Voisiko edes periaatteessa kukaan normi normaalimmassa suhteessa normaalisti jätetyksi tullut 🔸henkilö🔸 olla niin katkera että kurillaan alkaisi väittämään toista osapuolta narsistiksi?
Periaatteen tuolta puolen
12
169
Vastaukset
- poiuytrdfgh
Minun mielestäni se on mahdollista hyvinkin.
Siksi minulle ei ole tapana nimetä miehiä narsistiksi riippumatta siitä ovatko vai eivätkö ole. Koen suuremman erehtymismahdollisuuden tuon tyyppisessä suhteessa kuin vanhempien kohdalla, Koska vanhempien ikäänkuin kuuluu olla välittäviä lastaan kohtaan, mutta kenenkään miehen ei kuulu olla ihastunut minuun mistään esim. eettisestä syystä. Joten miehellä on mielestäni tavallaan oikeus sanoa kylmästi: "Ei kiinnosta " ilman että sillä perusteella voi narsismidiagnoosia alkaa tehdä ilmauksen loukkaavasta tyylistä huolimatta. Mutta jos vanhempi sanoo lapselleen täysin kylmästi: "Ei kiinnosta", se ei ole normaalia.
Kokisin myös itselläni olevan oikeuden olla esim. täysin kiinnostumaton seksistä ilman että semmoisesta syystä keksitään minulle mitään huonoja luonteenpiirteitä.
Minusta saa olla täysin kiinnostumaton naisena, mutta minua loukkaa tosi paljon se jos joku mies luulee etten sitä kestäisi eikä siksi puhu minulle ihmisenä kunnioittavasti.- Tovottavasti
Toivottavasti et jatka, edes kysymyksellä miksi. Lopeta heti, en tahdo tuota tähän. Vaikka aloituksen kommentti jäisi ainoaksi niin se saa jäädä.
Aloittaja Ei siihen mitään periaatetta tarvita, et on ihan täysin mahdollista
Narsisti sana on kärsinyt inflaation, sitä heitelellään milloin kenellekkin vaikka ei välttämättä edes tunne kunnolla ihmistä- oletsejase
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
Ei siihen mitään periaatetta tarvita, et on ihan täysin mahdollista
Narsisti sana on kärsinyt inflaation, sitä heitelellään milloin kenellekkin vaikka ei välttämättä edes tunne kunnolla ihmistäNäin on. Alkaa olla jo nimittelysanana kuten homo.
- Tietysti
Tietysti, tai ainakin vähän sinnepäin. Ehkä ei aivan.
En tarkoittanut aloituksella ihan tuota. Ennemminkin ihan asiaa. Eli tarkoitin oikeasti.
Että voisiko olla sellaista että koetaan oikeasti että se toinen on narsisti vaikka ei olisikaan.
Ehkä "kurillaan" oli vähän väärä sana...
Mitä homotteluun tulee niin tulipa mieleeni että ehkä useampi kuin kuvittelisikaan on epäonnistunut suhteessaan kun on homoseksuaalisuutta pelissä enemmän kuin osaisi kuvitellakaan. Oma rakkaus ei tunnu rakkaudelta eikä saa toiselta rakkaudelta tuntuvaa rakkautta... jne. - enoleäxxä
Tietysti kirjoitti:
En tarkoittanut aloituksella ihan tuota. Ennemminkin ihan asiaa. Eli tarkoitin oikeasti.
Että voisiko olla sellaista että koetaan oikeasti että se toinen on narsisti vaikka ei olisikaan.
Mitä homotteluun tulee niin tulipa mieleeni että ehkä useampi kuin kuvittelisikaan on epäonnistunut suhteessaan kun on homoseksuaalisuutta pelissä enemmän kuin osaisi kuvitellakaan. Oma rakkaus ei tunnu rakkaudelta eikä saa toiselta rakkaudelta tuntuvaa rakkautta... jne.Ymmärsin aloituksesi sisällön. Kyllä se on mahdollista, että koetaan toinen narsistiksi, kun on lueskeltu aiheen ympärillä ja tehty omia analyysejä ja ihan tosikkona hoetaan ympäristöön, että narsisti on nyt kyseessä. Ei ole tavatonta, että ajatukset lähtevät pyörimään karusellia. Todellisuudessa voi olla, että törmäsi vain veemäiseen ihmiseen, joka vaan antaa takaisin omat kettuilut ja ylivaatimukset suhteesta. Seurusteluhan on sikäli taitolaji, että sellainenkin ikävä sanonta kuin sitä saa mitä tilaa pitänee paikkansa. Itse näin tyhmänä ajattelisin, että törmääkö joku aina johonkin omituiseen, kun niitä suhteita alkaa vaan kerääntyä kerääntymistään, ainakin itselläni jo jonkinlaiset kellot kilkattaisivat päässä, jos olisi menossa jo neljäs mies ja sekin sitten näyttäisi menevän reisille. Pakostakin siinä tulisi pohtineeksi, että millaisia signaaleja oikein antaa ympäristöön, kun aina tuntuu, että törmää johonkin jota sitten jälkikäteen narsistiksi haukkuu.
- Minulla_muut
enoleäxxä kirjoitti:
Ymmärsin aloituksesi sisällön. Kyllä se on mahdollista, että koetaan toinen narsistiksi, kun on lueskeltu aiheen ympärillä ja tehty omia analyysejä ja ihan tosikkona hoetaan ympäristöön, että narsisti on nyt kyseessä. Ei ole tavatonta, että ajatukset lähtevät pyörimään karusellia. Todellisuudessa voi olla, että törmäsi vain veemäiseen ihmiseen, joka vaan antaa takaisin omat kettuilut ja ylivaatimukset suhteesta. Seurusteluhan on sikäli taitolaji, että sellainenkin ikävä sanonta kuin sitä saa mitä tilaa pitänee paikkansa. Itse näin tyhmänä ajattelisin, että törmääkö joku aina johonkin omituiseen, kun niitä suhteita alkaa vaan kerääntyä kerääntymistään, ainakin itselläni jo jonkinlaiset kellot kilkattaisivat päässä, jos olisi menossa jo neljäs mies ja sekin sitten näyttäisi menevän reisille. Pakostakin siinä tulisi pohtineeksi, että millaisia signaaleja oikein antaa ympäristöön, kun aina tuntuu, että törmää johonkin jota sitten jälkikäteen narsistiksi haukkuu.
Minulla muutama miete heti nousi pintaan kun luin kommenttisi.
"kun on lueskeltu aiheen ympärillä ja tehty omia analyysejä"
Mikäköhän saa maallikon lukemaan narsismiaiheisia kertomuksia sinun mielestäsi?
Yleensä ihmisillä niin paljon kaikkea puuhaa ja miettimistä oman elämän tiimoilta, että narsismista lukeminen ilman painavaa syytä on silkkaa ajanhaaskuuta, minun mielestäni. Kukaan minun tutuistani ei käytä aikaansa lukemalla narsismista. Tiedän kun kukaan ei siitä mitään juurikaan tiedä.
Kuka muu voisi tehdä analyysejä kuin itse tuossa alueella?
Kenen analyysejä pitäisi odottaa? Mikä kokoinen ongelma, kun analyysestä on puhe?
" Ei ole tavatonta, että ajatukset lähtevät pyörimään karusellia. "
Kommentistasi paistaa että sinulla on runsaasti kokemusta/näkemystä karusellista. Miten se on mahdollista? Kun noin tiedät mikä on tavatonta ja mikä ei...
" voi olla, että törmäsi vain veemäiseen ihmiseen, "
Miten niin VAIN veemäiseen ihmiseen? Niin veemäiseen että merkit näyttää narsismin suuntaan?
" joka vaan antaa takaisin omat kettuilut ja ylivaatimukset suhteesta."
Niin, aika veemäinen täytyy olla jos noin vain makselee takaisin eikä edes pyri järkevään lopputulokseen. Sikäli kun minuun kohdistunut ylivaatimuksia, en todellakaan lähde takaisin antamaan vaan mielessän ajattelen että kyseisellä vaatijalla taitaa olla pari muumia vähintään kadoksissa... sieltä laaksosta... Miksi ihmeessä kukaan yhtäänkään normaali lähtisi makselemaan takaisin ylivaatimuksia?
"Seurusteluhan on sikäli taitolaji, että sellainenkin ikävä sanonta kuin sitä saa mitä tilaa pitänee paikkansa."
Jotenkin nuo tarjoilut on oltava jo siellä ravintolan keittiössä valmiina jos ne noin vain on heittää tilaajan pöytään. Ja miksi ihmeessä pilaisi omakuvansa, vääristäisi itsensä jakelemalla kammottavia tilauksia, jos ne pilaavat maineen...? Minä vain sanon että ei ole listalla enkä valmista sellaisia.
"ainakin itselläni jo jonkinlaiset kellot kilkattaisivat päässä, jos olisi menossa jo neljäs mies ja sekin sitten näyttäisi menevän reisille. "
Ylivaatimukset helposti selittäisivät jotain. Myös oikomattomat hampaat. Pitää suunsa kiinni niinkauvan että kumppani rakastunut ja sitten aukeaa joku kerta se hymy... Plus muuta paljastavaa... Noita on kuultu. Neljä on vielä pieni luku joillain.
Silti harvoin kuulee että narsistimainen kumppani olisi kyseessä, vaan ennemmänkin tulee tavan takaa hylätyksi.. Tämä esimerkkitapaukseni. Kerran oli vähän tuollainen.
