Huono suhde, kannattaako jatkaa?

Epätoivonen

Olen ollut nyt suhteessa vajaa 1,5 vuotta nykyisen mieheni kanssa ja asuttu yhdessä puoli vuotta. En oo kumminkaan tuntenut itseäni kovin onnelliseksi tässä suhteessa moniin kuukausiin. Koen itseni tosi yksinäiseksi ja, että en saa tarpeeksi tukea tai haluamaani huomiota. Kotona tehdään todella paljon omia asioita ja yleensä jos haluan huomiota joudun itse kerjäämään sitä, enkä silti välttämättä saa sitä aina. Saattaa luvata, että tehdään jotain yhdessä, mutta sitten haluaakin pysyä omissa oloissaan. Jos olen yrittänyt jutella hänelle, hän ei usein kuuntele minua lainkaan. Olen kyllä huomannut, että ollaan hyvin erilaisia ihmisiä, hän on enemmän itsenäinen ja minä taas olen todella seurallinen ja kaipaisin paljon huomiota suhteessa. Tulevaisuuden kannalta molemmat haluamme kumminkin samoja asioita, suurperheen yms... Suhteessa ei myöskään ole mitään jännitystä tai romanttisia eleitä esim. ei käydä ikinä yhdessä ulkona syömässä tai leffassa. Eikä myöskään tehdä toisillemme mitään yllätyksiä tai koskaan sanota toisillemme rakkauden tunnustusta. Seksiäkin tulee harrastettua ehkä kerran kahdessa viikossa, mutta en itse ainakaan nauti niistäkään kerroista. En ole nauttinut seksistä moneen kuukauteen. Ollaan kokeiltu vaikka mitä eri juttuja, mutta silti kumpikaan meistä ei nauti oikein mistään niistä. Pystytään kyllä kommuninoida meidän suhteessa, ollaan juteltu meidän ongelmat läpi todella monta kertaa ja aina ollaan tehty samat lupaukset, että aletaan tehdä enemmän asioita yhdessä ja yritetään tehdä jotain romanttisia yllätyksiä silloin tällöin, mutta ikinä ei vaan tapahdu mitään muutosta. Välitämme kyllä toisistamme todella paljon, mutta en näe suhteessamme rakkautta tai kipinää. Haaveilen usein myös siitä, että saisin alkaa taas treffailla ja etsiä itselleni sopivampaa kumppania. Silti ajatus siitä, että hän tekisi samoin ja lähtisi jonkun toisen matkaan sattuu tosi paljon. En tiedä onko se merkki rakkaudesta vai onko se normaalia myös huonossa suhteessa?

Kiitos, jos jaksoit lukea! Toivoisin, että saisin edes muutaman mielipiteen siitä, kannattaako suhdetta enää jatkaa tai neuvoja mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä :)

11

512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainasamanlaistako

      Oletko ajatellut tuota loppuun asti nyt ihan itse?

      • Epätoivonen

        Kyllä sitä tulee päivittäin mietittyä, että onko tässä suhteessa mitään järkeä, kun kumpikaan meistä ei hirveästi jaksa edes panostaa tähän . Ajatus eroamisesta tuntuu masentavalta, mutta omalla tavalla myös helpottavalta.


    • Kuulostaa loppuun eletyltä suhteelta

    • ettähaloo

      Kannattaa erota, jos ette kumpikaan kykene vaikka riidan kautta pöllyttämään suhdettanne oikein kunnolla ja keskustelemaan asioista niiden oikeilla nimillä. Sehän sitä yhteenkuuluvutta tuo mukanaan, kun päästään yhdessä ongelman ytimeen, mitä yritetään ratkaista. Suurin ongelma taitaa olla sinun viilenneet tunteet ja sen myötä menneet halut, et kykene puhumaan tunnoistasi kumppanillesi ja ilmaisemaan mitä haluat ja sitten kirjoittelet tänne meille aivan tuntemattomille ihmisille,

      • Epätoivonen

        Riitoja mellä tosin ei paljoa ole, ehkä sekin kertoo siitä, että kummallakaan meistä ei ole konnolla tunteita tässä suhteessa.


    • Oppeliini1

      Tiedät jo vastauksen, et tarvitse keneltäkään lupaa hankkia oman tuvan, oman luvan.

    • eiTUNNE-suhdetta

      Reilu vuosi yhdessä ja elämä tätä, tuskin jatkossa sen parempaa. Kovin väljähtänyttä on, ei tunnu rakkaudelta...

      Olette varmasti aivan liian erilaisia toisillenne.

    • Hmmmp

      Ei kannata jatkaa. Olin samantapaisessa suhteessa, toinen ei vaan kiinnostanut tarpeeksi, asuttiin yhdessä alle puol vuotta kun tajusin etten halua tämmöistä loppuelämä. Ei ollut mitään järkeäkään kun en välittänyt tarpeeksi.

      Tämän jälkeen tapasin sitten sattumalta nykyisen mieheni, jonka kanssa tunteita ollut liikaakin, ollaan oltu kohta 6 vuotta yhdessä ja meillä pieni lapsi. Sinulla on kumminkin vain 1 elämä.

    • TotuusSattuuQC

      Tunteita ei vain ole tarpeeksi, se on ihan selvä juttu. Vaikka ihmiset olisivat erilaisia, heitä pitäisi sitoa yhteen juuri se kiinnostus toiseen ja toisen ajatuksiin sekä toisen kanssa olemiseen. Jos nämä puuttuvat, puuttu suhteesta oikeastaan kaikki.

      Älä turhaan hukkaa aikaa tuossa suhteessa.

    • Uty65

      Suora kysymys, suora vastaus: ei kannata jatkaa ja haaskata aikaa.
      E kerro minkä ikäisiä olette. Jos nuoria, niin sinulla on kaikki edessäpäin. Jos jo jää, niin ei aikaa kannata haaskata huonon suhteeseen

      Mutta päätös ja sen mukainen toiminta sinun pitää itse päättää. Usein se toimeen ryhtyminen onkin vaikeampaa. Ainakin jos ei varsinaisesti ole riitaa, väkivaltaa tai pettämiskuvioita.

    • 8541230

      Kuulostaa oudolta. Teillähän pitäisi olla kutuaika parhaimmillaan kun olette olleet niin vähän aikaa yhdessä. Jokin ei ole kohdallaan. Mutta älä tee päätöstä meidän neuvojen perusteella vaan oman harkinnan mukaan. Näin et sitten syytä muita jos kadut päätöstäsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1887
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1267
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1204
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      969
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      848
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      39
      844
    Aihe