Jos juoksisit huomenna 100 metriä, niin mikä olisi aika-arviosi? Itse arvelisin pääseväni suunnilleen 15 sekuntiin
100 metriä.
53
796
Vastaukset
- roskatori
100m on monelle palstalaiselle liian pitkä matka.
- Ha_Haa
Jaksaisi kyllä, vaan moni palstalainen ei suostu juoksemaan 100 metriä ellei yhteiskunta tarjoa hänelle naista.
- Muna_edellä
Ha_Haa kirjoitti:
Jaksaisi kyllä, vaan moni palstalainen ei suostu juoksemaan 100 metriä ellei yhteiskunta tarjoa hänelle naista.
Jos juoksen teininaisen perässä, niin tulee hurja aika!
- lazyz
Nokun ei juokse, mä kävelen. :)
Enkä osaa sanoa kuinka kovaa juoksisin...ei ole ollut tarvetta hetkeen juoksennella. Nuorena juoksin kilpaa.- lazyz
Päivän aikana tulee n. 10 500 askelta...reipasta sellaista. Se saa riittää. :)
- lazyz
lazyz kirjoitti:
Päivän aikana tulee n. 10 500 askelta...reipasta sellaista. Se saa riittää. :)
Keskimääräinen askelpituus voidaan laskea kävelijän pituuden perusteella näin:
Naiset: 0,413 x pituus
Miehet: 0,415 x pituus
Esimerkiksi 172 senttimetriä pitkän naisen askelpituus on 172 cm x 0,413 = 71 cm.
10 000 askeleella hän kulkee 10 000 kertaa 71 cm: 10 000 x 0,71 m = 7 100 m eli 7,1 km.
Eli vetelen reilut 7 km töissä reipasta kävelyä per päivä. Kotikävelyt päälle...noin 8 km päivä. lazyz kirjoitti:
Keskimääräinen askelpituus voidaan laskea kävelijän pituuden perusteella näin:
Naiset: 0,413 x pituus
Miehet: 0,415 x pituus
Esimerkiksi 172 senttimetriä pitkän naisen askelpituus on 172 cm x 0,413 = 71 cm.
10 000 askeleella hän kulkee 10 000 kertaa 71 cm: 10 000 x 0,71 m = 7 100 m eli 7,1 km.
Eli vetelen reilut 7 km töissä reipasta kävelyä per päivä. Kotikävelyt päälle...noin 8 km päivä.Tuntuuko töiden jälkeen jalat rasittuneilta?
- lazyz
pujotteIija kirjoitti:
Tuntuuko töiden jälkeen jalat rasittuneilta?
Tuntuu, kun mulla on holvi madaltunut raskauksien jälkeen eli lättäjalka ja yliliikkuva rakenne jalkaterässä/nilkassa. Pohkeet on kireet ja akillesjänne. Pitäs venytellä vielä enemmän kun mitä jo venyttelen. Ja ei hätää niin kauan kun pysyy liikkeessä, mut jos huilin ja istuksin välillä, niin ompa vaan kipeetä jalkaterissä liikkeellelähtö. Hyvä kun pystyy astuu jalan päälle...
lazyz kirjoitti:
Tuntuu, kun mulla on holvi madaltunut raskauksien jälkeen eli lättäjalka ja yliliikkuva rakenne jalkaterässä/nilkassa. Pohkeet on kireet ja akillesjänne. Pitäs venytellä vielä enemmän kun mitä jo venyttelen. Ja ei hätää niin kauan kun pysyy liikkeessä, mut jos huilin ja istuksin välillä, niin ompa vaan kipeetä jalkaterissä liikkeellelähtö. Hyvä kun pystyy astuu jalan päälle...
Minäkin joskus harrastin venyttelyä, pitäs ehkä taas aloittaa
- lazyz
pujotteIija kirjoitti:
Minäkin joskus harrastin venyttelyä, pitäs ehkä taas aloittaa
Kyllä sitä aina suositellaan. :)
pujotteIija kirjoitti:
Tuntuuko töiden jälkeen jalat rasittuneilta?
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi_hyvin/terveys/montako_kilometria_on_10000_askelta
Tässä on lähde mistä kopio
Luin itsekin tuon kun lenkkeilin.😂- lazyz
pujotteIija kirjoitti:
Meneekö spagaatti?
Jos hyvin venyttelen, niin menee. :)
Kylmiltään en enää nykyään henno rempaista. - lazyz
valtakunta kirjoitti:
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi_hyvin/terveys/montako_kilometria_on_10000_askelta
Tässä on lähde mistä kopio
Luin itsekin tuon kun lenkkeilin.😂Mikset enää lenkkeile? Kotiäitinä aikaa olisi lenkkeillä. :)
lazyz kirjoitti:
Jos hyvin venyttelen, niin menee. :)
Kylmiltään en enää nykyään henno rempaista.Ohhoh, mahtavaa. Mulla ei oo koskaan ollut mitään mahiksia
- trolli
lazyz kirjoitti:
Homma hyvä ihminen tukisukat itsellesi... mä aattelen nyt sun tulevaisuuttasi vanhuksena... Samoin myös iltojasi kotona... ja nukkumaan mennessäsi.
ent. trollikka - lazyz
trolli kirjoitti:
Homma hyvä ihminen tukisukat itsellesi... mä aattelen nyt sun tulevaisuuttasi vanhuksena... Samoin myös iltojasi kotona... ja nukkumaan mennessäsi.
ent. trollikkaMulla on tukisukat ja holvia tukevia pohjallisia, mutta ei ne vaan yksisteen riitä.☹️
Jalkaterapeutti opetti teippaamaan jalan niin, että se auttaa enempi kun nuo muut tukevat. - lazyz
pujotteIija kirjoitti:
Ohhoh, mahtavaa. Mulla ei oo koskaan ollut mitään mahiksia
Heh, kaikki ei ole elastisia kumiukkoja ja akkoja. Hypermobiliteetti on ominaisuus, jonka vuoksi sidekudokset on letkua. Tanssijana tuosta olisi hyötyä ja akrobaattina, voimistelijana. 😲🎶
Mutta kivut on sitten sen mukaisia, kun vetää yli ja tulee vaurioita. Aijai saakutti...😬
.. Nopeimmillaan taitais mennä ilman ApuVälineitä n. 4,5 sekkaan.. Tiedän, että siihen pystyn, mutta en viitsi Syytä, jos Toisesta sitä Kokeilla, enkä ole Khyl Kokeillutkaan.. ;D
pujotteIija kirjoitti:
Suosittelen kisoihin osallistumista, tuolla ajalla tienaisi huimia summia
.. Ei sellaisia Kisoja Tietääkseni Järjestetä ja Kisa olisi varmasti aikast tiukka.. Tiivissä Paketissa tultaisiin ja ehkä Oltaisiinkin Maalissa.. Riippuu hieman Erinäisistä Tekijöistä.. ;D
- oma_enkka
Itse juoksin cooperin testin tasan 12 minuuttia. Se ei ole huono tulos se.
- Totuus-
Joskus kakarana kaksikymppisenä juoksin 11,50 kisoissa mutta nykyään kun on 17 kg enemmän painoa niin varmaan 23 sekuntia. Olisimpa samoissa kunnoissa kun nuorena 15 vuotta sitten.
Ei minusta juoksijaksi ole nyt, liian huono kunto vielä.
pujotteIija kirjoitti:
Siitähän sitten on mahdollista pikkuhiljaa parantaa
Ei ole enää aikaa(tänäänkin käytin puheterapiassa ,kävin kaupassa, hain miehen koulusta , hoitajan kotiin, menin pojan palveriin ja ihan poikki tultaessa pahoinvointia. Söin, hain postista paketin vein hoitajan kotio ja tulin nukuttaa lapsia.
ja öiseen en mene, sekä vauva ei viihdy vaunuissa ja on sit kantoliinassa, eikä voi sit edes juoksennella.pujotteIija kirjoitti:
Tänäänkin lapset lähetin tunnin välein kouluun.
Se että minulla monin kertastuu lasten harrastukset kuin kuntoutukset ja kalenteri täynnä valmiiksi.pujotteIija kirjoitti:
Mutta kyllä kuntoilen lapsen ohessa(lihasharjoitteita sisällä) mutta ei kuitenkaan kestä juosta. Mutta pikku hiljalleen kuin sanoit mutta epäsäännöllisesti kun muistan.😁
valtakunta kirjoitti:
Ei ole enää aikaa(tänäänkin käytin puheterapiassa ,kävin kaupassa, hain miehen koulusta , hoitajan kotiin, menin pojan palveriin ja ihan poikki tultaessa pahoinvointia. Söin, hain postista paketin vein hoitajan kotio ja tulin nukuttaa lapsia.
ja öiseen en mene, sekä vauva ei viihdy vaunuissa ja on sit kantoliinassa, eikä voi sit edes juoksennella.Onhan tuossa hommoo
pujotteIija kirjoitti:
Onhan tuossa hommoo
Niin on ja kun raahaan lapsetkin, jotka on kotona pakkohan se on.
Tänään lähetän lapset nyt 9 ja 10
Tänään minulla on vain labra ja kirjojen palautus kirjastoon ja välipalat taas kaupasta syödä kahviossa ja Lapset tippuu koulusta 12 edestäpäin ja taas kotona vastassa ja taas kaksi pienistä menee jumppakerhoon jotka pääsee muutaman tunnin päästä siitä. Ja yhden taas viedä harrastaan ja neiti nuorisokeskukseen koulun jälkeen ,että sinne viedä ja hakea mutta minulla on kädet täynnä.ukon haku koulusta sekä ja pitäähän ne lapsetkin sit hakea kun vie.Kelloa saa koko ajan tarkkailla.
Tänään viimesin pääsee puoli viisi
Täytyy vaan täysillä jaksaa mennä.- jaksajaksa
valtakunta kirjoitti:
Niin on ja kun raahaan lapsetkin, jotka on kotona pakkohan se on.
Tänään lähetän lapset nyt 9 ja 10
Tänään minulla on vain labra ja kirjojen palautus kirjastoon ja välipalat taas kaupasta syödä kahviossa ja Lapset tippuu koulusta 12 edestäpäin ja taas kotona vastassa ja taas kaksi pienistä menee jumppakerhoon jotka pääsee muutaman tunnin päästä siitä. Ja yhden taas viedä harrastaan ja neiti nuorisokeskukseen koulun jälkeen ,että sinne viedä ja hakea mutta minulla on kädet täynnä.ukon haku koulusta sekä ja pitäähän ne lapsetkin sit hakea kun vie.Kelloa saa koko ajan tarkkailla.
Tänään viimesin pääsee puoli viisi
Täytyy vaan täysillä jaksaa mennä.Itepä olet lapses halunnut.
jaksajaksa kirjoitti:
Itepä olet lapses halunnut.
Niin olen sen vuoksi jaksankin.
Olisihan äidin vaihtoehto opiskelu / ja työ.
Päiväkoti hoitaa tai muut mutta ne äidit eivät osaa kasvattaa koska kokevat päiväkodin hoitavan paremmin.
Mutta minä en nii tee. Tosiasia on teen tämän vain heidän takiaan ja hoidan lapseni.
Ikävä kyllä myös yhden lapsen äitikin uupuu ja kyllä minäkin kun raha on tiukalla. Et voi ostaa aikaa.
- trolli
Taidat hävitä mulle... mä olen kipittänyt siihen 14 sekunnin pintaan 100m. Tosin en ole juossut sataa metriä tosissani enää vuosiin, kellotettuna.
Lenkillä käyn aina joskus Broidien kanssa, juostaan maantie juoksua ja metsälenkkejä.. Broidit kun harrastavat maratonia, osallistuvat myös näihin Tukholman maratooneihin ym.
Hiukan Broidit löysäävät kai mun vuokseni juoksua silloin, mä en enää ole oikein voimissani, sairauteni vuoksi kai väsyn nopeammin mitä ennen, olen huomannut. Eikö tänään käy?
No ei mitään hajua, koira juoskoon..mä juoksen sitten perässä..ja kerään jätökset.Varmaan noin 20 sekuntia.
Suunnilleen samassa ajassa ehtii "Haluatko miljönääriksi"-kisassa tienata 25 000$.
https://www.youtube.com/watch?v=ofvOXABptcY&t=1m52s- 500tuhatta.km
Onko lazyz palstan käytetyin nainen... siis jolla eniten kilometrejä mittarissa :D
- lazyz
Jos kävelee 365 päivänä 8 km per päivä= 2920 km vuodessa..
- slkkjfdkldsjl
lazyz kirjoitti:
Jos kävelee 365 päivänä 8 km per päivä= 2920 km vuodessa..
Eiköhän kroppa seisone enimmäkseen parkissa viikonloppuisin jos arkena töissä joutuu ravaamaan kilometrejä mittariin.
- lazyz
slkkjfdkldsjl kirjoitti:
Eiköhän kroppa seisone enimmäkseen parkissa viikonloppuisin jos arkena töissä joutuu ravaamaan kilometrejä mittariin.
Kyllä levätäkin pitää ja tulee levättyäkin, mutta ei kauan jaksa nököttää aloillaankaan. Viikonloppuisin tulee tepasteltua normisti sen 5000 askelta, sittenkin vaikka puolta vähemmän mitä arkena töissä.
Enemmänkin. Itse olen sangen touhukas ihminen, en jaksa olla tekemättä mitään kuin hyvin lyhyitä hetkiä. Sen mitä kirjoittamiseen aikaa kulutan. Kun en kirjoittele täällä touhuan jatkuvasti jotain. Koko valveillaolo aikani. Mutta nyt köllähdän nukkumaan. Päivä pulkassa.☺️
Tänään on liikunnallinen päivä edessä.
- Kiltti-ätmi
Olen juossut puolessa tunnissa kuus kilsaa kesällä. Sataa metrii en ole juossut varmaan koskaan nopeasti. Koulussa voitin maastojuoksukisoja aikanaan koulujen välisissä kisoissa että on mulla kohtalainen kunto.
Varmaan 20 sekuntia vähintään. Joskus lukiossa pääsin 13 sekunnin pintaan.
- mantamatelija
Juoksisin? Noin pitkälle matkalle pitää tilata jo taxi ja mennä sillä.
- usain-bolt
Alle 10 sekuntiin menis varmasti..jos juoksisin alas kallionkielekkeeltä.
- sklfjkkdjkl
alamäkeen on helppo pistää menemään vapaalla lasketellen, pistää vaan jalkaa toisen eteen mutta ylämäkeen joutuu pinnistelemään eikä heikkotehoinen ihmisen kone tahdo jaksaa pitkäksi välitetyllä juoksuvaihteella vedätystä ylämäkeen. Ties vaikka alkaa vielä kytkin luistamaan...
- Totuus-
Tänään hiukan kuntoilin käsipainolla ja punnerruksilla. Vuosi sitten punnerruksia sain 60 mutta tänään jaksoin vaan 20. Vuoteen en ole harrastanut mitään liikuntaa. Kyllä on kunto mennyt tosi huonoksi.
- voipyhäyksinkertaisuus
Pujottelija parka ei jälleenkerran ymmärrä mitä "juoksunsa juossut" nainen tarkoittaa, ja kyselee täällä nyt naisten sadanmetrin juoksuaikoja.
- sedrtfyguhftyg
Liika riuhtominen on epäterveellistä, ja jopa vaarallista. Arvioisin säätäväni nopeuden noin 1-2 minuuttiin sopivaksi.
- helmiä_sioille
15 sek olis aika lähellä nykyisessä kunnossa. Paremassa kondiksessa ehkä sekka kaks pois. Mä oon aika hidas kiihtymään... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu162310- 1682249
- 1121808
- 1491789
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4791389- 921215
- 551011
Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa420933- 49921
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä236874