Feministinen tiede:D

20

422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainoayllätys

Todellakin hesari julkaisi jutun, mikään muu ei tässä kyllä yllätä.

• Kun tuo on periaatteessa maksumuurin takana, niin lainaan pienen pätkän:

"Eräässä artikkelissa he pitivät esimerkiksi ”feminististä tulkitsevaa tanssia” perinteistä tiedettä parempana tapana tutkia tähtiä ja maailmankaikkeutta, sillä tähän asti astronomiaa ovat tutkineet valkoiset kolonialistista perinnettä edustavat miehet.

Ja niin edelleen, kahdenkymmenen täysin absurdin artikkelin verran.

Ikään kuin tulevaa sosiaalisen median raivoa ennakoiden, eräässä artikkelissa pyrittiin osoittamaan, että minkäänlainen – satiirinenkaan – kritiikki feminististä tutkimusta kohtaan on automaattisesti väärin ja sortoa.

Kirjoitettuja artikkeleita hämmentävämpää on tietysti se, että niistä seitsemän päätyi julkaistavaksi asti, osa jopa julkaisuissa joita pidetään ympäri maapalloa varsin kovatasoisina alallaan.

Esimerkiksi julkaisu Gender, Place and Culture, joka on varsin arvostettu julkaisu alallaan, nosti koirien raiskauskulttuuria käsittelevän artikkelin yhdeksi 25-vuotisjuhlanumeroidensa pääartikkeleista. Vertaisarvioinnin mukaan se oli ”upea artikkeli”. "

• aivopestyt.idiootit

Vaikka olen nainen, niin koen loukkaavana väitteen, jonka mukaan joku saakelin tanssipelleily olisi pätevä tapa tutkia tähtiä ja maailmankaikkeutta.

Taitaapa olla feministeillä vaan kateutta pääkoppa täynnä! Jos ei äly riitä matemaattisesti, ja fysiikan tiedot on heikolla tolalla, niin pitää ryhtyä kirjoittelemaan p-a-s-k-a-a ja solvaamaan fiksumpiaan. Alalla on myös NAISIA, ja vieläpä palkittuja, päteviä naisia!

Pseudotiedettä koko naistutkimus, ja ehkä valtaosa muustakin sosiologiasta. Sössötystä kulloisenkin vuosikymmenen trendien mukaisesti.

Milloin tämä hulluus loppuu?

• kuuleppas_nyt
        aivopestyt.idiootit kirjoitti:

Vaikka olen nainen, niin koen loukkaavana väitteen, jonka mukaan joku saakelin tanssipelleily olisi pätevä tapa tutkia tähtiä ja maailmankaikkeutta.

Taitaapa olla feministeillä vaan kateutta pääkoppa täynnä! Jos ei äly riitä matemaattisesti, ja fysiikan tiedot on heikolla tolalla, niin pitää ryhtyä kirjoittelemaan p-a-s-k-a-a ja solvaamaan fiksumpiaan. Alalla on myös NAISIA, ja vieläpä palkittuja, päteviä naisia!

Pseudotiedettä koko naistutkimus, ja ehkä valtaosa muustakin sosiologiasta. Sössötystä kulloisenkin vuosikymmenen trendien mukaisesti.

Koko maailmankaikkeus on syntynyt alkuräjähdyksesä joka on tapahtunut kiimavitussa. Taivalla näkyvät tähdet on kiimatippoja, kuu on anus ja aurinko itse kiimavittu.

• pitkätukka-68
        aivopestyt.idiootit kirjoitti:

Sehän se idea olikin, että nämä kirjoittajat olivat tahallaan tehneet niin epätieteellisiä artikkeleita ettei tottakan, ja silti seitsemän kahdestakymmenestä oli julkaistu lehdissä, joilla vakavastiotettava maine.

Kannattaa lukea tuo loppuun. Lopussa mietitään yleensäkin tuota tiedejulkaisujen ongelmaa.

• femakoiden_tiede
        pitkätukka-68 kirjoitti:

Sehän se idea olikin, että nämä kirjoittajat olivat tahallaan tehneet niin epätieteellisiä artikkeleita ettei tottakan, ja silti seitsemän kahdestakymmenestä oli julkaistu lehdissä, joilla vakavastiotettava maine.

Kannattaa lukea tuo loppuun. Lopussa mietitään yleensäkin tuota tiedejulkaisujen ongelmaa.

femakoiden "tiedeyhteisö" vertaissarvio ja tiedettä syntyy.

• lempeä_herätys

Hesarin artikkeli oli valtavan mielenkiintoinen! Täytyy vielä huomenna lukea tuo Atlanticin artikkeli ajatuksella ja paremmalla ajalla.

• lempeä_herätys
        scrg kirjoitti:

Atlanticin artikkeli käsittelee oikeastaan enemmän Sokal kauan sitten tekemää huijausta.
        Mielenkiintoinen tuokin.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Alan_Sokal

Tämä ei nyt liity mitenkään ketjun aiheeseen. Minä olen vain halunnut sanoa tämän sinulle jo hyvin, hyvin kauan mutta olen aina saanut pidettyä tämän sisälläni. Nyt en enää halua pidätellä tätä sisälläni vaan tunnustan tämän: sinun nimimerkistäsi tulee mieleen Uncle Scrooge.

Tuo oli puhdas toteamus, johon ei sisältynyt arviointia suuntaan eikä toiseen.

• lempeä_herätys
        scrg kirjoitti:

Atlanticin artikkeli käsittelee oikeastaan enemmän Sokal kauan sitten tekemää huijausta.
        Mielenkiintoinen tuokin.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Alan_Sokal

Mielenkiintoinen on tuo Sokalin tempauskin. :D

• lempeä_herätys

• Khhhhhg

Huippu! Todistaa kyllä aukottomasti kuinka ahdasmielistä ja oman aatteen sokaisemia feministit on.
      Voi jessus :D

• .. Sellasta se on, kun aletaan nimittää joitain Uskontoja Tieteeksi.. Onhan niitä muitakin, kuten Esmes. "TalousUskonto", joka ei ole Tiedettä, Vuan Uskontoa.. ;P

• .. Sulkeissa oleva sana piti Tieteskin olla "TalousTiede".. ;D

• Kallion_vihreä_hintsteri

Ja ilmastonmuutosuskonto.

• Kallion_vihreä_hintsteri kirjoitti:

Ja ilmastonmuutosuskonto.

.. Oliskin se Sitä.. Mutta, kun Ei Ole.. ;P

• synnyttikkö

feministi on nainen .usein.ja pojatkin nää "feministit kasvatti.ja uskallan väittää.synnytti.mikä meni pieleen?hapen puutekko syntymähetkellä.sekin lie naisen vika.VIELÄ??VOE ETTÄ RYSSII!!!

• hoorat.prkele

Tuollaista paskasakkia ne femakkopirut ovat, kyllähän se on ollut tiedossa iänkaiken. Tuon kun sanoo noille femakkopiruille, niin ne joko kilahtavat ja alkavat heilutella sitä vammaista MeToo-korttiaan tai työntävät sormet korviinsa ja alkavat lällättää etteivät muka kuule.
      Tekisivät edes joskus itselleen ja ennen kaikkea muille palveluksen, ja työntäisivät ne sormet niin syvälle että niistä henki pakenisi.

• confirmationbias

No eiköhän suhtkoht samalla lailla paska-artikkelit uppoaisi ätmiaktivisteihin.

• pitkätukka-68

Aivan varmasti. Ja persujulkaisut ovat vastaavaa jo nyt pullollaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4926
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      214
      2649
    3. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      34
      1715
    4. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1697
    5. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      28
      1634
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      30
      1528
    7. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1227
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      150
      1143
    9. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      1134
    10. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      962
    Aihe