" kun aina tuntuu, että törmää johonkin jota sitten jälkikäteen narsistiksi haukkuu. "
Nyt kuulostaa siltä, että sinulla vain yksi esimerkkitapaus jonka koet vaikeaksi. Mutta eihän tuo anna aihetta yleistykseen.
Ei voi vetää mitään yleisempiä johtopäätöksiä yhden kautta. - Vastaan
"" Ei ole tavatonta, että ajatukset lähtevät pyörimään karusellia. "
Kommentistasi paistaa että sinulla on runsaasti kokemusta/näkemystä karusellista. Miten se on mahdollista? Kun noin tiedät mikä on tavatonta ja mikä ei..."
Vastaan itse että niin on mahdollista, että on esim. jossain narsistien uhrien tukiryhmissä esim. Yksi mahdollinen syy.
Onhan se tietenkin yksi esimerkkitapauskin liikaa jos se on omissa persauksissa kiinni, että en sillä...
Eihän minullakaan ole kuin yksi narsisti-psykopaatti ollut kimppussani kunnolla... Räksyttäjiä tietenkin useampia... Mutta niiden haukku ei ole kaikunut yhtä puhtaasti kuin tuon yhden. - Jatkan
Tietysti kirjoitti:
Mitä homotteluun tulee niin tulipa mieleeni että ehkä useampi kuin kuvittelisikaan on epäonnistunut suhteessaan kun on homoseksuaalisuutta pelissä enemmän kuin osaisi kuvitellakaan. Oma rakkaus ei tunnu rakkaudelta eikä saa toiselta rakkaudelta tuntuvaa rakkautta... jne.Jatkan tätä omaa ajatustani. Siis että voisiko joku olla sellainen, että tietäisi että toinen ei ole narsisti, mutta kiusaa tätä väittämällä että tämä on narsisti. Ja jos on noin niin miksi ihmeessä on noin?
Käsittääkseni on normaalia että narsisti itse maalaa jossain vaiheessa kumppanistaan narsistia. Ilmeisesti silloin kun tämä alkaakin kiusattuna nääntyneenä pitää puoliaan... - Minulla
Minulla itselläni tietyssä vaiheessa tällaista "itsestä luopumista", omista tavoista, tunteista ja ajatuksista... Tai ennemminkin näyttelin myös osani, että sain läksytettyä takaisin. Mutta tilanne tuossa ja karannut armottomasta tavoittamattomiin, aivan kummiin sfääreihin... Minulle täysin käsittämättömiin lukemiin.
Tuossa vaiheessa turvauduin ammattiapuun ja lähdin tosissani ottamaan etäisyyttä siihen kummajaiseen. Että siihen en mitenkään voinut jäädä esittämään jotakuta aivan kahjoa yhtään pidempään kuin tuntui että oli aivan pakko... eikä oikein osannut muuta.
- kysymontako
Luonnehäiriöinen voi alkaa nimitellä narsistiksi. Olen aina ihmetellyt että eikö kenelläkään kellot soi kun minäkin olin jo hänen ties kuinka mones narsisti psykopaatti tyttöystävä ja mitä minun jälkeen tulleelta uhrilta kuulin niin nekin on nykyään psykoja jotka meidän seurustelun aikana oli ihan ok ja joista yritti minua saada mustasukkaiseksi. Yksi erittäin hyvä merkki täysin luonnehäiriöisestä ihmisestä on se että tällä on monta lyhyttä ja pitkää seurustelusuhdetta ja avioliittoa. Ei kenenkään normaalin ihmisen psyyke kestä jopa kymmeniä pettymyksiä rakkauden saralla ilman että ihminen luovuttaisi. Tuollaiseen pystyy vain ihminen jolla on pinnallinen tunne-elämä tai ei lainkaan sitä. Tulipahan sekin opittua.
- kyllävoi
Olen samaa mieltä kirjoittajan: kysymontako kanssa. Luonnehäiriöinen voi kyllä tehdä noinkin. Esitän myös sellaisen vaihtoehdon, en tiedä oletteko tulleet lainkaan miettineeksi, että jollakin tavalla nurkkaan ajettuna, ahdistettuna rakkauden vaatimuksilla naisen taholta, mies voi alkaa käyttäytymään tavalla, josta nainen joutuu ymmälle. Ei liene lopulta niin kummallinenkaan kuvio, kun toinen nainen alkaakin vaatimaan jotakin muuta, parisuhdetta, yhteenmuuttoa ja omista lapsistaan huolehtimista. Kyllä se voi alkaa kuristaa kurkkua niin, että tullaan tilanteeseen, jolla on ikävät seuraukset ja jotka sitten näkyvät mitätöimisenä, ivana ja pilkkana. Ei kai silloin ole enää pitkä matka katkeruuteen, jopa kostoon, jonka kohteeksi joutuu jättäjä, jopa jättäjän lähimmäiset.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2077148
- 594682
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434534- 733312
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161975Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261727- 181707
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹411590- 341479
- 1431257