Millainen paikka Bolt Works on oikeasti ?

Paskanpuhujia

Luin kesällä Iltalehdestä jutun jossa Boltin toimihenkilö kehuu työllistävänsä rakennusalan ammattilaisia
enemmän kuin on tarjontaa.
Hakiessani sieltä työvaatteita, takana tullut mies sanoi, taas yksi Boltin sielu lisää.
Silloin tällöin tulee 1-3 päivän keikkoja ja nekin loppuvat yleensä sovittua aikaisemmin.
Nyt alan ymmärtämään mitä se kaveri sielulla tarkoitti.
Firma tuntuu olevan nuoria miehiä joilla ei kuitenkaan ole töitä.
Toimihenkilöt antavat lehdille perättömiä tietoja saadakseen ilmaista mainosta.
Yhdellä pikku työmaalla oli 3 entistä bolttilaista jotka olivat kaikki lopettaneet työn vähyyden vuoksi.

156

37892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ksksks

      Kun ottaa pidempiä keikkoja niin ei tarvi murehtia, bolt maksaa minulle jopa parempaa palkkaa kun TES sin mukaan saisin ja työvaatteet oli ilmaisia, ei voi olla kun tyytyväinen

      • saäfkdjsaäfjasäfp0sai

        Kun tarjottaisiin pitempiä keikkoja, varmaan ottajiakin olisi.

        Kyllä minäkin muistan viime kesän rehvastelut lehdistössä, viiden vuoden päästä on 100 miljoonaa liikevaihto jne.

        Niillä luvuilla, mitä antoivat lehdessä, niin keskiverto bolttilainen tienaa 4000 euroa vuodessa. Eli hyvin lyhyttä pätkää tarjoavat tekijöilleen.

        ja työvaatteet, ja työturvallisuusvälineet ovat kaikkialla ilmaisia. Jos niistä maksaa, niin sinua on kusetettu, ja kaikillahan on tessiä parempi palkka, ja perseen alla velaton audi erikosvanteilla.


      • TäysiäHuijareita

        5 kk boltilla töissä, olen tienannut n. 3000 € brutto vaikka kehuivat, että töitä on jatkuvasti.


      • Anonyymi

        Kun ottaa... Hyvä yritys. Se kun ei ole sinusta kiinni. Tarjolla on vain huonoja keikkoja!


      • Anonyymi

        Hyvät huumorit..Just näin..


      • Anonyymi

        Nyt kiinnostaa missä siinä on bisnes


      • Anonyymi
        saäfkdjsaäfjasäfp0sai kirjoitti:

        Kun tarjottaisiin pitempiä keikkoja, varmaan ottajiakin olisi.

        Kyllä minäkin muistan viime kesän rehvastelut lehdistössä, viiden vuoden päästä on 100 miljoonaa liikevaihto jne.

        Niillä luvuilla, mitä antoivat lehdessä, niin keskiverto bolttilainen tienaa 4000 euroa vuodessa. Eli hyvin lyhyttä pätkää tarjoavat tekijöilleen.

        ja työvaatteet, ja työturvallisuusvälineet ovat kaikkialla ilmaisia. Jos niistä maksaa, niin sinua on kusetettu, ja kaikillahan on tessiä parempi palkka, ja perseen alla velaton audi erikosvanteilla.

        Usko tai älä oon tienannut boltilla n. 12000 12viikon aikana sit tilaaja osti mut boltilla sain bonuksetki samalla kun mut oli kehuttu. T. LVI-asentaja


    • Apumies6kkfirmassa

      Keikkoja tarjotaan, jopa viikon mittaisia, mutta kerran kun et jää viimetingassa pyydettäessä ylitöihin, sairastut, lähdet lääkäriin pitkäaikaissairauden takii kesken päivän..... Saat potkut työmaalta, vaikka Boltin henkilöstön mukaan olisit kunnollinen duunari ja työmaan työntekijöiden mielestä. Mestarit pistävät välillä tahallaan kapuloita työntekijöiden rattaisiin. Apumies ei saa pitkää keikkaa jos on yhdestäkin keikasta 3 tähteä, tai mestarit saavat ennakkoluuloja kun näkevät siviilivaatteesi joissa lähdet pukukopista pois 15:30. Tai ruumiinrakenne ei miellytä (hinttimäinen mesun mukaan, ei ssno suoraan kun joutuisi hankaluuksiin jos jää kiinni) tai ettei suostu kantamaan yksin yli 40kg painavia asioita portaita ylös.

      • sfdasdfsadf

        Sori vaan, mutta ilmeisesti raksatöitä? Nuo ongelmat ei ole BOLTin vikoja, eikä sinunkaan.

        Liity liittoon. Ala sosialistiksi. Meillä kommareilla on bileet joka päivä. Palkka tulee perjantaina, ja paska valuu alaspäin.

        Mutta toi pisteytetään tekijät appsilla, on ihan natsikamaa. Pysy erossa.


      • Anonyymi

        ymmärtääklseni,Asiakasyrityksen vastaava mestari päättää kuinka pitkäaikainen työsuhde on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ymmärtääklseni,Asiakasyrityksen vastaava mestari päättää kuinka pitkäaikainen työsuhde on.

        Näin on


      • Anonyymi

        Taitaa 25 kg olla nykyään jonkinlainen yläraja nosteltaville tavaroille.


    • timpurimies

      Olen ollut boltissa timpuri keväällä aloitin. Monta välitysfirma on käynyt aikaisemmin ja ajattelen että bolt on näistä kaikista paras (selekta, pro-mesta, barona).....Yksi viikko (3 päivää..) oli syyskuussa että ei ollut työtä heti mutta muuten olen ollut koko ajan töissä. Palkka on hyvä ja tulee ajoissa joka 2 viikko... Se on omasta motivatiosta kiinni tosi paljon

      • timpurimies

        tosi mukava ja ystävällinen henkilökunta boltissa minun mielestä myös...


      • lkhjlkjlkjlkjlkljkiu

        Entäs se Audi ja erikoisvanteet?


    • Usainbolt

      En ottaisi audia erikoisvanteilla. Koska Audi on saksalainen perseenreikä.ajelen 70 luvun Toyotalla niin ei tarvi viedä valo hoitoon heh heh..

      • Anonyymi

        Duunarit ajeleekin vaan vinosilmäkoneilla...


    • Eijatkoonkakkatyö

      Paska duuni. Ulkolainen nimikin paska duunilla.

      • Anonyymi

        Oot vissiin työtön ollu tuolloin,ja taidat olla vieläkin 🤣


    • Apumies87

      Helposti paras vuokrafirma jossa olen ollut töissä... Mukavat työntekijät ja hyvät keikat!..

      • Bolttilainen

        Aivan loistava firma keikat ovat pidempiä kun alussa kerrotaan


    • Rakennustyöntekijä

      Osalla vuokrafirmoilla iskenyt pöhötauti ja ahneus,toimistot aivan kaupunkien keskustoissa jossa vuokrat katossa,eikai se sijainti kyseisessä yrittämisessä nyt niin tärkeää ole?Lisäksi kun toimistoilla kun käy niin näkee kuinka paljon siellä on toimisto henkilökuntaa paikalla,näille meidän työntekijöitten pitää kerätä palkka vielä oman palkan lisäksi.Vuokrafirmoja on tullut kuin sieniä sateella ja nämä sitten kisaa keskenään töistä,tilaajat hykertelee ja kilpailuttavat hintoja alaspäin.No elämme markkinataloudessa ja parhaiten palkkaa saa pieniltä 1-2 hengen yritykseltä eli mielummin sinne sit töihin.

    • Nutcase

      Pakko kait se on uskoa kun henkilöstöjohtaja kertoo Kauppalehdessä että focus on vain osaamisessa ja että heillä on sen tähden töissä populoita 88 eri maasta.

      Eli suomalaiset eivät osaa, mutta kuka tahansa ulkomaalainen on huippuosaaja.

    • Eiiiii

      Boltin puheet ihan paskaa. Sovellus näyttää toimivalle mutta ei toimi kuitenkaan niin kuin annetaan ymmärtää. Tossa yrittää muutama päähemmo tehdä nopeasti rahaa ennen kuin kaatuaa. He keräsivät muutaman miljoonan sijoittajilta ennen aloitusta. Nyt manit lopussa ja lisää ei tule kun mahdolliset sijoittajat ymmärsivät että tuo on pelkkää kusetusta.

      • Anonyymi

        Koska olen yksi näistä "päähemmoista" (nimeni on Timo Hakkarainen, olen yksi Boltin perustajista ja suurimpia henkilöomistajista), voin tässä vastata että:
        1) emme todellakaan yritä tehdä nopeasti rahaa. Jos haluaisimme tehdä pikavoittoja, olisimme voineet myydä yhtiön viime vuonna jo moneen kertaan. Voin vakuuttaa että kiinnostuneita ostajia olisi ollut useita. Tämä (pikavoittojen tekeminen) ei ole kuitenkaan tavoitteemme. Haluamme laittaa kaikki rahat kasvuun ja muuttaa henkilöstövuokrausalaa aidosti paremmaksi. Siihen on mielestämme tarvetta, sillä alan maine on huono ja valtaosaa alan toimijoista ei aidosti kiinnosta toimia kestävästi ja alaa kehittäen. Olemme asettaneet tavoitteeksemme kasvaa merkittävästi ja jo tänä vuonna olemme yli tuplaamassa liikevaihtomme (viime vuonna 14 miljoonaa ja nyt olemme tänä vuonna 2019 menossa yli 28miljoonan euron) ja itse asiassa voin tarkentaa että tulemme tekemään kasvun jatkossa kannattavasti. Olemme siis alan nopeimpia kasvajia ja kasvu perustuu ihan aitoon asiakaskysyntään. Asiakaskuntamme on useita satoja rakennus-, teollisuus-, logistiikka- ja kiinteistöhuollon toimialojen yrityksiä, suuria, keskikokoisia ja pieniä.

        2) Koska nimimerkki Eiiiii olisi mukava tavata kasvotusten, pyytäisin että tapaisimme missä tahansa konttorissamme, niin voin avata toimintaamme tarkemmin. Yhteystietoni löytyvät kotisivuiltamme. Oletan että nimimerkin takaa voi löytyä pettynyt työnhakija, jolloin todellakin haluan tietää mitä voisimme tehdä asian korjaamiseksi. Voi nimimerkin takaa toki löytyä myös kilpailijakin. Alalla tyypillistä on käydä heittämässä lokaa kilpailijan niskaan nimimerkin takaa , mutta se on toki vain siedettävä ja tehtävää omaa hyvää työtä sitkeästi.
        3) Voinko miten muutoin tällä hetkellä olla avuksi?

        Parhain terveisin,

        Timo Hakkarainen
        Co-Founder @ Bolt.Works


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska olen yksi näistä "päähemmoista" (nimeni on Timo Hakkarainen, olen yksi Boltin perustajista ja suurimpia henkilöomistajista), voin tässä vastata että:
        1) emme todellakaan yritä tehdä nopeasti rahaa. Jos haluaisimme tehdä pikavoittoja, olisimme voineet myydä yhtiön viime vuonna jo moneen kertaan. Voin vakuuttaa että kiinnostuneita ostajia olisi ollut useita. Tämä (pikavoittojen tekeminen) ei ole kuitenkaan tavoitteemme. Haluamme laittaa kaikki rahat kasvuun ja muuttaa henkilöstövuokrausalaa aidosti paremmaksi. Siihen on mielestämme tarvetta, sillä alan maine on huono ja valtaosaa alan toimijoista ei aidosti kiinnosta toimia kestävästi ja alaa kehittäen. Olemme asettaneet tavoitteeksemme kasvaa merkittävästi ja jo tänä vuonna olemme yli tuplaamassa liikevaihtomme (viime vuonna 14 miljoonaa ja nyt olemme tänä vuonna 2019 menossa yli 28miljoonan euron) ja itse asiassa voin tarkentaa että tulemme tekemään kasvun jatkossa kannattavasti. Olemme siis alan nopeimpia kasvajia ja kasvu perustuu ihan aitoon asiakaskysyntään. Asiakaskuntamme on useita satoja rakennus-, teollisuus-, logistiikka- ja kiinteistöhuollon toimialojen yrityksiä, suuria, keskikokoisia ja pieniä.

        2) Koska nimimerkki Eiiiii olisi mukava tavata kasvotusten, pyytäisin että tapaisimme missä tahansa konttorissamme, niin voin avata toimintaamme tarkemmin. Yhteystietoni löytyvät kotisivuiltamme. Oletan että nimimerkin takaa voi löytyä pettynyt työnhakija, jolloin todellakin haluan tietää mitä voisimme tehdä asian korjaamiseksi. Voi nimimerkin takaa toki löytyä myös kilpailijakin. Alalla tyypillistä on käydä heittämässä lokaa kilpailijan niskaan nimimerkin takaa , mutta se on toki vain siedettävä ja tehtävää omaa hyvää työtä sitkeästi.
        3) Voinko miten muutoin tällä hetkellä olla avuksi?

        Parhain terveisin,

        Timo Hakkarainen
        Co-Founder @ Bolt.Works

        Hakkarainen ei tietysti luonnollisesti ottanut kantaa keskustelussa aiemmin mainittuihin käytännön seikkoihin.

        "Tarkoitus on muuttaa henkilöstövuokrausalaa aidosti paremmaksi ja toimia kestävämmin" Kaunista sanahelinää, jolla saadaan hiljennettyä arvostelua, mutta juuri mitään konkretiaa koko viestissä ei ollut. Toivottavasti tosiaan muutatte alaa ja yleensä työelämää paremmaksi. Mutta kenen kannalta se muuttuu paremmaksi sitten?

        Itse myös Boltilla tällä hetkellä töissä ja ilmeisesti ainakin nykyinen työsuhde päättyy jonkun ajan päästä.
        Kaikki on mennyt muuten hyvin, mutta taisin tehdä erehdyksen ja kävin pikavisiitin työterveyslääkärillä hakemassa melatoniinia uniongelmiin. Reissu matkoineen kesti noin tunnin ja olin sen jälkeen taas työmaalla ja yöt on nukuttu hyvin.
        Tämän jälkeen Boltin suunnalta on alkanut täysi radiohiljaisuus ja vähän jotenkin nyt haistan että käytännössä lääkärissä ei olisi saanut käydä.

        Kyllähän näissä vuokrafirmoissa tosiaan on vähän nykyaikaisen ihmiskaupan makua.. parannettavaa tosiaan riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hakkarainen ei tietysti luonnollisesti ottanut kantaa keskustelussa aiemmin mainittuihin käytännön seikkoihin.

        "Tarkoitus on muuttaa henkilöstövuokrausalaa aidosti paremmaksi ja toimia kestävämmin" Kaunista sanahelinää, jolla saadaan hiljennettyä arvostelua, mutta juuri mitään konkretiaa koko viestissä ei ollut. Toivottavasti tosiaan muutatte alaa ja yleensä työelämää paremmaksi. Mutta kenen kannalta se muuttuu paremmaksi sitten?

        Itse myös Boltilla tällä hetkellä töissä ja ilmeisesti ainakin nykyinen työsuhde päättyy jonkun ajan päästä.
        Kaikki on mennyt muuten hyvin, mutta taisin tehdä erehdyksen ja kävin pikavisiitin työterveyslääkärillä hakemassa melatoniinia uniongelmiin. Reissu matkoineen kesti noin tunnin ja olin sen jälkeen taas työmaalla ja yöt on nukuttu hyvin.
        Tämän jälkeen Boltin suunnalta on alkanut täysi radiohiljaisuus ja vähän jotenkin nyt haistan että käytännössä lääkärissä ei olisi saanut käydä.

        Kyllähän näissä vuokrafirmoissa tosiaan on vähän nykyaikaisen ihmiskaupan makua.. parannettavaa tosiaan riittää.

        Hei,

        vastaan ja yritän konkretisoida asioita paremmin.
        "Tarkoitus on muuttaa henkilöstövuokrausalaa aidosti paremmaksi ja toimia kestävämmin"
        1) Tämä tarkoittaa sitä, että nostamme ja parannamme henkilöstövuokrauksen mainetta. Otetaan ensimmäisenä käsittelyyn palkkaus.
        Henkilöstövuokrausalalla on huono maine, joka taas johtuu siitä, että moni toimija ei noudata TES:ejä ja jättää esimerkiksi joitakin palkan lisiä maksamatta. Meillä yksi pääomistajistamme on vakuutusyhtiö Ilmarinen. Osakassopimuksesta lähtien olemme sitoutuneet pelaamaan lain ja asetusten mukaan. Lakia ja asetusta haluaa toki noudattaa ilmankin että yksi isoista omistajistamme siihen erikseen pakottaa tai kannustaa. Minut on kotikasvatuksessa opetettu lainkuuliaiseksi. Senkin jälkeen jäin tosin vielä kerran lunttauksesta kiinni yläasteella ja opin kerrasta. Sama arvomaailma pätee toimitusjohtajaamme Ville Hervaan. En tekisi bisneksiä Villen kanssa, jollen luottaisi hänen rehellisyyteensä kuin kallioon. Samaa arvovalintaodotusta noudatamme kaikkien toimihenkilöiden palkkauksien osalta. Tänne ei pääse töihin, jos ei sitoudu toimimaan lain ja asetuksen mukaan, kukaan ei voi lähteä sooloilemaan ja sopimaan asioita ohi sen, mitä lainsäädäntö sanoo.

        Työntekijän tyytyväisyys on meille ykkösasia. Isoinkaan markkinointibudjetti ei auta, jos työntekijämme eivät koe että heistä pidetään parasta mahdollista huolta ja heitä autetaan työelämän myötä- ja vastoinkäymisissä. Eli palkka ja sen oikeellisuus on meille ydinprosessi. Talven aikana lähdimme vaihtamaan palkanmaksatusjärjestelmää, ja se on ollut erittäin hankala vaihto. Uuden järjestelmän kanssa on ollut muutama hikka jota olemme nöyrästi pahoitelleet ja tehneet erilaisia hyvityksiä. Olemme lisäksi saaneet muutamaan otteeseen haukut (työntekijämme verokortti ollut rekrytoijan sähköpostissa ja palkka saatiinkin maksuun perjantain sijasta vasta maanantaina). Ylivoimaisesti valtaosassa palkanmaksussa koetuissa pettymyksissä on kyse verokortin ja/tai tilinumeron puuttumisesta meillä, emmekä ole pyynnöistä huolimatta saaneet tietoja ajoissa. Ilman verokorttia palkkaa ei oikein kannata laittaa maksuun, tilinumero on tietysti myös yhtä kriittinen tieto. Myös muutamia sovittuja lisiä on puuttunut, ja nämä on tyypillisesti saatu korjattua muutaman tunnin kuluessa. Kaikki näistä ovat toki erittäin ikäviä virheitä ja odottavan aika on pitkä. Ideaalitilanteessa yksikään palkka ei ole miltään osin väärin. Se on tavoitetilamme. Palkka on se keskeinen ja ensimmäinen osa työntekijäkokemusta. En itse elä kuplassa, ja olen työskennellyt itse koko aikuiselämäni (ikää nyt 42 vuotta ja siitä 24 vuotta olen käynyt töissä opintojen ohessa ja sitten täyspäiväisesti). Tiedän että palkkapäivänä katsotaan tilille saapunut summa ja sen pitää olla oikein. Tästä lähdemme omassa ajattelussamme. Olemme tuoreeltaan myös päättäneet vahvistaa palkanlaskentatiimiämme kahdella uudella palkanlaskijalla, että meillä on mahdollisuus vielä paremmin palvella, jos joku palkoista aiheuttaa kysymyksiä.

        Mitä muutoin tulee alan kehittämiseen:
        laajemmin niputtaisin tämän ihmisten arvostukseen työntekijöinä. Miten ihmiset kohdataan samanarvoisina, ettei ihmisiä laiteta odottamaan epätietoisuudessa. Että toimimme tehokkaasti, että edistämme työn ja tekijöiden kohtaamista, ettemme ainakaan ole turha välikerros, vaan oikeasti edistäisimmme työllisyyttä. Sen takia me softaakin kehitämme joka päivä monen koodarin voimin. Koimme että tarjolla olleet järjestelmät eivät toimineet kyllin tehokkaasti työn ja tekijöiden yhdistämisessä. Tätä duunia meidän on toki tehtävä vielä pitkään, tekemistä todellakin riittää alan tehostamiseksi.

        -> eli vastaus on että olennaisin voittaja on jatkossa työntekijä(t) joka työllistyy Boltin kautta joko hetkeksi tai pitemmäksi aikaa. Parempi arvostus. Ettei ole epämääräisen vuokratyön kautta töissä. Vaan että henkilöstövuokraus nähdään vain yhtenä väylänä työelämään, ettei vakkaritöissä olevat työntekijät asiakkaallamme katso kieroon, vaan arvostavat ja hyväksyvät vertaisenaan joukkoonsa. Ja jos tekee pitempäänkin töitä henkilöstövuokrausfirman kautta, että se vertautuu aidosti vakkariduuniin ja että se olisi varmaa ja luotettavaa ja että työtä on riittävästi tarjolla. Ja että tarjolla on työterveydenhuolto, hyvät työvaatteet, moderni tapa hallinnoida työsuhdetta ja erilaisia etuja.

        ->eli tekemistä on paljon. Emme edes ajattele että voimme muuttaa alan arvostuksen pelkästään omalla työllämme. Kyllä siihen muitakin toimijoita tarvitaan. Mutta onpahan syy käydä töissä ja pitää huolta että noin 900 tällä hetkellä asiakkaillamme töissä olevaa työntekijää viihtyisivät nyt ja jatkossa.

        Vielä tuosta omasta tilanteestasi. Voisitko soittaa/sms/whatsupata minulle 0503666333, niin tutkitaan tilanne, että mistä fiiliksesi juontaa (kun mainitsit että on ollut radiohiljaisuutta meidän suunnaltamme). Haluan auttaa ja tutkia miksi meiltä ei ole oltu sinuun yhteydessä.

        Kiitos palautteesta myös.
        Terveisin,

        Timo Hakkarainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska olen yksi näistä "päähemmoista" (nimeni on Timo Hakkarainen, olen yksi Boltin perustajista ja suurimpia henkilöomistajista), voin tässä vastata että:
        1) emme todellakaan yritä tehdä nopeasti rahaa. Jos haluaisimme tehdä pikavoittoja, olisimme voineet myydä yhtiön viime vuonna jo moneen kertaan. Voin vakuuttaa että kiinnostuneita ostajia olisi ollut useita. Tämä (pikavoittojen tekeminen) ei ole kuitenkaan tavoitteemme. Haluamme laittaa kaikki rahat kasvuun ja muuttaa henkilöstövuokrausalaa aidosti paremmaksi. Siihen on mielestämme tarvetta, sillä alan maine on huono ja valtaosaa alan toimijoista ei aidosti kiinnosta toimia kestävästi ja alaa kehittäen. Olemme asettaneet tavoitteeksemme kasvaa merkittävästi ja jo tänä vuonna olemme yli tuplaamassa liikevaihtomme (viime vuonna 14 miljoonaa ja nyt olemme tänä vuonna 2019 menossa yli 28miljoonan euron) ja itse asiassa voin tarkentaa että tulemme tekemään kasvun jatkossa kannattavasti. Olemme siis alan nopeimpia kasvajia ja kasvu perustuu ihan aitoon asiakaskysyntään. Asiakaskuntamme on useita satoja rakennus-, teollisuus-, logistiikka- ja kiinteistöhuollon toimialojen yrityksiä, suuria, keskikokoisia ja pieniä.

        2) Koska nimimerkki Eiiiii olisi mukava tavata kasvotusten, pyytäisin että tapaisimme missä tahansa konttorissamme, niin voin avata toimintaamme tarkemmin. Yhteystietoni löytyvät kotisivuiltamme. Oletan että nimimerkin takaa voi löytyä pettynyt työnhakija, jolloin todellakin haluan tietää mitä voisimme tehdä asian korjaamiseksi. Voi nimimerkin takaa toki löytyä myös kilpailijakin. Alalla tyypillistä on käydä heittämässä lokaa kilpailijan niskaan nimimerkin takaa , mutta se on toki vain siedettävä ja tehtävää omaa hyvää työtä sitkeästi.
        3) Voinko miten muutoin tällä hetkellä olla avuksi?

        Parhain terveisin,

        Timo Hakkarainen
        Co-Founder @ Bolt.Works

        Alalle tyypillistä soitella kilpailijalle ja kysellä toimeksiantajaa esiintyen työntekijänä.
        Tänään viimeksi vastasin puhelimeen kun myyjänne soitti onkiakseen asiakastamme.
        Hommatkaa omat asiakkaanne ja tehkää siten hyvää työtä sitkeästi.

        RekryDiili Oy
        Saarijärvi Jukka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska olen yksi näistä "päähemmoista" (nimeni on Timo Hakkarainen, olen yksi Boltin perustajista ja suurimpia henkilöomistajista), voin tässä vastata että:
        1) emme todellakaan yritä tehdä nopeasti rahaa. Jos haluaisimme tehdä pikavoittoja, olisimme voineet myydä yhtiön viime vuonna jo moneen kertaan. Voin vakuuttaa että kiinnostuneita ostajia olisi ollut useita. Tämä (pikavoittojen tekeminen) ei ole kuitenkaan tavoitteemme. Haluamme laittaa kaikki rahat kasvuun ja muuttaa henkilöstövuokrausalaa aidosti paremmaksi. Siihen on mielestämme tarvetta, sillä alan maine on huono ja valtaosaa alan toimijoista ei aidosti kiinnosta toimia kestävästi ja alaa kehittäen. Olemme asettaneet tavoitteeksemme kasvaa merkittävästi ja jo tänä vuonna olemme yli tuplaamassa liikevaihtomme (viime vuonna 14 miljoonaa ja nyt olemme tänä vuonna 2019 menossa yli 28miljoonan euron) ja itse asiassa voin tarkentaa että tulemme tekemään kasvun jatkossa kannattavasti. Olemme siis alan nopeimpia kasvajia ja kasvu perustuu ihan aitoon asiakaskysyntään. Asiakaskuntamme on useita satoja rakennus-, teollisuus-, logistiikka- ja kiinteistöhuollon toimialojen yrityksiä, suuria, keskikokoisia ja pieniä.

        2) Koska nimimerkki Eiiiii olisi mukava tavata kasvotusten, pyytäisin että tapaisimme missä tahansa konttorissamme, niin voin avata toimintaamme tarkemmin. Yhteystietoni löytyvät kotisivuiltamme. Oletan että nimimerkin takaa voi löytyä pettynyt työnhakija, jolloin todellakin haluan tietää mitä voisimme tehdä asian korjaamiseksi. Voi nimimerkin takaa toki löytyä myös kilpailijakin. Alalla tyypillistä on käydä heittämässä lokaa kilpailijan niskaan nimimerkin takaa , mutta se on toki vain siedettävä ja tehtävää omaa hyvää työtä sitkeästi.
        3) Voinko miten muutoin tällä hetkellä olla avuksi?

        Parhain terveisin,

        Timo Hakkarainen
        Co-Founder @ Bolt.Works

        Kerro mitä Bolt maksaa logistiikan nokalle tällä hetkellä.. Saadaan vähän yleiskuvaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska olen yksi näistä "päähemmoista" (nimeni on Timo Hakkarainen, olen yksi Boltin perustajista ja suurimpia henkilöomistajista), voin tässä vastata että:
        1) emme todellakaan yritä tehdä nopeasti rahaa. Jos haluaisimme tehdä pikavoittoja, olisimme voineet myydä yhtiön viime vuonna jo moneen kertaan. Voin vakuuttaa että kiinnostuneita ostajia olisi ollut useita. Tämä (pikavoittojen tekeminen) ei ole kuitenkaan tavoitteemme. Haluamme laittaa kaikki rahat kasvuun ja muuttaa henkilöstövuokrausalaa aidosti paremmaksi. Siihen on mielestämme tarvetta, sillä alan maine on huono ja valtaosaa alan toimijoista ei aidosti kiinnosta toimia kestävästi ja alaa kehittäen. Olemme asettaneet tavoitteeksemme kasvaa merkittävästi ja jo tänä vuonna olemme yli tuplaamassa liikevaihtomme (viime vuonna 14 miljoonaa ja nyt olemme tänä vuonna 2019 menossa yli 28miljoonan euron) ja itse asiassa voin tarkentaa että tulemme tekemään kasvun jatkossa kannattavasti. Olemme siis alan nopeimpia kasvajia ja kasvu perustuu ihan aitoon asiakaskysyntään. Asiakaskuntamme on useita satoja rakennus-, teollisuus-, logistiikka- ja kiinteistöhuollon toimialojen yrityksiä, suuria, keskikokoisia ja pieniä.

        2) Koska nimimerkki Eiiiii olisi mukava tavata kasvotusten, pyytäisin että tapaisimme missä tahansa konttorissamme, niin voin avata toimintaamme tarkemmin. Yhteystietoni löytyvät kotisivuiltamme. Oletan että nimimerkin takaa voi löytyä pettynyt työnhakija, jolloin todellakin haluan tietää mitä voisimme tehdä asian korjaamiseksi. Voi nimimerkin takaa toki löytyä myös kilpailijakin. Alalla tyypillistä on käydä heittämässä lokaa kilpailijan niskaan nimimerkin takaa , mutta se on toki vain siedettävä ja tehtävää omaa hyvää työtä sitkeästi.
        3) Voinko miten muutoin tällä hetkellä olla avuksi?

        Parhain terveisin,

        Timo Hakkarainen
        Co-Founder @ Bolt.Works

        Timo Hakkarainen. Sun firmas on kuralla.. Ota selvää miten oikeasti hommat hoituu ..


      • Anonyymi

        No näin ei ennustuksestasi huolimatta käynyt,alma-media osti osan Boltista ja on mukana toiminnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska olen yksi näistä "päähemmoista" (nimeni on Timo Hakkarainen, olen yksi Boltin perustajista ja suurimpia henkilöomistajista), voin tässä vastata että:
        1) emme todellakaan yritä tehdä nopeasti rahaa. Jos haluaisimme tehdä pikavoittoja, olisimme voineet myydä yhtiön viime vuonna jo moneen kertaan. Voin vakuuttaa että kiinnostuneita ostajia olisi ollut useita. Tämä (pikavoittojen tekeminen) ei ole kuitenkaan tavoitteemme. Haluamme laittaa kaikki rahat kasvuun ja muuttaa henkilöstövuokrausalaa aidosti paremmaksi. Siihen on mielestämme tarvetta, sillä alan maine on huono ja valtaosaa alan toimijoista ei aidosti kiinnosta toimia kestävästi ja alaa kehittäen. Olemme asettaneet tavoitteeksemme kasvaa merkittävästi ja jo tänä vuonna olemme yli tuplaamassa liikevaihtomme (viime vuonna 14 miljoonaa ja nyt olemme tänä vuonna 2019 menossa yli 28miljoonan euron) ja itse asiassa voin tarkentaa että tulemme tekemään kasvun jatkossa kannattavasti. Olemme siis alan nopeimpia kasvajia ja kasvu perustuu ihan aitoon asiakaskysyntään. Asiakaskuntamme on useita satoja rakennus-, teollisuus-, logistiikka- ja kiinteistöhuollon toimialojen yrityksiä, suuria, keskikokoisia ja pieniä.

        2) Koska nimimerkki Eiiiii olisi mukava tavata kasvotusten, pyytäisin että tapaisimme missä tahansa konttorissamme, niin voin avata toimintaamme tarkemmin. Yhteystietoni löytyvät kotisivuiltamme. Oletan että nimimerkin takaa voi löytyä pettynyt työnhakija, jolloin todellakin haluan tietää mitä voisimme tehdä asian korjaamiseksi. Voi nimimerkin takaa toki löytyä myös kilpailijakin. Alalla tyypillistä on käydä heittämässä lokaa kilpailijan niskaan nimimerkin takaa , mutta se on toki vain siedettävä ja tehtävää omaa hyvää työtä sitkeästi.
        3) Voinko miten muutoin tällä hetkellä olla avuksi?

        Parhain terveisin,

        Timo Hakkarainen
        Co-Founder @ Bolt.Works

        Aika hyvin sanottu.


    • Anonyymi

      Huonoja kokemuksia. Palkat yli viikon myöhässä. Toimistolla selitellään ja selitellään. Onnekseni pääsin raksafirmaan suoraan.

      • Anonyymi

        Voitko laittaa tästä vielä tiedot (nimesi, puhelinnumerosi) minulle 050 3666 333/Timo Hakkarainen. Haluamme vielä kerran tarkistaa että missä kohti tässä on ollut virheitä. Emme enää voi saada sinua tyytyväiseksi, mutta ainakin opimme virheestämme, jos sellainen on tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko laittaa tästä vielä tiedot (nimesi, puhelinnumerosi) minulle 050 3666 333/Timo Hakkarainen. Haluamme vielä kerran tarkistaa että missä kohti tässä on ollut virheitä. Emme enää voi saada sinua tyytyväiseksi, mutta ainakin opimme virheestämme, jos sellainen on tehty.

        En tiedä seuraako Hakkarainen vielä tätä ketjua, mutta mulla on työntekijänä jäänyt huono kuva ainakin yhden toimiston toiminnasta. Reissutyössä jätettiin maksamatta päivärahat, ja yritettiin pitkään niitä kierrellä ja selitellä ettei ne kuuluisi maksuun. Sähköalan työntekijänä tässä ei ollut asiakasyrityksen kanssa mitään epäselvää ja henkilöstökonsultti intti pitkään ettei niitä kuulu maksaa. Alussa se oli minulle itsestään selvyys ja luulin että se oli myös toimiston henkilökunnalle. Kuitenkin jouduin niitä liiton kautta sitten karhuamaan ja kuukausien päästä sainkin ne sitten ja päälle vieläkin intettiin ettei niitä kuulu sähkömiehelle reissutyössä maksaa jos on kämppä työmaan läheisyydessä firman puolesta. Ilmeisesti vasta pelko oikeuskäsittelystä sai palkanmaksun laittamaan ne päivärahat tilille. Tämän jälkeen ei ole kuitenkaan enää kuulunut työtarjouksia ja paskan maku jäi suuhun. En voi siksi enää suositella Boltia ainakaan reissutyöläiselle


    • Anonyymi

      Jos haluaa selvitellä vapaa ajalla palkkasotkuja,niin tämä on oikea paikka silloin.

      • Anonyymi

        Laittaisitko sinäkin tiedot 0503666333/Timo Hakkarainen sms/whatsup/soita. Saadaan ainakin vielä tutkittua että missä olemme epäonnistuneet. Emme saa välttämättä sinua enää tyytyväiseksi, mutta ainakin voimme oppia virheestämme, jos olemme sellaisen tehneet.

        T. Timo Hakkarainen
        050 3666 333


    • Anonyymi

      Jaa-a...ehkäpä jonain päivänä avaan arkun ja se ei sisällä mairittelevaa tekstiä!

      • Anonyymi

        Oi Toweri, Kerro Oitis,


    • Anonyymi

      millainen palkka siellä on? jos työskentelet kuorma-autossa?kuinka monta tuntia päivässä? ja kuinka paljon maksaa tunnissa?

      • Anonyymi

        Timpurin palkka 15,88 € tunti olisi kestänyt vaikka kuinka pitkään oli matkaliput jo ostettu ennen työsopimusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Timpurin palkka 15,88 € tunti olisi kestänyt vaikka kuinka pitkään oli matkaliput jo ostettu ennen työsopimusta.

        Matkaliput oli ostettu ennakkoon? Napsiiko tämäkin firma nimiä listalta sopivaan hintaan?


    • Anonyymi

      Meikäläinen on tykännyt tehdä töitä Boltilla! Homma toiminut hyvin ja palkka on tullut ajallaan. Töitä löytyy melko helposti

      - AnonyymiP

    • Anonyymi

      Mun hakemus on edelleen käsittelemättä KAHDEN VIIKON jälkeenkin, voivat poistaa mun profiilin ja kaikki tiedot kokonaan. Chat viestiinkin vastaaminen kesti viikon LOL... Se ei paljoa vakuuta ja haen työni jotain muuta kautta.

    • Anonyymi

      Epäammattimainen henkilöstö ja agressiivinen myynti. Heillä myyjinä ja konsulttina henkilöitä jotka ei oo pärjänny muissa alan firmoissa.

      • Anonyymi

        Aivan totta


      • Anonyymi

        Välttäkää Bolt Worksia, törkeää työnhakijoitten kyykytystä🤮 uskomattomia valehtelijoita, moraalisesti kehittymättömiä, suomeksi sanottuna kusipäätä sakkia. Kierrä kaukaa tämän firman rekrytoijat jos jossain ovat tyrkyllä. Johto tukee ja kannustaa toimijoitaan epärehellisyyteen. Hyi.


    • Anonyymi

      Tulevaisuudessa, HJK pallonpotkijat on työmaan aatelia, osaamista ei varmaan ole, mutta mihin sitä tarvitaan, kunhan on puhtaat haalarit ja laskutus pelaa

      • Anonyymi

        Irtisanovat parhaillaan toimihenkilöitä kun yt:t käynnissä. Ei taida jäädä kuin mainokset areenalle!


    • Anonyymi

      Pelkkiä positiivisia kokemuksia jäi kolmen ja puolen kuukauden työkeikalta, palkka oli todella hyvä, ja tuli aina sovittuna päivänä, työvaatteet sopivia ja kestäviä. nyt en ole ollut yli vuoteen keikoilla, koska ei oo osunu kohalle, ja koska asiakkailla on varaa valita niin tottakai otetaan aina paras!

    • Anonyymi

      Mulla on myös ainoastaan positiivista palautetta ko. yrityksestä. Olen ollut nyt kirjoilla tasan vuoden ja homma on toiminut kokoajan!!

    • Anonyymi

      Otin loparit boltilta koska kaikki hommat samanlaisii eikä mitää erilaista voin sanoo että boltille ei kannata mennä staralle kannattaa

      • Anonyymi

        Olisko se homman vaihtuvuus sun osaamisesta kiinni. Jos et osaa muutaku yhtä hommaa tehdä,niin miksi sut pitäisi jarruksi palkata. Vuokratyöntekijä osaa jo työnsä,ei sellainen mene työhön oppimaan.


    • Anonyymi

      Palkkoja laskivat omatoimisesti ilman mitään ilmoitusta, palkkakuiteista kävi ilmi että pienensivät palkkaa ilman minkäänlaista palkkaneuvottelua.

      Työkalukorvauksista sai jatkuvasti olla palkkikseen yhteydessä kun eivät tule kuten pitäisi

      Keikasta aiheutui rasitusvamma (ilmeisesti jää pysyväksi haitaksi) ja heti kun keikka loppui kieltäytyivät käytännössä kantamasta mitään vastuuta asiasta. Nyt vuoden kärsinyt käden kivuista sen jälkeen kun lopetin yhteistyön ko. firman kanssa.

      Viimeisin rekrytointibonus jonka piti saada ei tullut maksuun, perusteluna että pitää olla heihin työsuhteessa (edellinen tuli ihan mallikkaasti vaikka en ollut enää työsuhteessa eikä palkkaa enää muodostunut), mutta tämän viimeisen kanssa käytännössä yritettiin kiristää takaisin boltille hommiin että saan sen mitä minulle kuuluu. Toinen osapuoli sai bonukset kuitenkin vaikka molemmat olivat täyttänyt vaadittavan 300h työtunteja.

      Kusetuksen maku jäi suuhun täällä Jyväskylässä Boltilta.

      Kun jaksan invenstoida energiaani siihen niin vien nämä asiat eteenpäin niin..

      .. perästä kuuluu..

      T: Ay-aktiivi
      Entinen luottamusmies (Pro-liitto)
      Entinen VARATYÖSUOJELUVALTUUTETTU (Pro-liitto)

      • Anonyymi

        Hei Ay-aktiivi,

        Tuntuu pahalta lukea tuota mitä kerrot. Tässä ei ole meillä todellakaan onnistuttu. Olisin mielelläni sinuun yhteydessä, ja selvittäisin tämän perin pohjin, myös meillä sisäisesti.

        Jos suinkin mahdollista, soita tai ole yhteydessä minuun suoraan?


        ystävällisin terveisin,

        Ville Herva
        toimitusjohtaja
        Bolt.Works Oy
        040 5756996


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei Ay-aktiivi,

        Tuntuu pahalta lukea tuota mitä kerrot. Tässä ei ole meillä todellakaan onnistuttu. Olisin mielelläni sinuun yhteydessä, ja selvittäisin tämän perin pohjin, myös meillä sisäisesti.

        Jos suinkin mahdollista, soita tai ole yhteydessä minuun suoraan?


        ystävällisin terveisin,

        Ville Herva
        toimitusjohtaja
        Bolt.Works Oy
        040 5756996

        Hei! Olen ollut nyt pari kuukautta boltilla töissä ja korostan etten ole vielä vähään aikaan irtisanoutumassa, mutta mitä irtisanomisaika vuokratyö suhteessa käytännössä tarkoittaa? Riittääkö että palautan kamat ja sanon heipat vai roikunko puoli vuotta löysässä hirressä kirjoilla teillä? Tähän mennessä olen ollut toimintaanne tyytyväinen.


    • Anonyymi

      Ei valitettavaa. Työtarjouksia tulee useita viikossa, joihinkin tartun ja joihinkin en. Pituutta on ollut viikoista useisiin kuukausiin. Sit ku loppuu, etsivät uutta hommaa. Ei niitä työpaikkoja tyhjästä luoda, et en syytä toimiston henkilökuntaa, jos en heti saa uutta työtä..

    • Anonyymi

      Kun on töitä niin homma toimii. Mutta kun ei ole hommia niin lupaillaan kaikenlaista että ihminen pysyisi heidän listoilla eikä ottaisi muiden firmojen kautta työtä. Olen jopa törmännyt siihen että muita vuokrafirmoja haukutaan. Siitä opin etten ikinä enää sanonut muista keikoista mitään. Kaipaisin suoraa puhetta työtilanteesta eikä mitään turhaa perseennuolentaa ja turhia lupauksia. Jää paska maku tuollaisesta vaikka ymmärrän että kilpailu on kovaa. Muutenkin sellaista ketkuilua kun jutellut muiden Bolttilaisten kanssa. Saatetaan sanoa että saat parempaa palkkaa kuin työkaverit mutta se onkin sitten vähemmän. Lupaillaan samoja keikkoja useammalle tyypille. Liian aggressiivinen Boltin tyyppi sössii puheillaan vielä asiakkuussuhteet ja menettää myös ne heidän listoilla löyhässä hirressä odottelevat työntekijät muille firmoille.

    • Anonyymi

      Työskentelen viisi päivää ja kaikki työajat ovat 39 tuntia.

      • Anonyymi

        En pääse ihan noihin tunteihin, mutta aika lähelle. Kaikki on ollut ok, piti olla kuukauden keikka, mutta nyt jatkunut jo yli puoli vuotta. Ei ole mulla mitään moitittavaa, ainakaan vielä. Eräs tuttuni oli toisen rekrytointifirman (jota ei ainakaan näillä foorumeilla kiitellä) kautta vähän samatapaisessa työssä. Erot työtyytyväisyydessä ovat ihan toiselta planeetalta.


    • Anonyymi

      Ihan ok järjestelmä, helppo kirjata tunnit ja työkuteet saa helposti. Ainut miinus et palkka on mikä sovitaa ja siihen ei tule mitään lisiä päälle. Eli ei näissä hommissa hankkeelle pääse, työpaikka ja vuokratyö firma vaihtui bolttiin niin palkasta tipahti 600e samoilla tunneilla ja palkalla

    • Anonyymi

      Mene ennemin wolltille toihin ,jos on ahkera woi kuulemma ansaita 8000e/kk

    • Anonyymi

      Todella ikävää kokemusta ollut kyseisestä firmasta. Joulukuun palkassa oli jo puuttuvia lisiä (3-vuorotyö) ja nyt ollaan yli maaliskuun puolessavälissä enkä ole vieläkään näitä lisiä saanut saatikka muiden tähänastisten palkkojen puuttuvia lisiä vaikka olen monta kertaa ottanut asiasta yhteyttä. Nyt kuulemma seuraavaan palkkaan pitäisi kaikki tulla korjattuna mutta yksi iso asia oli myös että lauantailisät oli "unohdettu" lisätä palkanmaksujärjestelmään, joten niitä ei alunperin tullut ollenkaan ennenkuin asiasta huomautettiin. Asiaa hyviteltiin 25e arvoisella lahjakortilla Heinosen leipomoon... Katsoo pitääkö tässä lähteä asiaa viemään vielä eteenpäin mutta todella suurelta kusetukselta tämä koko homma vaan tuntuu ja erittäin pettynyt olo on kyseistä firmaa kohtaan.

      • Anonyymi

        Hei, Anonyymi!

        Palkan maksaminen ajallaan on meille äärimmäisen tärkeä asia, joten pyytäisin sinua olemaan minuun välittömästi yhteydessä. Virheitä ja unohduksia toki sattuu kaikille, mutta jokaisesta on myös opittava. Haluaisin selvittää tapauksen huolellisesti kanssasi ja olen äärimmäisen pahoillani tapahtuneesta.

        Ystävällisin terveisin
        Desiree Saarikivi
        Bolt.Works Oy:n henkilöstöjohtaja
        puh. 040 128 4403


    • Anonyymi

      Bolt on paskin firma Suomessa..Ei maksa työkenkiä..Vaan maksat itse..Korvaavat jälkikäteen niistä 50€ Kaikki tietää että kunnollisia kenkiä ei saa tolla summalla..Kertoo jotain firmasta..Kiertäkää kaukaa..Muissa yrityksissä homma toimii...

      • Anonyymi

        Hei, Anonyymi!

        Ikävä kuulla, että olet tuota mieltä. Kuten varmasti ymmärrät, oikeanlaisten työkenkien löytäminen jokaiseen jalkaan on todella haastavaa. Meillä on perusvalikoimassa useita vaihtoehtoja, mutta ymmärrän toki, että kaikille ne eivät ole mieluisat. Jos toiveena on hankkia jotain sopivampaa itse, tulemme mielellämme summassa vastaan sovitun mukaisesti.

        Haluaisin mielelläni kuulla ja varmistua, ettei tapauksessasi ole tapahtunut mitään väärinymmärrystä. Laitahan minulle viestiä tai soita!

        Ystävällisin terveisin
        Desiree Saarikivi
        Bolt.Works Oy:n henkilöstöjohtaja
        puh 040 128 4403


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, Anonyymi!

        Ikävä kuulla, että olet tuota mieltä. Kuten varmasti ymmärrät, oikeanlaisten työkenkien löytäminen jokaiseen jalkaan on todella haastavaa. Meillä on perusvalikoimassa useita vaihtoehtoja, mutta ymmärrän toki, että kaikille ne eivät ole mieluisat. Jos toiveena on hankkia jotain sopivampaa itse, tulemme mielellämme summassa vastaan sovitun mukaisesti.

        Haluaisin mielelläni kuulla ja varmistua, ettei tapauksessasi ole tapahtunut mitään väärinymmärrystä. Laitahan minulle viestiä tai soita!

        Ystävällisin terveisin
        Desiree Saarikivi
        Bolt.Works Oy:n henkilöstöjohtaja
        puh 040 128 4403

        Hei! Mites teillä tuo irtisanominen tapahtuu, riittääkö omalle rekrytoijalle ilmoituksen jälkeen se että palauttaa kamat ja onko irtisanomisaikana pakko vielä tehdä töitä? En siis ole irtisanoutumassa vielä kun vasta kesän jälkeen kun opiskelut alkaa, mietin vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, Anonyymi!

        Ikävä kuulla, että olet tuota mieltä. Kuten varmasti ymmärrät, oikeanlaisten työkenkien löytäminen jokaiseen jalkaan on todella haastavaa. Meillä on perusvalikoimassa useita vaihtoehtoja, mutta ymmärrän toki, että kaikille ne eivät ole mieluisat. Jos toiveena on hankkia jotain sopivampaa itse, tulemme mielellämme summassa vastaan sovitun mukaisesti.

        Haluaisin mielelläni kuulla ja varmistua, ettei tapauksessasi ole tapahtunut mitään väärinymmärrystä. Laitahan minulle viestiä tai soita!

        Ystävällisin terveisin
        Desiree Saarikivi
        Bolt.Works Oy:n henkilöstöjohtaja
        puh 040 128 4403

        Parasta on että toimistolla ei vastata puhelimeen.. Vaihdoin jo firmaa.. Niin kaikki järkevät . .Teille jää ne pöllöt töihin.. Mitä voitte vedättää vapaasti ...Onnea vaan ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, Anonyymi!

        Ikävä kuulla, että olet tuota mieltä. Kuten varmasti ymmärrät, oikeanlaisten työkenkien löytäminen jokaiseen jalkaan on todella haastavaa. Meillä on perusvalikoimassa useita vaihtoehtoja, mutta ymmärrän toki, että kaikille ne eivät ole mieluisat. Jos toiveena on hankkia jotain sopivampaa itse, tulemme mielellämme summassa vastaan sovitun mukaisesti.

        Haluaisin mielelläni kuulla ja varmistua, ettei tapauksessasi ole tapahtunut mitään väärinymmärrystä. Laitahan minulle viestiä tai soita!

        Ystävällisin terveisin
        Desiree Saarikivi
        Bolt.Works Oy:n henkilöstöjohtaja
        puh 040 128 4403

        Kyllä tiedän teidän käytännön.. Seli seli


      • Anonyymi

        Onhan heillä ilmaiset työkengät,ja ne jotka tilataan muualta kuin sopimusfirmasta maksaa sen 30e sulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, Anonyymi!

        Ikävä kuulla, että olet tuota mieltä. Kuten varmasti ymmärrät, oikeanlaisten työkenkien löytäminen jokaiseen jalkaan on todella haastavaa. Meillä on perusvalikoimassa useita vaihtoehtoja, mutta ymmärrän toki, että kaikille ne eivät ole mieluisat. Jos toiveena on hankkia jotain sopivampaa itse, tulemme mielellämme summassa vastaan sovitun mukaisesti.

        Haluaisin mielelläni kuulla ja varmistua, ettei tapauksessasi ole tapahtunut mitään väärinymmärrystä. Laitahan minulle viestiä tai soita!

        Ystävällisin terveisin
        Desiree Saarikivi
        Bolt.Works Oy:n henkilöstöjohtaja
        puh 040 128 4403

        Siinä sitä on työntekijän arvostusta. Nyt vaan reippaasti seinäkiistämään jos silmät liikkuvat!

        https://yle.fi/uutiset/3-12091314


      • Anonyymi

        Kyllä hyvin löyty ainaski täällä...


    • Anonyymi

      Aivan paska firma. Terminaalihommissa kikkailee tessin kanssa ettei tarvii maksaa pekkasia ja muutenkin tosi usein ollut palkat myöhässä. En suosittele tätä firmaa kyllä kellekkään

      • Anonyymi

        Kaikki vuokrafirmat ovat tavallisen työntekijän loiseläjiä.


    • Anonyymi

      Lyhyitä pätkätöitä ainoastaan Tampereen seudulla 60 kilometrin säteellä tarjolla. Palkasta ei pääse edes keskustelemaan. Alojen minimeillä mennään. Lisäksi määräaikaisia sopimuksia yritetään ketjuttaa vähän arvelluttavasti.

    • Anonyymi

      Ei mitään moittimista Boltista näin alanvaihtajana ja pääkaupunkiseudulle muuttaneena. Töitä on koko ajan 40h/viikko, palkka tulee ajallaan ja työvaatteita saa uusia kun vain niitä kysyy. Jos on jotai kysyttävää ollut niin aina on wa:ssa saanut vastauksen. Yksi lyhyempi keikka oli ensin, siitä eteenpäin keikkojen kestot onkin olleet kuukausia. Miehiä on työmaalla käynyt muitakin kääntymässä Boltin kautta mutta lyhyitä pätkiä. Pitäskö ensimmäisenä vilkaista peiliin jos tuntuu ettei keikkaa ole? Monenlaista puhelimenrämplääjää, myöhästelijää ja mukavientoimittelijaa kyllä näkyy mutta ne annetut työt jääkin sitten tekemättä. Firmoilla kyllä on vuokramiehiä mistä valita. Paljon itsestä kiinni se, onko töitä vai ei.

      • Anonyymi

        Täysin samat kokemukset täältä.


    • Anonyymi

      Bolt on paska firma.. Kaikki hyvät työntekijät lähtee muualla. Ylimielistä kusetusta ..

      • Anonyymi

        Terveisin Kilpailija :)


    • Anonyymi

      jotain 40 kertaa olen hakenut mutta eivät pyydä edes haastatteluun. Kehuvat että raksatöitä riittää.No ei riitä kirvesmies puusepälle, maalarille eikä rakennusmestarille.

      • Anonyymi

        Kyllä nyt taitaa olla isompi puoli paskaa kirjoituksesta.


      • Anonyymi

        Olisikohan hakemuksen täyttämisessä se ongelma? Itse hain töitä,oli haastattelu samana päivänä ja sain paikan seuraavana päivänä,2pvän päästä tehtiin työsopimus. Rakennusalalla olen.


      • Anonyymi

        Vosikohan syynä olla osaamisesi tai maineesi kentällä..?


    • Anonyymi

      Kuka Boltin edes ostaisi..Täyttä paskaa

      • Anonyymi

        Eikös Alma-media ostanut jonkinmoisen osan,eli joku ostaa kyllä.


    • Anonyymi

      Olen hakenut Boltilta pidempi aikaista keikkaa ja kolme tai neljä viimeistä kertaa on tullut ilmoitus "hakemasi keikka peruuntui". Kyse on nyt monen kuukauden kestävistä hommista. Pääkaupunkiseudulla on rekrytoijana joku itä-eurooppalainen henkilö jonka asenne ja asiakaspalvelu kuulosti puhelimessa juuri siltä kuin siellä päin ajatellaan "olen vain töissä täällä rekrytoijana"

    • Anonyymi

      Palkat ovat melkein kuukauden myöhässä. Paskin vuokrafirma Värväämön jälkeen missä olen ollut, mutta ompahan töitä. Ei kai näihin paskafirmoihin kukaan menisi jos ei olisi pakko. Paska palkka nyt kuuluu asiaan.

      • Anonyymi

        Mulla tulee jämptisti 2 viikon välein palkka.


    • Anonyymi

      Mulle boltin rekrytoija sanoi, etten voi työllistyä heidän kauttaan, sillä minulla pitäisi olla vähintään vuoden työkokemus. Näin hän sanoi viime keväänä. Nyt sitten kun sama rekrytoija esitteli firmaa meidän koululle ja tiedustelin asiasta, hän sanoi ettei se pidä paikkansa. Meni kyllä milta maku tota firmaa kohtaan täysin.

    • Anonyymi

      Mää otin päivän keikkan vastaan torstaina boltilta. Työmaa olisi ollut Lohjalla.Perjantaina toisi olla joku Juhannuspyhä, kun boltin toimisto oli kiinni. Homma perkelöityi entisestään, kun järjestelmä ei löytänyt henkilöä veronumerollani, joten ennakkoperehdytys joka Skanskan työmaalle vaaditaan jäi tekemättä.Hommat olisi siis alkanu ma 7.00.Olin tuon sovelluxen kautta ilmoittanut niin boltille kuin työmaan mesulle etten pääse duuniin. Ongelma ratkesi kun ma 7.01 saapui textiviesti:kiitos työpanoksestasi boltilta! Hyvää jatkoa! T. Porvari

    • Anonyymi

      Joo ite olen boltin kautta töitä tehnyt kolme vuotta ja nyt tullut mitta täyteen lupaillaan prkl töitä ja sit niitä ei ole ohan huuhaa firma ei jatkoon

    • Anonyymi

      Turva kengistä joutuu Boltilla maksaa puolet

    • Anonyymi

      Joo niin löytyy ja tää Boltti käärii massit omiin taskuihin en suosittele kellekkään tätä kyseistä firmaa

    • Anonyymi

      Tommi Raudoskoskikin lupailee töitä no onneksi en jäänyt odottamaan koska ei miehestä ikinä kuulunut mitään nyt onnellisesti muualla töissä kun boltilla ja saan just sen rahan kätee mikä mulle kuuluukin

      • Anonyymi

        ai, meinaatko että Tommi pistää omaan taskuun sun liksaa?


    • Anonyymi

      Kusetusta on koko firma, lupaavat tietyn keikan ja huppista keikkaa ei olekaan kyseistä enään tarjolla vaan jotain ihan muuta kuin on sovittu. En suosittele kenellekkään.

      • Anonyymi

        Kokoajan sähköpostitse pommittaa että paranna hakemustasi ja kaikista aikaisemmista työpaikoista saatava esimiehen ja/tai työnjohtajan tiedot, jotta saavat kysyttyä minkälainen olen työntekijänä. Helpostihan saa 25 vuoden takaisesta työpaikasta, joka lopettanut 15 vuotta sitten. Viimeisin työpaikka paloi maan tasalle, ei ole siitäkään ketään tiedottajaakun toiminta loppui kokonaan.. Sitten tulikin radiohiljaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokoajan sähköpostitse pommittaa että paranna hakemustasi ja kaikista aikaisemmista työpaikoista saatava esimiehen ja/tai työnjohtajan tiedot, jotta saavat kysyttyä minkälainen olen työntekijänä. Helpostihan saa 25 vuoden takaisesta työpaikasta, joka lopettanut 15 vuotta sitten. Viimeisin työpaikka paloi maan tasalle, ei ole siitäkään ketään tiedottajaakun toiminta loppui kokonaan.. Sitten tulikin radiohiljaisuus.

        Nämä tiedot tarvitaan, että voivat mennä myymään sua takas entisille työnantajille, ja näin saadaan myös ostajarekisteriä haalittua

        kieroa puuhaa


      • Anonyymi

        Minulle laittoi sähköpostia että heidän rekrytointi on yrittänyt ottaa minuun yhteyttä. Kysyin millä tavalla, puhelimella tai sähköpostilla ei ainakaan ole yritetty ottaa yhteyttä. Sen jälkeen tuli viesti ettei ole tarjolla hakemaani työpaikkaa...


    • Anonyymi

      Vuoden olen ollut ja töitä on riittänyt nyt tosin haen toiseen paikkaan purkuhommiin vuoden pesti tiedossa kun ei jaksa koko ajan pomppia eri työmaille

    • Anonyymi

      Tampereella tuntuvat olevan ennakkoluuloisia sekä harjoittavat syrjintää. Haastattelu meni hyvin ja ilmaisin että olen kiinnostunut aloittamaan työt parin päivän päästä. Kaikki tuntui olevan ok, kunnesa sain sähköpostissa viestin että heillä ei ole tarjota minulle töitä...? Kysyin asiasta niin sain ristiriitaista palautetta osakseni ihan kuin en olisi halunnut töihin. Totuus on se että kun en heti suostunut heidän pillinsä mukaan tanssimaan niin pistivät kerrasta poikki.

      Ihmiset karttakaan tätä firmaa sekä boikotoikaa vuokrafirmoja, näin saamme tämän hulluuden loppumaan.
      Myös suhtautumiseni yrityksiin jotka käyttävät vuokrafirmoja on muuttunut negatiiviseen suuntaan.
      Kyllä pitäisi yrityksenkin ottaa vastuuta työntekijän palkkaamisesta sekä olla silmää millainen henkilö palkataan. Varsinkin nykyään kun työntekijästä pääsee helpommin eroon. Tässäkin vain halutaan mennä siitä mistä aika on matalin.

      Sinun pitää omalla työllä tuoda näillekin leipä pöytään. Kaikenkaikkiaan noloa omia ihmisten työt ja pistää muut tekemään työt josta he ottavat itselleen siivun, täyttää hyväksikäytön kriteerit.

      Miten tuollaista työtä pystyy edes tekemään? Eikö heitä yhtään nolota?

      HÄVETKÄÄ!!! jos osaatte.. ja jos ette teidä mitä se on googlatkaa ja opetelkaa..

    • Anonyymi

      Lupasivat lähettää vastauksen sovelluksen kautta haetusta paikasta, oli se vastaus sitten myönteinen tai kielteinen. Vastausta ei kuulunut ja kun yritin tiedustella asiaa puhelimitse päivän aikana useamman kerran puhelimitse kolmesta eri numerosta, kukaan ei vastannut.

      • Anonyymi

        Bolttia ei myöskään kiinnosta vastata sähköposteihin/puheluihin missä kysytään lisätietoja mahdollisesta työpaikasta. Vaikka niin sanotaan ilmoituksessa.


    • Anonyymi

      Mulla on ainaki niin paljon töitä ja saa tehdä pitkää päivää. Eikä tarvitse edes olla työttömänä. Tienaan noin 40000e vuodessa saneeraus purku töissä

      • Anonyymi

        Asbestia vaan keuhkoihin, onnea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asbestia vaan keuhkoihin, onnea.

        Niihin on suodattimet olemassa,ei eletä 70-lukua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niihin on suodattimet olemassa,ei eletä 70-lukua.

        Niinhän sä luulet, usko vaan kaikki paskapuheet mitä pomot sulle syöttää.


    • Anonyymi

      Eräs Pirkanmaalainen firma ottaa ainakin kahdesta vuokrafirmasta työntekijöitä. Toinen niistä on Bolt joka maksaa saman yrityksen töistä 2-3€ tunnille vähemmän kuin kilpailijansa.

      • Anonyymi

        laillistettua orjakauppaa


    • Anonyymi

      Älkää ihmeessä menkö boltille (eikä varmaan muihinkaan vuokrafirmoihin) jos ei ole tietoa jatkosta että tulet pääsemään esimerkiksi asiakasyritykseen töihin. Minä olin boltilla puoli vuotta, palkka surkea. Tein 12 tunnin vuoroja, klo 06-18 ja 18-06. Ei mitään ilta-, yö-, tai lauantailisiä mitä muut silloisessa asiakasyrityksessä olevat firman omat tekijät saivat. Tuntipalkkaani (12€/h) sisältyi jo vuorolisä. Sunnuntailta tietysti palkan maksoivat 100% korotettuna, ihme. Nyt ollut pitkälle kolmatta viikkoa selvittelyssä lopputiliin kuuluneet lomakorvaukset, mielestäni tässä kohdassa viilattiin linssiin. Kolmesti olen kysynyt entiseltä yhteyshenkilöltäni tietoa, ei vastausta. Vain hyväntuulinen ignooraus että palailen kun saan tietoa asiasta! :) Joo. Selvä. Enää en kysele tämän jälkeen häneltä vaan jostain muualta. Liittoon kuulun onneksi. Ja onnekseni pääsin töihin kunnon firmaan, jossa lisätkin maksetaan mukisematta eikä käytetä hyväksi kaikenmaailman porsaanreikiä joiden varjolla työntekijät voi jättää ilman rahoja. Bisnes on bisnestä, tietysti. Toivottavasti muilla positiivisempia kokemuksia, tämä oli omani.

    • Anonyymi

      Ei valittamista kuukauden jälkeen. Keikkoja riittää ja palkka on tullut ajallaan.

    • Anonyymi

      Ei mitään moitittavaa!

    • Anonyymi

      Ei ne maksa edes tessin mukasta palkkaa. Osaahan noita laskee ittekkin. Kokemusvuosi lisiä ei maksettu, vaikka nekin alan tessissä oli. Kuulemma oli jo siinä orjatyötä muistuttavassa palkassa mukana. Kehtasin pyytää niitä, enkä ottanu keikkaa huonolla palkalla, ja avauduin näistä onnettomista palkoista. Kummasti ei tarjota keikkaa, eikä luultavasti edes hakemusta pistetä eteenpäin. Vaikka arvostelut työnanatajalta on hyviä. Joo ei siinä, kilpailija maksaa mieluusti 2e enemmän tunnilta :) ja mä myyn ammattitaitoni sinne, missä sitä arvostetaan, ja maksetaan siitä kuuluva palkka. Kokemattomalle sählääjälle voi sen nälkäpalkan maksaa, jos sitä joku kaitsee ja korjaa jälkiä. Ammattilaiselle ei. Luulis olevan kaikkien etu, että on ammattilainen töissä, eikä sähläri. Näköjään ei.
      Aika monta tunnen, jotka ei kyseiselle firmalle enään tee. Kiitos kaikkien tässäkin ketjussa mainittujen asioiden. Onhan se faktaa, että kilpailu on kovaa, ja jos toinen maksaa enemmän, sinne mennään. Eipä tarvi kenenkään pahottaa mieltään, kun rekkuloidaan huonosta palkasta... se on meinaan ihan totta, että tyytyväinen työntekijä antaa paljon enemmän, ja joustaa tarvittaessa, kun se vittuuntunu.

      • Anonyymi

        Kannattaa olla tarkkana näiden kanssa. Viilaa työehtosopimuksissa linssiin ihan täysillä. Ja jos huomautat asiasta, ni "sori joo, oot ihan oikeassa". Että semmosia työnvälityksen ammattilaisia.


    • Anonyymi

      Minulle eräs Boltin hr-henkilö (vai mikä nimitys näistä alasta mitään tietämättömistä halpatyövoiman välittäjistä onkaan), että he saavat lisää palkkaa sitä mukaan mitä enemmän työntekijöitä heidän kauttaan menee.
      Ja nämä bonussummat ei ole pieniä, jopa yli tuhatta euroa kuukaudessa. Kertaakaan ei omalla raksaurallani Boltilla ole tullut pennin latia minkäänlaisia bonuksia.
      Eli siis nämä toimistolla istuvat henkilöt diilaavat kenet tahansa puhua osaavan työmaalle tietämättä edes mitä k.o. työmailla tehdään ja saavat tästä tuhansia euroja bonuksia. Ja itse esimerkiksi painan raksalla 13€/h ilman mitään ylimääräistä. Tai saahan boltilta työvaatteet jotka joku toinen on valinnut valmiiksi.

      Siinähän se taitaa vuokratyö ollakin pähkinänkuoressa. Palkataan kaikki kynnelle kykenevät ja osaamattomatkin työmaille ja pidetään vuokrafirman kirjoilla ettei asiakasyrityksen rahavirta lopu. Tekijöille maksetaan minimipalkkaa ja kääritään toimiston puolelle suuret summat. Osaamattomat diilaa kykenemättömiä tekemään tarpeetonta ja käärivät tästä voitot.

      • Anonyymi

        Teetkö jotain ammattimiehen hommaa, liksa ei ole hyvä. 13€ lienee apumiehenä jo "paremmasta" päästä palkkoja.

        Tuttu mies teki jotain apumiehen hommia, kantoi ikkunoita portaita pitkin rakenteilla olevassa kerrostalossa joka kerrokseen. Jollain toisella pikkuvälittäjällä oli palkat 11-12€/tunti tuollaisesta työstä. Sekin huomio tutulla kaverilla oli. Palkat olivat laskeneet jostain 5-10 v takaisesta.

        Hän sai muuta kautta yläasteen ja joskus lukionkin opetustöitä, ja oli muodolliseti pätevä, ja myös työkokemusta alalta oli. Palkkaus oli yleensä noin syys- kevätlukukaudeksi kerrallaan, vaikka homma olisi kestänytkin noin vuoden. Palkka kesäajalta jäi saamatta, kuten vakituiset lehtorit saivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teetkö jotain ammattimiehen hommaa, liksa ei ole hyvä. 13€ lienee apumiehenä jo "paremmasta" päästä palkkoja.

        Tuttu mies teki jotain apumiehen hommia, kantoi ikkunoita portaita pitkin rakenteilla olevassa kerrostalossa joka kerrokseen. Jollain toisella pikkuvälittäjällä oli palkat 11-12€/tunti tuollaisesta työstä. Sekin huomio tutulla kaverilla oli. Palkat olivat laskeneet jostain 5-10 v takaisesta.

        Hän sai muuta kautta yläasteen ja joskus lukionkin opetustöitä, ja oli muodolliseti pätevä, ja myös työkokemusta alalta oli. Palkkaus oli yleensä noin syys- kevätlukukaudeksi kerrallaan, vaikka homma olisi kestänytkin noin vuoden. Palkka kesäajalta jäi saamatta, kuten vakituiset lehtorit saivat.

        Joo. Ammattimies vuosien, tai kymmenien vuosien kokemuksella voi saada sen 13€ apumiehen hommista. Muuten ei pääse lähellekään.


    • Anonyymi

      Mites sairaslomat rullaa?

      • Anonyymi

        Jos otat liikaa saikkua, lennät pihalle. Jos oot liian pitkällä saikulla, lennät pihalle heti ku se loppuu.


    • Anonyymi

      Juu ihan täys huijarifirma. Luvataan ummet ja lammet työpaikoista, mitä ei sitten todellisuudessa edes ole. Jatkuvasti laitetaan johonkin päivän-parin hanttihommiin lupauksella, et "tän jälkeen on pitkä keikka, mahdollisesti vakkaripaikka tiedossa". Sama kuvio toistuu niin pitkään kunnes kieltäydyt tekemästä sitä muutaman päivän keikkaa, jonka jälkeen alkaa uhkailu. Jos et vieläkään suostu, niin päättyy työsuhde.

      Pelkkiä tyhjiä lupauksia koko firma, en voi suositella kenellekään.

    • Anonyymi

      Kyllä ainakin Turussa saa Grouppro nimisestä vuokrafirmasta Rakennusmiehen töistä sen 15€/h lisät. Heillä on paljon ja jatkuvasti töitä, kunhan hommansa hyvin hoitaa.Itselläni amiksen rakennuspuoli aikanaan käytynä ja noin 10vuoden työkokemus. Boltilla aikanaan samoja hommia tein niin sai 13€/h ja huonot 60€ kaupassa maksavat työkengät jotka hajoivat kahdessa viikossa.

      • Anonyymi

        Pitkälti sama kokemus mulla Boltista. Työvuosia rakennusalalta vajaa 9v. ja ensimmäiselle parille keikalle sovittiin 12,5€/h lisät. Vaik yhes rekrytoijan kanssa sovittiin et palkka nousee ekan keikan jälkeen 13,5€/h ei vielä puolen vuoden jälkeen tapahtunu mitään. Aina vaan selityksiä ja jatkuvasti tuputetaan apumiehen hommia. Työvarusteet halvimmat mahdolliset ja muuten ok sovellus puskee jatkuvasti ärsyttävää spämmiä. Nykyään teen toisen vuokrafirman kautta samoja hommia samalla työmaalla missä olin myös hetken boltin kautta. Erona paremmat varusteet ja 15,3€/h lisät.


    • Anonyymi

      Äitinä olen kauhulla seurannut sivusta miten tyttärelle luvattiin rakentaa uraa Boltilla. Yhtään työrupeamaa ei ole edes ehdotettu. Alkuun ehdotettiin että menisi kokeneemman työntekijän mukaan , josta palkkaa ei kuitenkaan vastata. Tyttärellä kuitenkin useammasta koneesta kokemusta jota ajaa ja sanoikin ettei suostu ilmaiseksi tulemaan. Nyt sitten ihmetellään mistä tytär saisi tuloja kun sopimus Boltilla josta tuloja ei tule n

      • Anonyymi

        Se "sopimus" on pelkkä muodollisuus, millä voi pyyhkiä vaikka ahterinsa (ei sido kumpaakaan osapuolta).

        Mutta joo, fiksu likka kun ei ilmaiseksi lähde. Ei kaikkea kakkaa kannata niellä, vaikka olis miten hieno esillepano.


    • Anonyymi

      Säälittävää toimintaa tältä yritykseltä👎🏻

    • Anonyymi

      Vaihdoin toisesta vuokrafirmasta boltille kukuvan vuoden alusta, ja ei ole ollut mitään valittamista. Palkat tullu kuten kuuluu, varusteita saa rikkoutuneiden tilalle,boltin sovellus on loistava. Yhden kerran työn kesto on pitänyt paikkansa koko ajalta, jonka vuokrafirmoissa olen ollut. Muuten 2 päivää on venähtänyt puoleksi vuodeksi, ja 2 viikkoa on venähtänyt 8 kuukaudeksi jne. Boltilla on myös mahdollista tienata vähän ekstraa, jos mestari antaa 5 tähteä, niin saat 2% lisää palkkaa. En voi kuin suositella kyseistä firmaa.

      • Anonyymi

        Älkää hyvät ihmiset tukeko näitä vuokrayrityksiä omalla työpanoksellanne! Ainut tarkoitus on polkea työehtoja, sekä saada asiakkaan hanttihommat teetätettyä mahdollisimman halvalla.

        Tää Bolt taitaa olla kaikista näistä vuokrafirmoista pahin, kun oikein työntekijän etuina mainostavat laillisia pakotteitaan. Tuon säälittävän bonuksenkin maksattavat vuokrahenkilöstön alhaisilla palkoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää hyvät ihmiset tukeko näitä vuokrayrityksiä omalla työpanoksellanne! Ainut tarkoitus on polkea työehtoja, sekä saada asiakkaan hanttihommat teetätettyä mahdollisimman halvalla.

        Tää Bolt taitaa olla kaikista näistä vuokrafirmoista pahin, kun oikein työntekijän etuina mainostavat laillisia pakotteitaan. Tuon säälittävän bonuksenkin maksattavat vuokrahenkilöstön alhaisilla palkoilla.

        Vaikeata päästä mihinkään rakennusliikkeen omille kirjoille ainakin Varsinais-suomen alueella vaikka edes määräaikaisella sopimuksella niin joutuu vastaanottamaan vuokratöitä.Vai onko jollain toisenlaisia kokemuksia. Olisi kiva kuulla .
        Jos tykkää kantohommista ylös ja alas niitä löytyy boltilta ihan varmasti .


    • Anonyymi

      Vuokrafirmat on aina paskatyöntekijöitä numero #1 ei isot firmat näihin hommii palkkaa eikä laita #1 miehiä

    • Anonyymi

      Strutsi firma. Jos työn tekijä ei osaa työtänsä pää pensaaseen. Parasta on että syy on palkkaajassa ja kyseessä on mielipiteestä. Työn laadulla ei ole vitunkaan väliä

    • Anonyymi

      Samaa mieltä. Bolt on täällä Oulussa aivan amatööri, rekryt aivan pihalla asioista eikä se ns. Päällikökään mikään välkky ole. Keikkoja luvataan, mutta ei siellä haluta kuin ihmisiä pitää kirjoilla eikä työpaikat mitä näette,haussa, ole kaikki edes oikeita paikkoja, näin rekry Oulussa sanoi. Homma ei toimi. Älkää ihmeessä menkö kyseisen firman listoille.

    • Anonyymi

      Boltilla saat rakennusalan pienimmän palkan, vaihdoin Värväämölle ja palkka nousi heti usealla eurolla/tunti.
      Näin ainakin Turussa.

    • Anonyymi

      turussa rekrytoija akka osaamaton mitä joku itseään konsultiksi titteliä kantava tietää yhtään mitään mistään rekrytoinnista. ottaa nokkiinsa jos ei sovi eikö vuokratyö ole juuri sitä kun kaikille osapuolille sopii niin sitten asia tehdään. itsehän sitä bolttikin mainostaa mutta kun on hr- konsultti joka pitää itseään boltin johtajana joka valitsee kuka saa töitä ja kuka ei jollei miellytä juuri häntä vaikka kellään muulla ei ole mitään vastaan eikä toimeksiantajalla mutta konsultti pilaa omalla käytöksellään firman mainetta ja karkottaa työnhakijat

    • Anonyymi

      Tampereen boltista kokemuksia tähän nyt. Olisi haastattelu 14 päivä.

      Maksaako tessiä vai polkeeko palkkoja

    • Anonyymi

      Boltin tietokonejärjestelmä blokkaa työnhakijat jotka eivät osaa luokitella osaamista. Ihan tavallisissakin töissä pitäisi määritellä itsensä ja osaamisensa tarkasti. Aika kummallista. Eihän työntekijä useinkaan tiedä mitä töissä pitää osata ja monen asian oppii heti. Tämä luokittelu on yleistäm kaikkialla, eikä kukaan tunnu tajuavan ettei se ole tarpeen. Ennen ei ollut tällaista ja työnantajat palkkasivat itse työntekijänsä haastattelun jälkeen.

    • Anonyymi

      turun h.h konsultti ei anna ees työvaatteita käsittämätön tapaus.....se siitä firmasta...enää en hae..vaikka ei firman vika vaan rekrytoijan...ihan sama miten on ei enää sinne.

    • Anonyymi

      Mitä Bolt maksaa rakennusmiehille tampereella?

    • Anonyymi

      Kyllä ne Tessin mukaan maksaa,mutta kuinka paljon päälle niin se on arvoitus,mutta ainakin 15e tunti pitäisi olla

    • Anonyymi

      Mielnterveyshoitoalan alaosasto: seko-boltsi

    • Anonyymi

      Multa ulosmittasivat 870e vaikka ei ollut maksukieltoa tai edes ulosottopäätöstä. Laitonta toimintaa.
      Jaska

    • Anonyymi

      Jäin lepäilemään kotiin muutamaksi päiväksi sairastuttuani, nivelet kipeänä yms. Töihin palattuani ei ollut enää töitä tarjolla...

    • Anonyymi

      turun toimisto boltilla aivan käsittämättömän osaamaton raksa rekrytoija hohhoijaa ei millään ota töihin vaikka tilaaja minut valitsi niin tämä tantta yrittää estää unohdan koko puljun saa muualtakin hommia

    • Anonyymi

      Hakevat hämeeseen purkutyöntekijää. Palkkaus teknologiateollisuuden Tes?? Eikö Bolt käytä purkutyöntekijöiden kohdalla jotain Rakennusalan tessii?

    • Anonyymi

      Bolt voi olla ok....mutta ....SELEKTA , ProMesta, TekijäRent ja Varsinais-Suomen Apuvoima on sama asia. Kaikki omistaa kierona tunnettu Lyyski joka on kyseenalaista toimintaa jatkanut jo vuosia. Lupauksia monia mutta mikään ei koskaan pidä. Lyyski käyttää kaikkia hyväkseen ja lopulta kun kaikki hyöty on henkilöistä saatu irti alkaa painostus ja savustus joka johtaa aina työntekijän lähtemiseen. Nyt on kupattu kaikki hyöty ja henkilöt on lähteneet toisiin työpaikkoihin. Edessä Lyykillä on yritysten Saneeraus tai Konkurssi. Varmaan tässäkin Lyyski yrittää paeta vastuuta ja jättää velat maksamatta. Toivottavasti joutuu vastaamaan veloistaan niin kuin pitääkin. Vuokratyöntekijöiden pitää olla huolissaan että onko eläkemaksut jne oikein maksettu. Itse en olisi missään tekemisissä näiden yritysten kanssa.

    • Anonyymi

      Täytät "1 minuuttia kestävän työnhakulomakkeen" osa-aikaiseen kiireapu-hanttihommapooliin nollasopparilla.

      Hakemuksen lähettämisen ohessa sulle on nyt luotu Bolt-profiili, jossa olisikin edessä ihan tyypilliset opiskelu- ja työpaikkakentät niin kuin jokaisessa muussakin tylsässä hakulomakkeessa.

      En täytä sitä, koska en mielestäni ole vielä myynyt sieluani Boltille, vaan osoitin vasta kiinnostukseni ja täytin jo ystävällisesti sen "1 minuuttia kestävän työnhakulomakkeen" hanttihommaan, jota minun ei ole edes pakko pieraista päinkään, koska en ole työtön.

      Boltti laittaa viestiä perään ja vaatii täydentämään työpaikat ja SUOSITTELIJAT.

      En todellakaan käytä suosittelijoitani tällaiseen. "Talousjohtaja hyvä, voinko mennä Boltille tienaamaan vähän taskurahaa."

      Aika monta vuokrafirmaa ja rekryprosessia olen 13v aikana nähnyt, ja tämä on yksi pimeimmistä. Ei ne kaikki ole tällaisia. Onko sitä työntekijäpulaa vai ei? SUOSITTELIJOITA taskurahahommaan aikuiselle ihmiselle? Nyt vähän suhteellisuudentajua siellä hei.

    • Anonyymi

      Bolt hoiti ainakin minun kohdallani asiat hyvin, kun etsin työpaikkaa lomautuksen ajaksi. Mitään epäselvyyksiä ei ilmennyt. Hyvä fiilis jäi vaikka, vaikka firma mihin heidän kauttaan menin osoittautui aika hirveäksi. Kyllä puoli vuotta meni sitäkin, kun tiesi että tämä oli väliaikaista. Olen päässyt (tai joutunut) seuraamaan hyvinkin läheltä nyt jo yrityssaneerauksessa olevan Selektan vastaavaa prosessia, niin ei kahta sanaa siitä, kumman kanssa kannattaa asioida.

    • Anonyymi

      Suurin puute on ettei keikkailmoituksiin kehdata littaa näkyviin mikä on tuntipalkka. Jälkikäteen sitten puristetaan nyrkkiä taskussa ja jäädään mieluummin kotiin.

      • Anonyymi

        Kukaan ei pelleliksalla lähde mitään työtä tekemään varsinkin jos on kokemusta alalta vuosia.
        Järjestään nämä puljut kusevat muroihinsa ja ihmettelvät kun ei kukaan tule.


    • Anonyymi

      Mitä Bolt maksaa raksamiehelle?

    • Anonyymi

      Kokemuksia tampereen boltista?

    • Anonyymi

      12.50 tunti toisella vuokravirmalla 15.00 Hei doltti

    • Anonyymi

      12.50 doltilla toiselle vuokravirma 15.00 apumies.

    • Oisko näitä viron mafian rahanpesufirmoja. Sen verran työkekemusta ettei ikinä mitään ongelmaa ollut työllistyä koskaan aiemmin. Ensimmäisen kerran kävin kysymässä työtä noin 9 kk sitten ja ollut itse noin kahden kuukauden välein ollut yhteydessä. Joko nää tarjoo suorilla eioota tai sitten ei vastata ollenkaan mihinkään. Aivan ala-arvoista amatöörihommaa, sanon minä. "Pyrimme vastaamaan vuorokauden kuluessa", hyvä jos valovuoteen ehtii. En ees kusisilla käsillä mene enää vetää sitä kahvaa 🫣🫣🫣🫣

    • Anonyymi

      Ennen maaliskuuta 2024 oli jatkuvasti töitä. nyt sitten kiva kun joutuu lähteä pois työmaalta. EU-kansalaiset, jotka olivat boltilla, joutuivat keikanhakijaksi. Sen jälkeen ollut vain 1-2pvä keikkoja ja stressitasot ovat korkealla, koska olen velkaantunut. Ei huvittaisi ottaa lopputiliä, koska aion pitää kesäloman loppukesästä ja olen säästänyt lomarahoja koska en lähtenyt esim. thaimaaseen tai kanarialle talvella. Työttömiä nuoria miehiä tuntuu olevan paljon. Toivottavasti kevään ja kesän mittaan helpottaa eikä tarvitse syödä makaronia ja ketsuppia ja menettää luottotietoja. En pysty maksamaan vuokraa yksinasuvana eronneena vajaa kolmekybäsenä.

    • Anonyymi

      Iss firman ovat suututtanut tää firma ilmoituksellaan, että etsitään osa-aika työntekijöitä, ja se karmea totuus, on että ne etsivät kokoaikaisia työntekijöitä, joo, tällaista paskaa levittelevät ja naureskelevat ihmisille, jotka yrittävät saada rahoitusta elantonsa eteen, ei, oli eräässä bolt works yksikössä monta nuorta henkilöä, eivät kohdelleet inhimillisesti, vaan, että tee hakemus, ei mitään inhimillistä kohtelua, sillä tällä henkilöllä ei ole mitään tietokonetta

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe