Olen ollut pitkässä parisuhteessa ja lapsiakin on siunaantunut. Mies on kiltti. Mutta viimeaikoina on alkanut tulla sanomista kotitöistä. Teen asiat väärin, jätän mm. tiskialtaaseen tiskit, en ole pessyt pyykkiä....Pyysin siivoamaan vessaa, kuulemma ei kuulu hänelle. Ei ole koskaan kuulunutkaan hänelle nämä kotityöt. On sanomista myös lasten kanssa olemisesta. Olen pyytänyt häntä viettämään enemmän aikaa lasten kanssa sillä lapset itse niin tahtoisivat, siitä hän suuttui minulle kun jäkätän hänelle. Itse olen koko ajan vastuussa lapsista ja heidän asioistaan. Jotkut ovat sanoneet minulle että anna löysää....anna miehelle enemmän vastuuta. Ei tunnu tässä tilanteessa auttavan.
Nyt alkoi pelottamaan sillä hän on uhkaillut pienintä lasta tukkapöllyillä (jotka minä ehdottomasti kiellän). Syystä jos lapsi ei suostu lähtemään esim. hampaiden pesulle. Lasten ollessa todella pieniä hän antoi tytölle niin kovan tukkapöllyn että tukku hiuksia lähti päästä.
Mieheni myös "vitsaili" asekaapista että sen on ehkä parempi sijaita mahdollisimman kaukana asuintiloista sillä jos hän suuttuu ja lähtee asetta hakemaan, niin meillä on paremmin aikaa lähteä pakoon.
- en todella tiedä mitä ajatella-
- olen pitkään jo harkinnut eroa sillä en voi hyvin tässä suhteessa-
-tyttäreni sanoi minulle tänään että häntä pelottaa kun me riitelemme ja teemme sitä usein-
Henkinen väkivalta?
2
451
Vastaukset
Hei,
Hienoa, että olet lähtenyt rohkeasti kysymään neuvoa tilanteessasi. Kerrot, että viimeaikoina miehesi on uhkaillut sinua ja lapsia. Tilanne kuulostaa huolestuttavalle. Onko teillä mahdollisuutta keskustella tilanteestanne jonkun ulkopuolisen ammattilaisen kanssa? On tärkeää, että et jää tämän asian kanssa yksin vaan haet apua tilanteessa. Joskus väkivalta voi hiipiä suhteeseen salakavalasti huomaamatta ja se voi pahentua ajan kanssa. On hyvä pohtia tilanteessa lasten ja itsesi omaa turvallisuutta, millaisessa suhteessa on hyvä olla ja mitä siihen kuuluu.
Tilanteeseen voi hakea apua matalalla kynnyksellä eri järjestöiltä, esimerkiksi Naistenlinja https://www.naistenlinja.fi/ tai Nollalinja https://www.nollalinja.fi/. Voit halutessasi tulla juttelemaan asiasta lisää Rikosuhripäivystyksen chattiin. RIKUchat on auki arkisin klo 9-15 ja maanantai-iltaisin klo 17-19 osoitteessa www.riku.fi.
Ystävällisesti Rikosuhripäivystys- TulikoTämäNytSelväksi
Naisasia paskaa !! Törkeetä harhaanjohtamista. Miesten on varottava näitä nollalinjoja ja naisten linjoja sekä rikosuhripäivystystä, kaikki pelkkiä propakanda vääristelyjä, sairaan luonteen tuotoksia vailla minkäänlaista tasa-arvoa, vain Arvoa syytetään :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103379MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768