Yllättävää, että hesari julkaisee tällaista. Tulee varmaan paskamyrskyjä ja mykkäkouluja akkain kahvihuoneessa.
https://www.hs.fi/nyt/art-2000005854286.html
Tuossa vielä atlanticin artikkeli osoittamaan, että hesarin artikkeli itsessään ei ole pilaa:
https://www.theatlantic.com/ideas/archive/2018/10/new-sokal-hoax/572212/
Annan nyt itselleni anteeksi etten ole aina ymmärtänyt hevon vittua siitä mitä nuo akat sössöttää.
Pullanleivontaa naistutkimuksen tilalle!
Feministinen tiede:D
20
422
Vastaukset
- ainoayllätys
Todellakin hesari julkaisi jutun, mikään muu ei tässä kyllä yllätä.
Kun tuo on periaatteessa maksumuurin takana, niin lainaan pienen pätkän:
"Eräässä artikkelissa he pitivät esimerkiksi ”feminististä tulkitsevaa tanssia” perinteistä tiedettä parempana tapana tutkia tähtiä ja maailmankaikkeutta, sillä tähän asti astronomiaa ovat tutkineet valkoiset kolonialistista perinnettä edustavat miehet.
Ja niin edelleen, kahdenkymmenen täysin absurdin artikkelin verran.
Ikään kuin tulevaa sosiaalisen median raivoa ennakoiden, eräässä artikkelissa pyrittiin osoittamaan, että minkäänlainen – satiirinenkaan – kritiikki feminististä tutkimusta kohtaan on automaattisesti väärin ja sortoa.
Kirjoitettuja artikkeleita hämmentävämpää on tietysti se, että niistä seitsemän päätyi julkaistavaksi asti, osa jopa julkaisuissa joita pidetään ympäri maapalloa varsin kovatasoisina alallaan.
Esimerkiksi julkaisu Gender, Place and Culture, joka on varsin arvostettu julkaisu alallaan, nosti koirien raiskauskulttuuria käsittelevän artikkelin yhdeksi 25-vuotisjuhlanumeroidensa pääartikkeleista. Vertaisarvioinnin mukaan se oli ”upea artikkeli”. "- aivopestyt.idiootit
Vaikka olen nainen, niin koen loukkaavana väitteen, jonka mukaan joku saakelin tanssipelleily olisi pätevä tapa tutkia tähtiä ja maailmankaikkeutta.
Taitaapa olla feministeillä vaan kateutta pääkoppa täynnä! Jos ei äly riitä matemaattisesti, ja fysiikan tiedot on heikolla tolalla, niin pitää ryhtyä kirjoittelemaan p-a-s-k-a-a ja solvaamaan fiksumpiaan. Alalla on myös NAISIA, ja vieläpä palkittuja, päteviä naisia!
Pseudotiedettä koko naistutkimus, ja ehkä valtaosa muustakin sosiologiasta. Sössötystä kulloisenkin vuosikymmenen trendien mukaisesti.
Milloin tämä hulluus loppuu? - kuuleppas_nyt
aivopestyt.idiootit kirjoitti:
Vaikka olen nainen, niin koen loukkaavana väitteen, jonka mukaan joku saakelin tanssipelleily olisi pätevä tapa tutkia tähtiä ja maailmankaikkeutta.
Taitaapa olla feministeillä vaan kateutta pääkoppa täynnä! Jos ei äly riitä matemaattisesti, ja fysiikan tiedot on heikolla tolalla, niin pitää ryhtyä kirjoittelemaan p-a-s-k-a-a ja solvaamaan fiksumpiaan. Alalla on myös NAISIA, ja vieläpä palkittuja, päteviä naisia!
Pseudotiedettä koko naistutkimus, ja ehkä valtaosa muustakin sosiologiasta. Sössötystä kulloisenkin vuosikymmenen trendien mukaisesti.
Milloin tämä hulluus loppuu?Koko maailmankaikkeus on syntynyt alkuräjähdyksesä joka on tapahtunut kiimavitussa. Taivalla näkyvät tähdet on kiimatippoja, kuu on anus ja aurinko itse kiimavittu.
- pitkätukka-68
aivopestyt.idiootit kirjoitti:
Milloin tämä hulluus loppuu?Sehän se idea olikin, että nämä kirjoittajat olivat tahallaan tehneet niin epätieteellisiä artikkeleita ettei tottakan, ja silti seitsemän kahdestakymmenestä oli julkaistu lehdissä, joilla vakavastiotettava maine.
