Montako kananmunaa syöt kaiken kaikkiaan viikossa?

Trolli

Siis arvio montako munaa tulee syötyä, kun lasketaan myös ne ruuan mukana syödyt, ns. piiloitetut kanan munat. Se on helppoa jos valmistat ruokasi yleensäkin itse. Ei noista eines ruuista koskaan voi mennä takuuseen, mitä ovat käyttäneet... tai jättäneet käyttämättä!
Munatkin on helppo korvata, jollain muulla... halvemmalla.

Tuli vaan mieleen kun katsoin keittiön käyttämää muna määrää... niitä kuluu laatikkoruokiin, munakkaisiin, kakkuihin, pullaan, lettuihin, uunipannariin, salaattipöydän muniin, voileipiin ja pyttipannun päälle, ym. ym. Meidän keittiössä 20-25kg munia häviää kepeästi viikossa, joskus jopa ememmänkin.

Itse mä arvioin syöväni viikon aikana 4-5 kananmunaa... kaikkiaan. Toisia viikkoja ehkä muna per päivä, silloin on tullut tehtyä kotona 2 munan munakas!
Tai groisant; salaatin lehdellä, keitetyllä munalla ja katkaravuilla,sekä kurkulla... olen tuonut ne alakerrasta iltapalaksi teen kanssa nautittavaksi.
Siis jos niitä on jäänyt myymättä; koska seuraavaan päivään niitä ei säästetä!

23

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • egger

      Menee aika vaihtelevasti. Joskus saattaa mennä parikymmentä viikossa, joskus viikko tai parikin ilman yhtäkään.

      Keskiarvo ehkä 4-5 viikossa.

    • Aika vähän mutta viime aikoina olen innostunut väsäilemään munakkaita. Ne ovat herkkua.
      Sen vuoksi tulee jatkossa menemään varmaan vähintään keskimäärin 4-6 viikossa.

      • strutsinmunakas

        Kananmunakkaat on hyviä, parempia kuin viiriäisenmunakkaat.


      • Juuri nyt syön puolikasta herkkumunakasta :)
        Kokonaisessa on 5 kananmunaa, 3 siivua tuoretta kinkkua silputtuna, 1 tomaatti silputtuna, hieman katkarapuja, tiraus kermaa ja vettä, mausteena suolaa ja kuutta eri pippuria, chili-lime-seosta, sekä tujaus makadamiaöljyä, jolla myös paistan koko hoidon pannulla miedolla lämmöllä reilu 10 min. Lasikuvulla valmistuu nopeammin.


    • Mulla saattaa mennä jopa 4-5 päivässä..On aika rajoitettu ruokavalio ja jos käyttää kookosjauhoja niin menee enemmän. Onko toi oikeesti pahaksi jos kananmunaa syö JOKA päivä,parikin kerralla?

      • Enpä tiedä... kuinka kauan olet jo syönyt noin?


      • MJTMH kirjoitti:

        Enpä tiedä... kuinka kauan olet jo syönyt noin?

        Vuosia. ^-^ no hitto,kun vaihtelee koko ajan noi mielipiteet on terveellistä,ei oo..Mun on pakko syödä kananmunia usein,toki on päiviä että en syö..Mutta varmana menee enemmän kuin yksi päivässä jos ruokaa teen.


      • peppupupu kirjoitti:

        Vuosia. ^-^ no hitto,kun vaihtelee koko ajan noi mielipiteet on terveellistä,ei oo..Mun on pakko syödä kananmunia usein,toki on päiviä että en syö..Mutta varmana menee enemmän kuin yksi päivässä jos ruokaa teen.

        Jos et oo huomannu mitään haittavaikutuksia niin voit minusta jatkaa ihan huoletta.


      • .. YksilöKohtaisia Juttuja.. Nää MunaJututkin.. Riippu Ihan Verest.. Elikkä Geeneist.. ;P


      • trolli
        peppupupu kirjoitti:

        Vuosia. ^-^ no hitto,kun vaihtelee koko ajan noi mielipiteet on terveellistä,ei oo..Mun on pakko syödä kananmunia usein,toki on päiviä että en syö..Mutta varmana menee enemmän kuin yksi päivässä jos ruokaa teen.

        Kuule kaikki on epäterveellistä mitä suuhusi laitat, huomaat sen viimeistään yleensä noin 80 vuotiaana. Alkaa tulla vaikka mitä kremppoja, vaikka kuinka terveellisesti olet koko ikäsi yrittänyt syödä. =)) Mä olen sitä mieltä ett liiallinen syöminen on epäterveellistä, eikä liian vähäinenkään syöminen ole terveellistä... anoreksia nervosa on seurauksena, yleensä silloin se vika on nupissa.

        Maltillisesti rasvaa, sokeria ja suolaa kun käytät, ja proteiinin sekä hiilihydraatin kun saat ruuastasi sekä vitamiinit, niin eiköhän se ole siinä. Mulle ainakin nuo voileivät ovat petollisimmat, maistuvat liian hyville, jotan yritän kartella niitä. Mieluummin omena, mulle sellaisenaan pureskeltavaksi.
        Terveellisyys on vähän trendeistä kiinni... olen huomannut.
        Mutt vaaka kertoo kyllä sulle, kehon lisäksi... miten tulee toimia... niin ja tietenkin vatsasi.


    • KeskiMäärin PerViikko.. Nykyään (jonkun aikaa jo) Syönyt KeskiMäärin Per/Vk "AikaPal".. Joskus Vähemmän, joskus Enemmän.. ;P

      .. Onko noi M vai L kokoa?.. Mulla on välillä niitä sekaisin.. Ja suunnilleen yht paljon tulee syötyä Kpl on ne sitten mitä kokoa tahansa.. ;P

      • trolli

        Jos ett ole allerginen munalle, eikä veren kolestrooli ole hirveesti koholla, vatsa toimii ilman ulostuslääkkeitä, niin mä en näe mitään syytä miks ei vois munaa per päivä ainakin syödä.
        Broidi juo joka aamu 2 raakaa munaa vatkattuna haarukalla mukissaan, huuhtelee sen mukinsa vedellä ja kaataa kuumaa kahvia siihen mukiin ja lorauksen maitoa joukkoon ett voi juoda sen.
        Tehnyt sitä ainakin 20 vuotta, hänen aamiaisensa on yleensä siinä.

        Emo joskus aikoinaan motkotti ett paistaisit edes munakkaan itsellesi, mutt ei, laiskuuttasi ett viitsi munakasta tehdä...vaikka hyvin osaat!

        Broidi vastas ett minkä ihmeen vuoksi; se raaka muna kyllä hyytyy munakokkeliksi hänen mahassaan, kun hän juo sen kuuman kahvin heti siihen päälle... ja juoksee tien varteen linjuripysäkille n. 100 merin matkan, päästäkseen kaverin kyydissä töihin.
        Ennen kuin hän istuu autossa, munakokkeli on jo valmistunut mahassa!


      • trolli kirjoitti:

        Jos ett ole allerginen munalle, eikä veren kolestrooli ole hirveesti koholla, vatsa toimii ilman ulostuslääkkeitä, niin mä en näe mitään syytä miks ei vois munaa per päivä ainakin syödä.
        Broidi juo joka aamu 2 raakaa munaa vatkattuna haarukalla mukissaan, huuhtelee sen mukinsa vedellä ja kaataa kuumaa kahvia siihen mukiin ja lorauksen maitoa joukkoon ett voi juoda sen.
        Tehnyt sitä ainakin 20 vuotta, hänen aamiaisensa on yleensä siinä.

        Emo joskus aikoinaan motkotti ett paistaisit edes munakkaan itsellesi, mutt ei, laiskuuttasi ett viitsi munakasta tehdä...vaikka hyvin osaat!

        Broidi vastas ett minkä ihmeen vuoksi; se raaka muna kyllä hyytyy munakokkeliksi hänen mahassaan, kun hän juo sen kuuman kahvin heti siihen päälle... ja juoksee tien varteen linjuripysäkille n. 100 merin matkan, päästäkseen kaverin kyydissä töihin.
        Ennen kuin hän istuu autossa, munakokkeli on jo valmistunut mahassa!

        .. Noh, Mun on Pitänyt Käydä Mittauttamassa ihan MielenKiinnostakin Kaikki Jutskat.. Sais Siinä samalla sit tietää, että miten esim. MunaHurjastelu vaikuttaa Mulla Kollesterooliin.. ;D

        .. Sit Vois Hurjastella Vieläkin enemmän, jos Tulokset Näyttäis Hyviltä.. ;D.. Noh, Kait siinäkin jossain vaiheessa tulee RajaVastaan.. Ja/tai Elimistö saa Jonkun "MäEnEnääTykkääMunista.. Ikinä!!!..".. ;D.. Kohtauksen, jos Oikein YliAnnostelee Piremmän Aikaa.. ;P

        .. Mä en Edes.. Viitti sanoa, kuinka paljon "niitä" välillä Nyt menee.. ;D


    • Joskus menee nolla viikossa, tänään olen syönyt viisi kun innostuion paistelemaan, päivän pääruoka ollut kauraleipää kananmunalla. Keskimäärää jos laskisi se on varmaan 1-2 viikossa, ei haittais vaikka söis enemmän tai useemminkin.

    • 0 kpl

    • Multa on kielletty munat kokonaan. Eikä ole edes vitsi nyt.

      • .. Millaiset Munat.. Ja Miks?.. ;P (Ei Tartte Vastata.. Kuhan Väsyneenä vielä jotain heitin.. Ennen, kuin.. KroohPyyh.. ;D)


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Millaiset Munat.. Ja Miks?.. ;P (Ei Tartte Vastata.. Kuhan Väsyneenä vielä jotain heitin.. Ennen, kuin.. KroohPyyh.. ;D)

        Kananmunat, onnellisten ja onnettomien, maallisten ja maattomienkin.

        Liian korkea Hb.

        Muita munia ei, kai.

        Hyvät yöt sinnekin hassu ;D


      • trolli
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Kananmunat, onnellisten ja onnettomien, maallisten ja maattomienkin.

        Liian korkea Hb.

        Muita munia ei, kai.

        Hyvät yöt sinnekin hassu ;D

        Liian korkea Hb? Miten se vaikuttaa munien syöntiin, nyt mulla pysähtyi ajatus... ei kai noilla ole mitään merkitystä keskenään. Hb on veren rautapitoisuus, joka sitoo esim happea.

        Miks sulla on veren rautapitoisuus liian korkea... se minusta pitäisi selvittää, tuskin sinä missään alppimajassa asut, tunturilla missä on ilma ohutta. Tupakoitko sä paljon... se saattaa nostaa veren happipitoisuutta just ennen labrakokeita.

        Liha on se tuote, josta rautapitoisuus vereen yleisimmin imeytyy ...parhaiten. Onhan niitä oikein sairauksiakin muas­sa kroo­ninen keuhko­sairaus ja poly­sy­te­mia-ni­minen luuydin­sairaus.
        Kroo­ni­sessa keuhko­sai­rau­dessa ha­pen kul­jetus ve­reen on häiriin­tynyt ja tä­mä suu­rentaa hemog­lo­bii­niarvoa. Tai jos sulla on punasoluja liikaa; Kysy kuule läkäriltäsi ens kerralla asiaa... ei ole ihan olan kohautuksella ohitettava asia!

        Sorry ett tungen nokkani asiaan, joka ei mulle kuulu... mutt kunhan huomautin sulle asioista.


    • Suunnilleen 5

    • suolaa.päälle

      onhan niitä muutama tullut syötyä ja joutuu itsestään jo kuorimaan kuorta joka ilta niin vartalo on kuin iso kananmuna mutta siinä jalat kädet ja pää niin ehkä täytyisi vähän vähentää kananmunien syöntiä

    • Varmaan muna päivässä, mukaan laskien piilomunat..

      12 kiloa vuodessa per nassu..
      htps://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/artikkeli/suomessa-voi-syoda-jopa-raakana-kananmunien-kulutus-on-korkeimmillaan/6547718#gs._rF_8k0

      • nam.hyvää

        pyttipannun päälle sopii paistettu toiselta puolen paistettu kanan muna


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe