Onko nämä narsistisia piirteitä?

Cannibal0

En voi hirveän yksityiskohtaisesti kirjoittaa ettei henkilöä tunnista tekstistä mutta minulla on suhde mieheen josta paljastunut seuraavaa: pahoitti mielensä suhteen alussa mikäli en voinut vastata puhelimeen tai viesteihin heti, päivien mykkäkoulu jos olen tehnyt hänen mielestään jotain vääryyttä tai en ole pystynyt täyttämään hänen toiveitaan, syyttelee valehtelijaksi ja epäilee tarkoitusperiäni ilman ymmärrettävää painavaa syytä, ei tule toimeen lapseni kanssa ja väittää kasvatuksessa olevan vikaa ja lapseni käytös on kuulemma huonoa, puhuu että en ole ansainnut hänen vierailuaan milloin mistäkin syystä (erimielisyyksiä) ja ei silloin vastaa yhteydenottoihin, puhuu vääristyneesti minun sanomisistani ja kuvittelee tietävänsä millainen ihminen olen (negatiivisesti) enkä tunnista itseäni yhtään näistä puheista... On muutakin ja olen alkanut ihmetellä tämän ihmisen käytöstä minua kohtaan. Muutama juttu ollut mistä meillä on näkemyseroja ja käytös minua kohtaan on muuttunut hirveäksi, ikäänkuin minussa olisi kaikki viat ja minua pitäisi suorastaan kouluttaa kun en osaa käyttäytyä. Myös sellaista erolla uhkailua on ollut ja suorastaan järkytyin viimeisestä hänen puhumastaan opetuksesta minulle. Olen hämmentynyt kun mies osaa olla oikein ihana silloin kun asiat sujuvat eikä tule erimielisyyksiä. Mikäli miehellä tämä on narsismia, olen todella huono kohde koska ei minusta oikeasti ole hänelle mitään merkittävää hyötyä.

29

576

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirvelevätotuus

Miksi yhä hänessä roikut? Oletko pohtinut omaa osuuttasi? On aika narsistista kaivella vain toisesta vikoja esiin ja leikkiä itse kultaista enkeliä.

• Ap0

En ole mikään enkeli mutta tervettä järkeä vielä sen verran jäljellä että tiedän jotain olevan pielessä. En ole roikkumassa, mutta rakastuin tuohon ihmiseen ja sen takia yritän ottaa selvää mistä on kyse ennen hätäisiä johtopäätöksiä.

• Ap0 kirjoitti:

En ole mikään enkeli mutta tervettä järkeä vielä sen verran jäljellä että tiedän jotain olevan pielessä. En ole roikkumassa, mutta rakastuin tuohon ihmiseen ja sen takia yritän ottaa selvää mistä on kyse ennen hätäisiä johtopäätöksiä.

No sikäli mikäli oikein ymmärsin, niin ette kuitenkaan asu yhdessä, että siltä osin suhteen päättäminen on helpompaa ja ilmeisesti toinen osapuoli on sillä jo uhkaillutkin

Kerroit että olet rakastunut, mutta jotenkaan en ny usko että olisit enää, kun rakastuneena sitä vielä katselee kumppaniaan niiden ruusunpunaisten lasien läpi ja se kumppani nähdään enimmäkseen positiivisessa valossa puolin ja toisin. Myöskään tämä mies, ei ole rakastunut, rakasta sinua. Toisin sanoen teistä kumpikin on suhteessa ihmiseen, josta ei pidä ja jota ei arvosta sellaisena kuin hän on..

Komppaan ny tota edellistä kommentoijaa siltä osin, että hyvinkin kannattaa miettiä, miksi ylläpidät tuota suhdetta ihmiseen joka ei pidä sinusta/ei ole tyytyväinen sinuun
        Sama toki pätee toisinkinpäin, et sinäkään kuullosta olevasi tyytyväinen kumppaniisi , etkä pidä hänestä sellaisena kuin hän on.

• Hyvä_että

Hyvä että olet miettinyt tuota hyötymisasiaa. Mutta miten tarkasti? Onko ystävä/sukulainen tms. jotain jota voisi tavoitella kauttasi? Edustatko jotain mistä hänelle voisi olla hyötyä? Omaisuus? Ota huomioon että vaikka sinä ajatteletkin, että et tule antamaan hänelle mitään, niin jos kyseessä narsisti, ei kunnioita lakia ja voi harkita jotain kavalaa keinoa..
      Oletteko olleet kauvan yhdessä? Yleensä ei näytä tuollaisia puolia heti. Eli miten kaikki alkoi?

• Ap0

Olen tuntenut miehen netin kautta vajaan vuoden ajan ennen tapaamista ja parisuhteeseen ryhtymistä. Nyt arkielämässä nämä piirteet alkoivat tulla esiin muutamassa kuukaudessa. En tiedä tuosta hyötyasiasta. Olen toki miestä paljon nuorempi, ehkä se näyttää ulospäin jonkinlaiselta saavutukselta. Mene ja tiedä. Seurustelua jatkunut puolisen vuotta, asumme erillään.

• Juuri_sell
        Ap0 kirjoitti:

Olen tuntenut miehen netin kautta vajaan vuoden ajan ennen tapaamista ja parisuhteeseen ryhtymistä. Nyt arkielämässä nämä piirteet alkoivat tulla esiin muutamassa kuukaudessa. En tiedä tuosta hyötyasiasta. Olen toki miestä paljon nuorempi, ehkä se näyttää ulospäin jonkinlaiselta saavutukselta. Mene ja tiedä. Seurustelua jatkunut puolisen vuotta, asumme erillään.

Juuri sellainen aika jossa narsisti alkaa pelinsä ja "pudottaa jalustalta".
        Todennäköisesti kiristelee otettaan ja välillä antaa löysää, kehuu sinua. Säännöstelee hengitysilmaasi ja sinusta tulee riippuvainen hänen säännöstelystään.
        Nettituttavuusaika ei merkitse mitään jos narsisti. Netissä vain pelannut korttinsa niinkuin parhaaksi näki...
        Käytös kuitenkin niin huonoa, että vaikka säälittää luopua kun on uhrannut aikaa, niin et kai jatka jos pelkkiä kauheuksia odotettavissa?

Lista:
        -pahoitti mielensä suhteen alussa mikäli en voinut vastata puhelimeen tai viesteihin heti,
        -päivien mykkäkoulu jos olen tehnyt hänen mielestään jotain vääryyttä tai en ole pystynyt täyttämään hänen toiveitaan
        - syyttelee valehtelijaksi ja epäilee tarkoitusperiäni ilman ymmärrettävää painavaa syytä,
        -ei tule toimeen lapseni kanssa ja väittää kasvatuksessa olevan vikaa ja lapseni käytös on kuulemma huonoa
        -puhuu että en ole ansainnut hänen vierailuaan milloin mistäkin syystä
        - ei silloin vastaa yhteydenottoihin,
        -puhuu vääristyneesti minun sanomisistani
        - käytös minua kohtaan on muuttunut hirveäksi, ikäänkuin minussa olisi kaikki viat
        -minua pitäisi suorastaan kouluttaa kun en osaa käyttäytyä
        - erolla uhkailua on ollut
        - suorastaan järkytyin viimeisestä hänen puhumastaan opetuksesta minulle

Mitä vielä odotat?
        Narsistit tyypillisesti esittävät ihanaa.
        Kaikki on pelkkää esitystä vaikka se tuntuukin epätodelliselta, narsistit osaavat näytellä erittäin hyvin. Sen huomaa kun oikein tarkasti keskittyy itse ilman tunnetta. Teidän suhteenne hengittää pelkästään sinun omasta positiivisuudestasi, hänellä ei ole muuta kuin valheet.
        Samat valheet toistuvat suhteesta toiseen. Ja tulevat toistumaan tulevaisuudessakin.

Ovatko hänen entiset suhteensa teidän suhteessanne jonkinlaista valuuttaa? Olisi vain ihan tyypillistä.

• Nämä_nähd

"DSM-IV:n mukaan narsistiselle persoonallisuushäiriölle ovat ominaisia laaja-alaiset suuruuskuvitelmat, ihailun tarve ja empatian puute. Se on psykiatrinen diagnoosi, joka määritellään vähintään viidellä seuraavista oirekriteereistä:[7]

suuret käsitykset itsestään eli liioittelee saavutuksiaan;
      keskittyy mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta;
      uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot;
      vaatii korostunutta ihailua;
      mielestään oikeus erityiskohteluun;
      muiden hyväksikäyttö;
      empatian puute;
      kateus (tai uskoo muiden kadehtivan häntä); ja
      ylimielisyys ja röyhkeys.

Psykologi Theodore Millon erottaa narsistisessa luonteessa neljä alatyyppiä, joista samalla henkilöllä voi esiintyä vain yksi tai kaikki yhtä aikaa: [8]

periaatteeton, epäsosiaalisia piirteitä
      elitistinen, edellyttää etuoikeuksia, hyödyntää tuttavuuksia, julkisivu ei pidä yhtä todellisuuden kanssa
      don Juan -tyyppi, viettelevä, hedonistinen, patologinen valehtelija
      kompensatorinen, syvän huonommuuden tunteen täyttämistä ylemmyydentuntoisuudella"

Nämä nähdäkseen täytyy tietenkin tuntea narsisti vähän paremmin.
      Ja ota huomioon, hän voi olla myös psykopaatti, tai psykopaatti-narsisti.

• Linkki_unoh

• Lasisi

Lasisi joiden läpi katselet häntä ovat muotoutuneet sen kaiken hyvän ja ihastuttavan perusteelle, mutta sinun pitäisi nyt heittää ne vaaleanpunaiset ruususlasit romukoppaan teidän, sinun ja lastesi vuoksi (plus kaikkien elämässäsi olevien ja siihen joskus tulevien puolesta). Narsisti käyttää kaikkia ihmisiä piirissään pelinappuloina ja kiusaa uhrinsa henkitoreisiin.
      Olet rakastunut, ymmärrän sen. Juuri siihen narsisti takertuu, mihinkä muuhun edes voisi?
      Johonkin narsisti pyrkii kauttasi. Jokainen ihminen on narsistille astinlauta johonkin. Ehkä hänellä vain tarve laajentaa reviiriään, paeta jotain, todistaa jollekin jotain...
      Toivon että silmäsi avautuvat, tulevaisuutesi nimittäin näyttää kaikkea muuta kuin ruusuiselta jos jatkat tuollaisen kanssa.
      Narsisti on jo laittanut koukkunsa sinuun, mutta odottaminen ei kannata.

• Ap0

Kiitos.

• Minulla_meni
        Ap0 kirjoitti:

Kiitos.

Minulla meni puoli vuotta oman narsistini kanssa kun alkoi purkamaan pettymystään impulsiivisina ryöppyinä, joka impulsiivisuus siis yksi narsismin oire. Pettymyksen purkaus sisälsi ihan tuon tapaisia elementtejä kuin sinä kuvailit. Alkoi tosiaan opettamaan minua puhumaan ja opettamaan uutta puhetyyliä, mikä nyt naurettavuuden huippu. Katkaisin sellaiset hölmöydet alkuunsa...

Narsisteilla on tyypillisesti monia uhreja samaan aikaan pyörityksessä. Uhreilla eri rooleja. Sinä olet voinut päätyä tilanteeseen jossa sinusta tullut narsistin höyrypainekattilan venttiili... Siis sinun kauttasi narsistin paineet purkautuvat.

Minä koin myös aikoinaan periodissamme että päädyin tuollaiseen höyryventtiilin rooliin, kun narsisti kävi kamppailua toisaalla päästäkseen kannattavampaan ja varmempaan kohteeseen käsiksi petyttyään siihen, että minun omaisuuteni ei ollutkaan niin suuri kun hän kuvitteli/tai näki että ei päässyt siihen käsiksi??

Sanottakoon vielä, että tuo toinen yrittelyjen kohde oli jo selvittänyt mikä mies oli kyseessä ja narsistin yritykset valuivat hukkaan... Tuli minun luokseni suremaan ja purkamaan paineita.

Sanottakoon vielä sekin, että narsisti suru piti tietenkin sisällään pettymystä suun ohi menneitä bisneksiä ja helppoa rahaa. Kehenkään ihmiseen he eivät kiinny.

• sellaistase
        Minulla_meni kirjoitti:

Minulla meni puoli vuotta oman narsistini kanssa kun alkoi purkamaan pettymystään impulsiivisina ryöppyinä, joka impulsiivisuus siis yksi narsismin oire. Pettymyksen purkaus sisälsi ihan tuon tapaisia elementtejä kuin sinä kuvailit. Alkoi tosiaan opettamaan minua puhumaan ja opettamaan uutta puhetyyliä, mikä nyt naurettavuuden huippu. Katkaisin sellaiset hölmöydet alkuunsa...

Narsisteilla on tyypillisesti monia uhreja samaan aikaan pyörityksessä. Uhreilla eri rooleja. Sinä olet voinut päätyä tilanteeseen jossa sinusta tullut narsistin höyrypainekattilan venttiili... Siis sinun kauttasi narsistin paineet purkautuvat.

Minä koin myös aikoinaan periodissamme että päädyin tuollaiseen höyryventtiilin rooliin, kun narsisti kävi kamppailua toisaalla päästäkseen kannattavampaan ja varmempaan kohteeseen käsiksi petyttyään siihen, että minun omaisuuteni ei ollutkaan niin suuri kun hän kuvitteli/tai näki että ei päässyt siihen käsiksi??

Sanottakoon vielä, että tuo toinen yrittelyjen kohde oli jo selvittänyt mikä mies oli kyseessä ja narsistin yritykset valuivat hukkaan... Tuli minun luokseni suremaan ja purkamaan paineita.

Sanottakoon vielä sekin, että narsisti suru piti tietenkin sisällään pettymystä suun ohi menneitä bisneksiä ja helppoa rahaa. Kehenkään ihmiseen he eivät kiinny.

Kehenkään ihmiseen eivät kiinny, niin totta. Vain ja ainoastaan rahaan ja hienoihin tavaroihin.

• paskinen

Haet täältä diagnoosia jota on mahdotonta tehdä, koska ei tiedä millainen sinä itse olet. Selität aina itsesi kannalta asiat. Vääristyneesti käsittäminen voi johtua joko puhujasta tai kuulijasta tai molemmista. Ette ole sopivia toisillenne. Se siitä. Etsi sellainen jonka kanssa tulet toimeen hyvin. Mutta jos olet ronkeli rinkeli ja ulkonäköpainotteisesti etsit miestä saatat saada minkä tahansa.

• "Ette ole sopivia toisillenne. Se siitä."

Niin kyllähän se aina pikkusen kummastuttaa jos se kumppania kuvaava vikalista on kovin pitkä ja liittyy moneenkin asiaan.

• Voit

Voit ajatella mitä tahdot, tietenkin. Mutta logiikkasi johtaa siihen, että asiat saattavat olla täysin toisin päin...
        Kokemuksen syvällä rintaäänellä kuitenkin totean, että tuollainen erittely minkä aloitus on tehnyt on täysin realistinen ja selkeä, ei sisällä ristiriitaisuuksia, kun tietää millainen narsisti on.
        En tiedä, mitä sinä haluat kuittauksellasi esittää. Luultavimmin sinulla jokin oma erittäin epäselvä tapaus menneisyydessäsi.
        Lohdutukseksi voin sanoa, että niin minullakin on. Suhde joka sai minut näyttämään jossain valossa erittäin huonolta vaihtoehdolta mihin tahansa, mutta se on jo kaukana takana ja olen sen puinut, selitykset löytänyt ja todistanut elämällä eteenpäin että olen oikeasti ihan muuta.

Tämä palsta ei nyt ihan tuohon tarkoitukseen kuitenkaan sovi. Loukkaat suotta niitä joita jo syvästi loukattu muutenkin.
        Toivottavasti aloittaja kuitenkin skippaa sinun kommenttisi yli.

• Vieläkö_
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

"Ette ole sopivia toisillenne. Se siitä."

Niin kyllähän se aina pikkusen kummastuttaa jos se kumppania kuvaava vikalista on kovin pitkä ja liittyy moneenkin asiaan.

Vieläkö ihan oikeasti sinua kummastuttaa? Eikö tämä narsistien kanssa hengailu nyt jo ole tuttua ja kaikki mitä siihen liittyy? Lumoava ensi-ihanuus, sokaistunut rakastunut uhri rimpuilemassa ja prinssin uniformusta ulos tunkeva hirviö näyttelemässä todellisia karvojaan...
        Come-on... ihan oikeasti.

• Vieläkö_ kirjoitti:

Vieläkö ihan oikeasti sinua kummastuttaa? Eikö tämä narsistien kanssa hengailu nyt jo ole tuttua ja kaikki mitä siihen liittyy? Lumoava ensi-ihanuus, sokaistunut rakastunut uhri rimpuilemassa ja prinssin uniformusta ulos tunkeva hirviö näyttelemässä todellisia karvojaan...

"Vieläkö ihan oikeasti sinua kummastuttaa?"

No kummastuttaa kyllä, netissä tunnettu vajaa vuosi, ennen tapaamista ,seurustelua vajaa puolisen vuotta, piirteet tulleet esiin muutamassa kuukaudessa, asuvat erillään.

Toisin sanoen jo tapaamisissa puhutaan tuollaisia, missä ne asiat/tekijät millä toinen ihminen hurmataan. Niinhän se narsistikin toimii, imartelee, kehuu kohdettaan yms.

Ainakin se on tullut selväksi, ettei ko. mies ei halua ns. parisuhteeseen, yhteistä elämää, kun käyttäytyy tuolleen jo het alussa. Mun käsityksen mukaan narsistikaan tuskin näyttää "todellisia karvojaan", ainakaan silloin jos haluaa toisen rakastuttaa ja sitouttaa itseensä. Ja hourupäähän tuo aloittaja on jos itse kuvittelee sellaista.

Että mihin toi aloittaja on lumoutunut? missä se prinssi on? ja sokaistunut rakastunut uhri? tässä tapauksessa. Kun ainakin aloittajan mukaan kaikki on sen toisen osapuolen puolelta nähtävissä jo ihan suhteen alkumetreillä. Ettei aloittajalla ole ilm. aikoihin ollut niitä vaaleanpunaisia lasejakaan, kun vikaluettelo on jo noinkin pitkä

Vielä tuosta rakastumisesta sen verran, taustalla on pitkä nettisuhde ennen tapaamista.

Että ehkä aloittaja on rakastunut ko. ihmiseen jo ennen ensimmäistä tapaamistakaan. Toisin sanoen rakastunut omaan mielikuvaansa ko. ihmisestä, ei siihen ihmiseen jota ko. mies todellisuudessa edustaa ja aloittaja on pettynyt.

Muutenkaan en usko, että kukaan rakastunut ihminen lähtisi mihinkään palstoille esittelemään mitään kumppaninsa vikoja. Kyllä tuossa vaiheessa vielä ollaan ihania puolin ja toisin jos on rakastunut ja tarkoitus on yhteistä elämää ajatella.

Toki kukin tyylillään jos tykkää et joku kuitenkin on , vaikkakin arvostelllaan ja mollataan toistaan puolin ja toisin, mutta haluaa kaikesta huolimatta pitää siitä suhteesta kiinni jos ja kun kerran niitä ihaniakin hetkiä on.

Että niiden avulla sitte jaksaa, varsikin kun asutaan kuitenkin eri osoitteissa.

• ihmeellistätosiaan
        Vieläkö_ kirjoitti:

Karvoja tosiaan on aina tälläkin palstalla näytillä. Olen samaa mieltä. Ihme, että jaksaa vielä kummastuttaa, mutta mitenkä se koira karvoistaan pääsisi.

• siinäsullevastaus

"Vieläkö ihan oikeasti sinua kummastuttaa?"

No kummastuttaa kyllä, netissä tunnettu vajaa vuosi, ennen tapaamista ,seurustelua vajaa puolisen vuotta, piirteet tulleet esiin muutamassa kuukaudessa, asuvat erillään.

Toisin sanoen jo tapaamisissa puhutaan tuollaisia, missä ne asiat/tekijät millä toinen ihminen hurmataan. Niinhän se narsistikin toimii, imartelee, kehuu kohdettaan yms.

Ainakin se on tullut selväksi, ettei ko. mies ei halua ns. parisuhteeseen, yhteistä elämää, kun käyttäytyy tuolleen jo het alussa. Mun käsityksen mukaan narsistikaan tuskin näyttää "todellisia karvojaan", ainakaan silloin jos haluaa toisen rakastuttaa ja sitouttaa itseensä. Ja hourupäähän tuo aloittaja on jos itse kuvittelee sellaista.

Että mihin toi aloittaja on lumoutunut? missä se prinssi on? ja sokaistunut rakastunut uhri? tässä tapauksessa. Kun ainakin aloittajan mukaan kaikki on sen toisen osapuolen puolelta nähtävissä jo ihan suhteen alkumetreillä. Ettei aloittajalla ole ilm. aikoihin ollut niitä vaaleanpunaisia lasejakaan, kun vikaluettelo on jo noinkin pitkä

Vielä tuosta rakastumisesta sen verran, taustalla on pitkä nettisuhde ennen tapaamista.

Että ehkä aloittaja on rakastunut ko. ihmiseen jo ennen ensimmäistä tapaamistakaan. Toisin sanoen rakastunut omaan mielikuvaansa ko. ihmisestä, ei siihen ihmiseen jota ko. mies todellisuudessa edustaa ja aloittaja on pettynyt.

Muutenkaan en usko, että kukaan rakastunut ihminen lähtisi mihinkään palstoille esittelemään mitään kumppaninsa vikoja. Kyllä tuossa vaiheessa vielä ollaan ihania puolin ja toisin jos on rakastunut ja tarkoitus on yhteistä elämää ajatella.

Toki kukin tyylillään jos tykkää et joku kuitenkin on , vaikkakin arvostelllaan ja mollataan toistaan puolin ja toisin, mutta haluaa kaikesta huolimatta pitää siitä suhteesta kiinni jos ja kun kerran niitä ihaniakin hetkiä on.

Että niiden avulla sitte jaksaa, varsikin kun asutaan kuitenkin eri osoitteissa.

Aivan pakottava tarve tuoda esiin totuus, jota ei ääneen sanota, joka on siis vastaus kysymykseesi : "Että mihin toi aloittaja on lumoutunut? missä se prinssi on?"
        Vastaus: prinssi on housuissa. Perustelu: nautinto, joka on arjesta puuttunut jo pitkään, ehkä monia vuosia. Ja nyt sitä saa, ehkä pelkällä soitolla tai viestilla nautintoa, kun tarve on ja saa lapsen pois jaloista. Ja niin kiima sekoitti pään, jota virheellisesti rakkaudeksi luullaan.

• ihmeellistätosiaan kirjoitti:

Karvoja tosiaan on aina tälläkin palstalla näytillä. Olen samaa mieltä. Ihme, että jaksaa vielä kummastuttaa, mutta mitenkä se koira karvoistaan pääsisi.

"Olen samaa mieltä. Ihme, että jaksaa vielä kummastuttaa,"

No olen sen verran jo ikäihminen, että ei ennen vielä suhteessa ollessa kerrottu yleisesti sen kumppanin/suhteen ikävistä puolista/käyttäytymisestä vaan ulospäin oltiin hyvinkin tyyniä. Jollekkin hyvin läheiselle ihmiselle saatettiin kertoa ja itkeä tirauttaakin.

Nykyään tuntuu, et jo kohta heti suhteen alussa aletaan kritisoida sitä kumppania, kuten on tehnyt aloittajan miesystävä ja aloittaja itsekin omalta osaltaan,mutta kuitenkin sit jatketaan suhdetta ja sanotaan et ollaan rakastuneita.

Näen tuossa ristiriitaisuutta, koska mun mielestä tosiaan vielä rakastuneena nähdään se kumppani lähes yksinomaan positiivisessa valossa.

Mutta joo, nykyään aika on toinen, eikä ennen ollut nettiäkään, että olen vanhanaikainen. Ilmeisesti kumppanin vikojen luetteleminen ja tyytymättömyyden ilmaiseminen kumppania kohtaan jo suhteessa ollessa puolin ja toisin on tätä päivää ja ehkä monen mielestä ihan ok

Ennen sitä kuitenkin ensin erottiin ja sitten vasta saatettiin kertoa, miksi erottiin, mikä siinä kumppanin käytöksessä aiheutti sen, että halusi erota.

