainakaan kuulunut niihin, jotka kaiken aikaa pyytävät "rahalahja" uhreja. Niitäkin tuntuu tässä maassa olevan iso joukko. Olen n 20 v uskossa olo aikanani käynyt eri tilaisuuksissa ja siellä on ollut monenlaista menoa. Enemmän kuitenkin ihan raitista. Siitä huolimatta olen joutunut näkemään näitä ilmiöitä, hihhuloimista , jota en ole kokenut ollenkaan oikeaksi. Päätän keskustelun omalta osaltani tähän. Toivottavasti teette hyvää hedelmää, kirjoituksenne ei ole aina rakkaudellista ja täydellistä. Älä tuomitse, ettei....


      • kirjakääröt
        puhutaanhyvääjaoikeaa kirjoitti:

        Mitähän täältä kenenkin kaapista löytynee? Nämä kirjoitukset ja hyökkäykset ovat kyllä sen kaltaisia toisia kirjoittajia vastaan, että ei taida joka "kaapissa" Pyhä Henki asustaa. Lokaa heitetään sumeilematta, vaikka ei tiedetä toisesta yhtään mitään. Mutta jokaisesta sanasta (uskon myös että kirjoituksesta) joudumme tilille. Tulin tuomituksi, kun kerroin kuunnelleeni Oiva Sallin opetusta, joka todella oli hyvää. Edelleenkin väitän, että tunnistan myös vääriä asioita. En kersku, että omaan henkien erottamisen lahjan, uskon, että se on vähän enemmän kuin niillä, jotka kaiken aikaa toisia mollaavat. Oiva Salli ei ainakaan kuulunut niihin, jotka kaiken aikaa pyytävät "rahalahja" uhreja. Niitäkin tuntuu tässä maassa olevan iso joukko. Olen n 20 v uskossa olo aikanani käynyt eri tilaisuuksissa ja siellä on ollut monenlaista menoa. Enemmän kuitenkin ihan raitista. Siitä huolimatta olen joutunut näkemään näitä ilmiöitä, hihhuloimista , jota en ole kokenut ollenkaan oikeaksi. Päätän keskustelun omalta osaltani tähän. Toivottavasti teette hyvää hedelmää, kirjoituksenne ei ole aina rakkaudellista ja täydellistä. Älä tuomitse, ettei....

        Oiva Salli on todistettu olevan väärä profeetta. Jumalan Sana kieltää kuuntelemasta häntä. Sinä osallistut Oiva Sallin synteihin puolustamalla ilmiselvää eksyttäjää.

        "Jos alatte kysellä mielessänne, mistä tiedätte, mikä sana ei ole lähtöisin Herralta, muistakaa tämä: Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran sanaa vaan väärän profeetan röyhkeää puhetta. Älkää kuulko häntä." (5 Moos 18:21,22)

        Kuten Jumalan Sana osoittaa, Oiva Sallin puheet eivät ole lähtöisin Herralta. Sen takia jokaisen on erottauduttava Oiva Sallista, jottei saa päälleen Oiva Sallin syntejä, ja sen takia joudu helvettiin.


      • Anonyymi
        puhutaanhyvääjaoikeaa kirjoitti:

        Mitähän täältä kenenkin kaapista löytynee? Nämä kirjoitukset ja hyökkäykset ovat kyllä sen kaltaisia toisia kirjoittajia vastaan, että ei taida joka "kaapissa" Pyhä Henki asustaa. Lokaa heitetään sumeilematta, vaikka ei tiedetä toisesta yhtään mitään. Mutta jokaisesta sanasta (uskon myös että kirjoituksesta) joudumme tilille. Tulin tuomituksi, kun kerroin kuunnelleeni Oiva Sallin opetusta, joka todella oli hyvää. Edelleenkin väitän, että tunnistan myös vääriä asioita. En kersku, että omaan henkien erottamisen lahjan, uskon, että se on vähän enemmän kuin niillä, jotka kaiken aikaa toisia mollaavat. Oiva Salli ei ainakaan kuulunut niihin, jotka kaiken aikaa pyytävät "rahalahja" uhreja. Niitäkin tuntuu tässä maassa olevan iso joukko. Olen n 20 v uskossa olo aikanani käynyt eri tilaisuuksissa ja siellä on ollut monenlaista menoa. Enemmän kuitenkin ihan raitista. Siitä huolimatta olen joutunut näkemään näitä ilmiöitä, hihhuloimista , jota en ole kokenut ollenkaan oikeaksi. Päätän keskustelun omalta osaltani tähän. Toivottavasti teette hyvää hedelmää, kirjoituksenne ei ole aina rakkaudellista ja täydellistä. Älä tuomitse, ettei....

        Olen samaa mieltä! Aina, kun ihminen käyttää toisesta ihmisestä jotakin pahaa ilmaisua, hän tekee väärin. Kaikki varmasti joskus syyllistyvät tähän. Jos jotain ihmistä haluaa arvostella, keskustelu pitäisi aina käydä kyseisen ihmisen kanssa kahden kesken. Jos selvästi huomaa, että joku tekee jotakin pahaa tai jopa rikoksen, on siihen tietysti puututtava. Rikoksista tuomitsee viranomainen lain nojalla, siinä ei sen kummemmin ole mitään puhumista.
        Täytyy muistaa, että jos antaa väärän todistuksen jostakin toisesta, ottaa ihminen aina valtavan taakan kantaakseen. Väärä syytös nimittäin palautuu syyttäjälle itselleen, vaikka hän ei olisi ikinä tehnytkään tekoa, josta hän väärin toista syyttää. Siksi Raamatussa niin usein varoitetaan liiallisen puhumisen vaaroista. Jumala kyllä tuntee jokaisen sisimmätkin ajatukset ja aivoitukset. Ne on usein vielä ihmisen omassa hallinnassa, mutta kun ne päästää suustaan ulos, tuli on silloin jo syttynyt. Se voi aiheuttaa suurta tuhoa. Olkaamme siis varovaisia ja ennemmin hyväntahtoisia kuin pahansuopia.
        Olkaa Siunattuja!


    • PasiToivonen

      >>Raamattu ei kiellä käyttämästä sanaa isä, kun kyseessä on lapsen isä tai suvun kantaisä, kuten Abraham on kaikille juutalaisille suvun puolesta isä. >>

      Jeesus kieltää, ainakin minun Raamatussani.

      • kirjoitusten_mukaan

        Isä tarkoittaa lasten isää, jota voi käyttää tässä asiayhteydessä, kuten Raamattukin niin tekee. Jeesus tarkoittaa ja myös Raamattu tarkoittaa sitä, ettei saa käyttää sanaa isä arvonimenä, kuten katoliset papit tekevät hengellisessä asiayhteydessä.


    • NotNot

      Kyseisen henkilö O. Sallin julkisilla internet sivuilla, etusivulla kirjoitetaan
      "...Suomen kansa on Jumalan tuli.............................Mitä tarkoittaa: Suomen kansa on Jumalan tuli....."

      Eihän "Suomi" ole mikään "Jumalan tuli" ? Jumalan Henki ei puhu vastoin KIRJOITUKSIA. Suomen kansa yksilöinä on pakakansa pakakansojen joukossa. Suomen kansasta yksilöt pelastuvat henkilökohtaisen evankeliumin kuulemisen ja sen uskomisen kautta uudestisyntyen, ja eläen sitten uskonkuuliaista elämää Jumalan Sanalle kristittynä. Joh.3: 36.".. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." ( Apt.3:19.-26.)

      Jumalan Sana on Jeremian profetoinnin mukaan "NIINKUIN " tuli. ( asiayhteyttä Jer.23:1.- 40.) Jer.23:29. "..Eikö minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?.."

      Jumala on "..näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta.." Hepr.1:1."..Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, 2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut .."

      ( Ilm.1:1.-20.) Ilm.1: 12.".. Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa, 13. ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn. 14. Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki; 15. hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina. 16. Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa..."

      ( 2.Piet.3:1.-18.) 2.Piet.3:7.".. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään. 8. Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä". 9. Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

      10. Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat. 11. Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa, 12. teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat! 13. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu..."

      (Apostoli Paavali Tessalonikan srk:lle , jonka jäseniä ahdistettiin 2.Tess.1:1.- 2:17. ) 2.Tess.1:7.".... ja antaa teille, joita ahdistetaan, levon yhdessä meidän kanssamme, kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa 8. tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille....."


      ( Hepr.4:1.- 5:10.) Hepr.4:12."... Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija; 13. eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili. 14. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta. 15. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä. 16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan..."

    • NotNot

      Missä Raamattu tälläistä kertoo? ".. jokaisella enkelillä raamatunlausekotelo otsassa...."

      "..Näkyi niin kuin monta vuorta ylhäällä- ja täynnä enkeleitä ! Ja jokaisella enkelillä raamatunlausekotelo otsassa...."
      ( "..Yliluonnollinen näkymätön maailma...Ensilähetys: maaliskuu 31, 2018, Taivas TV7 Jaksonumero: 5" Videon kohta alusta 16:36 - tai -43:02 (jäljellä oleva aika )
      http://www.tv7.fi/vod/player/60221/
      "..Yliluonnollinen näkymätön maailma .."

      "...Minä näin niitä valkeita enkeleitä raamatunlausekotelo päässään..." ( "..Yliluonnollinen näkymätön maailma...Ensilähetys: maaliskuu 31, 2018, Taivas TV7 Jaksonumero: 5" Videon kohdassa - alusta kohta 19:00 tai jäljrllä oleva aika 40:38, )
      http://www.tv7.fi/vod/player/60221/
      "..Yliluonnollinen näkymätön maailma..."

      No onko "varsinaissuomessa tullut suuri herätys, kun "uskonnollisuuden henkivalta" väistyi ? ( Vai oliko kyseessä esim. ihmisen oma mielikuvitus, joka paketoitiin uskonnollisuuden kaapuun?)

      "Sitten myöhemmin ihmettelin sitä, kuin minulle olisi kerrottu,- että varsinaissuomalaisuudessa oleva uskonnollisuuden henkivalta- olis ollut läsnä siellä kirkossa. Myöhemmin näin sen saman linnun siellä - saarnatuolissa. Seisoessani siinä aioin lukea sen päivän tekstiä- ja näin sen linnun.Sanoin:"Sinä varsinaissuomalaisuudessa oleva- uskonnollisuuden henkivalta, olet Jeesuksen nimeen sidottu.- Käsken sinut pois täältä kirkosta." Se väistyi kyllä heti...."

      ( "..Yliluonnollinen näkymätön maailma...Ensilähetys: maaliskuu 31, 2018, Taivas TV7 Jaksonumero: 5" Videon kohdassa alusta 24:01 - tai jäljellä oleva aika -35:37 )

      http://www.tv7.fi/vod/player/60221/
      "..Yliluonnollinen näkymätön maailma..."


      Rahallako ostetaan jotakin Jumalalta, esim. vapautumista meneiden sukupolvien "uhraamattomuuden " teoista? Raamatun mukaan Jumala ei ota lahjusta eikä katso henkilöön. Eikä Jumalan Hengen lahjat ole Jumalalta rahalla ostettavissa .5.Moos.10:17.".. Sillä Herra, teidän Jumalanne, on jumalain Jumala ja herrain Herra, suuri, voimallinen ja peljättävä Jumala, joka ei katso henkilöön eikä ota lahjusta,.."( Apt.8:5.-25.) Apt. 8:20.".. Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet Jumalan lahjan olevan rahalla saatavissa..."

      ( "..Yliluonnollinen näkymätön maailma...Ensilähetys: maaliskuu 31, 2018, Taivas TV7 Jaksonumero: 5" Videon kohdassa alusta 45:41 - tai jäljellä oleva aika -13:57. )

      "..No, näinhän kävi kerran Halikon kirkossa. Siinä kävi näin:Koin,että äidinisän suvun kirkkoon- pitäisi mennä rukoilemaan. Soitin kirkkoherralle:"Onko mitään mahdollisuutta jonain päivänä tulla sinne yksittäin rukoilemaan?" Hän oli minun ystaväni ja sanoi:"Varmaan tänäänkin.Sopiiko tulla mukaan?" Yhdessä mentiin. Lähtiessäni koin Jumalan sanovan: "Ota 100 euroa mukaasi.-Sinun isoisäsi suku ei ole uhrannut." Minä ihmettelin.Hetkinen vaan, missäs mennään..? Muistin, että siellä pääoven vieressä on uhrilaatikko.Päädyin siihen, että otan satasen mukaan. Haluan olla kuuliainen, jos jotain koen. Siinä kun menen kirkkoon ja kävelen uhrilaatikkoa kohti - ja olin juuri pudottamassa rahaa sinne,- niin kauhea yskänryöppy minun sisimmästäni! Ja kuule, tämä ystavä, joka ymmärsi asioista, sanoi: "Taisit päästä vähän jostakin vapaaksi." Esi-isien uhraamattomuus taisi olla jotenkin minunkin persoonassani.Ja Jumala käski uhrata ja paljasti siinä, että minulla on asioita, joista pitäisi vapautua..."
      http://www.tv7.fi/vod/player/60221/
      "..Yliluonnollinen näkymätön maailma..."

      • järki.käteen

        Miksi Oiva Salli on päästetty TV7:aan? Sen takia, koska Martti Ojares on yksi suurimmista eksyttäjistä Suomessa. Ojares on väärä profeetta, joka toimii antikristuksen piikkiin ja haluaa antaa nyt ohjelma-aikaa toiselle eksyttäjälle Oiva Sallille.


      • Anonyymi
        järki.käteen kirjoitti:

        Miksi Oiva Salli on päästetty TV7:aan? Sen takia, koska Martti Ojares on yksi suurimmista eksyttäjistä Suomessa. Ojares on väärä profeetta, joka toimii antikristuksen piikkiin ja haluaa antaa nyt ohjelma-aikaa toiselle eksyttäjälle Oiva Sallille.

        Olin opettajana Karstulassa 1980- luvulla ja tutustuin Oiva Sakkiin ja hakeuduin sielenhoitoon hänen ja hänen puolisonsa tykö. Kerroin kipeimmät asiat. Oiva pyysi vaimonsa mukaan ja he puhuivat kielillä ja selittivät ja se oli jotain tähän tyyöiin: Rakas lapseni, älä huolehdi ja hätäile, minä Herra sinun Jumalasi nostan ja kannan ja vien perille! Mistään synnistä ei puhuttu eikä armosta, ei rikkomuksista, niiden tunnustamisesta vaan juuri tuollaisia lohduttavista lupauksista. Jonkin ajan kuluttua Kannonkoskella nk. Hengen uudistus- liikkeen seuroissa ylsi tunnettu, J. Gummerus- niminen puhuja puhui selvästi noista minun kipeimmistä lapsuuden ajan vaikutuksista kehityksetkö eli Salli oli selvästi rikkonut rippisalaisuutta.

        Eräänä loppuvuoden iltana vierailin vaimoni kanssa yhdessä Itä- Hämeen srk:n kanttorilassa, jossa konttorilla oli diakrisis- ja exorkismi- lahja hallussa ja käytössä ja olin saanut avun Herralta omiin asioihini.
        Olin juuri muuttamassa ja muuttoauto oli tilattu erääksi illaksi klo 18.00 : ksi ja toisella paikkakunnalla odotti vuokralle omakotitalo, mutta muuttokuorman mukana piti viedä vuokraennakkoa 4000 mk , jota summaa en saanut kyseisenä päivänä vielä hankituksi ja soitin Sellille ja pyysin asian tähden esirukousta. Soitin myös tälle konttorille ja pyysin myös esirukousta. Kanttori soitti hetken kuluttua ja sanoi, että Herra järjestää asian aivan kohta, odottakaa. Te joko muutatte tai ette muuta. Pian tämän jälkeen Salli soitti ja sanoi: Tule tänne Kyyjärven pappilaan, täällä on rahat, eikä tarvitse maksaa koslaan takaisi. Hain rahat ja ymmärsin, että tuo rahasumma oli .jollain epämääräisellä tavalla veronmaksun kiertämiseen liittyvä asia, josta piti olla vaiti. Salli kertoi, että Pyhä Henki oli painanut heidät lattiaan ja pyytänyt antamaan ko rahat, koska me olimme uskollisesti maksaneet kymmenykset Jumalalle ja jos edelleen maksamme , siunaulset tulevat olemaan arvaamaytoman suuret. Uskoin tämän ollren Jumalalta ka katkoin kymmemysten maksamista, kunnes perheemme joutui totaaliseen vararikkoon. Kävimme läpi pitkällisen rukoustaistelun ja kyselimme tästä kymmenysasiasta ja Sallista. Yksi iäkäs körttiläinen sanoi minulle: - Olette langenneet pois armosta! Lisäksi Jumala vastasi mm. näin: Vaimo meni seurakunnan iltatilaisuuteen, jossa hetkeä aikaisemmin oli khran johdolla rukoiltu, että Jumala lähettäisi ovesta sisälle kohta henkilön, josta tulisi srk: n uusi lähetyssihteeri. Vaimoni tuli hetimiten ovesta ja alkoi uudeksi lähetyssihteeriksi ja kun leivoimme omista tarvikkeistamme kakkuja, pullaa jne. lähetysmyyjäisiin, huomasimme, että jauhot ym. tarvikkeet eivät ole juurikaan vähentyneet ja. rahatkin alkoivat riittää maksurästeihin ja myös muihin kuluihin. Soitin vielä konttorille, ja hän sanoi, että Oiva Salli on Jeesuksen nimessä julistava noita, joka pitää ihmisiä pahan kahleissa. Soitin Oivalle ja kysyin asiaa ja hän sanoi pidättyvänsä minun syntini, minkä hän kuitenkin perui. Kun muistutin, että miksei hän ja hänen vaimonsa ole millään tavoin olleet yhteydessä, vaikka ovat poikamme kummeja, hän ei kommentoinut, eikä ole jälkeenkään päin ollut missään yhteyksissä meihin eikä muistanut koko kummiuttaan.

        Uskon, että Salli on vahvasti ohi Sanan toimiva hurmahenkinen henkilö.


    • Pöyristynyt

      En tiiä, mutta tunsin oloni oudoksi kun kuuntelin häntä. Siispä en enää kuuntele.

    • Anonyymi

      Oiva Salli on vaikuttanut Haraisten kodissa, joka on raiteiltaan pois oleva eksyttäjä seurakunta.

      • Anonyymi

        Oiva sälli, tai sitten ei.


      • Anonyymi

        Salli on pitänyt kokouksiaan myös vapaamuurarien kristillisessä yhdistyksessa Sinitaivassalissa, mikä on edelleen vapaamuurarien loosin kalusteissa.


    • Anonyymi

      Elämme aikaa, jolloin seurakunnat maallistuvat. Herran Henki murehtii tätä tilannetta. Rakkaus puuttuu, jonka seurauksena saatamme taistella toinen toistamme vastaan. Herra oli sanonut eräälle siskolle, että te kaikki olette väärässä. Ymmärrämme vain osan siitä, mitä Jumala haluaa ilmoittaa esim. armolahjojen kautta. Suuret kirkot eivät ole vuosisatojen aikana opettanut näitä asioita jäsenilleen. Vasta viime vuosikymmenillä kirkon hengellisille yhteisölle on alkanut avautumaan esim. Apostolien teot ja esim. Paavalin kirjeet. Ollaan varovaisia lyömään veljiä ja kirkkoja, joille Herra on jotakin näiltä alueilta antanut.

      Olemme tulossa aikaa, jolloin saattaa tapahtua asioita, jotka meidän tulee ottaa vastaan ja tutkia rukoillen, ettemme lyö väärällä tavalla toisia uskovia.

    • Anonyymi

      Voisitko hakea sen TV-7 arkistosta. Sieltä pitäisi löytyä.
      Olen muutaman kerran kuunnellut jopa livenä Oiva Sallin puheita. Mielestäni ihan tervettä Evankeliumin sanomaa hän julistaa. Elämänkokemus antaa myös painoa sanoilleen, vaikka Raamatun sanomassa tietysti uskollisesti pysyy.

      • Anonyymi

        Salli tuli kuuluisaksi vuonna 1993, kun hän sai hengeltä profetia, että Venäjän armeija hyökkään Suomeen 100 päivän sisällä. Hän alkoi jakamaan profetiaa Muurlan seurakunnan nimissä. Profetia ei toteutunut, joten sen oli Sallille antanut väärä henki. http://oivasalli.fi/wp-content/uploads/2018/05/IMG_20180509_111222.jpg

        Kirkkoherra Salli joutui Turun tuomiokapitulin tutkittavat, joka antoi hänelle nuhteet. Salli joutui vaikeuksiin myös kirkkovaltuuston kanssa. https://anttikoivuniemi.wordpress.com/2014/08/29/myrsky-nousee/

        Oiva Salli on siis väärä profeetta, jota ei saa kuunnella, kuten Jumala Sana käskee. Tätä käskyä ei turkulaiset halua uskoa, vaan Salli saa vapaasti huseerata eri seurakunnissa, jopa niiden johtotehtävissä.


    • Anonyymi

      Tässä tapauksessa perinteisen luterilaisen, armolahjoja karttavan opin vastaisesti, on löydetty armolahjat ja tultu eräänlaiseksi karismaattiseksi luterilaiseksi. Mutta ei edelleenkään täysin raamatulliseksi uskovaksi. Mutta virheitä meissä kaikissa on.

      • Anonyymi

        Oiva Sallin profetoi todistetusti väärin! Hän on väärä profeetta ja muutenkin opettaa väärin!


    • Anonyymi

      Totuus tekee teidät vapaaksi. Rakkaus on totuuden kumppani. Älkää katsoko ihmiseen. Kukaan ei ole täydellinen.

      • Anonyymi

        Oiva Sallin opetus ei ole totuus. Hän on väärä profeetta ja eksyttäjä. Sen takia hän on päässyt TV7:llekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oiva Sallin opetus ei ole totuus. Hän on väärä profeetta ja eksyttäjä. Sen takia hän on päässyt TV7:llekin.

        Säälittävää kuolleen mollaamista. Monen on tiliä tehtävä Jumalansa edessä tämänkin keskustelun tiimoilta.

        "Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään."
        (Room. 14: 4.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säälittävää kuolleen mollaamista. Monen on tiliä tehtävä Jumalansa edessä tämänkin keskustelun tiimoilta.

        "Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään."
        (Room. 14: 4.)

        Täsmennän: Oiva Salli ei ole kuollut, vaan sellainen ihminen, joka mollaa muita, on hengellisesti kuollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täsmennän: Oiva Salli ei ole kuollut, vaan sellainen ihminen, joka mollaa muita, on hengellisesti kuollut.

        Oiva Salli tuli kuuluisaksi vuonna 1993, kun hän sai hengeltä profetia, että Venäjän armeija hyökkään Suomeen 100 päivän sisällä. Hän alkoi jakamaan profetiaa Muurlan seurakunnan nimissä. Profetia ei toteutunut, joten sen oli Sallille antanut väärä henki.

        Kirkkoherra Salli joutui Turun tuomiokapitulin tutkittavat, joka antoi hänelle nuhteet. Salli joutui vaikeuksiin myös kirkkovaltuuston kanssa. https://anttikoivuniemi.wordpress.com/2014/08/29/myrsky-nousee/

        Oiva Salli on siis väärä profeetta, jota ei saa kuunnella, kuten Jumala Sana käskee. Tätä käskyä ei turkulaiset halua uskoa, vaan Salli saa vapaasti huseerata eri seurakunnissa, jopa niiden johtotehtävissä. Ei ihme, että Salli kelpaa TV7:llekin, kun kerran on todistetusti väärä profeetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oiva Salli tuli kuuluisaksi vuonna 1993, kun hän sai hengeltä profetia, että Venäjän armeija hyökkään Suomeen 100 päivän sisällä. Hän alkoi jakamaan profetiaa Muurlan seurakunnan nimissä. Profetia ei toteutunut, joten sen oli Sallille antanut väärä henki.

        Kirkkoherra Salli joutui Turun tuomiokapitulin tutkittavat, joka antoi hänelle nuhteet. Salli joutui vaikeuksiin myös kirkkovaltuuston kanssa. https://anttikoivuniemi.wordpress.com/2014/08/29/myrsky-nousee/

        Oiva Salli on siis väärä profeetta, jota ei saa kuunnella, kuten Jumala Sana käskee. Tätä käskyä ei turkulaiset halua uskoa, vaan Salli saa vapaasti huseerata eri seurakunnissa, jopa niiden johtotehtävissä. Ei ihme, että Salli kelpaa TV7:llekin, kun kerran on todistetusti väärä profeetta.

        Tietomme on vajavaista.
        Salli ja Venäjä, sekä profetia.

        No, olemmeko unohtaneet profetoimisen Leo Mellerin suusta, että, Neuvostoliiton hyökkäyksen, Suomen katkaisemisen Oulun tasolta?

        Suomesta pakeni uskovia esim. Kanadaan Vancouveriin oikein suku.
        Isäni työpaikasta esimies, hänen vaimonsa, sekä appiukko- tunnettu musiikkipuolen porukka. Ja aivan sen profetian takia mitä Melleröitiin.

        Isäni on ollut jo haudassa 2016 - jälkeen. tuo musiikkimies, hänen kuolemana vanhuuteen Vancouverissa, soitin kirkossa hänen muistokseen alkusoiton. Nyt on tämä isän esimieskin kuollut, mutta leski elää. He kävivät säännöllisesti juhannuksena Suomessa, viimeksi tapasimme tämän lesken kaksivuotta sitten.

        Niin, niistä profetioista... Olisiko Sallin ja Mellerin profetiat - tietomme on vajavaista merkkipaalun alla nähtävä niin, että se ehkä voi olla edessä, mutta profetiassa "aikamerkki" ei oikein pelannut..

        Helppohan meidän on olla äänessä ja ilkkua, entä kun alkaa profeetallinen kello käymään aikaa? Nyt jo tiedetään, että tuolla maantieteellisellä paikannuksella rajan takana rakennetaan tarvetta varten jotain...

        Jotta itse kansa voisi olla valmistautunut, niin mihin sen pitäisi valmistautua?

        Oletko kansana - sekä ihmisenä Herran edessä nöyrynyt kuuliaisuuteen?

        Vai, kun herätyskello on soinut, Mellerin ensisoitto. Sallilta se torkkusoitto, niin pärähtääkö pian itse asia.

        SE voi olla yllätyksellinen. Toivotaan, että ei niin käy. Mutta, jos käy? Oletko valmis.

        Valmis mihin? Vaikka kohtaamaan Herrasi.

        Farao- paadutti sydämen, eikä huomioinut omaa herätyskelloaan.
        Mitä tapahtui? Herra paadutti, tarkoitti sitä, että Farao käveli etsikkoaikansa ohi, eikä enää ollut aikaa parannukseen.

        Asioita kannattaa tarkastella monelta puolen, eikä vain ... yksien suusta - mitattua asiaa.


    • Anonyymi

      Onko tämä ihminen joka luulee olevansa joku profeetta....ei todellakaan! Jumala ei tarvi kirkkoa ei paavia ei pappia. Jokainen voi itsestään rukoilla jumalaa vaikka metrossa.

    • Anonyymi

      Kuka tai mikä on antanut sulle oikeuden tulkita Raamattua. Sinä olet niin väärä profeetta kuin olla voi???kulusta...tienaatko hyvin höpinöistäs? Jos uskot oikeesti Jumalaa niin...jotka ylennetään ne alennetaan? Ja jos oikeesti uskot höpinöisiin...lueppa Raamattu uudelleen. Jeesus oli suvaitseva ja rakastava "ihminen"Sinä haluat että joku ressukka myy sun lehtiä taivas paikasta??? SAATANALLISTA...Ei taivas paikkaa pisteillä saada. Pitäs noin pienijärkisen se tajuta. (Tosin et oo pienijärkinen vaan bisnesmies) Hävettääkö? Uskon että ei?

    • Anonyymi

      Mainio nimi ihmisellä. Hieman eroaa annasta ja siitä uskosta.

    • Anonyymi

      Raamatun profeetta Joona ennusti Herran käskystä, että Niinive hävitetään 40 päivän päästä. Ennustus ei toteutunut. Niiniveläiset tekivät parannuksen saarnan johdosta, joten profetian uhkakuva kävi tarpeettomaksi.

      Jumala siis voi antaa ennustuksen oikean profeettansa kautta, mutta jättää aikeensa ja profetiansa toteuttamatta, jos pelkkä varoitus riittää parannuksentekoon.

      Joona saarnasi vain sen, minkä sai Herralta. Hän ei alkanut lisäämään siihen mitään, kuten jossittelemaan parannuksenteosta: "mutta jos teette parannuksen, niin sitten sitä ei tule". Ei, vaan hän sanoi vain sen, mitä käskettiin sanoa.

      Joona myös pakeni julistusvastuutaan ensin, koska hän tiesi, kuinka asiassa tulee luultavasti käymään. Hän joutuisi proftiansa takia häpeään, jos se ei toteudu. Ja juuri niin kuin oli aavistellutkin, tapahtui, eikä profetia toteutunut. Siksi hän vihastui Jumalalle, koska tiesi alun alkaenkin, ettei profetia toteudu, jos kansa tekee parannuksen, vaan Herra armahtaa ja antaa profetian raueta tyhjiin. Kaikesta tästä huolimatta Joona oli aito Herran profeetta, vaikka saarna ei toteutunut.

      Profeetta ei siis välttämättä ole väärä, jos sanoma ei kirjaimellisesti mene niin kuin on profetoitu. Raamattu osoittaa selvästi, että jos varoitus tai uhka riittää parannuksentekoon, Herran ei tarvitse toteuttaa antamaansa sanomaa.

      • Anonyymi

        Mitä tulee Oiva Sallin profetiaan, niin mitään parannusta Suomi ei ole tehnyt Sallin esittämään määräaikaan mennessä. Oiva Sallin profetia epäonnistui ja siten häntä on pidettävä vääränä profeettana.


      • Anonyymi

        Oiva Salli tunnusti olleensa väärässä, mutta vuosia sen jälkeen tuli katumapäälle, koska Paavo Värynen oli hyväksynyt hänen profetiansa. Väyrynen jos kuka tulee pimeydestä, joten Sallin maine vain on vajonnut alemmas.

        Salli on ollut luterilainen kirkkoherra, joka on Raamatun näkökulmasta lapsikastaja ja kaikenlaisen muun laittomuuden tekijä, joten Sallin hedelmä kertoo hänen olevan väärä profeetta.

        Olisi viisasta jättää tällaiset Oiva Sallit, Haraisten kodit ja Pekka Heikkilät pois omasta uskonelämästä, ettei joudu yhä syvemmälle pimeyteen.


    • Anonyymi

      Oiva Salli taitaa olla luterilainen ylivainiolainen kaatajapappi samaan tyyliin mitä Jalovaara, Juntunen ja Koivisto.

      tässä videolla kohdassa 13:40-17:30 tulkitsee raamattua oman kaatumiskokemuksensa perusteella ja metsään menee.

      >Pastori Oiva Salli opettaa Pyhä Henki ja armolahjat. Osa 2/2 <
      https://www.youtube.com/watch?v=XINjYpq7890

      • Anonyymi

        Oiva Salli 17.4.23 Rauha hänen muistolleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oiva Salli 17.4.23 Rauha hänen muistolleen.

        TV seiskassa tänään klo 19.00 Oiva Sallin muistolle pieni puhe 5min.


      • Anonyymi

        Oiva Salli oli todistetusti väärä profeetta. Sen takia TV7:kin antoi hänellä lähetysaikaa, koska koko kanava on saastunut vääristä profeetoista.


    • Anonyymi

      Onko varmaa tietoa oliko Oiva Salli covid-rokotettu ja kuoliko sydänkohtaukseen tms.?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      66
      3193
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      548
      3026
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2295
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1992
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1815
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      305
      1805
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1592
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      102
      1302
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1218
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1205
    Aihe