Kannattaa lukea tuo loppuun. Lopussa mietitään yleensäkin tuota tiedejulkaisujen ongelmaa. - femakoiden_tiede
pitkätukka-68 kirjoitti:
Sehän se idea olikin, että nämä kirjoittajat olivat tahallaan tehneet niin epätieteellisiä artikkeleita ettei tottakan, ja silti seitsemän kahdestakymmenestä oli julkaistu lehdissä, joilla vakavastiotettava maine.
Kannattaa lukea tuo loppuun. Lopussa mietitään yleensäkin tuota tiedejulkaisujen ongelmaa.femakoiden "tiedeyhteisö" vertaissarvio ja tiedettä syntyy.
- lempeä_herätys
Hesarin artikkeli oli valtavan mielenkiintoinen! Täytyy vielä huomenna lukea tuo Atlanticin artikkeli ajatuksella ja paremmalla ajalla.
Atlanticin artikkeli käsittelee oikeastaan enemmän Sokal kauan sitten tekemää huijausta.
Mielenkiintoinen tuokin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Alan_Sokal- lempeä_herätys
scrg kirjoitti:
Atlanticin artikkeli käsittelee oikeastaan enemmän Sokal kauan sitten tekemää huijausta.
Mielenkiintoinen tuokin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Alan_SokalTämä ei nyt liity mitenkään ketjun aiheeseen. Minä olen vain halunnut sanoa tämän sinulle jo hyvin, hyvin kauan mutta olen aina saanut pidettyä tämän sisälläni. Nyt en enää halua pidätellä tätä sisälläni vaan tunnustan tämän: sinun nimimerkistäsi tulee mieleen Uncle Scrooge.
Tuo oli puhdas toteamus, johon ei sisältynyt arviointia suuntaan eikä toiseen. - lempeä_herätys
scrg kirjoitti:
Mielenkiintoinen tuokin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Alan_SokalMielenkiintoinen on tuo Sokalin tempauskin. :D
- lempeä_herätys
scrg kirjoitti:
Mielenkiintoinen tuokin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Alan_SokalKokeilepas tätä!! :D
https://en.wikipedia.org/wiki/Postmodernism_Generator
Tuolla sivulla on linkki generaattoriin, joka tekee uuden postmodernin artikkelin joka latauskerralle. ;-)
- Khhhhhg
Huippu! Todistaa kyllä aukottomasti kuinka ahdasmielistä ja oman aatteen sokaisemia feministit on.
Voi jessus :D .. Sellasta se on, kun aletaan nimittää joitain Uskontoja Tieteeksi.. Onhan niitä muitakin, kuten Esmes. "TalousUskonto", joka ei ole Tiedettä, Vuan Uskontoa.. ;P
- Kallion_vihreä_hintsteri
Ja ilmastonmuutosuskonto.
Kallion_vihreä_hintsteri kirjoitti:
Ja ilmastonmuutosuskonto.
.. Oliskin se Sitä.. Mutta, kun Ei Ole.. ;P
- synnyttikkö
feministi on nainen .usein.ja pojatkin nää "feministit kasvatti.ja uskallan väittää.synnytti.mikä meni pieleen?hapen puutekko syntymähetkellä.sekin lie naisen vika.VIELÄ??VOE ETTÄ RYSSII!!!
- hoorat.prkele
Tuollaista paskasakkia ne femakkopirut ovat, kyllähän se on ollut tiedossa iänkaiken. Tuon kun sanoo noille femakkopiruille, niin ne joko kilahtavat ja alkavat heilutella sitä vammaista MeToo-korttiaan tai työntävät sormet korviinsa ja alkavat lällättää etteivät muka kuule.
Tekisivät edes joskus itselleen ja ennen kaikkea muille palveluksen, ja työntäisivät ne sormet niin syvälle että niistä henki pakenisi. - confirmationbias
No eiköhän suhtkoht samalla lailla paska-artikkelit uppoaisi ätmiaktivisteihin.
- pitkätukka-68
Aivan varmasti. Ja persujulkaisut ovat vastaavaa jo nyt pullollaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174926
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2142649Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella341715Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731697- 281634
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon301528Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641227- 1501143
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81134Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42962