VAROKAA MIEHET

1977helmikuu

Älkää koskaan kirjoittako alle että lasi/lapset ovat kirjoilla vaimon osoitteessa. Jos hyväksytte sen niin menetätte kaiken määräysvalla. Lapsen/lasten äiti päättää senjälkeen kaikesta missä lapsi asuu vaikka muuttaisi minne vain. Missä lapset käyvät koulunsa ja ovat tarhassa. Sinulta voidaan muodollisesti kysyä mutta sillä ei ole mitään merkitystä (ÄITI) PÄÄTTÄÄ
Mitä hyötyä tästä on äidille?
Saa lapsilisän kokonaisuudessaan itse.
Äiti voi hakea asuntotukea johon laset tulee vaikuttamaan
Myös korkeampaa sosiaalista elatustukea.

Lasketaampa: Oletetaan että lapsilisä on yhdestä lapsesta 120€/kk
60€ kuuluisi isälle jossa lapset asuvat joka toinen viikko.
Lapsi on 3 vuotias kun vanhemmat eroavat. Eli 15 vuotta x 12= 180kk 180kk x 60€ = 10800€
Tämän voisit säästää lasellesi ja antaa nämä rahat kun hän niitä tulee tarvitsemaan (ajokortti) ym.ym.

AJATELKAA MIHIN MYLLYNPYÖRÄÄN LAITATTE MIMENNE.
SOPIKAA HYVIN TARKKAAN JA PAITTAKAA ASIAT PAPERILLE.
SIINÄ ON OLTAVA LOMAT MYÖS TARKASTI KIRJOITETTUNA JA KUKA MAKSAA MITÄ MAKSAA. MYÖS MUUTOISTA ON SOVITTAVA. ym ym

Kiitos jos luit tämän.

40

833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123abc

      Kiitos että kirjoitit

    • Kypsä

      Höpönpöpön. Hoitakaa isit velvollisuutenne. Toki saat puolet lapsilisästä, mutta odotan, että maksat sitten oman osuutesi lasten harrastuksista, vaatteista, kengistä, hygieniatarvikkeista, koulutarvikkeista, puolet tarhamaksuista ja leireistä. Jos suostut tähän niin voidaan hyvin tehdä nolla sopimus ja saat puolet lapsilisistä.

      • 1977helmikuu

        Kas kun löytyy tälläisiäkin ÄMMIÄ. Maksan juuri noi kaikki itse ja Ex vaimoni ei laita mihinkään muuhun rahaa kuin turpaansa. Kerran on vienyt lapsemme Helsinkiin Linnanmäelle muttei lapsemme ei päässy mihinkään laitteeseen koska heillä oli kiire mennä jonnekin käsilaukku liikkeeseen ja huulien kohotukseen. Saatte arvata kuinka lapsemme oli pettynyt. Kävin lapseni kanssa sitten siellä Linnanmäellä ja sai mennä mihin laitteeseen vain uskalsi. Tytöllä oli hauskaa.
        Ja kysyi koska menemme uudestaan. Lupasin mutta vasta seuraavana kesänä ja näin käytiinkin.
        Muistakaa Miehet että lapset muistaa kaiken niin että älkää luvatko mitä ette pysty toteuttamaan. Olen aina vienyt lapseni sinne olen luvannut ja ostanut sen minkä se on tarvinnut. Nykyään lapseni on omillaan toimeentuleva ja käy luonani viikottain mutta ex:än luona se ei käy ollenkaan. Se muistaa lapsuutensa kuinka hyvä sillä oli olla minun luona. On hoitanut minua kun olin sairaana mutta ei auta äitiänsä ollenkaan.
        Olkaa rakastavaisia lapsillenne olette sitten Mies tai tässä edellä kirjoittanut AKKA joka ei ymmärrä mistään mitään.


      • Karsepeiliinlehmä

        Menisit sinä töihin, ärsyttää se ikuinen kitinä että olet persaukinen. Minä olen tähän asti kun maksanut kaikki, hoitomaksuissa katsovat minun tulot. Sinun tuloilla se olisi ilmaista. Että haistappa lutka vittu!


      • y15
        1977helmikuu kirjoitti:

        Kas kun löytyy tälläisiäkin ÄMMIÄ. Maksan juuri noi kaikki itse ja Ex vaimoni ei laita mihinkään muuhun rahaa kuin turpaansa. Kerran on vienyt lapsemme Helsinkiin Linnanmäelle muttei lapsemme ei päässy mihinkään laitteeseen koska heillä oli kiire mennä jonnekin käsilaukku liikkeeseen ja huulien kohotukseen. Saatte arvata kuinka lapsemme oli pettynyt. Kävin lapseni kanssa sitten siellä Linnanmäellä ja sai mennä mihin laitteeseen vain uskalsi. Tytöllä oli hauskaa.
        Ja kysyi koska menemme uudestaan. Lupasin mutta vasta seuraavana kesänä ja näin käytiinkin.
        Muistakaa Miehet että lapset muistaa kaiken niin että älkää luvatko mitä ette pysty toteuttamaan. Olen aina vienyt lapseni sinne olen luvannut ja ostanut sen minkä se on tarvinnut. Nykyään lapseni on omillaan toimeentuleva ja käy luonani viikottain mutta ex:än luona se ei käy ollenkaan. Se muistaa lapsuutensa kuinka hyvä sillä oli olla minun luona. On hoitanut minua kun olin sairaana mutta ei auta äitiänsä ollenkaan.
        Olkaa rakastavaisia lapsillenne olette sitten Mies tai tässä edellä kirjoittanut AKKA joka ei ymmärrä mistään mitään.

        Tämä on niin totta, lapset ovat naisille vallan/etuisuuksien välikappaleita.

        Yksikään nainen ei ole kirjoittanut lasten hyvinvoinnista, ainoastaan miehet ajattelevat kokonaisuutta ja ovat huolissaan lapsista, tämä näkyy täällä olevissa kirjoituksissa.
        Naisten teksteissä mietitään ainoastaan omaa etua ja oikeassa olemista.

        Tiedän että naitä juttuja lukevat useat naiset, mutta yksikään ei ole lasten hyvinvoinnista huolissaan, mitä tämä osoittaa naisten moraalista.


      • Erilainenko
        y15 kirjoitti:

        Tämä on niin totta, lapset ovat naisille vallan/etuisuuksien välikappaleita.

        Yksikään nainen ei ole kirjoittanut lasten hyvinvoinnista, ainoastaan miehet ajattelevat kokonaisuutta ja ovat huolissaan lapsista, tämä näkyy täällä olevissa kirjoituksissa.
        Naisten teksteissä mietitään ainoastaan omaa etua ja oikeassa olemista.

        Tiedän että naitä juttuja lukevat useat naiset, mutta yksikään ei ole lasten hyvinvoinnista huolissaan, mitä tämä osoittaa naisten moraalista.

        Minä olen sitte teidän silmissä se hyvä nainen , eron jälkeen muutin omilleni ja pojat jäi isälleen, tapasin heitä jokatoinen vl pienessä kaksiossa, sopu antoi tilaa ja maksoin säntillisesti elatusmaksut, mulla on hyvät välit jo aikuisiin poikiini ,jotka nyt opiskelevat ja autan heitä pienistä tuloistani niin paljon , kun pystyn. Onneksi pojat ei ole koskaan olleet työtä vieroksuvia ja tekevät töitä opiskelujen lomassa.
        Exääni on kylmän asialliset välit , moikataan kun tavataan ja jo aikuisista pojista välitetään kumpikin.


    • joulumielellä

      Toi on hyvä huomio ainakin, jos ajattelee lapsen kannalta? Varsinkin jos äiti käyttää kaikki varat yhteisiin menoihin eli on tiukka talous ym. Lapselle hyvä antaa pesämuna täysi-ikäisenä, näin minäkin olen saanut itselleni ja oli tosi hyvä juttu.

      • Köyhätolivanhemmat

        Meikä ei saanut porukoilta muuta, kun 100 m etumatkaa.


      • Verotjasosiaalim

        Miksi vanhempien pitää antaa jälkikasvulle jotain pesämunaa, aikuisten lasten pitää tulla omillaan toimeen , jos jo ammatti ja työ.
        Jos ei kakarat tule omillaan toimeen niin sitä varten me kaikki maksetaan sosiaalimaksuina ja veroja , että yhteiskunta auttaa, näin toimii hyvinvointivaltio ja sen ylläpitää Veronmaksajat.
        Saahan ne kakrut sitte ajallaan perintöä.


