Miehen käytöksestä...

Tursake

Olen nuorehko kahden pojan yh äiti, edellinen lyhyt avioliitto kaatui miehen pettämiseen ja alkoholismiin. Sitä suhdetta.kestin kaikkiaan reilut 10v. Löysin paikkakunnaltani mukavan seurakunnan jossa sitten tutustuin minua 15v vanhempaan mieheen, hän on ollut uskossa muutamia vuosia ja ed.avo liitosta on yksi poika ja toinen poika toisesta suhteesta joka käy meillä silloin tällöin. Hänellä on oma rempeseä historiansa niinkuin on myös minulla. Etenimme aika nopeaan ja vajaan vuoden sisällä menimme naimisiin ja muutimme yhteen. Mies meni töihin ja minä jäin kotiin. Aluksi kaikki oli ok että olen kotona ja jotenkin olen ymmärtänyt että olemme perhe, uusio sellainen. Hän maksaa kokonaan vuokran joten minulle jää ruoka muut (lasten harrastuksia myöden). Olen ottanut puheeksi sen että josko pystyisi minua välillä auttamaan että minä olen se joka joutuu penniä venyttämään koska työmarkkinatuella elätän neljää/välillä viittäkin ihmistä. Tämä mies laittaa rahaa omaan poikaansa heti kun tämän äiti pikkasenkin ulahtaa ja sitten mulle hän valittaa kun en osaa käyttää rahaa. Olen aina pitänyt raha asioista huolta. Onko.tämä vallankäyttöä vai mitä?
Eilen hän laittoi pyykit narulle ja meinasin tukehtua sohvalle kun hän sanoi että toistaiseksi maksaa vielä vuokran kokonaan ja ostaa huomisesta alkaen omat ruokansa jääkaappiin ni mä saan sitten säästettyä mihin ikinä tarttenkaan....Sitten sanoi vielä että jos yh korotukset haluan ni hän laittaa vauhtia lähtemiseensä...Onko tämä tämmöinen uhkailu oikein? Minusta meidän tulot lasketaan meidän perheeseen eikä niin että mulla menee eniten tässä kun hän itse tekee omalla palkallaan mitä tahtoo vuokran maksun jälkeen...En voi ymmärtää...Mikä on teidän mielestä avioliityolakiin perustuva eöatusvelvollisuus? Vai onko niin että tämä keski-ikänen rötkäle ei vaan ole yksinkertasesti oppinut vastuun ottoon? Onhan hänellä siitä näyttöä kahdesta edellisestä liitostaan. En uskalla ottaa kasvotusten edes puheeksi kun menee pala kurkkuun ja sydän takoo jo pelkästään siitä että nyt tuntuu kuin siinä miehessä olisi kaksi peroonaa vai kuuluuko johonkin aviovaiheeseen tämmöinen?

4

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TotuusSattuuQC

Kyllähän avioliitossa yleensä eletään niin että molemmille jää kohtuullisesti omaa käyttörahaa. Eli menot jaetaan tulojen suhteessa.
      Miten olette alun alkaen päätyneet nykyiseen menojen jakoon? Onko se ollut joku yhteinen päätös vain vain miehen halujen mukaan mennyt? Pidä ihmeessä puolesi ja katso ettet joudu maksumieheksi avioliitossanne.
      Parasta olisi jos pystyisitte laskemaan yhteen pakolliset menot ja molempien lasten kulut. Sitten katsotte että miten menot jaetaan niin että molemmille jää myös jotain omaa rahaa.

Ja sitten kommentoisin myös ihan yleisesti että kyllä ihmisillä on usein joku syy siihen että päättyneitä suhteita on takana useita. Aika usein sieltä löytyy asioita jotka ovat noita suhteita rasittaneet. Ja ne voivat olla juuri rahankäytössä, muussa elämänhallinassa, tunteiden ilmaisussa jne. Voi hyvin olla että miehesi ei ole osannut ajatella perhettä yksikkönä johon kumpikin panostaa yhtä paljon vaan enemmän vain elää itsensä kautta. Ja se näkyy edelleen myös teidän suhteessanne.

• Anna menna.

• valitettavasti

"...tämä keski-ikänen rötkäle..."

Rivien välistä on luettavissa, että sovittelumahdollisuus on jo ohi. En kuitenkaan pyri syyttämään jompaa kumpaa, koska en tunne toisen osapuolen kantaa, eikä sillä enää olisi merkitystäkään. Ohi on.

• tulipahanvainmieleen

Mikset yksinkertaisesti mene töihin ja tienaa sitä omaa rahaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      249
      4514
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      123
      2949
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2712
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1695
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1532
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      16
      1421
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      51
      1261
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      89
      1185
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      203
      1054
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1025
    Aihe