Mitä tulee "siinäsullevastaus" kommenttiin, niin kyllä joo, varmasti noinkin voi olla joissain tapauksissa, mutta asia naamioidaan joksikin muuksi. Nykyään kun tuppaa nuo ihmissuhteetkin olevan vähän niinku pätkätyöt. Hetken kestää ja uutta tilalle.

• jessejee

"Olen samaa mieltä. Ihme, että jaksaa vielä kummastuttaa,"

No olen sen verran jo ikäihminen, että ei ennen vielä suhteessa ollessa kerrottu yleisesti sen kumppanin/suhteen ikävistä puolista/käyttäytymisestä vaan ulospäin oltiin hyvinkin tyyniä. Jollekkin hyvin läheiselle ihmiselle saatettiin kertoa ja itkeä tirauttaakin.

Nykyään tuntuu, et jo kohta heti suhteen alussa aletaan kritisoida sitä kumppania, kuten on tehnyt aloittajan miesystävä ja aloittaja itsekin omalta osaltaan,mutta kuitenkin sit jatketaan suhdetta ja sanotaan et ollaan rakastuneita.

Näen tuossa ristiriitaisuutta, koska mun mielestä tosiaan vielä rakastuneena nähdään se kumppani lähes yksinomaan positiivisessa valossa.

Mutta joo, nykyään aika on toinen, eikä ennen ollut nettiäkään, että olen vanhanaikainen. Ilmeisesti kumppanin vikojen luetteleminen ja tyytymättömyyden ilmaiseminen kumppania kohtaan jo suhteessa ollessa puolin ja toisin on tätä päivää ja ehkä monen mielestä ihan ok

Ennen sitä kuitenkin ensin erottiin ja sitten vasta saatettiin kertoa, miksi erottiin, mikä siinä kumppanin käytöksessä aiheutti sen, että halusi erota.

Mitä tulee "siinäsullevastaus" kommenttiin, niin kyllä joo, varmasti noinkin voi olla joissain tapauksissa, mutta asia naamioidaan joksikin muuksi. Nykyään kun tuppaa nuo ihmissuhteetkin olevan vähän niinku pätkätyöt. Hetken kestää ja uutta tilalle.

On se sellaista, ettei sitä voi vanha ymmärtää, kun sen yhden ja saman kanssa yrittää vain sitkeästi olla. Siis tosi vanhanaikaista, kyllä nyt jokaisella pitää vähintään kolme miestä kulua loppuun, että tuntee itsensä halutuksi naiseksi, eiks jeh...

• Älkää

Älkää sotkeko aloitusta taas, pleace.

• Jatkan

Jatkan palstan ongemaketjussa aiheesta.

• Terveisiäpersuksista

Taas ovat trollit asialla.
        Yhteensälaskutoimitus ym ym.
        Vaihtakaa edes nikkiänne.

• aggrevated

Kumpi sulle on tärkeämpää, lapsesi vai kusipää?

• axasxas

Jos nyt itse tervejärkinen olet niin osaat itse päättää mitä teet. Ihmetyttää jos tuollaista joku kyselee keskustelupalstalta. Etkö pysty päättämään? Ehkä se sun kaverisi päättää asiat sitten sinun puolestasi...

• Riippuu

Riippuu vähän miten niitä tunteitaan purkaa onko se hyvä tai huono tapa. On olemassa ihmisiä jotka tekevät kauheita rikoksia, kauheita pahoinpitelyitä, yleensä kaikkea kauheaa.

• Trolli_es

Trolli esintyy minuna.

• Tunteenarsisminn

Pian karkuun !
      Juuri tallainen on narsistille ihminen.
      Se joka ikisesta asiasta sinua haukkuu. Kysymyksessa on " ruokkiminen".Tama mies haluaa Etta sinulla on paha olla kun han loukkaa sinua. Sairasta toimintaa .Muistaa mita kirjoitan.Lahde pois alaka katso taaksepain.Olet saatanan kanssa tekemisissa.
      Han tuhoaa sinut ja lapsesi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      205
      7054
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4652
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      40
      4353
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3292
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1955
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1716
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1680
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1583
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1469
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1247
    Aihe