      • joulumielellä

        Itse miellän näin, ihanne tilanne olisi sellainen, et kotoa saa tukea ja turvaa monella tapaa mm. lasten koulutukseen ja harrasteisiin. Näin rakentuu myös parempi pohja, josta vanhempana ponnistaa parempaan loppuelämään. Ei tietenkään ole aina näin mustavalkoista, mut lähtökohtaisesti antaa enemmän mahdollisuuksia tulevaan.

        Antamalla aikaa omille lapsille voisi verrata hyvin, sama kuin rahaa pankkiin laittaisi, helpottaa myös omaa tulevaisuutta, kun lapsilla menee hyvin. Ongelmat monesti johtuvat turvattomuudesta lapsuudessa, olen nähnyt ja kokenut monenmoista itsekin, jonka pohjalta osaan nähdä asioita laajemmin. Optimistinen näkemys parempi kuin skeptinen.

        Tiedostan, et oma historia ei ole aina tae tulevasta, mut hyvä kasvatus antaa paremmat lähtökohdat kaikelle. Paljon omaisuutta ei aina tarkoita samaa kuin loistava tulevaisuus. Maalaisjärki ja toisen kunnioitus/ arvostaminen auttaa monissa tilanteissa. Ongelmat kotona voi ruokkia myös ongelmia jälkipolville? Sitä syytä miettiä, kun perhettä perustaa.


      • Rakkausjarajat

        Minä en saanut mitään pesämunaa ,enkä rahaa, mutta sain hyvän kasvatuksen , rakkautta , kunnioitusta ja minua kannustettiin käymään koulut kunnolla , koka olin köyhästä , mutta rakastavasta kodista, isä sanoi, että köyhän pääoma on hyvä koulutus ja hyvät tavat.
        Rakkaat vanhempani jo kuolleet aikoja sitte ja itsekin kohta eläkeiässä, oman lapseni on kasvattanut samalla tavalla.


      • joulumielellä
        Rakkausjarajat kirjoitti:

        Minä en saanut mitään pesämunaa ,enkä rahaa, mutta sain hyvän kasvatuksen , rakkautta , kunnioitusta ja minua kannustettiin käymään koulut kunnolla , koka olin köyhästä , mutta rakastavasta kodista, isä sanoi, että köyhän pääoma on hyvä koulutus ja hyvät tavat.
        Rakkaat vanhempani jo kuolleet aikoja sitte ja itsekin kohta eläkeiässä, oman lapseni on kasvattanut samalla tavalla.

        Tämä mainitsemasi on minusta arvokasta pääomaa, jota itse ainakin arvostan korkealle.


    • Kysymyksiäkysymyksiä

      "Mitä hyötyä tästä on äidille?
      Saa lapsilisän kokonaisuudessaan itse."
      Kyllähän nuo otetaan mukaan kokonaisuuteen, kun lasketaan elatuskykyä ja maksuja. Äidin vastuulla on silloin myös tosiaan vastata lapsen menoista, kuten vaatetuksesta ja päivähoitomaksuista. Lisäksi hän tietysti saa sinulta elatustukea.

      "Äiti voi hakea asuntotukea johon laset tulee vaikuttamaan"
      Mitäs pahaa tässä on? Eihän se ole sinulta poissa

      "Myös korkeampaa sosiaalista elatustukea."
      Mikä on sosiaalinen elatustuki? Elatustuen ymmärrän, Se on se, joka sinun pitäisi maksaa.

      En taas ymmärrämiksi ei saisi saada elatustukea, jos on kulujakin ja jos sinä et pysty maksamaan.

      • Marttiina

        Se äiti keittää huttua penikoille halvimman mukaan, ja käyttää rahat omiin manikyyreihin, pedikyyreihin, hiustenpidennyksiin, vaatteisiinsa ja kenkiinsä ym.
        Lapsille ei jää äidin elintasosta johtuen mitään pesämunaa ilman isän reipasotteista kuria siitä, minne niitä rahoja oikein tuhlataan.
        Lapsi saa vain halvinta, ja äidit ostaa kyllä merkkikamaa käsilaukuikseen ym.


      • Kysymyksiäkysymyksiä

        No sitä sinä et pysty kontrolloimaan eron jälkeen enään mitenkään. Asiahan ei muuttuisi, vaikka äiti ei saisi enempää rahahaa. Edelleen lapset saisivat sitä halvinta huttua.

        Ensi kerralla kun valitset naista, kannattaa katsoa vähän muunlainen, kuin se jolle manikyyrit, pedikyyrit ja hiustenpidennykset ovat tärkeysjärjestyksessä korkealla.

        Nyt et voi kun keskittyä siihen, että lapsilla olisi mahdollisimman hyvä olla kun ovat sinun luona.


      • RepaRii
        Marttiina kirjoitti:

        Se äiti keittää huttua penikoille halvimman mukaan, ja käyttää rahat omiin manikyyreihin, pedikyyreihin, hiustenpidennyksiin, vaatteisiinsa ja kenkiinsä ym.
        Lapsille ei jää äidin elintasosta johtuen mitään pesämunaa ilman isän reipasotteista kuria siitä, minne niitä rahoja oikein tuhlataan.
        Lapsi saa vain halvinta, ja äidit ostaa kyllä merkkikamaa käsilaukuikseen ym.

        Mitäs menit jonkun luuseriämmän kanssa aikoinaan yhteen, mun exmuija on varakas ,hyvä ammatti ja varakkaat vanhemmat , poikamme saa melkeen kaiken mitä pyytää , mikä minusta on väärin , koska poikamme on laiska ei ota vastuuta mistään, ei haluu muuta ,kun bilettää ,lukio menee huonosti , poikamme jo 18v eikä ole koskaan vielä ollut missään töissä , kesätyöt ei kiinnosta, koska exä antaa rahaa, ja jos puutun tuohon laiskuuteen niin saan haukut exältä ja myös pojaltani.


    • 1977helmikuu

      Muistakaa miehet että jäätte heti alakynteen jos suostutte siihen että lapsi/lapset kirjataan äidin osoitteeseen. Ottakaa selvää asioista niin huomaatte kuinka käy. Älkää uskoko sitä ensinmäistä asiantuntijaa vaan kyselkää monelta. Näen tässä että noi naiset hyökkää heti kaikilla kommenteilla mutta ehkä heilä on juuri ollut huono puoliso joka ei välitä lapsistaan tai AKKA on niin päästään kipee että on suutuksissaan kaikille miehille.

      Sanokaa minun sanoneen että ei kauaa mene kun miehiä syytetään että he ovat pakottaneet vaimojaan seksiin muttei ole uskaltaneet kertoa siitä, mutta nyt kun on avioero tulossa ja lasten huoltajuus kysymyksessä niin tätä aletaan käyttää hyväkseen. Sorassa ja rakkaudessa on kaikki luvallista.

      On se sitten miehestä tai naisesta niin lasten parasta on Aina ajateltava

    • hauskaaaaaaa

      aloittajalla lasilapset... kannattaa käsitellä niitä varoen etteivät mene rikki.

    • trtr

      Höpöhöpö, sairas kirjoitus. Lapsilisä lasketaan äidin tuloihin. Tässä nyt ei ajatella lapsen etua taas yhtään. Ainoastaan ollaan typerän kateellisia jostain äidin saamista "eduista", joita ei suureksi osaksi ole olemassa. Suurin osa äideistä saa palkkaa. Harvemmin edes asumistukea, koska tulot ylittävät rajan jo varsin alhaisella tasolla. Ja minimituloja kadehtii vain täysin itsekäs mies. Sitähän sosiaalietuudet ovat.

      • Kysymyksiäkysymyksiä

        juuri näin


      • Osa-aikaeläkeläinen

        Runsas 10 vuotta sitten lapsilisän sai erotilanteessa se jonka luona lapsi asui. Sosiaalihenkilö tuon kertoi, ja sen kuultuaan exäni muutti mieltään. Poikamme, josta sai lapsilisän, asuukin hänen luonaan.


      • y15

        Luuletko että mies on kateellinen siitä että nainen saa tukia, ei tosiaankaan. Nainen ajattelee pelkästään itseään, lapset eivät siitä mitään hyödy ja onhan LAPSILLA ISÄ KUN RAHAT ON JÄLLEEN LOPPUNEET. Näin olen useilta kuullut ja myös nähnyt. Naisella on hauskaa kun on rahaa, lapset ovat hoidossa ties missä ja kun rahat loppuu alkaa riitely, sekä exän haukkuminen.

        On todella epäinhimillistä laittaa lapsi kerjäämään isältä rahaa perusasioihin, kun äiti on polttanut kaikki rahat itseensä ja ainut mitä äidin mielessä on, minulla on oikeus. Näitä on aivan liikkaa ja näissä ainoat kärsiät ovat lapset.


      • Vaikkalääkärin
        y15 kirjoitti:

        Luuletko että mies on kateellinen siitä että nainen saa tukia, ei tosiaankaan. Nainen ajattelee pelkästään itseään, lapset eivät siitä mitään hyödy ja onhan LAPSILLA ISÄ KUN RAHAT ON JÄLLEEN LOPPUNEET. Näin olen useilta kuullut ja myös nähnyt. Naisella on hauskaa kun on rahaa, lapset ovat hoidossa ties missä ja kun rahat loppuu alkaa riitely, sekä exän haukkuminen.

        On todella epäinhimillistä laittaa lapsi kerjäämään isältä rahaa perusasioihin, kun äiti on polttanut kaikki rahat itseensä ja ainut mitä äidin mielessä on, minulla on oikeus. Näitä on aivan liikkaa ja näissä ainoat kärsiät ovat lapset.

        Olisit sinäkin ottanut rikkaan muijan ,joka käy joka päivä töissä.


      • y15
        Vaikkalääkärin kirjoitti:

        Olisit sinäkin ottanut rikkaan muijan ,joka käy joka päivä töissä.

        Minulla on kyseinen naisystävä, toki itsekkin olen töissä niin kauan kun se tuntuu mielekkäältä


      • Oletpaskafaija
        y15 kirjoitti:

        Luuletko että mies on kateellinen siitä että nainen saa tukia, ei tosiaankaan. Nainen ajattelee pelkästään itseään, lapset eivät siitä mitään hyödy ja onhan LAPSILLA ISÄ KUN RAHAT ON JÄLLEEN LOPPUNEET. Näin olen useilta kuullut ja myös nähnyt. Naisella on hauskaa kun on rahaa, lapset ovat hoidossa ties missä ja kun rahat loppuu alkaa riitely, sekä exän haukkuminen.

        On todella epäinhimillistä laittaa lapsi kerjäämään isältä rahaa perusasioihin, kun äiti on polttanut kaikki rahat itseensä ja ainut mitä äidin mielessä on, minulla on oikeus. Näitä on aivan liikkaa ja näissä ainoat kärsiät ovat lapset.

        Olet katkera ja tarkka rahoistasi varsinkin ,kun lapsesi sulta pyytää, näin lapsesi kärsii.


      • Sainhyvänperinnön
        Oletpaskafaija kirjoitti:

        Olet katkera ja tarkka rahoistasi varsinkin ,kun lapsesi sulta pyytää, näin lapsesi kärsii.

        Niimpä, minä ainakin annan , jos lapseni pyytää avustusta, omia lapsia he ovat, ja mulle ihan yhdentekevää mitä lasten äiti on antanut, enkä kysele lapsilta äitinsä rahankäytöstä, enkä myöskään häneltä.
        Mulla on aina rahaa ja en sitä hautaan saa mukaan.
        Tietenkään en anna mihinkään tupakkaan enkä kaljaan, pitää olla järkevä kohde ja ihan vastikkeeton se raha ei ole, asun omakotitalossa ja mielelläni tarjoan jotain työtä , talossa on aina jotain tehtävää.


      • y15
        Oletpaskafaija kirjoitti:

        Olet katkera ja tarkka rahoistasi varsinkin ,kun lapsesi sulta pyytää, näin lapsesi kärsii.

        VÄÄRIN Minun lapset ovat aikuisia, eivätkä tarvitse rahaa minulta. Minun lapseni ei kyseisestä asiasta ole tarvinnut koskaan kärsiä. Vain hölmö ei ole tarkka rahoistaan ja hälmöllä ei rahaa koskaan olekkaan. Voi näitä kommentteja joissa ei nähdä omaa osuutta omassa elämässä, aina syy on jossain muualla KYSEINEN KOMMENTTI ON TAAS ITSEKKÄÄN IHMISEN POHJANOTEERAUS, KAIKKI ON MUITTEN SYYTÄ JA ITSE OLEN ENKELI/PRINSESSA.


      • Oletpaskafaija
        y15 kirjoitti:

        VÄÄRIN Minun lapset ovat aikuisia, eivätkä tarvitse rahaa minulta. Minun lapseni ei kyseisestä asiasta ole tarvinnut koskaan kärsiä. Vain hölmö ei ole tarkka rahoistaan ja hälmöllä ei rahaa koskaan olekkaan. Voi näitä kommentteja joissa ei nähdä omaa osuutta omassa elämässä, aina syy on jossain muualla KYSEINEN KOMMENTTI ON TAAS ITSEKKÄÄN IHMISEN POHJANOTEERAUS, KAIKKI ON MUITTEN SYYTÄ JA ITSE OLEN ENKELI/PRINSESSA.

        Mulla hölmöllä on aina ollut rahaa ja olen myös lapsilleni antanut niin tarkka en ole ,et ei liikenesi myös lapsilleni.
        Enkä ole ketään syyttänyt mistään, sun kommentiisi vastasin , kun sain sen käsityksen ettet ole lapsillesi antanut, kun exälläsi oli rahat loppu.
        Ei mua rumaa karvasta äijää ole ennen sanottu enkeli prinsessaksi , kiitti vaan tosta.


      • Terhiiiii
        Oletpaskafaija kirjoitti:

        Mulla hölmöllä on aina ollut rahaa ja olen myös lapsilleni antanut niin tarkka en ole ,et ei liikenesi myös lapsilleni.
        Enkä ole ketään syyttänyt mistään, sun kommentiisi vastasin , kun sain sen käsityksen ettet ole lapsillesi antanut, kun exälläsi oli rahat loppu.
        Ei mua rumaa karvasta äijää ole ennen sanottu enkeli prinsessaksi , kiitti vaan tosta.

        Heh, ei taida y15 kristallipallo kaikkea tietää , huteja tulee välillä............


    • rakastuneet_hölmöt

      Tämä oli ihan hyvä kirjoitus. Entinen mieheni käyttäytyi erossa kuin murrosikäinen, oli innoissaan nuoresta naisystävästään eikä ollut pätkän vertaa kiinnostunut lapsistaan. Kai luuli, että ottaisin hänet vielä takaisin, jos romanssi kariutuisi. Minä tietysti ajattelin lasten asiat täysi-ikäisyyteen saakka, kustannukset, opiskelut, harrastukset ja loma-aikojen vietot ja pyhät. Asiat pistettiin paperille yksityiskohtaisesti ja nimet alle, nopeasti jotta mies pääsi uuden rakkaansa syleilyyn. Siitäpä sitten alkoikin exän mäkätys rahasta ja tapaamisista: Ensin alkoi valittaa elatusmaksusta, sitten asumisjärjestelyistä, sitten kävi ilmi, että lapset käyttävät taskurahojaan ruokaan kun tapaavat isäänsä viikonloppuna, ja lopulta pyysi vielä minulta rahaa, jotta veisi lapset matkalle. Pyhät on sovittu vuorovuosin ja nyt muutaman vuoden jälkeen taitaa jo olla lapsia ikävä, sillä vaatii lapsia jouluksi luokseen, vaikka on sovittu ihan selvästi vuorovuosista. Niin että todellakin kannattaa miettiä mitä avioerossa sopii, ne sopimukset ovat voimassa siihen saakka kun lapset täyttävät 18 vuotta. Ja korostan vielä, että en todallakaan työnnä isää pois lasten elämästä, päinvastoin pidän huolen siitä, että isä viettää lastensa kanssa sovitut ajat. Koska isä on lapsille tärkeä, vaikka minä en sen miehen touhuja pysty todellakaan arvostamaan.

    • 85212563

      Hämmästyin kirjoittajan sanontaa että voi antaa lapselle/lapsille sitten kun ei enää saa lapsilisää. Ajokorttiin tai muuhun. Eihän ne rahat ole sitä varten vaan käytettäväksi lapsen vaatteisiin ym. silloin kun lapsi on sen ikäinen. Valitettavasti tuosta haiskahti että kirjoittaja ei tarvinnut niitä rahoja vaan oli katkeruudessa kateellinen.
      Jos äiti tai isä huolehtii lapsen ylläpidosta vaatetuksesta ym. niin silloin lapsilisät kuuluu hänelle ja niillä rahoilla pitäisi silloin huolehtia lapsen/lasten hyvinvoinnista juuri silloin eikä tallentaa pankkiin. Eihän yhteiskunnan tehtävä ole kustantaa ajokorttia tai opintoja. Toivottavasti saadaan joskus laki että lapsilisiinkin tulee tulorajat. Turhaan käytetään verovaroja perheille jotka ei sitä tarvitse.

      • Veronmaksajat

        Varakkailta vois poistaa lapsilisät ,ei ne niitä tarvitse, ne maksetaan verorahoista eikä niitä tosiaankaan ole tarkoitettu mopoautoihin ja ajokortteihin ja autoon aikuiselle lapselle.


    • aina.nettomaksaja

      Itse aikoinaan työssäkäyvänä totaaliyksinhuoltajana en saanut mitään tukia. En edes sitä aloittajan mainitsemaa asuntotukea. Ihan työlläni maksoin pääkaupunkiseudulla kallista vuokraa.

      Samaan aikaan lapseni vastuuntunnoton 'isä' kykeni asustelemaan kimppakämpissä halvalla ja käyttämään kaikki palkkansa omaan itseensä.

      • geena

        Noinhan se menee. Miehet usein kuvittelee, että lasten elatus ei maksa yhtään mitään. Totuus on kuitenkin se, ettei lasta pelkällä rakkaudella elätetä. Lähivanhemmalla on muutenkin vastuuta huomattavasti enemmän kuin etävanhemmalla.


      • y15
        geena kirjoitti:

        Noinhan se menee. Miehet usein kuvittelee, että lasten elatus ei maksa yhtään mitään. Totuus on kuitenkin se, ettei lasta pelkällä rakkaudella elätetä. Lähivanhemmalla on muutenkin vastuuta huomattavasti enemmän kuin etävanhemmalla.

        Kyseisiä asioita ei tarvitse mietiskellä jo vanhemmat eroavat aikuismaisesti sovussa, silloin molempien tavoite on taata lasten hyvinvointi oikeudenmukaisesti. On opittava neuvottelemaan asioista, oli tunteet exää kohtaan mitkä tahansa, vanhemmuus edellyttää että jokaisen vanhemman on kyettävä tähän.


    • veronmaksajaEilapsia

      Vain rikkaat voi säästää kaikki lapsilisät , joten heille on turhaa maksaa mitään lapsilisiä , lapsilisiin olis hyvä laittaa tulorajat.

    • Höpölöpöpöö

      Höpölöpö. Monta vuotta ollu vuorossuminrn ja yhteishuoltajuus niin yhtälailla asioista päätetään eikä lasten äiti yksin päätä niistä tärkeistä asioista mitkä kuuluu yhdessä päättää. Tiedän oikeuteni ja uskallan sanoa virkaihmisillekkin tarvittaessa vastaan miten asiat menee ja hyvin on mennyt. Eivät he ole mitään jumalia keitä ei saisi ns. ripittää jos on aihetta.

      Toki siinä niin käy kuten aloittaja kertoi jos isät ei tee asioiden eteen mitään vaan hiljaa mielessään hyväksyvät asiat.

      • Höpölöpöpöö

        Lisään vielä että aina kun täytän jotain papereita missä kysytään lasten asumisesta niin en ruksita mitään virallinen osoite kohtaa vaan kirjoitan aina erikseen että lapset asuvat molempien vanhempien luona vuoroviikoin.


    • asiatkunnossa

      Höpölöpölle sen verran, että kyllähän eron jälkeen on päätettävä kumpi on lähivanhempi. Lapset merkitään lähivanhemmalle aina. Ja kyllähän niiden lapsien arjen pyörittäminen työstä käy. Kyse ei ole vain rahasta. Haluatko, että lapsillasi ei ole yhtään mitään. Minä en voisi elää isänä, jos lapsillani ei olisi asiat kunnossa. Erossa muutetaan erilleen ja lapset joko muuttavat tai jäävät mutta molemmilla he eivät voi olla kirjoilla.

    • Jokatoinenvl

      Mulle sopisi tällainen järjestely vallan hyvin , exmuija saa hoitaa koko sotkun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe