Henkinen väkivalta?

Elämänjano

Olen ollut pitkässä parisuhteessa ja lapsiakin on siunaantunut. Mies on kiltti. Mutta viimeaikoina on alkanut tulla sanomista kotitöistä. Teen asiat väärin, jätän mm. tiskialtaaseen tiskit, en ole pessyt pyykkiä....Pyysin siivoamaan vessaa, kuulemma ei kuulu hänelle. Ei ole koskaan kuulunutkaan hänelle nämä kotityöt. On sanomista myös lasten kanssa olemisesta. Olen pyytänyt häntä viettämään enemmän aikaa lasten kanssa sillä lapset itse niin tahtoisivat, siitä hän suuttui minulle kun jäkätän hänelle. Itse olen koko ajan vastuussa lapsista ja heidän asioistaan. Jotkut ovat sanoneet minulle että anna löysää....anna miehelle enemmän vastuuta. Ei tunnu tässä tilanteessa auttavan.

Nyt alkoi pelottamaan sillä hän on uhkaillut pienintä lasta tukkapöllyillä (jotka minä ehdottomasti kiellän). Syystä jos lapsi ei suostu lähtemään esim. hampaiden pesulle. Lasten ollessa todella pieniä hän antoi tytölle niin kovan tukkapöllyn että tukku hiuksia lähti päästä.

Mieheni myös "vitsaili" asekaapista että sen on ehkä parempi sijaita mahdollisimman kaukana asuintiloista sillä jos hän suuttuu ja lähtee asetta hakemaan, niin meillä on paremmin aikaa lähteä pakoon.
- en todella tiedä mitä ajatella-
- olen pitkään jo harkinnut eroa sillä en voi hyvin tässä suhteessa-
-tyttäreni sanoi minulle tänään että häntä pelottaa kun me riitelemme ja teemme sitä usein-

2

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,
      Hienoa, että olet lähtenyt rohkeasti kysymään neuvoa tilanteessasi. Kerrot, että viimeaikoina miehesi on uhkaillut sinua ja lapsia. Tilanne kuulostaa huolestuttavalle. Onko teillä mahdollisuutta keskustella tilanteestanne jonkun ulkopuolisen ammattilaisen kanssa? On tärkeää, että et jää tämän asian kanssa yksin vaan haet apua tilanteessa. Joskus väkivalta voi hiipiä suhteeseen salakavalasti huomaamatta ja se voi pahentua ajan kanssa. On hyvä pohtia tilanteessa lasten ja itsesi omaa turvallisuutta, millaisessa suhteessa on hyvä olla ja mitä siihen kuuluu.

      Tilanteeseen voi hakea apua matalalla kynnyksellä eri järjestöiltä, esimerkiksi Naistenlinja https://www.naistenlinja.fi/ tai Nollalinja https://www.nollalinja.fi/. Voit halutessasi tulla juttelemaan asiasta lisää Rikosuhripäivystyksen chattiin. RIKUchat on auki arkisin klo 9-15 ja maanantai-iltaisin klo 17-19 osoitteessa www.riku.fi.

      Ystävällisesti Rikosuhripäivystys

    • TulikoTämäNytSelväksi

      Naisasia paskaa !! Törkeetä harhaanjohtamista. Miesten on varottava näitä nollalinjoja ja naisten linjoja sekä rikosuhripäivystystä, kaikki pelkkiä propakanda vääristelyjä, sairaan luonteen tuotoksia vailla minkäänlaista tasa-arvoa, vain Arvoa syytetään :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe