Kolmivuorotyö

Kimivo

Nyt tarttis neuvoa ja kokemuksia. Elikkäs teen kolmivuorotyötä ja työvuorolistat ovat 3 viikon jaksoissa mihin sisältyy tietty tuntimäärä. Elettiin listan ensimmäistä viikkoa missä mulla oli MA aamu 7-14, TI vp, KE ilta 12-21:30, TO aamu 7-14:30, PE ja LA välinen yö 21-7 samoin LA ja SU välinen yö. Esimies pyysi maanantaina jos lähtisin aamuvuorostani kotiin klo 12 ja tulisin yöksi kun työntekijöitä puuttuu. Näin ollen hän lupasi että saan sitten KE ja TO vapaiksi. Tähän menin sitten suostumaan. No kun olen tämän yövuoroni sitten tehnyt niin esimieheni ottaa minuun yhteyttä ja kertoo että hän on nyt laskenut tuntini väärin silloin kun suunniteli tätä vuoronvaihtoa. Se yö minkä tein ei riitä korvaamaan KE ja TO työtunteja mitkä sain vapaaksi joten lopputulos siitä kun suostuin joustamaan on että olen 9 tuntia velkaa talolle. Eli yhden helvetin kokonaisen työpäivän. Nyt esimies kyselee mistä vapaapäivästä voisit luopua. Listassani jään aina vapaille yövuoroista eikä oikeen huvittais valvontavapaita vähentämään. Ainoa vaihtoehto listan viimeisellä viikolla vkl vapaasta ottaa toinen koska sitä ennen on ollut aamu ja iltavuoroa niin ei olisi niin raskasta.
Siis vituttaa suoraan sanottuna. Minä joustin ja työnantaja mokas. Itsekkin olisi tietty pitänyt olla hereillä ja tästä lähtien en enää sokeasti suostu vuoronvaihtoihin varsinkaan ylim. Yövuoroihin kun näinkin vituiksi meni tääkin.

4

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyykyttäjä

Tee ensimmäisen yön jälkeen aamu perään, väsyneenä ei ole tuottava. Menee viimeinenkin yö ihan koomassa sekä tehottomasti.

Tunnit täynnä ja työnantaja sai mitä tilasi, eli yhden vuoron tehokkuus jaettuna 3:lle vuorolle.

• iisi.solution

Ota palkatonta vapaata, palkka ei liene tuollaisessa paikassa kovinkaan suuri kuitenkaan niin ei tule suurta vahinkoa vaikka pitää ne 9 tuntia palkattomana, pääsee helpommalla. Pienen palkan takia ei kannata paljon vaivautua eikä varsinkaan stressata. Tuollainen vuoropyöritys muutenkin alkaa varmasti rasittamaan pitkän päälle, olisi mieluummin edes samaa vuoroa koko viikon verran.

• RöllilläMetsässäTölli

Olisinpa itsekin käsittänyt tuon iakanaa kun olin paskalla palkalla rankoissa töissä. En olisi yrittänyt täysillä yli vuotta tehdä kovasti töitä ja täydellistä jälkeä, kun siitä sai vain paskat kouraan ja palkankorotuskin meni vieruskaverille joka ei sitä edes pyytänyt. Vaihdoin firmaa ja nyt tienaan noin 1000€/kk enemmän. Ehkäpä se työhön käytetty kärsimys tulee minulle näin jälkikäteen takaisin maksettuna, ikäänkuin karma.

• MiksetKäänny

Ongelmasi kanssa työpaikan luottamusmiehen puoleen? Saatat vaikka saada apua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1506
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      28
      1379
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1318
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      220
      1189
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1105
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      320
      1041
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      285
      956
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      76
      954
    Aihe