Ex-naisystävän käytös outoa. Neuvoja naiset?

young_man

Vähän taustaa. Eli erosin tuossa liki 3kk sitten entisestä naisystävästäni. Parisuhde kesti melkein 2 vuotta ja oli hyvin myrskyisä ja riitaisa ja erosimme myös riitaisissa väleissä. Rakastin kuitenkin häntä, mutta otin eron kun en jaksanut enää jatkuvaa riitelyä ja henkistä väkivaltaa toiselta. Vetosi aina masennukseensa ja läheisriippuvuuteensa kun käyttäytyi minua kohtaan tökerösti eikä pyytänyt anteeksi. Seksielämämmekin kärsi kun muistutin ylipainoni takia miestä joka aikanaan oli raiskannut hänet. Lopulta tuli mitta täyteen ja sanoin, että tämä oli tässä ja hän oli ollut samaa mieltä asiasta. Nyt kuitenkin:

Alle viikko eron jälkeen hän liittyi facebookin sinkkuryhmiin ja deittipalstoille. 2 viikon päästä erosta hän soitti minulle ja sanoi ettei ollut oikeasti rakastanut minua suhteen alun jälkeen ollenkaan ja pyyti minua muuttamaan pois nykyisestä asunnostani ja käski minun myös lähteä pois samoista facebook-ryhmistä joissa olimme. No minä poistuin ryhmistä kun en ollut niissä mitenkään aktiivinen, mutta en muuttanut pois. Kun kysyin miksi hän sitten oli ollut kanssani kun ei ollut minua rakastanut niin vastaus oli "En tiedä. Vasta nyt tajusin etten ole sua rakastanut". Tämän jälkeen kului viikko ja hän kyseli ystävällisesti minun kuulumisiani ja kerroin hänelle omani ja keskustelu jäi siihen. Sitten emme puhuneetkaan mitään ja elimme kukin elämäämme kunnes hän soitti minulle vähän yli kahden viikon päästä uudelleen ja kertoili omasta elämästään esim. miten on mennyt töissä, keitä kavereita nähnyt yms. Toisen kahden viikon kuluttua hän soitti minulle humalassa ja kyseli kuulumisiani ja oli onnellisen kuuloinen ja höpötteli kaikenlaista joutavaa ja toivotteli minulle onnea opinnoissani.

Sitten kului kymmenen päivää ja hän soitti uudelleen humalassa ja halusi puhua siitä miten suhteemme ei olisi tullut toimimaan johon vastasin, että "meissä molemmissa oli vikaa ja kun kumpikin olisi suostunut tulemaan toista vastaan niin ehkä se olisi toiminut, mutta luultavasti parempi näin". Sen jälkeen hän alkoi yhtäkkiä haastaa kanssani riitaa, haukkui minut lyttyyn, kaivoi vanhoja asioita parisuhteemme ajoilta, käski minua jälleen muuttamaan pois, hehkutti miten on löytänyt uuden miehen joka on minua parempi ja kaikkea muuta sellaista. Kertoi hyvin tarkkaan tästä miehestä miten ihana hän on. Mutta sitten hän kertoi, että mies on ylipainoinen ja muistuttaa "krhm" (eli raiskaajaa), kyseessä on etäsuhde ja miehen työ on sellainen etteivät juuri pysty näkemään. Kysyin, että "miksi olet sellaisen miehen kanssa sitten joka muistuttaa raiskaajaa ja jonka kanssa ette juuri näe kun inhoat etäsuhteita ja haluat viettää toisen ihmisen kanssa aikaa 24/7. "No kun hän jaksaa katsella minua" oli vastaus. Sitten hän myönsi soittaneensa minulle ihan vain satuttaakseen minua, koska olen hänen mielestään kusipää ja kun kysyin miksi hän soittelee minulle eron jälkeen niin vastaus oli "No kun sinä et soita minulle! Nii-in! Minä soitan sulle!" ja löi luurin korvaan. Sen jälkeen hän soitti myöhemmin uudelleen keskellä yötä mihin en vastannut. Soitin sitten muutaman minuutin päästä takaisin hänelle kysyäkseni mitä asiaa ja hän ei muistanut edes soittaneensa. Oli jo aivan sammuneen kuuloinen, joten päätin puhelun siihen. Tämän jälkeen estin hänet kaikkialla sosiaalisessa mediassa. Tästä kului noin viikko kunnes hän tuli vastaan kun olin lenkillä ja siinä hän pysäytti minut ja alko jutella niitä näitä, kysellä kuulumisiani ja lopuksi ottikin tämän uuden miehen puheeksi ja kertoi minulle hänen nimensä ja miten tämä mies X on niin kiva, ihana ja huolehtivainen. Niin sanotusti hieroi naamaani tämän miehen erinomaisuutta. Siihen vastasin tyynesti, että minullakin on treffit tiedossa parin päivän päästä ja siinä kohtaa hänen ilmeensä muuttui hyvin ärtyneeksi ja hän sanoi, että haluaa nyt jatkaa matkaa kotiin. Vastasin vaan hänelle, että "Mene, mene niin minä jatkan lenkkiä" mihin hän sitten vähän naurahti ja meni menojaan. Pari päivää sitten minulle selvisi kaverin kautta vahingossa kuka tämä uusi mies on ja hän on ihan minun näköiseni. Meillä on samanlainen parta, samanlaiset lyhyet hiukset, samanlainen vartalonmuoto (hän on vähän lihavampi), samanlainen vaatetus ja muutenkin ulkoiselta habitukseltamme olemme hyvin samanlaiset. Ainut eroavaisuus on, että hän on minua vuoden vanhempi ja hänellä on silmälasit sekä se, että hän asuu eri paikkakunnalla, kuin minä ja ex.

Onko tässä nyt sellainen tilanne, että ex ei ole minusta yli kun käyttäytyy noin vaikka muuta puhuu ja uusi mieskin on melkein, kuin kaksoiveljeni ja mies on laastari? Vai haluaako ex vain yrittää satuttaa minua kaikin keinoin? Antakaa naiset rehellinen mielipiteenne tästä asiasta. Itse myönnän, että minua häiritsee exän käytös ja luultavasti en ole vielä itsekään täysin yli. Haluan vain saada tälle hänen toiminnalleen jonkin loogisen syyn etten vatvo asiaa itsekseni. Minä oon itse jatkanut elämääni ihan rauhassa, laihduttanut ja liikkunut ja muutenkin kehittänyt nyt itseäni

14

861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kakspiippusta

      Hmm hmm...tän voi tulkita monella tavalla, joten älä herättele turhia toiveita tai mitään.

      1. Hän ei ole yli sinusta ja yrittää saada sinut mustasukkaiseksi VÄITTÄMÄLLÄ, että hänellä on uusi. Jos he eivät virallisesti seurustele vaan tapailevat vasta niin kyseessä voi olla exäsi tapa yrittää päästä sinusta yli valitsemalla ihmisen jota ei normaalisti valitsisi. Tässä tapauksessa siis entistä lihavemman miehen joka muistuttaa raiskaajaa. Sitten on vielä etäsuhde jota hän ilmeisesti inhoaa ja työ mikä vaikeuttaa näkemistä. Tuokin tuo vähän mieleen sen, että hän ei halua tosissaan olla sen miehen kanssa vaan pitää häneen tietynlaista etäisyyttä, mutta kuitenkin sen verran yhteyttä, että mielenkiinto pysyy ja exäsi saa käsiteltyä teidän eroa. Mies on siis laastari luultavammin ja tätä vahvistaa entisestään se, että mies muistuttaa sinua. Exäsi etsii laastaria jolla on samanlaisia piirteitä mitä sinussa. Luultavasti hän on epävarma koko suhteesta ja se katkeaa ennen pitkää siihen kun hän tajuaa itsekin pitävänsä miestä laastarina ja joutuu kohtaamaan eron.

      2. Exäsi haluaa satuttaa sinua kostoksi erosta.

      3. Exäsi ei tiedä mitä haluaa. Hän saattaa olla yli sinusta, mutta tunteita voi olla vielä jonkin verran jäljellä. Nuo puhelut on merkki siitä. Muista: rakkauden vastakohta ei ole viha vaan välinpitämättömyys.

      Sitä kyllä ihmettelen miksi murehdit asiaa. Jos olet jatkanut elämääsi ilman häntä etkä nähtävästi ole pitänyt itse yhteyttä niin miksi roikut hänessä? Onko sinulla tunteita häntä kohtaan ja haluatkin hänet ehkä takaisin väkivallasta huolimatta? Kannattaa sinunkin miettiä mitä haluat. Eron jälkeen on normaalia kaivata siihen vanhaan tuttuun suhteeseen, mutta suosittelen, että annat olla. Ymmärrän kyllä jos mieltäsi vaivaa tuommoinen käytös jos ei ole ennen tullut vastaan.

    • kokemustaon

      Turha kysellä neuvoja naisilta varsinkaan tämän palstan naisilta. Kysy keneltä tahansa mieheltä niin ne sanovat että pysy helvetin kaukana tuollaisista ja se onkin ainoa oikea ratkaisu. Tyypillinen henkistä väkivaltaa käyttävä nainen joka saattaa humalapäissään aihetuttaa ihan mitä vain. Seuraavaksi vuorossa voi olla toisen miehen usuttaminen kimppuusi esimerkiksi valehtelemalla sinusta, saatat olla jo nyt fyysisessä vaarassa. Onneksi teillä ei ole lapsia.

    • kylpijä

      Nainen vaikuttaa aika häiriintyneeltä. Kannattaa pysyä kaukana, ei edes juttusille kannata ryhtyä, sanot vaikka olevasi kiireinen. Onneksi olet päässyt eroon, mutta varo ettei seuraavassa ole samoja piirteitä. Olet selvästikin liian kiltti, kun olet moista kohtelua sietänyt.

      Ihan on naisen mielipide tämä, edeltävään viestiin kommenttina. Onhan häiriintyneitä naisissakin. Näitä ei voi parantaa, pitää vain pysyä kaukana.

      • young_man

        En sanoisi olevani liian kiltti vaan liian kärsivällinen. Minä en suutu helposti. Minua saa kuukausitolkulla kiusata henkisesti tai fyysisesti ja vasta sitten suutun. Sietämiseen vaikutti sekin kun hänellä on kaikenlaisia sairauksia diagnosoituna ja yritin ymmärtää niitä: vakava masennus, epävakaa persoonallisuushäiriö, paniikkihäiriö, ahdistuneisuushäiriö sekä läheisriippuvuus. Sitten tietysti se raiskauskin niin yritin tukea häntä sen ylitse pääsemisessäkin.


    • Eikivaasia

      Käyttäytyy ihan kuin poikani tyttöystävä joka on ollu hoidossa joskus päästään ja syö kourallisen lääkkeitä joka päivä.
      Nyt on aikaa kulunut kuukausia heidän erostaan ja se vaan häiriköi, yrittää vedättää, yrittää manipuloida. Levittelee kakkille ihan uskomatonta skeidaa. Onnessani oon sinä päivänä kun se lopettaa sen. Luojan kiitos että se tajus syödä pillereitä. Kaikkien ihmisten kun ei tarvi lisääntyä!
      Ole varovainen. Täysi hiljaisuus päälle niin pääset eroon. Siis jos haluat itsellesi mielenrauhan hänestä.

      • young_man

        No olen hänet estänyt kaikkialla sosiaalisessa mediassa ja puhelinsoitotkin menee vastaajaan, mutta on tietysti se mahdollisuus olemassa, että hän tulisi oveni taakse, mutta se on hyvin epätodennäköistä kun hän ei ole sitä tehnyt tähänkään mennessä.


    • Pelasta.elämäsi

      Vaikuttaa siltä että hän vain vedättää sinua. Lopeta omalta puoleltasi yhteydenpito kokonaan, mitä toimenpiteitä se sitten sinulta vaatiikin. Kerro hänelle että sinulla on oma elämäsi ja hän ei kuulu siihen millään tavalla jatkossa. Muuten hän voi piinata sinua jatkuvasti myöhemminkin.
      Tapauksesi näyttää olevan tasapainoton nainen, hän ei tule muuttumaan.

    • pistepistepiste

      Luulisi tuon olevan sulle ihan se ja sama minkälaisen tyypin kanssa eksäsi liikkuu. Te olette eronneet. Piste. Pidä etäisyyttä eksääsi ja etsi uusi kumppani. Jatka elämääsi.

    • tarvitsetteetäisyyttä

      Eksäsi vaikuttaa nyt olevan aika hukassa itsensä kanssa. Siihen ei auta kuin etäisyyden ottaminen ja aika.

      Sinä et oikein voi asiaa nyt auttaa, mutta ei varmaan olisi pahitteeksi jos sanoisit hänelle seuraavan kerran kun hän soittaa se oikea syy siihen miksi sinun piti tehdä se ratkaisu = "Rakastin kuitenkin häntä, mutta otin eron kun en jaksanut enää jatkuvaa riitelyä ". Eli kerro syyllistämättä se syy.

      Jos hän vielä hehkuttaa uutta onneaan, niin onnittele vaan tyynesti ja kysy oliko hänellä muuta? Tuskin hänellä mitään oikeaa asiaa ole, hän haluaa vaan testata onko sinulla vielä tunteita.

      Voit myös (tilanteesta riippuen) sanoa hänelle että eropäätös ei ollut sinulle helppo ja että te molemmat olette vastuussa siitä että parisuhteenne kariutui.

      Jos riitely vaan jatkuu, niin voit aivan hyvin lopettaa sen sanomalla että sinä et halua tällä hetkellä jutella enempää ja yksinkertaisesti lopettaa puhelun JA olla vastaamatta uusiin soittoyrityksiin ainakin muutaman päivän ajan. Toteamalla että et "tällä hetkellä" halua jutella, et tee mitään peruuttamatonta, mutta otat tarvittavan etäisyyden ja osoitat että et hyväksy tuollaista käytöstä.

      • young_man

        Kerroin hänelle syyn jo erotessamme ja sen jälkeenkin ja hän oli samaa mieltä ettei itsekkään jaksa. Siksi tuo käytös niin kummastuttaakin. Kyseessä voi olla testaus mahdollisesti. Toisaalta hän ei kyllä harrasta sellaista, mutta on se mahdollista varsinkin jos hän on humalassa. Humalatila muuttaa hänen persoonallisuuttaan yleensä kahteen suuntaan: joko hän on hirveän nauravainen, vitsailee ja on todella ystävällinen tai sitten herkästi kimpaantuva, itkee ties mistä syystä, alkaa käyttäytyä sekavasti ja saattaa muuttua täysin mykäksi.

        Kerroin myös hänelle ettei ero ollut minulle helppo ja, että yllätyin miten nopeasti hän pääsi yli minusta kun itse taas koen, että en ole valmis vielä etsimään uutta kumppania. Kerroin myös hänelle, että minusta tuntui pahalta kun hän alkoi hehkuttamaan minulle uutta miestään kun itse koin, että erosta oli kulunut vasta vähän aikaa. Sanoin myös hänelle, että molemmat olimme vastuussa erosta ja siitä hän oli samaa mieltä. Tässä juuri painottuukin se ristiriitaisuus. Toisena hetkenä hän on samaa mieltä ja on ystävällinen ja toisena hetkenä haukkui minut maanrakoon ja hieroi uutta suhdettaan naamaani.

        Riitoja ei ole nyt ollut emmekä ole pitäneet muutenkaan yhteyttä. Hän on muutaman kerran tullut nyt vastaan lenkillä tässä tämän viikon aikana ja olemme vaihtaneet muutaman sanasen. Kerran hän jätti minut huomiotta sillä oli puhelimessa, toisella kerralla hän huikkasi minulle "moi" ollessaan puhelimessa, kolmantena kertana menimme yhtä matkaa samaa mäkeä ylös kun asumme aika lähekkäin ja pysähdyimme juttelemaan niitä näitä. Hän työstään, mitä uusia juttuja oli tilannut postitse, miten veli on mummolassa käymässä yms. Minä kerroin omista opiskeluistani, sukulaisen kuolemasta, urasuunnitelmistani, miten olin venäyttänyt käteni ja jalkani liikuntaa harrastaessa ja miten en nyt voinut oikein treenata yms. Lopetin kuitenkin keskustelun sanomalla hänelle ystävällisesti näin: "Mutta hei! Menehän nyt kotiin siitä ennen, kuin palellut" mihin hän vastasi "Mm..niin pitää kun täytyy laittaa pyykitkin vielä koneeseen ja syödä jotain". Sitten hän heitti jonkun vitsin mihin itse vastasin tökkäämällä häntä käsivarteen mihin hän nauraen heitti "Eipäs tökitä siinä!" ja sitten lähdimme molemmat omiin koteihimme. Neljäntenä kertana olin tulossa lenkiltä kotiin ja hän tuli vastaan. Tervehdin häntä ja hän sanoi olevansa menossa kuntosalille ja sanoimme heipat toisillemme.

        Tuosta huonosta käytöksestä sanoin jo silloin kun hän soitti minulle keskellä yötä ja jonka jälkeen estin hänet kaikkialla sosiaalisessa mediassa.


    • ohgfwioefg

      Olen itse aikoinani ollut kuin exäsi ja voin sanoa että mieleni oli järkkynyt todella pahasti. Eromme syy oli myös jatkuvat riidat ja kummallakin oli paha olla suhteessa. Meni monta kuukautta toipua, lähes vuosi. Se auttaa kun ei näe ja ole missään kontaktissa. Jos näkee niin kumpikin yrittää olla neutraali.

    • Anna olla, ei sinusta ole hänen terapeutikseen. Kerroit hänen diagnooseistaan, hänellä on siin mielenterveysongelmia, joten jos et ole vähintään psykologi, et voi ymmärtää häntä.

      Etsi itsellesi uusi vaikka tinderistä, sellainen joka ei halua yhden yön suhteita ja ala seurustelemaan, vaikka et niin innoissasi olisikaan uuden suhteen aloittamisesta. Jos löydät sellaisen joka ei syö onnellisuuspillereitä, saatat muuttaa mielesi ja ihastua, jolloin pääset yli entisestä ja ihmettelet, että miksi jaksoit niin kauan.

      PYSY KAUKANA EXÄSTÄSI!

    • trolli

      No minusta olet tekemisissä kajahtaneen kanssa, jolla on huono itsetunto ja alkoholiongelmakin siihen vielä kaupanpäälliseksi. Ota jalat allesi ja juokse, nyt kun sulla on vielä tilaisuus siihen.
      Myöhemmin kyllä hirttää sinut tiiviimmin kylkeensä kiinni...näyttää pahasti siltä ett aikoo palata luoksesi, ensin lohduteltavaksi ja lopulta riippakiveksi.

      Mutt jokainen on oman onnensa seppä, jos se ei sinua itseäsi häiritse ett olet omaishoitaja naisystävällesi niin ole hyvä vaan ja jatka tapailua... taivut kyllä ajan oloon ihme kuvioihin mukaan.
      Mutt tämä on vaan minun mielipiteeni, tuon sinun kertomuksesi valossa äkkiä tehtynä.
      Good luck to you!

    • OtaYhteyttäPoliisiin

      Hae sille hullulle lähestymiskielto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe