Vajonnut alas

melankolia

Olen taas vajonnut alas. Juon kaikki rahani ja poltan tupakkaa. Meni vuosi tai kaksi että pystyin kontrolloimaan juomistani mutta taas alkoi tässä kuussa että kaikki rahat menee tupakkaan ja olueeseen. Yritän kuunnella ylistys musiikkia ja kuunnella TV7:ää. Sitten kun sana ei avaudu niin pistän soimaan sekulaarimusiikkia. Toivoisin että Jumala ottaisi tämän kirouksen jo pois minulta. En voi tehdä mitään Jumalan valtakunnan hyväksi koska olen tällainen.

15

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melankolia

      Eniten hävettää ja syyllisyyttä kannan tässä kun äitini on harras uskova ja joutuu kärsimään näin minun takia. Hän on varmasti rukoillu niin kuin minäkin asian eteen eikä valoa näy tunnelin päässä. Miksi Jumala ei tee asialle mitään?

      • rukoile.jeesukselle

        Rukoile. Ala kontrolloimaan rahaasioitasi ja laita vähemmän niihin turhiin tuotteisiin, kun ne tuovat teille pelkkää tuskaa.


    • Ryhdy kuntoilemaan esim. pitkiä kävelylenkkejä, kuntosalia ja uintia. Ne tuo iloa elämään.

      Itse en niinkään välittäisi ylistysmusiikista, hengellisten puheet vaikkapa youtubesta parempia. Olisi hyvä löytää edes yksi uskovainen ystävä ja käydä tilaisuuksissa.

      Kenties Taivaan Isä johdattaa, kun pyydät että Hänen tahtonsa tapahtuu. Rauha sinulle, turha huolehtia liikaa huomisesta.

      • melankolia

        Hei ja kiitos viestistäsi. Juomiseni väheni ihmeellisesti suurista annoksista vain yhteen annokseen per päivä. Tuntuu että elämä hyvyilee taas. Sain ihmeellisesti myös raha-asiat kuntoon eilen. Ei tee mieli ryypätä eikä muutenkaan sählätä. Kiitos paljon.


      • melankolia
        melankolia kirjoitti:

        Hei ja kiitos viestistäsi. Juomiseni väheni ihmeellisesti suurista annoksista vain yhteen annokseen per päivä. Tuntuu että elämä hyvyilee taas. Sain ihmeellisesti myös raha-asiat kuntoon eilen. Ei tee mieli ryypätä eikä muutenkaan sählätä. Kiitos paljon.

        Jumalalle Kiitos. Hän armossaan näki tilanteeni ja halusi auttaa minua. Halleluja! Kiitos myös kaikille jotka auttoivat minua tänä pimeänä hetkenä.


      • melankolia kirjoitti:

        Jumalalle Kiitos. Hän armossaan näki tilanteeni ja halusi auttaa minua. Halleluja! Kiitos myös kaikille jotka auttoivat minua tänä pimeänä hetkenä.

        Kiva kuulla. Tsemppiä!


    • elämäonenemmän

      Jokainen yrittää parhaansa. Jos muuhun sillä hetkellä ei pysty, niin se on niin.
      Seuraavassa hetkessä on taas jo uusi halu. Väsyneenä kokee epäonnistumista.
      Sitten tuntuu masentuneelta ja kurjalta. Pääasia on että pyrkii vaan tekemään parhaansa.
      Ihminen ei ole täydellinen eikä ole tarkoituskaan. Muuten ylpistyisi.
      Petri kirjoitti kauniisti myös ja olen samaa mieltä. Turha huolehtia huomisesta.

    • eivielähätää

      Niin kauan kun pystyy nettihörhöilemään, on vielä toivoa.

    • AA-lainen

      Mene AA:han, siellä voi alkoholisti raitistua.

    • kysynpävaa

      katso netistä Karpalo Projekti toiset ovat sieltä saaneet apua mitenkä pääsee alkoholi ja tupakan himosta.

    • pidäuskostakiinni

      Jeesus Kristus on sinunkin Vapahtaja ja rakastaa sinua ja kyllä vapaudut. Saat vielä voiton ja täydellisen vapauden.

    • toimeen.tartu

      Ala pelaamaan pasianssia. Lainaa kirjastosta pasianssikirja ja opettele joka toinen viikko uusi pasianssi. Pelaat sitten sitä pari viikkoa ja yrität saada niin hyvän tuloksen kuin mahdollista.

      Muuten noudata Petrin neuvoa, eli ala liikkumaan ja kuntoilemaan. Siinäkin voit pitää vaikka kirjaa ja seurata miten lenkit pitenee tai punnerrukset lisääntyy. Turha tietenkään reuhtoa itseään hengiltä, mutta seuraaminen tuo sisältöä. Kävelylenkeillä voit alkaa seurata luontoa.

      Merkkaa lämpötilat muistiin aamuin illoin samaan aikaan ja piirrä niistä käyrä. Vertaa sitä ilmatieteenlaitoksen tietoihin.

      Aina kuule löytyy addiktion aiheita.

      Kuten Petri sanoi, mukava kaveri noihin harrastuksiin olisi myös hyvä. Mutta jos sitä ei näy, niin yksinkin pärjää.

    • Eikiitosjeesus

      Viinan kanssa vielä on toivoa kunhan et vajoa uskovaiseksi.

    • Erkkipappi

      Minä juon vaan ehdollisviintä. Siitä tulee jotenkin pyhempi känni.

    • alkoholisti.kuivilla

      Alkoholismista ei voi koskaan parantua, koska taipumus on geneettinen. Se tarkoittaa, että yhteiskunnassa, jossa alkoholia käytetään, geeneiltään alkoholisti voi olla vain joko juoppo tai täysraitis. Välimuotoja ei ole.

      Ennuste on erittäin huono. Meistä alkoholisteista vain 1 - 2 % pääsee pitkäaikaisesti kuiville. Itse join 17 pulloa olutta päivässä, siis maksimaalisesti. Se tekee noin 15 g alkoholia tunnissa. Tavallisen ihmisen maksa pystyy polttamaan noin 7 g tunnissa, mutta alkoholistin kouliintunut maksa kaksinkertaisesti.

      Hirveiden kärsimysten riepomana pääsin kuiville hellantaiherätyksessä ja olen nyt ollut kuivilla yli 40 vuotta. Myöhemmin jatkoin teologian opintojani ja tulin luterilaisen kirkon papiksi. Kuivilla pysymiseni on tietenkin Jeesuksen ansiota. Siunausta sinulle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on sinun ja rakkaasi ikäero?

      Kirjoita, jos rakkaasi on nuorempi/vanhempi 🥰
      Ikävä
      189
      3432
    2. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      310
      2927
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      138
      2370
    4. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      183
      2305
    5. Mies minkälaisista naisista yleensä

      Tykkäät? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
      Ikävä
      104
      2011
    6. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      107
      1845
    7. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      14
      1787
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1562
    9. Voihan J-mies

      Olet ajatuksissani jatkuvasti, voisitko poistua sieltä kun en saa mitään tehdyksi. Seuraavaa kohtaamista odottaessa.. 🤭
      Ikävä
      93
      1473
    10. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      13
      1363
    Aihe