mitä tarkoittaa 90 päivän karenssi

työntekijöille.sopii

eli onko se 3 kk karenssi eli 30 päivää kuluu kuukaudessa vai 4,5 kk karenssi eli 20 arkipäivää kuluu kuukaudessa miksi jos saa potkut tai itse irtisanoo itsensä niin miksi karenssi eikö heti kuuluisi saada päivärahaa aika pitkä on olla 4.5 kk ilman rahaa ja sitten vasta anoa päivärahaa

11

256

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisiko hyvä juttu jos sun elämäsi rahoitettaisiin ihan alusta loppuun muiden toimesta riippumatta siitä miten aikasi käytät?

    • helmiä_sioille

      Sitä, että haet toimeentulotukea siltä 90ltä päivältä.

    • lazyz

      Sitä, että joku ei usko motivaatioosi.

    • mikä.60.päivää

      en itsestä puhunut vaan tuli mieleen kun hallitus sanoo että alle 10 työntekijän firmoille että saa antaa potkut ilman syytä ja karenssi tippuu 90 stä päivästä 60 päivään niin mitä se oikeasti tarkoittaa niin nyt ei puhe minusta vaan yleisesti

      • pitkätukka-68

        jos saat potkut ilman syytä, et saa päivääkään karenssia.


    • Kaisanoasaa

      Karenssista kannattaa aina valittaa. Kerro vaikka että olet masentunut naiseton ätmi niin läpi menee.

    • 90 päivän karenssi on käsittääkseni juuri se kolme kuukautta eli kaikki päivät lasketaan.

    • Ruma-ätmi

      Mun karenssi kesti hiukan yli 10 vuotta. Alkoi kesäkuussa 2006 ja loppui joulukuun viimeinen päivä 2016. Siinä välissä olin töissä, kolme kertaa kurssilla 2008-2011 ajan ja 2013-2014 olin töissä myös ja tein myös useita lyhyt aikaisia työkeikkoja. Karenssi se vaan jatkui. Niin että jos sun naamas ei miellytä työkkärin tätiä niin 90 päivää voi olla 900 päivääkin.

      • refgweweadawef

        Mullakin oli ns. kolmen kuukauden työssäoloehto vuosia, välissä olin töissäkin mutta ei puljun tilinauhat kelvanneet työkkärille. Tosin työkkärin tätien kanssa ei ollut mitään kismaa.


    • vissiinn

      Kaikki päivät lasketaan vissiin

    • Ätmi-

      Kyllä se tarkoittaa sitä että 3 kk olet karenssissa eli vaikka lokakuun ekasta päivästä joulukuun loppuun ja joudut hakemaan toimeentulotukea sinä aikana. Rahallisesti tuskin hävii mitään ellet ole saanut sellaista karenssia josta otetaan pois 20-40% tuesta.
      Kerran sain karenssin kun en mennyt työkkäriin sovittuna aikana vaikka olin töissä silloin, töissä jonka itse olin hommannut ja olin ilmoittanut työkkäriin etten pääse sinne tulemaan. Karenssia voi tulla ihan mistä vaan vaikka siitä ettei ole tehnyt cv tä oma asiointi palveluun. Siitäkin saa karenssia ettei ole hommannut työturvallisuuskorttia jos ei pääse töihin sen takia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1864
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      230
      1527
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      242
      1486
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      50
      1379
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1308
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      11
      1179
    7. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1142
    8. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1123
    9. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      154
      1121
    10. Trallalaa kesä on

      Helteinen ja kuuma. Hyvää huomenta. ☀️😊🫶🏼🍍❤️🐦‍⬛
      Ikävä
      190
      899
    Aihe